sjeesis, hoe doe je dat? Beiden, zo vroeg hardlopen en zo vroeg naar bed. Dan heb je niets geen avond..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 07:09 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen.
Net weer hardgelopen en het was zwaar, maar ik ben wel voldaan. Er zit weer een stijgende lijn in. Fijn, want mijn tempo moet weer omhoog
. Van tevoren even een mueslireep eten helpt ook wel
.
Gisteren om 20:45 al gaan slapen en meteen in slaap gevallen, dus nu ben ik weer fris en fruitig. Laat de dag maar komen
.
Fijn Jagar! Herorganiseren is dan wel lekker, dan begin je weer goedquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
waar ga je heen, Pruch?
Ik ga vandaag m'n kantoor opruimen en organiseren. Heb gister alles afgerond wat ik aan verplichtingen had, en nu heb ik een hele vrije tijd voor me waarin ik m'n eigen ding kan doen. Om dat georganiseerd te beginnen, ga ik m'n kantoor opruimen en organiseren. Inclusief m'n desktop en computer.
Planning:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: peer
L: sperciebonen, pindasaus, kip
T: 2 knackebrod
D: rosti met appelmoes, broccoli.
Ik wil ook zo graag, maar kan me er neit toe zetten om voor het werk hard te lopen op het moment. Het is hier zo donker dat je niet zonder zaklamp de deur uitkan 's nachts en 's morgens.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:42 schreef Viking84 het volgende:
En ik sta sowieso om 6 uur op, of ik nu ga hardlopen of niet dus dat is ook niet zo heel moeilijk
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Garnalen?!Nu al?
Ik heb nog niet eens ontbeten!
*naar het keukentje rent om havermout te gaan maken*
wat geeft hij aan als argumentatie? Want het lijkt me dat je de schade blijft zien?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben lichtelijk geīrriteerd na een gesprek met een kneus van de woningbouw. Hij vindt dat mijn raam gerepareerd kan worden en heeft dat advies ook gegeven aan de opstalverzekering en ik wil gewoon een nieuw raam.
Echt zo kansloos.
Nu wil ik mijn agressie ergens op botvieren, maar ik moet werken en kan niet veel meer dan een beetje agressief op mn toetsenbord rammen.
Dat zouden nog wel 'ns eerstejaars Engelse Taal & Cultuur kunnen zijn, ik weet toevallig dat zij dat tentamen vandaag hebbenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 07:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
2 meisjes in de trein zitten elkaar te overhoren in de trein. Ik vraag me af voor welke opleiding je namen van de beroemdste britse architect, 5 voetbalclubs in Londen en de beschermheilige van Wales niet leren!
Dat zou best wel eens kunnen! Ze hadden iig geen typisch Nederlands steenkolen accent!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Dat zou nog wel 'ns eerstejaars Engelse Taal & Cultuur kunnen zijn
moest jij vijf voetbalclubs in London weten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Dat zou nog wel 'ns eerstejaars Engelse Taal & Cultuur kunnen zijn, ik weet toevallig dat zij dat tentamen vandaag hebben
Ik ben niet zo'n goede eter 's ochtends vroeg.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waarom niet?Slok melk er achteraan, heerlijk
Maar heb een rare garnalen-verslaving de laatste tijd
Gaat bijna een kilo per week doorheen
Bedankt, maar mij teveel gedoequote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:35 schreef MarMar het volgende:
@ viz http://www.24kitchen.nl/r(...)%99s-en-tomatenbrood recept met garnalen (nou ja, gamba's dansame difference) tip: halveer de peper.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen! Ze hadden iig geen typisch Nederlands steenkolen accent!
Nah nee maar we moesten een boek over Britse cultuur kennen voor een taalvaardigheid tentamen, kan best zijn dat daar 5 Londense voetbalclubs bijstondenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
moest jij vijf voetbalclubs in London weten?
Ik ben terstond misselijk. Garnalen zijn yukkie!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waarom niet?Slok melk er achteraan, heerlijk
Maar heb een rare garnalen-verslaving de laatste tijd
Gaat bijna een kilo per week
doorheen
He gets...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga het wel via de VVE van het kopersgedeelte spelen. Ik vind ook dat er een onafhankelijk advies gegeven moet worden, de woningbouw boeit het niet, die wil de snelste oplossing.
Volgens de woningbouwknakker kan het heel mooi gerepareerd worden en zie je er bijna niets van. Ik vind dat het een zwak punt blijft en wil dus een nieuw raam erin.
Gedoe allemaal.
En ik heb bezoek gehad in mijn huis wat het nodig vond om onaangekondigd langs te komen en mijn raam daarvoor open te slopen en wat geld mee te nemen. Gelukkig is het daar bij gebleven.
Maar het gedoe erna!
Ughquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga het wel via de VVE van het kopersgedeelte spelen. Ik vind ook dat er een onafhankelijk advies gegeven moet worden, de woningbouw boeit het niet, die wil de snelste oplossing.
Volgens de woningbouwknakker kan het heel mooi gerepareerd worden en zie je er bijna niets van. Ik vind dat het een zwak punt blijft en wil dus een nieuw raam erin.
Gedoe allemaal.
En ik heb bezoek gehad in mijn huis wat het nodig vond om onaangekondigd langs te komen en mijn raam daarvoor open te slopen en wat geld mee te nemen. Gelukkig is het daar bij gebleven.
Maar het gedoe erna!
hoe zit het met de verdeling huurders/kopers bij je in het appt? Hebben de kopers de meerderheid?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gedoe allemaal.
Maar het gedoe erna!
ik rijd daar regelmatig voorbij jaquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:07 schreef loveli het volgende:
Grootste nadeel is hoe dicht het aan de weg ligt. Wordt veel als sluiproute gebruikt, nu zijn er wegversmallingen waardoor de drukte minder is.
Pro: Zwetheul op kruipafstand.
Dohquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:08 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik rijd daar regelmatig voorbij ja
Balen!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gedoe allemaal.
Maar het gedoe erna!
ohw man, dat toilet/de badkamerquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:15 schreef V1z0R het volgende:
In oost-Groningen heb je er een monumentaal herenhuis voor
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-20/fotos/#foto-1
Behalve gedoe met de woningbouw en dat ik nog steeds geen bijlage heb op mijn proces verbaal, valt het allemaal wel mee hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Balen!Hoop dat het niet teveel rompslomp oplevert?
Ik zie geen pompoen op je lijstje, of zit die in de butternutsquash saus ?quote:
Pate is een vrij vet broodbeleg, maar als je het af en toe eet kan het geen kwaad. Misschien 3 boterhammen bij de lunch en nog eentje dan als T? Het lijkt nu zo veel in één keer. Verder mag je na je D nog wel een T en ik zou dan kwark doen voor de eiwitten!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:36 schreef Quinazoline het volgende:
Wat weinig groente, Mo? Vind dat altijd lastig inschatten bij jou. En het lijkt me wat weinig.
Hier ook een lijstje, tips blijven welkom:
O: brinta, hv melk, rozijntjes
T: banaan
L: kom soep, 4 bth pate
T: appel, misschien nog iets voor het hardlopen (kwark/vruchtenyoghurtmix?)
S: hardlopen, 50 min.
D: Broodje met gebakken kipfilet, salade en saus van kwark.
butternutsquash is pompoenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik zie geen pompoen op je lijstje, of zit die in de butternutsquash saus ?
Qua lunch ben ik het met je eens, die ene boterham bewaren is een goed idee. Zal ook geen gebonden soep nemen, maar tomatensoep ofzo denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef Nallie het volgende:
[..]
Pate is een vrij vet broodbeleg, maar als je het af en toe eet kan het geen kwaad. Misschien 3 boterhammen bij de lunch en nog eentje dan als T? Het lijkt nu zo veel in één keer. Verder mag je na je D nog wel een T en ik zou dan kwark doen voor de eiwitten!
Het is nog vroeg.quote:
Ja, die zijn lelijk, maar de woonkamer dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:26 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ohw man, dat toilet/de badkamer
Ik zou nooit echt naar het Noorden verhuizen, Antwerpen is zo rot aan te rijden
Ik denk dat het wel aardig goed zit, zeker met de pasta en de griekse yoghurt en de walnoten, maar als ik nog trek heb na 't sporten doe ik er gewoon nog een boterham ofzo bij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:37 schreef Goodbye het volgende:
Mooie lijst Mo qua ingrediënten, maar misschien wat meer eten omdat je ook gaat sporten vandaag?
Pate = lever = vitamine A. En vet is lekker, mits op de juiste plekkenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef Nallie het volgende:
[..]
Pate is een vrij vet broodbeleg, maar als je het af en toe eet kan het geen kwaad. Misschien 3 boterhammen bij de lunch en nog eentje dan als T? Het lijkt nu zo veel in één keer. Verder mag je na je D nog wel een T en ik zou dan kwark doen voor de eiwitten!
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja, die zijn lelijk, maar de woonkamer dan?
Ik bedoel ook meer wat je daar van zou kunnen maken (niet nadenkend over monumentgezeur), vind het echt een mooi pand.
En over 20jr is er vast iets dat je binnen 30min van Groningen naar Antwerpen kunt reizen
Hebben hier al aardig wat keukenprinsesjes, maar zag op FB dat Nallie ook al van die lekkere baksels kan maken
Als je wil afvallen wel. Maar is die 1500 gebaseerd op je BMR?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:45 schreef Quinazoline het volgende:
Ik kom op ongeveer 1700 kcal totaal, wil minimaal 1500 eten, dus lijkt me goed, toch?
Ik vergeet steeds hoe die dingen hetenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:53 schreef Nallie het volgende:
[..]
Als je wil afvallen wel. Maar is die 1500 gebaseerd op je BMR?
Dan is 1700 goed, maar je gaat ook nog sporten he, dus daar verbrand je ook weer kcal mee, ik zou dus toch nog iets meer etenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:55 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik vergeet steeds hoe die dingen heten. Maar 1500 is mijn BMR inderdaad, 2050 moet ik eten om op gewicht te blijven.
Oja, Dublin... Daar ga ik over een maand ook een weekendje naartoe, heb je nog tips?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Baktherapie. Wij hebben uit Dublin weer een nieuw bakkookboek meegenomen, plus een nieuwe ovenschaal
. Die ovenschaal deed nog wel wat wenkbrauwen omhooggaan bij de douane (we hadden alleen handbagage).
Eergister had ik trouwens nog pasta met butternutsquash.
In theorie wel ja, want dat is wat je lichaam vandaag verbruikt en wat je sowieso moet aanvullen! En het liefst dus ook wat meer dan je verbruik!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:00 schreef Quinazoline het volgende:
Moet ik dan minstens 1500+wat ik verbrand met sporten eten, of dat niet perse? Blijf het lastig vinden.
Rachel Allen is awesomequote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Baktherapie. Wij hebben uit Dublin weer een nieuw bakkookboek meegenomen, plus een nieuwe ovenschaal
. Die ovenschaal deed nog wel wat wenkbrauwen omhooggaan bij de douane (we hadden alleen handbagage).
Kookboek:
[ afbeelding ]
Waarom bewust minder groente eten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
Groente: nee. Ik eet over de week gezien echt genoeg groente, en soms eten we dingen waar gewoon minder groente in zit. Dat is bewust en dat ga ik niet veranderen.
Hier heb ik een weeklagende man als we contant groente etenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom bewust minder groente eten?
/curious
Voor restaurants heb ik deze website veel gebruikt: http://www.menupages.ie/Dublin.aspx (heeft ook een mobiele versie, handig als je wifi in je hotel hebt). Daarnaast ook tripadvisor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:00 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oja, Dublin... Daar ga ik over een maand ook een weekendje naartoe, heb je nog tips?
Verder heb ik ook ontbeten met garnalen.Garnalen-knoflooksalade van AH dan wel, op een boterham. Nog steeds restjes salade van het weekend aan het opmaken, maar ze zijn zo lekker.
Programma werkt prima, maar ik eet misschien in verhouding meer eiwit/vet bedenk ik me nu. Minder brood/aardappel/pasta enz.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:19 schreef Goodbye het volgende:
Post eens één van jouw 1500 kcal lijstjes dan? Misschien eet je bepaalde dingen waardoor je sneller aan die hoeveelheid kcal zit? Of werkt je programmaatje niet helemaal zoals het zou moeten?
Ik doe pastasaus over de broccoliquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hier heb ik een weeklagende man als we contant groente eten
Het mag zelfs niet in de pastasaus
Ik snij altijd een broccoli mee in de pastasaus, mee begonnen toen bleek dat neefje alles wat groen is niet at.quote:
Klinkt goed allemaal, ik ga het opslaan! Thanks!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Voor restaurants heb ik deze website veel gebruikt: http://www.menupages.ie/Dublin.aspx (heeft ook een mobiele versie, handig als je wifi in je hotel hebt). Daarnaast ook tripadvisor.
We hebben bijvoorbeeld hier gegeten. Aanrader!
Voor taartjes, koffie en thee moet je hier zijn.
Zelf vond ik City Centre South het leukst, leuke winkeltjes, schattige straatjes, St. Stephen's Green (stadspark). Noord is toeristischer, daar zitten ook de meeste pubs. Wel leuk om eens gezien te hebben, maar niet echt sfeervol.
Er zijn vier National Museums, waarvan wij het archeologisch en natural history gezien hebben. Gratis en best vermakelijk. Het Oscar Wilde memorial park is ook wel geinig, veel beeldhouwwerken (moet het weer wel enigszins meewerken). Verder hebben wij niet echt een plan gehad, gewoon rondgestruind enzo.
Oja, da's waar... Dus je maakt tijdens/door het sporten ook echt meer energie vrij uit vet dan tijdens het niksdoen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Mini, zit natuurlijk niet helemaal zo. Moet de verschillen in je voedingsstoffen wel in de vergelijking meenemen. Daarnaast heb je nog altijd je vet om als brandstof te gebruiken.
Weeg je porties ook af of geeft het programma zelf het aantal kcal per portie. Ik heb zelf gemerkt dat mijn porties vaak kleiner zijn dan bijvoorbeeld het voedingscentrum aangeeft. Een gemiddeld portie pasta bijvoorbeeld zou tussen de 75 en 100 gram ongekookt liggen. Ik eet hooguit 60 gram en dat scheelt natuurlijk behoorlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Programma werkt prima, maar ik eet misschien in verhouding meer eiwit/vet bedenk ik me nu. Minder brood/aardappel/pasta enz.
Moet even eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niets in het progje heb ingevoerd, dus kan niet even iets copy-pasten denk ik, zal ff zoeken..
Ik voer zelf de voedingsmiddelen in en weeg alles af ja (althans, dat deed ik toen ik nog geen grip op mijn voedinginname hadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Weeg je porties ook af of geeft het programma zelf het aantal kcal per portie. Ik heb zelf gemerkt dat mijn porties vaak kleiner zijn dan bijvoorbeeld het voedingscentrum aangeeft. Een gemiddeld portie pasta bijvoorbeeld zou tussen de 75 en 100 gram ongekookt liggen. Ik eet hooguit 60 gram en dat scheelt natuurlijk behoorlijk.
Dan zal het idd wel kloppenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik voer zelf de voedingsmiddelen in en weeg alles af ja (althans, dat deed ik toen ik nog geen grip op mijn voedinginname had)
Nja het stomme is dat ik dat nu ook wel heb hoor.. maar ben ook gewoon als de dood dat ik mezelf weer veel eten aanleer en zo ook de kilo's er weer bij krijgquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dan zal het idd wel kloppen. Ik moet juist oppassen dat ik niet te laag uitkom. Hoewel het avondeten vaak allesbehalve mager is
.
Wat heb je gegeten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Zit nu trouwens ongeveer op 430kcal met alleen nog maar het ontbijtje..
magere kwark met noten en wat rozijntjes, iets wat ik hier vaak als tussendoortje voorbij zie komenquote:
Ja, dat is ook zoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:42 schreef Mini. het volgende:
Ik vind wel dat magerder broodbeleg vaak heel veel scheelt. Met kaas of pindakaas zit je zo al aan meer dan 100kcal voor het beleg van 1 dubbele boterham, terwijl het niet veel meer vult dan iets magerders. Dat loopt toch wel op.
Sunny, bij jouw ontbijt zijn de noten dan waarschijnlijk net zoveel kcal als de rest bij elkaar.
Klinkt als een prima vullend ontbijt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Zit nu trouwens ongeveer op 430kcal met alleen nog maar het ontbijtje..
Idd. Mijn ontbijt is ook meestal >500 kcals.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Klinkt als een prima vullend ontbijt.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Klinkt als een prima vullend ontbijt.
Echt? dAt zou ik niet redden. Ik zit tot 14.00 uur meestal al op 1300 kcal en dan eet ik er nog iets van 500 bij gedurende de rest van de dag.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]heb er voor ook eerst gesport dus mocht wel wat body hebben
maar dan heb ik ook niets nodig tot de lunch verder..
hoeveel huttekase doe je dan op/bij die speltboterham, een heel bakje?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, bijvoorbeeld:
200gr magere kwark + totaal 30 gram gemengde noten, 20 gram havervlokken en 10 gr lijnzaad = 353kcal
Speltbrood met huttekase zit al op 510kcal
Pasta (100gr) met zalm (70gr) en doperwtjes, youghurt/mayodressing = 518kcal
Nou ja, en dan nog tussendoortjes.. ik vind het snel gaan hoor!! En ik kan ook gewoon niet veel meer op op een dag geloof ik
Ja, en nee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oja, da's waar... Dus je maakt tijdens/door het sporten ook echt meer energie vrij uit vet dan tijdens het niksdoen?Ik had altijd begrepen dat dat op gegeven moment gewoon niet sneller kán.
Ik dacht: hoeveel boterhammen zijn dat dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:49 schreef Sjeen het volgende:
hoeveel huttekase doe je dan op/bij die speltboterham, een heel bakje?
Is het ook niet echt (valtaf.nl zegt 288kcal per 100 gram), maar die had ik in het weekend gehaald voor bezoek en ik vind hem te lekker om weg te gooien, dus dan maar dun op brood.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:02 schreef Goodbye het volgende:
Pittige kip-salade lijkt me ook niet echt mager broodbeleg? Of heb je het zelf gemaakt?
Dan nog kom je er niet. Huttenkase is volgens mij best mager.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoeveel huttekase doe je dan op/bij die speltboterham, een heel bakje?
Oooh dat is nice!! /late reactie.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:03 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit al dagen naar dit huis te loeren![]()
Het is bijna 2x zo duur als ons appt nu, maar het is zo prettyEn het is een superoud huis, dus er moet wat mis mee zijn
http://www.funda.nl/koop/rotterdam/huis-47206793-delftweg-290/
Voor later, als ik geld teveel heb
Ik ook.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Godsamme, ik ben echt strontchagrijnig.
1 grote (speltbrood is vrij zwaar, dus 1 plak is al gauw 150 gram)quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht: hoeveel boterhammen zijn dat dan?
No kidding? Standaard gewicht van een brood is 800 gram, dan heb je 5 of 6 sneden uit een brood... Standaard boterham = 50 gram (16 sneden uit een brood, machinaal gesneden).quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
1 grote (speltbrood is vrij zwaar, dus 1 plak is al gauw 150 gram)
Nja, het brood wat ik toen van de bakker had gaf die waardenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef loveli het volgende:
[..]
No kidding? Standaard gewicht van een brood is 800 gram, dan heb je 5 of 6 sneden uit een brood... Standaard boterham = 50 gram (16 sneden uit een brood, machinaal gesneden).
Weet dat spelt minder luchtig is (rijst minder omdat het minder lucht vasthoudt, minder gluten), maar 3x zo zwaar als normaal brood had ik niet verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Etiketten lezen is kwestie van aanleren, op een gegeven moment weet je wat wel en wat niet ok is. Makkelijkste ezelsbrugetje is dat je kunt zien dat het geleefd heeft. Een zalm heeft geleefd, een mars niet. Hoef je geen etiket voor te kunnen lezen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
etiketten te lezen, 100 supermarkten af te lopen, 4x per week te sporten (én cardio én "ijzer" zoals blijkbaar moet).
Jij kan heul niet eens aan het ijzer hangen, toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik krijg soms een beetje het gevoel, wat je ook doet, je doet het toch nooit goed (genoeg). Al die adviezen over supplementen, sport, sport icm bepaalde voeding, voeding an sich, pffff.. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander voor geen meter. Er is toch niet één zaligmakende weg? Ik vind het soms best demotiverend allemaal.
Als ik kijk, ik kwam echt van hele slechte eetlijstjes. Maar nog doe ik het niet goed. Blijkt ook wel, want ik blijf maar groeien. Maar, aanpassen is makkelijker gezegd dan gedaan en ik heb gewoon en geen tijd en het lijf niet om het allemaal perfect te doen, etiketten te lezen, 100 supermarkten af te lopen, 4x per week te sporten (én cardio én "ijzer" zoals blijkbaar moet). Heb stress zat en ik raak gestresst van het vooruitzicht van nog meer stress.
/rant
Volgens mij moet ik met vakantie.
zo uit mijn hoofd :quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Kookboek:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb nog een taart gemaakt dat je zelf praline moest maken, aanrader!!
Mmm, weet je waar ik zin in heb? In gevulde tampons!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:07 schreef MarMar het volgende:
Ik heb trouwens vaak dat ik woorden hussel.. iets met pijnstillerwaas, maar gister had ik wel de geniaalste ever.. toen zei ik "tampons" waar ik "bonbons" bedoelde
Ben jij het eens met het commentaar op "te weinig eiwitten"?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:51 schreef Perruche het volgende:
Mo, je krikjgt wel vaker als commentaar op je lijstje van "geen groente" of "te weinig". Ben je het daarmee eens?
Succes met al die tentamens trouwens!
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben jij het eens met het commentaar op "te weinig eiwitten"?
Oooh, waarom ben ik aan het werk? Bakken wil ikquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:46 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zo uit mijn hoofd :
Red velvet cake is een dikke aanrader!!
Ik heb nog een taart gemaakt dat je zelf praline moest maken, aanrader!!
Je ziet wel ik ben enthousiast![]()
Je kunt alleen geen glucose maken van vet, daarom heb je nog steeds wel wát andere energiebronnen nodig toch? (Los van dat je lichaam natuurlijk meer nodig heeft dan alleen energie.)quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:14 schreef loveli het volgende:
Voedsel en vetverbranding:
http://www.cjsm.vlaandere(...)e/vetverbranding.htm
Beweging en vetverbranding:
http://web.mac.com/gerard(...)raining_Energie.html
Iedereen die roept dat 'ie carbs nodig heeft voor energie: in vet zit meer energie. Je moet het alleen kunnen aanspreken.
Goed eten is beter voor een brak lijf, da's de keerzijde.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:58 schreef Nallie het volgende:
Snap wel wat je bedoelt XM, als je geen commentaar op je lijstjes wil, kan je ze inderdaad beter niet posten. Maar in jouw geval is het belangrijker dat je lichaam eerst weer goed functioneert voordat je kritisch bezig gaat met eten (als je dat uberhaupt wil!).
Al vind ik de minder goede lijstjes ook leuk om te lezen, gewoon wat mensen eten enzo, soms wat inspiratie op doen
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:01 schreef MarMar het volgende:
Dit hielp tegen mijn chagrijn, misschien voor jullie ook een beetje:
Kleuter komt net thuis met een tekening, een papier vol met veel kleur.
Ik vraag: "wat heb je gemaakt?"
Kleuter: "een improvisatie"
Wat is heel slecht dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik krijg soms een beetje het gevoel, wat je ook doet, je doet het toch nooit goed (genoeg). Al die adviezen over supplementen, sport, sport icm bepaalde voeding, voeding an sich, pffff.. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander voor geen meter. Er is toch niet één zaligmakende weg? Ik vind het soms best demotiverend allemaal.
Als ik kijk, ik kwam echt van hele slechte eetlijstjes. Maar nog doe ik het niet goed. Blijkt ook wel, want ik blijf maar groeien. Maar, aanpassen is makkelijker gezegd dan gedaan en ik heb gewoon en geen tijd en het lijf niet om het allemaal perfect te doen, etiketten te lezen, 100 supermarkten af te lopen, 4x per week te sporten (én cardio én "ijzer" zoals blijkbaar moet). Heb stress zat en ik raak gestresst van het vooruitzicht van nog meer stress.
/rant
Volgens mij moet ik met vakantie.
Ai, ben bang dat ik daar ook wel eens verantwoordelijk voor ben geweest? Maar ik vind het ook wel erg lastig qua commentaar geven. Je legt toch een bepaalde lat in zo'n topic en als je dan van het ene lijstje zegt dat het te weinig is en van het andere niet, dan komt dat ook weer zo raar over. Maar denk dat het nooit zo bedoeld is (niet van mijn kant in ieder geval) om jou de grond in te praten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil best wel commentaar, maar het voelt echt heel akelig om afgefakkeld te worden als je je al niet zo tof voelt.
Dat is waar, maar wel een stuk lastiger om goed mee aan de slag te gaan, als je je echt niet tof voelt denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Goed eten is beter voor een brak lijf, da's de keerzijde.
hehequote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Schattig
.
Elke keer als ik de naam Iris Kroes langs zie komen, moet ik trouwens denken aan dat FB-bericht over de kleuter achter op de fiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |