abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107258640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en weer een hoor die begint te miepen als niet iedereen met hem bezig is
echt ontzettend onaantrekkelijk

soms hebben mensen gewoon niks te zeggen op wat je typt
we zijn hier geen prive kliniek die zorg-op-maat bieden

sorry hoor
maar er zijn hier kei veel mensen die erg hun best doen zo veel mogelijk zinnige dingen te zeggen
als het even niet om jou draait kan dat toch ook gewoon
vind het nogal onbeschoft om zo te reageren
Kennelijk moet je wel miepen op dit forum om aandacht te krijgen? zie hier, ik heb een reply! HE! misschien is benzin ook wel zo aan het miepen zodat jullie hem aandacht geven! want alles wat jullie nu zeggen is al 100x verteld!

Ik vraag NERGENS om aandacht, ik stelde een simpele vraag hoe oud benzin is om inzicht te krijgen in de 'persoon' Benzin. Maar kennelijk weten jullie dat ook niet want heb nog steeds geen antwoord. Goed bezig.

Ik kwam hier niet om aandacht te trekken maar om mensen te helpen, om mijn ervaringen te delen zodat misschien andere er ook wat aan hebben dat is 100 maal nuttiger dan dat de popiejopie's lopen te roepen "gewoon doen! makke! stel je niet aan!" want die kunnen gewoonweg niet voorstellen wat er omgaat in onze hoofden.

Maargoed, veel plezier met dit topic :) Excuus voor mijn onbeschoftheid en excuus als deze post ene beetje bot overkomt.
pi_107258666
Benzin is 21 jaar.
pi_107258680
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:40 schreef benzin het volgende:

[..]

Misschien wel, maar ik trek wat jullie zeiden heel erg aan als een persoonlijke aanval. Ik open mezelf hier best behoorlijk en ik wil dan niet op mijn hart worden getrapt. Ik heb op het moment al heel veel aan mijn hoofd.
je ziet echt alles buiten proportioneel
niemand trapt jou hier op je hart, we geven je juist advies om je te helpen
jij vat dan dan weer zo op
dat is een keuze hoor benzin

maar zoals al gezegd: je hebt veel meer hulp nodig dan hier geboden kan worden
waarom zoek je die nog steeds niet?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:52:28 #124
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107258719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:50 schreef Kevin24 het volgende:
Kennelijk moet je wel miepen op dit forum om aandacht te krijgen? zie hier, ik heb een reply! HE! misschien is benzin ook wel zo aan het miepen zodat jullie hem aandacht geven! want alles wat jullie nu zeggen is al 100x verteld!

Ik vraag NERGENS om aandacht, ik stelde een simpele vraag hoe oud benzin is om inzicht te krijgen in de 'persoon' Benzin. Maar kennelijk weten jullie dat ook niet want heb nog steeds geen antwoord. Goed bezig.
Ten eerste weet ik niet exact hou oud Benzin is, 22 ofzo. Daarnaast ga ik ervanuit dat als jij in een topic vraagt hoe oud iemand is, en die persoon dit zelf leest, hij er zelf antwoord op geeft.

quote:
Ik kwam hier niet om aandacht te trekken maar om mensen te helpen, om mijn ervaringen te delen zodat misschien andere er ook wat aan hebben dat is 100 maal nuttiger dan dat de popiejopie's lopen te roepen "gewoon doen! makke! stel je niet aan!" want die kunnen gewoonweg niet voorstellen wat er omgaat in onze hoofden.

Maargoed, veel plezier met dit topic :) Excuus voor mijn onbeschoftheid en excuus als deze post ene beetje bot overkomt.
Niet bot, een beetje huilerig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107258726
quote:

[..]

het is toch niet aan mij om te vertellen of benzin al getongt heeft of aan iemand anders? het is aan benzin
pm hem dan of richt je gemiep aan hem

en wij kunnen dat wel voorstellen hoor :') mooi vooroordeel weer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107258752
quote:

Maargoed, veel plezier met dit topic Excuus voor mijn onbeschoftheid en excuus als deze post ene beetje bot overkomt.
Chill, relaxed, deel vooral je ervaringen. Misschien biedt ons dat weer wat inzicht ;) Benzin heeft iig wel wat ervaring
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:54:53 #127
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107258807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:40 schreef benzin het volgende:
Misschien wel, maar ik trek wat jullie zeiden heel erg aan als een persoonlijke aanval. Ik open mezelf hier best behoorlijk en ik wil dan niet op mijn hart worden getrapt. Ik heb op het moment al heel veel aan mijn hoofd.
Vind je het dan niet een beetje raar? Je komt hier, vraagt om hulp, mensen leggen heel objectief uit wat er verkeerd gaat, en dan ben je op je hart getrapt? Ik heb hier werkelijk waar niemand iets wat maar in de buurt van onvriendelijk komt zien zeggen. Ongeduldig sure, maar het was niet onvriendelijk en niet respectloos. Het probleem hiermee ligt toch echt bij jezelf, sorry. Ik zelf ben in dit topic al veel geduldiger dan ik in het echt ben.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107258847
quote:

[..]

Gezonde assertiviteit hoor. Kijk Benzin: zelfverdediging.
The view from nowhere.
pi_107258934
quote:

Er was heel veel om op te reageren in een hele korte tijd :)

Ik ben 21 en ik hebben gezoend.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:51 schreef rhubarbje het volgende:

maar zoals al gezegd: je hebt veel meer hulp nodig dan hier geboden kan worden
waarom zoek je die nog steeds niet?
Mijn argumenten om dat niet te doen zijn nog steeds hetzelfde als vroeger. In de huidige situatie zie ik geen manier om dat te doen zonder dat mijn ouders erachter komen. Dat ik hen niet wil teleurstellen is een van de belangrijkste redenen om dat niet te doen.
pi_107258989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:58 schreef benzin het volgende:

Mijn argumenten om dat niet te doen zijn nog steeds hetzelfde als vroeger. In de huidige situatie zie ik geen manier om dat te doen zonder dat mijn ouders erachter komen. Dat ik hen niet wil teleurstellen is een van de belangrijkste redenen om dat niet te doen.
Hoe zou jij je ouders typeren?
The view from nowhere.
pi_107259015
quote:

[..]

Er was heel veel om op te reageren in een hele korte tijd :)

Ik ben 21 en ik hebben gezoend.

[..]

mensen hebben al 100 manieren gegeven om daar om heen te werken
hoeveel heb je daar van geprobeerd of uitgezocht of het kan?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:00:41 #132
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107259052
quote:
Ik vind het nogal een slap excuus. Wat is nu belangrijker voor jou, je eigen geluk of of je ouders zien dat je naar een psych gaat? Alsof er tegenwoordig iets bijzonders is aan naar een psycholoog aan. je bedenkt wel erg makkelijk redenen om veilig in je "buhuhu" situatie te blijven zitten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:59 schreef rhubarbje het volgende:
mensen hebben al 100 manieren gegeven om daar om heen te werken
hoeveel heb je daar van geprobeerd of uitgezocht of het kan?
Hij moet gewoon de ballen kweken om te zeggen dat hij aan z'n zelfvertrouwen gaat werken met externe hulp. Alsof z'n ouders nu nog niet doorhebben dat er iets mis is.
pi_107259060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hoe zou jij je ouders typeren?
Bang, gesloten, verdrietig, eenzaam, gestressed :)
pi_107259078
Benzin je hebt al tips gekregen om hulp te zoeken zonder je ouders erachter komen, wat is er mis met die tips dan?
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:02:21 #135
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107259124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:00 schreef benzin het volgende:
Ze hebben toch al een fucked up leven dus dan kan het simpele feit dat jij hulp inschakelt voor jezelf die ZIJ NIET KUNNEN BIEDEN (belangrijk!) er ook nog wel bij.
pi_107259138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Benzin je hebt al tips gekregen om hulp te zoeken zonder je ouders erachter komen, wat is er mis met die tips dan?
Hij is bang en vindt het ook wel fijn om het slachtoffer uit te hangen, zielig te doen en aandacht te krijgen. Redelijk duidelijk.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:04:32 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107259227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef usedtoknow het volgende:
Hij is bang en vindt het ook wel fijn om het slachtoffer uit te hangen, zielig te doen en aandacht te krijgen. Redelijk duidelijk.
Je piemel in een leuke meid steken is een stuk fijner.
pi_107259256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:00 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat hebben ze je dan meegegeven. Maar dat is hun vergissing toch. Jij wilt hun niet teleurstellen. Maar wil je hun dan wel aandoen dat ze het leven van hun zoon verpesten door hun eigen beperkingen. Je kunt je ouders een groter plezier doen als je jezelf niet klein laat maken.
The view from nowhere.
pi_107259317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat gewoon niet. Het geld kan ik oplossen door een psycholoog te zoeken die ik gewoon contant kan betalen zonder dat de zorgverzekeraar dat vergoed. Het tweede probleem is dat ik gewoon moet verklaren waar ik heen ga. Ik zou daardoor niet altijd kunnen garanderen dat ik naar een afspraak kan komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ze hebben toch al een fucked up leven dus dan kan het simpele feit dat jij hulp inschakelt voor jezelf die ZIJ NIET KUNNEN BIEDEN (belangrijk!) er ook nog wel bij.
Dat mag wel wat aardiger. Zelfs als het 'fucked up' is, is het niet aan mij om dat nog verder te verpesten.
pi_107259334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je piemel in een leuke meid steken is een stuk fijner.
Daar is hij te bang voor.

