Je zei tegen Snowfish dat zijn pakje waarschijnlijk maandag bezorgd zal worden, om een zin later te zeggen dat de eerste bezorgpoging nooit op maandag plaatsvindtquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen dan?
Een 2e bezorg poging wordt op maandag geleverd.
Een 1e bezorg poging wordt niet op maandag geleverd.
m.a.w. was je zaterdag niet thuis dan bezorgen ze het maandag. Wordt het zaterdag verzonden, dan bezorgen ze het dinsdag.
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 22 januari 2012 06:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Kan dat nog steeds nu er eigenlijk alleen nog maar postagentschappen bestaan ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:28 schreef hetizmij het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:
Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor
Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Het verzenden van Amerika naar Nederland kan binnen een weekje ofzo, twee wk max, maar ja, dan kan 't afhankelijk van de waarde nog wel een poosje bij de douane liggen. Was 't duur?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef ejvdb het volgende:
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
Lijkt me wel, aangezien je iets invoert met een waarde van meer dan 22 euro.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Als je geluk hebt niet nee, maar de laatste tijd wordt er redelijk streng gecontroleerd is mijn ervaring, heb er als bezorger nauwelijks nog pakketten uit het buitenland met wat hogere waarde bij zitten zonder rembourskaart..quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:46 schreef Sosha het volgende:
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?
En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
Okee, dan heb je waarschijnlijk heel erg veel mazzel..!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
en de status van de bezorgdatum is nu onbekendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
Pakket inmiddels ontvangenquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:47 schreef Spro het volgende:
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Elke keer als ik jouw zie moet ik denken aan Sasha Grey, lijk je op haar?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
update; morgen komt het pakje binnen, moet nu 32.77 betalen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef ejvdb het volgende:
[..]
en de status van de bezorgdatum is nu onbekend
Oke schatquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef Sosha het volgende:
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken
-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice. Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.
@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef(niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
hoeveel shifts hebben jullie dan/welk dcp werk jij?? bij ons mag shift 1 er om 7.15 in, shift 2 om 8.45 en shift 3 om 10.15.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
Gisteren lag het pakketje opeens op de deurmat. Door de brievenbus heen gestamptquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt.
Best geinig om de (kleine) onderlinge verschillen qua tijd te zien, wij hebben in alkmaar 3shifts, waarbij shift 3 om 11.15-11.45 toch wel eens weg moet zijn, geen idee of dat ook daadwerkelijk lukt; ik draai alleen avondplanbalie dienstenquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routesquote:
Dan hoop ik dat de planbalie daar iets eerder klaar was dan wij; 22.15 kwam de laatste chauffeur binnen(shift 3)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 04:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef Sosha het volgende:
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:
[..]
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.
* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
Er bestaan postbodes die post verzamelen in hun garage in plaats van 'm te bezorgen... Als 't vaak voorkomt op jouw adres zou ik actie ondernemen, dit is niet normaal. Bel eens met TNT zou ik zeggen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:02 schreef madsaus het volgende:
Iemand heeft mij een paar weken geleden een kaartje gestuurd, vanuit het buitenland. Nooit ontvangen, zelfs binnenlandse post ontvang ik vaak niet. Een klacht indienen heb ik al zo vaak gedaan. Het is nu zo erg dat het echt mijn leven op een hele negatieve manier beïnvloed omdat ik post dus gewoon niet of niet op tijd krijg ( Denk aan post van de belastingdienst en post van mijn studie/opleiding, waardoor dingen uit de hand lopen omdat ik niet tijdig reageer, wat niet kan als ik de hele brief niet ontvang, zie dat maar te bewijzen ) . Ik denk erover om een rechtswinkel op te zoeken oid want er verandert dus echt niets. Wat kan ik het beste doen? Of moet ik een topic in WGR openen?
Tsja, wie zegt dat de verkoper daadwerkelijk iets verzonden heeft?quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:
[..]
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.
* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
goodquote:Op maandag 13 februari 2012 11:34 schreef dennistd het volgende:
Normaal gesproken wel ja, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Wel voor 17u ofzo afgeven, als je later komt heb je kans dat de pakketten vandaag al opgehaald zijn daar.
heb m ook minimaal zes keer bedanktquote:
Meteen gebeld natuurlijk... Blijkt dat mijn pakket waarschijnlijk te erg beschadigd is om bezorgd te worden en dat 't daarom retour wordt gestuurd naar de VS. Ik baal als een stekker!!! Het is ook gewoon RAAR, want het heeft een week bij de douane gelegen, ik wist al precies wat ik vandaag zou moeten betalen, en dan is 't ineens te erg beschadigd?! Ik ben zo pissigquote:14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Ik heb veel geduld, en van mij mogen ze gerust een week of langer te laat zijn, zolang ik mijn artikelen maar krijg. Ze brengen nieuws over mijn bestelling, dus dat klinkt al positief.quote:Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
Door hem moet dat.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:13 schreef Sosha het volgende:
Me zeker niet laten doen?
Door mijn vriend, mag dat wel?
Ik heb één keer meegemaakt dat iemand iets had ontvangen dat voor mij bestemd was - op het verkeerde adres bezorgd dus - en het naar mij weigerde te brengen om de een of andere achterlijke reden, maar het dus wel op het postkantoor om de hoek gedumpt had. Dat vertelde de postbeambte daar aan mij, enkele weken later, toen het al lang retour gezonden was naar Chinaquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,
Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.
Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...
Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Sosha het volgende:
Mijn pakket wordt echt linea recta retour gestuurd naar Amerika, ik heb er niets over te zeggen en krijg 't niet eens eerst te zien. Ben heel boos. Het moet wel echt erg zijn... Het schijnt door PostNL beschadigd te zijn nadat 't door de douane is vrijgegeven.
De afzender op de hoogte gesteld, ik ben heel benieuwd...
ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet gevenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,
Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.
Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...
Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
Lol dus een postbode kan het flink voor je verneuken door dat briefje te vergeten. Officieel kan ik dus nu niks, omdat ik geen pakket nummer heb dat op het briefje had moeten staanquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:
[..]
ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet geven
Ik vond het ook raar, dus ik heb een tweede keer gebeld en beide telefonistes kwamen met exact hetzelfde verhaal. Ze zeggen dat zij in hun systeem kunnen zien dat de zending beschadigd is geraakt nadat deze is vrijgegeven door de douane, maar dat de klant hier nooit bericht van krijgt en de standaardmelding "Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender" te zien krijgt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:
[..]
hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"
nou weet ik niet welke optie welke melding track en trace geeft, maar lijkt me sterk dat als wij aangeven dat een zending beschadigd is, T&T aangeeft dat de ontvanger onbekend is... volgens mij is klantenservice niet helemaal eerlijk tegen je? lastig te beoordelen zo van afstand
Wat wil dit precies zeggen? In mijn postbus is niets. Kon ook niet voor een pakketje van 2 kg. Betekent dit dat het bij bol.com ligt in Waalwijk? (gezien retour afzender)quote:15.02.2012:
Zending afgeleverd in postbus
Dat gebeurt vanzelfquote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...
quote:Het door u geretourneerde artikel is verwerkt. Het spijt ons dat de geleverde bestelling niet aan uw verwachtingen voldeed. Indien u al heeft betaald, wordt het bijbehorende bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening teruggestort.
quote:07.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
07.02.2012:
Ontvangen in land van bestemming
13.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
14.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
07.02.2012:
De inklaring van de zending wordt afgehandeld
14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
16.02.2012:
Zending zit in afleverroute
17.02.2012:
Zending nog niet verwerkt.
ik kwam er zelfs nog iets meer tegen: uitstelstatussen, wijzigingen etc etcquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:42 schreef Sosha het volgende:
Voordat m'n pakje terug wordt gestuurd naar Amerika, maakt 't nog wel het nodige mee:
[..]
Tsja, je wil niet weten wat er allemaal misgaat bij de postkantoren tegenwoordig...zelfs binnen postnl heerst de mening dat het soms een bende is daar.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.
Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.
Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen héDan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Zijstap: twee jaar terug tijdens de enorme decemberchaos op het spoor reden er geen treinen, noch vervangend vervoer. Mensen die kaartjes hadden gekocht kregen die idd vergoed - maar mensen met een abonnement zoals weekendvrij (dat toen beschikbaar was voor een selecte testgroep) kregen geen vergoeding voor de weekenden dat ze niet konden reizen; ondanks het feit dat ze abonnementsgeld betaald hadden om op die dagen vrij te kunnen reizen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Ik heb er een gloeiende hekel aan, veel minder info!! Ik ben blij dat ik nog een adres heb van de oude track & trace, die bestaat gewoon nog, is alleen onvindbaar gemaakt. Als ik in die link nieuwe 3S-nrs intik, werkt de oude tracking gewoon weerquote:Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef Zipportal het volgende:
Track trace is compleet veranderd:
https://mijnpakket.postnl.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |