Dat vroeg ik me af. Het is een soort kwaliteits aanduiding, dat weet ik. Maar zijn ze bv minder zuur?quote:
Er wordt daar een ander ras gekweekt, is minder zuur en scherp, erg fijn om ijs mee te maken. In Nieuw zeeland zijn de citroenen ook milder.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me af. Het is een soort kwaliteits aanduiding, dat weet ik. Maar zijn ze bv minder zuur?
Leuk om te weten!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wordt daar een ander ras gekweekt, is minder zuur en scherp, erg fijn om ijs mee te maken. In Nieuw zeeland zijn de citroenen ook milder.
Flan caramelquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef krakkemieke het volgende:
Hmm, dinsdag komt mijn moeder kaasfondue eten. Wat zal ik eens voor toetje maken?
Op zich heel lekker, maar ik wilde iets minder machtig. Ik heb nog diepvries frambozen ook.....quote:
Geen room gebruiken, maar gewoon volle melk, is dan helemaal niet machtig.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Op zich heel lekker, maar ik wilde iets minder machtig. Ik heb nog diepvries frambozen ook.....
Nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:47 schreef krakkemieke het volgende:
Is dat hetzelfde als creme caramel? Mijn creme brulee ijzer is verroest.
Goed plan!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee.
Flan Caramel
Suiker
eieren
melk
eventueel wat vanille
zet een steelpannetje op het vuur met een kopje water en breng aan de kook.
Neem een teflon antiaanbak koekepannetje en doe er een flinke hoeveelheid suiker is, zeg maar een ons of zo.
Smelt de suiker op een laag vuur, en laat dit zacht carameliseren.
Als de suiker caramel is, en vloeibaar giet je deze onder continu roeren beetje bij beetje in het kokende water, het gaat heftig koken omdat de suiker heter is als kokend water.
Giet NOOIT kokend water in de suikerpan, das bloedlink, spuitende spetterende suiker en kokend water kunnen dan alle kanten op vliegen
Je kookt de caramel water mix tot ie wat dikker begint te worden, maar moet nog geen draden trekken.
Je caramelsaus is nu klaar.
Neem Timbaaltjes, of kopjes, en beboter deze, wrijf ze in met boter dus, aan de binnenkant.
doe nu wat suiker in een kopje en bedek de boter met suiker, en giet wat over is in het volgende kopje. (4 stuks)
giet nu voorzichtig de afgekoelde caramelsaus in de kopjes.
Neem 4 eieren, wat suiker met 2 kopjes melk, en kluts deze door elkaar, met eventueel wat vanille erdoor (zaadjes uit een boon of gewoon vanille suiker, dr oetker heeft vanille suiker met echte vanille, ipv vanilin een smaakstof die naar vanille smaakt)
giet caramelsaus in timbaaltjes, een bodempje
Giet het eimengsel voorzichtig in de timbaaltjes, (of kopjes)
en zet het in een overvaste schaal met die je 3/4 vult met water. Dit zet je in de oven bij 175 graden (hoe lang ligt aan je oven) tot het mengsel stijf is, en goudbruin.
Af laten koelen, langs de wand losmaken indien nodig met een mesje, en er een toetjes bord boven op leggen, en dan omdraaien.
Nu staat het timbaaltje ondersteboven op je bordje en je tilt het voorzichtig op zodat je flan (puddinkje) op het bord blijft staan, de dikke caramel loopt er prachtig overheen.
Heeeeeeel erg lekker
Daarom twijfelde ik. Ik ken flan als een soort puddingbroodje bij de bakker.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen hebben nog nooit een flan gegeten, je ziet ze zelden in restaurants en dan zijn ze meestal met zetmeel gemaakt ipv ei
Ik weet het niet, maar zou dat experiment wel eens kunnen doen. Maar of het mooi vloeibaar wordt betwijfel ik. Ik weet voor mij hoe het iig wel goed gaat en het is mijn lievelingstoetjequote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:08 schreef krakkemieke het volgende:
Kan je trouwens niet gewoon caramel maken en dat in de timbaaltjes gieten? Dan wordt het door het vocht toch al saus?
Ik heb het in Frankrijk regelmatig gegeten en ik vond de caramel zo dun. Waterig.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar zou dat experiment wel eens kunnen doen. Maar of het mooi vloeibaar wordt betwijfel ik. Ik weet voor mij hoe het iig wel goed gaat en het is mijn lievelingstoetje
En waarop googlede je danquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:38 schreef krakkemieke het volgende:
Gatver! Ik krijg AVG als ik google!
Dat vraag ik me ook af en Piet ook.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:56 schreef Sunnythesun het volgende:
lekker gesport, gezellig kopje thee gedronken en met het meisje van de sportschool gekletst
Nu Silent witness kijken, daarna maar eens douchen
![]()
Oh en fijn recept Piet! Ik vroeg me alleen af over de karamel: ik heb het wel eens gemaakt maar dan deed ik het water er meteen bij. Maakt dat veel uit? Klinkt minder 'spannend' namelijk
Hoe bedoel je dat? Je maakt caramel van de suiker en giet je daar wat water op?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en fijn recept Piet! Ik vroeg me alleen af over de karamel: ik heb het wel eens gemaakt maar dan deed ik het water er meteen bij. Maakt dat veel uit? Klinkt minder 'spannend' namelijk
Nee, je giet caramel zonder water in de vormpjes en daar giet je de creme op?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Je maakt caramel van de suiker en giet je daar wat water op?
Het vocht wat uit de creme komt, maakt de caramel vloeibaar toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:09 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee, je giet caramel zonder water in de vormpjes en daar giet je de creme op?
Of je zit met een klont caramel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:10 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het vocht wat uit de creme komt, maakt de caramel vloeibaar toch?
Nee, je zet water met suiker tegelijkertijd op. Soort siroop wat je karamel laat worden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Je maakt caramel van de suiker en giet je daar wat water op?
Nee. Als je pudding stolt, komt er ook vocht uit. En anders wel omdat suiker vocht aantrekt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of je zit met een klont caramel.
Hoe carameliseert je suiker dan? Moet eerst het water verdampen, en dan heb je caramel, geen caramelsaus.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, je zet water met suiker tegelijkertijd op.
Hmm toch heb ik menig recept gezien waar het zo moet, en in kookprogramma's lukt het ze ook vaak zoquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe carameliseert je suiker dan? Moet eerst het water verdampen, en dan heb je caramel, geen caramelsaus.
Ja, de caramel gaat onderin het bakje. De eierpudding laat nog vocht los als het stolt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe carameliseert je suiker dan? Moet eerst het water verdampen, en dan heb je caramel, geen caramelsaus.
Dat is een theorie, ik weet niet of dat foutloos gaat lukken, maar als je de caramelsaus te dun vind kan je hem binden met wat maizena bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:13 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee. Als je pudding stolt, komt er ook vocht uit. En anders wel omdat suiker vocht aantrekt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:15 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, de caramel gaat onderin het bakje. De eierpudding laat nog vocht los als het stolt.
Dus dan heb je saus!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:15 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, de caramel gaat onderin het bakje. De eierpudding laat nog vocht los als het stolt.
Dat. De caramel hier was goed geluktquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hmm toch heb ik menig recept gezien waar het zo moet, en in kookprogramma's lukt het ze ook vaak zo
Ik maak hem zoals ik gepost heb, veel geexperimenteerd en dit is volgens mij de beste manier, veilig bovendien.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hmm toch heb ik menig recept gezien waar het zo moet, en in kookprogramma's lukt het ze ook vaak zo
Dan moet je eerst de puddinkjes storten. Dat zou kunnen ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een theorie, ik weet niet of dat foutloos gaat lukken, maar als je de caramelsaus te dun vind kan je hem binden met wat maizena bijvoorbeeld
Nee hoor, saus kan ook in de vorm voordat je het eimengsel erin doetquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:19 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de puddinkjes storten. Dat zou kunnen ja.
Ja, dat ga ik ook echt niet proberen! Maar bij de methode die ik bedoel hoeft dat dus ook niet, er wordt zelfs helemaal niet gegoten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik maak hem zoals ik gepost heb, veel geexperimenteerd en dit is volgens mij de beste manier, veilig bovendien.
Er zijn meer manieren, maar ik prefereer deze, en kan ik met een gerust hart aanbevelen.
Caramel maken en daar water bij gieten kan tot rondvliegende klodders loeihete caramel leiden, heel pijnlijk op je huid.
Ik zou caramel maken en geen water toevoegen. Laagje caramel in een vormpje gieten, custard erop.....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik maak hem zoals ik gepost heb, veel geexperimenteerd en dit is volgens mij de beste manier, veilig bovendien.
Er zijn meer manieren, maar ik prefereer deze, en kan ik met een gerust hart aanbevelen.
Caramel maken en daar water bij gieten kan tot rondvliegende klodders loeihete caramel leiden, heel pijnlijk op je huid.
Let wel, zo inkoken tot het net geen draden trektquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik ook echt niet proberen! Maar bij de methode die ik bedoel hoeft dat dus ook niet, er wordt zelfs helemaal niet gegoten.Goed, ik ga dus beide een keer proberen: die van jou en die ik beschreef en dan zal ik eens zien wat het verschil in resultaat is
Check!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Let wel, zo inkoken tot het net geen draden trekt
das weer wat andersquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:27 schreef krakkemieke het volgende:
Ik voel een creme caramel meet aankomen!
Ik voel vooral mijn bed aankomenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:27 schreef krakkemieke het volgende:
Ik voel een creme caramel meet aankomen!
