Natuurlijk moet dat gewoon 50/50 zijn, maar het komt steeds vaker voor dat een vrouw niet heeft geleerd hoe ze moet koken, wassen, strijken, schoonmaken, etc etc... laat staan dat ze bereid is het te leren en te doen. Dat kan gewoon niet. Dat hoort bij je basispakket ALS MENS. Niet eens als vrouw, want van mannen mag je exact hetzelfde verwachten, maar zoals gezegd, het moet wel redelijk 50/50 zijn.quote:
Je doet nu net alsof ze allemaal zo zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat gewoon 50/50 zijn, maar het komt steeds vaker voor dat een vrouw niet heeft geleerd hoe ze moet koken, wassen, strijken, schoonmaken, etc etc... laat staan dat ze bereid is het te leren en te doen. Dat kan gewoon niet. Dat hoort bij je basispakket ALS MENS. Niet eens als vrouw, want van mannen mag je exact hetzelfde verwachten, maar zoals gezegd, het moet wel redelijk 50/50 zijn.
Nu zijn er teveel vrouwen die wel hele hoge eisen stellen aan de mannelijke partner, maar zelf puur en alleen voor 'de leuk' gaan en denken daarmee weg te komen onder het mom 'emancipatie', dus dat ze dan geen verantwoordelijkheden meer hebben in het huishouden binnen die relatie.
Emancipatie houdt niet in dat opeens de man allemaal extra taken erbij krijgt en de vrouw steeds minder hoeft te doen.
Zeur zeur zeur. Mensen moeten gewoon wat minder zeuren in een relatie.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat gewoon 50/50 zijn, maar het komt steeds vaker voor dat een vrouw niet heeft geleerd hoe ze moet koken, wassen, strijken, schoonmaken, etc etc... laat staan dat ze bereid is het te leren en te doen. Dat kan gewoon niet. Dat hoort bij je basispakket ALS MENS. Niet eens als vrouw, want van mannen mag je exact hetzelfde verwachten, maar zoals gezegd, het moet wel redelijk 50/50 zijn.
Nu zijn er teveel vrouwen die wel hele hoge eisen stellen aan de mannelijke partner, maar zelf puur en alleen voor 'de leuk' gaan en denken daarmee weg te komen onder het mom 'emancipatie', dus dat ze dan geen verantwoordelijkheden meer hebben in het huishouden binnen die relatie.
Emancipatie houdt niet in dat opeens de man allemaal extra taken erbij krijgt en de vrouw steeds minder hoeft te doen.
Ik ken echt niemand die dat niet kan allemaal eerlijk gezegd. Dede meeste vrouwen die ik ken hebben een tijdje alleen gewoond dus dan moet je wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gewoon genieten en niet vergeten te leven waar je voor wilt leven!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:21 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Zeur zeur zeur. Mensen moeten gewoon wat minder zeuren in een relatie.
Blablabla, nog steeds gefrustreerdquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als kerel ga ik sowieso niet haar meuk strijken. Het is niet alsof dat dingen zijn die je niet kunt leren ofzo. Het is sowieso een compleet non-issue tenzij je als kerel de ballen niet hebt gewoon je poot stijf te houden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
Als je dat al niet voor haar wilt doen ga je echt een kutleven krijgenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als kerel ga ik sowieso niet haar meuk strijken. Het is niet alsof dat dingen zijn die je niet kunt leren ofzo. Het is sowieso een compleet non-issue tenzij je als kerel de ballen niet hebt gewoon je poot stijf te houden.
Je doet wel haar was?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als kerel ga ik sowieso niet haar meuk strijken. Het is niet alsof dat dingen zijn die je niet kunt leren ofzo. Het is sowieso een compleet non-issue tenzij je als kerel de ballen niet hebt gewoon je poot stijf te houden.
Nee dat houdt blijkbaar in dat vrouwen werken, voor de kinderen zorgen en ook nog het huishouden doen. Weet niet in wat voor wereld jij leeft maar in de mijne doen de vrouwen nog steeds het huishouden, meer dan de mannen en ze werken er ook nog naast. Het is echt niet zo dat vrouwen minder het huishouden doen, wie doet het dan? De mannen zeker...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, zij doet meestal de was, maar ik kook meestal. Het is sowieso nu anders dan anders omdat ze nog zwangerschapsverlof heeft. Maar ze strijkt gewoon haar eigen spullen, en ik de mijne. Overhemden strijken doe ik ook sneller dan dat zij het doet.quote:
Wat is dat voor'n onzin? M'n vriendin strijkt gewoon haar eigen zooi. Lijkt me ook prima, het enige wat van mij gestreken moet worden is m'n shirts. Als zij d'r ondergoed e.d. wil strijken (bij wijze van) moet ze dat lekker zelf wetenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:24 schreef sinepedraap het volgende:
Als je dat al niet voor haar wilt doen ga je echt een kutleven krijgen
Wij hebben gewoon een werkster voor 't schoonmaakwerk. Die maakt eens in de twee weken het hele huis superschoon.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:26 schreef FreckleSs het volgende:
Nee dat houdt blijkbaar in dat vrouwen werken, voor de kinderen zorgen en ook nog het huishouden doen. Weet niet in wat voor wereld jij leeft maar in de mijne doen de vrouwen nog steeds het huishouden, meer dan de mannen en ze werken er ook nog naast. Het is echt niet zo dat vrouwen minder het huishouden doen, wie doet het dan? De mannen zeker...
Ik snap gewoon totaal niet hoe jij daar onderscheidt ik kan maken. Als je moet strijken dan strijk je toch gewoon alles wat gestreken moet worden? Of maken jullie ook ruzie om de afwas? Nee jij wast de pan met boontjes want ik heb geen groente gegetenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:27 schreef Catbert het volgende:
Wat is dat voor'n onzin? M'n vriendin strijkt gewoon haar eigen zooi. Lijkt me ook prima, het enige wat van mij gestreken moet worden is m'n shirts. Als zij d'r ondergoed e.d. wil strijken (bij wijze van) moet ze dat lekker zelf weten
en dit, neemt niet weg dat ik het niet zou doen als het zou moetenquote:
agreed, als manzijnde niet het huishouden kunnen doenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
Dat kan gewoon niet. Dat hoort bij je basispakket ALS MENS. Niet eens als vrouw, want van mannen mag je exact hetzelfde verwachten, maar zoals gezegd, het moet
Ik zat hier vandaag in het corvee-rooster dus ben ik lekker bezig geweest.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:49 schreef Karina het volgende:
Vind je het gek dat vrouwen lui zijn in het huishouden, nogal leuk werk, wc schoonmaken bijvoorbeeld, ik roep niet joepie als ik dat weer moet doen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Sowieso alles dat verplicht is is kut!
We hebben en vaatwasser. En nee, we maken nooit ergens ruzie over. We hebben gewoon een bepaalde rolverdeling die prima werkt. En ze heeft ook echt niks te klagen hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:29 schreef sinepedraap het volgende:
Ik snap gewoon totaal niet hoe jij daar onderscheidt ik kan maken. Als je moet strijken dan strijk je toch gewoon alles wat gestreken moet worden? Of maken jullie ook ruzie om de afwas? Nee jij wast de pan met boontjes want ik heb geen groente gegeten
Ik snap niet dat mensen niet kunnen koken maar als je dan bepaalde programma's ziet blijkt het te kunnen. Het staat #&($$ gewoon op het etiket!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:30 schreef wise het volgende:
agreed, als manzijnde niet het huishouden kunnen doenschoonmaken, strijken,wassen, koken,stofzuigen ect. Echt niet moeilijk om te doen
Zo hoort het ook gewoon. Het moet uit zichzelf gaan vind ik eigenlijk. Je kan elkaar er echt wel op wijzen als het moet maar die gekke dingen van nee dat raak ik niet aan kom op dat kan altijd voorkomen dat je iets voor een ander moet doen dus stel je niet aan en doe niet zo moeilijk jongens.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
We hebben en vaatwasser. En nee, we maken nooit ergens ruzie over. We hebben gewoon een bepaalde rolverdeling die prima werkt. En ze heeft ook echt niks te klagen hoor
indd, zo simpel. Magnetronvoer doe ik alleen als het echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen niet kunnen koken maar als je dan bepaalde programma's ziet blijkt het te kunnen. Het staat #&($$ gewoon op het etiket!
Dat zijn van die mensen die uberhaupt de labels niet lezen en dat magnetronvoer dan een half uur op 700W doen ofzoquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:33 schreef wise het volgende:
indd, zo simpel. Magnetronvoer doe ik alleen als het echt niet anders kan.
Als ik inspiratieloos ben doe ik gewoon een AVGtje. En als ik wel inspiratie heb is het meestal iets met pastaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:34 schreef Sinosappel het volgende:
Hmm ik kan best koken, koken is de kunst niet, ik ben alleen vaak zo inspiratieloos met bedenken wat ik wil gaan maken
Dat maakt dat ik 'koken' vervelend vindt, het daadwerkelijke uitvoeren vind ik heel leuk zelfs.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn van die mensen die uberhaupt de labels niet lezen en dat magnetronvoer dan een half uur op 700W doen ofzo
Wat is een AVGtje?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn van die mensen die uberhaupt de labels niet lezen en dat magnetronvoer dan een half uur op 700W doen ofzo
[..]
Als ik inspiratieloos ben doe ik gewoon een AVGtje. En als ik wel inspiratie heb is het meestal iets met pasta
Aardappelen, Vlees, Groente.quote:
Sowieso kook ik alleen 'uitgebreid' in het weekend en/of als er gasten komen. Ik ga door de week niet langer dan een half uur in de keuken staan.quote:En pasta schaar ik een beetje op inspiratieloosheid, ik kan het op heel veel verschillende manieren klaarmaken maar ik kies te snel voor pasta.
Lasagna en pizza meestalquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:41 schreef Catbert het volgende:
Wat is "oven" precies dan? Een ovenschotel of een Dr. Oetker pizza?
Nou ik moet zeggen dat ik best wel vaak "nou koken kan ik niet hoor hihiquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die dat niet kan allemaal eerlijk gezegd. Dede meeste vrouwen die ik ken hebben een tijdje alleen gewoond dus dan moet je wel.
Koken is net als andere huishoudelijke taken iets wat je vanzelf leert als je op jezelf gaat wonen. Zo moeilijk is het niet en met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou ik moet zeggen dat ik best wel vaak "nou koken kan ik niet hoor hihi" heb gehoord van meisjes (let wel meisjes, geen vrouwen, misschien komt het met de jaren). Dat vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Dat geldt trouwens voor beide geslachten hoor.
Dat moet je meer zien als een soort bescheidenheid, het zal vast niet zo zijn dat ze het echt niet kunnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou ik moet zeggen dat ik best wel vaak "nou koken kan ik niet hoor hihi" heb gehoord van meisjes (let wel meisjes, geen vrouwen, misschien komt het met de jaren). Dat vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Dat geldt trouwens voor beide geslachten hoor.
Dat.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat moet je meer zien als een soort bescheidenheid, het zal vast niet zo zijn dat ze het echt niet kunnen.
Ja, want NLse vrouwen zijn altijd zo lekker bescheiden...(!)quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat moet je meer zien als een soort bescheidenheid, het zal vast niet zo zijn dat ze het echt niet kunnen.
Dat gaat over meisjes.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, want NLse vrouwen zijn altijd zo lekker bescheiden...(!)
Dit inderdaadquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou ik hoop echt dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Niks is zo lekker als in een schoonmaakster klaarkomenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:00 schreef sinepedraap het volgende:
Niks zo lekker als in een schoon huis thuiskomen.
Dan heb je onze schoonmaakster nog niet gezien...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:04 schreef penny-wise het volgende:
Niks is zo lekker als in een schoonmaakster klaarkomen
Wou net zeggen, als je die demonstraties zag en welke gezichten daarbij liepen, pffffffquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan heb je onze schoonmaakster nog niet gezien...
Dit idee + onze hulp van vroeger makes me a sad pandaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan heb je onze schoonmaakster nog niet gezien...
Dat zal vast, maar hij heeft nog steeds een punt. Feminisme schijnt alleen de baten niet de lasten te zijn, maar als je dan ook niet de gootsteen gaat ontstoppen of zelf eens flink de handen uit de mouwen steekt bij het klussen, verwacht dan ook niet dat een man andersom jou gaat helpenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
TS is een blonde studerende janksnol die nog bij moeders woont.
niets gelezen, maar ben het niet eens met je topic! Bij mij staat huishouden eerder dan feesten oid! en waarom zouden vrouwen niet kunnen helpen met sjouwen en zagen? leuke bezigheid om samen te doen toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:07 schreef Stokstaart het volgende:
Wat is dat toch met die wijven van tegenwoordig. Beetje studeren, beetje feesten maar huishouden ho maar.
Verwachten ze nou echt dat je als man zelf gaat strijken en stofzuigen?
Straks moet er weer een nieuwe schuur komen en reken er maar niet op dat ze komen helpen. Immers sjouwen en zagen is mannenwerk volgens hun![]()
Klacht: Vrouwen die het niet te nauw nemen met het huishouden en random lui gedrag vertonen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:09 schreef Angel-Joy het volgende:
Wat verrassend, weer een vrouw afzeik topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |