abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 22 januari 2012 @ 06:21:25 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107088744
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107096718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen dan?

Een 2e bezorg poging wordt op maandag geleverd.
Een 1e bezorg poging wordt niet op maandag geleverd.

m.a.w. was je zaterdag niet thuis dan bezorgen ze het maandag. Wordt het zaterdag verzonden, dan bezorgen ze het dinsdag.
Je zei tegen Snowfish dat zijn pakje waarschijnlijk maandag bezorgd zal worden, om een zin later te zeggen dat de eerste bezorgpoging nooit op maandag plaatsvindt :P. En voor zover wij weten is er niet eerder een poging gedaan het pakje van Snowfish te bezorgen.
pi_107148386
iets ruikt hier naar spam.

Reclame maken mag op FOK! (graag zelfs) daarvoor kun je mailen naar pr@fok.nl

[ Bericht 87% gewijzigd door Klonk op 23-01-2012 19:29:44 ]
pi_107154598
Oeps vergeten post nl te bellen over het 'verloren' pakketje. Drukke dag.. Morgen maar even nog bellen. Nog niks van de ontvanger gehoord dus ga er van uit dat t eigenlijk wel al ontvangen is.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:26:39 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107159372
En weer sticky!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107166293
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 06:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:

Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor

Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_107169174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 01:28 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:

Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor

Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Kan dat nog steeds nu er eigenlijk alleen nog maar postagentschappen bestaan ?
Zoja: bedankt voor de tip :) Mijn postagentschap ligt precies op route van werk-huis :D
pi_107189167
Kan dat echt????
Ga ik een keer vragen aan "mijn" pakketbezorgster als ik haar weer eens zie.. hoewel ik het niet echt nodig heb, ze belt toch al waar ik ben voor ze komt bezorgen :P (en nee, ze is geen vriendin of bekende ofzo. Nou ja, inmiddels wel, haha)
pi_107210273
PostNL gebeld. Pakketje is verloren gegaan. Ben je dan lekker klaar mee.
pi_107210386
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
pi_107218784
Wat gebeurd er overigens wanneer het onderzoek dat wordt ingesteld door PostNL betreffende het verloren pakketje afgerond is zonder resultaat?
Ik mag toch wel aannemen dat de 6,75¤ verzendkosten sowieso teruggestort worden. De inhoud wellicht niet omdat het niet verzekerd is.
pi_107222370
@Snoepje5, daar ben je inderdaad mooi klaar mee, wat een kutsituatie :{
"Ja sorry, uw pakketje is 'verloren gegaan', niks aan te doen" :') :?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef ejvdb het volgende:
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
Het verzenden van Amerika naar Nederland kan binnen een weekje ofzo, twee wk max, maar ja, dan kan 't afhankelijk van de waarde nog wel een poosje bij de douane liggen. Was 't duur?
pi_107237124
Het pakje, of het item? Totaal 100 dollar... en daarvan 25 euro verzendkosten. Is extra verzekerd verzonden..
pi_107244280
Item inclusief verzendkosten. Als die waarde expliciet op 't pakje staat, wordt het vrijwel zeker vastgehouden bij de douane. Hoewel ik ook al wel eens mazzel heb gehad... maar niet vaak :P
pi_107329774
Bedankt, pakje is sinds gister in Nederland: Blijft de status up to date via die website (usps.com?) of moet ik het nu via postNL volgen?

Express Mail International®

Customs Clearance
January 27, 2012, 8:44 pm
NETHERLANDS
pi_107348174
Effe bellen met 0900-0570 om het Nederlandse nr te vragen, dan kun je ook zien hoe hoog je invoerkosten worden, zodat je 't geld gepast in huis kunt hebben zodra ze 't komen bezorgen :)
pi_107421897
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
  maandag 30 januari 2012 @ 22:42:36 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107422005
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Lijkt me wel, aangezien je iets invoert met een waarde van meer dan 22 euro.
  Redactie Sport dinsdag 31 januari 2012 @ 04:00:29 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107429400
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Als je geluk hebt niet nee, maar de laatste tijd wordt er redelijk streng gecontroleerd is mijn ervaring, heb er als bezorger nauwelijks nog pakketten uit het buitenland met wat hogere waarde bij zitten zonder rembourskaart..

Tja, en 100 dollar, zal wel neerkomen op zo'n 25-30 euro aan kosten totaal (tenzij EMS, dan nog eens +5 euro)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107431794
Bedankt voor je antwoord, De verzendkosten had ik neergelegd bij de verzender en die heeft ongeveer 25 euro verzendkosten betaald... het kan dus nog zo wezen dat ik aan de deur moet betalen?
pi_107436165
Toch maar evn opgevraagd, wordt morgen bezorgd :) Betreffende vrouw aan de telefoon had het erover dat ik op internet kon zien of ik nog kosten moest bij betalen en hoeveel... Echter kan ik dit niet terug vinden bij de status van de zending? Betekend dat ik dan geen kosten heb, of moet ik dit ergens anders kijken?


Trouwens, vanochtend een programma gezien over PostNL. Man man man.... wat worden die particuliere pakketbezorgers uitgebuit zeg..... Respect hoor

[ Bericht 8% gewijzigd door ejvdb op 31-01-2012 12:23:52 ]
pi_107439758
ik kijk eigenlijk nooit op de particuliere tracktrace, maar op de interne kan ik ook het remboursbedrag zien, zal bij jou ook vast wel ergens staan? linker kolom bij de afmetingen,gewicht, barcode en nog meer info...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107441276
Ik kijk ook via mijnpakket.nl hoor... maar kan in het rijtje geen bedrag zien. Zal dus wel geen kosten hebben denk ik? Of staat het pas de dag van aankomst erop?
pi_107456886
denk het niet dan(stom ben net vergeten te kijken!)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107458279
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?

En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
pi_107460608
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt :').
Geen referral hier.
pi_107462345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:46 schreef Sosha het volgende:
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?

En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
pi_107462926
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
Okee, dan heb je waarschijnlijk heel erg veel mazzel..!
pi_107463107
Laten we het hopen, ik zal het laten weten :)
pi_107469072
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
en de status van de bezorgdatum is nu onbekend :?
pi_107469261
01.02.2012: Zending gesorteerd in sorteercentrum

Is de chauffeur nog niet vertrokken?
pi_107471216
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_107484870
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
pi_107485508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:47 schreef Spro het volgende:
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Pakket inmiddels ontvangen *O*
pi_107485527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Elke keer als ik jouw zie moet ik denken aan Sasha Grey, lijk je op haar?
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2012 @ 18:47:26 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107487803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107489364
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef ejvdb het volgende:

[..]

en de status van de bezorgdatum is nu onbekend :?
update; morgen komt het pakje binnen, moet nu 32.77 betalen...
pi_107492377
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken :')

-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice :'). Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.

@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef :P (niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
pi_107495015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef Sosha het volgende:
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken :')

-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice :'). Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.

@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef :P (niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
Oke schat *O*
pi_107506253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
hoeveel shifts hebben jullie dan/welk dcp werk jij?? bij ons mag shift 1 er om 7.15 in, shift 2 om 8.45 en shift 3 om 10.15.
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport donderdag 2 februari 2012 @ 17:32:33 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107522859
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107523070
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt :').
Gisteren lag het pakketje opeens op de deurmat. Door de brievenbus heen gestampt :').

Geen bel gehoord en toch thuis geweest, nog even getest of hij het wel deed, maar dat was allemaal in orde.
Geen referral hier.
pi_107539308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
Best geinig om de (kleine) onderlinge verschillen qua tijd te zien, wij hebben in alkmaar 3shifts, waarbij shift 3 om 11.15-11.45 toch wel eens weg moet zijn, geen idee of dat ook daadwerkelijk lukt; ik draai alleen avondplanbalie diensten :) 5shifts, dat zijn 70routes ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door Spro op 02-02-2012 23:06:52 ]
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 04:16:09 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107545457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:49 schreef Spro het volgende:

[..]
5shifts, dat zijn 70routes ofzo?
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107577678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 04:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
Dan hoop ik dat de planbalie daar iets eerder klaar was dan wij; 22.15 kwam de laatste chauffeur binnen(shift 3)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2012 @ 07:03:27 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107586577
Hier ligt nauwelijks sneeuw (halve centimeter ofzo).

Dit past trouwens beter in het medewerkerstopic in WGR
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107756645
Ik heb vorige week woensdag iets gekocht van iemand en deze heeft het zaterdag daadwerkelijk verstuurd (pakbon en zo gezien per mail en het gewicht, datum en adres kloppen), heb ook de 3S-code gekregen. Probleem is alleen dat het nu woensdag is en ik geen pakket heb gekregen en daarnaast de 3S-code nog niet werkt, ben ik dit pakket kwijt? Het gaat om een redelijk bedrag......
pi_107757468
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
pi_107758397
Iemand heeft mij een paar weken geleden een kaartje gestuurd, vanuit het buitenland. Nooit ontvangen, zelfs binnenlandse post ontvang ik vaak niet. Een klacht indienen heb ik al zo vaak gedaan. Het is nu zo erg dat het echt mijn leven op een hele negatieve manier beïnvloed omdat ik post dus gewoon niet of niet op tijd krijg ( Denk aan post van de belastingdienst en post van mijn studie/opleiding, waardoor dingen uit de hand lopen omdat ik niet tijdig reageer, wat niet kan als ik de hele brief niet ontvang, zie dat maar te bewijzen ) . Ik denk erover om een rechtswinkel op te zoeken oid want er verandert dus echt niets. Wat kan ik het beste doen? Of moet ik een topic in WGR openen?
pi_107758883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef Sosha het volgende:
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.

* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')