Jij doelt op je halersplus(oranje stickers): dat verschilt per depotquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:06 schreef dennistd het volgende:
Wat pakketten betreft: op zaterdag volgens mij tot 18u (iig moet je volgens mij voor 18u op het depot zijn als je halers hebt.) Ik ben zelf nooit zo laat klaar, dus exact weet ik het niet.
Je hebt er zelf voor gekozen om het als basis pakket te verzenden. Dan weet je dat als er iets mee gebeurd je niets terug krijgt. Als je dat wel wilt moet je voor aangetekend kiezen. Maar blijkbaar vond je ¤1.30 extra te veel daar voor. Zie dat als de korting voor het extra risico.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.
Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.
Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen héDan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Daar doelde ik inderdaad op. Tracktrace is geen bewijs.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:55 schreef Spro het volgende:
Jawel hoor, medewerker levert hem keurig netjes af, en de ontvanger zegt: Hey! Ik heb niets, doe mij eens de verzendkosten vergoeden?
Aangezien er voor een standaard pakket niet getekend hoeft te worden, kan PostNL Nooit bewijzen dat het pakket wél is afgeleverd...
In dat geval wordt bij terugkomst op het distributiecentrum een nieuwe barcode gemaakt (adhv de gegevens wat 's ochtends gescand is) om zo alsnog het pakket uit te reiken.quote:Op maandag 5 maart 2012 04:06 schreef hetizmij het volgende:
Een pakket kan vergeten gescand te worden bij het uitreiken
Dan wordt er 's morgens al meteen een nieuwe barcode op gedaan (als het nog leesbaar is tenminste, anders vanuit de lijst in het systeem).quote:, of er zit een onscanbare barcode op.
Heb geen idee. als ik voor de service van DHL betaald heb, neem ik aan dat ie ook op die manier bij mij thuis bezorgd wordt. Beetje scheef als ie alsnog via PostNL wordt bezorgd danquote:Op vrijdag 2 maart 2012 04:06 schreef dennistd het volgende:
Komt ie ook in Nederland via DHL, of via PostNL (ik zie namelijk regelmatig pakketjes van DHL Duitsland voorbij komen bij ons). In dat laatste geval is het een EPG-pakket, en die mogen niet bij de buren afgeleverd worden (handtekening nodig).
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:16 schreef lukoki het volgende:
Ok ik was niet op de zakelijke site gekomen, maar Ali heb me geholpe en dank je wel ook BrandX
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef OverRated het volgende:
Ik neem aan dat er tijdens Pasen geen pakketjes werden bezorgd. Geldt vandaag dan als een maandag, waarbij er geen 1e afleveringen plaatsvinden?
Volgens mij wel hoor!quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:36 schreef Snowfish het volgende:
Ik wil een vinyl-plaat versturen en het pakketje wordt dan 25x25 bij 1cm.. Op de PostNl site staat dat dit binnen de afmetingen voor een briefstuk is. Maar dit past toch niet door een brievenbus of wel?
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?quote:Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Ja ik moet m'n paspoort erbij laten zien dus dat gaat niet werken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef OverRated het volgende:
[..]
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
Het hangt er vanaf of de bezorger dezelfde dag nog op de afhaallocatie komt, maar het kan in elk geval geen kwaad om even een briefje erop te plakken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Nou, heeft weinig geholpenquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:20 schreef Rauzer het volgende:
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Domme pakketbezorgerquote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:14 schreef lukoki het volgende:
Postpakketje tot 10 kilo = 6,75 maaaaaaar maakt het dan niet uit hoe groot dat pakketje is?
Ik wil in principe iets opsturen dat slechts een kilo of zo weegt maar best wel lomp groot is![]()
Snel een linkje mag ook ik zie niks staan op die kutsite van de post alleen over gewicht
Wil het graag horen. Vind het een vreemde zaak dat het postbedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor hun eigen pakketten. Te gek voor woorden. Zodra het in hun handen komt, moeten ze ervoor zorgen dat het afgeleverd wordt bij de klant.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef hugsy33 het volgende:
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?
Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
Ja, heb even gecheckt...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef dennistd het volgende:
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
ik twijfel, mijn pakketje van donderdag heeft er nooit in gestaan maar net kreeg ik wel een mailtje over m'n pakket van morgen (terwijl ik van allebei geen 3s code heb gekregen)quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Sosha het volgende:
Ik ben ook benieuwd!
[..]
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
Tijdens de zaak melding maken. Een rechter is ook maar een mens en als die merkt dat je 109 euro griffiekosten betaalt om 100 euro terug te krijgen (nog even los van tijd en investering (brandstof e.d.) die de rechtsgang kost), heeft ie 't principe ook wel door. Dat sterkt je wel wanneer je de gedaagde verantwoordelijk stelt voor alle gemaakte kosten en ook eist die vergoed te krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Gisteren dus bij de Wetswinkel geweest. En de uitkomst is inderdaad wat ik had verwacht maar niet op had gehoopt.
Situatie uitgelegd aan de 3 personen daar, kreeg te horen dat ik inderdaad in mijn recht sta en alsnog de goederen dien te ontvangen of mijn bedrag terug gestort dien te krijgen van de webshop. Ik zou enkel in contact moeten staan met de webshop, omdat ik geen klant ben bij de post, en niet betaald heb voor hun diensten. Dit is dan de zaak van de webshop om het op te lossen met de post, omdat zij wél betaald hebben voor hun diensten.
Ik kan nogmaals een mail sturen naar de webshop en de situatie uitleggen, wat ondertussen al gebeurd is, en mochten ze daar niet op reageren kan ik altijd nog een aangetekende brief versturen naar hun (met dezelfde post dienst die mijn pakket dus heeft kwijt gespeelddaar heb ik idd nog vertrouwen in
). Hierin zou ik de situatie nogmaals moeten beschrijven, en een termijn opstellen waarbij zij mij het geld terug moeten storten. Die termijn kan 2 á 3 weken zijn. Als ik mijn geld nog niet heb ontvangen kan ik een aanklacht indienen via de Kantonrechter. De uitslag daarvan gaat hoogstwaarschijnlijk positief uitvallen voor de ontvanger, ik dus. Het voordeel van de kantonrechter is dat je daar geen advocaat voor nodig hebt, en die kosten niet hebt. Nadeel ervan is, is dat je wel nog griffie kosten hebt, en volgens de site die ik gecheckt heb daarvoor zouden die ongeveer ¤109 bedragen. Lekker dan, dat zou dan nog eens ¤109 zijn die ik moet uitgeven om ¤100 terug te krijgen
Het kan voorkomen dat de rechter daarbij een uitspraak doet waarbij de gedaagde, de webshop dan, ook deze griffie kosten zou moeten betalen. En als je het helemaal bond wil maken, zou je zelfs kunnen eisen dat ze je die dag nog loon moeten betalen als je daarvoor een dag vrij zou moeten nemen van het werk. Maar die uitspraken gebeuren niet altijd. Dus je kan ook nog eens een dag loon kwijt zijn, en dan kost het je eigenlijk nog meer geld dan enkel de griffie kosten.
Maar 9/10 wordt een aangetekende brief met dreigen tot een rechtszaak gebruikt als afschrik middel, om de webshop over te halen om het bedrag terug te storten. Dus als je geluk hebt, dan krijg je je geld of goederen alsnog zonder de rechtszaak te starten. Als het niet lukt als afschrik middel, dan kan je kiezen om de rechtszaak toch te starten, maar in mijn geval bestaat dus de kans dat de kosten hoger gaan uitvallen als de kosten die ik er terug uit kan halen.
Ze moeten een postbusnummer hebben geloof ik, dan kan het gratis. (?)quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef Tree het volgende:
Ik moet iets terugsturen naar een bedrijf, en het bedrijf vertelt mij dat ik het gewoon retour afzender kan sturen als ik de originele verpakking nog heb. Nou heb ik net per ongeluk de streepjescode met het adres van het bedrijf samen met mijn eigen adres doorgestreept. Wel heb ik nu net het adres zelf achterop de envelop geschreven. Gaat dit werken?
Wel toevallig ja, die van mij kwam vanmiddag rond een uur of 12quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:05 schreef Sosha het volgende:
Ik heb me er toevallig vandaag over verbaasd dat post uit Engeland voor mij vandaag pas aankwam, terwijl 't 3 april verzonden is! Veeeeel langzamer dan ik gewend ben! Ik heb de envelop gecheckt, de verkoper heeft 't echt 3 april verzonden, zoals beloofd.
Allebei. Ontvangstbevestiging dat de mail ontvangen is, leesbevesting wanneer hij gelezen is. Maar aangezien mijn werkgever dag en nacht werkt weet ik zeker dat ze hem leest. En zo niet, ik heb een aangetekende brief en mail verstuurd, ik vind het verder wel best zo. Ik ga gewoon per 1 juni wegquote:Op donderdag 26 april 2012 18:59 schreef Sosha het volgende:
Ontvangstbevestiging of leesbevestiging..? Die laatste kan iemand heel gemakkelijk weigeren af te geven. Wat je met 't eerste bedoelt weet ik niet, dat ken ik alleen van smsjes..?
Precies hetzelfde hier. Mijn pakketjes zouden tussen 11:30 en 13.30 afgeleverd worden. Maar nog niets gezien en status is ook nog steeds in het sorteercentrum.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:04 schreef Quacker08 het volgende:
Loopt de "mijn pakket" status niet helemaal goed vandaag? Zit heel erg dringend op mijn pakket te wachten, maarr volgens gegevens is pakket sinds gister in het sorteercentrum. Geen bezorger onderweg, lijkt.
loopt al dagen achter. Had mijn nintendo terug gestuurd voor reparatie en volgens nintendo sleutelen ze er hard aan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:04 schreef Quacker08 het volgende:
Loopt de "mijn pakket" status niet helemaal goed vandaag? Zit heel erg dringend op mijn pakket te wachten, maarr volgens gegevens is pakket sinds gister in het sorteercentrum. Geen bezorger onderweg, lijkt.
Ik kreeg een mailtje nav mijn klacht dat als je naar antwoordnummer iets stuurt je nooit de status kan zien.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:52 schreef Quacker08 het volgende:
Hij zou tussen 1 en 3 geleverd worden, maar is nog in het sorteercentrum. Lekker is dat. Normaal echt geen problemen, maar juist nu wel. Balen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |