Transvetten ontstaan alleen bij *gedeeltelijk* gehard vet. Als je het volledig hydrogeniseert heb je alleen enkelvoudige bindingen tussen de koolstofatomen en dus geen Cis/Trans-isomerisatie.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:37 schreef Zith het volgende:
Als er gehard bij staat heeft men het vet aangepast waardoor het dus gehard is. Wat is transvet? Geharde plantaardige olieen. Hoe noemt men gehard palmvet ook wel? Gehydrogeneerde palmolie. Wat is Hydrogenering?
ok gr gr
Is ook chill. Alleen wok afwassen is weer kutwerk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik doe meestal alles wokken. Eerst de groenten een paar minuten, daarna het vlees en vervolgens de groenten erbij voor een minuut of 2. Sausje naar keuze en smullen maar.
De gehardde palmolie is volledig gehygrogeneerd?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Transvetten ontstaan alleen bij *gedeeltelijk* gehard vet. Als je het volledig hydrogeniseert heb je alleen enkelvoudige bindingen tussen de koolstofatomen en dus geen Cis/Trans-isomerisatie.
In Jip- en Janneketaal:
http://dieet.blog.nl/alge(...)tzelfde-als-transvet
Er wordt in Nederland denk ik geen pindakaas meer verkocht met meer dan insignificante hoeveelheden transvetten erin. iig van Calve, AH eigen merk niet.
Anders zou er 'gedeeltelijk gehardde palmolie' en ook transvetten in de voedingswaardetabel staan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:20 schreef Zith het volgende:
[..]
De gehardde palmolie is volledig gehygrogeneerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar bij deze is zijn rug bijna parallel met de grond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het tweede filmpje lijkt hij lager, en legt steeds de barbell neer. Welke is aan te raden?
Sowieso G.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:51 schreef Panzermaus het volgende:
Eerste is Bent Over Row, tweede is Pendlay Row. Tweede wordt aangeraden voor sowieso krachtontwikkeling. Pendlay Row is sowieso ook de volledige beweging en explosiever dan Bent Over Row.
Als je StrongLifts 5x5 doet sowieso Pendlay Row doen, anders doe je het programma niet.Mehdi legt ook verder wel uit waarom die er in zit ipv Bent Over Row.
http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/
Okay bedankt, G.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:51 schreef Panzermaus het volgende:
Eerste is Bent Over Row, tweede is Pendlay Row. Tweede wordt aangeraden voor sowieso krachtontwikkeling. Pendlay Row is sowieso ook de volledige beweging en explosiever dan Bent Over Row.
Als je StrongLifts 5x5 doet sowieso Pendlay Row doen, anders doe je het programma niet.Mehdi legt ook verder wel uit waarom die er in zit ipv Bent Over Row.
http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter lijkt zijn beweging zo raar? Hij gaat heel snel omhoog, en dan weer heel snel omlaag. Is het niet 'beter' om het wat langzamer te doen? Hij laat bijna die barbell vallen elke keer als hij omlaag gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze dude doet het een stuk rustiger? Of maakt dat niet zo veel uit? (wat een hoop vragen..)
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:10 schreef sneez het volgende:
[..]
Okay bedankt, G.
Nu zit ik dus deze te bekijken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter lijkt zijn beweging zo raar? Hij gaat heel snel omhoog, en dan weer heel snel omlaag. Is het niet 'beter' om het wat langzamer te doen? Hij laat bijna die barbell vallen elke keer als hij omlaag gaatVolgens mehdi zo explosief mogelijk, met de gedachte dat je al je energie gebruikt voor de echte beweging, ipv energie verspillen door het langzaam te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze dude doet het een stuk rustiger? Of maakt dat niet zo veel uit? (wat een hoop vragen..)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Day 1: Legs, shoulders, forearms • Squat • Seated Leg Press • Seated Leg Curl • Standing Calf Raise • Shoulder Press • Upright Row • Wrist Curl/Reverse Wrist Curl Day 2: Chest, biceps, triceps • Bench Press • Incline Bench Press • Dip • Close Grip Bench Press/Tricep Extension • Pushdown/Bench Dip • Barbell Curl • Concentration Curl/Preacher Curl Day 3: Back, waist • Deadlift • Bent-over Row • Seated/Lying Row • Pull-up • Chin-up • Shrug • Hanging Leg-hip Raise/Weighted Incline Sit-up |
ik weet dat dat die thib fan is van olympische oefeningen en die verwerk ik wel in mijn schema. Ik vind het ook het leukst om te doen, high pulls en push pressesquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:24 schreef 16meter het volgende:
http://www.t-nation.com/f(...)l#3-8211-perfect-rep
Wie traint volgens dit principe? Heb het vandaag geprobeerd, alleen de 'SRP Twitch Turnaround' begrijp ik niet helemaal, lijkt me ook een beetje kut om dat punt voor elke oefening te gaan uit te vinden.
edit: Heb het nog eens gelezen, en als ik het goed begrijp eindig je het excentrische deel van een rep met een korte 'vrije val', die je opvangt en van daaruit meteen (explosief) de volgende rep maakt.
Wat matig in de schouder afdeling imo (alleen lateral delts). Ik zou er nog iets voor anterior deltoids bijgooien, front raises bijvoorbeeld. Ook zou ik op je borst dag er nog iets van een fly beweging ingooien (DB flies bijv), je hebt nu alleen drukkende bewegingen voor je borst, terwijl je ook een fly beweging wilt maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
Oké, ben dus sinds september matig tot redelijk serieus bezig, maar naar mijn mening nog niet serieus genoeg.
Dat moet anders en ik heb nu echt alles op papier gezet met behulp van exrx, zo uitgebreid mogelijk zodat ik elk spiertje in mijn lijf goed aanpak. Het volgende schema is daar uit gekomen:
[ code verwijderd ]
Aanvankelijk was het de bedoeling om de biceps met de borst te doen en de triceps met de rug, maar omdat er zoveel te doen is op dag 3, heb ik de triceps ook maar bij dag 2 gegooid.
Goed schema of overkill?
Lateral raise ipv Upright rowquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
Oké, ben dus sinds september matig tot redelijk serieus bezig, maar naar mijn mening nog niet serieus genoeg.
Dat moet anders en ik heb nu echt alles op papier gezet met behulp van exrx, zo uitgebreid mogelijk zodat ik elk spiertje in mijn lijf goed aanpak. Het volgende schema is daar uit gekomen:
[ code verwijderd ]
Aanvankelijk was het de bedoeling om de biceps met de borst te doen en de triceps met de rug, maar omdat er zoveel te doen is op dag 3, heb ik de triceps ook maar bij dag 2 gegooid.
Goed schema of overkill?
Waarom curlen? En waarom 3x benchpress en geen flyes er bijvoorbeeld voor in de plaats?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
[ code verwijderd ]
Goed schema of overkill?
Niks mis met curls in een split.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:45 schreef Seam het volgende:
[..]
Waarom curlen? En waarom 3x benchpress en geen flyes er bijvoorbeeld voor in de plaats?
Waarom ga je niet gewoon eerst 12 weken SS of SL doen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:38 schreef Levolution het volgende:
[ code verwijderd ]
Goed schema of overkill?
Achjoh... ik doe borst/rug/biceps/triceps op een dag... kan bestquote:Triceps en biceps zijn een probleem inderdaad, triceps is een beetje overkill op de borstdag, daarom wilde ik aanvankelijk triceps op de rugdag doen en biceps op de borstdag, maar dan krijg ik het behoorlijk druk op de rugdag. Daar zal ik nog even aan moeten puzzelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |