abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107023130

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker

[ Bericht 22% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2012 12:08:54 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:41:09 #2
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107023199
Michael Perham: 'Ze heeft in haar eentje de wereld rondgezeild als tiener. Dat maakt haar voor mij al een fantastisch persoon.

http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekker
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107023260
Oh help, de usericons zijn niet goed meegekomen in de OP, zie ik..
Ik corrigeer het later wel. Ik moet er helaas vandoor..
pi_107023279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:41 schreef Tide het volgende:
Michael Perham: 'Ze heeft in haar eentje de wereld rondgezeild als tiener. Dat maakt haar voor mij al een fantastisch persoon.

Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:54:50 #5
354322 Tide
pi_107023641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107023713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:54 schreef Tide het volgende:
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Sting is goede muzikant, maar hij schijnt een hufter eerste klas te zijn.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:03:23 #7
354322 Tide
pi_107023862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Misschien ligt het aan de vertaling van het engels naar het nederlands?
pi_107023940
Laten we het daar maar op houden idd :)
Ik neem aan dat hij geen Nederlands kan ;)
pi_107024222
Als je persoon vervangt door persoonlijkheid dat kom je misschien iets verder. Laura heeft bewezen dat ze met haar doorzettingsvermogen meer is dan een gewoon "zeilmeisje". Ik denk dat dat de bedoeling van die uitspraak was.
pi_107024482
De amerikaanse media betalen doorgaans duizende dollars voor exclusieve interviews..... ik denk wel dat aan het eind van de maand haar spaarbankboekje goed gevuld zal zijn.

lol.... dat zou het enige positieve kunnen zijn wat de leerplichtambtenaren en jeugdzorg nu nog voor Laura zouden kunnen doen: Een paar ludieke acties om Laura te dwarsbomen zodat de internationale media nog meer belangstelling voor haar verhaal krijgen :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:28:40 #11
354322 Tide
pi_107024604
In een interview op 24 augustus 2009 bij Nova gaf Mike Perham ook al zijn mening over Laura's plannen (vanaf 8.30) http://www.novatv.nl/page(...)over+zijn+zeiltocht#
pi_107024641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De echte topsporter, die van wereldklasse, is ook een apart persoon. Hoge mate van egoisme, een enorm vermogen tot doorzetten en hard werken. Dat is niet bij sommige maar bij allen.

Laura heeft natuurlijk ook iets in haar hoofd wat je niet bij iedereen tegenkomt.
pi_107024897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:24 schreef svetan het volgende:
De amerikaanse media betalen doorgaans duizende dollars voor exclusieve interviews..... ik denk wel dat aan het eind van de maand haar spaarbankboekje goed gevuld zal zijn.
Me dunkt, met 240+ aanvragen kun je het nauwelijks meer "exclusief" noemen.
pi_107024967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:14 schreef svetan het volgende:
Als je persoon vervangt door persoonlijkheid dat kom je misschien iets verder. Laura heeft bewezen dat ze met haar doorzettingsvermogen meer is dan een gewoon "zeilmeisje". Ik denk dat dat de bedoeling van die uitspraak was.
Nee, dan kom ik op precies hetzelfde uit.
Het feit dat zij de wereld rond is gevaren, maakt haar persoon(lijkheid) nog niet fantastisch.
Skills en personality is iets heel anders.
pi_107025032
exclusief heeft betrekking op een vraaggesprek met een reporter van een tv/radio station of krant. Als één amerikaans tv netwerk zo'n vraaggesprek heeft zijn de anderen bijna verplicht er ook een te brengen. Deze uitzendingen worden dan verder in de wereld doorverkocht waarbij voor elke uitzending de kassa bij Laura rinkelt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:47:09 #16
354322 Tide
pi_107025132
Weet hier iemand of het nog iets geworden is tussen Mike Perham en Jessica Watson?
pi_107025403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:43 schreef svetan het volgende:
exclusief heeft betrekking op een vraaggesprek met een reporter van een tv/radio station of krant. Als één amerikaans tv netwerk zo'n vraaggesprek heeft zijn de anderen bijna verplicht er ook een te brengen. Deze uitzendingen worden dan verder in de wereld doorverkocht waarbij voor elke uitzending de kassa bij Laura rinkelt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:01:31 #18
354322 Tide
pi_107025562
Ik denk niet dat ze daar veel aan over zal houden Svetan :N Het is een eenmalig iets en de onkosten moeten ook betaald worden. Ook vallen er nu sponsors weg omdat ze haar soloreis morgen volbracht heeft.
pi_107025888
Vooral als die doku op DVD uitkomt zal er wel behoorlijk geld binnenkomen.... als ik zo de belangstelling hier op de plaatselijke zeilclub bekijk zullen er daarvan behoorlijk wat van verkocht worden. Omdat Laura de eerste helft van de reis toch vrij veel eilanden heeft aangedaan zal daar wel iets meer "verhaal" inzitten dan alleen maar zeilen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:19:30 #20
354322 Tide
pi_107026105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef svetan het volgende:
Vooral als die doku op DVD uitkomt zal er wel behoorlijk geld binnenkomen.... als ik zo de belangstelling hier op de plaatselijke zeilclub bekijk zullen er daarvan behoorlijk wat van verkocht worden. Omdat Laura de eerste helft van de reis toch vrij veel eilanden heeft aangedaan zal daar wel iets meer "verhaal" inzitten dan alleen maar zeilen.
Voor watersporters en jongeren erg leuk, maar het moet wel vertaald worden zodat het ook werkelijk iets op gaat brengen. Met 1 boek en 1 film kan je het wel een tijdje uitzingen maar op een gegeven moment is dat geld op.
pi_107026617
Als zo'n dvd in het engels word uitgebracht is deze in de meeste landen ter wereld voor de jeugd vanaf 10-11 jaar geschikt gezien op scholen op steeds jongere leeftijd deze taal word onderwezen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:41:31 #22
354322 Tide
pi_107026813
In het Jeugdjournaal van zaterdag zal Tako Rietveld verslag doen van de drukte in de haven, waar een groot aantal nieuwsmedia en belangstellenden getuige willen zijn van Dekkers aankomst. Ook voor de reguliere journaals zal hij bijdragen leveren.
Op zondag is in het Jeugdjournaal een verslag te zien van de aankomst en het onthaal van Laura. Ook is een interview met Laura zelf toegezegd.
pi_107027537
We kunnen morgen live meebeleven hoe ze dichter bij de finish komt..... door de AIS van de schepen die haar tegemoet gaan. Overigens liggen de havens op St. Maarten op dit ogenblik bomvol met jachten zodat er wel een grotere begroetingsvloot zal komen.

http://www.marinetraffic.(...)5&zoom=2&level1=140#
pi_107027632
Ik ben morgen bij een concert, dus zal het niet kunnen volgen :)
Ik zal zondag wel het een en ander lezen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:12:37 #25
354322 Tide
pi_107027925
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben morgen bij een concert, dus zal het niet kunnen volgen :)
Ik zal zondag wel het een en ander lezen.
Heel veel plezier morgen! :)
pi_107028189
Het is overigens wel goed geplant dat ze op zaterdagmiddag aankomt :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:26:09 #27
3542 Gia
User under construction
pi_107028393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:19 schreef svetan het volgende:
Het is overigens wel goed geplant dat ze op zaterdagmiddag aankomt :)
Waarom?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:26:39 #28
354322 Tide
pi_107028412
Op de M/Y Sherakhan krijgt Laura, familie, geselecteerde pers, en genodigden een 4 gangen diner aangeboden na haar aankomst in St. Maarten -->>
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2012 @ 14:33:33 #29
137949 Disana
pi_107028642
Ik blijf er ook echt niet voor thuis. Er is wel weer een fan die een linkje naar de opnamen post. Volgens mij worden sommigen hier trouwens behoorlijk opgewonden voor morgen :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:51:29 #30
3542 Gia
User under construction
pi_107029388
Vind zaterdag juist een ongunstige dag. Veel mensen/kinderen die naar een vereniging moeten, grote boodschappen doen, naar de markt, kinderprogramma's op tv enz.....

Zondag is een veel betere dag, eigenlijk.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:05:18 #31
354322 Tide
pi_107029961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:51 schreef Gia het volgende:
Vind zaterdag juist een ongunstige dag. Veel mensen/kinderen die naar een vereniging moeten, grote boodschappen doen, naar de markt, kinderprogramma's op tv enz.....

Ze gaan het zondag bij het jeugdjournaal uitzenden
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:38:08 #32
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_107033662
quote:
Zeilmeisje loopt record mis

Zeilmeisje Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten, waar ze een jaar geleden begon aan haar reis rond de wereld. Ondanks dat ze dan inderdaad de jongste zeilster is die ooit in een jaar de wereld rond zeilde, kan ze een plek in het Guinness Book of World Records wel vergeten.

Dat heeft niet te maken met haar persoonlijke prestatie, maar met Guinness. Die heeft namelijk onlangs besloten om de categorie 'jongste' niet langer in het boek op te nemen. 'We voeren een beleid waarbij we ongepaste recordpogingen van minderjarigen niet bestraffen, steunen of aanmoedigen,' zo luidt de uitleg volgens de Wereldomroep.

Ook de World Sailing Speed Record Council, de officiële instantie voor zeilrecords, heeft geen leeftijdscategorie. "Bij ons gaat het om de snelheid," zo laat de organisatie weten
bron:telegraaf.nl
pi_107033673
Geen record of vermelding in het Guinness boek, alleen een officeus record dus.

http://www.telegraaf.nl/v(...)pt_record_mis__.html
pi_107033883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:38 schreef hexje het volgende:

[..]

_O-

En terecht, overigens.
pi_107034110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:38 schreef hexje het volgende:

[..]

onlangs :')
pi_107034221
quote:
Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten. Daar begon een jaar geleden haar poging om als jongste solozeiler ooit de wereld rond te varen. Een officieel record zit er voor de 16-jarige Laura niet in. Maar haar aankomst zal er niet minder overweldigend om zijn.

Op Sint Maarten zal Laura worden opgewacht door haar ouders en de minister-president van het Antilliaanse eiland. Er wordt ook een feest georganiseerd op een privéjacht in de haven. Vader Dick Dekker denkt dat bij elkaar zo'n duizend mensen zijn dochter zullen verwelkomen.
pi_107034468
lol..... bovenstaand is te zien dat de nederlandse zuurreserves onuitputtelijk zijn! :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:05:56 #38
354322 Tide
pi_107034623
Wel een record maar geen vermelding in het Guinness boek. Dat wist Laura al voor haar vertrek.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:06:44 #39
354322 Tide
pi_107034649
De familie zal nu bijna landen of al geland zijn op St. Maarten.
pi_107034653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:05 schreef Tide het volgende:
Wel een record maar geen vermelding in het Guinness boek. Dat wist Laura al voor haar vertrek.
Precies, niks nieuws onder de zon.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2012 @ 17:07:35 #41
137949 Disana
pi_107034669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:05 schreef Tide het volgende:
En niet bij de WSSRC.

Maar Dekker blijft beweren dat het wel een record is. Mag, maar ze zal nergens worden bijgeschreven.
pi_107034802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:06 schreef Tide het volgende:
De familie zal nu bijna landen of al geland zijn op St. Maarten.
De ETA van de vlucht uit AMS is 12:40 lokale tijd.
pi_107034824
Het zal wel altijd een record worden genoemd...... ook als het niet in de heilige boeken wordt bijgeschreven. Overigens heeft ze meerdere records gebroken waarvan ik het overzicht zo langzaam een beetje kwijtgeraakt ben.
pi_107035075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Het zal wel altijd een record worden genoemd...... ook als het niet in de heilige boeken wordt bijgeschreven. Overigens heeft ze meerdere records gebroken waarvan ik het overzicht zo langzaam een beetje kwijtgeraakt ben.
Ik breek aan de lopende band records. Maar ik hou het ook niet meer bij.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:27:01 #45
354322 Tide
pi_107035320
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De ETA van de vlucht uit AMS is 12:40 lokale tijd.
Klopt het is daar 5 uur vroeger dan hier. Ze zijn om 8 uur vetrokken en het is ongeveer 9 uur vliegen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:27:47 #46
354322 Tide
pi_107035354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik breek aan de lopende band records. Maar ik hou het ook niet meer bij.
Je eerste records vergeet je niet toch?
pi_107035604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:27 schreef Tide het volgende:
Je eerste records vergeet je niet toch?
Mijn belangrijke records vergeet ik niet.
Maar de bijkomende records, zoals svetan bedoelt, die zijn niet interessant.
Het is niet interessant dat ik de eerste ben geweest in mijn familie die een 10k heb gelopen. Het is ook niet interessant dat ik daarbij de eerste was van mijn familie die onderweg iets heb gedronken. Het is ook niet interessant dat ik na de finish 5km heb gefietst om thuis te komen.

Dat Laura de eerste is die nonstop van Australie naar Afrika is gevaren, is ook niet interessant.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:33:22 #48
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107037388
De postings in het gastenboek lijken heel erg op de berichten die circuleerden na de dood van prinses Diana. Honderdduizenden mensen (vaak uit achterstandswijken) die ervan overtuigd waren dat ze Diana heel goed kenden en dat ze eigenlijk heel erg veel overeenkomsten hadden met haar. Dit zie je nu ook gebeuren: posters die "het gevoel" hebben het zeilmeisje heel geod te kennen, en zich ook enorm betrokken voelen bij haar.

Hebben deze mensen ook nog vrienden van vlees en bloed, of gaat alles virtueel?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:35:45 #49
3542 Gia
User under construction
pi_107037470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Ik denk niet dat mijn kleinkinderen later zullen weten wie Laura Dekker was.

Volgens mij zullen genoeg mensen van mijn generatie binnen een paar jaar die naam vergeten zijn.

Verder is iets pas een record als het gemonitored is en dat is niet het geval. Ze is ook niet rond de wereld gezeild, maar is met een zeilboot rond de wereld gevaren.

Het enige wat ze kan zeggen als record is dat ze de jongste Nederlandse vrouw is die rond de wereld is gereisd in haar eentje.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:37:57 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107037539
Dit zal toch wel live op CNN te volgen zijn?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:44:44 #51
3542 Gia
User under construction
pi_107037706
quote:
quote:
Vader Dick Dekker denkt dat bij elkaar zo'n duizend mensen zijn dochter zullen verwelkomen.
Bij elkaar wel 1000 mensen!!

Geen 10.000, geen 50.000, maar slechts 1000.
pi_107037793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:35 schreef Gia het volgende:

Het enige wat ze kan zeggen als record is dat ze de jongste Nederlandse vrouw is die rond de wereld is gereisd in haar eentje.
Lol wut?
pi_107037821
@Gia

Geen nederlandse vrouw meer..... iemand met 1/3 nederlandse nationaliteit. Laura heeft ondertussen duidelijk laten weten dat ze niet meer naar Nederland terugkomt dus dat verhaal gaat ook op als eerste Duitse en Nieuw Zeelandse.
pi_107037891
Zowaar sijpelen de negatieve reactie nu ook door in het gastenboek, het gaat er soms hard aan toe in ieder geval.
pi_107038043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:50 schreef Ericr het volgende:
Zowaar sijpelen de negatieve reactie nu ook door in het gastenboek, het gaat er soms hard aan toe in ieder geval.
Ik denk dat Dick wel iets anders te doen heeft op dit moment dan het gastenboek censureren.
Dus ja, dan komen ook de geluiden van de andere kant er doorheen. Levert vermakelijke kost op trouwens. ;)
En ook hele stukken waar wij in deze reeks al maanden geleden doorheen zijn gegaan :D
Hier is er nog enig niveau, daar is het gewoon voluit moddergooien, tackelen, stompen onder de gordel en peper in elkaars ogen wrijven. ^O^
Popcorn erbij en genieten maar :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:01:42 #56
3542 Gia
User under construction
pi_107038246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:48 schreef svetan het volgende:
@Gia

Geen nederlandse vrouw meer..... iemand met 1/3 nederlandse nationaliteit. Laura heeft ondertussen duidelijk laten weten dat ze niet meer naar Nederland terugkomt dus dat verhaal gaat ook op als eerste Duitse en Nieuw Zeelandse.
Och, ze claimt ook dat ze als jongste ter wereld non stop de atlantische oceaan is over gezeild. En we weten allemaal dat ze 2 dagen op de motor heeft gevaren. Dus, ook dat record gaat niet op.

Het is sowieso al geen zeilrecord, maar een reisrecord.

Als ik mijn nichtje van 10 jaar op een vliegtuig naar Nieuw Zeeland zet, met een ticket terug via de andere kant, dan is zij de jongste die solo rond de wereld is gereisd.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:03:03 #57
3542 Gia
User under construction
pi_107038284
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat Dick wel iets anders te doen heeft op dit moment dan het gastenboek censureren.
Dus ja, dan komen ook de geluiden van de andere kant er doorheen. Levert vermakelijke kost op trouwens. ;)
En ook hele stukken waar wij in deze reeks al maanden geleden doorheen zijn gegaan :D
Hier is er nog enig niveau, daar is het gewoon voluit moddergooien, tackelen, stompen onder de gordel en peper in elkaars ogen wrijven. ^O^
Popcorn erbij en genieten maar :P
Oe, effe gaan kijken!
pi_107038474
Ach mensen.... dit soort reacties in Laura's gatenboek slaan terug op het imago van Nederland nu de buitenlanse pers ook meeleest.

Ik ben heel benieuwd of er nog een officiele felicitatie komt van de nederlandse regering of de Oranjes. Indien niet en er is wel een officiele felicitatie uit NZ of Duitsland is dit een enorme blamage voor Nederland. Bij alle voorgang(st)ers was er een regeringsdelegatie bij de ontvangst en hebben diemensen een onderscheiding gekregen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:12:26 #59
3542 Gia
User under construction
pi_107038614
Wel ja, een onderscheiding voor het ontduiken van de leerplicht, het uitkafferen van de pers en vakantievierend rond de wereld varen.

Volgens mij heeft daar nog nooit iemand een koninklijke onderscheiding voor ontvangen. Echt niet!

Non stop, solo, zonder hulp van anderen, rond de wereld ZEILEN, ja, dat vind IK wel een onderscheiding waard. Maar daarvan is dus totaal geen sprake.
pi_107038616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef svetan het volgende:
Ik ben heel benieuwd of er nog een officiele felicitatie komt van de nederlandse regering of de Oranjes. Indien niet en er is wel een officiele felicitatie uit NZ of Duitsland is dit een enorme blamage voor Nederland.
Nou, Nederland zal geboycot gaan worden door alle omliggende Europese landen. En Rutte gaat op zijn vingers getikt worden door een paar prominente figuren. Wat ik je brom. ^O^
pi_107038628
quote:
Lieve Laura, ik heb al je blogs doorgelezen en ik zit hier in tranen achter mijn toetsenbord. Afschuwelijk wat jij hebt moeten meemaken, verschrikkelijk hoe de overheid jou door de manier waarop je jarenlang bent vervolgd uiteindelijk een traumatisch syndroom heeft bezorgd. En wat een oneindig verlies en ontstellende schok dat het grote aankomstfeest in IJmuiden, waar zich zeker half Nederland zou hebben verzameld om jou met gejuich, applaus en gezang te ontvangen, nu uiteindelijk niet doorgaat. Ik kan even niet verder typen. Door mijn tranen zie ik mijn beeldscherm met rechtsboven die prachtige foto van jou, met die wijze blik in je ogen. Lieve Laura, het ga je goed...
_O- Een bijdrage van Svetan, kan niet missen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:13:26 #62
3542 Gia
User under construction
pi_107038651
quote:
Laura's gatenboek
't Is echt slecht weer geweest!!
pi_107038711
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:13 schreef Gia het volgende:

[..]

't Is echt slecht weer geweest!!
Svetan is nog aan het bijkomen van de gele koorts opgelopen in Belize, kan me voorstellen dat hij vanuit bed reageert. Dan maak je wel eens een typefoutje.
pi_107038718
quote:
Ach mensen.... dit soort reacties in Laura's gatenboek slaan terug op het imago van Nederland nu de buitenlanse pers ook meeleest.
Ik dacht dat het imago van Nederland niet slechter kon worden?
Dan dus maar liever de wereld laten zien dat er ook andere meningen zijn dan alleen extreme fans.
pi_107038990
"Penny Middleton
20-01-2012
If you are going to be arrested sail on to Mississippi in the Gulf of Mexico. email me. I will come to get you. You will be safe."

Is dat de Laura-versie van de wet die George Bush door wilde voeren? Waarbij de VS Nederland militair zou kunnen binnenvallen om Amerikaanse soldaten, die voor het Internationale Gerechtshof zouden staan, te bevrijden?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:24:32 #66
354322 Tide
pi_107039046
quote:

Ik ben heel benieuwd of er nog een officiele felicitatie komt van de nederlandse regering of de Oranjes. Indien niet en er is wel een officiele felicitatie uit NZ of Duitsland is dit een enorme blamage voor Nederland. Bij alle voorgang(st)ers was er een regeringsdelegatie bij de ontvangst en hebben diemensen een onderscheiding gekregen.
De Premier ontvangt haar op St. Maarten en er zal Laura, haar familie en geselcteerde pers een 4 gangen diner aangeboden worden. Daarnaast krijgt Guppie een mooie ligplaats bij SMYC en de familie krijgt een verblijf in een Beach Resort aangeboden. Mooi toch?
pi_107039149
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef Tide het volgende:
De Premier ontvangt haar op St. Maarten en er zal Laura, haar familie en geselcteerde pers een 4 gangen diner aangeboden worden. Daarnaast krijgt Guppie een mooie ligplaats bij SMYC en de familie krijgt een verblijf in een Beach Resort aangeboden. Mooi toch?
Ik moet nog zien of ze in Nieuw Zeeland een dergelijke behandeling krijgt als ze daar aankomt.
Is dat dan een blamage voor NZ, svetan?
En Duitsland? Krijgt ze een audientie bij de veelgeprezen Bundespraesident Wulff?
pi_107039214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of ze in Nieuw Zeeland een dergelijke behandeling krijgt als ze daar aankomt.
En Duitsland? Krijgt ze een audientie bij de veelgeprezen Bundespraesident Wulff?
In Duitsland zou ze gelijk Fuhrer worden, in Nieuw Zeeland worden de kiwi's voortaan Laura's genoemd en de Maori's heten voortaan ook Laura's. Nieuw Lauraland heet het binnenkort.
pi_107039228
Ook in Italie en NZ doen geruchten over een mogelijke arrestatie van Laura en haar vader op St. Maarten de ronde. Daarover ben ik vandaag al door vrienden over gevraagd.
Leuke reclame!
pi_107039336
Hahaha een jaar lang de wereld rondreizen in je eentje als mediageil zeiltrutje en dan last minute niet het record op je naam krijgen, wat een afgang.

And justice for all !

^O^
pi_107039341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:29 schreef svetan het volgende:
Ook in Italie en NZ doen geruchten over een mogelijke arrestatie van Laura en haar vader op St. Maarten de ronde. Daarover ben ik vandaag al door vrienden over gevraagd.
Leuke reclame!
Misschien dat je Anonymous zover kan krijgen dat ze alle Nederlandse overheidssites nuken. Als Laura wordt gearresteerd is dat groter nieuws dan Megaupload dat uit de lucht wordt gehaald. Meer niveautje maanlanding en de moord op Kennedy. Morgen wordt een historische dag.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:33:03 #72
354322 Tide
pi_107039381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze zal wel enthousiast ontvangen worden door andere watersporters in NZ maar waarschijnlijk niet zo uitbundig als op St. Maarten
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:34:07 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107039427
Ik vrees dat dat meer over jouw vrienden zegt dan over Nederland, Svetan.
Waar maakt iedereen zich druk over en waarom doet men ineens zo verbaasd over het feit dat het niet in het guinness book of records komt?

Dat is al zo lang bekend. Het begint echt een beetje irritante vormen aan te nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:34:39 #74
354322 Tide
pi_107039443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:31 schreef Manco043 het volgende:
Hahaha een jaar lang de wereld rondreizen in je eentje als mediageil zeiltrutje en dan last minute niet het record op je naam krijgen, wat een afgang.

And justice for all !

^O^
2009 last minute....? Dat was al voor haar vertrek bekend!!!
pi_107039472
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:51 schreef Gia het volgende:

Op zondag gaan de meeste mensen (incl. ikzelf) naar de kerk. Voor zover ik begrepen heb komt Laura om 15:00 plaatselijke tijd aan, 20:00 hier, dat is prime time. Als zou het 15:00 zijn, het is morgen waarschijnlijk toch rotweer, dus erg veel zal ik niet doen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107039542
Grappig dat "censuur" een verboden woord is in het gastenboek. Je krijgt dan een foutmelding en het bericht wordt niet geplaatst. Lekker hypocriet.
Als je er echter "cen-suur" van maakt... ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:37:31 #77
3542 Gia
User under construction
pi_107039569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Op zondag gaan de meeste mensen (incl. ikzelf) naar de kerk.
De meeste mensen?? Get real! De meeste mensen, zelfs de meeste gelovige mensen, komen al jaren niet in de kerk, als ze er al ooit wel kwamen.
pi_107039576
De meeste mensen gaan naar de kerk op zondag _O- Babewatcher, je woont zeker ergens op de bible belt?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:38:41 #79
3542 Gia
User under construction
pi_107039607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Grappig dat "censuur" een verboden woord is in het gastenboek. Je krijgt dan een foutmelding en het bericht wordt niet geplaatst. Lekker hypocriet.
Als je er echter "cen-suur" van maakt... ;)
Kan 'zenzuur' ook?
pi_107039642
Heeft iemand in de laatste jaren dat Guinness Book wel eens werkelijk gezien? Daar hoef je echt niet heel erg bedroeft te zijn om daar niet in te staan! Vroeger was het ooit een leuke en interessante publicatie maar tegenwoordig staan eer voor het overgrote deel onzin records in.
pi_107039679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef svetan het volgende:
Heeft iemand in de laatste jaren dat Guinness Book wel eens werkelijk gezien? Daar hoef je echt niet heel erg bedroeft te zijn om daar niet in te staan! Vroeger was het ooit een leuke en interessante publicatie maar tegenwoordig staan eer voor het overgrote deel onzin records in.
Ahja, nu is het ineens goed dat ze er niet in staat. :O
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:40:52 #82
354322 Tide
pi_107039683
quote:
Vroeger stelde het nog iets voor maar dat is al jaren niet meer.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:41:40 #83
354322 Tide
pi_107039713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ahja, nu is het ineens goed dat ze er niet in staat. :O
Het was Laura niet om het Guinness Book te doen
pi_107039723
quote:
The loudest purr by a domestic cat is 67.7 dB (LA peak) and was achieved by Smokey, owned by Lucinda Ruth Adams (UK) at Spring Hill farm, Pitsford, Northampton, UK, on 25 March 2011.

Smokey is a domestic cat and achieved its record in its home, where it felt relaxed and happy. Accessories used during the record attempt include a grooming brush, slices of ham and stroking by hand.

The measurement was made by Class 1 sound level meter NA-28 by RION in the presence of a vet, a representative of Northampton Cats Protection, a local MP, and a sound engineer.

The LC peak was measured at 86.3 dB. The measurement was taken from a distance of one metre.
Smokey staat er toch maar mooi in en Laura niet, go Smokey!
pi_107039743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:40 schreef Tide het volgende:

[..]

Vroeger stelde het nog iets voor maar dat is al jaren niet meer.
Sinds de uitvinding van internet heb ik nooit meer een boek vastgehouden.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:42:40 #86
3542 Gia
User under construction
pi_107039754
quote:
Wij hebben vorig jaar nog een nieuwe gekocht. Leuk boek, leuke records.

