Mag ik vragen of het een Kobo is geworden? Ik zit namelijk ook over de Kobo Touch te denken (dacht jarenlang geen e-reader nodig te hebben, maar ja, dat ruimtegebrek, die dozen boeken in de kelder, de beperkte openingstijden van de bieb waar niets te vinden is...)quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uitNet toen ik dacht dat het de Kindle werd, zag ik de Kobo Touch. Zit nu allemaal reviews op YouTube te bekijken
Ik heb nog geen e-book wegens omstandighedenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:24 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Mag ik vragen of het een Kobo is geworden? Ik zit namelijk ook over de Kobo Touch te denken (dacht jarenlang geen e-reader nodig te hebben, maar ja, dat ruimtegebrek, die dozen boeken in de kelder, de beperkte openingstijden van de bieb waar niets te vinden is...)
Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ben ook op zoek naar een e-reader. Nadat ik in een winkel even met een Kindle in m'n handen heb gestaan en een beetje heb staan lezen ben ik eigenlijk wel om.
Ik koop erg graag boeken, ook voor de studie, maar lees ook achterlijk veel wetenschappelijke artikelen via JSTOR en dergelijken. Die print ik nu allemaal uit, want van een laptop-/computerscherm lezen vind ik helemaal niets.
Nu heb ik dit topic doorgelezen en heb voor het gebruik van pdf's van (wetenschappelijke) artikelen veel goed gelezen over de Sony prs-t1.
Mijn voornaamste eisen hangen hier dus mee samen: hij moet artikelen fijn en leesbaar weergeven, én ik moet er makkelijk aantekeningen bij kunnen maken in 'de kantlijn' en delen moeten kunnen onderstrepen en dergelijken. Kunnen jullie me over dit laatste adviseren? Hoe doet de t1 dat en hoe makkelijk is het vervolgens terug te vinden als je bijvoorbeeld overgaat tot het schrijven van je scriptie/essay en de gelezen en gemarkeerde informatie terug wilt vinden?Thanks alvast!
oh netties ¤94, voor dat geld was ik waarschijnlijk ook overgegaan voor de Kobo, heb nu de Sony, maar daar ben ik nog steeds erg blij meequote:Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Mijn Kobo is hier net afgeleverd, en de eerste indruk is erg goed. Ik had zowel over de Kobo als de Sony goede en slechte dingen gelezen, en het is hier uiteindelijk toch de Kobo geworden, mede dankzij de aanbieding bij Wehkamp (nooit iets gekocht daar, maar dit voordeeltje wilde ik niet laten liggen).
Sorry, heb waarschijnlijk over het budget heengelezen. Ben even wezen kijken en heb geen enkele 9 inch ereader kunnen voor dat geld (allen stuk meer dan 200 euro).quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
Laat ik het zo stellen: dat valt niet binnen mijn budget
Ik wil kan er maximaal 150 euro / 130gbp aan uitgeven.
Welke is dat dan weerquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Hoerenzooi. Ik zit nu met die pocketbook pro in m'n hoofd![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.
Zo deed ik het vroeger ook altijd ja, heb echt hele ordners staan met uitgeprinte meuk. Heeft me volgens mij ook een printer gekost. En toen kostte inkt echt 35 euro per cartridgequote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil fatsoenlijk mijn wetenschappelijke artikelen op pdf-formaat kunnen lezen. Zit nu ook weer een shitload aan pagina's uit te printen en verlies daarmee én geld én veel tijd
Voor wetenschappelijke artikelen is een goede annoteerfunctie natuurlijk ook een must, dus daar zou ik dan zeker niet op besparen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil fatsoenlijk mijn wetenschappelijke artikelen op pdf-formaat kunnen lezen. Zit nu ook weer een shitload aan pagina's uit te printen en verlies daarmee én geld én veel tijd
Yup.. m'n printjes zijn ook één grote warboel met kantlijnaantekeningen etc. Maar nu nog ergens een winkel vinden waar ik 'm even uit kan proberen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
[..]
Voor wetenschappelijke artikelen is een goede annoteerfunctie natuurlijk ook een must, dus daar zou ik dan zeker niet op besparen.
Als je al die functionaliteit wilt hebben, waarom niet voor een tablet gaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Even een nachtje slapen over deze aanbieding:
http://www.waeplus.co.uk/(...)k-Pro-912-E-book-Rea
912 (met touchscreen) voor 236gbp ipv 293. Scheelt nogal wat!
E-Ink vind ik fijner voor m'n ogen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als je al die functionaliteit wilt hebben, waarom niet voor een tablet gaan?
Dit inderdaad. Houdt er wel rekening mee dat je wel een lamp nodig hebt als je in het donker wilt lezen. E-inkt produceert namelijk geen licht.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
E-Ink vind ik fijner voor m'n ogen.
Yupquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Houdt er wel rekening mee dat je wel een lamp nodig hebt als je in het donker wilt lezen. E-inkt produceert namelijk geen licht.
De Baedeker voor de huisvrouw is nog niet als e-book uit, zo dat er ooit van komt. Mrs. Beeton vind je wel op Gutenberg. Wel goed sorteren, natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:49 schreef Finland. het volgende:
Nu de rest van mijn kamer/computer nog opruimen.
Gooi ze niet zomaar weg, er zijn vaak verschillende boeken met dezelfde titel, zet je hele verzameling maar eens op titel volgordequote:Op maandag 26 maart 2012 09:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Calibre geeft bij het importeren aan dat er dubbele titels zijn en of je die inderdaad wilt installeren. Dus bij het importeren komen ze al boven
Hm, 20 EUR goeikoper dan de vorige prijs...quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zoek een wat grotere ereader van rond de 10 inch denk ik? Moet wat praktisch blijven als er grote letters worden gekozen. Tips zijn welkom
quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.
Selexyz Scholtens sowieso!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Verkoopt de Selexyz ofzo geen e-readers? Ik heb nog wat boekenbonnen liggen
Mijn ouders hebben nu een PRS-T1 en daarvoor geldt wat jij zegt in ieder geval ookquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef Dimens het volgende:
Goede vraag. Bij de vorige Sony E-reader kon je het alleen via de laptop en de los te kopen adapter doen doen. Erg jammer maar weet niet of ze dit weer hebben gedaan met hun huidige adapter.
Hmm, mijn Sony (vorig model, PRS650) kan ik gewoon opladen met mijn generieke micro-usb lader. Zelfs de generieke auto-lader werkt gewoon. Maar er zijn een aantal laders die niet werken, dat klopt. Wat de verschillen zijn, geen idee.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef Dimens het volgende:
Goede vraag. Bij de vorige Sony E-reader kon je het alleen via de laptop en de los te kopen adapter doen doen. Erg jammer maar weet niet of ze dit weer hebben gedaan met hun huidige adapter.
Misschien laat, maar ik zou niet de Oyo van Selexyz zelf kopen, ik vind t technisch gezien een onding...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Verkoopt de Selexyz ofzo geen e-readers? Ik heb nog wat boekenbonnen liggen
Ik was er ook niet kapot van neequote:Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef Bleie het volgende:
[..]
Misschien laat, maar ik zou niet de Oyo van Selexyz zelf kopen, ik vind t technisch gezien een onding...
een ereader of tab zijn beide geen hype of rage. Het zijn nieuwe media, die al redelijk ingeburgerd raken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Ik moet wel even opmerken dat de hele hype en aandacht die bijvoorbeeld vorig jaar veelvuldig de kop op stak in de media dit jaar zo goed als weggeëbt is. Is de tablet (iPad)rage daar schuldig aan?
Nee, liever de E-ink dan een beeldscherm om vanaf te lezen. Maar dat is misschien voorkeur?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Ik moet wel even opmerken dat de hele hype en aandacht die bijvoorbeeld vorig jaar veelvuldig de kop op stak in de media dit jaar zo goed als weggeëbt is. Is de tablet (iPad)rage daar schuldig aan?
Ja, dat is het enige wat de Ipad als voordeel heeft: hij is 4:3 en dus beter geschikt voor PDF's en strips. Maar nog niet genoeg reden om hem te kopenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:09 schreef CherryLips het volgende:
De iPad lijkt me dan wel weer fijn om strips op te lezen.
Ik heb het inderdaad ook beide. Ik heb op de iPad wel een boek staan, maar daar ben ik al heeeeel lang in bezig. Mijn ereader neem ik overigens makkelijker ergens mee naar toe en het E-ink leest veel fijner.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:58 schreef Aventura het volgende:
Trouwens, veel mensen hebben beide. E-ink is fijner om te lezen, en tablets zijn voor andere gebruiksdoelen weer beter. Ik heb zelf een kindle en een ipad. Die tweede gebruik ik niet om boeken te lezen, wel kranten.
http://www.goodreads.com/quote:Op zondag 15 juli 2012 18:12 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een e-reader gekocht en ben er zo blij mee!weet nog niet welke boeken ik wil lezen maar goed.
Geen garantie?quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
De kindle van m'n partner is afgelopen week overleden (hoe, is nog steeds de vraag...) HIj moet nu een nieuwe hebben. Ben benieuwd wat je van de Touch vindt!
Wanneer kwam de K3 uit? Volgens mij is die garantie al een tijdje verlopenquote:
oh, dat is erg netjes inderdaadquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:56 schreef DarkElf het volgende:
Amazon is er zeker net mee.
De kindle van mijn man overleed, half jaar over de garantie heen. Kreeg als aanbod: voor 50 euro sturen we je een nieuwe en na ontvangst van de nieuwe mag je de oude op onze kosten terugsturen.
Prima geregeld
Ik had mijn nieuwe Kindle (onder garantie) binnen vier dagen geloof ik.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wanneer kwam de K3 uit? Volgens mij is die garantie al een tijdje verlopenEn misschien kun je wel een nieuwe krijgen (Amazon schijnt daar zeer netjes mee te zijn), maar dan moet je hem wel weer naar Amerika opsturen... Kun je bijna net zo makkelijk weer een nieuwe kopen.
kan je met de sony niet in de zon lezen dan?quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:23 schreef leesgek het volgende:
hallo, heeft iemand voor mij een ereader met een e-ink scherm te koop voor een klein prijsje. Ik heb een prima sony maar ben op zoek naar een reserve waarmee ik ook goed in de zon kan lezen. Stuur me maar even een mailtje.
ik heb wel een sony maar die kan ook niet tegen zon.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:23 schreef leesgek het volgende:
hallo, heeft iemand voor mij een ereader met een e-ink scherm te koop voor een klein prijsje. Ik heb een prima sony maar ben op zoek naar een reserve waarmee ik ook goed in de zon kan lezen. Stuur me maar even een mailtje.
Alvast bedankt!
leesgek@yahoo.com
nice dingetje. feli alvast!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:00 schreef Maraca het volgende:
Krijg voor mijn verjaardag morgen de Sony PRS-T1Mijn vader heeft hem ook en ik was er gelijk weg van. Erg handig ook voor mijn studie waar ik veel wetenschappelijke artikelen voor moet lezen en ik helemaal gek werd van het uitprinten van die zooi. Ondertussen ook al gekeken naar eBooks en toch al wel een paar gevonden die mij erg leuk lijken
Bedanktquote:
Nee, dat niet. Maar daarvan zou ik eerlijk gezegd wel sneller de 'hardcopy' versie kopen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:30 schreef PiRANiA het volgende:
Kun je je studieboeken ook als e-book krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |