FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Google gooit alles op een hoop: geen privacy-opt-out meer
staticdonderdag 26 januari 2012 @ 01:35
quote:
Google past met ingang van 1 maart zijn privacyvoorwaarden aan. Het bedrijf wil de gegevens die het over gebruikers verzamelt sterker gaan inzetten, verdeeld over al zijn diensten. Volgens de nieuwe voorwaarden komt er geen opt-out-mogelijkheid.

Het bedrijf wil de gegevens van mensen met een Google-account beschikbaar maken voor al zijn diensten, is in een blogpost te lezen. Waar zoekopdrachten uit het verleden bijvoorbeeld eerst enkel gebruikt werden om de resultaten van Google Search aan te scherpen, wil Google ze in de toekomst ook gebruiken om andere diensten te verrijken.

Door surfgedrag en gebruikersinformatie uit al zijn diensten te combineren hoopt Google dat het de zoekresultaten en gepresenteerde advertenties beter kan afstemmen op de interesses van de gebruiker. Voorbeelden van informatie die Google aan gebruikersaccounts koppelt of nog gaat koppelen zijn ip-adressen, locatiegegevens, search queries, browser en OS-gegevens, en in het geval van Android-gebruikers ook gegevens over de mobiele telefoon.

Het bedrijf introduceert daarvoor ook nieuwe privacyvoorwaarden, die sterk versimpeld zijn ten opzichte van de oude. Momenteel heeft het bedrijf meer dan zeventig documenten waarin het privacybeleid wordt beschreven; vanaf 1 maart zullen zestig hiervan geconsolideerd worden in de nieuwe privacy policy. Deze moet beter te begrijpen zijn voor de doorsneegebruiker.

De voorwaarden zullen van toepassing zijn op alle diensten die Google aanbiedt. Opvallend aan de voorwaarden is dat er geen mogelijkheid tot opt-out meer is. Iedereen met een Google-account geeft Google impliciet toestemming tot het vergaren, analyseren en inzetten van gebruiksgegevens. Voor sommige advertentiediensten van Google geldt overigens nog wel een opt-in, zo zal Google nog steeds geen persoonsgegevens voor DoubleClick-advertenties gebruiken zonder toestemming van een gebruiker.

Volgens Mark Jansen, pr-manager bij Google Benelux is een opt-out-constructie 'simpelweg niet werkbaar'. Het bedrijf zou dan twee verschillende privacy-structuren aan moeten houden die tegelijkertijd van kracht zijn, wat zou resulteren in een 'zooitje', voor zowel Google als de gebruikers. Jansen benadrukt dat Google nog steeds verschillende opties biedt om privacy-instellingen te beheren.
Wat heeft dat voor impact? Volgens mij doen ze dat nu toch ook al?
benxdonderdag 26 januari 2012 @ 01:40
:{w :{w :{w
Speculariumdonderdag 26 januari 2012 @ 01:45
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:35 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat nu toch ook al?
quote:
Volgens de nieuwe voorwaarden komt er geen opt-out-mogelijkheid.
Dit wordt een mooi jaar voor de webz.
leeelldonderdag 26 januari 2012 @ 01:45
verschil is, nu worden al je gegevens "eigendom" van google, waar je daarvoor kon aangeven dit niet te willen (wat ik dus altijd deed)
benxdonderdag 26 januari 2012 @ 01:47
Mag dit wel? Iets met machtsmisbruik?
boekenplankdonderdag 26 januari 2012 @ 01:54
Het hele internet is naar de kloten. Het is nu alleen nog maar een grote chatbox vol met reclame en alles is gereguleerd, ik kap er mee.
Ik ga ondergronds.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 01:55
Ik was het al langer van plan. Maar ik ga maar eens op zoek naar een alternatief.
leeelldonderdag 26 januari 2012 @ 01:58
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:54 schreef boekenplank het volgende:
Het hele internet is naar de kloten. Het is nu alleen nog maar een grote chatbox vol met reclame en alles is gereguleerd, ik kap er mee.
Ik ga ondergronds.
TOR :)
Metalfrostdonderdag 26 januari 2012 @ 01:59
Inderdaad mooi klote dit.
Speculariumdonderdag 26 januari 2012 @ 02:06
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:58 schreef leeell het volgende:

[..]

TOR :)
Dat is inmiddels niet zo ondergronds meer nu het de meest geroepen optie is.
leeelldonderdag 26 januari 2012 @ 02:08
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is inmiddels niet zo ondergronds meer nu het de meest geroepen optie is.
onzin :o
staticdonderdag 26 januari 2012 @ 02:24
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:40 schreef benx het volgende:
:{w :{w :{w
Geweldige brijdage.
DrDentzdonderdag 26 januari 2012 @ 02:27
Hoe ga ik dit merken
Speculariumdonderdag 26 januari 2012 @ 02:27
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:24 schreef static het volgende:

[..]

Geweldige brijdage.
Hij zegt in een smiley of 3 wel wat sommige mensen nooit onder woorden kunnen brengen.
Eyjafjallajoekulldonderdag 26 januari 2012 @ 02:36
Aan de andere kant heeft de EU zojuist privacy voorwaarden voor bedrijven strenger gemaakt in het voordeel van de consument. Best kans dat ze alsnog een opt-out functie moeten toevoegen.

Verder is het stiekem ook wel weer handig. Het is nu al zo dat als je inlogt op gmail, je ook meteen automatisch ingelogd bent op Youtube. Opzich geen probleem.
MisterSqueakydonderdag 26 januari 2012 @ 07:20
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:27 schreef DrDentz het volgende:
Hoe ga ik dit merken
1. Je zoekresultaten worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd.
2. De advertenties die je ziet worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd
3. Je hebt automatisch een account op facebook-van-google, ofwel google+; of je dat nu wil of niet.
4. Google weet straks meer van je dan je moeder en vriendin ooit zullen ;)

Al merk je 4 waarschijnlijk niet.
Die_Hofstadtgruppedonderdag 26 januari 2012 @ 07:25
Ik begin er ook steeds meer een hekel aan te krijgen.

Al die kut-software bedrijven die hele profielen van je aan het bouwen zijn. Met als ergste Google, Facebook en Apple.

Het enige wat je nu kan doen is bv verschillende accounts aanmaken als je bv een Android telefoon hebt.

Terug naar AltaVista.
Die_Hofstadtgruppedonderdag 26 januari 2012 @ 07:27
Ook bv die belachelijke facebook-apps :r
Als je iets wilt doen hop moet je die app toegang geven tot 'je persoonlijke informatie, je profiel, je vrienden/foto's en mag men uit jouw naam mailen/dingen op andermans profiel plaatsen'.

Nee flikker toch op :r

Of dat je van die gasten ziet die die apps installeren dat anderen kunnen zien dat jij dit of dat artikel op die krant aan het lezen bent. Of welke muziek of welke film je aan het kijken bent? WTF waarom zou je dat willen en waarom doet iedereen hier aan mee? :?
Klipnapdonderdag 26 januari 2012 @ 07:37
Nu kom je ook steeds minder verrassende dingen tegen enzo.
madsausdonderdag 26 januari 2012 @ 07:58
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik was het al langer van plan. Maar ik ga maar eens op zoek naar een alternatief.
madsausdonderdag 26 januari 2012 @ 08:08
Hotmail ( windows live ) doet ook heel erg zijn best om dit allemaal na te doen. Continu nieuwe opties toevoegen die dan automatisch aanstaan en je prive ( lees : msn) foto opeens via google op straat ligt, inclusief je contacten etc.

Beetje offtopic maar past wel in het straatje van google en gmail.
Google kondigt dingen tenminste aan.

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.

Ik wist niet dat dit nog bestond :')
http://www.lycos.nl/
PiRANiAdonderdag 26 januari 2012 @ 08:19
Scary :{
LaMaletadonderdag 26 januari 2012 @ 08:21
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Je hoeft niet eens ingelogd te zijn, ze weten tegenwoordig gebruikers te herkennen door middel van een browser vinger print.
Etceteradonderdag 26 januari 2012 @ 08:23
Bij het aanmaken van een Google/Gmail/Youtube account krijg je automatisch een Google+ account, maar die kun je wel weer verwijderen.

Wat ik interessanter vind: hoe gaan ze met de Europese plannen om waarbij je 'vergeten' moet kunnen worden op het internet?
SeLangdonderdag 26 januari 2012 @ 08:35
Weet iemand trouwens of Chrome (de browser) op zichzelf ook data naar Google stuurt over websites die je bezoekt?
t-8onedonderdag 26 januari 2012 @ 08:41
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:35 schreef SeLang het volgende:
Weet iemand trouwens of Chrome (de browser) op zichzelf ook data naar Google stuurt over websites die je bezoekt?
Het zal mij verbazen als ze dat niet doen.
Chromium is het opensource project waar Chrome op gebaseerd is: http://www.chromium.org/
Als alternatief is er bijvoorbeeld SRWare Iron http://en.wikipedia.org/wiki/SRWare_Iron

[ Bericht 14% gewijzigd door t-8one op 26-01-2012 08:53:45 ]
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 10:16
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
4. Google weet straks meer van je dan je moeder en vriendin ooit zullen ;)
Dat weten ze al.
Het verschil is dat je moeder en vriendin het langzaamaan te weten komen als ze wat opzoeken bij jou thuis of op jouw PC. :')
Wokkeldonderdag 26 januari 2012 @ 10:18
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Gebruikers zonder profiel worden net zo goed gevolgd als gebruikers met profiel.

Kent iemand een goed alternatief voor Google? Bing ken ik al maar heeft me niet overtuigd.
Aetherdonderdag 26 januari 2012 @ 10:40
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Maakt niet veel uit. Plus dat veel sites diensten van Google gebruiken zoals Maps en Analytics en ze hosten projecten als jQuery.
Zo ben je ook te volgen ook al zit je niet op een site van Google zelf.
fruityloopdonderdag 26 januari 2012 @ 10:43
Als je iets gratis kan gebruiken, ben jij het product wat verkocht wordt.. Zo simpel is het nou eenmaal in de grote mensen wereld. Als iemand dit niet bevalt, dan richt die toch lekker een eigen mailserver in?
Weltschmerzdonderdag 26 januari 2012 @ 11:16
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

1. Je zoekresultaten worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd.
Dat lijkt me een misvatting. Die worden beter op de betalende klanten van Google afgestemd. Uberhaupt is het een misvatting dat verpersoonlijking een verbetering is. Ik meen namelijk zelf beter te weten wat ik zoek dan Google, en Google meent dat ik hetzelfde zoek als een vorige keer hoewel ik andere zoektermen invoer. Dat lijkt mij vanuit het perspectief van de bruikbaarheid van een zoekmachine nogal een onzinnig idee. Profiling leidt tot blikvernauwing.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 11:22
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me een misvatting. Die worden beter op de betalende klanten van Google afgestemd. Uberhaupt is het een misvatting dat verpersoonlijking een verbetering is. Ik meen namelijk zelf beter te weten wat ik zoek dan Google, en Google meent dat ik hetzelfde zoek als een vorige keer hoewel ik andere zoektermen invoer. Dat lijkt mij vanuit het perspectief van de bruikbaarheid van een zoekmachine nogal een onzinnig idee. Profiling leidt tot blikvernauwing.
Het idee is dat je advertenties krijgt te zien die je zeker zullen aanspreken. De kans dat je daarop klikt is natuurlijk een stuk groter.
t-8onedonderdag 26 januari 2012 @ 11:25
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het idee is dat je advertenties krijgt te zien die je zeker zullen aanspreken. De kans dat je daarop klikt is natuurlijk een stuk groter.
Maar als ik iets zoek, wil ik juist iets vinden dat ik nog niet ken.

Als ik een forum zoek, waarin ik over een bepaald onderwerp kan discuseren wil ik niet op Fok! uitkomen. Dat forum ken ik namelijk al, en er is een reden dat ik naar een specifieker forum zoek.
Heel leuk dat google weet dat ik fok! regelmatig bezoek, maar dan moet google niet denken dat ik naar Fok! op zoek ben.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 11:28
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:25 schreef t-8one het volgende:

[..]

Maar als ik iets zoek, wil ik juist iets vinden dat ik nog niet ken.

Als ik een forum zoek, waarin ik over een bepaald onderwerp kan discuseren wil ik niet op Fok! uitkomen. Dat forum ken ik namelijk al, en er is een reden dat ik naar een specifieker forum zoek.
Heel leuk dat google weet dat ik fok! regelmatig bezoek, maar dan moet google niet denken dat ik naar Fok! op zoek ben.
Daarom zul je FOK! ook niet (hoog) in je resultaten krijgen. De kans dat je daarop klikt is immers nihil.
Weltschmerzdonderdag 26 januari 2012 @ 11:34
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het idee is dat je advertenties krijgt te zien die je zeker zullen aanspreken. De kans dat je daarop klikt is natuurlijk een stuk groter.
Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten. Als je naar de bibliotheek gaat om een boek over een bepaald onderwerp te zoeken, en de bibliotheekmedewerker werpt een blik op je en zegt "ik weet wel wat jij leuk vindt, laatst stond je ook al voor die kast, kijk hier en en hier naar, en dat, dat en dat, daar mag je niet bij", weinig kans dat je dan beter en sneller vindt wat je zoekt. Behalve dat de bibliotheekmedewerker helemaal niet weet wat ik leuk vind, is de veronderstelling dat ik zou zoeken naar iets wat ik leuk vind al helemaal verkeerd, laat staan dat ik ongeveer hetzelfde zoek als de vorige keer.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 11:37
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties
_O-
Weltschmerzdonderdag 26 januari 2012 @ 11:39
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

_O-
Jij denkt dat het presenteren van de advertenties los staat van de zoekresultaten en dat iedereen bij dezelfde zoektermen dezelfde zoekresultaten krijgt?
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 11:45
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat het presenteren van de advertenties los staat van de zoekresultaten en dat iedereen bij dezelfde zoektermen dezelfde zoekresultaten krijgt?
Nee

Google heeft primair baat bij meer kliks op advertenties.
Dat je zoekresultaten verder gepersonaliseerd worden lijkt me een logisch gevolg. Hoe dat tot uiting komt zul je moeten afwachten, de aannames die je doet in je post zijn niet meer dan dat. Ik verwacht wel dat Google daar op een manier mee omgaat waar gebruikers bij gebaat zijn.
-Techno-donderdag 26 januari 2012 @ 11:46
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten.
Euhm jawel.... de zoekresultaten waren al gepersonaliseerd. Nu gaat Google je gegevens ook anders inzetten.

quote:
Waar zoekopdrachten uit het verleden bijvoorbeeld eerst enkel gebruikt werden om de resultaten van Google Search aan te scherpen, wil Google ze in de toekomst ook gebruiken om andere diensten te verrijken.
Speculariumdonderdag 26 januari 2012 @ 11:49
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten. Als je naar de bibliotheek gaat om een boek over een bepaald onderwerp te zoeken, en de bibliotheekmedewerker werpt een blik op je en zegt "ik weet wel wat jij leuk vindt, laatst stond je ook al voor die kast, kijk hier en en hier naar, en dat, dat en dat, daar mag je niet bij", weinig kans dat je dan beter en sneller vindt wat je zoekt. Behalve dat de bibliotheekmedewerker helemaal niet weet wat ik leuk vind, is de veronderstelling dat ik zou zoeken naar iets wat ik leuk vind al helemaal verkeerd, laat staan dat ik ongeveer hetzelfde zoek als de vorige keer.
Je vergeet het warme interactieve contact met de bibliothecaresse.
Speculariumdonderdag 26 januari 2012 @ 11:53
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat het presenteren van de advertenties los staat van de zoekresultaten en dat iedereen bij dezelfde zoektermen dezelfde zoekresultaten krijgt?
Je suggereerde net wel een beetje dat het een niks met het ander te maken heeft.
Weltschmerzdonderdag 26 januari 2012 @ 12:36
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee

Google heeft primair baat bij meer kliks op advertenties.
Dat je zoekresultaten verder gepersonaliseerd worden lijkt me een logisch gevolg. Hoe dat tot uiting komt zul je moeten afwachten, de aannames die je doet in je post zijn niet meer dan dat.
Ze personaliseren de zoekresultaten al.

quote:
Ik verwacht wel dat Google daar op een manier mee omgaat waar gebruikers bij gebaat zijn.
Ik vermoed dat ze daar mee omgaan op een manier dat hun inkomsten daarbij gebaat zijn. Ik kreeg namelijk de indruk dat het een bedrijf met winstoogmerk is.
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je suggereerde net wel een beetje dat het een niks met het ander te maken heeft.
Kennelijk had ik mij dan niet helder uitgedrukt, of in ieder geval minder helder dan vereist.

Ik maak een onderscheid tussen de advertenties en de zoekresultaten. Dat zijn immers twee wezenlijk verschillende dingen wat betreft het functioneren van de zoekmachine.

Ik bedenk zelf de zoektermen, dat vind ik gepersonaliseerd genoeg. Als een bot daar dan doorheen komt fietsen werkt het tegen elkaar in en wordt de opbrengst minder.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 12:51
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze personaliseren de zoekresultaten al.
quote:
Ik bedenk zelf de zoektermen, dat vind ik gepersonaliseerd genoeg. Als een bot daar dan doorheen komt fietsen werkt het tegen elkaar in en wordt de opbrengst minder.
:')
quote:
Ik vermoed dat ze daar mee omgaan op een manier dat hun inkomsten daarbij gebaat zijn. Ik kreeg namelijk de indruk dat het een bedrijf met winstoogmerk is.
Aan zoekresultaten verdienen ze niks. Dat is puur om gebruikers hun dienst te laten gebruiken. Door dit zo goed mogelijk te faciliteren in combinatie met relevante advertenties zullen de inkomsten stijgen.
quote:
[..]

Kennelijk had ik mij dan niet helder uitgedrukt, of in ieder geval minder helder dan vereist.

Ik maak een onderscheid tussen de advertenties en de zoekresultaten. Dat zijn immers twee wezenlijk verschillende dingen wat betreft het functioneren van de zoekmachine.
Je spreekt jezelf tegen en begrijpt er overduidelijk niet zoveel van.
Weltschmerzdonderdag 26 januari 2012 @ 13:12
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:51 schreef Cracka-ass het volgende:

Je spreekt jezelf tegen en begrijpt er overduidelijk niet zoveel van.
De ambitie om mij helder uit te drukken houdt niet meteen in dat ik overschakel op Jip en Janneketaal.
Cracka-assdonderdag 26 januari 2012 @ 13:20
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De ambitie om mij helder uit te drukken houdt niet meteen in dat ik overschakel op Jip en Janneketaal.
Ik heb ook niks tegen je mooi verpakte diarree. Het ziet er keurig uit wat mij betreft.
staticdonderdag 26 januari 2012 @ 14:00
Heb de nieuwe voorwaarden nu al in mijn mailbox.
NorthernStardonderdag 26 januari 2012 @ 20:44
quote:
Voorbeelden van informatie die Google aan gebruikersaccounts koppelt of nog gaat koppelen zijn ip-adressen, locatiegegevens, search queries, browser en OS-gegevens, en in het geval van Android-gebruikers ook gegevens over de mobiele telefoon.
antwoord:

http://cs.nyu.edu/trackmenot/

Een addon voor FF of Chrome van een paar kb die op de achtergrond draait en 10 maal per uur (aan te passen) een random zoekopdracht naar Google stuurt.

Je echte zoekopdrachten zijn voor Google niet meer te onderscheiden van de random. Ze raken zoek in de brei aan andere search queries. Ergo: Google's profiel van jou wordt waardeloos en je privacy is iets groter.

Ook te gebruiken voor bing, yahoo en andere zoekmachines, mocht je die gebruiken.
ButcherPetevrijdag 27 januari 2012 @ 04:58
Volgens mij maakt dat weinig uit, want ze kunnen dan alsnog zien dat je geen links aanklikt bij die nep zoekopdrachten.
dikkebroekzakvrijdag 27 januari 2012 @ 05:15
Wat bedoel je met opt-uit TS? -O-
sigmevrijdag 27 januari 2012 @ 05:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 04:58 schreef ButcherPete het volgende:
Volgens mij maakt dat weinig uit, want ze kunnen dan alsnog zien dat je geen links aanklikt bij die nep zoekopdrachten.
quote:
TMN now 'clicks-through' on some percentage of its searches by selecting and navigating to links received in the search result to further simulate user behavior. The click-through mechanism is designed to minimize the probability of clicking on revenue-generating ads.
Ik vind het wel een grappig tooltje :D. Leuke tip, NorthernStar!
ButcherPetevrijdag 27 januari 2012 @ 11:56
Ok dat heb ik gemist, goed om te weten :)
QBayvrijdag 27 januari 2012 @ 16:38
Kan je dit weigeren? Ik wil dit soort shit niet. Anders maar alle Google gerelateerde zaken dumpen. Gelukkig gebruik ik geen Chrome, Google hoeft niet ook mijn inloggegevens voor het internetbankieren en zo te weten.
staticvrijdag 27 januari 2012 @ 17:00
"geen privacy-opt-out meer"
Synthercellvrijdag 27 januari 2012 @ 17:12
quote:
Wat heeft dat voor impact? Volgens mij doen ze dat nu toch ook al?
Dat Big Brother Google steeds meer overzicht en invloed krijgt op de gebruikers (miljarden)
Dit veranderen is al sinds 2000 doorlopend en stelselmatig gaande. Allemaal om een wereldimperium overeind te krijgen (ook Google past imperialistische kleuren toe op de massa, o.a het menu, aan die drie hoofdkleuren, rood,wit,zwart kan je zien welke media allemaal pro imperium zijn) De massa heeft geen flauw benul wat er gaande is, waar al deze veranderingen toe leiden.
QBayvrijdag 27 januari 2012 @ 17:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:00 schreef static het volgende:
"geen privacy-opt-out meer"
Geen Google meer voor mij. En dan wel als slogan hanteren 'Don't be evil'...nou, fuck you.
-Techno-vrijdag 27 januari 2012 @ 17:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:12 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Dat Big Brother Google steeds meer overzicht en invloed krijgt op de gebruikers (miljarden)
Dit veranderen is al sinds 2000 doorlopend en stelselmatig gaande. Allemaal om een wereldimperium overeind te krijgen (ook Google past imperialistische kleuren toe op de massa, o.a het menu, aan die drie hoofdkleuren, rood,wit,zwart kan je zien welke media allemaal pro imperium zijn) De massa heeft geen flauw benul wat er gaande is, waar al deze veranderingen toe leiden.
En al die "wijsheid" heb je natuurlijk gevonden via Google :P
HAKIM_1988vrijdag 27 januari 2012 @ 19:32
quote:
En al die "wijsheid" heb je natuurlijk gevonden via Google
Lol :P
drbarisartvrijdag 27 januari 2012 @ 19:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:12 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Dat Big Brother Google steeds meer overzicht en invloed krijgt op de gebruikers (miljarden)
Dit veranderen is al sinds 2000 doorlopend en stelselmatig gaande. Allemaal om een wereldimperium overeind te krijgen (ook Google past imperialistische kleuren toe op de massa, o.a het menu, aan die drie hoofdkleuren, rood,wit,zwart kan je zien welke media allemaal pro imperium zijn) De massa heeft geen flauw benul wat er gaande is, waar al deze veranderingen toe leiden.
Schopje BNW
Eyjafjallajoekullvrijdag 27 januari 2012 @ 20:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:13 schreef QBay het volgende:

[..]

Geen Google meer voor mij. En dan wel als slogan hanteren 'Don't be evil'...nou, fuck you.
Je opt-out is gewoon het product niet gebruiken. Simpel.

Ik heb zojuist die hele terms of agreement gelezen en het is wel overzichtelijker. Eerst hadden ze er 60 (voor zo ongeveer elke dienst 1) en nu is dat er dus gewoon 1 geworden. Ze zijn er in ieder geval heel duidelijk in dat ze VEEL informatie mogen 'pakken'.


quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:12 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Dat Big Brother Google steeds meer overzicht en invloed krijgt op de gebruikers (miljarden)
Dit veranderen is al sinds 2000 doorlopend en stelselmatig gaande. Allemaal om een wereldimperium overeind te krijgen (ook Google past imperialistische kleuren toe op de massa, o.a het menu, aan die drie hoofdkleuren, rood,wit,zwart kan je zien welke media allemaal pro imperium zijn) De massa heeft geen flauw benul wat er gaande is, waar al deze veranderingen toe leiden.
Lol, gaat wel heel ver. Ik heb zelf ook wel eens rood/zwart/wit in websites gebruikt die ik gemaakt heb. Is gewoon een goede duidelijke en mooie kleurencombinatie :') Door je blind te staren op dat soort ongein kom je nooit tot een helder beeld van hoe zaken werkelijk in elkaar steken.

Zaken als gerichte advertenties kunnen in principe ook prima zijn wat mij betreft. Daar heb ik geen moeite mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-01-2012 20:28:23 ]
8baanmaandag 30 januari 2012 @ 07:09
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gebruikers zonder profiel worden net zo goed gevolgd als gebruikers met profiel.

Kent iemand een goed alternatief voor Google? Bing ken ik al maar heeft me niet overtuigd.
Misschien

http://scroogle.org/
http://anonymouse.org/
8baanmaandag 30 januari 2012 @ 07:21
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten. Als je naar de bibliotheek gaat om een boek over een bepaald onderwerp te zoeken, en de bibliotheekmedewerker werpt een blik op je en zegt "ik weet wel wat jij leuk vindt, laatst stond je ook al voor die kast, kijk hier en en hier naar, en dat, dat en dat, daar mag je niet bij", weinig kans dat je dan beter en sneller vindt wat je zoekt. Behalve dat de bibliotheekmedewerker helemaal niet weet wat ik leuk vind, is de veronderstelling dat ik zou zoeken naar iets wat ik leuk vind al helemaal verkeerd, laat staan dat ik ongeveer hetzelfde zoek als de vorige keer.
Precies, de zoekresultaten zijn volgens mij ook het achterliggend motief voor de aanpassing, de gepersonaliseerde zoekresultaten zijn 'handig' om het geheel te verkopen.

Er wordt aan de (informatie)kraan gedraaid, zal mij niets verbazen dat google dit doet in samenwerking met allerhand overheidsinstantie, c.q. grote bedrijven.

Een geïnformeerde burger is een mogelijke bedreiging jeweetzz
raptorixmaandag 30 januari 2012 @ 09:09
Ik merk nu al dat google analytics enorm let op hoe vaak je sites bezoekt, ik ben zelf ontwikkelaar van een aantal grote sites, en valt me dan op dat ik juist van die sites enorm vaak reclame krijg te zien (bijvoorbeeld op fok).
raptorixmaandag 30 januari 2012 @ 09:12
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:35 schreef SeLang het volgende:
Weet iemand trouwens of Chrome (de browser) op zichzelf ook data naar Google stuurt over websites die je bezoekt?
Geen idee, maar ze hebben dat nauwelijks nodig, op 80 procent van de websites zit wel iets wat op google domein word gehost (analytics code, hosted jquery, google maps, etc.) dus is het vrij makkelijk je te tracken wat je doet.
PiRANiAvrijdag 18 mei 2012 @ 15:15
Ik ga deze even kicken met het topic wat ik zojuist heb aangemaakt: DuckDuckGo *O*.