abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107203772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:03 schreef Levolution het volgende:
Wat betreft die SS/SL, ik heb al langer ervaring met krachttraining. Ik ben nu 22, maar heb van 16-18 jr ook getraind. En daarna, tot afgelopen september, incidenteel ook wel eens (maar niet serieus).
Dus ik ben niet geheel nieuw als ik zeg dat ik pas sinds september serieus bezig ben. Dus kracht en techniek zit wel snor (met hier en daar mankementen).
Dat neemt niet weg dat SL/SS een bazen schema is, je vind jezelf blijkbaar advanced wat je sowieso niet bent.

En of je nieuw bent of niet doet er niet toe, je hebt meerder SL schema's in hoeverre je meer pro wordt. Maar daar zit jij nog lang niet aan.
If not now, then when.
pi_107203801
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:07 schreef 16meter het volgende:
Triceps bij rug is nadelig?
Mijn inziens suboptimaal vergeleken met biceps bij rug (en dus triceps bij borst), ja. Maar ik weet dat daar de meningen ook over verdeeld zijn (waar niet, in deze sport).
Of toch du vader?
pi_107203853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:03 schreef seto het volgende:
SS>SL

imo
Die kritiek van SS users op het forum op het SL programma is altijd zo grappig. SS lijkt me ook beter, maar ik vind SL een stuk fijner geschreven (geen ervaring met programma zelf, enkel het boek gelezen). Ik zou eerst SL lezen en dan SS. Dan kom je wat makkelijk in de stof.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:11:23 #29
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_107203867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nog iets moois wat Mehdi himself zegt: Zie je lichaam als klei beeld, je moet eerst de grote lijnen vormen (SL/SS) en daarna de definities (split-schema).
Alles wat hij daar over zegt heeftie van Arnold. Alleen Arnold zegt het mooier, zie je lichaam als een rots die uitgehouwt moet worden. Ipv klei. :P

De basis ligt inderdaad in de grote compound oefeningen. Je hoeft niet per definitie 5x5 SL of SS te doen,zolang je ze maar wel in je splitt verwerkt. Ik ben er pas later mee begonnen vanwege m´n been, (squat en deadlift) en ook al kan ik geen grote gewichten aan, ik zie wel een enorm verschil in m´n ontwikkeling.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:11:57 #30
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107203883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat SL/SS een bazen schema is, je vind jezelf blijkbaar advanced wat je sowieso niet bent.

En of je nieuw bent of niet doet er niet toe, je hebt meerder SL schema's in hoeverre je meer pro wordt. Maar daar zit jij nog lang niet aan.
Ik vind mezelf niet advanced, maar probeer alleen aan te geven dat ik al enkele jaren bekend ben met de sport en dus niet in september binnen ben komen vallen. Ik bp/sq/dl al vanaf mijn tienerjaren. Maar er zijn nog wel degelijk veel dingen die ik nog moet leren.

Overigens wil ik me nu vooral richten op split omdat ik al split doe, maar deze nog beter kan. Ik wil er niet mee stoppen om iets anders te gaan doen, terwijl ik hem nog niet geoptimaliseerd heb. Als ik toe ben aan verandering (af en toe moet je je schema omgooien, nieuwe prikkel, toch?) en ik heb wat meer tijd om me erin te verdiepen, wil ik best wel een keer SL proberen.
This isn't even my final form.
pi_107203916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alles wat hij daar over zegt heeftie van Arnold. Alleen Arnold zegt het mooier, zie je lichaam als een rots die uitgehouwt moet worden. Ipv klei. :P

De basis ligt inderdaad in de grote compound oefeningen. Je hoeft niet per definitie 5x5 SL of SS te doen,zolang je ze maar wel in je splitt verwerkt. Ik ben er pas later mee begonnen vanwege m´n been, (squat en deadlift) en ook al kan ik geen grote gewichten aan, ik zie wel een enorm verschil in m´n ontwikkeling.
one legged deadlift vind ik gruwelijk om te doen
pi_107203972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:11 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik vind mezelf niet advanced, maar probeer alleen aan te geven dat ik al enkele jaren bekend ben met de sport en dus niet in september binnen ben komen vallen. Ik bp/sq/dl al vanaf mijn tienerjaren. Er zijn nog wel degelijk veel dingen die ik nog moet leren.

Overigens wil ik me nu vooral richten op split omdat ik al split doe, maar deze nog beter kan. Ik wil er niet mee stoppen om iets anders te gaan doen, terwijl ik hem nog niet geoptimaliseerd heb. Als ik toe ben aan verandering (af en toe moet je je schema omgooien, nieuwe prikkel, toch?) en ik heb wat meer tijd om me erin te verdiepen, wil ik best wel een keer SL proberen.
Ik ben train ook al sinds me 14de (niet altijd serieus) maar toen ik SL tegenkwam was dat een verademing omdat splits gewoon overrated zijn en meer tijd in beslag nemen dan nodig, bij wijze van.
If not now, then when.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:15:45 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:16:06 #34
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107204006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik ben train ook al sinds me 14de (niet altijd serieus) maar toen ik SL tegenkwam was dat een verademing omdat splits gewoon overrated zijn en meer tijd in beslag nemen dan nodig, bij wijze van.
Ik zal je advies en die van anderen niet links laten liggen, ik zal er sowieso eens naar kijken en het uitproberen.
This isn't even my final form.
pi_107204040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

:')
geen grapje, heerlijke oefening
pi_107204058
quote:

[..]

Dat splits meer tijd kosten zal ongetwijfeld zo zijn, maar of ze overrated zijn, dat wil ik nog niet zo 1, 2, 3 zeggen... Voor zover ik weet doen (bijna) alle IFBB pros splits.
Of toch du vader?
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:19:54 #37
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107204106
Er zit echt geen noemenswaardig verschil in SS/SL (ja, beide boeken gelezen). Alleen in detail die er op lange termijn werkelijk geen ene reet ertoe gaat doen.

Gaat om compounds en progressief belasten.
Confidence through competence
pi_107204112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:13 schreef Kroc het volgende:
one legged deadlift vind ik gruwelijk om te doen
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:15 schreef Snakey het volgende:
:')
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:17 schreef Kroc het volgende:
_O-

Ben ik dan de enige die het ziet _O- :') _O-
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:20:28 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_107204123
quote:

[..]

Het is wat je wil en waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Ik vind het heerlijk om 5x per week in de gym te zijn. En ik heb er gelukkig ook de tijd voor.
pi_107204150
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is wat je wil en waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Ik vind het heerlijk om 5x per week in de gym te zijn. En ik heb er gelukkig ook de tijd voor.
Ja precies, ik zeg ook niet dat hij het moet doen. Maar aangezien hij zoveel vragen heeft denk ik van misschien is het beter om eerst 12 weekjes SS/SL te doen.
If not now, then when.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:21:45 #41
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_107204163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:17 schreef Kroc het volgende:

[..]

Dat tegen mij zeggen komt al snel als een grapje over uiteraard. :P
pi_107204184
Man man man, spierpijn in kuiten blijft toch een van de minst praktische. Ik loop nu al sinds de middag voornamelijk op mijn tenen. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Weissman het volgende:

[..]

[..]

[..]

_O-

Ben ik dan de enige die het ziet _O- :') _O-
:') :D
pi_107204201
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:22 schreef Panzermaus het volgende:
Man man man, spierpijn in kuiten blijft toch een van de minst praktische. Ik loop nu al sinds de middag voornamelijk op mijn tenen. :')
Ik loop op mn handen, u jelly ?
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:23:55 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_107204229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja precies, ik zeg ook niet dat hij het moet doen. Maar aangezien hij zoveel vragen heeft denk ik van misschien is het beter om eerst 12 weekjes SS/SL te doen.
Het legt hoe dan ook de beste basis. Of je nou alleen voor kracht gaat of fysiek.
pi_107204290
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:18 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Dat splits meer tijd kosten zal ongetwijfeld zo zijn, maar of ze overrated zijn, dat wil ik nog niet zo 1, 2, 3 zeggen... Voor zover ik weet doen (bijna) alle IFBB pros splits.
Ja, maar die zitten zo vol met AAS/peptides dat je jezelf daar niet echt mee kan vergelijken. Meer volume mogelijk, sneller herstel etc..

Wat voor een IFBB pro goed is, is lang niet altijd goed voor een beginner. Andersom natuurlijk ook niet.
pi_107204333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:26 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ja, maar die zitten zo vol met AAS/peptides dat je jezelf daar niet echt mee kan vergelijken. Meer volume mogelijk, sneller herstel etc..
Die factoren zijn ook van toepassing als ze een SS/SL achtig programma zouden volgen, dus dat is op zich geen argument. :)

Dat wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, je kan jezelf inderdaad niet vergelijken met IFBB pros (sommigen houden er hele rare trainingsmethoden op na). En verder was het ook niet echt bedoeld als steekhoudend argument, hoor. ;(
Of toch du vader?
pi_107206364
Mien God. Met een splitschema heb je toch echt wel ziek veel meer spierpijn dan met een fullbody ouwezs.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_107207817
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:30 schreef Jajong het volgende:
Mien God. Met een splitschema heb je toch echt wel ziek veel meer spierpijn dan met een fullbody ouwezs.
Wat voor split gebruikt je dan?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_107209795
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:55 schreef Luchtkoker het volgende:
Waarom niet wat ik net zei, biceps+rug, triceps+borst, benen+schouders(+buik)?
Goed schema; heb ik zelf ook gedaan.

M.b.t. Transvetten: die komen vrijwel niet meer voor; zijn de afgelopen jaren massaal door de voedingsmiddelenindustrie in de ban gedaan. Weet niet of dat vrijwillig, o.b.v. een convenant of weetelijke verplichting is gedaan.

En m.b.t. de TT: kunnen we a.u.b. stoppen met dit soort superdude-achtige titels? Het is nogal puberaal en trekt trollers en ander verstorend volk aan.
pi_107209986
M.b.t. split-schema's vs. full body/SS/SL: afwisseling is the key. Elke 6-8 weken een ander schema. En altijd de grote compounds in je schema.
Verder is er met een bicep barbell curl niets mis (mijn mening).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')