SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ik vermoed dat redelijk wat mensen die me vroeger (laten we zeggen, tot medio jaren 00) al kenden, of het nou in 'real life' of slechts via internet was, me al zo zien. In vrouwelijke versie wordt het dan 'ouwe taart'. Met al die stokoude muziekjes, vaak van ver voor m'n geboorte, die ik tegenwoordig voor m'n plezier op zet (ik ontdek ook nog regelmatig 'nieuwe'), en het eveneens nogal sterk aanwezige 90's & omstreken-materiaal. Waar ik tegenwoordig zowaar mensen over de hele wereld een leuke dag mee probeer te bezorgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie mezelf eigenlijk alleen maar een regressieve beweging in de muziek maken. Ik begin nu ongeveer kwa smaak in de categorie oude lul te vallen en ik denk dat ik daar alleen maar dieper in wegzak.
Ik weet niet of dat altijd voor je muzikale geest geld.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:26 schreef Waaghals het volgende:
je bent pas geestelijk uitontwikkeld als je doodgaat
Om de legendarische Robert Long eens te citeren: "En alle ruzies die we hadden, omdat ik je vaak verweet, dat je eigenlijk al dood was lang voordat je overleed, pa"...quote:Op maandag 23 januari 2012 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat altijd voor je muzikale geest geld.
Ja dat dus.... muzikaal dood....quote:Op maandag 23 januari 2012 15:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Om de legendarische Robert Long eens te citeren: "En alle ruzies die we hadden, omdat ik je vaak verweet, dat je eigenlijk al dood was lang voordat je overleed, pa"...
Eerder volgde ik inderdaad de top 40 op de voet, maar dat is al jaren niet meer zo. Radio luister ik ook niet, maar ik ontdek nog genoeg "nieuwe" muziek. Dit zijn dan vaak oude nummers of bands die ik eerder wel kende, maar nu pas leer waarderen. Dit geldt ook voor veel muziek die mijn ouders luisterden , wat ik vroeger vreselijk vond vind ik nu vaak heel tof. Qua genres luister ik echt van alles, van hiphop tot rock, punk, ska, you name it, hoewel ik vroeger heel veel electronische muziek luisterde en ik merk dat dat echt veel minder wordt inmiddels. Wat mij altijd wel opvalt als ik kijk naar mijn favoriete nummers, is dat er altijd wel een bepaalde overeenkomst in zit qua sfeer van de muziek, lastig uit te leggen. Denk dat mijn muzieksmaak de komende jaren deels hetzelfde blijft, maar wel wat veranderd door nieuwe dingen die ik ontdek.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:01 schreef chansadres het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat ik de hitparade minder volg. Dat terwijl ik de muziek van de jaren 70/80/90 en 00 over de hele linie luister. Maar de popmuziek van de afgelopen 2 a 3 jaar vind ik niet meer interessant.
"Waaghals approved" is ook een genrequote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:51 schreef Waaghals het volgende:
Ik hou van goeie nummers, wat maakt het genre nou uit....
Ja, hier ook, terwijl het qua stijlen redelijk uiteenloopt. Dat ik het in een bepaald kader zoek, heeft vooral met een bepaalde ondertoon te maken, maar dat juiste gevoel kan zowel in een dancenummer als in een of ander exotica-nummer uit de jaren 50 zitten. Of voor mijn part in een rock-nummer (al maken die niet echt de dienst uit in de cd-kast in huize Female81).quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:49 schreef Kluts het volgende:Wat mij altijd wel opvalt als ik kijk naar mijn favoriete nummers, is dat er altijd wel een bepaalde overeenkomst in zit qua sfeer van de muziek, lastig uit te leggen.
Hoezo in de toekomstquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Gewas het volgende:
Even een vraag... Denken jullie dat het mogelijk is dat je ooit in de toekomst nog klassieke muziek gaat luisteren? Ze zeggen dat naarmate je ouder word dat veel mensen geinteresseerd beginnen te raken in dit soort muziek.![]()
Maar over de stijlen. Ik heb de afgelopen maanden echt van alles geprobeerd te luisteren en leuk te vinden. Soul, (hard)rock, folk, metal, chansons, liedermachers... En ik eindig elke keer weer bij klassiek. Vooral omdat ik er zo rustig van word.
Ik vind klassieke muziek mooi, eigenlijk ook nooit iets op tegen gehad. Echt luisteren doe ik het niet, het is toch een drempel om het echt op te zetten ofzo. Neemt niet weg dat ik graag een keer een klassiek concert of opera zou willen bezoeken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Gewas het volgende:
Even een vraag... Denken jullie dat het mogelijk is dat je ooit in de toekomst nog klassieke muziek gaat luisteren? Ze zeggen dat naarmate je ouder word dat veel mensen geinteresseerd beginnen te raken in dit soort muziek.![]()
Je luistert het al?quote:
Dan nodig ik je uit om eens in dit topic te komen kijken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind klassieke muziek mooi, eigenlijk ook nooit iets op tegen gehad. Echt luisteren doe ik het niet, het is toch een drempel om het echt op te zetten ofzo. Neemt niet weg dat ik graag een keer een klassiek concert of opera zou willen bezoeken.
Klassieke muziek heeft op album geen waarde voor me. Pas als het live word gespeeld in een concertgebouw dan komt het echt binnen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Gewas het volgende:
Maar over de stijlen. Ik heb de afgelopen maanden echt van alles geprobeerd te luisteren en leuk te vinden. Soul, (hard)rock, folk, metal, chansons, liedermachers... En ik eindig elke keer weer bij klassiek. Vooral omdat ik er zo rustig van word.
Ik ken het topic, maar ik ben niet zo van de topics met oneindige youtube links, ik ben meer van topics als dit. Maar er zit genoeg klassiek in mijn playlist en vroeger ging ik nog wel eens mee met mijn moeder naar opvoeringen van stukken van bach, en als wij niet de radio op hilversum III zette stond er ook gewoon klassiek op bij ons thuis.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:11 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je luistert het al?
[..]
Dan nodig ik je uit om eens in dit topic te komen kijken.
De allermooiste klassieke stukken #6
We beginnen daar een aardige verzameling met mooie klassieke stukken te krijgen.
Ik weet het niet. Het in de openingspost genoemde FIP draait het weleens tussendoor, en in combinatie met de andere muziek (jazz, soul, wereldmuziek, rustige hiphop en funk) vind ik het best fraai.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef Gewas het volgende:
Oh, daar ga ik een kijkje nemen!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:11 schreef Gewas het volgende:
[..]
[..]
Dan nodig ik je uit om eens in dit topic te komen kijken.
De allermooiste klassieke stukken #6
We beginnen daar een aardige verzameling met mooie klassieke stukken te krijgen.
Ja dankzij mijn vriendin luister ik naar veel 'hardere' muziek, zij is niet zo'n wus als ikquote:Op woensdag 25 januari 2012 05:50 schreef female81 het volgende:
Zijn er trouwens mensen die nu zo'n beetje aan het settelen zijn, in het persoonlijke leven (huisje, boompje, beestje), en waarbij dat invloed heeft op de muziekbeleving, eventueel ook in de toekomst?
Ik kan me zo voorstellen dat je consessies doet als je een vriend(in) hebt, en dat de scherpe kantjes er dan ongemerkt af gaan. Elders las ik nog het woord 'samenwoonmuziek'.
(Daar werd dan van die totaal ongevaarlijke poprock ala Keane en Coldplay mee bedoeld.)
Da's een hele goeie.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:12 schreef chansadres het volgende:
De paar dingen die we van elkaar niet kunnen verdragen luisteren we wel als we alleen zijn.
Ik luister een heel breed aanbod aan muziek, maar mijn vriend houdt eigenlijk alleen maar van techhouse, old school hiphop zoals NWA en zulks. Vaak zat horen we beiden nummers in elkaars muzieksmaak die je dan nog niet kent en die dan toch wel tof is. Hij is ook een aantal jaar ouder, wat je wat dat betreft ook wel merkt want toen ik 16 was was er natuurlijk totaal andere muziek "hip" dan toen wanneer hij 16 was.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:44 schreef female81 het volgende:
Helemaal precies dezelfde smaak - als zulke mensen uberhaupt bestaan... - hoeft voor mezelf niet. Kan heel saai worden, als je het bijna altijd met elkaar eens bent. Discussie is leuk.
Maar er moeten wel wát raakvlakken zijn; iemand die het hele ouvre van Celine Dion in bezit heeft, of de hele dag door van die Sneakerz-achtige muziek luistert, zit in de basis al op een golflengte die te ver van de mijne verwijderd zit. En er moet uberhaupt bovengemiddelde interesse in muziek aanwezig zijn.
[..]
Da's een hele goeie.
Dank je.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Officieel tof topic!
Toffe topics topic
*komt er nu pas aan toe om er uitgebreid op te reageren, véél tekst hieronder, waar ik wel vaker last van heb; sorry voor wie daar niet tegen kan...*quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ook geef ik de voorkeur aan goed, verzorgd geproduceerde muziek boven een 'ruw' of bewust 'ruw klinkend' geluid.
quote:Een moment waarop je merkt dat je in muzikaal opzicht oud aan het worden bent (al heb ik dat gevoel bij mezelf al langer): Koninginnedag. --> Ik ben een uurtje geleden teruggekomen uit Amsterdam.
In 2003 ging ik er het eerst heen, voor alle leuke housefeestjes op straat. Te cool voor woorden vond ik het; hoe meer hoe liever. En die bootjes, waarvan een groot deel van die housemuziek klonk, vond ik zo'n leuk gezicht.
Vandaag dacht ik alleen maar: Waarom staan al die jongens zo popi jopie te springen op hun bootjes, op de meest identiteitsloze dancenummers waarbij het vooral om een 'vette dreun' gaat, en waarom is er uberháupt zo weinig variatie in de gedraaide muziek? Niet alleen op die bootjes, ook vanuit de diverse stands met muziek op straat. Dance hoort bij zo'n dag, en soms zit daar ook een leuk nummer tussen, maar bijna OVERAL dance???
Maar goed... die bootjes waren nog steeds heel boeiend om naar te kijken. Alleen op een andere manier dan vijf jaar terug. Het was nu meer aapjes kijken. En op het moment dat er uit een of ander pand iets klonk wat leek op 'gewone' pop vond ik het zowaar een opluchting...
Wat dan wel, deel het met onsquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:23 schreef Gewas het volgende:
Ik moet mijn mening van mijn eerste post in dit topic toch herzien. Heb ondertussen weer nieuwe muziek ontdekt... En nee, geen klassiek.
Black metal. Haast de tegenpool van klassieke muziek, haha.quote:
Dát, dus.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
...het onderscheidend vermogen van verschillende instrumenten, ik hou ervan als je in de muziek kunt focussen op 1 instrument en dat lukt bij nieuwe muziek niet meer zo goed.
Je kunt met mp3gain zorgen dat al je mp3-tjes even hard klinken. Feitelijk gezien wordt het aantal decibellen dan bij elk nummer anders, maar in je óren klinkt het allemaal even hard.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
(wat op een mp3 speler soms betekent dat je zachte stukken harder moet zetten en harde stukken weer zachter)
Ik hou er wel van om me rot te schrikkenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef female81 het volgende:
[..]
Dát, dus.
[..]
Je kunt met mp3gain zorgen dat al je mp3-tjes even hard klinken. Feitelijk gezien wordt het aantal decibellen dan bij elk nummer anders, maar in je óren klinkt het allemaal even hard.
Ik gebruik het voor m'n webstationnetjes altijd, zodat m'n luisteraars zich niet om de haverklap dood schrikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |