Ik deel je opmerkingen over de 'loudness war' en ik ben ook niet zo'n fan van de compressie die tegenwoordig veel in dancemuziek opduikt. Maar dat is eigenlijk niet waar ik met mijn opmerkingen op doelde.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 05:22 schreef female81 het volgende:
*komt er nu pas aan toe om er uitgebreid op te reageren, véél tekst hieronder, waar ik wel vaker last van heb; sorry voor wie daar niet tegen kan...*
Voor goed geplaatste koortjes en arrangementen heb ik zelf ook een zwak (van die hele priegelige details, ik heb weleens de omschrijving 'kriebelmuziek' gelezen, maar ook vaak in op het eerste gehoor eenvoudig lijkende nummers), zolang het niet van die overdreven gladde middle of the road-muziek zonder kraak of smaak wordt.
Maar tegenwoordig wordt onder 'goed geproduceerd' helaas vaak muziek verstaan die lijdt aan de 'loudness war' waar ik het eerder over had. Zo'n hard, pompend geluid waar je niet omheen kunt, en waarin de afzonderlijke geluidjes zo'n beetje verzuipen in het geheel (en dat vind ik dus jammer). Maar ja, het is wel heel erg gelikt en commercieel.
Of versta jij dat er niet onder?
Van die typische hipster-muziek.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je opmerkingen over de 'loudness war' en ik ben ook niet zo'n fan van de compressie die tegenwoordig veel in dancemuziek opduikt. Maar dat is eigenlijk niet waar ik met mijn opmerkingen op doelde.
Ik wilde eigenlijk ageren tegen van die bewust rommelig klinkende muziek. Bijvoorbeeld het nieuwste indie-bandje, waarbij de sound dan klinkt alsof het begin jaren '80 met bagger-apparatuur is opgenomen, om een zogenaamd ruige, low-budget sound te krijgen. Hoepel op...
Daar heb ik ook een hekel aan. Een les in hoe je je eigen muziek om zeep helpt. Pretentieuze troep. Er zijn genoeg opnames van een halve eeuw geleden die een betere productie kenden dan sommige muziek tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wilde eigenlijk ageren tegen van die bewust rommelig klinkende muziek. Bijvoorbeeld het nieuwste indie-bandje, waarbij de sound dan klinkt alsof het begin jaren '80 met bagger-apparatuur is opgenomen, om een zogenaamd ruige, low-budget sound te krijgen. Hoepel op...
Ja dubstepquote:Op zondag 5 februari 2012 12:07 schreef Desunoto het volgende:
Dubstep, Nederlandstalige bagger en wat men tegenwoordig 'R&B' noemt uitgesloten... dat soort troep komt er hier nooit in.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |