abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 21:31:11 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_107378116
Oeh spannend Kolonia, wanneer is je 'eigen' NOD of hou je die ff voor jezelf? En voel je je nog goed?

Vroeg me ook af hoe het met Bianca is, is er al iets op gang gekomen? En zoniet, moet je dan gecuretteerd worden? Vind het zo naar voor je :*
pi_107378549
Mag ik even... ik baal zo van mezelf.
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
Met een meidenkwartet
  zondag 29 januari 2012 @ 21:51:12 #53
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107379436
Cathmar :* stomme hormonen :X
Be happy with the little things in life
pi_107379948
Stomme vragen bestaan niet DaD!
Het is zoals Ophelia zegt, met de toevoeging dat Utrogestan je menstruatie kan tegenhouden en je dus nog niets weet. :')

D-day is donderdag.

@Cathmar: wat betreft kleren kopen: met het oog op een mogelijke zwangerschap loop ik inmiddels al drie jaar rond in tunieken e.d., de eersten beginnen al te slijten.
pi_107380260
@DV: wanneer ga je nu weer aan de Lucrin?
Mocht je er weer zoveel last van hebben gaat het vast makkelijker nu je doel dichtbij is. :*
  zondag 29 januari 2012 @ 22:12:47 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107380793
Ik ben nog steeds aan de lucrin. Tot nu toe een iedere maand een depot gehad, vanaf volgende maand een 3 maands depot. Maar door de datum is het wel "dragelijk" ik weet waar ik het voor doe

Dat met kleren en plannen heb ik ook een tijd gehad, maar ondertussen probeer ik gewoon maar te genieten van het nu enzo. Dus shop untill you drop en plannen we gewoon vakantie. Annuleren kan altijd nog.

Voor alle meiden die het nodig hebben even een dikke knuffel :*
pi_107381967
DV ik kan me voorstellen dat het hebben van een datum een hoop "rust" geeft :Y

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Ik stel alles uit... zomervakantie boeken? Nee, misschien ben ik dan wel zwanger.
Nieuwe kleren kopen? Neuh, misschien ben ik wel snel zwanger (en dan zien we na 9 maanden wel)
Etc.
Ik ben enorm hormonaal en niet in staat tot het maken van beslissingen. Terwijl ik daar normaal gesproken echt totaal geen moeite mee heb.
//einde geklaag
Stuiteren is helemaal toegestaan ;) :*

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik voel veel minder dan de vorige keer en ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
pi_107392220
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Cathmar het volgende:
Etc.
//einde geklaag
:* Gewoon omdat het zo herkenbaar is
pi_107393520
Pupo hier :D
pi_107393680
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
*O*
Met een meidenkwartet
  maandag 30 januari 2012 @ 11:22:14 #61
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107395197
*O* en nu lekker broeden Sorbo
pi_107395709
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
*O* Warme sokken aan doen hè!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_107395986
Haha dat embryo zit niet in m'n voeten hoor! Dacht zaterdag wel even dat het misschien in m'n knie gezakt was. Had ineens een dikke knie :P
pi_107398330
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:56 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dat embryo zit niet in m'n voeten hoor! Dacht zaterdag wel even dat het misschien in m'n knie gezakt was. Had ineens een dikke knie :P
Nee natuurlijk zit het niet in je voeten.... Maar lees maar eens over warme voeten -> warme baarmoeder..
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_107399305
Nou da's dan nog wel een opgaaf met dit weer!

Om nog even terug te komen op vrijdag. Eén embryo heeft t ontdooien niet overleefd, was een 4-cellig exemplaar. 't Embryo dat nu is teruggeplaatst is een 6-cellige en de eerste twee maanden geleden was ook 4-cellig.

Normaal gesproken vriezen ze die niet eens in, maar vanwege de ziekte en bestraling van mijn schoonzus hebben ze alles ingevroren. Hierna nu 1 6-cellige en twee van acht.
pi_107406171
Sorbo wat fijn dat het goed is gegaan... maarre... ik heb nog wel een vraagje... ik ben niet zo heel vaak meer op Fok te vinden... en ik snap niet helemaal wat je schoonzus ermee te maken heeft... of word je draagmoeder ofzo? Sorry... voel me een beetje dom nu... :@
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_107407374
DV; fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven!

Sorbo; PUPO *O*

Kolonia; het is al bijna donderdag, spannend! Ik duim heel hard voor je :*

Ik weet niet zo goed waar ik mijn hersenspinsels kwijt moet, dus zet ik het hier even neer. Wel even onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107407463
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik mijn hersenspinsels kwijt moet, dus zet ik het hier even neer. Wel even onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

SPOILER
pi_107407564
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:*

SPOILER
SPOILER
pi_107407789
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_107408008
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

SPOILER
Knap dat je zo positief bent! En die panic attack heeft iedereen wel eens. Ik was ook steeds heel positief en het hele traject heb ik ook op mijn sloffen doorlopen. Waarschijnlijk zit ik nu even in die panic attack. En je hebt een punt wat betreft AV, hoop dat het zo gaat zijn of dat ik zo hard ga rammelen dat ik toch nog dit jaar aan de slag wil :')
pi_107411697
Aantal jaar terug, toen ik startte, was het zo dat de eerste poging niet meer vergoed werd vanuit de basis verzekering (met het idee dat mensen dan minder snel aan een ivf zouden beginnen :') alsof het zo simpel is dat mensen 'zomaar' een ivf-je doen) enfin, die werd wél vergoed uit de aanvullende verzekering.

Ik verwacht dat het nu ook zo zal zijn dat ivf 2 en 3 uit de aanvullende verzekering vergoed zal gaan worden. Dus wat dat betreft zal het wel 'loslopen'. Neemt niet weg dat er dan weer gezeur qua acceptatie zal kunnen gaan komen, dat is dan de keerzijde...
pi_107430085
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:54 schreef Jose81 het volgende:
Sorbo wat fijn dat het goed is gegaan... maarre... ik heb nog wel een vraagje... ik ben niet zo heel vaak meer op Fok te vinden... en ik snap niet helemaal wat je schoonzus ermee te maken heeft... of word je draagmoeder ofzo? Sorry... voel me een beetje dom nu... :@
Ja, ik word draagmoeder :) En jij kunt er toch niks aan doen dat je dat niet weet? Niks doms aan!
pi_107430164
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef Gerberaatje het volgende:
Aantal jaar terug, toen ik startte, was het zo dat de eerste poging niet meer vergoed werd vanuit de basis verzekering (met het idee dat mensen dan minder snel aan een ivf zouden beginnen :') alsof het zo simpel is dat mensen 'zomaar' een ivf-je doen) enfin, die werd wél vergoed uit de aanvullende verzekering.

Ik verwacht dat het nu ook zo zal zijn dat ivf 2 en 3 uit de aanvullende verzekering vergoed zal gaan worden. Dus wat dat betreft zal het wel 'loslopen'. Neemt niet weg dat er dan weer gezeur qua acceptatie zal kunnen gaan komen, dat is dan de keerzijde...
Dat maakt het juist zo lastig, poging 1 nog doen in 2012 met het risico dat je niet wordt geaccepteerd voor de AV verzekering als het zo ver komt of afwachten en hopen dat er een AV verzekering komt en je, ondanks voorgeschiedenis met icsi, wordt geaccepteerd. Wellicht doe ik moeilijk om niks, maar het voelt zo raar. En wat jij zegt Gerberaatje, alsof ik kies voor ivf, zou ook het liefst mijn kind op de keukentafel verwekken, maar helaas zal de kans dat het zo lukt nihil zijn :')
pi_107430440
Precies.. dat is ook het kromme en imo oneerlijke...

Ik denk dat het uiteindelijk wel zal 'loslopen'... maar dat er weer zo moeilijk moet worden gedaan..

Misschien kunnen ze eens kijken naar meer structurele oplossingen. Bijvoorbeeld wel méér ivf-en vergoeden, maar met maximaal 1 embryo teruggeplaatst.. De slagingskansen worden steeds beter, en door minder embryo's terug te plaatsen wordt de kans op meerlingen en daarmee vroeggeboortes en daarmee mee méér hoge kosten ook gelijk minder. Als ze nou eens goed onderzochten wat dát kost en hoe dat tegen elkaar opweegt.. Meer ivf-en vergoeden neemt daarbij ook een hoop druk weg, wat misschien ook wel invloed kan hebben.

Blijft lastig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')