abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_110153067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:36 schreef Snowfish het volgende:
Ik wil een vinyl-plaat versturen en het pakketje wordt dan 25x25 bij 1cm.. Op de PostNl site staat dat dit binnen de afmetingen voor een briefstuk is. Maar dit past toch niet door een brievenbus of wel?
Volgens mij wel hoor!
pi_110154017
quote:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Willem-Jan van Puffelen
pi_110154426
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
pi_110154817
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef OverRated het volgende:

[..]

Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
Ja ik moet m'n paspoort erbij laten zien dus dat gaat niet werken.
Willem-Jan van Puffelen
  Redactie Sport dinsdag 10 april 2012 @ 21:02:01 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110154914
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Het hangt er vanaf of de bezorger dezelfde dag nog op de afhaallocatie komt, maar het kan in elk geval geen kwaad om even een briefje erop te plakken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110157216
Ik heb ook wel eens een briefje opgeplakt en dat heeft altijd gewerkt. Handig, want het ophaalpunt in mijn buurt was toen tot 20.00 open. Hangt een beetje van de bezorger af denk ik.
pi_110160242
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Willem-Jan van Puffelen
pi_110188805
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:20 schreef Rauzer het volgende:
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Nou, heeft weinig geholpen :')
Willem-Jan van Puffelen
pi_110189281
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Nou, heeft weinig geholpen :')
Domme pakketbezorger :P

Pakketje uit Engeland van TheHut.com, 4 april dispatched. Hoe lang duurt zoiets gewoonlijk dan voor je het binnen hebt?
  woensdag 11 april 2012 @ 21:51:08 #135
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110205353
En hier nog een gedupeerde :W

De vrouw heeft op 13-3 het e.e.a. besteld bij een webwinkel ter waarde van ¤100. Vooruit betaling gedaan, en op 16-3 verzonden richting ons adres in België. Nu duurt verzenden naar het buitenland altijd al wat langer, dus heeft ze 'n aantal dagen gewacht.
Tot vorige week woensdag. Track&Trace maar eens controleren. En tot haar grote verbazing stond het als zijnde afgeleverd op maandag 19-3 om 9:08. Frappant, want we waren beiden werken die dag. Geen afleverkaartje in de bus, niets bij de achterdeur zien liggen (zou debiel zijn als ik daar al 2 weken zou zijn langsgelopen :') ). Dus maar eens contact opgenomen met PostNL, en die stellen dat het is afgeleverd. Ja natuurlijk stel je dat, anders klopte je T&T status ook niet :') Daarbij zeiden ze ook dat ik via de webshop een verzekerde verzending had moeten kiezen. Contact opgenomen met de webshop, natuurlijk zeggen zij daar hetzelfde: ''de T&T status staat op geleverd, U heeft het pakket ontvangen.'' Weer PostNL een mail gestuurd. ''Mevrouw, U dient de webshop een onderzoek in te laten stellen'',
Dus dan maar een mooie email getypt richting webshop met de vraag of zij een onderzoek willen aanvragen bij de post. Dag erna direct antwoord van hun: ''wij hebben contact gehad met de post, en de chauffeur zegt dat het is afgeleverd'. Dat vind ik dan knap, als de post binnen 'n aantal uur hun kan vertellen wie de chauffeur was, en dat die überhaupt nog wist dat die hier is geweest en het pakket heeft afgeleverd.
Ondertussen de post nog maar een een mail gestuurd zondag, met de uitleg hoe zij het pakket als zijnde afgeleverd kunnen zetten en daarbij om opheldering vraag hoe zij op die manier fraude en diefstal willen tegen gaan als voor ontvangst geen handtekening geplaatst hoeft te worden.
Email terug gekregen vandaag van de post, zonder een goede uitleg daarover, maar wel met een leuk detail uit het contract met de webshop. Het blijkt dus dat zij een contract hebben waarbij de webshop kiest voor normale verzending, ipv een verzekerde verzending.
De webshop geeft daarbij dus ook niet de optie tijdens de bestelling om daarvoor te kiezen. Maar ze hebben wel in hun voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn verlies/diefstal/ beschadiging tijdens transport. Maar in hun FAQ staat dan wel weer ''Je hebt je bestelling geplaatst en betaald. Vanaf dit moment is jouw taak volbracht, des te belangrijker dus dat je weet dat je pakket in veilige handen is.'' Dat heb ik nu in de gaten ja :X
Dus maar eens op onderzoek uitgegaan, daarbij uitgekomen op een blog van een jurist die verwijst naar een aantal zaken. Volgens de postwetten is PostNL idd niet aansprakelijk voor verlies en dergelijken (mist verzekerd) omdat dit in hun algemene voorwaarden staat en de verzender daarmee akkoord is gegaan, en dat bij deze gevallen enkel een klacht kan worden ingediend via de verzender. Daarbij word ook nog eens verwezen naar Wetboek 7 op de website van de overheid. Hierin staat dat de verzender ten allen tijde de goederen dient te leveren als deze betaalt zijn.
Laatste email wat ik richting de webshop heb geslingerd met de uitleg over de voorwaarden van PostNL, en de desbetreffende wets-artikelen, was afgelopen maandag. Daarbij hun uitgelegd dat ze mij de goederen toch moeten leveren, en dat ze volgens de voorwaarden van de post eventueel financiële schade kunnen verhalen op de post. Vandaag heb ik nog steeds geen antwoord gekregen van de webshop.
Vandaag ook nog maar eens een email gestuurd aan PostNL dat ik niet de dupe wil worden van de ''kleine lettertjes'' in hun contract met de webshop. Daarbij betaal ik PostNL, indirect via de webshop, voor een verzending. En dat zij dus de overeenkomst ook niet zijn nagekomen, aangezien ik, indirect, betaald heb voor een dienst die niet nagekomen werd.

Iemand nog ideeën erover hoe ik de post nog onder druk kan zetten, eventueel met het feit dat wij niet thuis waren toen het pakket als zijnde afgeleverd werd bestempelt? Dit kan ik namelijk aantonen via loonbrieven, omdat we allebei moeten intikken via een klok op het werk. Of tips hoe ik de webshop alsnog kan overhalen om de goederen te leveren, en hun het maar laat uitvechten met de post?
BTW, ik speel nu nog met de gedachte om eens een wetwinkel in te stappen om mij eens te laten adviseren over juridische stappen. ¤100 is al geen klein bedrag om het gewoon te laten rusten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110207975
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?

Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
pi_110208126
Ja dat heeft de post al goed voor elkaar.
de meeste pakketten zijn maar slechts 500g tot 2 kg.
Maar daarvoor rekenen ze wel de prijs tot 10kg.

Het goedkopere tarief hebben ze een paar jaar terug geschrapt.
Bastards!

quote:
5s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:14 schreef lukoki het volgende:
Postpakketje tot 10 kilo = 6,75 maaaaaaar maakt het dan niet uit hoe groot dat pakketje is?
Ik wil in principe iets opsturen dat slechts een kilo of zo weegt maar best wel lomp groot is :X

Snel een linkje mag ook ik zie niks staan op die kutsite van de post alleen over gewicht :X
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 03:54:50 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110216697
Eigenlijk zou er gewoon betaald moeten worden voor gewicht en grootte... Als je soms kijkt in wat voor lompe dozen hele kleine dingen verpakt worden :N
En de chauffeur zijn busje maar volproppen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 april 2012 @ 18:54:47 #139
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110241389
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110242278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Wil het graag horen. Vind het een vreemde zaak dat het postbedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor hun eigen pakketten. Te gek voor woorden. Zodra het in hun handen komt, moeten ze ervoor zorgen dat het afgeleverd wordt bij de klant.
pi_110252806
Ik ben ook benieuwd!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef hugsy33 het volgende:
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?

Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
  Redactie Sport vrijdag 13 april 2012 @ 03:51:44 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110262690
Als je je adres in mijnpakket hebt staan doet ie het wel vanzelf, maar dan moet het ontvangeradres van het pakket in het systeem ook wel exact hetzelfde zijn. En dat is zeker bij flats e.d. vaak niet zo: soms heb je nummers als 5-312, maar die komt ook voorbij als 5312, 5/312 en soms zelfs alleen 5. Allemaal verschillende adressen dus..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110274689
Serieus? Ik heb alles tot nu toe handmatig ingevoerd. Maar dat waren allemaal pakketjes uit 't buitenland die in NL pas een 3S-code kregen, dat zal dan wel anders werken ofzo..?
  Redactie Sport vrijdag 13 april 2012 @ 13:38:34 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110275049
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:39:34 #145
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110275078
Gisteren dus bij de Wetswinkel geweest. En de uitkomst is inderdaad wat ik had verwacht maar niet op had gehoopt.
Situatie uitgelegd aan de 3 personen daar, kreeg te horen dat ik inderdaad in mijn recht sta en alsnog de goederen dien te ontvangen of mijn bedrag terug gestort dien te krijgen van de webshop. Ik zou enkel in contact moeten staan met de webshop, omdat ik geen klant ben bij de post, en niet betaald heb voor hun diensten. Dit is dan de zaak van de webshop om het op te lossen met de post, omdat zij wél betaald hebben voor hun diensten.
Ik kan nogmaals een mail sturen naar de webshop en de situatie uitleggen, wat ondertussen al gebeurd is, en mochten ze daar niet op reageren kan ik altijd nog een aangetekende brief versturen naar hun (met dezelfde post dienst die mijn pakket dus heeft kwijt gespeeld :') daar heb ik idd nog vertrouwen in :') ). Hierin zou ik de situatie nogmaals moeten beschrijven, en een termijn opstellen waarbij zij mij het geld terug moeten storten. Die termijn kan 2 á 3 weken zijn. Als ik mijn geld nog niet heb ontvangen kan ik een aanklacht indienen via de Kantonrechter. De uitslag daarvan gaat hoogstwaarschijnlijk positief uitvallen voor de ontvanger, ik dus. Het voordeel van de kantonrechter is dat je daar geen advocaat voor nodig hebt, en die kosten niet hebt. Nadeel ervan is, is dat je wel nog griffie kosten hebt, en volgens de site die ik gecheckt heb daarvoor zouden die ongeveer ¤109 bedragen. Lekker dan, dat zou dan nog eens ¤109 zijn die ik moet uitgeven om ¤100 terug te krijgen :') Het kan voorkomen dat de rechter daarbij een uitspraak doet waarbij de gedaagde, de webshop dan, ook deze griffie kosten zou moeten betalen. En als je het helemaal bond wil maken, zou je zelfs kunnen eisen dat ze je die dag nog loon moeten betalen als je daarvoor een dag vrij zou moeten nemen van het werk. Maar die uitspraken gebeuren niet altijd. Dus je kan ook nog eens een dag loon kwijt zijn, en dan kost het je eigenlijk nog meer geld dan enkel de griffie kosten.
Maar 9/10 wordt een aangetekende brief met dreigen tot een rechtszaak gebruikt als afschrik middel, om de webshop over te halen om het bedrag terug te storten. Dus als je geluk hebt, dan krijg je je geld of goederen alsnog zonder de rechtszaak te starten. Als het niet lukt als afschrik middel, dan kan je kiezen om de rechtszaak toch te starten, maar in mijn geval bestaat dus de kans dat de kosten hoger gaan uitvallen als de kosten die ik er terug uit kan halen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110277842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef dennistd het volgende:
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
Ja, heb even gecheckt...
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:31:07 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110279743
Ook maar eens gebeld nu met de webshop zelf. Natuurlijk krijg je daar de standaard zin te horen: ''de verantwoordelijk die over deze zaken gaat is er op dit moment niet, die heeft op de vrijdag altijd verlof, en spijtig genoeg komende maandag ook''. Nou prima, dan bel mij maar terug op dinsdag.
Ben benieuwd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:37:12 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110280019
Elke brief die gefrankeerd bij een PostNL punt krijgt een datum mee op de zegel of niet?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110284467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Sosha het volgende:
Ik ben ook benieuwd!

[..]

Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
ik twijfel, mijn pakketje van donderdag heeft er nooit in gestaan maar net kreeg ik wel een mailtje over m'n pakket van morgen (terwijl ik van allebei geen 3s code heb gekregen)
pi_110287081
Grrrr, vanochtend een videokaart besteld en hij is zojuist verzonden met PostNL.
Alleen zie ik net dat ze mijn postcode verkeerd hebben... 1 letter is veranderd.

Ik MOET die videokaart morgen hebben :P Levert dit vertraging op?

(Voor de mensen die willen gaan zeuren waarom ik het pas vandaag besteld heb: Ik had hem 4 dagen geleden bij een andere shop besteld maar ik kreeg vandaag opeens de melding dat het een week vertraagd is :( :( )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')