abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:41:49 #26
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107247443
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:35 schreef SeLang het volgende:
Weet iemand trouwens of Chrome (de browser) op zichzelf ook data naar Google stuurt over websites die je bezoekt?
Het zal mij verbazen als ze dat niet doen.
Chromium is het opensource project waar Chrome op gebaseerd is: http://www.chromium.org/
Als alternatief is er bijvoorbeeld SRWare Iron http://en.wikipedia.org/wiki/SRWare_Iron

[ Bericht 14% gewijzigd door t-8one op 26-01-2012 08:53:45 ]
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_107249391
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
4. Google weet straks meer van je dan je moeder en vriendin ooit zullen ;)
Dat weten ze al.
Het verschil is dat je moeder en vriendin het langzaamaan te weten komen als ze wat opzoeken bij jou thuis of op jouw PC. :')
pi_107249444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Gebruikers zonder profiel worden net zo goed gevolgd als gebruikers met profiel.

Kent iemand een goed alternatief voor Google? Bing ken ik al maar heeft me niet overtuigd.
pi_107250066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Maakt niet veel uit. Plus dat veel sites diensten van Google gebruiken zoals Maps en Analytics en ze hosten projecten als jQuery.
Zo ben je ook te volgen ook al zit je niet op een site van Google zelf.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107250191
Als je iets gratis kan gebruiken, ben jij het product wat verkocht wordt.. Zo simpel is het nou eenmaal in de grote mensen wereld. Als iemand dit niet bevalt, dan richt die toch lekker een eigen mailserver in?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107251258
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

1. Je zoekresultaten worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd.
Dat lijkt me een misvatting. Die worden beter op de betalende klanten van Google afgestemd. Uberhaupt is het een misvatting dat verpersoonlijking een verbetering is. Ik meen namelijk zelf beter te weten wat ik zoek dan Google, en Google meent dat ik hetzelfde zoek als een vorige keer hoewel ik andere zoektermen invoer. Dat lijkt mij vanuit het perspectief van de bruikbaarheid van een zoekmachine nogal een onzinnig idee. Profiling leidt tot blikvernauwing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107251474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me een misvatting. Die worden beter op de betalende klanten van Google afgestemd. Uberhaupt is het een misvatting dat verpersoonlijking een verbetering is. Ik meen namelijk zelf beter te weten wat ik zoek dan Google, en Google meent dat ik hetzelfde zoek als een vorige keer hoewel ik andere zoektermen invoer. Dat lijkt mij vanuit het perspectief van de bruikbaarheid van een zoekmachine nogal een onzinnig idee. Profiling leidt tot blikvernauwing.
Het idee is dat je advertenties krijgt te zien die je zeker zullen aanspreken. De kans dat je daarop klikt is natuurlijk een stuk groter.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:25:08 #33
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107251600
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het idee is dat je advertenties krijgt te zien die je zeker zullen aanspreken. De kans dat je daarop klikt is natuurlijk een stuk groter.
Maar als ik iets zoek, wil ik juist iets vinden dat ik nog niet ken.

Als ik een forum zoek, waarin ik over een bepaald onderwerp kan discuseren wil ik niet op Fok! uitkomen. Dat forum ken ik namelijk al, en er is een reden dat ik naar een specifieker forum zoek.
Heel leuk dat google weet dat ik fok! regelmatig bezoek, maar dan moet google niet denken dat ik naar Fok! op zoek ben.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_107251719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:25 schreef t-8one het volgende:

[..]

Maar als ik iets zoek, wil ik juist iets vinden dat ik nog niet ken.

Als ik een forum zoek, waarin ik over een bepaald onderwerp kan discuseren wil ik niet op Fok! uitkomen. Dat forum ken ik namelijk al, en er is een reden dat ik naar een specifieker forum zoek.
Heel leuk dat google weet dat ik fok! regelmatig bezoek, maar dan moet google niet denken dat ik naar Fok! op zoek ben.
Daarom zul je FOK! ook niet (hoog) in je resultaten krijgen. De kans dat je daarop klikt is immers nihil.
pi_107251967
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten. Als je naar de bibliotheek gaat om een boek over een bepaald onderwerp te zoeken, en de bibliotheekmedewerker werpt een blik op je en zegt "ik weet wel wat jij leuk vindt, laatst stond je ook al voor die kast, kijk hier en en hier naar, en dat, dat en dat, daar mag je niet bij", weinig kans dat je dan beter en sneller vindt wat je zoekt. Behalve dat de bibliotheekmedewerker helemaal niet weet wat ik leuk vind, is de veronderstelling dat ik zou zoeken naar iets wat ik leuk vind al helemaal verkeerd, laat staan dat ik ongeveer hetzelfde zoek als de vorige keer.
pi_107252071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om de advertenties
_O-
pi_107252160
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

_O-
Jij denkt dat het presenteren van de advertenties los staat van de zoekresultaten en dat iedereen bij dezelfde zoektermen dezelfde zoekresultaten krijgt?
pi_107252354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat het presenteren van de advertenties los staat van de zoekresultaten en dat iedereen bij dezelfde zoektermen dezelfde zoekresultaten krijgt?
Nee

Google heeft primair baat bij meer kliks op advertenties.
Dat je zoekresultaten verder gepersonaliseerd worden lijkt me een logisch gevolg. Hoe dat tot uiting komt zul je moeten afwachten, de aannames die je doet in je post zijn niet meer dan dat. Ik verwacht wel dat Google daar op een manier mee omgaat waar gebruikers bij gebaat zijn.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:46:23 #39
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_107252388
quote:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten.
Euhm jawel.... de zoekresultaten waren al gepersonaliseerd. Nu gaat Google je gegevens ook anders inzetten.

quote:
Waar zoekopdrachten uit het verleden bijvoorbeeld eerst enkel gebruikt werden om de resultaten van Google Search aan te scherpen, wil Google ze in de toekomst ook gebruiken om andere diensten te verrijken.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_107252482
quote:

[..]

Het gaat niet om de advertenties, het gaat om de zoekresultaten. Als je naar de bibliotheek gaat om een boek over een bepaald onderwerp te zoeken, en de bibliotheekmedewerker werpt een blik op je en zegt "ik weet wel wat jij leuk vindt, laatst stond je ook al voor die kast, kijk hier en en hier naar, en dat, dat en dat, daar mag je niet bij", weinig kans dat je dan beter en sneller vindt wat je zoekt. Behalve dat de bibliotheekmedewerker helemaal niet weet wat ik leuk vind, is de veronderstelling dat ik zou zoeken naar iets wat ik leuk vind al helemaal verkeerd, laat staan dat ik ongeveer hetzelfde zoek als de vorige keer.
Je vergeet het warme interactieve contact met de bibliothecaresse.
pi_107252571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je suggereerde net wel een beetje dat het een niks met het ander te maken heeft.
pi_107254081
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee

Google heeft primair baat bij meer kliks op advertenties.
Dat je zoekresultaten verder gepersonaliseerd worden lijkt me een logisch gevolg. Hoe dat tot uiting komt zul je moeten afwachten, de aannames die je doet in je post zijn niet meer dan dat.
Ze personaliseren de zoekresultaten al.

quote:
Ik verwacht wel dat Google daar op een manier mee omgaat waar gebruikers bij gebaat zijn.
Ik vermoed dat ze daar mee omgaan op een manier dat hun inkomsten daarbij gebaat zijn. Ik kreeg namelijk de indruk dat het een bedrijf met winstoogmerk is.
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je suggereerde net wel een beetje dat het een niks met het ander te maken heeft.
Kennelijk had ik mij dan niet helder uitgedrukt, of in ieder geval minder helder dan vereist.

Ik maak een onderscheid tussen de advertenties en de zoekresultaten. Dat zijn immers twee wezenlijk verschillende dingen wat betreft het functioneren van de zoekmachine.

Ik bedenk zelf de zoektermen, dat vind ik gepersonaliseerd genoeg. Als een bot daar dan doorheen komt fietsen werkt het tegen elkaar in en wordt de opbrengst minder.
pi_107254493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze personaliseren de zoekresultaten al.
quote:
Ik bedenk zelf de zoektermen, dat vind ik gepersonaliseerd genoeg. Als een bot daar dan doorheen komt fietsen werkt het tegen elkaar in en wordt de opbrengst minder.
:')
quote:
Ik vermoed dat ze daar mee omgaan op een manier dat hun inkomsten daarbij gebaat zijn. Ik kreeg namelijk de indruk dat het een bedrijf met winstoogmerk is.
Aan zoekresultaten verdienen ze niks. Dat is puur om gebruikers hun dienst te laten gebruiken. Door dit zo goed mogelijk te faciliteren in combinatie met relevante advertenties zullen de inkomsten stijgen.
quote:
[..]

Kennelijk had ik mij dan niet helder uitgedrukt, of in ieder geval minder helder dan vereist.

Ik maak een onderscheid tussen de advertenties en de zoekresultaten. Dat zijn immers twee wezenlijk verschillende dingen wat betreft het functioneren van de zoekmachine.
Je spreekt jezelf tegen en begrijpt er overduidelijk niet zoveel van.
pi_107255145
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:51 schreef Cracka-ass het volgende:

Je spreekt jezelf tegen en begrijpt er overduidelijk niet zoveel van.
De ambitie om mij helder uit te drukken houdt niet meteen in dat ik overschakel op Jip en Janneketaal.
pi_107255430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De ambitie om mij helder uit te drukken houdt niet meteen in dat ik overschakel op Jip en Janneketaal.
Ik heb ook niks tegen je mooi verpakte diarree. Het ziet er keurig uit wat mij betreft.
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:00:14 #46
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107256807
Heb de nieuwe voorwaarden nu al in mijn mailbox.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 20:44:33 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107271921
quote:
Voorbeelden van informatie die Google aan gebruikersaccounts koppelt of nog gaat koppelen zijn ip-adressen, locatiegegevens, search queries, browser en OS-gegevens, en in het geval van Android-gebruikers ook gegevens over de mobiele telefoon.
antwoord:

http://cs.nyu.edu/trackmenot/

Een addon voor FF of Chrome van een paar kb die op de achtergrond draait en 10 maal per uur (aan te passen) een random zoekopdracht naar Google stuurt.

Je echte zoekopdrachten zijn voor Google niet meer te onderscheiden van de random. Ze raken zoek in de brei aan andere search queries. Ergo: Google's profiel van jou wordt waardeloos en je privacy is iets groter.

Ook te gebruiken voor bing, yahoo en andere zoekmachines, mocht je die gebruiken.
pi_107284346
Volgens mij maakt dat weinig uit, want ze kunnen dan alsnog zien dat je geen links aanklikt bij die nep zoekopdrachten.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 05:15:48 #49
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107284364
Wat bedoel je met opt-uit TS? -O-
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107284377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 04:58 schreef ButcherPete het volgende:
Volgens mij maakt dat weinig uit, want ze kunnen dan alsnog zien dat je geen links aanklikt bij die nep zoekopdrachten.
quote:
TMN now 'clicks-through' on some percentage of its searches by selecting and navigating to links received in the search result to further simulate user behavior. The click-through mechanism is designed to minimize the probability of clicking on revenue-generating ads.
Ik vind het wel een grappig tooltje :D. Leuke tip, NorthernStar!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')