abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 22 januari 2012 @ 06:21:25 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107088744
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107096718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen dan?

Een 2e bezorg poging wordt op maandag geleverd.
Een 1e bezorg poging wordt niet op maandag geleverd.

m.a.w. was je zaterdag niet thuis dan bezorgen ze het maandag. Wordt het zaterdag verzonden, dan bezorgen ze het dinsdag.
Je zei tegen Snowfish dat zijn pakje waarschijnlijk maandag bezorgd zal worden, om een zin later te zeggen dat de eerste bezorgpoging nooit op maandag plaatsvindt :P. En voor zover wij weten is er niet eerder een poging gedaan het pakje van Snowfish te bezorgen.
pi_107148386
iets ruikt hier naar spam.

Reclame maken mag op FOK! (graag zelfs) daarvoor kun je mailen naar pr@fok.nl

[ Bericht 87% gewijzigd door Klonk op 23-01-2012 19:29:44 ]
pi_107154598
Oeps vergeten post nl te bellen over het 'verloren' pakketje. Drukke dag.. Morgen maar even nog bellen. Nog niks van de ontvanger gehoord dus ga er van uit dat t eigenlijk wel al ontvangen is.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:26:39 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107159372
En weer sticky!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107166293
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 06:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:

Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor

Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_107169174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 01:28 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:

Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor

Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Kan dat nog steeds nu er eigenlijk alleen nog maar postagentschappen bestaan ?
Zoja: bedankt voor de tip :) Mijn postagentschap ligt precies op route van werk-huis :D
pi_107189167
Kan dat echt????
Ga ik een keer vragen aan "mijn" pakketbezorgster als ik haar weer eens zie.. hoewel ik het niet echt nodig heb, ze belt toch al waar ik ben voor ze komt bezorgen :P (en nee, ze is geen vriendin of bekende ofzo. Nou ja, inmiddels wel, haha)
pi_107210273
PostNL gebeld. Pakketje is verloren gegaan. Ben je dan lekker klaar mee.
pi_107210386
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
pi_107218784
Wat gebeurd er overigens wanneer het onderzoek dat wordt ingesteld door PostNL betreffende het verloren pakketje afgerond is zonder resultaat?
Ik mag toch wel aannemen dat de 6,75¤ verzendkosten sowieso teruggestort worden. De inhoud wellicht niet omdat het niet verzekerd is.
pi_107222370
@Snoepje5, daar ben je inderdaad mooi klaar mee, wat een kutsituatie :{
"Ja sorry, uw pakketje is 'verloren gegaan', niks aan te doen" :') :?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef ejvdb het volgende:
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
Het verzenden van Amerika naar Nederland kan binnen een weekje ofzo, twee wk max, maar ja, dan kan 't afhankelijk van de waarde nog wel een poosje bij de douane liggen. Was 't duur?
pi_107237124
Het pakje, of het item? Totaal 100 dollar... en daarvan 25 euro verzendkosten. Is extra verzekerd verzonden..
pi_107244280
Item inclusief verzendkosten. Als die waarde expliciet op 't pakje staat, wordt het vrijwel zeker vastgehouden bij de douane. Hoewel ik ook al wel eens mazzel heb gehad... maar niet vaak :P
pi_107329774
Bedankt, pakje is sinds gister in Nederland: Blijft de status up to date via die website (usps.com?) of moet ik het nu via postNL volgen?

Express Mail International®

Customs Clearance
January 27, 2012, 8:44 pm
NETHERLANDS
pi_107348174
Effe bellen met 0900-0570 om het Nederlandse nr te vragen, dan kun je ook zien hoe hoog je invoerkosten worden, zodat je 't geld gepast in huis kunt hebben zodra ze 't komen bezorgen :)
pi_107421897
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
  maandag 30 januari 2012 @ 22:42:36 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107422005
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Lijkt me wel, aangezien je iets invoert met een waarde van meer dan 22 euro.
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2012 @ 04:00:29 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107429400
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Als je geluk hebt niet nee, maar de laatste tijd wordt er redelijk streng gecontroleerd is mijn ervaring, heb er als bezorger nauwelijks nog pakketten uit het buitenland met wat hogere waarde bij zitten zonder rembourskaart..

Tja, en 100 dollar, zal wel neerkomen op zo'n 25-30 euro aan kosten totaal (tenzij EMS, dan nog eens +5 euro)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107431794
Bedankt voor je antwoord, De verzendkosten had ik neergelegd bij de verzender en die heeft ongeveer 25 euro verzendkosten betaald... het kan dus nog zo wezen dat ik aan de deur moet betalen?
pi_107436165
Toch maar evn opgevraagd, wordt morgen bezorgd :) Betreffende vrouw aan de telefoon had het erover dat ik op internet kon zien of ik nog kosten moest bij betalen en hoeveel... Echter kan ik dit niet terug vinden bij de status van de zending? Betekend dat ik dan geen kosten heb, of moet ik dit ergens anders kijken?


Trouwens, vanochtend een programma gezien over PostNL. Man man man.... wat worden die particuliere pakketbezorgers uitgebuit zeg..... Respect hoor

[ Bericht 8% gewijzigd door ejvdb op 31-01-2012 12:23:52 ]
pi_107439758
ik kijk eigenlijk nooit op de particuliere tracktrace, maar op de interne kan ik ook het remboursbedrag zien, zal bij jou ook vast wel ergens staan? linker kolom bij de afmetingen,gewicht, barcode en nog meer info...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107441276
Ik kijk ook via mijnpakket.nl hoor... maar kan in het rijtje geen bedrag zien. Zal dus wel geen kosten hebben denk ik? Of staat het pas de dag van aankomst erop?
pi_107456886
denk het niet dan(stom ben net vergeten te kijken!)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107458279
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?

En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
pi_107460608
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt :').
Geen referral hier.
pi_107462345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:46 schreef Sosha het volgende:
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?

En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
pi_107462926
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
Okee, dan heb je waarschijnlijk heel erg veel mazzel..!
pi_107463107
Laten we het hopen, ik zal het laten weten :)
pi_107469072
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
en de status van de bezorgdatum is nu onbekend :?
pi_107469261
01.02.2012: Zending gesorteerd in sorteercentrum

Is de chauffeur nog niet vertrokken?
pi_107471216
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107484870
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
pi_107485508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:47 schreef Spro het volgende:
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Pakket inmiddels ontvangen *O*
pi_107485527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Elke keer als ik jouw zie moet ik denken aan Sasha Grey, lijk je op haar?
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2012 @ 18:47:26 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107487803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107489364
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef ejvdb het volgende:

[..]

en de status van de bezorgdatum is nu onbekend :?
update; morgen komt het pakje binnen, moet nu 32.77 betalen...
pi_107492377
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken :')

-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice :'). Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.

@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef :P (niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
pi_107495015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef Sosha het volgende:
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken :')

-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice :'). Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.

@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef :P (niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
Oke schat *O*
pi_107506253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
hoeveel shifts hebben jullie dan/welk dcp werk jij?? bij ons mag shift 1 er om 7.15 in, shift 2 om 8.45 en shift 3 om 10.15.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport donderdag 2 februari 2012 @ 17:32:33 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107522859
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107523070
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt :').
Gisteren lag het pakketje opeens op de deurmat. Door de brievenbus heen gestampt :').

Geen bel gehoord en toch thuis geweest, nog even getest of hij het wel deed, maar dat was allemaal in orde.
Geen referral hier.
pi_107539308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
Best geinig om de (kleine) onderlinge verschillen qua tijd te zien, wij hebben in alkmaar 3shifts, waarbij shift 3 om 11.15-11.45 toch wel eens weg moet zijn, geen idee of dat ook daadwerkelijk lukt; ik draai alleen avondplanbalie diensten :) 5shifts, dat zijn 70routes ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door Spro op 02-02-2012 23:06:52 ]
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 04:16:09 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107545457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:49 schreef Spro het volgende:

[..]
5shifts, dat zijn 70routes ofzo?
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107577678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 04:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
Dan hoop ik dat de planbalie daar iets eerder klaar was dan wij; 22.15 kwam de laatste chauffeur binnen(shift 3)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2012 @ 07:03:27 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107586577
Hier ligt nauwelijks sneeuw (halve centimeter ofzo).

Dit past trouwens beter in het medewerkerstopic in WGR
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107756645
Ik heb vorige week woensdag iets gekocht van iemand en deze heeft het zaterdag daadwerkelijk verstuurd (pakbon en zo gezien per mail en het gewicht, datum en adres kloppen), heb ook de 3S-code gekregen. Probleem is alleen dat het nu woensdag is en ik geen pakket heb gekregen en daarnaast de 3S-code nog niet werkt, ben ik dit pakket kwijt? Het gaat om een redelijk bedrag......
pi_107757468
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
pi_107758397
Iemand heeft mij een paar weken geleden een kaartje gestuurd, vanuit het buitenland. Nooit ontvangen, zelfs binnenlandse post ontvang ik vaak niet. Een klacht indienen heb ik al zo vaak gedaan. Het is nu zo erg dat het echt mijn leven op een hele negatieve manier beïnvloed omdat ik post dus gewoon niet of niet op tijd krijg ( Denk aan post van de belastingdienst en post van mijn studie/opleiding, waardoor dingen uit de hand lopen omdat ik niet tijdig reageer, wat niet kan als ik de hele brief niet ontvang, zie dat maar te bewijzen ) . Ik denk erover om een rechtswinkel op te zoeken oid want er verandert dus echt niets. Wat kan ik het beste doen? Of moet ik een topic in WGR openen?
pi_107758883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef Sosha het volgende:
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.

* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
  Redactie Sport woensdag 8 februari 2012 @ 19:34:52 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107761795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:

[..]

Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.

* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107764674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:02 schreef madsaus het volgende:
Iemand heeft mij een paar weken geleden een kaartje gestuurd, vanuit het buitenland. Nooit ontvangen, zelfs binnenlandse post ontvang ik vaak niet. Een klacht indienen heb ik al zo vaak gedaan. Het is nu zo erg dat het echt mijn leven op een hele negatieve manier beïnvloed omdat ik post dus gewoon niet of niet op tijd krijg ( Denk aan post van de belastingdienst en post van mijn studie/opleiding, waardoor dingen uit de hand lopen omdat ik niet tijdig reageer, wat niet kan als ik de hele brief niet ontvang, zie dat maar te bewijzen ) . Ik denk erover om een rechtswinkel op te zoeken oid want er verandert dus echt niets. Wat kan ik het beste doen? Of moet ik een topic in WGR openen?
Er bestaan postbodes die post verzamelen in hun garage in plaats van 'm te bezorgen... Als 't vaak voorkomt op jouw adres zou ik actie ondernemen, dit is niet normaal. Bel eens met TNT zou ik zeggen...
pi_107816960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:

[..]

Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.

* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
Tsja, wie zegt dat de verkoper daadwerkelijk iets verzonden heeft?

ik kan voor je kijken wat ik terugvind op de 3s code, maar dat wordt volgende week woensdag pas(ik zit nu in italie)
je mag me een pm sturen met de 3s...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107924022
als ik vandaag een pakketje afgeef bij zon verstuurpunt bij de appie, is het er dan morgen :?

( er ineens achterkomen dat het morgen valentijnsdag is is niet cool :X )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Redactie Sport maandag 13 februari 2012 @ 11:34:59 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107924199
Normaal gesproken wel ja, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Wel voor 17u ofzo afgeven, als je later komt heb je kans dat de pakketten vandaag al opgehaald zijn daar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107924323
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:34 schreef dennistd het volgende:
Normaal gesproken wel ja, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Wel voor 17u ofzo afgeven, als je later komt heb je kans dat de pakketten vandaag al opgehaald zijn daar.
good *O* dan ga ik zo maar eens wat liefs uit mn mouw schudden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107936141
ik was om vijf over vijf de pakketjes ophaaldude van de primera tegen op zn weg naar buiten, dus ik heb m even gesmeekt om mee terug te gaan naar de winkel zodat ie mijn pakje ook mee kon nemen O+

en het is gelukt *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107938839
Dat is wel megalief zeg :D
pi_107938986
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:41 schreef Sosha het volgende:
Dat is wel megalief zeg :D
heb m ook minimaal zes keer bedankt _O-

en de mensen in de winkel waren ook helemaal zo van O+ ahw. Het leek wel een kleffe romcom haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107972634
Ik ben zo boos..! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik verwachtte vandaag een pakket uit Amerika, zie ik ineens in de tracking info dit:

quote:
14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Meteen gebeld natuurlijk... Blijkt dat mijn pakket waarschijnlijk te erg beschadigd is om bezorgd te worden en dat 't daarom retour wordt gestuurd naar de VS. Ik baal als een stekker!!! Het is ook gewoon RAAR, want het heeft een week bij de douane gelegen, ik wist al precies wat ik vandaag zou moeten betalen, en dan is 't ineens te erg beschadigd?! Ik ben zo pissig :( :( ;( Ik mag ;t ook niet eerst bekijken ofzo, 't ligt al helemaal klaar om terug te gaan. Godverdegodver
pi_107974012
Heb het bericht ook gekregen van "Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender". Best vervelend, want bij dezelfde bestelling zaten twee andere artikelen die op twee aparte dagen voordien aangekomen waren. De twee overige zaten in een andere doos en zaten op de verzendingsroute sinds vorige week.Valt blijkbaar vaak voor, dit. Irritant.
Is het waarschijnlijk dat het alsnog aankomt? Ik heb besteld via bol.com. Bol geeft gewoonlijk aan dat een zending geannuleerd is, niet?

Volgens PostNL ligt het nog in in het bezorgcentrum. Het is wel jammer dat je blijkbaar in Nederland moet wonen om een account aan te maken op die website.

Update: Hoera, Nieuws! ^O^
quote:
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
Ik heb veel geduld, en van mij mogen ze gerust een week of langer te laat zijn, zolang ik mijn artikelen maar krijg. Ze brengen nieuws over mijn bestelling, dus dat klinkt al positief. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Danielion op 14-02-2012 18:40:44 ]
pi_107976875
Mijn pakket wordt echt linea recta retour gestuurd naar Amerika, ik heb er niets over te zeggen en krijg 't niet eens eerst te zien. Ben heel boos. Het moet wel echt erg zijn... Het schijnt door PostNL beschadigd te zijn nadat 't door de douane is vrijgegeven.

De afzender op de hoogte gesteld, ik ben heel benieuwd...
pi_107977292
Veel succes, Sosha. Je zeker niet laten doen.
pi_107978645
Me zeker niet laten doen? :?

Door mijn vriend, mag dat wel? :')
pi_107979844
Hallo,

Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.

Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...

Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
wat is dit
pi_107980364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:13 schreef Sosha het volgende:
Me zeker niet laten doen? :?

Door mijn vriend, mag dat wel? :')
Door hem moet dat. }) Bij voorkeur kinky aangelegenheden waarin je je totaal aan hem overgeeft, verplicht zelfs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danielion op 14-02-2012 20:09:28 ]
pi_107983434
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,

Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.

Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...

Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
Ik heb één keer meegemaakt dat iemand iets had ontvangen dat voor mij bestemd was - op het verkeerde adres bezorgd dus - en het naar mij weigerde te brengen om de een of andere achterlijke reden, maar het dus wel op het postkantoor om de hoek gedumpt had. Dat vertelde de postbeambte daar aan mij, enkele weken later, toen het al lang retour gezonden was naar China :'). Ze mogen het niet opnieuw naar je toe brengen, stom gedoe, je moet het daar zelf komen halen terwijl je dus helemaal niet weet dat 't daar ligt...

Overigens, ik heb vaak genoeg pakjes uit China pas na een week of vier ontvangen. Het wisselt sterk, soms is 't inderdaad al binnen anderhalve week tot twee weken, maar het kan langer duren. Eén keer duurde het 40-45 dagen, maar toen wist ik dat van tevoren, omdat het ging om een artikel dat niet per vliegtuig verzonden mocht worden. Dat ging toen per boot en dat duurde wat langer.
pi_107984120
Ik krijg soms post voor mijn goede buur aan dat de koerier mij toevetrouwd. Nu ja, ik ben een betrouwbaar mens. Misschien heeft die goede buur mij aangegeven als alternatief adres? Wie weet.
pi_107991364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Sosha het volgende:
Mijn pakket wordt echt linea recta retour gestuurd naar Amerika, ik heb er niets over te zeggen en krijg 't niet eens eerst te zien. Ben heel boos. Het moet wel echt erg zijn... Het schijnt door PostNL beschadigd te zijn nadat 't door de douane is vrijgegeven.

De afzender op de hoogte gesteld, ik ben heel benieuwd...
hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"

nou weet ik niet welke optie welke melding track en trace geeft, maar lijkt me sterk dat als wij aangeven dat een zending beschadigd is, T&T aangeeft dat de ontvanger onbekend is... volgens mij is klantenservice niet helemaal eerlijk tegen je? lastig te beoordelen zo van afstand }:|

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,

Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.

Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...

Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet geven
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport dinsdag 14 februari 2012 @ 23:18:06 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107991549
China is er soms inderdaad binnen twee weken, soms duurt het ook wel eens twee maanden... kun je echt helemaal niets van op aan..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107993467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:

[..]

ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet geven
Lol dus een postbode kan het flink voor je verneuken door dat briefje te vergeten. Officieel kan ik dus nu niks, omdat ik geen pakket nummer heb dat op het briefje had moeten staan :')
wat is dit
pi_107994400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:

[..]

hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"

nou weet ik niet welke optie welke melding track en trace geeft, maar lijkt me sterk dat als wij aangeven dat een zending beschadigd is, T&T aangeeft dat de ontvanger onbekend is... volgens mij is klantenservice niet helemaal eerlijk tegen je? lastig te beoordelen zo van afstand }:|
Ik vond het ook raar, dus ik heb een tweede keer gebeld en beide telefonistes kwamen met exact hetzelfde verhaal. Ze zeggen dat zij in hun systeem kunnen zien dat de zending beschadigd is geraakt nadat deze is vrijgegeven door de douane, maar dat de klant hier nooit bericht van krijgt en de standaardmelding "Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender" te zien krijgt.

Waarom zouden ze niet eerlijk tegen me zijn? Daar heb ik echt over na zitten denken. Ik zou 't niet weten. Ik heb geen illegaal namaakproduct gekocht of iets dergelijks.

Ik heb overigens direct contact opgenomen met de afzender en gevraagd of ze daar foto's van het pakket willen maken zodra het terugkomt. Ik ben ontzettend benieuwd.
pi_108006594
quote:
15.02.2012:
Zending afgeleverd in postbus
Wat wil dit precies zeggen? In mijn postbus is niets. Kon ook niet voor een pakketje van 2 kg. Betekent dit dat het bij bol.com ligt in Waalwijk? (gezien retour afzender)
pi_108007588
Bol even mailen/bellen..?

-edit- wtf, partnerprogrammalinkje..?
  Redactie Sport woensdag 15 februari 2012 @ 15:48:36 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108009096
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:11 schreef Sosha het volgende:
-edit- wtf, partnerprogrammalinkje..?
Dat gebeurt vanzelf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108024808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...
:Y Zodra het daar gescand is( en je dus je verzendbewijs heb) is hij in het systeem geregistreerd.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108029427
Nu is er een ander pakket voor mij aangekomen in Nederland, ook uit Amerika (hopen dat dit wél goed gaat) en de tracking zegt sinds gisteren dat er een verzoek om meer info naar mij is opgestuurd. Vandaag helaas nog geen post... Hoop dat 't een beetje snel gaat, heb dit nog nooit gehad. Heb de PayPal-betaling maar vast uitgeprint... Ben benieuwd.
pi_108046448
Grappig.

quote:
Het door u geretourneerde artikel is verwerkt. Het spijt ons dat de geleverde bestelling niet aan uw verwachtingen voldeed. Indien u al heeft betaald, wordt het bijbehorende bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening teruggestort.
pi_108046631
Verdorie, dat meen je niet. Heb je ze al gebeld?

Bij mij staat er nu ineens dat 't pakket is opgenomen in de afleverroute, maar ik heb even gebeld en de telefoniste wist me te vertellen dat dit waarschijnlijk betekent dat het adres van de afzender erop is geplakt en dat 't nu echt retour gaat naar Amerika :(

Ze moeten er wel echt op gezeten hebben ofzo, dat 't zo erg beschadigd is... Deze artikelen worden namelijk altijd extreem goed ingepakt...
pi_108046988
Ik heb ze niet gebeld. De website van www.bol.com zegt dat ze me zo spoedig mogelijk terug gaan betalen. Een Maestro-betaling (ik bedoel vanuit een Belgische bank) heeft een verwerkingstermijn van 3 weken. We zullen zien of mijn rekening terug groeit. Indien ik mijn geld terugkrjg bestel ik opnieuw of vraag ik naar het betreffende artikel.

Voorlopig mail ik hen nog, later ga ik wel over tot bellen.
pi_108047035
Oh, ook goed, mailen, heb je daar geen reactie op gehad dan? Ik zou zelf eerlijk gezegd meteen aan de telefoon gehangen hebben. Maar ik hang dan ook graag snel aan de telefoon :P
pi_108047060
Probleem is dat je altijd moet wachten met achtergrondmuziek. :P
pi_108047081
Die lekker kraakt en wegvalt waarschijnlijk, ook al bel je met een vaste lijn... :')
pi_108047174
Ik ben erg volledig in mijn details (artikelnummer, retournummer, enz...). Bellen is mijn laatste optie. Als ik geen antwoord op mijn mail krijg maandag ofzo (ze hebben ook weekeinde, en ik weet dat het gewoonlijk zo lang duurt... de luilakken).
pi_108063632
Ik kreeg meteen antwoord. Mijn bestelling zal inderdaad terug betaald worden, wèl moet ik de artikelen opnieuw bestellen. Ach ja, het kon erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danielion op 17-02-2012 22:28:47 ]
pi_108087474
Voordat m'n pakje terug wordt gestuurd naar Amerika, maakt 't nog wel het nodige mee:

quote:
07.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces

07.02.2012:
Ontvangen in land van bestemming
13.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
14.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum

07.02.2012:
De inklaring van de zending wordt afgehandeld
14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
16.02.2012:
Zending zit in afleverroute
17.02.2012:
Zending nog niet verwerkt.
:')
pi_108098815
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:42 schreef Sosha het volgende:
Voordat m'n pakje terug wordt gestuurd naar Amerika, maakt 't nog wel het nodige mee:

[..]

:')
ik kwam er zelfs nog iets meer tegen: uitstelstatussen, wijzigingen etc etc ;) Geen idee wat ermee aan de hand is, maar dit is weer een bijzonder geval...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108114712
Ik ben ongelooflijk benieuwd naar de foto's van 't pakket die de afzender zal maken... Intussen wacht ik maar geduldig af, meer kan ik niet doen...
pi_108121898
Postnl heeft me gemailt met het resultaat van het verloren pakje:
- niks gevonden. Excuses, doei!

Krijg niet eens 6.75¤ vergoed. Schooiers..
pi_108140179
Tsja, klinkt hard, en voor de klant is het ook zwaar klote. Ik zou zelf ook niet heel blij met PostNL zijn als me dit zou overkomen.

maar dat is een keuze die je maakt als je onverzekerd verstuurd?
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108153226
Nou niet echt.

Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.

Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.

Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)

Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen hé :') Dan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
pi_108167022
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.

Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.

Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.

Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)

Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen hé :') Dan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Tsja, je wil niet weten wat er allemaal misgaat bij de postkantoren tegenwoordig...zelfs binnen postnl heerst de mening dat het soms een bende is daar.

Over diefstal binnen PostNL laat ik mij niet uit, en daarmee zeg ik al genoeg denk ik...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108196670
Track trace is compleet veranderd:

https://mijnpakket.postnl.nl/
pi_108197596
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Zijstap: twee jaar terug tijdens de enorme decemberchaos op het spoor reden er geen treinen, noch vervangend vervoer. Mensen die kaartjes hadden gekocht kregen die idd vergoed - maar mensen met een abonnement zoals weekendvrij (dat toen beschikbaar was voor een selecte testgroep) kregen geen vergoeding voor de weekenden dat ze niet konden reizen; ondanks het feit dat ze abonnementsgeld betaald hadden om op die dagen vrij te kunnen reizen.

Hoe je dit kan vertalen naar de post is aan jou :P
pi_108202056
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef Zipportal het volgende:
Track trace is compleet veranderd:

https://mijnpakket.postnl.nl/
Ik heb er een gloeiende hekel aan, veel minder info!! Ik ben blij dat ik nog een adres heb van de oude track & trace, die bestaat gewoon nog, is alleen onvindbaar gemaakt. Als ik in die link nieuwe 3S-nrs intik, werkt de oude tracking gewoon weer :9
pi_108210821
ehh... Track en Trace gebruik ik thuis altijd..
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_108233874
Die ja, maar hoe kom je bij die basic search via het reguliere menu van PostNL?
pi_108311367
Verdomme, lijkt erop dat de basic search nu echt afgeschaft is... ;( Wat balen!!!! De oude track & trace is zoveel fijner... Veel overzichtelijker en veel meer info...
pi_108388039
Weet iemand tot hoe laat TNT (heet nu Post NL?) bezorgt?
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2012 @ 18:06:51 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108389170
Wat pakketten betreft: op zaterdag volgens mij tot 18u (iig moet je volgens mij voor 18u op het depot zijn als je halers hebt.) Ik ben zelf nooit zo laat klaar, dus exact weet ik het niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')