abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107198487
Vind zelf pindakaas heerlijk en een goede oplossing, maar het is zo droog... Ik krijg het tegenwoordig steeds moeilijker naar binnen. ;(
Of toch du vader?
pi_107198540
Pindakaas altijd met veel melk.

(no homo)
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 22:20:10 #278
230491 Zith
pls tip
pi_107199044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Transvetten ontstaan alleen bij *gedeeltelijk* gehard vet. Als je het volledig hydrogeniseert heb je alleen enkelvoudige bindingen tussen de koolstofatomen en dus geen Cis/Trans-isomerisatie.

In Jip- en Janneketaal:

http://dieet.blog.nl/alge(...)tzelfde-als-transvet

Er wordt in Nederland denk ik geen pindakaas meer verkocht met meer dan insignificante hoeveelheden transvetten erin. iig van Calve, AH eigen merk niet.
De gehardde palmolie is volledig gehygrogeneerd?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:38:26 #279
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107200066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:20 schreef Zith het volgende:

[..]

De gehardde palmolie is volledig gehygrogeneerd?
Anders zou er 'gedeeltelijk gehardde palmolie' en ook transvetten in de voedingswaardetabel staan.
Confidence through competence
pi_107200196
Hallo allemaal, na al aardig wat delen meegelurkt te hebben; eindelijk eens een post van bovengetekende. Doe al een half jaar KT, maar ik ben sinds kort begonnen met Stronglift 5x5.

Echter: Welke soort Barbell Row is daarbij aangeraden? Als ik op Youtube ( :') ) kijk, worden er grotendeels 2 verschillende technieken gebruikt, eentje met een overhand grip, en een ander met een onderhandse grip.

Heb ze allebei geprobeerd, en de onderhandse grip vond ik wat makkelijker uit te voeren. Nu viel me op dat daar ook nog 2 verschillen tussen zijn, om het allemaal wat makkelijker te houden..

Ter illustratie: Deze onderhand grip deed ik
(Yt filmpjes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij deze is zijn rug bijna parallel met de grond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het tweede filmpje lijkt hij lager, en legt steeds de barbell neer. Welke is aan te raden?
pi_107200771
Eerste is Bent Over Row, tweede is Pendlay Row. Tweede wordt aangeraden voor sowieso krachtontwikkeling. Pendlay Row is sowieso ook de volledige beweging en explosiever dan Bent Over Row.

Als je StrongLifts 5x5 doet sowieso Pendlay Row doen, anders doe je het programma niet. :P Mehdi legt ook verder wel uit waarom die er in zit ipv Bent Over Row. :)

http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/
pi_107201320
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:51 schreef Panzermaus het volgende:
Eerste is Bent Over Row, tweede is Pendlay Row. Tweede wordt aangeraden voor sowieso krachtontwikkeling. Pendlay Row is sowieso ook de volledige beweging en explosiever dan Bent Over Row.

Als je StrongLifts 5x5 doet sowieso Pendlay Row doen, anders doe je het programma niet. :P Mehdi legt ook verder wel uit waarom die er in zit ipv Bent Over Row. :)

Sowieso G.

kusje :* (no homo)
Of toch du vader?
pi_107201826
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:51 schreef Panzermaus het volgende:

Okay bedankt, G.
Nu zit ik dus deze te bekijken:
SPOILER
Echter lijkt zijn beweging zo raar? Hij gaat heel snel omhoog, en dan weer heel snel omlaag. Is het niet 'beter' om het wat langzamer te doen? Hij laat bijna die barbell vallen elke keer als hij omlaag gaat :')

SPOILER
Deze dude doet het een stuk rustiger? Of maakt dat niet zo veel uit? (wat een hoop vragen..)
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 23:16:26 #284
230491 Zith
pls tip
pi_107202104
Kwestie van gewicht lijkt me, Tom zal meer aankunnen denk ik. Als het zwaarder wordt kan je minder snel, en laat je hem ook minder snel vallen. Al heb ik wel altijd gehoord dat het zo explosief mogelijk moet (terwijl je in de juiste vorm zit).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107202150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:10 schreef sneez het volgende:

[..]

Okay bedankt, G.
Nu zit ik dus deze te bekijken:
SPOILER
Echter lijkt zijn beweging zo raar? Hij gaat heel snel omhoog, en dan weer heel snel omlaag. Is het niet 'beter' om het wat langzamer te doen? Hij laat bijna die barbell vallen elke keer als hij omlaag gaat :')

SPOILER
Deze dude doet het een stuk rustiger? Of maakt dat niet zo veel uit? (wat een hoop vragen..)
Volgens mehdi zo explosief mogelijk, met de gedachte dat je al je energie gebruikt voor de echte beweging, ipv energie verspillen door het langzaam te doen
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 23:19:50 #286
230491 Zith
pls tip
pi_107202244
He bah nu ben ik het blijkbaar eens met die vreselijke mehdi :r
pi_107202441
http://www.t-nation.com/f(...)l#3-8211-perfect-rep

Wie traint volgens dit principe? Heb het vandaag geprobeerd, alleen de 'SRP Twitch Turnaround' begrijp ik niet helemaal, lijkt me ook een beetje kut om dat punt voor elke oefening te gaan uit te vinden.

edit: Heb het nog eens gelezen, en als ik het goed begrijp eindig je het excentrische deel van een rep met een korte 'vrije val', die je opvangt en van daaruit meteen (explosief) de volgende rep maakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door 16meter op 24-01-2012 23:31:05 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:38:32 #288
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107202926
Oké, ben dus sinds september matig tot redelijk serieus bezig, maar naar mijn mening nog niet serieus genoeg.
Dat moet anders en ik heb nu echt alles op papier gezet met behulp van exrx, zo uitgebreid mogelijk zodat ik elk spiertje in mijn lijf goed aanpak. Het volgende schema is daar uit gekomen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Day 1: Legs, shoulders, forearms
•    Squat
•    Seated Leg Press
•    Seated Leg Curl
•    Standing Calf Raise
•    Shoulder Press
•    Upright Row
•    Wrist Curl/Reverse Wrist Curl

Day 2: Chest, biceps, triceps
•    Bench Press
•    Incline Bench Press
•    Dip
•    Close Grip Bench Press/Tricep Extension
•    Pushdown/Bench Dip
•    Barbell Curl
•    Concentration Curl/Preacher Curl

Day 3: Back, waist
•    Deadlift
•    Bent-over Row
•    Seated/Lying Row
•    Pull-up
•    Chin-up
•    Shrug
•    Hanging Leg-hip Raise/Weighted Incline Sit-up

Aanvankelijk was het de bedoeling om de biceps met de borst te doen en de triceps met de rug, maar omdat er zoveel te doen is op dag 3, heb ik de triceps ook maar bij dag 2 gegooid.

Goed schema of overkill?
This isn't even my final form.
pi_107202944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:24 schreef 16meter het volgende:
http://www.t-nation.com/f(...)l#3-8211-perfect-rep

Wie traint volgens dit principe? Heb het vandaag geprobeerd, alleen de 'SRP Twitch Turnaround' begrijp ik niet helemaal, lijkt me ook een beetje kut om dat punt voor elke oefening te gaan uit te vinden.

edit: Heb het nog eens gelezen, en als ik het goed begrijp eindig je het excentrische deel van een rep met een korte 'vrije val', die je opvangt en van daaruit meteen (explosief) de volgende rep maakt.
ik weet dat dat die thib fan is van olympische oefeningen en die verwerk ik wel in mijn schema. Ik vind het ook het leukst om te doen, high pulls en push presses
pi_107203129
Levo, ik zou triceps naar dag 1 en forearms schrappen. Neem aan dat je niet achterelkaar traint maar steeds met 1 dag er tussen ?
pi_107203130
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
Oké, ben dus sinds september matig tot redelijk serieus bezig, maar naar mijn mening nog niet serieus genoeg.
Dat moet anders en ik heb nu echt alles op papier gezet met behulp van exrx, zo uitgebreid mogelijk zodat ik elk spiertje in mijn lijf goed aanpak. Het volgende schema is daar uit gekomen:
[ code verwijderd ]

Aanvankelijk was het de bedoeling om de biceps met de borst te doen en de triceps met de rug, maar omdat er zoveel te doen is op dag 3, heb ik de triceps ook maar bij dag 2 gegooid.

Goed schema of overkill?
Wat matig in de schouder afdeling imo (alleen lateral delts). Ik zou er nog iets voor anterior deltoids bijgooien, front raises bijvoorbeeld. Ook zou ik op je borst dag er nog iets van een fly beweging ingooien (DB flies bijv), je hebt nu alleen drukkende bewegingen voor je borst, terwijl je ook een fly beweging wilt maken.

Verder ben ik persoonlijk meer een fan van borst/triceps, rug/biceps, benen/schouders. Ook isoleer je m.i. groepen die je niet hoeft te isoleren (traps, wrists). En op je biceps/triceps/borst dag pak je relatief veel triceps en weinig biceps (bij al die borst oefeningen pak je ook al triceps).
Of toch du vader?
pi_107203148
quote:
[ code verwijderd ]

Goed schema of overkill?
Lateral raise ipv Upright row
Bent-over lat. raise/Face pulls erbij

Incline dumbbell fly's bij borst
pi_107203154
quote:
[ code verwijderd ]

Goed schema of overkill?
Waarom curlen? En waarom 3x benchpress en geen flyes er bijvoorbeeld voor in de plaats?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_107203161
En sowieso zou ik meer schouders doen.
pi_107203236
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:45 schreef Seam het volgende:

[..]

Waarom curlen? En waarom 3x benchpress en geen flyes er bijvoorbeeld voor in de plaats?
Niks mis met curls in een split.
Of toch du vader?
pi_107203337
quote:
[ code verwijderd ]

Goed schema of overkill?
Waarom ga je niet gewoon eerst 12 weken SS of SL doen?
If not now, then when.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:53:14 #297
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107203357
Ik ga al jullie tips meenemen en mijn schema even aanpassen. Drop hem wel weer als deze klaar is (misschien morgen).

Wat betreft de schouders: volgens exrx pak je met de upright row de lateral delts en met de shoulder press de anterior delts. En de posterior delts pak je al op de rugdag met de rows. Maar ik zal het doen zoals jullie het zeggen.

Wat betreft bp: ik zal de close grip schrappen, wel houd ik de flat bp en de incline bp erin, de flat doe ik met barbell en de incline met dumbells. Misschien nog wat flyes erin.

Triceps en biceps zijn een probleem inderdaad, triceps is een beetje overkill op de borstdag, daarom wilde ik aanvankelijk triceps op de rugdag doen en biceps op de borstdag, maar dan krijg ik het behoorlijk druk op de rugdag. Daar zal ik nog even aan moeten puzzelen.

Bedankt in ieder geval allemaal! ^O^
pi_107203380
Wat Yuri zegt kan ook.
pi_107203382
quote:
Triceps en biceps zijn een probleem inderdaad, triceps is een beetje overkill op de borstdag, daarom wilde ik aanvankelijk triceps op de rugdag doen en biceps op de borstdag, maar dan krijg ik het behoorlijk druk op de rugdag. Daar zal ik nog even aan moeten puzzelen.
Achjoh... ik doe borst/rug/biceps/triceps op een dag... kan best :P :D
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:55:01 #300
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107203410
Met SS/SL heb ik geen ervaring, nog niet over gelezen etc.
Met welke reden zou je dat willen doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')