Hoe is dat anders dan nu? De enige 'kleine winkelier' die ik ken op de Oudegracht is een juwelier, en dan zit je al buiten het echte centrum, en die vraagt zulke prijzen dat ik er liever een keten voor in de plaats zie. De Oudegracht is gewoon een veel te dure locatie voor alles behalve ketens, daar heeft een koopzondag ook geen invloed op.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Lijkt me ook; het grote probleem met koopzondagen is dat kleine winkeliers dit nooit kunnen behappen; het kost hun meer geld en/of inkomsten. Gevolg is dat we straks op de oude gracht drie H&M's, twee Hema's, vier MacDonalds en drie starbucks hebben zitten; ik hoef er dan al helemaal niet meer te komen.
Er zitten ook nog een paar antiekwinkels op het zuidelijke gedeelte, maar verder heb je wel gelijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan nu? De enige 'kleine winkelier' die ik ken op de Oudegracht is een juwelier, en dan zit je al buiten het echte centrum, en die vraagt zulke prijzen dat ik er liever een keten voor in de plaats zie. De Oudegracht is gewoon een veel te dure locatie voor alles behalve ketens, daar heeft een koopzondag ook geen invloed op.
Vismarkt zit onder andere Suitable, Coffee Company, Marlies Dekkers en Simon Levelt. Allen weldegelijk onderdeel van een keten maar allen geen verkeerde winkels wat mij betreft.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef okiokinl het volgende:
en broodje mario, en daar tegenover een telefoonwinkeltje, en aan de overkant 2 ijzerwaren zaken (binnekort nog maar 1..) en de slechte.. valt nog wel mee hoor. op de vismarkt, zit geeneen keten geloof ik.
trouwens, veel winkels zijn tegenwoordig gewoon op maandag dicht, dan werkt iedereen weer, is ook veel logischer om dan dicht te gaan en niet op een zondag als iedereen vrij is, en dus lekker kan gaan winkelen.
ik ben wel voor alles open op zondagen. belachelijk toch, heb je vrij, is alles dicht.
ah, okee.. nou ja geen mega-ketens dan, zoals h&m of zoiets. en zelfs 2 koffieshops, stripwinkeltje, wat antiek zaakjes..quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vismarkt zit onder andere Suitable, Coffee Company, Marlies Dekkers en Simon Levelt. Allen weldegelijk onderdeel van een keten maar allen geen verkeerde winkels wat mij betreft.
Op 't Donkere Gaard zitten nog wel een aantal niet-keten winkels geloof ik. Al is die t-shirt zaak (Oh My Tees) inmiddels weg. Lillith zit er nog wel, evenals Cell Block geloof ik.
Volgens de politie heel Utrecht, wij zitten in Zuilen.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:24 schreef The6thgate het volgende:
Misschien handig om te vermelden welke buurt?
Liep net door de Acaciastraat en daar lag weer eens een hoopje glas van een gesneuvelde autoruit. Om de paar weken is het wat dat betreft wel raak daar.
Cellblock is toch die snowboardwinkel.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:25 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah, okee.. nou ja geen mega-ketens dan, zoals h&m of zoiets. en zelfs 2 koffieshops, stripwinkeltje, wat antiek zaakjes..
cell block en die snowboard winkel zitten er nog inderdaad.
Hier in Terwijde is het ook regelmatig raak.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier in de buurt (Overvecht Zuid) zit de schrik er nog steeds goed in na al die woninginbraken.
Nee, die gaan hopelijk nog steeds naar Amsterdam.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:31 schreef Q. het volgende:
Geen 538 Koninginnedagfeest dit jaar
Als al die proviciale boeren nu maar niet naar Utrecht gaan komen.
Als het goed is wel, want de auto's staan hier vol in zicht. Die aan de zijkant voor mensen zonder oprit nietquote:Op maandag 23 januari 2012 19:32 schreef Q. het volgende:
Daar trekken de buurtberbertjes zich toch geen ene fuck van aan.
Ze hebben hier geprobeerd om mijn auto te stelen (ruim jaar geleden) en bij de buurman hadden ze zelf zijn hele zijruit uit de auto gehaald en tegen de huizen aan gezet.quote:
Peugeotquote:Op maandag 23 januari 2012 20:36 schreef Goddelijker het volgende:
[ afbeelding ]
Hadden ze dus een gat naast m'n slot geslagen.
Op de foto was ie dicht gekit, tijdelijk.
quote:Met de nodige tamtam werd het aangekondigd: een verbod op woningsplitsing in tien buurten in Utrecht, met ingang van 1 januari van 2012. Maar de afgifte van eerder aangevraagde vergunningen gaat voorlopig gewoon nog door, zo blijkt uit onderzoek van de gemeenteberichten sinds begin dit jaar.
Het moest hét antwoord zijn op problemen met woningsplitsing: een verbod daarop in delen van Zuilen, Ondiep West, Lombok, de Schepenbuurt, Rivierenwijk, Dichterswijk, Oudwijk, de Watervogelbuurt, Vogelenbuurt en Wittevrouwen. Door een zogenoemd 'nee, tenzij'-beleid moest overlast die splitsing met zich meebrengt worden voorkomen.
Dit beleid zou met een zogenoemd voorbereidingsbesluit per 1 januari van dit jaar van kracht zijn, zodat de gemeente rustig de tijd kon nemen om de benodigde procedures te doorlopen. Per januari 2012 geen vergunningen meer voor woningsplitsing in de aangewezen buurten, zo leek de gemeente te beloven.
Niets is minder waar, blijkt uit onderzoek van verleende vergunningen in de Dichterswijk. De gemeente verleende de afgelopen weken zogenoemde omgevingsvergunningen voor de splitsing van twee woningen aan de Asselijnstraat en één woning aan de Croeselaan. De twee woningen aan de Asselijnstraat worden verbouwd tot vier appartementen, de woning aan de Croeselaan tot drie.
De aanvragen hiervoor werden weliswaar in december 2011 ingediend maar de gemeente berichtte er pas over op 4 januari 2012. Het probleem met splitsen lijkt dus nog allerminst opgelost. En door te kiezen voor een verbod in delen van de genoemde wijken lijkt het zich daarnaast ook nog eens te verplaatsen, naar die delen van de wijk waarvoor het verbod niet geldt.
Zo zijn voor drie woningen aan de Croeselaan vergunningen verleend voor een flinke dakopbouw, van vijf meter hoog, die bovenop de bestaande bouwlagen moet komen, en die bedragen 'maar' negen meter. Voor een vierde woning - eveneens aan de Croeselaan - is een vergunning verleend voor splitsing, in twee appartementen.
Formeel liggen deze woningen buiten dat deel van de Dichterswijk waarvoor het splitsingsverbod geldt. Maar ze liggen wel in dezelfde wijk. Sterker nog: ze liggen aan dezelfde Croeselaan, waar voor de ene kant, de oostzijde, dus een splitsingsverbod geldt, maar voor de westzijde niet.
Wijkbewoner Joost Hageman vindt het maar vreemd en is er niet gerust op. “Ik zou graag willen voorkomen dat in betrekkelijk korte tijd het aangezicht van de Croeselaan bedorven wordt, door huisjesmelkers en snelle jongens die geld willen verdienen, maar die niet geïnteresseerd zijn in hoe iets eruit ziet, of hoe leefbaar een straat of buurt is.”
Op één van de appartementencomplexen aan de Croeselaan is al een dakterras gebouwd, erkent Hageman. “Maar nu gaat het om een dakopbouw. En als er één mogelijk is, dan kon het hek wel eens van de dam zijn. Terwijl de bebouwing aan de Croeselaan nu dus nog vrijwel geheel origineel is.”
Hageman ziet de splitsingsproblematiek, die zich tot dusver voordeed aan de oostkant van de Croeselaan, zich snel verplaatsen naar de westkant. “Met zo'n dakopbouw van vijf meter wordt kamerverhuur natuurlijk ook erg aantrekkelijk, waardoor de leefbaarheid in de straat in het gedrang komt.”
Hageman gaat er bij de gemeente via een zogenoemde zienswijze voor pleiten dat de vergunning voor de dakopbouw wordt ingetrokken, en hoopt dat meer mensen dat zullen doen . Een uitbreiding van het splitsingsverbod tot de westzijde van de Croeselaan is vervolgens een zaak voor de politiek. “Ik hoop dat ze er haast mee maken, want het loopt uit de hand.”
Ja.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef marcek het volgende:
[..]
Peugeot(206?)
Dit is mij ook al 3 keer gebeurd( Alle keren niks gestolen, omdat er niks aanwezig was
)
Al meldde het schadebedrijf dat peugeot minder populair aan het worden is (hij kwam dit soort inbraken niet veel meer tegen)
Vooral populair zijn de audi en volkswagens met hun ingebouwde all in systemen, 4 schroeven los en klaar is de klus.
Ik maak me tegenwoordig niet zo druk meer om mini schade en inbraak, het blijft de stad
Dashboard kastje openzetten doe ik ook, al maakt dat volgens het schadebedrijf niet veel uit.
Ze tikken toch eerst je deur of raam in en letten er toch niet op.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:55 schreef Q. het volgende:
Gelukkig hebben niet alleen automobilisten en voetgangers het bijzonder moeilijk in Utrecht:
[ afbeelding ]
Zou Utrecht volgend jaar weer meedingen naar de titel 'Fietsstad van Nederland' zoals dit jaar? Nog nooit in een plaats gewoond waar de fietser zo wordt afgescheept met slecht onderhouden en levensgevaarlijke fietspaden, belachelijke omwegen en ongunstige voorrangsregels en verkeerslichtafstellingen.
ik snap er geen hol van... wat een onduidelijk kutkaart zeg..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:58 schreef Q. het volgende:
Detailkaartje van de situatie die 2 jaar gaat duren:
[ afbeelding ]
Alle fietsers vanaf het station richting oude gracht moeten 2 jaar lang door de lange koestraat fietsen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik snap er geen hol van... wat een onduidelijk kutkaart zeg..
daar zat ik ook al aan te denken, of door Hoog Catharijne heen!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:50 schreef Q. het volgende:
Alhoewel je natuurlijk ook via de Mariaplaats kan fietsen uiteraard.
Dat plan ligt er nog steeds maar dat gaat nog wel een paar jaar duren. Net als alles in Utrecht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Weet iemand of er bij het winkelcentrum op de groeneweg (Lombok) nog meer winkels zitten dan de Aldi en de Nettorama. Het gebied is helemaal opgeknapt en er zouden meer winkels komen.
Wel apart dat ik gisteren alweer een verhaal hoorde van een goede vriend van me waar ingebroken was. (Blauwkapelsweg)quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:08 schreef speknek het volgende:
Fieuw, vannacht gelukkig weer niet ingebroken.
er zit ook een surinaamse supermarkt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Weet iemand of er bij het winkelcentrum op de groeneweg (Lombok) nog meer winkels zitten dan de Aldi en de Nettorama. Het gebied is helemaal opgeknapt en er zouden meer winkels komen.
note to self: even alle foto's back-uppenquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wel apart dat ik gisteren alweer een verhaal hoorde van een goede vriend van me waar ingebroken was. (Blauwkapelsweg)
Hij was op vakantie, maar zijn vriendin lag gewoon in de slaapkamer te slapen. In de huiskamer alles van waarde meegenomen. Laptop, harde schijf, alles. Ze zijn nu al hun foto's kwijt, op die paar die ze op facebook hebben staan na. Daar balen ze nog het meest van, buiten dat zij het mega freaky vindt dat er gasten in hun huis zijn geweest terwijl zij een paar meter verderop lag te slapen..
Ik reageer ook nooit op de bel als ik niemand verwacht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon je laptop mee naar bed nemen en je losse HD ergens veilig opbergen
Mijn buurjongen was ook thuis toen er ingebroken werd, hij had niet gereageerd op de bel, dus ze dachten dat er niemand in huis was
M'n pc sjouwt zo lastig.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon je laptop mee naar bed nemen en je losse HD ergens veilig opbergen
Mijn buurjongen was ook thuis toen er ingebroken werd, hij had niet gereageerd op de bel, dus ze dachten dat er niemand in huis was
quote:MAARSSENBROEK - Op een schoolplein in Maarssenbroek is een kind ernstig gewond geraakt. Het slachtoffer viel uit een klimrek bij basisschool De Triangel in Zwanenkamp en was buiten kennis toen het werd overgebracht naar het ziekenhuis.
Slachtofferhulp is aanwezig op de school om kinderen, leerkrachten of ouders op te vangen die getuige zijn geweest van het ongeluk.
Het letsel was dusdanig ernstig dat medisch personeel van de traumahelikopter werd ingevlogen.
Er is ook een aziaat/surinaamse winkel dacht ik.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat zou voor sommige delen van Utrecht wel een verbetering zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:03 schreef Undergod het volgende:
[..]
Volgens mij wordt daar gekraakt en overnachten er oostblokkers in busjes.
ze hebben nu een geluidslimiet, toch? in de oude moskeequote:Op donderdag 26 januari 2012 22:45 schreef speknek het volgende:
De moskee valt nog wel mee, de minaretten worden nog twee keer zo hoog. Dat ga ik echt wel horen in huis vrees ik.
Racist.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:25 schreef The6thgate het volgende:
Gisteren stond m'n auto bij de garage dus moest ik een keer met de bus richting werk. Kwam toen ook weer eens langs het Westplein, maar wat is die moskee toch achterlijk groot zegEigenlijk triest, maar het enige wat ik dan toch denk is "we zijn toch nog wel in NL"
Mag wel ietsje minder.
Het zou voor mij niet uitmaken of ik naast een moskee of naast een kerk woon, het feit dat het appartement is, zou voor mij een groter issue zijn. Locatie is wel goed. Maar ik heb al een mooie woning in Utrecht, dus hoef niet te verhuizen (en het is nog maar de vraag of die bouw wel doorgaat, de deadline om het minimum aantal woningen te halen is geloof ik al verlengt van afgelopen december naar april).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:09 schreef Undergod het volgende:
Volgens mij ligt de bouw van de moskee still idd, bakstenen liggen al een tijdje hetzelfde.
Was toch ook al gezegd in dit topic dat het geld op is.
Ik ben er een beetje bang voor dat de overheid (faalheid) de moskee financieel gaat steunen.
App complex zou er idd naast komen, daar word nu wel nog voor gegraven.
Moet nog zien hoe dat wordt, wie heeft boven modaal salaris en wil naast moskee wonen?
Yep verwacht ik ook. Sowieso is de Damstraat al niet het beste stukje Lombok, maar dat wilden ze dan natuurlijk ook tegengaan door het appartementencomplex.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:33 schreef Naamah het volgende:
Dat het naast een moskee is zou mij op zich ook niet zoveel uitmaken. Wat me wel uit zou maken is de verwachting (mijn persoonlijke verwachting) dat er rond die moskee enorm veel gehangen gaat worden, zowel door jongeren als door ouderen, daar zou ik persoonlijk dan weer niet zoveel zin in hebben.
Vorig jaar was het een eurootje of 50 als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:27 schreef deman13 het volgende:
Waarschijnljk Zaterdag naar Culemborg, alleen wil eerder terug naar Utrecht dan 8 uur sochtends met de trein. enig idee hoe duur een taxi is?
Ik denk dat het illustratief is voor de huidige maatschappij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:29 schreef 1-0-8 het volgende:
Faaleid
Bizar dat die imbeciel nog steeds in functie is. Het is illustratief voor het failliet van de lokale politiek.
Hopelijk doen ze het dan ook gelijk 5x per dag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vergeten jullie niet dat er bij een moskee heel hard geluid word gemaakt wanneer de dienst begint? En dan niet als klokkenluiden, maar als 'kattengejank' (of mag ik dat niet zeggen) Dat heb ik weleens gehoord van iemand die tegenover een moskee woont.. Zij werd er echt helemaal gek van.
Volgens mij is het in de Nederland gebruikelijk om niet meer dan één keer per week op te roepen tot gebed, het vrijdagmiddag gebed (als het uberhaupt al gedaan wordt). Verder moeten dezelfde regels omtrent geluidsoverlast in acht genomen worden als andere instellingen die oproepen tot gebed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze het dan ook gelijk 5x per dag.
In Marokko ja, hier hoor je het amper. Maarja, dat krijg je he, als je dingen "van horen zeggen" hebt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vergeten jullie niet dat er bij een moskee heel hard geluid word gemaakt wanneer de dienst begint? En dan niet als klokkenluiden, maar als 'kattengejank' (of mag ik dat niet zeggen) Dat heb ik weleens gehoord van iemand die tegenover een moskee woont.. Zij werd er echt helemaal gek van.
nee maar er staan altijd mensen beetje te praten voor de deur.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:10 schreef Undergod het volgende:
Ik dacht even dat je buitenwachtenden als "slang" gebruikte voor moslims, maar je bedoelde het letterlijk.
Is er dan een pauze in die diensten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |