abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107172866
Per 1 februari start ik een eigen bedrijfje. Alles is geregeld, alles gaat straks in werking en ik weet ook precies hoe mijn geldstromen gaan lopen. Alleen krijg ik het nog niet duidelijk in een boekhouding gegoten. Omdat de geldstromen vrij overzichtelijk zijn en er weinig ingewikkelds aan is, zal die boekhouding ook niet zo ingewikkeld moeten zijn. Is er iemand die mij hierin kan helpen? Zoals gezegd: Het lijkt mij erg eenvoudig.
pi_107172912
Schopje WGR, daar past hij beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:30:24 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107172956
Zelfde schuitje dus lees even mee.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107173542
In excel kan je in principe al een paar tabbladen bijhouden: inkomen (met daarop de facturen die je uitschrijft, dus kolommen: factuurnummer, factuurdatum, debiteur, bedrag exclusief btw, de btw en totaalbedrag, betaald ja/nee), uitgaven (zelfde verhaal, maar dan voor facturen die binnenkomen). Je krijgt van de belastingdienst na elk kwartaal een acceptgiro en het verzoek om omzetbelasting-aangifte te doen. Als het echt zo simpel is als je zegt, tel je alle BTW die je hebt ontvangen dat kwartaal bij elkaar op, en trek je alle BTW die je zelf aan anderen hebt moeten betalen er weer van af.

Succes :)

Als je een paar tientjes per kwartaal uit wilt geven, gebruik dan WeFact. Handig factuur- en boekhoudsysteem, inclusief BTW overzichten enzo.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:29:23 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_107174873
Is het de bedoeling dat je daarna zelf de boekhouding gaat doen? Of wil je het blijvend uitbesteden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_107175088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:29 schreef sanger het volgende:
Is het de bedoeling dat je daarna zelf de boekhouding gaat doen? Of wil je het blijvend uitbesteden?
Ik heb in feite al een accountant die de jaarrekening gaat doen, maar de boekhouding zelf kan ik in principe uitstekend zelf doen verder. Het is puur het overzichtelijk maken wat me moeite kost.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:48:52 #7
65960 sanger
pi_107175526
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ik heb in feite al een accountant die de jaarrekening gaat doen, maar de boekhouding zelf kan ik in principe uitstekend zelf doen verder. Het is puur het overzichtelijk maken wat me moeite kost.
Waarom dan niet aan die accountant vragen? Dan heb je meteen als voordeel dat je het aanlevert zoals hij wilt/wenst en dat kan je eventueel in arbeidsuren schelen :)
pi_107175608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom dan niet aan die accountant vragen? Dan heb je meteen als voordeel dat je het aanlevert zoals hij wilt/wenst en dat kan je eventueel in arbeidsuren schelen :)
To be honoust weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat ie daar dan toch wel geld voor zal gaan vragen. Maar misschien kan ik het idd wel vragen, want het zou erg makkelijk moeten zijn...
pi_107175822
Als je aan de accountant vraagt met wat voor software hij werkt, kun je dat wellicht ook gebruiken. Dan is hij minder tijd kwijt met het genereren van de jaarrekening wat jou geld uitspaart Hij leest dan de bestanden in en is zo klaar met de jaarrekening (mits je je boekhouding goed doet en hij niet veel correcties moet gaan doorvoeren, uurtje factuurtje :-). Ik doe zelf de boekhouding in excel, ergens van internet gedownload. Jaarrekening laat ik niet maken, als eenmanszaak ben ik dat niet verplicht. Scheelt ook veel geld :-). En de aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting doe ik ook zelf.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:03:38 #10
65960 sanger
pi_107176014
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:51 schreef Stofje het volgende:

[..]

To be honoust weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat ie daar dan toch wel geld voor zal gaan vragen. Maar misschien kan ik het idd wel vragen, want het zou erg makkelijk moeten zijn...
Ik verwacht niet echt dat de mensen die dit voor hun beroep doen je hier gratis gaan helpen ;)
pi_107176018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:58 schreef DownToEarth het volgende:
Als je aan de accountant vraagt met wat voor software hij werkt, kun je dat wellicht ook gebruiken. Dan is hij minder tijd kwijt met het genereren van de jaarrekening wat jou geld uitspaart Hij leest dan de bestanden in en is zo klaar met de jaarrekening (mits je je boekhouding goed doet en hij niet veel correcties moet gaan doorvoeren, uurtje factuurtje :-). Ik doe zelf de boekhouding in excel, ergens van internet gedownload. Jaarrekening laat ik niet maken, als eenmanszaak ben ik dat niet verplicht. Scheelt ook veel geld :-). En de aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting doe ik ook zelf.
Ik heb ook een eenmanszaak en laat wel de aangiftes door de accountant doen. Een keer per kwartaal wat papier over de schutting gooien en het wordt geregeld. Die mensen weten alles van alle belastingvoordelen, aftrekken, etcetera. En mocht je ooit gecontroleerd worden, weet je een stuk zekerder of het wel goed zit ;).
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:05:04 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107176065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt dat de mensen die dit voor hun beroep doen je hier gratis gaan helpen ;)
Tegen een vergoeding wil ik best gratis helpen, hoor. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:07:53 #13
65960 sanger
pi_107176183
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Tegen een vergoeding wil ik best gratis helpen, hoor. ;)
Ik ook :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:08:16 #14
65960 sanger
pi_107176196
quote:

[..]

Wat voor ondernemingsvorm wordt het eigenlijk?
pi_107176233
quote:

[..]

Een accountant heb je al? Dat zal een dure grap zijn?
pi_107176360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat voor ondernemingsvorm wordt het eigenlijk?
Vooralsnog eenmanszaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een accountant heb je al? Dat zal een dure grap zijn?
In feite hè. Ik heb er mee gesproken en ze hadden erg vriendelijke tarieven voor starters. Prima te doen. Ach, ik heb er echt wel íets voor over om het te laten doen, want het is wel een tamelijk belangrijk onderdeel. Het irritante is dat het dus gewoon puur en alleen een simpel Excelsheetje zal moeten zijn waar een beetje ervaringsdeskundige hooguit 10 minuten mee bezig zal zijn :').
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:12:51 #17
65960 sanger
pi_107184859
Waarom een jaarrekening?
pi_107185374
Maak in MS Access een paar tabellen aan waarin je je journalentries, crediteuren, debiteuren, ledger accounts etc. in opslaat, en je hebt al snel een simpele maar goede boekhouding.
pi_107186984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:12 schreef sanger het volgende:
Waarom een jaarrekening?
Argh. Zo ernstig is het met me gesteld. Ik heb helemaal vertrouwen in dit bedrijfje, gaat echt hartstikke goed komen, maar van belastingen, jaarrekeningen, kwartaalopgaves etc heb ik echt géén kaas gegeten. Dus, waarom een jaarrekening? Omdat me dat verteld is door iemand... Ik heb gewoon een boekhouder nodig, denk ik zo :s).
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:02:38 #20
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_107198071
Een boekhouder stelt geen jaarrekening op. Dat doet een accountant. ;)

Wat sanger bedoelt is, waarom een jaarrekening (opgesteld door een dure accountant) in plaats van een (verkorte) winst- en verliesrekening (opgesteld door een boekhoud- of administratiekantoor)? Normaalgesproken heb je geen jaarrekening nodig zijnde als eenmanszaak en de tarieven van een boekhoud- of administratiekantoor liggen beduidend lager als bij een accountantskantoor.

Jouw posts gelezen te hebben, zou ik je adviseren om alle facturen en bankafschriften goed en overzichtelijk op te bergen en een derde de gegevens laten inboeken en verwerken. Dat scheelt jou tijd (die je weer in het bedrijf kan steken) en de boekhouder/accountant kan de boekhouding zo snel inboeken en verwerken.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_107198818
Jaarrekening is absoluut niet nodig :N
pi_107199567
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:12 schreef Stofje het volgende:

[..]

Argh. Zo ernstig is het met me gesteld. Ik heb helemaal vertrouwen in dit bedrijfje, gaat echt hartstikke goed komen, maar van belastingen, jaarrekeningen, kwartaalopgaves etc heb ik echt géén kaas gegeten. Dus, waarom een jaarrekening? Omdat me dat verteld is door iemand... Ik heb gewoon een boekhouder nodig, denk ik zo :s).
Je zou niet de eerste zijn die dit de das omdoet. Die boekhouder is een goed idee, al was het maar om een oogje in het zeil te houden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:31:06 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107210183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
Dan vraag ik me af wat jij onder een jaarrekening verstaat,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107210324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef MyTiredFeet het volgende:

Waarom worden de meeste jaarrekeningen dan gewoon door controllers gemaakt? Iedere BE-student krijgt verslaggevingsrecht.
Maar goed, uit de boekhouding zijn de winstcijfers en een kleine balans altijd al heel makkelijk te maken. Voor een kleine onderneming is er ook niet meer nodig.
Een redelijk simpel boekhoudprogramma dat bestaat uit meerdere modules, dus de modules die je wilt kan je gewoon uitkiezen is Snelstart. Ze bieden ook programma's voor factureren aan. Het gaat je dan al wel snel enkele honderden euro's kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')