abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108214544
Waar? Maoz Vegetarian in Amsterdam

Wanneer? 20-02-12

Wat at je?
Pita met gefrituurde aubergine en falafel, véél salade en knoflooksaus/tomaat-uienchutney

Impressie?
Alles was vers, zag er prachtig uit in de saladebar (niets verlept) en er was veel keus. Alles was schoon en het broodje was écht heerlijk. Falafel warm en knapperig, smakelijke aubergine, de sauzen waren heerlijk, de groente was knapperig en vers en het broodje was ook goed.

Kosten? 7.50 voor broodje en blikje cola
Cijfer? 8,5

Voor een fastfoodketen is dit de beste die ik ooit ben tegengekomen. Zo kan je nog eens ergens gezond én lekker eten onderweg.
pi_108218738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 05:52 schreef Selestha het volgende:
Waar? Maoz Vegetarian in Amsterdam

Wanneer? 20-02-12

Wat at je?
Pita met gefrituurde aubergine en falafel, véél salade en knoflooksaus/tomaat-uienchutney

Impressie?
Alles was vers, zag er prachtig uit in de saladebar (niets verlept) en er was veel keus. Alles was schoon en het broodje was écht heerlijk. Falafel warm en knapperig, smakelijke aubergine, de sauzen waren heerlijk, de groente was knapperig en vers en het broodje was ook goed.

Kosten? 7.50 voor broodje en blikje cola
Cijfer? 8,5

Voor een fastfoodketen is dit de beste die ik ooit ben tegengekomen. Zo kan je nog eens ergens gezond én lekker eten onderweg.
Is inderdaad heeeeeerlijk!
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:50:42 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_108258940
Wanneer? 21-02-2012
Waar? Restaurant Truffels in Haarlem.

Iedere maandag en dinsdag vóór het wisselen van het maandmenu houdt Restaurant Truffels een try-out. Dat wil zeggen dat je tegen een gereduceerd tarief als een van de eerste het maandmenu kan proeven, inclusief wijnarrangement.
Reden voor ons om voor de 3e keer bij één van onze favoriete restaurants te eten.
(foto's doen de gerechten geen eer aan, het zag er in werkelijkheid prachtig uit!)

Impressie:
Bij binnenkomst kregen we een glaasje prosecco, een chipje met ras el hanout kruiden, lekker donker, warm brood met druivenmost en een kommetje kerrie-popcorn.

De 1e gang: Gebakken coquille, tartaar van red meat radijs, geschaafde capucien knol, krokante kapperappel, crispy sjalot, frisse bulgur, gepofte zwarte wilde rijst en een mexicaanse shooter -zie het kleine glaasje- dit bestond uit onderin avocadopuree, maissoep en bier en werd aan tafel uitgeschonken uit een flesje Corona, leuk detail!

De 2e gang : Kabeljauw met gesmolten lardo, gesmoorde Tourteau (volgens ons zo juist geschreven) krab, komkommer en schuim van oester/crème fraiche.

De 3e gang:
Gestoofde runderkoon/sucade (wat een heerlijke zacht smakelijk vlees!), gepofte puntpaprika, puree van aubergine, krokante bosui, coulis van gele paprika, schuim van rode paprika en een krachtige eigen jus

De 4e gang : Op lage temperatuur gegaarde runder bavette, (wij vonden het mondgevoel/structuur van deze vinkenlap niet echt heel prettig) krokante serrano ham, gesmoorde knol en wortel, puree met knoflook, slowfoodnugget - werd apart uitgeserveerd vanaf een schaaltje met slakkenhuizen - jus van op houtskool geroosterde ui en gerookte hollandaise (deze rooksmaken in de jus en saus waren heel erg lekker!)

5e gang: Kaas van bourgondisch lifestyle (wordt vast een running gag, want vorige verslag stond het verkeerde kaasplankje in ons verslag en nu weer vergeten op de foto te zetten! )

6e gang: EIS (leuk woordgrapje want in de eierschaal rechtsboven zat groen bascilicumijs, frozen look bascilicum (die kok Mark niet heeft door laten gaan omdat hij niet goed gelukt was), yoghurt en limoen en witte bros chocolade.

Sommelier Edith kwam met het uitschenken van de rode wijnen met een decanteer apparaat wat we niet kenden. Bluezz was benieuwd naar het verschil in smaak, dus even vóór en na het decanteren een slokje geproefd. De wijn wordt er inderdaad zachter en lekkerder, minder wrang van.

Totaal waren we inclusief elk een glas prosecco, 4 glazen van het wijnarrangement, 2 flessen bruizend water en een glaasje port 115 euro kwijt.

Oordeel:
Restaurant Truffels zit qua koken wat ons betreft tegen een Michelinster aan, alleen de pijpenlade-achtige behuizing zal dan moeten worden ingewisseld voor een wat ruimere en meer comfortabele omgeving.

Eten:9
Bediening 8
Prijs/kwaliteit: 9

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 22-02-2012 13:31:24 (typo verbeterd) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_108259241
Dan hier ook nog maar een keer: leuk verslag! *O* Haarlem is leuk, zijn er afgelopen zaterdag nog geweest. Gezellige stad!
Is dat zo?
pi_108565907
Hebben jullie Knallen in de horeca gezien? (Geen idee of er een topic over is. Niet gezocht.)
Ik vond het tof. Maar ik vind meneer Reimers ook O+.
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:30:40 #56
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108566251
Echt waar? Ik kan die Reimers juist helemaal niet lijen. Ik zou daar geloof ik ook echt niks van kunnen/willen leren. Bij alles wat hij zegt of doet gaan mijn haren rechtovereind staan. Echt vre-se-lij-ke man. Brrrrrr
pi_108566407
O? Te bekakt voor je? Of iets anders?
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:36:10 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_108566627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:26 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Hebben jullie Knallen in de horeca gezien? (Geen idee of er een topic over is. Niet gezocht.)
Ik vond het tof. Maar ik vind meneer Reimers ook O+.
Knallen in de Horeca met Meneer Reimers
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:07:38 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108568747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:32 schreef Phoenixbirdy het volgende:
O? Te bekakt voor je? Of iets anders?
Ja, iets anders. (bekakt niet, met zijn leenbakkergordijntjes) Ingewikkeld om uit te leggen, dus laten we het er maar bij houden dat ik gewoon allergisch voor 'm ben. Geeft verder niks, maar ik ben dan oprecht verbaasd dat mensen hem wel leuk vinden om naar te kijken.

Vraag ik me opeens af, zouden er ook mensen zijn die Gordon leuk vinden? :o
pi_108569680
:Y

Overigens heb ik dhr Reimers gisteren pas voor het eerst gezien, kende em nog niet..
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_108572631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, iets anders. (bekakt niet, met zijn leenbakkergordijntjes) Ingewikkeld om uit te leggen, dus laten we het er maar bij houden dat ik gewoon allergisch voor 'm ben. Geeft verder niks, maar ik ben dan oprecht verbaasd dat mensen hem wel leuk vinden om naar te kijken.

Vraag ik me opeens af, zouden er ook mensen zijn die Gordon leuk vinden? :o
Er zijn er zelfs die op hem geilen :P
SOL bijv. ;)
pi_108572796
Das lullig voor je als vrouw zijnde :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 02:32:46 #63
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108574355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Er zijn er zelfs die op hem geilen :P
SOL bijv. ;)
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, echt niet. Dat kan niet. NIET! Onmogelijk.
  donderdag 1 maart 2012 @ 02:39:17 #64
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108574397
Ik vind het een beetje vals om dit achter SOL's rug om te ouwehoeren ook.
Iemand waarderen is iets anders dan op iemand "geilen" natuurlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 1 maart 2012 @ 06:21:12 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108574919
Knallen in de Horeca met Meneer Reimers, ik vind die vent niets en hou niet van dat soort rel tv. Waarom wordt de TV altijd volgegooid met pratende koppen, maak eens wat goed drama of wat echt moois
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108575022
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2012 02:39 schreef Staal het volgende:
Ik vind het een beetje vals om dit achter SOL's rug om te ouwehoeren ook.
Iemand waarderen is iets anders dan op iemand "geilen" natuurlijk.
Huh? Dat vind ze vast niet erg, ze postte het zó vreselijk vaak zelf, en dat bedoelde ze echt niet in alleen 'waarderen' :D
Wat een onzin om dat vals te noemen, zo bedoel ik het helemaal niet zeg, maar als ik Ramsey hoor moet ik aan haar denken! That's all :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 01-03-2012 07:09:03 ]
pi_108588156
Zei iemand Ramsex? O+

Wat een dorp is FOK! toch ook.
Van meerdere mensen berichtjes gekregen dat er over me gesproken wordt _O-

Staal is de enige die hier iets hardop over zei, en ik vind dat heel erg lief van haar, Staal is natuurlijk ook gewoon een lieverd *;

Maar in deze ben ik het helemaal eens met Bluezz, het was niet kwaad bedoeld van haar en ik vat haar comments ook niet zo op.
Ik zou Ramsex zo doen, volgens mij heeft hij een lul zo hard als STAAL en mag hij me daar altijd mee verrassen, zo out of the BLUEzz :7

ontopic:

Lunch: avec restaurant klodderzzz
zelfgemaakte erwtensoep
kosten??? ik had alles al in de vriezer liggen en de erwten in een zakje :7
pi_108592168
Kloddertje _O- :*
pi_108593320
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Das lullig voor je als vrouw zijnde :P
Ik dacht dat het over een andere Gordon ging ;(
_O-
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:10:19 #70
45206 Pietverdriet
pi_108593361
Ach Jamie Oliver zou ik ook mijn bed niet uitschoppen, mijn keuken trouwens wel
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:18:02 #71
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108593684
Ik bedoelde niet Gordon Ramsay. :o
Die vind ik soms best te pruimen. Ligt beetje aan zijn programma.

Maar bij Gordon & niet te harden personen dacht ik toch echt aan iemand anders.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:21:07 #72
45206 Pietverdriet
pi_108593822
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:18 schreef RobinOok het volgende:

LOL
pi_108593953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:18 schreef RobinOok het volgende:

Dus toch *O*
pi_108594134
Maar die kookt toch niet? :D
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen :')
pi_108594211
Ziet er leuk uit al die gerechten en lekker maar doe mij maar zoiets
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')