Ben ik de enige die zich ergert?
pi_107259335
Ik zal nou eens niet hard zijn en benzin ondersteunen en zelf laten antwoorden.

Benzin je kunt toch wel eens in de 4 weken 'overwerken'?
pi_107259419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:06 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gaat gewoon niet. Het geld kan ik oplossen door een psycholoog te zoeken die ik gewoon contant kan betalen zonder dat de zorgverzekeraar dat vergoed. Het tweede probleem is dat ik gewoon moet verklaren waar ik heen ga. Ik zou daardoor niet altijd kunnen garanderen dat ik naar een afspraak kan komen.

[..]

Dat mag wel wat aardiger. Zelfs als het 'fucked up' is, is het niet aan mij om dat nog verder te verpesten.
Dus jij verpest het leven van jouw ouders door zelf iets aan je leven te doen?
pi_107259425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:07 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Daar is hij te bang voor.

Ben ik de enige die zich ergert?
Nee.
Word volwassen Benzin.
Doe eens een poging je problemen op te lossen.
En wil je dat niet, leer er dan mee leven en stop met huilen, want je wilt het blijkbaar zelf.
pi_107259459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:09 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Ik verpest het leven van mijn ouders als ze er achter komen dat ik helemaal niet zo perfect ben als ze denken. Als ze er achter komen hoe mislukt mijn leven is en dat ze dat niet door hebben gehad :)
pi_107259475
quote:

[..]

[..]

je kunt de rekening van de psych daarna indienen bij de zorgverzekering en dan krijg je het terug
en je bent 21 sowieso tijd om op te houden met verklaren waar je heen gaat
en anders lieg je maar

ik ben toen ik 16 was ook in therapie gegaan zonder dat mijn ouders dat wisten dus dan moet het jou met je 21 helemaal lukken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:11:49 #146
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107259492
quote:
Je bent 21. Het is sowieso de hoogste tijd om uit huis te gaan.

quote:
Joh, stel je niet aan. Leer eerst eens om dingen die ik tegen je zeg gewoon objectief te bekijken en niet steeds in de stress te schieten als het naar jouw idee onaardig is.

Je verpest dus helemaal niets. Je bent 21, woont nog bij je ouders. Denk je nu echt dat ze niet doorhebben dat je niet lekker in je vel zit? Wat denk je dat vervelender is voor ouders, een zoon die niet lekker in z'n vel zit of een zoon die zelf actie onderneemt om dat te verbeteren?

Ik stel voor dat je het gewoon doet. Er kunnen maar 2 dingen gebeuren: aan de ene kant (grootste kans m.i.) weten ze al dat het niet lekker gaat en vinden ze postief. Optie twee is dat ze het niet leuk vinden, en dan weet je helemaal zeker dat het de hoogste tijd wordt om zelfstandig te worden want dan snappen je ouders gewoon niks van je situatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:10 schreef benzin het volgende:
Ik verpest het leven van mijn ouders als ze er achter komen dat ik helemaal niet zo perfect ben als ze denken. Als ze er achter komen hoe mislukt mijn leven is en dat ze dat niet door hebben gehad :)
Denk je nou echt dat je ouders niet doorhebben dat het met meiden niet zo lekker loopt? Wie heb je meegenomen de laatste 3 kerstdiners?
pi_107259496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:09 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Alleen omdat het beeld van zijn ouder van de situatie hebben beter is. Hij durf niet te vertellen dat het niet zo goed gaat. Psychologen vinden zijn ouders iets voor gekken.
The view from nowhere.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:13:27 #148
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107259550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:11 schreef deelnemer het volgende:
Alleen omdat het beeld vat zijn ouder van de situatie hebben beter is. Hij durf niet te vertellen dat het niet zo goed gaat. Psychologen vinden zijn ouders iets voor gekken.
Als zijn ouders dat denken en niet doorhebben dat het niet goed met hem gaat zijn ze ten eerste wereldvreemd en is het ten tweede zaak dat hij zo snel mogelijk op eigen poten gaat staan.
pi_107259560
quote:

[..]

Dat verpest hun leven niet. Hoogstens voor even zullen ze teleurgesteld zijn. Daarna zullen ze je gewoon steunen. Dat heb ik ook met mijn ouders meegemaakt een paar maanden geleden, toen ik elke dag zat te janken omdat ik een hekel aan de wereld had enzo. Zelfs mijn ouders houden nog van me nu ik ben gestopt met perfecte dochter zijn en braaf en slim met een goede studie. Ik ben nu gewoon hun een tikkeltje vervelende in de snackbar werkende kind, teleurgesteld zijn ze niet eens zo erg. Ik ben nu gelukkiger, dat vinden zij ook fijn.
pi_107259563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Alleen omdat het beeld vat zijn ouder van de situatie hebben beter is. Hij durf niet te vertellen dat het niet zo goed gaat. Psychologen vinden zijn ouders iets voor gekken.
Zijn ouders kennen hem niet? Hij ziet zijn ouders nooit? Mijn ouders hebben alles meteen door en een beetje bekrompen en kortzichtig om te denken dat psychologen voor gekken zijn.
pi_107259565
quote:

[..]

Juist en wat boeit dat, Het is jou leven JIJ moet iets gaan veranderen en je hoeft je niet te verantwoorden naar hen toe.

Misschien word het tijd om eens uit huis te gaan.
pi_107259666
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat verpest hun leven niet. Hoogstens voor even zullen ze teleurgesteld zijn. Daarna zullen ze je gewoon steunen. Dat heb ik ook met mijn ouders meegemaakt een paar maanden geleden, toen ik elke dag zat te janken omdat ik een hekel aan de wereld had enzo. Zelfs mijn ouders houden nog van me nu ik ben gestopt met perfecte dochter zijn en braaf en slim met een goede studie. Ik ben nu gewoon hun een tikkeltje vervelende in de snackbar werkende kind, teleurgesteld zijn ze niet eens zo erg. Ik ben nu gelukkiger, dat vinden zij ook fijn.
Inderdaad. Als je niet je eigen keuzes mag maken, hoe word je dan volwassen? Het verkeerde idee is dat moet voldoen aan een ideaalbeeld van anderen.
The view from nowhere.
pi_107259696
Ouders die niet voor het geluk van hun kind gaan en liever de schone schijn ophouden zijn kutouders
pi_107259805
Mijn ouders waren heel verdrietig toen het niet goed met me ging en ze zagen dat ze daar ook een rol in hebben gespeeld
dat was kut ja en daar moesten we allemaal door heen
maar nu is mijn relatie met hen veel en veel beter
ze kennen me nu om wie ik ben, niet wie ik probeerde te zijn en ze behandelen me veel meer als een volwassen dochter en als een individu en zijn achteraf heel trots op mezelf dat ik actie heb ondernomen

weer een succes verhaal benzin, hoeveel meer heb je er nog nodig
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107259951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:11 schreef rhubarbje het volgende:

je kunt de rekening van de psych daarna indienen bij de zorgverzekering en dan krijg je het terug
en je bent 21 sowieso tijd om op te houden met verklaren waar je heen gaat
en anders lieg je maar

ik ben toen ik 16 was ook in therapie gegaan zonder dat mijn ouders dat wisten dus dan moet het jou met je 21 helemaal lukken
En waar denk je dat de papieren van de zorgverzekering erover (i.v.m. eigen risico enzo) terechtkomen dan? En dat geld komt terecht op een rekening die zij kunnen inzien. Het moet 100% contant en ontraceerbaar blijven.

Maar jij was misschien sowieso meer een rebel. Als ik ineens iets ga doen zonder te vertellen wat ik ga doen, dan gaan alle alarmbellen af omdat ik dat nooit doe.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:11 schreef Catbert het volgende:

Je verpest dus helemaal niets. Je bent 21, woont nog bij je ouders. Denk je nu echt dat ze niet doorhebben dat je niet lekker in je vel zit?

Denk je nou echt dat je ouders niet doorhebben dat het met meiden niet zo lekker loopt? Wie heb je meegenomen de laatste 3 kerstdiners?
Je doet net of het vreemd of raar is dat ik nog thuis woon, maar de meeste studiegenoten wonen ook nog thuis.

Ik weet zeker dat mijn ouders het niet door hebben dat ik niet lekker in mijn vel zit :)

De laatste 3 kerstdiners had ik niemand bij me en dat weten ze wel. Ik probeer het onderwerp meiden helemaal te vermijden. Mijn ouders proberen daar vaak over te zeuren, maar ik doe dan net of het me niet zoveel interesseert.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:27:23 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107260021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:25 schreef benzin het volgende:
En waar denk je dat de papieren van de zorgverzekering erover (i.v.m. eigen risico enzo) terechtkomen dan? En dat geld komt terecht op een rekening die zij kunnen inzien. Het moet 100% contant en ontraceerbaar blijven.

Maar jij was misschien sowieso meer een rebel. Als ik ineens iets ga doen zonder te vertellen wat ik ga doen, dan gaan alle alarmbellen af omdat ik dat nooit doe.
Who cares. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk.

quote:
Je doet net of het vreemd of raar is dat ik nog thuis woon, maar de meeste studiegenoten wonen ook nog thuis.
Ik zeg niet dat het vreemd is. Over 2 jaar, dan is het vreemd. Maar op dit moment is het wel nodig.

quote:
Ik weet zeker dat mijn ouders het niet door hebben dat ik niet lekker in mijn vel zit :)

De laatste 3 kerstdiners had ik niemand bij me en dat weten ze wel. Ik probeer het onderwerp meiden helemaal te vermijden. Mijn ouders proberen daar vaak over te zeuren, maar ik doe dan net of het me niet zoveel interesseert.
Hahaha. God wat ben jij naief. Toen ik 17 was dacht ik ook dat m'n ouders vanalles niet doorhadden. Nu 14 jaar later weet ik hoe het echt zit.
pi_107260034
quote:

[..]

[..]

Ze proberen erover te zeuren zeg je?
Dan valt het ze dus wel op.
pi_107260078
Maar Benzin ís toch ook de perfecte jongen? Geen wonder dat zijn ouders niets door hebben
pi_107260093
quote:

[..]

[..]

er hoeven helemaal geen papieren te zijn als je dat regelt
maar neem vooral niets aan van iemand die het heeft geprobeerd en blijf excuses verzinnen

ik snap niet dat jij niet ziet dat jij echt 100% verantwoordelijk bent voor deze ellende
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107260105
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ze proberen erover te zeuren zeg je?
Dan valt het ze dus wel op.
Alleen over het meiden-stukje. Verder niet :)
pi_107260116
quote:

[..]

Je moet het niet stiekem willen doen. Je deelt het ze gewoon mee. Je bent volwaasen aan het worden. Dat kan alleen als je mag veranderen.

Stop met dat flauwe toneelspelen.
The view from nowhere.
pi_107260131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar Benzin ís toch ook de perfecte jongen? Geen wonder dat zijn ouders niets door hebben
Ook als ik doe alsof alles goed gaat hebben mijn ouders door dat het niet goed gaat, daar zijn het ook wel je ouders voor, helaas.
pi_107260193
Ik kwam er onlangs achter dat mijn ouders nog steeds beter denken te weten. Dus ik ben wees vanaf nu. Slechte ouders bestaan wel helaas.
pi_107260195
quote:
Dan breek je die ban toch... alsof dat een ramp is.
Je bent duidelijk bang voor verandering, ookal weet je ergens wel dat je die verandering juist nodig hebt.

Ik herken dat nog wel van toen ik 5 jaar geleden net zo was, en ik net zo oostindisch doof was voor alle adviezen... ik zag alleen maar drempels.

Maar uiteindelijk zal je toch met beetje positieve energie dat je nog hebt af en toe een drempel over moeten.
pi_107260273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Alleen over het meiden-stukje. Verder niet :)
Benzin, ik snap je wel, aangezien ik ook nooit mijn ouders in dingen durf te betrekken. Maar als je het niet doet zit je op je 30e nog in dezelfde situatie als nu. Op jezelf gaan wonen is een aanrader als je ook eens je eigen leven wilt gaan leven, en voor je eigen geluk kunt gaan in plaats van dat van je ouders. Onderneem hier alsjeblieft stappen in, het is echt onprettig om dit soort posts van jou te lezen. Niet omdat we je niet mogen, maar omdat het ons blijkbaar wat kan schelen dat jij je kut voelt, en omdat we je beter gunnen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:36:31 #166
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107260432
Anyway. Benzin; misschien moet je toch serieus eens even hier de reacties gaan tellen die je allemaal exact hetzelfde vertellen en daar wat mee doen.
pi_107260471

Optie 3.. Iemand bericht een familielid van hem.. Of is dat heel flauw.. Zou het ook wel vermoeiend vinden
pi_107260493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:36 schreef Catbert het volgende:
Anyway. Benzin; misschien moet je toch serieus eens even hier de reacties gaan tellen die je allemaal exact hetzelfde vertellen en daar wat mee doen.
Het domineert het topic behoorlijk... Dus hij kan er wel iets mee lijkt me zo, Kan maar willen?
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:40:18 #169
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107260549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee. Hij moet gewoon een paar ballen groeien en zeggen "pap, mam; het lukt me niet om in contact met meiden te komen, dit komt doordat ik sociaal wat minder vaardig ben, en ik ga daarvoor professionele hulp zoeken".
pi_107260567
Overigens moet je jezelf ook niet gaan vergelijken met andere mensen die niet in dezelfde situatie als jij zitten.

Ik ken je thuissituatie niet maar als daar aanleiding bij is om op jezelf te gaan wonen is 'er zijn zat studenten die nog thuis wonen' geen excuus.

En dingen als naar een psycholoog gaan, bepaalde dingen ondernemen om in contact te komen met mensen... allemaal dingen waarbij je zou kunnen stellen 'dat doet een gemiddeld persoon toch ook niet?' is geen excuus. Want je zit nou eenmaal in een afwijkende situatie, dat moet je onderkennen en vooral beseffen dat om er uit te komen er eerst a-typische maatregelen nodig zijn. En zoals ik net zei moet je daarvoor uit je comfort zone komen en dingen dus juist anders doen dan dat je ze tot nu toe gedaan hebt. Als dat inhoud dat je dingen moet ondernemen die niet in lijn liggen met wat je tot nu toe jaren hebt gedaan; prima! want die lijn ging nergens naar toe toch?

Dat noemen we ook wel verandering... heel eng en nieuw misschien, maar broodnodig!
pi_107260573
dat is het beste :Y
pi_107260587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee. Hij moet gewoon een paar ballen groeien en zeggen "pap, mam; het lukt me niet om in contact met meiden te komen, dit komt doordat ik sociaal wat minder vaardig ben, en ik ga daarvoor professionele hulp zoeken".
En in alle waarschijnlijkheid zullen zijn ouders daar positief op reageren.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:44:33 #173
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107260691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:41 schreef Ayumu2.0 het volgende:
En in alle waarschijnlijkheid zullen zijn ouders daar positief op reageren.
Ja. En doen ze dat niet dan is het tijd om uit huis te gaan.
pi_107260729
Als het hem in actie krijgt wil ik best zorgen dat ie in therapie kan zonder dat zijn ouders er achter komen hoor
het enige wat ie hoeft te doen is op komen dagen op afspraken bij de huisarts en psych

maar ik gok dat ie toch wel een excuus heeft
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107260747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja. En doen ze dat niet dan is het tijd om uit huis te gaan.
Juist anders hebben we over 10 jaar nog een Benzin in dezelfde situatie zitten.

En daar schiet niemand wat mee op vooral Benzin zelf.
pi_107260754
Dat dus. Maar zodra ik zeg dat zijn ouders geen goede ouders zijn als ze hem om die reden laten vallen, ben ik gemeen
Ik kan me echter niet voorstellen dat zijn ouders niet door hebben, dat hij niet happy is want zelfs mijn beste vriendin en mijn zusje hadden wel iets door, op basis van 2 uurtjes
pi_107260758
Benzin, ga zelf leven en stop met leven voor anderen.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_107260827
Uit huis gaan terwijl hij zo overgevoelig is? Lijkt mij juist weer geen strak plan.
pi_107260860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Uit huis gaan terwijl hij zo overgevoelig is? Lijkt mij juist weer geen strak plan.
Hij moet gewoon bij zijn ouders weg, al is het maar voor even. Het zorgt voor beweging in je leven. Ook als het dan een paar maanden extra slecht met je gaat is het ontzettend leerzaam.
pi_107260869
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef usedtoknow het volgende:
Mij wel
dan gebeurt er af en toe wat en merkt ie dat ie de volgende dag nog steeds leeft
en word ie wel gedwongen om op bepaalde vlakken actie te ondernemen en word ie niet meer 'verstikt' door zijn ouders en hun mening (die hij zich in beeld)

je leert nergens zo snel als buiten in de 'echte' wereld
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')