Nog niet hoorquote:
Leuk dat je een fijne dag had.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:36 schreef z80 het volgende:
terug van een dagje bakken in Aachen. nette schonen sauna met vriendelijk personeel.
en met meerdere hete (lees 90 graden of meer) sauna cabines. ook om het half uur wel ergens een opgiet. absolute voor herhaling vatbaar. jammer dat het zo ver rijden is.
Lekker Zet, dat het bevallen is in de hoge temperaturen. Grrr.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:36 schreef z80 het volgende:
terug van een dagje bakken in Aachen. nette schonen sauna met vriendelijk personeel.
en met meerdere hete (lees 90 graden of meer) sauna cabines. ook om het half uur wel ergens een opgiet. absolute voor herhaling vatbaar. jammer dat het zo ver rijden is.
wat was er anders aan de scrub?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lekker Zet, dat het bevallen is in de hoge temperaturen. Grrr.
Een paar weken terug was ik in Harderwijk en dat was groo-oot en
ook veel keus uit allerlei.
Zelf vond ik de scrub heerlijk en het was nieuw voor mij op die manier.
En terug van Sicily en schud de stemming van mij af...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:06 schreef z80 het volgende:
[..]
wat was er anders aan de scrub?
zelf geef ik de voorkeur om eerst goed het scrub zout goed in de wrijven en daarna in een sauna of stoom cabine te gaan zitten.
Ik ookquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:09 schreef AnneX het volgende:
Lastig he Sun: te veel weten om te kunnen kiezen.
Ben benieuwd wat je gaat doen !
van de scrub krijg ik geen zacht velletje. wel van de chocolademousse en honing.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
En terug van Sicily en schud de stemming van mij af...
Anders was dat ik al honderd jaar niet was geweest.
Een totale lichaams scrub herinner ik mij niet.
Nu was er een mooie hut buiten waar men handen vol scrubzout in verschillende
" smaken" kon gebruiken en afspoelen.
Zachte babyvelletje kreeg ik ervan.
Staak gaat goed. Elke dag een beetje meer soeplessequote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:09 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het trouwens met het gescrubde vel van Bluezz' staak ?
En met de knie? Trekt dat ook bij na 6 weken ?
Vega achtige paella?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm... wat moet ik morgen toch eens maken voor het eten?? Mijn vader, stiefmoeder en broertje komen, broertje eet geen 'stukjes' vlees, wel gehakt vernam ik net. Dus helemaal vegetarisch is niet nodig. Maar heb nog steeds geen idee
pasta bolognese ?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm... wat moet ik morgen toch eens maken voor het eten?? Mijn vader, stiefmoeder en broertje komen, broertje eet geen 'stukjes' vlees, wel gehakt vernam ik net. Dus helemaal vegetarisch is niet nodig. Maar heb nog steeds geen idee
Oh, dus we mogen nu gewoon zeggen dat Iruis terecht heeft gewonnen?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:18 schreef FutureFairytale het volgende:
The Voice gekeken; was een leuke show.
Vanmiddag zei iemand op het laatste moment af dus nog gauw een extra hap in elkaar gedraaid. Jammer van mn pesto want super had geen basilicum dus ik 3 km verder rijden voor basilicum... eet niemand van mijn lekkere pesto. Nou ja, 1 stukje brood maar gelukkig vonden ze het wel lekker.
Was gezellig met veels te veel eten, een film en ff zingen.
En toen thuis The Voice gekeken. Nu nog ff tennis aan en hier teruglezen.
Ja dat vond ik ook erg mooi! Birdy is vooral nog heel jong maar ook zeker getalenteerd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, dus we mogen nu gewoon zeggen dat Iruis terecht heeft gewonnen?
Ik vond vooral haar duet met dat vogeltje (Birdy) kippenvel-goed. Ze was veel beter dan die Birdy.
Vriendinnengedoe ook goed verlopen?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:52 schreef FutureFairytale het volgende:
En.. ik was er vanochtend om half 10 al uit![]()
*schouderklopje*
Ja! Dat meisje is een stuk aardiger zonder haar vriendjequote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Vriendinnengedoe ook goed verlopen?
watjequote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Toch maar de tv uitgezet, zondag moet ik er nml om 7u uit en wil niet weer mn tijden verleggen en maar met 2 uur slaap de baan op want vorige nacht en tennisdag was een ramp. Dan tennis ik liever niet.
Als ik wakker word na 10u ga ik niet meer opnieuw in slaap vallen probeer ik. Heb een koude emmer water nodig.
NJa die is dan ook al járen bezig he.. Prodical sons was nog best behoorlijk bekend in het alternatieve circuit.. leuke band was dat.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Erwin vond ik ook goed vnv en denk dat Angela gelijk heeft; dat hij er over 10 jaar nog is en de anderen niet meer.
Zelfs Johan Derksen kende hem en vond het zonde dat hij aan de voice mee ging doenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
NJa die is dan ook al járen bezig he.. Prodical sons was nog best behoorlijk bekend in het alternatieve circuit.. leuke band was dat.
Verder weet ik er niets van, heb ik niets mee gekregen en ben ik blij dat het weer voorbij is
en terecht jaquote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Zelfs Johan Derksen kende hem en vond het zonde dat hij aan de voice mee ging doen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:48 schreef LieLie het volgende:
De hele kip gaat niet door, het wordt deze van Kayotic met kippenbouten: http://www.kayotic.nl/blog/crockpot-chicken-a-lorange
Ibuprofen?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:08 schreef Vork het volgende:
Ik heb de hele week al barstende koppijn, iemand nog een tip?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah, vis is goedgekeurd, vispotje vanavond dus en voor bij de koffie maak ik citroenclafoutis met tijm
vandaar dat ik het vanavond ook maakquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik weet nog niet wat ik ga maken. Zo eerst de vriezer bekijkenZal misschien een viscurry worden
Curry's maken is te simpel en zoooooo lekker.
Rust?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:08 schreef Vork het volgende:
Ik heb de hele week al barstende koppijn, iemand nog een tip?
Waarom ben je dan bereikbaar?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:22 schreef Anthraxx het volgende:
Eerste dag van mijn vakantie en ik word weer gebeld door mijn baas dat er een server staat te roken.
Waarom gebeurd het bij mij altijd, in mijn vrije tijd, op mijn vrije dagen, dat die dingen het begeven?
Als ik het niet ben hebben ze 1.5 week geen server. Het is geen klacht verder, ik doe het zelf, maar het valt wel op dat het *altijd* gebeurd op het moment dat ik vrij benquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom ben je dan bereikbaar?
Denk je?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:29 schreef Vork het volgende:
Iemand die ook snapt hoe webservers werken. die bestaan toch nog wel, die mensen?
Te weinig werk om iemand continu die servers te laten beheren en dan is een systeembeheerder toch behoorlijk prijzig. Dat is de voornaamste reden eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:28 schreef Vork het volgende:
Maar, en dat heb ik me wel vaker afgevraagd bij die baas van jou, waarom neemt hij dan niet iemand erbij aan, in plaats van dat hij gewoon nog een stapel werk op jouw bureau kwakt?
Genoeg hoor. Maar ik doelde meer op dat de meeste collega's van mij zich er niet of nauwelijks voor interesserenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:29 schreef Vork het volgende:
Iemand die ook snapt hoe webservers werken. die bestaan toch nog wel, die mensen?
Dat is ook een interessante optie. Ik zal het eens meenemen in mijn volgende functionerings gesprekquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou je baas dan maar aanraden het als dienst in te kopen ipv het zelf te doen.
Of jou in te huren als externe dienstverlener en hetzelfde tarief te betalenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is ook een interessante optie. Ik zal het eens meenemen in mijn volgende functionerings gesprek.
Ik vind het interessant om het beheer erbij te doen voor het product dat wij leveren. Dat is een behoorlijke uitdaging omdat het aantal klanten groeit, en de server(s) daarbij dus ook mee moeten groeien.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:34 schreef Vork het volgende:
Vind je het zelf interessant genoeg om dat beheer erbij te doen, of zou je liever gewoon fulltime bezig willen zijn met dat waar je tenslotte voor bent aangenomen?
Vind ik ook. Meerdere keren al aangegeven maar het lijkt niet aan te komen. De noodzaak er van tenminste.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:40 schreef Vork het volgende:
In de ideale situatie zouden eigenlijk je collega´s ook een deel van dat spoedwerk moeten snappen en op zich moeten nemen.
Eigenlijk is het ook wel een risicovolle situatie zo. Als jij besluit om een maand op een eiland in weetikveelwaaristan te gaan zitten, omdat je nu eenmaal toe bent aan vakantie na heel veel werken, dan dondert dus vroeg of laat de boel in elkaar, omdat de rest van toeten noch blazen weet, als het gaan om die server.
Wel een reden om even Ermelo te gaan bezoeken vanmiddagquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:42 schreef Vork het volgende:
Dat wordt dus zuipen de rest van je vakantie.
Vergeet dat Amersfoortse blond niet. Dat was eigenlijk een meer dan prima biertjequote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:43 schreef Anthraxx het volgende:
Wel een reden om even Ermelo te gaan bezoeken vanmiddag.
Gek genoeg niet in Amersfoort zelf bij de Slijters te krijgenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:48 schreef Vork het volgende:
[..]
Vergeet dat Amersfoortse blond niet. Dat was eigenlijk een meer dan prima biertje
Dat is wel gek ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:52 schreef Anthraxx het volgende:
Gek genoeg niet in Amersfoort zelf bij de Slijters te krijgen.
Au. Buikpijn, duizeligheid en vanmiddag de schijterijquote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:21 schreef golfer het volgende:
Zieke Bluezz ligt hier zielig op de bank te slapen. Soort buikgriep.
Dat laatste heeft ze nu al.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:31 schreef Stereotomy het volgende:
Au. Buikpijn, duizeligheid en vanmiddag de schijterij
Dat ding wil aandachtquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:22 schreef Anthraxx het volgende:
Eerste dag van mijn vakantie en ik word weer gebeld door mijn baas dat er een server staat te roken.
Waarom gebeurd het bij mij altijd, in mijn vrije tijd, op mijn vrije dagen, dat die dingen het begeven?
ow.. leuk effe lezen toen had ik nog nooit van FOK gehoord !quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:28 schreef golfer het volgende:
Interview met Nico Dijkshoorn in het VK-magazine.
Hij vertelt wel dat z'n schrijverscarrière begon met zijn Internetcolumns over BB op Internet, maar zegt niet dat ie dat voor Fok! deed.
Wel vermeldt ie z'n username Doordevil in dat artikel.
ruzie in ondergoed?
Volgens mij zijn ze niet vriendelijk uit elkaar gegaan toendertijd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:28 schreef golfer het volgende:
Interview met Nico Dijkshoorn in het VK-magazine.
Hij vertelt wel dat z'n schrijverscarrière begon met zijn Internetcolumns over BB op Internet, maar zegt niet dat ie dat voor Fok! deed.
Wel vermeldt ie z'n username Doordevil in dat artikel.
ruzie in ondergoed?
Er is hier niet eens de mogelijkheid gekomen welke natuurbaan als eerste natuurijs hadquote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wel, ik heb net 20 km. geschaatst, op natuurijs!![]()
![]()
En voor de rest heb ik een heerlijk rustig weekend. Wat Zweeds leren, lekker koken, wat tv kijken...Heerlijk!
Kan mij ook zoiets herinneren. Hij is toen naar Veronica gegaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:32 schreef Anthraxx het volgende:
Volgens mij zijn ze niet vriendelijk uit elkaar gegaan toendertijd.
Arme MrLiequote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:43 schreef LieLie het volgende:
Zo, de kip staat op. MrLie is niewe rekjes in de douche aan het hangen, ik kom ruimte te kort
Je gaat zelf aan zo'n rekje hangen?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:43 schreef LieLie het volgende:
MrLie is niewe rekjes in de douche aan het hangen, ik kom ruimte te kort
quote:Het album van TVOH, Iris - 'Live At The Harp Rock Café' is samengesteld: Titel"Total Eclipse Of The Harp;
songs:
Owner Of A Lonely Harp;
Unbreak My Harp;
Where Do Broken Harps Go?;
Here In My Harp;
Where Does My Harp Beats Now;
Harpbreak Hotel;
My Harp Will Go On (from Titanic);
My Harp Belongs To Daddy;
Thunder in My Harp;
Anyone Who Had A Harp;
Harpache Tonight;
en voor de Carnaval: Er staat een Harp in de gang / Oeoe Oerend Harp (Patty Harpenau Mix)
Sponsored by het Buma Harpengala...
Zo fijn als je werk ook je hobby isquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik dacht dat ik moest gaan werken vanmiddag, maar de migratie is al helemaal klaarDan ga ik maar gezellig hobbyen met SQLserver, SSIS-packages en datamigraties
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zo fijn als je werk ook je hobby is
Da's toch met elk politiek congresquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:48 schreef borisz het volgende:
Jiskefet valt in het niet hoor bij dit CDA-Congres
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:05 schreef Stereotomy het volgende:
Zo, weer in de trein terug naar Lampegat. Was leuk weekendje![]()
![]()
Waar is de ziekenboeg?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:31 schreef Stereotomy het volgende:
Au. Buikpijn, duizeligheid en vanmiddag de schijterij
Zijn er heel veel Vork op het moment. Beterschap en doe ff rustig aan!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:23 schreef Vork het volgende:
Ik heb geen idee, ik voel me over het algemeen gewoon beroerd. Zou zomaar verband kunnen hebben. Ik hoop dat ik er na dit weekend toch wel helemaal vanaf ben. Liefst iets eerder zelfs.
Kies iemand uit die je niet magquote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:27 schreef Vork het volgende:
Ja dat was mij ook al opgevallen, wat is dat toch en welke idioot kunnen we hiervoor verantwoordelijk houden?
Wat rode wijn inkoken met wat fond, een krachtige blauwschimmel erbij en wat gehakte walnoten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:37 schreef borisz het volgende:
Iemand nog een lekkere saus voor bij de ribeye?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Praatje gemaakt met AH cassiere, 26 Bingo-kaarten meegekregen
Smooth
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Praatje gemaakt met AH cassiere, 26 Bingo-kaarten meegekregen
Smooth
' Oh, anders gooien we ze morgen toch weg, hier *prop* 'quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Wat een sletterige cassieres hebben ze bij de AH
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Wat een sletterige cassieres hebben ze bij de AH![]()
![]()
Nu al gegeten? Wat is het geworden dan?quote:
Ja, we waren wat vroeg vandaagquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu al gegeten? Wat is het geworden dan?
Ergens las ik dat je wekelijks uit Kay' s kitchen wil maken.
Doe ik al een tijdje... Komt gewoon zo uit.
Mn. X smult van alle smaakjes.
Zelf wil ik weer meer lichter eten als italiaans.
Of ik wacht tot het voorjaar wordt.
Je had gewoon haar nummer moeten vragenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
' Oh, anders gooien we ze morgen toch weg, hier *prop* '
Bedankt
Dat kayotic is wel een leuke site hé?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, we waren wat vroeg vandaag
Het was dit: http://www.kayotic.nl/blog/crockpot-chicken-a-lorange
Alleen heb ik kippenbouten gebruikt (gelukkig, achteraf, die kun je wel redelijk lang stoven op gas, gewone kipfilet was dan heel droog geworden (aldus Kay op twitter).
Met rijst en boontjes. De boontjes heb ik gestoomd en daarna even gehusseld met een klontje boter, het sap van een halve limoen en wat peper en zout. Plus aan tafel de saus uit de pan van de kip![]()
Echt een aanrader!
Ja, vind ik wel! Bijna altijd lekkere recepten, met veel foto's en alles, dus heel duidelijkquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat kayotic is wel een leuke site hé?
Klinkt heel goed!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, we waren wat vroeg vandaag
Het was dit: http://www.kayotic.nl/blog/crockpot-chicken-a-lorange
Alleen heb ik kippenbouten gebruikt (gelukkig, achteraf, die kun je wel redelijk lang stoven op gas, gewone kipfilet was dan heel droog geworden (aldus Kay op twitter).
Met rijst en boontjes. De boontjes heb ik gestoomd en daarna even gehusseld met een klontje boter, het sap van een halve limoen en wat peper en zout. Plus aan tafel de saus uit de pan van de kip![]()
Echt een aanrader!
Wij nemen nu altijd de blijste kip die de supermarkt heeft. Zal wel niet biologisch zijn, maar goed, wel scharrel of iets.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha de kalkoen met kerst had ik het laatste half uur ook in gesmeerd met
honing, sinasappelgember jam in de oven.
De kipfilet na het aanbraden en dan meestoven in saus, wordt hier niet droog.
Nobutterchicken - roti kip recepten van Kay blijven mals.
en nooit neem ik waterkip van ah. Die stooft in zijn eigen vocht.
![]()
Het ziet er altijd ook zo mooi en lekker uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:02 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel! Bijna altijd lekkere recepten, met veel foto's en alles, dus heel duidelijk
De plofkip.quote:
Ik probeer er wel op te letten. Ze hebben bij ons nu ook kippenvlees met het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Ik zal de volgende keer eens kijken hoeveel sterren het eigenlijk is, maar de 'normale' verpakkingen koop ik niet meer. Iets met druppel en gloeiende plaat, maar goedquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De plofkip.Ik vind het zielig voor die beestjes. Maja voor die kipjes maakt 't toch niet uit. Ze zijn te dom om hun lot/leed te doorgronden.
Jaquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:46 schreef golfer het volgende:
Nieuw Nederland record op de 500meter bij de mannen door Jan Smeekes.
Is dat op bevroren water met ijzers onder de schoenen ofwa?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:46 schreef golfer het volgende:
Nieuw Nederland record op de 500meter bij de mannen door Jan Smeekes.
Vorig jaar?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar ja, dat was dan ook wel in de zelfde tijd dat ik het knal paars verfde, in gescheurde en bekladderde spijkerbroeken liep en veiligheidsspelden in mijn oor had
die groene is leukquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Lie! Ben je er nog!!
Kijk! http://www.ziengs.nl/tama(...)-2530038-205103.html
Help! Dat is hoogquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Lie! Ben je er nog!!
Blauw is ook goed met spijkerbroeken te combineren wordt hier als argument gegeven door mijn personal stylerquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:38 schreef Memento-Mori het volgende:
ja blauw en groen zijn beiden mooi
Ik vond het niet leuk om in mijn eigen haar te knippen en met plukken in mn handen te staan maar gelukkig was dat gevoel na 5 min alweer weg.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb jaren mijn haar zelf gekniptGewoon staart maken, puntje er van af. Dan los en naar voren toe een beetje rond knippen en wat plukjes/hapjes weg knippen zodat het niet te netjes was
Ging prima
![]()
Maar ja, dat was dan ook wel in de zelfde tijd dat ik het knal paars verfde, in gescheurde en bekladderde spijkerbroeken liep en veiligheidsspelden in mijn oor had
Oeh, dun hakkie!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Lie! Ben je er nog!!
Hoop dat ik er op kan lopenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oeh, dun hakkie!wel leuke kleurtjes!
Heb je het origineel nooit gezien dan??quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:10 schreef Stereotomy het volgende:
Aanrader voor filmliefhebbers als die op DVD uit komt:
[ afbeelding ]
gisteren naartoe geweest, echt een ' holy fuck' film.
Die tegenspeelster van Daniel Craig was echt heel erg goed.
Nee, en Daniel Craig heeft het origineel ook nooit gezien, zei hijquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb je het origineel nooit gezien dan??
Ah vandaar het 'what the fuck' gehalte voor je..quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, en Daniel Craig heeft het origineel ook nooit gezien, zei hij
Nou, zien zou ik hem sowieso, kun je later nog een oordeel vellenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah vandaar het 'what the fuck' gehalte voor je..
Vrees dat vooral Lisbeth me erg gaat tegenvallen in deze versie vergeleken met het origineel. Ben er nog niet uit of ik hem wel wil zien dus..
Ja, ben dus ook een beetje bang dat ze te mooi is.. En die in het origineel is echt zo geniaal.. Alleen voor Blomkvist ben ik minder bang.. ik had hem nav de boeken als gladjakker voorgesteld en dat schijnt Craig wel te zijn. Andere mensen vonden hem daar in té begreep ik, maar ik vond de Zweedse Blomkvist een beetje te sullig en onaantrekkelijkquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, zien zou ik hem sowieso, kun je later nog een oordeel vellen
En Lisbeth was juist het hoogtepunt uit deze versie, met name nadat je The Social Network had gezien hoe het meisje er 'normaal/knap' eruit ziet.
Ik download de Zweudse versie nu wel ff
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
De Zweedse is ouder. Ik vond dat near-anorexische van de Amerikaanse wel mooi.
Maar ik zie dat ze beiden wel een beetje anorexisch ectomorph zijn
Die onderste doet het niet.quote:
HAdden we een zomer dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Gerard Joling zong net bij AYNIL een cover van dit nr, echt heeeerlijk
Als ie eerder uitgebracht was hadden we in 2011 nog een zomerhit..
Oja iddquote:
4x4, 4x5, 1x6 en 1x 3quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:09 schreef Stereotomy het volgende:
Wel eentje met 8 nummers.
[ afbeelding ]
Stoerquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:25 schreef Sunnythesun het volgende:
OMG.. commercie:
[ afbeelding ]
H&M heeft blijkbaar een Sallander kledinglijn bedacht
heb je de Zweedse verfilming niet gezien?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:33 schreef Isabeau het volgende:
The Girl With the Dragon Tatoo wilde ik ook nog zienLijkt me idd een goede film.
Ik ben naar dat concert geweest in Ahoy, erg tof!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:14 schreef z80 het volgende:
gaga op 3. eens kijken of ik het helemaal af kijk of morgen verder ga.
wel mooi om te zien dat ze daadwerkelijk live zingt.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:37 schreef Sunnythesun het volgende:
LOL Isa!
Dat moet Thijs soms ook met mij hebben denk ik, als hij het weer eens over oubollige zaken heeft
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:33 schreef Isabeau het volgende:
We hebben gisteren Super 8 gezien en dat was ook erg vermakelijk. Toen we in bed lagen zei Ross dat hij de titel nog steeds niet begreep en ik schoot gewoon in de lach. (en voelde me plots echt een stuk ouder)
Dat ik het snap ligt dus niet aan mij?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:37 schreef Sunnythesun het volgende:
LOL Isa!
Dat moet Thijs soms ook met mij hebben denk ik, als hij het weer eens over oubollige zaken heeft
Whut??quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:41 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat ik het snap ligt dus niet aan mij?
Jij weet dus ook niet wat Super 8 was?quote:
Lielie weet ook niet wat cassettebandjes en LP's zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij weet dus ook niet wat Super 8 was?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Lielie weet ook niet wat cassettebandjes en LP's zijnEn Betamax zegt haar ook niets
Video-2000quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Lielie weet ook niet wat cassettebandjes en LP's zijnEn Betamax zegt haar ook niets
Cassettebandjesquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Videosysteem wat geen porno wilde uitbrengen.. kansloos t.o. VHS dus, die dat geen enkel probleem vondquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:49 schreef borisz het volgende:
[..]
Betamax zegt me alleen qua naam wat
Terwijl Betamax eigenlijk beter was qua systeem. Ach ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Videosysteem wat geen porno wilde uitbrengen.. kansloos t.o. VHS dus, die dat geen enkel probleem vond
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl Betamax eigenlijk beter was qua systeem. Ach ja.
Mijn buurmeisje en ik maakten ons eigen radioprogrammaquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:55 schreef TAV74 het volgende:
Zoiets had ik ook ooit, liedjes opnemen van de radio door het ding voor de speaker te zetten en dan op te nemen![]()
[ afbeelding ]
dat is niet helemaal waar. dit gerucht gaat ook voor het video 2000 systeem.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Videosysteem wat geen porno wilde uitbrengen.. kansloos t.o. VHS dus, die dat geen enkel probleem vond
Ja, maar dat is lang zo leuk niet om te vertellenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:57 schreef z80 het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. dit gerucht gaat ook voor het video 2000 systeem.
echter de fabrikanten achter het vhs concept konden de apparaten goedkoper maken.
het betamax systeem is nog heel lang in studio omgevingen gebruikt. en het V2000 systeem als videobewaking en in omgevingen met veel trillingen.
s'avonds voor de radio om software op te nemen en dan hopen dat het er goed op stond en het ook daadwerkelijk deed wat het moest doen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:55 schreef TAV74 het volgende:
Zoiets had ik ook ooit, liedjes opnemen van de radio door het ding voor de speaker te zetten en dan op te nemen![]()
[ afbeelding ]
Software. Dat was er toen nog niet op consumentenniveauquote:Op zondag 22 januari 2012 00:00 schreef z80 het volgende:
[..]
s'avonds voor de radio om software op te nemen en dan hopen dat het er goed op stond en het ook daadwerkelijk deed wat het moest doen.
maar wel voor de nerd.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:00 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Software. Dat was er toen nog niet op consumentenniveau
weet nog wel dat dit type cassetterecorders later idd bij computers gebruikt werden.
Cassettebandjes wel!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
voor 1980 al? Lijkt me nietquote:
Hehe, niet compatible, dat was idd meer regel dan uitzondering vroegerquote:Op zondag 22 januari 2012 00:06 schreef z80 het volgende:
ik moest even zoeken naar de naam van het programma het was Hobbyscoop.
http://www.nostalgia8.nl/basicode.htm
och damn ja, dat weet ik nog. Met mijn neef op dit ding:quote:Op zondag 22 januari 2012 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb heel nerderig zelf nog de code van spelletjes en dergelijke overgetypt uit een boek. En dan was je klaar (6 pagina's overgetypt) en dan kon je het spelen
Maar niet opslaanDus computer uitzetten was spel weer kwijt
quote:Op zondag 22 januari 2012 00:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
och damn ja, dat weet ik nog. Met mijn neef op dit ding:
[ afbeelding ]
zelfs de ibm was niet standaard met zichzelf terwijl er wel op de eerste pc's stond ibm compatiblequote:Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hehe, niet compatible, dat was idd meer regel dan uitzondering vroeger
quote:Specificaties Philips P2000T
Producent Philips
Periode 1981 -
CPU Z80
Frequentie 2,5 MHz
ROM 4 KB
RAM 16 KB, uitbreidbaar
Tekstmodus 24 regels x 40 kolommen
Kleuren 7
Geluid 1 kanaal
I/O printer, monitor, tv, 2 cartridgeslots
Prijs 3000 gulden bij introductie, later aanzienlijk in prijs verlaagd
3000 guldenquote:
Ach ja, denk niet dat ik veel ongelukkiger was geweest als de ontwikkelingen niet zo snel zouden gaan. Ik mis de magie van de LP nog wel een beetje. De tijd dat ik echt dolblij naar de platenzaak fietste als een favoriete band een nieuwe plaat uit hadquote:Op zondag 22 januari 2012 00:17 schreef PdeHoog het volgende:
Zo blij dat die tijd voorbij is en we nu tenminste over veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beschikken voor weinig
Internet vind ik wel een erg prettige uitvinding iddquote:Op zondag 22 januari 2012 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou niet meer zonder internet willen hoorHet is zo ontzettend handig
Eerste pc die ik zelf heb aangeschaft kostte bijna 5000 guldenquote:Op zondag 22 januari 2012 00:20 schreef z80 het volgende:
de eerste pc die ik had was er een via het pc prive project van het werk van ons pa.
een AT 12MHz 1MB, 40MB hdd en met vga kleur. daarbij een star printer.
winkel waarden 10000 Gulden.
Hoe herkenbaarquote:Op zondag 22 januari 2012 00:20 schreef z80 het volgende:
de eerste pc die ik had was er een via het pc prive project van het werk van ons pa.
een AT 12MHz 1MB, 40MB hdd en met vga kleur. daarbij een star printer.
winkel waarden 10000 Gulden.
Hear hear!quote:Op zondag 22 januari 2012 00:21 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Internet vind ik wel een erg prettige uitvinding idd
internet met een modem op de telefoon lijn. niet vooruit te branden. maar wel internet of de voorloper FIDO netquote:Op zondag 22 januari 2012 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou niet meer zonder internet willen hoorHet is zo ontzettend handig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |