abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107211924

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

42 - Ten slotte, bij twijfel, besef dat het antwoord '42' is (42 jaar thuiswonen, 42 jaar huursubsidie, 42 jaar geen majeure verplichtingen maar vrijheid, 42% aflossingvrij, 42 jaar kromliggen voor bakstenen en zandkorrels, 42% belastingvoordeel, 42 jaar wachtlijst, 42% huurverhoging, 42% onder vraagprijs cq. 42% overwaarde, met je 42ste pensioen), en zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt om de Vogons (of Bankiers) te slim af te zijn.

Met andere woorden: alles is relatief en zen, nirvana of iets anders. Relax, gun de ander het licht in de ogen, dewelke je jezelf ook gunt, en alles komt goed of je nou gehuurd of gekocht zit.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107212995
quote:
Huurprijzen stijgen voor het eerst in twee jaar

Laatste update: 25 januari 2012 11:37 info.

AMSTERDAM - De huurprijzen van woningen in de vrije sector zijn in het vierde kwartaal voor het eerst in twee jaar weer gestegen.

Foto: ANP

Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van Pararius.nl, het grootste platform voor huurwoningen in Nederland.

Het afgelopen kwartaal stegen de huurprijzen met 4,2 procent ten opzichte van het kwartaal daarvoor.

De gemiddelde huurprijs per vierkante meter bedroeg 12,70 euro per maand. Volgens Pararius.nl zijn de prijzen gestegen, omdat huren in de vrije sector steeds populairder wordt.

Kentering

Volgens directeur Jasper de Groot is er een absolute kentering in de mentaliteit van de Nederlandse bevolking waarneembaar. ''De negatieve berichtgeving over de huizenmarkt heeft een sterke invloed op de consument in de afweging voor het kopen van een huis."

"Dat de hypotheekaftrek nu ter discussie staat, leidt tot onrust bij potentiële kopers. Verder is er het risico van dalende huizenprijzen en verstrekken de banken momenteel minimale hypotheken", aldus De Groot.

"Mensen hebben juist behoefte aan flexibiliteit, willen weinig risico nemen en niet vastzitten aan verplichtingen voor de lange termijn. Huren past dan perfect in dat risicoloze en flexibele plaatje
12.70 euro per M^2 per maand 8-) , Als ik mijn gekochte appartement dan zou huren zou ik ruim 1200 euro per maand kwijt zijn. :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:08:35 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107213191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

12.70 euro per M^2 per maand 8-) , Als ik mijn gekochte appartement dan zou huren zou ik ruim 1200 euro per maand kwijt zijn. :')
Hier ook minder huur dan 12,70 per vierkante meter. Bij huur geldt min of meer een omgekeerd evenredige relatie tussen "afmetingen" en "prijs per vierkante meter": in populaire gebieden wordt het kleiner en stijgt de meterprijs.
censuur :O
pi_107213251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Woon jij in 020 dan?

Mijn huurprijs per maand is ¤5,70 per m2 maar je kan in sommige delen van het land ook huren voor nog geen ¤3,- per m2

Als je ervan uitgaat dat een gemiddelde koopwoning 230k kost en zo'n 100m2 aan woongenot biedt dan kost leasen van de bank bij 4,5% rente zo'n ¤8,63 per m2
Echter na HRA betaal je nog maar ¤5,35 per m2 en dan durven sommige mensen te beweren dat scheefhuurders 'gesubsidieerd' wonen :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:12:50 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107213343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mijn stelling is simpel: waarom zou iemand die HRA krijgt minder OZB moeten betalen zodra de virtuele waarde van zijn woning daalt?
Eigenlijk is de hele OZB belachelijk: waarom belasting heffen afhankelijk van de waarde van het huis? Smeer dat gewoon uit over alle inwoners.

@Basp: bij nader inzien betalen heel veel studenten voor een klein kamertje aanzienlijk meer dan 12 euro per vierkante meter! Dat kan zelfs best 3 keer zo veel zijn.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:13:01 #6
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107213354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Woon jij in 020 dan?

Mijn huurprijs per maand is ¤5,70 per m2 maar je kan in sommige delen van het land ook huren voor nog geen ¤3,- per m2

Als je ervan uitgaat dat een gemiddelde koopwoning 230k kost en zo'n 100m2 aan woongenot biedt dan kost leasen van de bank bij 4,5% rente zo'n ¤8,63 per m2
Echter na HRA betaal je nog maar ¤5,35 per m2 en dan durven sommige mensen te beweren dat scheefhuurders 'gesubsidieerd' wonen :')
van mij is 4,20 maar daar tel ik de zolder mee
pi_107213545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:13 schreef Goofjansen het volgende:

van mij is 4,20 maar daar tel ik de zolder mee
Jij vuige scheefhuurder :N
pi_107213608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eigenlijk is de hele OZB belachelijk: waarom belasting heffen afhankelijk van de waarde van het huis? Smeer dat gewoon uit over alle inwoners.

@Basp: bij nader inzien betalen heel veel studenten voor een klein kamertje aanzienlijk meer dan 12 euro per vierkante meter! Dat kan zelfs best 3 keer zo veel zijn.
Eens.
pi_107213619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:

Het idee daarachter is ongetwijfeld dat de lantaarnpalen in 'dure wijken' van betere kwaliteit zijn en softone lampen bevatten.
pi_107214327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

En jullie maar beweren dat kopen je geld weggooien is in een dalende markt. :D

Even wel in ons achterhoofd meenenemen dat er nog wat extra kosten voor huizenbezitters bijkomen. In dit voorbeeld van xeno worden weer de extremen gebruikt alleen maar om naar het gewensre resultaat te kunnen rekenen. Er is met een heel lage rente gerekend is en een maximale aftrek, geen aflossing, geen onderhoud, geen HWF, overdachtsbelasting wordt vergeten, opstal verzekering :')
pi_107214535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Basp1 het volgende:

En jullie maar beweren dat kopen je geld weggooien is in een dalende markt. :D

Even wel in ons achterhoofd meenenemen dat er nog wat extra kosten voor huizenbezitters bijkomen. In dit voorbeeld van xeno worden weer de extremen gebruikt alleen maar om naar het gewensre resultaat te kunnen rekenen. Er is met een heel lage rente gerekend is en een maximale aftrek, geen aflossing, geen onderhoud, geen HWF, overdachtsbelasting wordt vergeten, opstal verzekering :')
Er zijn genoeg mensen die lenen tegen nog lagere rentestanden, afbetalen is vermogen opbouwen, een huurder kan dat ook doen en moet dan ook extra geld opzij leggen. Daarnaast trek ik af tegen 38%, genoeg lieden die tegen nog hogere tarieven kunnen aftrekken.

Wat betreft het onderhoud, als ik de voorstanders van het eigen woningbezit mag geloven onderhouden corporaties hun woningen niet, dus het kan ze ook geen geld kosten, wat je niet krijgt hoef je ook niet te betalen :)
Woningcorporaties betalen ook gewoon BTW bij nieuwbouw en verzekeren hun woningen ook tegen schade, de prijs daarvan word gewoon doorgerekend aan de huurder.
pi_107215525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

Er zijn genoeg mensen die lenen tegen nog lagere rentestanden, afbetalen is vermogen opbouwen, een huurder kan dat ook doen en moet dan ook extra geld opzij leggen. Daarnaast trek ik af tegen 38%, genoeg lieden die tegen nog hogere tarieven kunnen aftrekken.

Wat betreft het onderhoud, als ik de voorstanders van het eigen woningbezit mag geloven onderhouden corporaties hun woningen niet, dus het kan ze ook geen geld kosten, wat je niet krijgt hoef je ook niet te betalen :)

:')

Volgens mij waren juist jij en remco die constant beweren dat de wbv's afgeleefde huurkrotten in de verkoop gooit, maar het zal wel weer aan mijn perceptie liggen. :+

Verder worden die zogenaamde afgeleefde huurkrotten dan natuurlijk niet voor die 230 waarmee hier gerekend word op de markt gezet.

En er zijn ook meer dan zat mensen die hun hypotheek voor 10 a 20 jaar vast hebben gezet tegen tussen de 5 en 6 % in. Ook het argument dat er zat mensen zijn die tegen een nog hoger tarief aftrekken begint bijna pathetisch te worden alleen maar om naar je eigen standpunt toe te kunnen rekenen om zo elke woningbezitter wederom weg proberen te zetten als belastingprofiteur.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:29:19 #13
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_107215757
Luister. Ik ben helemaal niet tegen het kopen van een huis, maar ik vind dat je zoiets alleen moet doen in een tijd van stabiliteit en zekerheid. En dat is het gewoon nou niet.

Plus ik heb nu een tijdelijk contract, en met die onzekerheid ga ik now way niet een huis kopen. Ik heb behoefte aan flexibiliteit, en wil nu geen risico nemen en vastzitten aan een lange termijn verplichting. Wie weet heb ik daarna een baan in Groningen (of in het buitenland). Stel ik zou nu een huis kopen, dan kan ik 'em daarna gelijk weer verkopen. En da's niet makkelijk nu!

In mijn branche is zijn tijdelijke contracten en projecten sowieso gebruikelijk. Ik hoorde van een collega dat met de strenger geworden banken je met een tijdelijk contract al geeneens meer een hypotheek kunt krijgen.

Dus ik blijf voorlopig zitten waar ik zit: in mijn (goedkope) huurhuis ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_107215886
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Luister. Ik ben helemaal niet tegen het kopen van een huis, maar ik vind dat je zoiets alleen moet doen in een tijd van stabiliteit en zekerheid. En dat is het gewoon nou niet.

Plus ik heb nu een tijdelijk contract, en met die onzekerheid ga ik now way niet een huis kopen. Ik heb behoefte aan flexibiliteit, en wil nu geen risico nemen en vastzitten aan een lange termijn verplichting. Wie weet heb ik daarna een baan in Groningen (of in het buitenland). Stel ik zou nu een huis kopen, dan kan ik 'em daarna gelijk weer verkopen. En da's niet makkelijk nu!

In mijn branche is zijn tijdelijke contracten en projecten sowieso gebruikelijk. Ik hoorde van een collega dat met de strenger geworden banken je met een tijdelijk contract al geeneens meer een hypotheek kunt krijgen.

Prima toch? Je kan niet iedereen langs 1 meetlat leggen en ze conform diezelfde regels beoordelen.
pi_107216155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:23 schreef Basp1 het volgende:

En er zijn ook meer dan zat mensen die hun hypotheek voor 10 a 20 jaar vast hebben gezet tegen tussen de 5 en 6 % in.
Zal best zo zijn maar dat zijn dan de mensen die langdurig ergens blijven wonen.

quote:
Ook het argument dat er zat mensen zijn die tegen een nog hoger tarief aftrekken begint bijna pathetisch te worden alleen maar om naar je eigen standpunt toe te kunnen rekenen om zo elke woningbezitter wederom weg proberen te zetten als belastingprofiteur.
Ik hoor altijd het argument dat de HRA geen probleem is omdat het juist de mensen met de hoge inkomens zijn die de meeste belasting betalen. Die trekken dus ook tegen het hoogste tarief af. Als het modaal verdieners zijn trekken ze tegen zo'n 38% af en daarmee mag je ze best als belastingontduiker wegzetten tegenover de zo verguisde scheefhuurder.
pi_107217015
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:29 schreef SemperSenseo het volgende:

Prima, zou ik ook doen in jouw situatie, maar er zijn ook veel mensen die niet aan een goedkope huurwoning kunnen komen, daaraan is n.l. structureel gebrek, en dus vervalt het argument dat je dan beter (goedkoop) kunt huren.
Vrijheid is in deze een utopie, zowel voor kopers als voor huurders, het is altijd een compromis en dat moet je voor jezelf afwegen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_107217912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:07 schreef sorcees het volgende:

Prima, zou ik ook doen in jouw situatie, maar er zijn ook veel mensen die niet aan een goedkope huurwoning kunnen komen, daaraan is n.l. structureel gebrek, en dus vervalt het argument dat je dan beter (goedkoop) kunt huren.
Hoezo? Het probleem van een tekort aan betaalbare huurwoningen los je op door betaalbare huurwoningen te bouwen, is ook nog eens goed voor de economie. Al die bouwvakkers die werk hebben, en al de gerelateerde sectoren die weer wat omzet kunnen maken. Maar nee.... liever beschermen we de virtuele waarde van de reeds bestaande woningen omdat anders de balansen van de banken wegzakken in de polderklei. We moeten vooral niet de woningen betaalbaarder maken, de oplossing is door iedereen die nog een stuiver kan lenen zich diep in de schulden te laten steken 8)7

quote:
Vrijheid is in deze een utopie, zowel voor kopers als voor huurders, het is altijd een compromis en dat moet je voor jezelf afwegen.
Elke keuze is een compromis maar je hoeft jezelf niet te beperkten tot maar een paar opties.
pi_107218200
quote:
Huis van 1,4 miljard euro tegen de waanzin

Een Ierse kunstenaar bouwt een huis gemaakt van ruim een miljard euro aan versnipperde bankbiljetten. "Je kunt veel zeggen over de euro, maar het is goed isolatiemateriaal."

De werkloze Ierse kunstenaar Frank Buckley kreeg de eurobiljetten van de Ierse drukkerij en verwerkte ze tot papieren bouwstenen. Die stenen vormen de basis voor zijn appartement.

'Waanzin'

Buckley noemt zijn woning een monument voor de "waanzin'' in Ierland in de afgelopen tien jaar na de introductie van de gemeenschappelijke munteenheid. "Mensen hebben miljarden uitgegeven aan gebouwen die nu niets meer waard zijn'', stelt hij. "Ik wilde iets creëren uit niets.''

Leeg

Het appartement is gebouwd in de lobby van een kantoorgebouw in Dublin dat 4 jaar geleden werd opgeleverd, op het hoogtepunt van de vastgoedluchtbel, en sindsdien leegstond.

Warm

De kunstenaar betrok zijn appartement in december en is nog druk bezig met het plaatsen van een keuken. De muren en de vloeren zijn bedekt met bankbiljetten en het is binnen zo warm, dat Buckley slaapt zonder dekens. Aan de muren hangen foto's van munten en bankbiljetten.

bron: BNR
Kijk.... de eerste financiële innovatie die daadwerkelijke welvaart heeft opgeleverd :7
pi_107218446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het probleem van een tekort aan betaalbare huurwoningen los je op door betaalbare huurwoningen te bouwen, is ook nog eens goed voor de economie.
Wat let je om betaalbare woningen uit de grond te gaan stampen. :D
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:59:38 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107218603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die discussie is al vaak gevoerd: de wet- en regelgeving belet je dat te doen.
pi_107218617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zomaar een wilde gok, de vastgoed lobby..
pi_107218747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus ook een totaal loze opmerking van xeno dat hij denkt dat het tekort aan betaalbare huurwoningen zomaar opgelost kan worden door te gaan goedkoop te gaan bouwen. _O-
pi_107219054
Hmm interessant, laten we weer een lijstje gaan maken: :D

Wat is volgens jullie de beste manier om de tekort aan betaalbare woningen op te lossen?

We er al is langsgeweest:

- Meer betaalbare woningen bouwen
- Lege kantoorpanden ombouwen

Van mij:
- /edit/ ongewenst, en al helemaal in deze termen. /edit/.
- Immigratiestop.
- Oorlog. Altijd goed voor afname bevolking.
- Woningen in bepaalde gebieden verplicht verwonen voor meerdere gezinnen a la carpoolstrook. Kan ingevoerd worden in de Randstad.
- 3 generatie woningen, kangaroo wonen.

Van RemcoDelft:
- Outbreak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 26-01-2012 10:45:46 (zie de /edit/ in de post) ]
pi_107219797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:15 schreef Terrorizer het volgende:

- Oorlog. Altijd goed voor afname bevolking.
Naast dat je hoeveelheid mensen afneemt, neemt met de huidige oorlogvoering het huizenbestand ook drastisch af

De tijden dat twee legers elkaar op een weiland troffen liggen helaas ver achter ons
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:45:29 #25
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_107220051
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Naast dat je hoeveelheid mensen afneemt, neemt met de huidige oorlogvoering het huizenbestand ook drastisch af
[ afbeelding ]

De tijden dat twee legers elkaar op een weiland troffen liggen helaas ver achter ons
En als Nederlands grondgebied betrokken raakt in een moderne oorlog, dan zal het er niet zachtzinnig aan toegaan. Dan zijn de rapen pas goed gaar (lees: atoomoorlog) :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_107220205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus ook een totaal loze opmerking van xeno dat hij denkt dat het tekort aan betaalbare huurwoningen zomaar opgelost kan worden door te gaan goedkoop te gaan bouwen. _O-
anno 2012

We leven in het tijdperk van de microprocessor, de e-commerce, de nano-technologie, de Iphone en Wifi.

Maar het bouwen van praktische en betaalbare woningen kan niet in Nederland. :N

Nederland, kennis-economie.

iemand hier die nog steeds niet inziet dat er iets giga fundamenteels mis is, en de economie en maatschappij compleet is doorgerot van politiek correcte virussen en vastgeroeste contra-productieve belangen ?

Politici en de leden van de SER die hun zakken vullen en al jarenlang niets presteren. })
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:55:06 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107220360
Er is nog niet 1 oorlog geweest die daadwerkelijk het aantal mensen op aarde deed afnemen. Virussen hebben dat in het verleden veel degelijker aangepakt.

Verder wat Bankfurt hierboven zegt.
pi_107220416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:50 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

anno 2012

We leven in het tijdperk van de microprocessor, de e-commerce, de nano-technologie, de Iphone en Wifi.

iemand hier die nog steeds niet inziet dat er iets giga fundamenteels mis is, en de economie en maatschappij compleet is doorgerot van politiek correcte virussen en vastgeroeste contra-productieve belangen ?

Politici en de leden van de SER die hun zakken vullen en al jarenlang niets presteren. })
Tuurlijk kunnen er wel betaalbare woningen gebouwd worden, maar zou dan vaak hoogbouw zijn en daar voelen starters zich te veel voor, die willen voor een appel en een ei een vrijstaand huis op 1 hectare, in de buurt van een grote stad. :+
pi_107220616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen er wel betaalbare woningen gebouwd worden, maar zou dan vaak hoogbouw zijn en daar voelen starters zich te veel voor, die willen voor een appel en een ei een vrijstaand huis op 1 hectare, in de buurt van een grote stad. :+
Dat is niet waar, sommigen hebben juist de voorkeur naar appartementen. Als ik 100m2 kan betalen, heb ik dat liever in 1 ruime woonlaag dan 3 waarin me kont nauwelijks kan keren.
Dat laatste zijn de meeste de moderne rijtjeshuizen, helaas...
pi_107220814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is nog niet 1 oorlog geweest die daadwerkelijk het aantal mensen op aarde deed afnemen. Virussen hebben dat in het verleden veel degelijker aangepakt.

Heb toegevoegd aan de lijst:
- Outbreak.
pi_107220849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dat is toch fantastisch!!! Er komt een zee van beschikbare bouwgrond vrij en de bouwsector kan weer vol aan de bak!!! En wat te denken van de stoffeerder, de woonboulevard en de IKEA.... die doen gouden business!!!
pi_107221012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:50 schreef Bankfurt het volgende:

anno 2012

Kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt er naast.

Grappig dat de kosten van woningen gestegen zijn toen het aantal mensen dat daadwerkelijk iets produceert terug liep. Feitelijk moeten er meer mensen 'meeliften' op de productiviteit van de hard werkende arbeider. Feitelijk zijn werknemers bij de overheid en semi overheid, banken en verzekeraars de parasieten van de maatschappij, ze zuigen degene die daadwerkelijke welvaart produceren helemaal leeg tot de dood daarop volgt.
pi_107221377
Gewoon sociale huur afschaffen, dan komen de goedkope woningen van xeno ervanzelf mits er vraag naar is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107222196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon sociale huur afschaffen, dan komen de goedkope woningen van xeno ervanzelf mits er vraag naar is
Nee... dan beginnen de vastgoedinvesteerders vervolgens hun pijlen te richten op de hypotheekrenteaftrek, dat is oneerlijke concurrentie omdat je geen huurpenningaftrek hebt en daardoor kan huren in de vrije sector niet concurreren met de koopmarkt :')

Ze willen niet enkel dat je rente betaald DAM, ze willen AL je geld hebben :7
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:44:34 #35
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_107222330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef RemcoDelft het volgende:

Laat ze dan in Rotterdam de oplossing voor de krapte op de woningmarkt klaar hebben liggen: http://www.endandit.nl/we(...)k-virus-in-rotterdam
pi_107229529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik snap dat hele gezeur over een gebrek aan betaalbare woningen niet. Zelf zit ik in mijn eentje in een appartement van 85 m2 op 10 minuten lopen van het centrum van Den Haag met een maandlast die ook met minder dan een modaal inkomen prima op te brengen zou moeten zijn. Als ik op Funda kijk zie ik zelfs in Amsterdam >1000 woningen met 3 of meer kamers (dus geschikt voor een gezin) voor minder dan 200.000 euro.

Volgens mij heeft dat geconstateerde gebrek aan betaalbare woningen vooral te maken met het gebrek aan 500+ m2-villa's met een hektare grond in een topwijk die betaalbaar zijn voor benedenmodale inkomens. Het zijn meer irreële eisen dan irreële woningprijzen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_107229746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zijn meer irreële eisen dan irreële woningprijzen.
Nette samenvatting van 179 huizenmarkttopics! Me dunkt. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107230419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... dan beginnen de vastgoedinvesteerders vervolgens hun pijlen te richten op de hypotheekrenteaftrek, dat is oneerlijke concurrentie omdat je geen huurpenningaftrek hebt en daardoor kan huren in de vrije sector niet concurreren met de koopmarkt :')

Ze willen niet enkel dat je rente betaald DAM, ze willen AL je geld hebben :7
Probeer het nog een keer zodat alleen niet jij het snapt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:30:05 #39
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107231661
Het hoofdprobleem is de grondprijs. Een eengezinswoning kost 100.000 euro om te bouwen, bron grote aannemer. De rest gaat op aan grond en de projectontwikkelaar.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_107232234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:30 schreef iamcj het volgende:
Een eengezinswoning kost 100.000 euro om te bouwen, bron grote aannemer.
Een vagere omschrijving van je bron, de woning, en of dat inclusief aansluiting op nutsvoorzieningen, bestrating, riolering enzo is, kon je niet bedenken?
pi_107233690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Een vagere omschrijving van je bron, de woning, en of dat inclusief aansluiting op nutsvoorzieningen, bestrating, riolering enzo is, kon je niet bedenken?
In de utiliteitsbouw wordt meestal globaal gerekend met 1000 Euro/m2 incl. sobere maar doelmatige afwerking maar exclusief inrichting. Aangezien een woning i.h.a. kleiner en meer fratsen kent (je kunt niet in een keer 200 m2 tl-buizen ophangen) wordt dat hoger... Gokje: ergens rond de 1500 euro/m2?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_107234241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:13 schreef stavromulabeta het volgende:
In de utiliteitsbouw wordt meestal globaal gerekend met 1000 Euro/m2 incl. sobere maar doelmatige afwerking maar exclusief inrichting. Aangezien een woning i.h.a. kleiner en meer fratsen kent (je kunt niet in een keer 200 m2 tl-buizen ophangen) wordt dat hoger... Gokje: ergens rond de 1500 euro/m2?
1) Volgens mij word er (bij het CBS althans) gerekend met een prijs per m3, niet per m2
2) Nu weet ik nog steeds niet of dat het casco bedrag is, of wat dan wel?
pi_107237988
Kreeg ik vandaag een foldertje in de bus, nieuwbouw in Weesp, als ik voor het einde van deze maand nog teken krijg ik zowaar een korting van 5000 hele euro munten, maar dan moet ik dus wel haast maken anders is de koek op :Y

Mwah, geen haast, alhoewel Weesp wel op het lijstje staat :Y
pi_107246451
Voor het broodnodige perspectief, over wat werkelijk onbetaalbare huisvesting is:

http://www.welingelichtek(...)ken-in-hongkong.html
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:02:23 #45
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_107246977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 06:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor het broodnodige perspectief, over wat werkelijk onbetaalbare huisvesting is:

quote:
Ze wonen in een kooi van 3 vierkante meter waar ze maandelijks zo’n 100 tot 150 dollar voor moeten betalen. De onderste hokken zijn duurder omdat je er bijna in kan staan.
Wow. Vanwaar de reden om in Hong Kong te blijven en om 150 euro te blijven betalen? Paar honderd kilometer verderop in China bouwen ze hele wijken steden die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 26-01-2012 08:21:41 ]
pi_107247108
quote:

Ik zie de toekomstige nieuwe betaalbare sociale huurwoningen. ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:48:52 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107247527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:02 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

[..]

Wow. Vanwaar de reden om in Hong Kong te blijven en om 150 euro te blijven betalen? Paar honderd kilometer verderop in China bouwen ze hele wijken steden die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen 8)7
die prijzen zakken niet hard en niet ver genoeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:51:34 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107247566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:30 schreef iamcj het volgende:
Het hoofdprobleem is de grondprijs. Een eengezinswoning kost 100.000 euro om te bouwen, bron grote aannemer. De rest gaat op aan grond en de projectontwikkelaar.
^^ Dat.
Hoe graag sommige mensen hier ons ook willen doen geloven dat 200.000 euro voor een flatje in de Bijlmer toch echt een hele goede deal is...
pi_107248112
quote:

Deze vind ik grappiger.

Maar het is inderdaad triest hoe het daar loopt. Momenteel is de aanloop naar verkiezingen in Hong Kong. Helaas wordt die niet gedaan direct door het volk.

De kandidaat (Leung) welke de woonproblemen echt wilt aanpakken staat dik verlies in de peilingen, de eliten zijn bang dat de huizenprijzen dan zullen dalen als gevolg van zijn beleid.

Als je vindt dat NL die kant op moet gaan... :X

[ Bericht 8% gewijzigd door Terrorizer op 26-01-2012 09:24:04 ]
pi_107248247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:02 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

[..]

Hong Kongers kunnen niet zomaar in China wonen, en omgekeerd ook niet. En de banen zijn in de stad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')