Bestaan die? Uilenwerkgroepen?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:
Je zou een uilenwerkgroep in je buurt kunnen zoeken en daar informeren naar het plaatsen van een broedkast op je terrein. Als ze bij jou komen nestelen, vreten ze vast een hoop van je muizen op.
Het is zondag, dan is het kadt met dtquote:
Als je had gelezen dan had je gezien dat we al een kad of kadt hebben.quote:
Ik hoef ook niet perse een tamme uil, wel eentje die hier een beetje in de buurt blijft. Naast ons huis zit een bos en het zou jammer zijn als ik em niet meer terug zie.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Een uil in gevangenschap houden gaat je niet van je muizenprobleem afhelpen, trouwens. Plus dat het toch wel een intensieve hobby is.
Touw aan zijn poot, of rond zijn nek...quote:Op zondag 22 januari 2012 15:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet perse een tamme uil, wel eentje die hier een beetje in de buurt blijft. Naast ons huis zit een bos en het zou jammer zijn als ik em niet meer terug zie.![]()
Ik moet dus eigenlijk een plekje maken waar hij niet meer vandaan wil.
Hij kan mooi wonen in het bos en lekker jagen in jullie weiland.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:06 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet perse een tamme uil, wel eentje die hier een beetje in de buurt blijft. Naast ons huis zit een bos en het zou jammer zijn als ik em niet meer terug zie.![]()
Ik moet dus eigenlijk een plekje maken waar hij niet meer vandaan wil.
Dat zou ideaal zijn, maar het geeft me natuurlijk geen garanties. Ik zou het jammer vinden dat ik na de eerste nacht direct een paar honderd euro zie wegvliegenquote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij kan mooi wonen in het bos en lekker jagen in jullie weiland.
Het gaat me ook niet om de hobby, het gaat me er meer om of wij een leefomgeving hebben waar het dier zich zo thuis voelt dat hij wil blijven.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Touw aan zijn poot, of rond zijn nek...
houden van uilen is geen hobby, uilen zijn geen huisdier
Wat ben jij toch een enorme goeie grappenmaker hèquote:Op zondag 22 januari 2012 15:08 schreef Barbapapamama het volgende:
hey, ik kweek uilen in kooien bij mij achter in het huis.
ik heb bosuilen en tuinuilen, ze kosten 5 euro per stuk als jonkie en 50 euro als adult
ze hebben grote ogen en veel veren, ze smaken heel erg goed
voor meer info pm
groet,
hans de uilenverbouwer
waarom doe je zo vervelend tegen mij? umadbro?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een enorme goeie grappenmaker hè
not...
Ik ga er niet vanuit dat je er een koopt, maar dat je er een lokt.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:08 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, maar het geeft me natuurlijk geen garanties. Ik zou het jammer vinden dat ik na de eerste nacht direct een paar honderd euro zie wegvliegen
Ze zitten hier niet in de buurt, tenminste ik heb ze nog niet gezien. Ik heb gelezen dat ze een gebied van 25-40 hectare hebben om te jagen, dus dan zal de kans wel klein zijn dat ie net in onze boom blijft zitten.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat je er een koopt, maar dat je er een lokt.
Volgens mij heb je geen enkele garantie dat die uil dan op jouw terrein blijft.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:15 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ze zitten hier niet in de buurt, tenminste ik heb ze nog niet gezien. Ik heb gelezen dat ze een gebied van 25-40 hectare hebben om te jagen, dus dan zal de kans wel klein zijn dat ie net in onze boom blijft zitten.
Daarom wil ik er ook wel 1 kopen, die zijn vaak met de hand grootgebracht en kun je misschien beter op 1 plek houden. Ik wil er dus absoluut geen huisdier van maken, want daar zijn ze (vind ik) gewoon niet gechikt voor
Ok.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkele garantie dat die uil dan op jouw terrein blijft.
Het probleem is dat we op de begane grond slapen en eigenlijk altijd een raam open hebben staan. De kat glipt door het raam naar buiten, vangt een muis en komt door het raam naar binnen en legt de muis luid mauwend voor ons bed. Heel lief, maar niet de cadeaus waar we echt op zitten te wachten.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[ afbeelding ]
Heb wel een uil voor je maar deze zal het klusje niet voor je klaren denk ik.
Lastig probleem, heb zelf 4 katten en die vangen minstens 10 muizen per week en das wel meer dan een uil. Alleen jammer dat ze de muizen mee in huis nemen, dat wel. Denk dat een uil het probleem niet voor je oplost, zoveel muizen vangen die ook weer niet. En daar komt bij dat een uil zomaar kan besluiten om ergens anders te gaan 'wonen', en daar gaat je (dure) uil. Er zijn wel meer beesten die muizen eten, bijvoorbeeld egels en marters, maar denk dat je daar ook weinig mee kunt.
Lastig probleem om 'diervriendelijk' op te lossen, meer muizenetende katten nemen lijkt mij de beste oplossing, en dan een kattenluik zodat ze niet je hele huis in kunnen als je er niet bent. (zo doe ik dat, dan vind ik geen bloed en stukken ingewanden als ik thuis ben, maar als ik thuis ben krijg ik ze alsnog, maar dan zijn ze nog redelijk in een stuk).
Succes en ben reuze benieuwd hoe je dit gaat oplossen........
Dat lukt jammer genoeg niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou gewoon nog een kat nemen, eentje van een boerderij, bijv.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |