Ik heb in feite al een accountant die de jaarrekening gaat doen, maar de boekhouding zelf kan ik in principe uitstekend zelf doen verder. Het is puur het overzichtelijk maken wat me moeite kost.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:29 schreef sanger het volgende:
Is het de bedoeling dat je daarna zelf de boekhouding gaat doen? Of wil je het blijvend uitbesteden?
Waarom dan niet aan die accountant vragen? Dan heb je meteen als voordeel dat je het aanlevert zoals hij wilt/wenst en dat kan je eventueel in arbeidsuren schelenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik heb in feite al een accountant die de jaarrekening gaat doen, maar de boekhouding zelf kan ik in principe uitstekend zelf doen verder. Het is puur het overzichtelijk maken wat me moeite kost.
To be honoust weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat ie daar dan toch wel geld voor zal gaan vragen. Maar misschien kan ik het idd wel vragen, want het zou erg makkelijk moeten zijn...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom dan niet aan die accountant vragen? Dan heb je meteen als voordeel dat je het aanlevert zoals hij wilt/wenst en dat kan je eventueel in arbeidsuren schelen
Ik verwacht niet echt dat de mensen die dit voor hun beroep doen je hier gratis gaan helpenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:51 schreef Stofje het volgende:
[..]
To be honoust weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat ie daar dan toch wel geld voor zal gaan vragen. Maar misschien kan ik het idd wel vragen, want het zou erg makkelijk moeten zijn...
Ik heb ook een eenmanszaak en laat wel de aangiftes door de accountant doen. Een keer per kwartaal wat papier over de schutting gooien en het wordt geregeld. Die mensen weten alles van alle belastingvoordelen, aftrekken, etcetera. En mocht je ooit gecontroleerd worden, weet je een stuk zekerder of het wel goed zitquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:58 schreef DownToEarth het volgende:
Als je aan de accountant vraagt met wat voor software hij werkt, kun je dat wellicht ook gebruiken. Dan is hij minder tijd kwijt met het genereren van de jaarrekening wat jou geld uitspaart Hij leest dan de bestanden in en is zo klaar met de jaarrekening (mits je je boekhouding goed doet en hij niet veel correcties moet gaan doorvoeren, uurtje factuurtje :-). Ik doe zelf de boekhouding in excel, ergens van internet gedownload. Jaarrekening laat ik niet maken, als eenmanszaak ben ik dat niet verplicht. Scheelt ook veel geld :-). En de aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting doe ik ook zelf.
Tegen een vergoeding wil ik best gratis helpen, hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik verwacht niet echt dat de mensen die dit voor hun beroep doen je hier gratis gaan helpen
Ik ookquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tegen een vergoeding wil ik best gratis helpen, hoor.
Wat voor ondernemingsvorm wordt het eigenlijk?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik heb in feite al een accountant die de jaarrekening gaat doen, maar de boekhouding zelf kan ik in principe uitstekend zelf doen verder. Het is puur het overzichtelijk maken wat me moeite kost.
Een accountant heb je al? Dat zal een dure grap zijn?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Stofje het volgende:
[..]
Vooralsnog eenmanszaak.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat voor ondernemingsvorm wordt het eigenlijk?
In feite hè. Ik heb er mee gesproken en ze hadden erg vriendelijke tarieven voor starters. Prima te doen. Ach, ik heb er echt wel íets voor over om het te laten doen, want het is wel een tamelijk belangrijk onderdeel. Het irritante is dat het dus gewoon puur en alleen een simpel Excelsheetje zal moeten zijn waar een beetje ervaringsdeskundige hooguit 10 minuten mee bezig zal zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een accountant heb je al? Dat zal een dure grap zijn?
Argh. Zo ernstig is het met me gesteld. Ik heb helemaal vertrouwen in dit bedrijfje, gaat echt hartstikke goed komen, maar van belastingen, jaarrekeningen, kwartaalopgaves etc heb ik echt géén kaas gegeten. Dus, waarom een jaarrekening? Omdat me dat verteld is door iemand... Ik heb gewoon een boekhouder nodig, denk ik zoquote:
Je zou niet de eerste zijn die dit de das omdoet. Die boekhouder is een goed idee, al was het maar om een oogje in het zeil te houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:12 schreef Stofje het volgende:
[..]
Argh. Zo ernstig is het met me gesteld. Ik heb helemaal vertrouwen in dit bedrijfje, gaat echt hartstikke goed komen, maar van belastingen, jaarrekeningen, kwartaalopgaves etc heb ik echt géén kaas gegeten. Dus, waarom een jaarrekening? Omdat me dat verteld is door iemand... Ik heb gewoon een boekhouder nodig, denk ik zo.
Dan vraag ik me af wat jij onder een jaarrekening verstaat,...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
Een boekhouder stelt geen jaarrekening op. Dat doet een accountant.
Waarom worden de meeste jaarrekeningen dan gewoon door controllers gemaakt? Iedere BE-student krijgt verslaggevingsrecht.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
Een boekhouder stelt geen jaarrekening op. Dat doet een accountant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |