...did you try F5'ing with your other hand!? Sometimes that helps....quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:21 schreef mschol het volgende:
damn.. dat duurde wel heel lang..
ik maar F5,F5,F5,F5 en er kwam niks...![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...did you try F5'ing with your other hand!? Sometimes that helps....
*le memesquote:Op woensdag 25 januari 2012 01:25 schreef .Cake. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speelde wel altijd ninja vroeger
Reddit?quote:
Die *le memes komen van Reddit, vandaarquote:Op woensdag 25 januari 2012 01:27 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Reddit?
Ah juh, die memes zijn best grappig. Waait wel weer over
Ik zit eigenlijk sinds een paar maanden niet meer op /b/. Als ik er kom is het weer hetzelfde: ponythreads, furries, cp, rate me, etc.quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik snap reddit niet eens, wat is dat voor bende. Ik zit gewoon op 4chan voor memes en goeie internethumor
Tripfags zijn vaak echtquote:Op woensdag 25 januari 2012 01:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat ik in principe leuker vind aan anonieme discussies is dat men daadwerkelijk op de inhoud en de inhoud alleen moet reageren. Oké, dat is niet wat er in de praktijk gebeurt, maar het blijft een mooi principe.
Ik heb het ook over een zaal afhuren.... Dus dat niemand erbij kan behalve genodigde en wijzelf de film mogen bepalen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:33 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Voor!
Maar bioscopen draaien over het algemeen geen anime
De enige die eventueel binnen afzienbare tijd in een bioscoop zou draaien lijkt me Arriety, omdat Disney en Engels gesproken
Zou je zo een willlekeurige bioscoop binnen kunnen wandelen met een blurayschijfje?quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een zaal afhuren.... Dus dat niemand erbij kan behalve genodigde en wijzelf de film mogen bepalen.
Tuurlijk kan dat, maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeltquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zou je zo een willlekeurige bioscoop binnen kunnen wandelen met een blurayschijfje?
Nou ja, ik weet niet wat de huidige stand van zaken is met de digitalisering van de projectorruimtes in Nederland, maar volgens mij werken veel bioscopen nog gewoon met analoge film. Het plan is wel om de boel dit jaar te digitaliseren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:53 schreef Weakling het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt
Klopt. Dit is Imax:quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet wat de huidige stand van zaken is met de digitalisering van de projectorruimtes in Nederland, maar volgens mij werken veel bioscopen nog gewoon met analoge film. Het plan is wel om de boel dit jaar te digitaliseren.
Da's een camera, joh... Geen projector.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:06 schreef Qunix het volgende:
[..]
Klopt. Dit is Imax:
[ afbeelding ]
Misschien dat er een HDMI ingang is.
Maar er wordt op een 70mm film gefilmd (dat aan de voorkant).quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Da's een camera, joh... Geen projector.
"Die suppe wird niet so kompliziert gegessen wie gekocht" (Oud Duits spreekwoord)quote:Op woensdag 25 januari 2012 07:58 schreef Frag_adder het volgende:
als ik de titel zo lees heb ik echt wat gemist in het vorige topiceven nalezen!
Edit: Nou hebben jullie even mijn verwachtingen om hoog laten klimmen om deze vervolgens genadeloos de kop in te drukken
en wat betreft die school fillers ben ik het er wel mee eens, dat had niet echt gehoeven.quote:... more Dei ex Machinis than you can shake a stick at....
Het probleem met R2 is dat tijdens de productie van die serie het plot uitgelekt is. Dus hebben ze snel wat anders moeten verzinnen. Dat heeft niet helemaal geweldig uitgepakt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:09 schreef Sabata het volgende:
[..]
"Die suppe wird niet so kompliziert gegessen wie gekocht" (Oud Duits spreekwoord)
Die rant op minitheatre over CG was trouwens bij vlagen erg leuk, Chavez_,
[..]
en wat betreft die school fillers ben ik het er wel mee eens, dat had niet echt gehoeven.
Waarom een "Eleven"in een multimiljarden project terechtkomt. Heel simpel: beschikbaarheid (hij was er toch al), vervangbaarheid (geen rang of reputatie, dus als de Lancelot was opgeblazen was Lloyd alleen nijdig dat zijn speeltje kapot was, de piloot kan hem niks schelen) en tot slot, tja hoe leg je dit uit, het is bijna traditie bij sunrise om af en toe een protagonist geheel per öngeluk bij een topgeheim project betrokken te laten raken.
Zit nog in R1, nu bij the battle for Narita en de "uitschakeling" van Orange-kunR2 schijnt dus een crashdive te nemen hè? Nou ja, kom ik dan nog wel achter. Voorlopig vermaak ik me wel
Ik denk dat het lastiger is als wij met z'n allen één film uit moeten kiezenquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een zaal afhuren.... Dus dat niemand erbij kan behalve genodigde en wijzelf de film mogen bepalen.
En het mag officieel niet eens: zonder vergunning een film in groepsverband kijken (niet in een bios, maar zelf geregeld in een zaaltje dus)quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:21 schreef Bakakame het volgende:
Ik denk dat het lastiger is als wij met z'n allen één film uit moeten kiezen
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:01 schreef Weakling het volgende:
[..]
En het mag officieel niet eens: zonder vergunning een film in groepsverband kijken (niet in een bios, maar zelf geregeld in een zaaltje dus)
Ik vind dat niet geheel relevant eigenlijk (lees: niet je argument, maar de reden om op een ander plot over te stappen). Er zijn best een aantal series (niet alleen mijn favoriet) gebaseerd op een boek of een westerse film, in beide gevallen is het plot gewoon na te lezen/kijken door het originele naslagwerk er bij te pakken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:40 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Het probleem met R2 is dat tijdens de productie van die serie het plot uitgelekt is. Dus hebben ze snel wat anders moeten verzinnen. Dat heeft niet helemaal geweldig uitgepakt.
Dan wil ik wel weten op welke school die wetenschapper/projectleider risicomanagement heeft gevolgd, daar ga ik dan nooit van m'n leven een opleiding volgen. Risico's verklein je door kundige mensen te betrekken, niet vervangbare onkundige mensen (zonder enig ervaring) met verschrikkelijk belangrijk apparatuur te laten werken in een gebied waar er niet alleen de kans bestaat dat veiligheid van materieel en personeel op de tocht staat, maar dit zelfs een garantie is (iets met terroristen enzo).quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:09 schreef Sabata het volgende:
Waarom een "Eleven"in een multimiljarden project terechtkomt. Heel simpel: beschikbaarheid (hij was er toch al), vervangbaarheid (geen rang of reputatie, dus als de Lancelot was opgeblazen was Lloyd alleen nijdig dat zijn speeltje kapot was, de piloot kan hem niks schelen) en tot slot, tja hoe leg je dit uit, het is bijna traditie bij sunrise om af en toe een protagonist geheel per öngeluk bij een topgeheim project betrokken te laten raken.
Shit, my cover is blown!quote:
Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ook ik denk dat een gelekt maar goed plot gebruiken beter is dan een onbekend hak-op-de-tak plot.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:45 schreef Chavez_ het volgende:
Ik vind dat niet geheel relevant eigenlijk (lees: niet je argument, maar de reden om op een ander plot over te stappen). Er zijn best een aantal series (niet alleen mijn favoriet) gebaseerd op een boek of een westerse film, in beide gevallen is het plot gewoon na te lezen/kijken door het originele naslagwerk er bij te pakken.
[...]
Wat betreft jouw respons, Cake, ik deed dit bericht even uit de trein. Ik zal thuis antwoorden op je post.
*schaterlach* Earl Lloyd Asplunder en risico-management. De man die con-stant door zn assistente op de vingers wordt getikt dat ie eens wat meer aan mensen moet denken dan aan machines!? Hahahaha. Kijk uit Chavez, ik spuug mn koffie bijna uitquote:Dan wil ik wel weten op welke school die wetenschapper/projectleider risicomanagement heeft gevolgd, daar ga ik dan nooit van m'n leven een opleiding volgen
ik vind het concept van die schuine zebrapaden maar vreemd..quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:18 schreef Qunix het volgende:
Ik blijf maar kijken....
http://binged.it/wdI5Eh
http://binged.it/x0xyIr
Inc. leuk muziekje tijdens het oversteken. Veel fijner dat het stomme getik bij ons.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:18 schreef Qunix het volgende:
Ik blijf maar kijken....
http://binged.it/wdI5Eh
http://binged.it/x0xyIr
moet je naar dublin gaan, daar hebben ze van die old school video games muziek eraan hangenquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:12 schreef hexje het volgende:
[..]
Inc. leuk muziekje tijdens het oversteken. Veel fijner dat het stomme getik bij ons.
Dit is het anime topic. Wat ze in Dublin hebben boeit hier niet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
moet je naar dublin gaan, daar hebben ze van die old school video games muziek eraan hangenje denkt echt dat iemand tetris speelt de eerste keer dat het stoplicht op groen springt
hoezo verbitterdquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:16 schreef hexje het volgende:
[..]
Dit is het anime topic. Wat ze in Dublin hebben boeit hier niet.
Het tempo wordt weer goed opgepakt!quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het concept van die schuine zebrapaden maar vreemd..(maar stiekem wel heel handig bedacht)
Dáárom juist. Gesponsorde projecten zetten vaak ook een budget opzij (of werven zelf) voor een degelijke piloot/bestuurder. Niet dat het ze wat uit maakt of die vent een toffe kerel is, maar zo weten ze zeker dat hun voer/vliegtuig/trein/etc in juiste handen is, zo blijft het risico op calamiteiten klein(er).quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
*schaterlach* Earl Lloyd Asplunder en risico-management. De man die con-stant door zn assistente op de vingers wordt getikt dat ie eens wat meer aan mensen moet denken dan aan machines!? Hahahaha. Kijk uit Chavez, ik spuug mn koffie bijna uit
Okay, dan "Vanaf nu handel je exact zoals ik expliciet toelicht". Overigens zijn er genoeg gelegenheden waar hij een opdracht geeft terwijl dit compleet onnodig is, met social engineering kom je ook al een heel eind. Met een goed plan (iets wat Lelouch niet kan produceren, zo blijkt) is de downside van zijn geass te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Wat betreft de overpoweredheid van de Geass, ik vind dat eerlijk gezegd wel meevallen. Er zijn beperkingen (maar één keer + iemand aankijken) en jouw argument dat dit niet relevant is wanneer je de goede opdracht geeft vind ik niet helemaal juist. Want daar gaat het toch juist om? Werken met die beperking en dus juist de goede opdrachten geven? Jij vraagt je af waarom hij met zijn overpowered Geass niet gewoon zegt: "Jij handelt nu in mijn belang.". Dit lijkt mij bijvoorbeeld te algemeen en daarom dus te inefficient. Plus het zal dan nog eens variëren van persoon tot persoon wat ze "in zijn belang" vinden.
Maar dat vind ik wel een verkeerde insteek. Structurele fouten moet je niet door de vingers zien omdat de serie anders korter had geweest. Neem nou een taxichauffeur, als die een extra lange route neemt om jou het geld uit je zak te kloppen, dan is dat toch ook niet leuk? Ik zie liever een korte film met goed verhaal (coherent, rationeel, logisch, interessant) dan een serie welke vreselijk uitgerekt wordt zodat er meer episodes uitgezonden kunnen worden. Het economisch belang overstijgt in dat geval de vraag van de kijkers, en daar ben ik het nooit mee eens. Dit is heel makkelijk te vergelijken met die taxi chauffeur, DRM en andere dingen waar de klant/kijker maar moet wijken voor de aspiraties van het bedrijf.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
En kom op, anders zou er toch ook geen serie zijn?
Hieraan gerelateerd is ook het idee dat hij makkelijk zijn vader om had kunnen leggen. Inderdaad, dat had makkelijk gekund, maar volgens mij was dat niet waar Lelouche op uit was. Want dan was de serie veel korter geweest.
Het is een heel logische oplossing, maar een nutteloze plot twist. Het enige nut van die twist was dat er een karakter dood ging, en daar was alles dan ook mee gezegd. Hoppa, contactlenzen in en hij had nergens meer last van. Tja, ik kan in zo'n geval niets anders zeggen dan dat het een beetje goedkope invulling was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Wat dat derpen van zijn Geass en die contactlenzen betreft, wat had hij dan moeten doen? Er gewoon mee rond blijven lopen? Natúúrlijk neemt hij contactlenzen. Ik zie daar geen probleem in. Ja, het is een makkelijk gevonden plottwist (ik zal niet ontkennen dat die er teveel inzitten) maar wel eentje met een logische oplossing.
Excuseer me voor mijn slechte woordkeus. Ik had moeten zeggen dat het niet rationeel overkomt. De mechs zijn op zich wel in te komen, ook al is het totaal niet logisch. Doch dat er ineens vliegende kastelen met kannonnen in beeld komen, daar had ik wel even moeite mee hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Anime e yōkoso! CG is een serie over Super Robots en oude Druïdekrachten en shizzle, dus het is een drogreden om te beweren dat CG slecht is omdat er antimaterie kanonnen en dergelijke in voorkomen. Het is geen "ware" serie (als je begrijpt wat ik bedoel) en zo moet het ook niet beoordeeld worden naar mijn mening.
Elke serie? Dat geloof ik niet. Er zijn series die een goede structuur hebben, dat ze niet in de meerderheid zijn is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
1) Die laatste bijzin is een manier van retoriek waar ik een hekel aan heb. Op die manier zou je elke serie wel de grond in kunnen relativeren. Wou ik even kwijt.
Al was Lelouch niet bepaald intelligent, hij deed dingen die écht heel stom waren. Ik kan ze wel verklaren, want hij handelt soms heel duidelijk in het belang van het plot (zoals die keer dat hij met z'n zusje moest praten totdat die knightmare z'n plan kon vergallen), maar als je dan in gedachten houd dat dit hetzelfde karakter betreft wat schijnbaar de redding van Japan is, dan valt hij wel erg buiten karakter.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
2. Lelouche is inderdaad nog niet volwassen. Het is een tiener. Volwassen mensen maken foute beslissingen. Als volwassenen al fouten maken dan maken tieners nóg meer fouten. Zelfs de intelligente tieners.
Ik heb zijn keuzes inderdaad achteraf pas beoordeeld, ondanks dat zijn er een aantal situaties waarin zijn strategie tegen alle vormen van rationaliteit in gaan. Ik kan goed begrijpen dat het voeren van guerilla oorlog moeilijk is, maar de Chinese keizerin ontvoeren puur omdat het kan? Als je al niet sterk op het veld staat, moet je vooral niet nóg meer tegenstanders werven. Ik kan goed begrijpen dat hij op z'n leeftijd niet al te best kan presteren, maar een aantal van zijn acties... kan er niet over uit gewoon.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Jouw argumentatie dat hij weinig strategie gebruikt komt voort uit de verwachting dat hij alles in één keer goed zou moeten doen omdat jij zelf ziet als kijker hoe het beter zou moeten. Lelouche gebruikt dus zijn intelligentie maar maakt fouten, het is geen hyperintelligente schaakcomputer.
Ik ben er al een tijdje over uit, het feit dat die knul ineens in aanmerking kwam om piloot te worden van een miljoenenproject is puur omdat dit nodig was voor het plot. In zijn originele functie kan hij absoluut geen tegenstand bieden tegen zijn maat. Als hij had verwacht dat Spinzaku om zou komen, tja, ik geloof niet zo snel dat hij dat ding stuk had willen zien gaan. Als de NS mij ineens benaderd om een testrit met een maglev te maken, dan zou ik ook wel twee keer nadenken. De kans dat ik dat ding helemaal aan puinpoeier rijd in een bocht ofzo is natuurlijk groot als je compleet geen verstand hebt van dat soort dingen, net zoals Spinzaku.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Daarentegen was die wetenschapper die over dat apparaat ging niet direct iemand die zich aan de regels hield. Ik kan het fout hebben maar volgens mij ging het hem alleen om de resultaten. Misschien dacht hij dat Suzaku om zou komen, maar dat hij wel de data zou krijgen? Geen idee, de jury is nog in beraad over deze kwestie.
Ja, en nee. Hij blijft uitvoerend personeel, operationeel niveau. Als je meer inspraak wilt hebben in het beleid dan zal je eerder de richting van officier moeten denken, daarna de staff direct onder de leidinggevende direct onder de krijgsmacht, en daarna een coup d'état.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:10 schreef .Cake. het volgende:
Wordt Suzaku op een gegeven moment niet lid van die ene Ridderorde. Met die loli? Dat is toch omhoog klimmen in rangen?
Pffft kan je het niet samenvatten?quote:
ik ben het niet gauw met je eens, maar hier wel.quote:
Het is ook niet voor jou bedoelt lieverd.quote:
Bedankt, probeer het een beetje bij te houden. Lastig is wel dat er een boel in het weekend uitkomt en dat ik meestal pas dinsdag de tijd heb om te schrijven.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:22 schreef robin007bond het volgende:
Het tempo wordt weer goed opgepakt!
Misschien een idee om een twitter account voor animees te maken? Dat van elk nieuwtje automagisch een tweet verschijnt.
Geef ik je helemaal gelijk in. Twitter is kut, maar het trekt wel bezoekers. Je moet ook een beetje rekening houden met de doelgroep, een groot aandeel vindt het misschien heel handig om twitter feeds te hebben van reviews/stukjes.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:33 schreef .Cake. het volgende:
Bedankt, probeer het een beetje bij te houden. Lastig is wel dat er een boel in het weekend uitkomt en dat ik meestal pas dinsdag de tijd heb om te schrijven.
Desondanks wil ik er misschien nóg een serietje bijpakken. Tijd zat![]()
Twitter, ja, ik zal er over nadenken. Als het puur voor Animees is kan ik het wel doen. Krijg altijd een beetje jeuk van Twitter. Het is een soort sociaalmaatschappelijke diarree.
Ja, daar heb je wel een punt. Hoewel "groot aandeel" erg optimistisch klinktquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geef ik je helemaal gelijk in. Twitter is kut, maar het trekt wel bezoekers. Je moet ook een beetje rekening houden met de doelgroep, een groot aandeel vindt het misschien heel handig om twitter feeds te hebben van reviews/stukjes.
Wordpress heeft daar leuke kant en klare oplossingen voor. Veel succes!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:05 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel een punt. Hoewel "groot aandeel" erg optimistisch klinkt![]()
Ik moet ook maar eens uitzoeken wat en hoe RSS feeds zijn en werken.
hehe zal ik filmpje maken, als ik in AUG in japan staquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:12 schreef hexje het volgende:
[..]
Inc. leuk muziekje tijdens het oversteken. Veel fijner dat het stomme getik bij ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |