Nou ik vind dat wel een drama. Naast dat ik het onsmakelijk vind is het ook nog eens erg irritant om 's nachts wakker geroepen te worden door je kat die denkt dat ze een prachtig cadeautje mee heeft genomen. 3 tot 4 dagen in de week is mij teveel.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou af en toe een dooie muis in je slaapkamer, zo'n drama is dat nou ook weer niet.
3 tot 4 keer in de week is dan ook wel erg veelquote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou ik vind dat wel een drama. Naast dat ik het onsmakelijk vind is het ook nog eens erg irritant om 's nachts wakker geroepen te worden door je kat die denkt dat ze een prachtig cadeautje mee heeft genomen. 3 tot 4 dagen in de week is mij teveel.
Het beperkte zich ook niet tot muizen, ze kwam ook met mollen aanzetten.
Maar je weet toch echt van te voren dat je als je een kat hebt die je via je slaapkamer in en uit laat 's nachts zulke zaken kan verwachten, dat is dan toch ook echt niet slim als je er zo van gruweltquote:Op maandag 23 januari 2012 09:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Huisdieren nemen en ze vervolgens wegdoen
Dan moet je niet zo zeuren!quote:Op maandag 23 januari 2012 09:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Huisdieren nemen en ze vervolgens wegdoen
Dit is volgens mij een hele goeie optie.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
Als je binnen last hebt van muizen kan ik overigens een fret aanraden.
Zoiets heb ik inderdaad gezien, mooie kast. Kijken of ik hem hier in de boom kan krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:06 schreef SeLang het volgende:
En voor een bosuil:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Hij wil toch geen oplossingen? Een kattenluikje vindt hij kennelijk ook niks.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Verkeerde been uit bed gestapt?
Zorg dat je hem ergens hangt waar het niet wordt verstoord. Niet alleen voor die uil maar ook uit veiligheid voor jezelf! Broedende bosuilen staan er om bekend dat ze mensen aanvallen als die te dicht in de buurt komen. Een bekende wildlife cameraman heeft zo een oog verloren.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:07 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Zoiets heb ik inderdaad gezien, mooie kast. Kijken of ik hem hier in de boom kan krijgen.
Kloptquote:Op maandag 23 januari 2012 10:14 schreef VakantieNancy het volgende:
Gewoon een of twee verschillende broedkasten ophangen. Uil komt vanzelf meestal. Meer heeft geen zin, uilen zijn territoriaal, ze willen geen ander uilenpaar in hun terratorium.
Dat zal een kerkuil zijn (zo'n witte)quote:Mijn broertje heeft een boerderij, daar hangt in de schuur ook een uilenkast en er woont een uil. Wat voor eentje weet ik niet.
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Het is wel ijdele hoop om muizen uit een weiland weg te krijgen...
Alle muizen krijg je ook niet weg, hoeft ook niet, populatie moet je gewoon in de hand houden.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Het is wel ijdele hoop om muizen uit een weiland weg te krijgen...
Dat is tof, maar wel stressvol voor die beesten (die denken dat hun territorium wordt verstoord enzo)quote:Op maandag 23 januari 2012 10:20 schreef VakantieNancy het volgende:
Ben eens meegeweest met iemand met een uil op een MP3 speler met speaker het bos in snachts, Uilgeluid afspelen, krijg je van alle kanten antwoord.
Beetje typtyfus gegeten vanochtend, jochie?quote:Op maandag 23 januari 2012 10:26 schreef dribbel79 het volgende:
strakcs eet die ül ineens je kadt op, deaud...
In de Herfst is dat helemaal niet erg.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is tof, maar wel stressvol voor die beesten (die denken dat hun territorium wordt verstoord enzo)
Ze schijnen een fe-no-me-naal gehoor te hebben. Ze horen je dus al van verre aankomen en maken zich meestal uit de voeten. Wat je niet hoort, want ze vliegen geruisloos. Dat en ze hebben natuurlijk fantastische schutkleuren.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:
Ik hoor hier rond mijn huis ook bijna elke avond 1 of 2 bosuilen, maar ik heb ze nog nooit gezien!
Ik woon midden in de stad dus het is niet zozeer dat ze bang zijn van mij denk ik, meer dat ik ze niet kan vinden in het donker. Waar ze overdag zitten weet ik niet. Ik heb al vaak met de verrekijker bomen in de buurt afgespeurd maar daar zie ik niets.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze schijnen een fe-no-me-naal gehoor te hebben. Ze horen je dus al van verre aankomen en maken zich meestal uit de voeten. Wat je niet hoort, want ze vliegen geruisloos. Dat en ze hebben natuurlijk fantastische schutkleuren.
Ik heb er eentje trouwens wel meerdere malen gezien.
Ook al heb je 100 uilen op jeterrein, je kat zal nogsteeds jagen en het thuis brengen omdat hij je lief vindt.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou ik vind dat wel een drama. Naast dat ik het onsmakelijk vind is het ook nog eens erg irritant om 's nachts wakker geroepen te worden door je kat die denkt dat ze een prachtig cadeautje mee heeft genomen. 3 tot 4 dagen in de week is mij teveel.
Het beperkte zich ook niet tot muizen, ze kwam ook met mollen aanzetten.
Als je 1 Oehoe hebt, is de kans groot dat je kat niet meer thuiskomt.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook al heb je 100 uilen op jeterrein, je kat zal nogsteeds jagen en het thuis brengen omdat hij je lief vindt.
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar net als ik buiten ben dan hield dat beest natuurlijk z'n kop dicht!quote:Op maandag 23 januari 2012 10:52 schreef Lienekien het volgende:
Je moet 's avonds op pad gaan en dan op de roep afgaan. Het liefst bij volle maan. Zo hebben wij hem ook gelokaliseerd.
Uilenroep afspelen, dan komt ie welquote:Op maandag 23 januari 2012 10:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar net als ik buiten ben dan hield dat beest natuurlijk z'n kop dicht!. Ik blijf het proberen natuurlijk....
Ik hoor een mannetje en een vrouwtje naar elkaar roepen dus daar ga ik me niet tussen wringenquote:Op maandag 23 januari 2012 11:00 schreef VakantieNancy het volgende:
[..]
Uilenroep afspelen, dan komt ie wel
Ja zie je wel, hij hoort je aankomen en denkt ik houd me stil.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar net als ik buiten ben dan hield dat beest natuurlijk z'n kop dicht!. Ik blijf het proberen natuurlijk....
Dat denk ik toch niet, aangezien ik dan best nog ver weg was en er andere mensen op straat waarschijnlijk dichterbij zijn. Maar mocht ik ooit wel dicht genoeg erbij komen dan zou dat zo kunnen gaan jaquote:Op maandag 23 januari 2012 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja zie je wel, hij hoort je aankomen en denkt ik houd me stil.![]()
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef VakantieNancy het volgende:
Je kan trouwens ook een ooievaarsnest op een paal zetten, Ooievaars pakken ook muizen, en hebben veel honger.
Hoeveel muizen eet die op een dag?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:03 schreef K.Weenie het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat jij of je buren kippen hebben want die vinden ze ook heel smakelijk in de schaarse winter, ik heb al meerdere keren gezien hoe ze er vanuit de lucht opduiken en er een ontvoeren.![]()
Een torenvalk zou je trouwens ook kunnen proberen!
Hmm, de buren hebben wel kippen inderdaad en zelf hebben we konijnen (al zitten die natuurlijk in een ren)quote:Op maandag 23 januari 2012 13:03 schreef K.Weenie het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat jij of je buren kippen hebben want die vinden ze ook heel smakelijk in de schaarse winter, ik heb al meerdere keren gezien hoe ze er vanuit de lucht opduiken en er een ontvoeren.![]()
Een torenvalk zou je trouwens ook kunnen proberen!
En waarom is dat?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Een uil in gevangenschap houden gaat je niet van je muizenprobleem afhelpen, trouwens. Plus dat het toch wel een intensieve hobby is.
Als je zo'n beest loslaat om te gaan jagen, denk jij dat hij iedere keer terugkomt?quote:
Als het dikke kippen zijn is er weinig aan de hand maar voor krielen en kuikentjes is het riskant. Voorheen liepen onze kippen in een grote onoverdekte ren maar die is nu verkleind omdat er vanwege de roofvogels een net over moest omdat de kippen anders niet meer naar buiten durfden en er in de winter regelmatig een paar sneuvelden. Onze tamme hazen waren de roofvogels altijd te snel af.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Hmm, de buren hebben wel kippen inderdaad en zelf hebben we konijnen (al zitten die natuurlijk in een ren)
Op onze boerderij hebben we 'tamme' kerkuilen. Ze nestelen in de schuur en zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen, dikwijls zijn we ze ook een dagje kwijt maar ze keren altijd weer terug.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zo'n beest loslaat om te gaan jagen, denk jij dat hij iedere keer terugkomt?
Mensen die roofvogels houden laten die maar heel beperkt en gecontroleerd losvliegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |