anno 2012quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus ook een totaal loze opmerking van xeno dat hij denkt dat het tekort aan betaalbare huurwoningen zomaar opgelost kan worden door te gaan goedkoop te gaan bouwen.
Tuurlijk kunnen er wel betaalbare woningen gebouwd worden, maar zou dan vaak hoogbouw zijn en daar voelen starters zich te veel voor, die willen voor een appel en een ei een vrijstaand huis op 1 hectare, in de buurt van een grote stad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
anno 2012
We leven in het tijdperk van de microprocessor, de e-commerce, de nano-technologie, de Iphone en Wifi.
Maar het bouwen van praktische en betaalbare woningen kan niet in Nederland.![]()
Nederland, kennis-economie.
iemand hier die nog steeds niet inziet dat er iets giga fundamenteels mis is, en de economie en maatschappij compleet is doorgerot van politiek correcte virussen en vastgeroeste contra-productieve belangen ?
Politici en de leden van de SER die hun zakken vullen en al jarenlang niets presteren.
Dat is niet waar, sommigen hebben juist de voorkeur naar appartementen. Als ik 100m2 kan betalen, heb ik dat liever in 1 ruime woonlaag dan 3 waarin me kont nauwelijks kan keren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen er wel betaalbare woningen gebouwd worden, maar zou dan vaak hoogbouw zijn en daar voelen starters zich te veel voor, die willen voor een appel en een ei een vrijstaand huis op 1 hectare, in de buurt van een grote stad.
Heb toegevoegd aan de lijst:quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is nog niet 1 oorlog geweest die daadwerkelijk het aantal mensen op aarde deed afnemen. Virussen hebben dat in het verleden veel degelijker aangepakt.
Verder wat Bankfurt hierboven zegt.
Maar dat is toch fantastisch!!! Er komt een zee van beschikbare bouwgrond vrij en de bouwsector kan weer vol aan de bak!!! En wat te denken van de stoffeerder, de woonboulevard en de IKEA.... die doen gouden business!!!quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]![]()
Naast dat je hoeveelheid mensen afneemt, neemt met de huidige oorlogvoering het huizenbestand ook drastisch af
[ afbeelding ]
De tijden dat twee legers elkaar op een weiland troffen liggen helaas ver achter ons
Kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt er naast.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:50 schreef Bankfurt het volgende:
anno 2012
We leven in het tijdperk van de microprocessor, de e-commerce, de nano-technologie, de Iphone en Wifi.
Maar het bouwen van praktische en betaalbare woningen kan niet in Nederland.![]()
Nederland, kennis-economie.
Nee... dan beginnen de vastgoedinvesteerders vervolgens hun pijlen te richten op de hypotheekrenteaftrek, dat is oneerlijke concurrentie omdat je geen huurpenningaftrek hebt en daardoor kan huren in de vrije sector niet concurreren met de koopmarktquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon sociale huur afschaffen, dan komen de goedkope woningen van xeno ervanzelf mits er vraag naar is
Laat ze dan in Rotterdam de oplossing voor de krapte op de woningmarkt klaar hebben liggen: http://www.endandit.nl/we(...)k-virus-in-rotterdamquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is nog niet 1 oorlog geweest die daadwerkelijk het aantal mensen op aarde deed afnemen. Virussen hebben dat in het verleden veel degelijker aangepakt.
Verder wat Bankfurt hierboven zegt.
Ik snap dat hele gezeur over een gebrek aan betaalbare woningen niet. Zelf zit ik in mijn eentje in een appartement van 85 m2 op 10 minuten lopen van het centrum van Den Haag met een maandlast die ook met minder dan een modaal inkomen prima op te brengen zou moeten zijn. Als ik op Funda kijk zie ik zelfs in Amsterdam >1000 woningen met 3 of meer kamers (dus geschikt voor een gezin) voor minder dan 200.000 euro.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die discussie is al vaak gevoerd: de wet- en regelgeving belet je dat te doen.
Nette samenvatting van 179 huizenmarkttopics! Me dunkt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zijn meer irreële eisen dan irreële woningprijzen.
Probeer het nog een keer zodat alleen niet jij het snaptquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... dan beginnen de vastgoedinvesteerders vervolgens hun pijlen te richten op de hypotheekrenteaftrek, dat is oneerlijke concurrentie omdat je geen huurpenningaftrek hebt en daardoor kan huren in de vrije sector niet concurreren met de koopmarkt![]()
Ze willen niet enkel dat je rente betaald DAM, ze willen AL je geld hebben
Een vagere omschrijving van je bron, de woning, en of dat inclusief aansluiting op nutsvoorzieningen, bestrating, riolering enzo is, kon je niet bedenken?quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:30 schreef iamcj het volgende:
Een eengezinswoning kost 100.000 euro om te bouwen, bron grote aannemer.
In de utiliteitsbouw wordt meestal globaal gerekend met 1000 Euro/m2 incl. sobere maar doelmatige afwerking maar exclusief inrichting. Aangezien een woning i.h.a. kleiner en meer fratsen kent (je kunt niet in een keer 200 m2 tl-buizen ophangen) wordt dat hoger... Gokje: ergens rond de 1500 euro/m2?quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een vagere omschrijving van je bron, de woning, en of dat inclusief aansluiting op nutsvoorzieningen, bestrating, riolering enzo is, kon je niet bedenken?
1) Volgens mij word er (bij het CBS althans) gerekend met een prijs per m3, niet per m2quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:13 schreef stavromulabeta het volgende:
In de utiliteitsbouw wordt meestal globaal gerekend met 1000 Euro/m2 incl. sobere maar doelmatige afwerking maar exclusief inrichting. Aangezien een woning i.h.a. kleiner en meer fratsen kent (je kunt niet in een keer 200 m2 tl-buizen ophangen) wordt dat hoger... Gokje: ergens rond de 1500 euro/m2?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 06:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor het broodnodige perspectief, over wat werkelijk onbetaalbare huisvesting is:
http://www.welingelichtek(...)ken-in-hongkong.html
Wow. Vanwaar de reden om in Hong Kong te blijven en om 150 euro te blijven betalen? Paar honderd kilometer verderop in China bouwen ze hele wijken steden die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnenquote:Ze wonen in een kooi van 3 vierkante meter waar ze maandelijks zo’n 100 tot 150 dollar voor moeten betalen. De onderste hokken zijn duurder omdat je er bijna in kan staan.
Ik zie de toekomstige nieuwe betaalbare sociale huurwoningen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 06:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor het broodnodige perspectief, over wat werkelijk onbetaalbare huisvesting is:
die prijzen zakken niet hard en niet ver genoegquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
[..]
Wow. Vanwaar de reden om in Hong Kong te blijven en om 150 euro te blijven betalen? Paar honderd kilometer verderop in China bouwen ze hele wijken steden die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen
^^ Dat.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:30 schreef iamcj het volgende:
Het hoofdprobleem is de grondprijs. Een eengezinswoning kost 100.000 euro om te bouwen, bron grote aannemer. De rest gaat op aan grond en de projectontwikkelaar.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 06:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hong Kongers kunnen niet zomaar in China wonen, en omgekeerd ook niet. En de banen zijn in de stad.quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
[..]
Wow. Vanwaar de reden om in Hong Kong te blijven en om 150 euro te blijven betalen? Paar honderd kilometer verderop in China bouwen ze hele wijken steden die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |