abonnement Unibet Coolblue
pi_108394401
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:06 schreef dennistd het volgende:
Wat pakketten betreft: op zaterdag volgens mij tot 18u (iig moet je volgens mij voor 18u op het depot zijn als je halers hebt.) Ik ben zelf nooit zo laat klaar, dus exact weet ik het niet.
Jij doelt op je halersplus(oranje stickers): dat verschilt per depot ;) den helder om 19 uur, alkmaar om 21uur(ivm afvoer naar scp a'dam

@Paxcon: In principe door de weeks tussen 8 en 21.30, in het weekend tussen 8 en 19

(wij bellen door de weeks chauffeurs om 21uur op dat ze terug mogen komen, en in het weekend om 18.30)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108570831
een pakketje vanuit Augsburg - Duitsland, via DHL. alleen een simpele vraag; gaat dit langer als 8 dagen duren? ik ga namelijk donderdag op vakantie, en moet dan eventjes wat regelen met de buren. alvast bedankt! :)
  Redactie Sport vrijdag 2 maart 2012 @ 04:06:10 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108614463
Komt ie ook in Nederland via DHL, of via PostNL (ik zie namelijk regelmatig pakketjes van DHL Duitsland voorbij komen bij ons). In dat laatste geval is het een EPG-pakket, en die mogen niet bij de buren afgeleverd worden (handtekening nodig).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108654755
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.

Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.

Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.

Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)

Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen hé :') Dan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Je hebt er zelf voor gekozen om het als basis pakket te verzenden. Dan weet je dat als er iets mee gebeurd je niets terug krijgt. Als je dat wel wilt moet je voor aangetekend kiezen. Maar blijkbaar vond je ¤1.30 extra te veel daar voor. Zie dat als de korting voor het extra risico.

Bekijk het namelijk maar eens van de andere kant. Als ze bij ieder basis pakket de verzendkosten vergoeden als er iets fout gaat is dat erg fraudegevoelig. Als het pakket netjes bezorgd wordt en de ontvanger claimt het nooit gekregen te hebben zullen het moeten vergoeden. Want postNL kan dan niet hard maken dat het daadwerkelijk bezorgd is. Bij aangetekend kunnen ze dat wel.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_108657976
Halloow hoe kan iets fraudegevoellig zijn wanneer het pakket via track en trace status totaal in de woestijn is gegaan en nooit is aangekomen.

Hoe kan dat uberhaupt fraudegevoellig zijn. Een medewerker van PostNL die samen werkt met de afzender en het expres niet scant? Lijkt me onmogelijk.

Wordt er wel getekent voor het pakket, easy is that: pakket is aangekomen en klaar is kees. Wat de ontvanger dan beweert hoeft PostNl zich niet mee bezig te houden.

Het is toch echt niet fraude gevoellig.
pi_108674043
Jawel hoor, medewerker levert hem keurig netjes af, en de ontvanger zegt: Hey! Ik heb niets, doe mij eens de verzendkosten vergoeden?

Aangezien er voor een standaard pakket niet getekend hoeft te worden, kan PostNL Nooit bewijzen dat het pakket wél is afgeleverd...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108730873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:55 schreef Spro het volgende:
Jawel hoor, medewerker levert hem keurig netjes af, en de ontvanger zegt: Hey! Ik heb niets, doe mij eens de verzendkosten vergoeden?

Aangezien er voor een standaard pakket niet getekend hoeft te worden, kan PostNL Nooit bewijzen dat het pakket wél is afgeleverd...
Daar doelde ik inderdaad op. Tracktrace is geen bewijs.
-Als de postbezorger het pakket uitscand en zelf meeneemt staat in tracktrace dat het afgeleverd is. De ontvanger heeft echter niets gekregen, waardoor de verzender zijn geld terug wilt. Dan is het het woord van de ontvanger tegen de postbezorger en is tracktrace dus geen waterdicht bewijs. Het omgekeerde kan ook, want van al die honderdduizenden pakketten die per dag verzonden worden zullen niet alle tracktrace statussen correct zijn. Een pakket kan vergeten gescand te worden bij het uitreiken, of er zit een onscanbare barcode op. In dat geval zegt de tracktrace dat het nooit bezorgt of retour gegaan is en dus zou de verzender zijn geld kunnen claimen. Dat terwijl het wel bezorgt is. PostNL kan dat in dat geval niet hard maken. Met een handtekening kan dat wel, want dat is bewijs dat een specifiek persoon de zending in ontvangst genomen heeft.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
  Redactie Sport maandag 5 maart 2012 @ 09:46:53 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108732814
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 04:06 schreef hetizmij het volgende:
Een pakket kan vergeten gescand te worden bij het uitreiken
In dat geval wordt bij terugkomst op het distributiecentrum een nieuwe barcode gemaakt (adhv de gegevens wat 's ochtends gescand is) om zo alsnog het pakket uit te reiken.
quote:
, of er zit een onscanbare barcode op.
Dan wordt er 's morgens al meteen een nieuwe barcode op gedaan (als het nog leesbaar is tenminste, anders vanuit de lijst in het systeem).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108778819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 04:06 schreef dennistd het volgende:
Komt ie ook in Nederland via DHL, of via PostNL (ik zie namelijk regelmatig pakketjes van DHL Duitsland voorbij komen bij ons). In dat laatste geval is het een EPG-pakket, en die mogen niet bij de buren afgeleverd worden (handtekening nodig).
Heb geen idee. als ik voor de service van DHL betaald heb, neem ik aan dat ie ook op die manier bij mij thuis bezorgd wordt. Beetje scheef als ie alsnog via PostNL wordt bezorgd dan :{

Edit: Inmiddels 4 werkdagen voorbij. DHL gebeld, en vertelde me dat nederland-augsburg 2-3 werkdagen zou duren, zal andersom dan ook wel zo zijn? ik wacht nog ff af tot morgen.
pi_108796578
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het retour sturen van een pakket door TNT/PostNL naar een land buiten de EU? Het duurt namelijk achterlijk lang, het pakket is na een maand nog steeds in NL en niet retour gestuurd naar Amerika.

Ik heb hier al eerder gepost over het betreffende pakket. Op 6 februari zou ik een pakket moeten ontvangen uit Amerika. Ik had het benodigde bedrag al helemaal klaarliggen, toen ik in de loop van de dag in de tracking zag dat mijn adres niet zou kloppen en dat het pakket daarom retour afzender zou worden gestuurd. Ik heb meteen gebeld - meerdere keren - en de telefonistes vertelden me dat het pakket blijkbaar zo ernstig beschadigd is door PostNL, dat ze geen poging meer mogen doen om het bij mij af te leveren, en dat het direct retour moest worden gestuurd naar Amerika. Blijkbaar is dat hun standaard policy in dit soort gevallen. Ik boos en teleurgesteld natuurlijk, maar goed, niks aan te doen, dus ik heb de afzender op de hoogte gebracht. Tussen 6 en 17 februari heeft het pakket meerdere sorteercentra gezien, daarna volgde er geen info meer op de trackingpagina. Ik vind het nu al best lang duren tot het pakket terug is bij de afzender, dus ik check de tracking maar weer eens, en nu staat er bij vandaag dat het pakket nog steeds in NL is en nu pas door de douane heen is?! What the... duurt dat altijd zo belachelijk lang??? :(
pi_109456124
Postpakketje tot 10 kilo = 6,75 maaaaaaar maakt het dan niet uit hoe groot dat pakketje is?
Ik wil in principe iets opsturen dat slechts een kilo of zo weegt maar best wel lomp groot is :X

Snel een linkje mag ook ik zie niks staan op die kutsite van de post alleen over gewicht :X
  Boks-Chick zaterdag 24 maart 2012 @ 10:15:46 #112
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109456137
Dan moet je beter kijken, want het staat er wel gewoon op de site :P

Formaat en gewicht
Minimum formaat: 10 x 10 x 1 cm
Maximum formaat voor zending van 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm *
Maximum formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm
Maximum gewicht: 30 kg
* Is uw zending 0-10 kg groter dan 100 x 50 x 50 cm, dan betaalt u het tarief van een pakket 10-30 kg

http://www.postnl.nl/zakelijk/pakket/pakket/
lolwut
pi_109456152
Ok ik was niet op de zakelijke site gekomen, maar Ali heb me geholpe en dank je wel ook BrandX
  Boks-Chick zaterdag 24 maart 2012 @ 11:02:05 #114
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109456988
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:16 schreef lukoki het volgende:
Ok ik was niet op de zakelijke site gekomen, maar Ali heb me geholpe en dank je wel ook BrandX
:*
lolwut
pi_109458093
Er is een pakketje naar mij onderweg via gls.

De laatste update is van gisteravond 21:50 outbound, Kolding Denmark.

Heeft iemand enig idee wanneer ik de glsman kan verwelkomen?
pi_109462756
Zal nog een dagje of 2-4 duren, schat ik..? Maar je weet nooit, soms doet 'n Europees pakje er toch ineens langer over.

Mocht 't iemand wat kunnen schelen: het pakket dat begin februari niet bij mij bezorgd werd omdat het volgens drie afzonderlijke telefonistes (!) te erg beschadigd was en retour zou moeten worden gestuurd naar Amerika, is begin maart gewoon aangekomen. 't Was helemaal niet beschadigd, 't moest alleen ff terug naar de douane omdat ze het formulier van iemand anders op mijn pakketje hadden geplakt. Dat heeft dus een maand geduurd :'). Echt, what the hell, waarom zeggen ze dan dat het pakket door PostNL extreem beschadigd is geraakt? Ik zal 't nooit snappen, maar ben natuurlijk heel blij dat mijn pakket gewoon helemaal in orde is aangekomen.
pi_109467013
Kan ik een verzendbewijs krijgen bij briefpost dat per antwoordnummer verstuurd gaat worden?
  Redactie Sport zaterdag 24 maart 2012 @ 18:37:03 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109467572
Briefpost heeft geen tracking-nummer, dus ik denk het niet
Wel zou je natuurlijk een pakketje erheen kunnen sturen, dan heb je wel een tracking-nummer en verzendbewijs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_109467682
Krijg een retourenvelop dus dat gaat lastig.. Misschien brief als pakketpost laten versturen?
pi_109472102
Een brief kan wel aangetekend verstuurd worden ^O^
pi_109677477
Kreeg gewoon een verzendbewijs mee :)
pi_109691453
Hoe erg moet je de verzendtijden serieus nemen?

vandaag
11:00 - 13:00

''chaufeur is onderweg''
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_110137703
Ik neem aan dat er tijdens Pasen geen pakketjes werden bezorgd. Geldt vandaag dan als een maandag, waarbij er geen 1e afleveringen plaatsvinden? ;(
pi_110138916
Ik wil een vinyl-plaat versturen en het pakketje wordt dan 25x25 bij 1cm.. Op de PostNl site staat dat dit binnen de afmetingen voor een briefstuk is. Maar dit past toch niet door een brievenbus of wel?
.. was in use.
  Redactie Sport dinsdag 10 april 2012 @ 17:19:46 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110143191
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef OverRated het volgende:
Ik neem aan dat er tijdens Pasen geen pakketjes werden bezorgd. Geldt vandaag dan als een maandag, waarbij er geen 1e afleveringen plaatsvinden? ;(
Klopt helemaal
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110153067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:36 schreef Snowfish het volgende:
Ik wil een vinyl-plaat versturen en het pakketje wordt dan 25x25 bij 1cm.. Op de PostNl site staat dat dit binnen de afmetingen voor een briefstuk is. Maar dit past toch niet door een brievenbus of wel?
Volgens mij wel hoor!
pi_110154017
quote:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Willem-Jan van Puffelen
pi_110154426
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
pi_110154817
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef OverRated het volgende:

[..]

Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
Ja ik moet m'n paspoort erbij laten zien dus dat gaat niet werken.
Willem-Jan van Puffelen
  Redactie Sport dinsdag 10 april 2012 @ 21:02:01 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110154914
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Het hangt er vanaf of de bezorger dezelfde dag nog op de afhaallocatie komt, maar het kan in elk geval geen kwaad om even een briefje erop te plakken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110157216
Ik heb ook wel eens een briefje opgeplakt en dat heeft altijd gewerkt. Handig, want het ophaalpunt in mijn buurt was toen tot 20.00 open. Hangt een beetje van de bezorger af denk ik.
pi_110160242
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Willem-Jan van Puffelen
pi_110188805
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:20 schreef Rauzer het volgende:
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Nou, heeft weinig geholpen :')
Willem-Jan van Puffelen
pi_110189281
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Nou, heeft weinig geholpen :')
Domme pakketbezorger :P

Pakketje uit Engeland van TheHut.com, 4 april dispatched. Hoe lang duurt zoiets gewoonlijk dan voor je het binnen hebt?
  woensdag 11 april 2012 @ 21:51:08 #135
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110205353
En hier nog een gedupeerde :W

De vrouw heeft op 13-3 het e.e.a. besteld bij een webwinkel ter waarde van ¤100. Vooruit betaling gedaan, en op 16-3 verzonden richting ons adres in België. Nu duurt verzenden naar het buitenland altijd al wat langer, dus heeft ze 'n aantal dagen gewacht.
Tot vorige week woensdag. Track&Trace maar eens controleren. En tot haar grote verbazing stond het als zijnde afgeleverd op maandag 19-3 om 9:08. Frappant, want we waren beiden werken die dag. Geen afleverkaartje in de bus, niets bij de achterdeur zien liggen (zou debiel zijn als ik daar al 2 weken zou zijn langsgelopen :') ). Dus maar eens contact opgenomen met PostNL, en die stellen dat het is afgeleverd. Ja natuurlijk stel je dat, anders klopte je T&T status ook niet :') Daarbij zeiden ze ook dat ik via de webshop een verzekerde verzending had moeten kiezen. Contact opgenomen met de webshop, natuurlijk zeggen zij daar hetzelfde: ''de T&T status staat op geleverd, U heeft het pakket ontvangen.'' Weer PostNL een mail gestuurd. ''Mevrouw, U dient de webshop een onderzoek in te laten stellen'',
Dus dan maar een mooie email getypt richting webshop met de vraag of zij een onderzoek willen aanvragen bij de post. Dag erna direct antwoord van hun: ''wij hebben contact gehad met de post, en de chauffeur zegt dat het is afgeleverd'. Dat vind ik dan knap, als de post binnen 'n aantal uur hun kan vertellen wie de chauffeur was, en dat die überhaupt nog wist dat die hier is geweest en het pakket heeft afgeleverd.
Ondertussen de post nog maar een een mail gestuurd zondag, met de uitleg hoe zij het pakket als zijnde afgeleverd kunnen zetten en daarbij om opheldering vraag hoe zij op die manier fraude en diefstal willen tegen gaan als voor ontvangst geen handtekening geplaatst hoeft te worden.
Email terug gekregen vandaag van de post, zonder een goede uitleg daarover, maar wel met een leuk detail uit het contract met de webshop. Het blijkt dus dat zij een contract hebben waarbij de webshop kiest voor normale verzending, ipv een verzekerde verzending.
De webshop geeft daarbij dus ook niet de optie tijdens de bestelling om daarvoor te kiezen. Maar ze hebben wel in hun voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn verlies/diefstal/ beschadiging tijdens transport. Maar in hun FAQ staat dan wel weer ''Je hebt je bestelling geplaatst en betaald. Vanaf dit moment is jouw taak volbracht, des te belangrijker dus dat je weet dat je pakket in veilige handen is.'' Dat heb ik nu in de gaten ja :X
Dus maar eens op onderzoek uitgegaan, daarbij uitgekomen op een blog van een jurist die verwijst naar een aantal zaken. Volgens de postwetten is PostNL idd niet aansprakelijk voor verlies en dergelijken (mist verzekerd) omdat dit in hun algemene voorwaarden staat en de verzender daarmee akkoord is gegaan, en dat bij deze gevallen enkel een klacht kan worden ingediend via de verzender. Daarbij word ook nog eens verwezen naar Wetboek 7 op de website van de overheid. Hierin staat dat de verzender ten allen tijde de goederen dient te leveren als deze betaalt zijn.
Laatste email wat ik richting de webshop heb geslingerd met de uitleg over de voorwaarden van PostNL, en de desbetreffende wets-artikelen, was afgelopen maandag. Daarbij hun uitgelegd dat ze mij de goederen toch moeten leveren, en dat ze volgens de voorwaarden van de post eventueel financiële schade kunnen verhalen op de post. Vandaag heb ik nog steeds geen antwoord gekregen van de webshop.
Vandaag ook nog maar eens een email gestuurd aan PostNL dat ik niet de dupe wil worden van de ''kleine lettertjes'' in hun contract met de webshop. Daarbij betaal ik PostNL, indirect via de webshop, voor een verzending. En dat zij dus de overeenkomst ook niet zijn nagekomen, aangezien ik, indirect, betaald heb voor een dienst die niet nagekomen werd.

Iemand nog ideeën erover hoe ik de post nog onder druk kan zetten, eventueel met het feit dat wij niet thuis waren toen het pakket als zijnde afgeleverd werd bestempelt? Dit kan ik namelijk aantonen via loonbrieven, omdat we allebei moeten intikken via een klok op het werk. Of tips hoe ik de webshop alsnog kan overhalen om de goederen te leveren, en hun het maar laat uitvechten met de post?
BTW, ik speel nu nog met de gedachte om eens een wetwinkel in te stappen om mij eens te laten adviseren over juridische stappen. ¤100 is al geen klein bedrag om het gewoon te laten rusten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110207975
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?

Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
pi_110208126
Ja dat heeft de post al goed voor elkaar.
de meeste pakketten zijn maar slechts 500g tot 2 kg.
Maar daarvoor rekenen ze wel de prijs tot 10kg.

Het goedkopere tarief hebben ze een paar jaar terug geschrapt.
Bastards!

quote:
5s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:14 schreef lukoki het volgende:
Postpakketje tot 10 kilo = 6,75 maaaaaaar maakt het dan niet uit hoe groot dat pakketje is?
Ik wil in principe iets opsturen dat slechts een kilo of zo weegt maar best wel lomp groot is :X

Snel een linkje mag ook ik zie niks staan op die kutsite van de post alleen over gewicht :X
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 03:54:50 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110216697
Eigenlijk zou er gewoon betaald moeten worden voor gewicht en grootte... Als je soms kijkt in wat voor lompe dozen hele kleine dingen verpakt worden :N
En de chauffeur zijn busje maar volproppen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 april 2012 @ 18:54:47 #139
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110241389
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110242278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Wil het graag horen. Vind het een vreemde zaak dat het postbedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor hun eigen pakketten. Te gek voor woorden. Zodra het in hun handen komt, moeten ze ervoor zorgen dat het afgeleverd wordt bij de klant.
pi_110252806
Ik ben ook benieuwd!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef hugsy33 het volgende:
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?

Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
  Redactie Sport vrijdag 13 april 2012 @ 03:51:44 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110262690
Als je je adres in mijnpakket hebt staan doet ie het wel vanzelf, maar dan moet het ontvangeradres van het pakket in het systeem ook wel exact hetzelfde zijn. En dat is zeker bij flats e.d. vaak niet zo: soms heb je nummers als 5-312, maar die komt ook voorbij als 5312, 5/312 en soms zelfs alleen 5. Allemaal verschillende adressen dus..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110274689
Serieus? Ik heb alles tot nu toe handmatig ingevoerd. Maar dat waren allemaal pakketjes uit 't buitenland die in NL pas een 3S-code kregen, dat zal dan wel anders werken ofzo..?
  Redactie Sport vrijdag 13 april 2012 @ 13:38:34 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110275049
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:39:34 #145
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110275078
Gisteren dus bij de Wetswinkel geweest. En de uitkomst is inderdaad wat ik had verwacht maar niet op had gehoopt.
Situatie uitgelegd aan de 3 personen daar, kreeg te horen dat ik inderdaad in mijn recht sta en alsnog de goederen dien te ontvangen of mijn bedrag terug gestort dien te krijgen van de webshop. Ik zou enkel in contact moeten staan met de webshop, omdat ik geen klant ben bij de post, en niet betaald heb voor hun diensten. Dit is dan de zaak van de webshop om het op te lossen met de post, omdat zij wél betaald hebben voor hun diensten.
Ik kan nogmaals een mail sturen naar de webshop en de situatie uitleggen, wat ondertussen al gebeurd is, en mochten ze daar niet op reageren kan ik altijd nog een aangetekende brief versturen naar hun (met dezelfde post dienst die mijn pakket dus heeft kwijt gespeeld :') daar heb ik idd nog vertrouwen in :') ). Hierin zou ik de situatie nogmaals moeten beschrijven, en een termijn opstellen waarbij zij mij het geld terug moeten storten. Die termijn kan 2 á 3 weken zijn. Als ik mijn geld nog niet heb ontvangen kan ik een aanklacht indienen via de Kantonrechter. De uitslag daarvan gaat hoogstwaarschijnlijk positief uitvallen voor de ontvanger, ik dus. Het voordeel van de kantonrechter is dat je daar geen advocaat voor nodig hebt, en die kosten niet hebt. Nadeel ervan is, is dat je wel nog griffie kosten hebt, en volgens de site die ik gecheckt heb daarvoor zouden die ongeveer ¤109 bedragen. Lekker dan, dat zou dan nog eens ¤109 zijn die ik moet uitgeven om ¤100 terug te krijgen :') Het kan voorkomen dat de rechter daarbij een uitspraak doet waarbij de gedaagde, de webshop dan, ook deze griffie kosten zou moeten betalen. En als je het helemaal bond wil maken, zou je zelfs kunnen eisen dat ze je die dag nog loon moeten betalen als je daarvoor een dag vrij zou moeten nemen van het werk. Maar die uitspraken gebeuren niet altijd. Dus je kan ook nog eens een dag loon kwijt zijn, en dan kost het je eigenlijk nog meer geld dan enkel de griffie kosten.
Maar 9/10 wordt een aangetekende brief met dreigen tot een rechtszaak gebruikt als afschrik middel, om de webshop over te halen om het bedrag terug te storten. Dus als je geluk hebt, dan krijg je je geld of goederen alsnog zonder de rechtszaak te starten. Als het niet lukt als afschrik middel, dan kan je kiezen om de rechtszaak toch te starten, maar in mijn geval bestaat dus de kans dat de kosten hoger gaan uitvallen als de kosten die ik er terug uit kan halen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110277842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef dennistd het volgende:
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
Ja, heb even gecheckt...
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:31:07 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110279743
Ook maar eens gebeld nu met de webshop zelf. Natuurlijk krijg je daar de standaard zin te horen: ''de verantwoordelijk die over deze zaken gaat is er op dit moment niet, die heeft op de vrijdag altijd verlof, en spijtig genoeg komende maandag ook''. Nou prima, dan bel mij maar terug op dinsdag.
Ben benieuwd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:37:12 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110280019
Elke brief die gefrankeerd bij een PostNL punt krijgt een datum mee op de zegel of niet?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110284467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Sosha het volgende:
Ik ben ook benieuwd!

[..]

Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
ik twijfel, mijn pakketje van donderdag heeft er nooit in gestaan maar net kreeg ik wel een mailtje over m'n pakket van morgen (terwijl ik van allebei geen 3s code heb gekregen)
pi_110287081
Grrrr, vanochtend een videokaart besteld en hij is zojuist verzonden met PostNL.
Alleen zie ik net dat ze mijn postcode verkeerd hebben... 1 letter is veranderd.

Ik MOET die videokaart morgen hebben :P Levert dit vertraging op?

(Voor de mensen die willen gaan zeuren waarom ik het pas vandaag besteld heb: Ik had hem 4 dagen geleden bij een andere shop besteld maar ik kreeg vandaag opeens de melding dat het een week vertraagd is :( :( )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')