Een onzin record? Je bedoelt records als de jongste die in haar eentje, vakantie vierend, rond de wereld heeft gereisd. Her en der geholpen door allerlei andere vakantie vierende mensen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:45:58 #87
3542 Gia
User under construction
pi_107039869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:

Sinds de uitvinding van internet heb ik nooit meer een boek vastgehouden.
Jij hebt de bijbelteksten op je tablet staan en die neem je 's zondags mee naar de kerk?

Of je zit in de kerk achter je laptop met dongel, op de site van statenbijbelonline.com?
pi_107039898
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:41 schreef Tide het volgende:
Het was Laura niet om het Guinness Book te doen
Laura niet nee.
svetan riep om het hardst dat het wel een record was, en het zou in de boeken komen. Maar dit ene boek doet nu ineens niet meer ter zake voor hem.
pi_107039926
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hebt de bijbelteksten op je tablet staan en die neem je 's zondags mee naar de kerk?

Of je zit in de kerk achter je laptop met dongel, op de site van statenbijbelonline.com?
Ik heb een papieren Bijbel, maar ook een op mijn telefoon. Als ik snel een bepaalde tekst wil zoeken, gebruik ik mijn telefoon. Als de pastor leest uit het Boek, dan lees ik mee in de papieren versie.
pi_107040093
De aankomst komt toch wel live op Journaal 24? Beter nog: laat de hele televisieavond van Nederland 1 vervallen voor dit historische moment. Voor een klein binnenbrandje wordt de programmering al wekenlang aangepast.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 19:52:26 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107040105
nee natuurlijk niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107040138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
Beter nog: laat de hele televisieavond van Nederland 1 vervallen voor dit historische moment. Voor een klein binnenbrandje wordt de programmering al wekenlang aangepast.
Kun je nagaan hoe belangrijk deze aankomst is.
pi_107040222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe belangrijk deze aankomst is.
Een brand in een Vogelaarwijk en het Songfestival wordt onderbroken :') Een vliegtuig dat neerstort op een grotendeels leegstaande flat en Studio Sport wordt onderbroken.
Smerige rechtse sensatiepers }:|
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:56:13 #94
3542 Gia
User under construction
pi_107040258
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb een papieren Bijbel, maar ook een op mijn telefoon. Als ik snel een bepaalde tekst wil zoeken, gebruik ik mijn telefoon. Als de pastor leest uit het Boek, dan lees ik mee in de papieren versie.
Dan heb je toch een boek in je handen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
De aankomst komt toch wel live op Journaal 24? Beter nog: laat de hele televisieavond van Nederland 1 vervallen voor dit historische moment. Voor een klein binnenbrandje wordt de programmering al wekenlang aangepast.
Hé, niet overdrijven hè! Jeugdjournaal is meer dan genoeg. Dat staat hier toch nooit op.

Trouwens, is er op zaterdagavond, op 1 niet het programma "IK VERTREK"? Daar zou het prima in kunnen.
pi_107040394
Het verhaalover de tegenwerking van de nederlandse overheid wordt nu ook uitgebreid gebracht in de Brazilliaanse kranten.

http://esportes.terra.com(...)+anos+se+rebela.html
pi_107040501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:59 schreef svetan het volgende:
Het verhaalover de tegenwerking van de nederlandse overheid wordt nu ook uitgebreid gebracht in de een Brazilliaanse kranten.

Fixed.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:02:22 #97
37150 livelink
pi_107040550
Laat me raden. Je hebt Braziliaanse vrienden die je hebben gebeld om te vragen hoe het toch zit met Nederland en Laura Dekker?
pi_107040618
Ik denk dat dat verhaal een ""spicy item" gaat worden bij de berichtgeving van Laura's aankomst :(
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:04:39 #99
37150 livelink
pi_107040652
Welk verhaal bedoel je nu, Svetan?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:05:24 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_107040688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:59 schreef svetan het volgende:
Het verhaalover de tegenwerking van de nederlandse overheid wordt nu ook uitgebreid gebracht in de Brazilliaanse kranten.

Dat valt ook wel weer mee, het belicht gewoon dat Laura pas kon zeilen na een juridisch steekspel. Die krant is gewoon volledig, het is geen aanklacht tegen de Nederlandse overheid in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')