Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:41 schreef Tide het volgende:
Michael Perham: 'Ze heeft in haar eentje de wereld rondgezeild als tiener. Dat maakt haar voor mij al een fantastisch persoon.
http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekker
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:54 schreef Tide het volgende:
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.
Misschien ligt het aan de vertaling van het engels naar het nederlands?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Sting is goede muzikant, maar hij schijnt een hufter eerste klas te zijn.
De echte topsporter, die van wereldklasse, is ook een apart persoon. Hoge mate van egoisme, een enorm vermogen tot doorzetten en hard werken. Dat is niet bij sommige maar bij allen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Sting is goede muzikant, maar hij schijnt een hufter eerste klas te zijn.
Me dunkt, met 240+ aanvragen kun je het nauwelijks meer "exclusief" noemen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:24 schreef svetan het volgende:
De amerikaanse media betalen doorgaans duizende dollars voor exclusieve interviews..... ik denk wel dat aan het eind van de maand haar spaarbankboekje goed gevuld zal zijn.
Nee, dan kom ik op precies hetzelfde uit.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:14 schreef svetan het volgende:
Als je persoon vervangt door persoonlijkheid dat kom je misschien iets verder. Laura heeft bewezen dat ze met haar doorzettingsvermogen meer is dan een gewoon "zeilmeisje". Ik denk dat dat de bedoeling van die uitspraak was.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:43 schreef svetan het volgende:
exclusief heeft betrekking op een vraaggesprek met een reporter van een tv/radio station of krant. Als één amerikaans tv netwerk zo'n vraaggesprek heeft zijn de anderen bijna verplicht er ook een te brengen. Deze uitzendingen worden dan verder in de wereld doorverkocht waarbij voor elke uitzending de kassa bij Laura rinkelt.
Voor watersporters en jongeren erg leuk, maar het moet wel vertaald worden zodat het ook werkelijk iets op gaat brengen. Met 1 boek en 1 film kan je het wel een tijdje uitzingen maar op een gegeven moment is dat geld op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef svetan het volgende:
Vooral als die doku op DVD uitkomt zal er wel behoorlijk geld binnenkomen.... als ik zo de belangstelling hier op de plaatselijke zeilclub bekijk zullen er daarvan behoorlijk wat van verkocht worden. Omdat Laura de eerste helft van de reis toch vrij veel eilanden heeft aangedaan zal daar wel iets meer "verhaal" inzitten dan alleen maar zeilen.
Heel veel plezier morgen!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben morgen bij een concert, dus zal het niet kunnen volgen
Ik zal zondag wel het een en ander lezen.
Waarom?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:19 schreef svetan het volgende:
Het is overigens wel goed geplant dat ze op zaterdagmiddag aankomt
Ze gaan het zondag bij het jeugdjournaal uitzendenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:51 schreef Gia het volgende:
Vind zaterdag juist een ongunstige dag. Veel mensen/kinderen die naar een vereniging moeten, grote boodschappen doen, naar de markt, kinderprogramma's op tv enz.....
Zondag is een veel betere dag, eigenlijk.
bron:telegraaf.nlquote:Zeilmeisje loopt record mis
Zeilmeisje Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten, waar ze een jaar geleden begon aan haar reis rond de wereld. Ondanks dat ze dan inderdaad de jongste zeilster is die ooit in een jaar de wereld rond zeilde, kan ze een plek in het Guinness Book of World Records wel vergeten.
Dat heeft niet te maken met haar persoonlijke prestatie, maar met Guinness. Die heeft namelijk onlangs besloten om de categorie 'jongste' niet langer in het boek op te nemen. 'We voeren een beleid waarbij we ongepaste recordpogingen van minderjarigen niet bestraffen, steunen of aanmoedigen,' zo luidt de uitleg volgens de Wereldomroep.
Ook de World Sailing Speed Record Council, de officiële instantie voor zeilrecords, heeft geen leeftijdscategorie. "Bij ons gaat het om de snelheid," zo laat de organisatie weten
http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekkerquote:Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten. Daar begon een jaar geleden haar poging om als jongste solozeiler ooit de wereld rond te varen. Een officieel record zit er voor de 16-jarige Laura niet in. Maar haar aankomst zal er niet minder overweldigend om zijn.
Op Sint Maarten zal Laura worden opgewacht door haar ouders en de minister-president van het Antilliaanse eiland. Er wordt ook een feest georganiseerd op een privéjacht in de haven. Vader Dick Dekker denkt dat bij elkaar zo'n duizend mensen zijn dochter zullen verwelkomen.
Precies, niks nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:05 schreef Tide het volgende:
Wel een record maar geen vermelding in het Guinness boek. Dat wist Laura al voor haar vertrek.
En niet bij de WSSRC.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:05 schreef Tide het volgende:
Wel een record maar geen vermelding in het Guinness boek. Dat wist Laura al voor haar vertrek.
De ETA van de vlucht uit AMS is 12:40 lokale tijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:06 schreef Tide het volgende:
De familie zal nu bijna landen of al geland zijn op St. Maarten.
Ik breek aan de lopende band records. Maar ik hou het ook niet meer bij.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Het zal wel altijd een record worden genoemd...... ook als het niet in de heilige boeken wordt bijgeschreven. Overigens heeft ze meerdere records gebroken waarvan ik het overzicht zo langzaam een beetje kwijtgeraakt ben.
Klopt het is daar 5 uur vroeger dan hier. Ze zijn om 8 uur vetrokken en het is ongeveer 9 uur vliegen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De ETA van de vlucht uit AMS is 12:40 lokale tijd.
Je eerste records vergeet je niet toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik breek aan de lopende band records. Maar ik hou het ook niet meer bij.
Mijn belangrijke records vergeet ik niet.quote:
Ik denk niet dat mijn kleinkinderen later zullen weten wie Laura Dekker was.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:12 schreef svetan het volgende:
Het zal wel altijd een record worden genoemd...... ook als het niet in de heilige boeken wordt bijgeschreven. Overigens heeft ze meerdere records gebroken waarvan ik het overzicht zo langzaam een beetje kwijtgeraakt ben.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:53 schreef yyyentle het volgende:
http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekker
Bij elkaar wel 1000 mensen!!quote:Vader Dick Dekker denkt dat bij elkaar zo'n duizend mensen zijn dochter zullen verwelkomen.
Lol wut?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:35 schreef Gia het volgende:
Het enige wat ze kan zeggen als record is dat ze de jongste Nederlandse vrouw is die rond de wereld is gereisd in haar eentje.
Ik denk dat Dick wel iets anders te doen heeft op dit moment dan het gastenboek censureren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:50 schreef Ericr het volgende:
Zowaar sijpelen de negatieve reactie nu ook door in het gastenboek, het gaat er soms hard aan toe in ieder geval.
Och, ze claimt ook dat ze als jongste ter wereld non stop de atlantische oceaan is over gezeild. En we weten allemaal dat ze 2 dagen op de motor heeft gevaren. Dus, ook dat record gaat niet op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:48 schreef svetan het volgende:
@Gia
Geen nederlandse vrouw meer..... iemand met 1/3 nederlandse nationaliteit. Laura heeft ondertussen duidelijk laten weten dat ze niet meer naar Nederland terugkomt dus dat verhaal gaat ook op als eerste Duitse en Nieuw Zeelandse.
Oe, effe gaan kijken!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat Dick wel iets anders te doen heeft op dit moment dan het gastenboek censureren.
Dus ja, dan komen ook de geluiden van de andere kant er doorheen. Levert vermakelijke kost op trouwens.
En ook hele stukken waar wij in deze reeks al maanden geleden doorheen zijn gegaan
Hier is er nog enig niveau, daar is het gewoon voluit moddergooien, tackelen, stompen onder de gordel en peper in elkaars ogen wrijven.![]()
Popcorn erbij en genieten maar
Nou, Nederland zal geboycot gaan worden door alle omliggende Europese landen. En Rutte gaat op zijn vingers getikt worden door een paar prominente figuren. Wat ik je brom.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef svetan het volgende:
Ik ben heel benieuwd of er nog een officiele felicitatie komt van de nederlandse regering of de Oranjes. Indien niet en er is wel een officiele felicitatie uit NZ of Duitsland is dit een enorme blamage voor Nederland.
quote:Lieve Laura, ik heb al je blogs doorgelezen en ik zit hier in tranen achter mijn toetsenbord. Afschuwelijk wat jij hebt moeten meemaken, verschrikkelijk hoe de overheid jou door de manier waarop je jarenlang bent vervolgd uiteindelijk een traumatisch syndroom heeft bezorgd. En wat een oneindig verlies en ontstellende schok dat het grote aankomstfeest in IJmuiden, waar zich zeker half Nederland zou hebben verzameld om jou met gejuich, applaus en gezang te ontvangen, nu uiteindelijk niet doorgaat. Ik kan even niet verder typen. Door mijn tranen zie ik mijn beeldscherm met rechtsboven die prachtige foto van jou, met die wijze blik in je ogen. Lieve Laura, het ga je goed...
Svetan is nog aan het bijkomen van de gele koorts opgelopen in Belize, kan me voorstellen dat hij vanuit bed reageert. Dan maak je wel eens een typefoutje.quote:
Ik dacht dat het imago van Nederland niet slechter kon worden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef svetan het volgende:
Ach mensen.... dit soort reacties in Laura's gatenboek slaan terug op het imago van Nederland nu de buitenlanse pers ook meeleest.
De Premier ontvangt haar op St. Maarten en er zal Laura, haar familie en geselcteerde pers een 4 gangen diner aangeboden worden. Daarnaast krijgt Guppie een mooie ligplaats bij SMYC en de familie krijgt een verblijf in een Beach Resort aangeboden. Mooi toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:08 schreef svetan het volgende:
Ach mensen.... dit soort reacties in Laura's gatenboek slaan terug op het imago van Nederland nu de buitenlanse pers ook meeleest.
Ik ben heel benieuwd of er nog een officiele felicitatie komt van de nederlandse regering of de Oranjes. Indien niet en er is wel een officiele felicitatie uit NZ of Duitsland is dit een enorme blamage voor Nederland. Bij alle voorgang(st)ers was er een regeringsdelegatie bij de ontvangst en hebben diemensen een onderscheiding gekregen.
Ik moet nog zien of ze in Nieuw Zeeland een dergelijke behandeling krijgt als ze daar aankomt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef Tide het volgende:
De Premier ontvangt haar op St. Maarten en er zal Laura, haar familie en geselcteerde pers een 4 gangen diner aangeboden worden. Daarnaast krijgt Guppie een mooie ligplaats bij SMYC en de familie krijgt een verblijf in een Beach Resort aangeboden. Mooi toch?
In Duitsland zou ze gelijk Fuhrer worden, in Nieuw Zeeland worden de kiwi's voortaan Laura's genoemd en de Maori's heten voortaan ook Laura's. Nieuw Lauraland heet het binnenkort.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of ze in Nieuw Zeeland een dergelijke behandeling krijgt als ze daar aankomt.
Is dat dan een blamage voor NZ, svetan?
En Duitsland? Krijgt ze een audientie bij de veelgeprezen Bundespraesident Wulff?
Misschien dat je Anonymous zover kan krijgen dat ze alle Nederlandse overheidssites nuken. Als Laura wordt gearresteerd is dat groter nieuws dan Megaupload dat uit de lucht wordt gehaald. Meer niveautje maanlanding en de moord op Kennedy. Morgen wordt een historische dag.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:29 schreef svetan het volgende:
Ook in Italie en NZ doen geruchten over een mogelijke arrestatie van Laura en haar vader op St. Maarten de ronde. Daarover ben ik vandaag al door vrienden over gevraagd.
Leuke reclame!
Ze zal wel enthousiast ontvangen worden door andere watersporters in NZ maar waarschijnlijk niet zo uitbundig als op St. Maartenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of ze in Nieuw Zeeland een dergelijke behandeling krijgt als ze daar aankomt.
Is dat dan een blamage voor NZ, svetan?
En Duitsland? Krijgt ze een audientie bij de veelgeprezen Bundespraesident Wulff?
2009 last minute....? Dat was al voor haar vertrek bekend!!!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:31 schreef Manco043 het volgende:
Hahaha een jaar lang de wereld rondreizen in je eentje als mediageil zeiltrutje en dan last minute niet het record op je naam krijgen, wat een afgang.
And justice for all !
Op zondag gaan de meeste mensen (incl. ikzelf) naar de kerk. Voor zover ik begrepen heb komt Laura om 15:00 plaatselijke tijd aan, 20:00 hier, dat is prime time. Als zou het 15:00 zijn, het is morgen waarschijnlijk toch rotweer, dus erg veel zal ik niet doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:51 schreef Gia het volgende:
Vind zaterdag juist een ongunstige dag. Veel mensen/kinderen die naar een vereniging moeten, grote boodschappen doen, naar de markt, kinderprogramma's op tv enz.....
Zondag is een veel betere dag, eigenlijk.
De meeste mensen?? Get real! De meeste mensen, zelfs de meeste gelovige mensen, komen al jaren niet in de kerk, als ze er al ooit wel kwamen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Op zondag gaan de meeste mensen (incl. ikzelf) naar de kerk.
Kan 'zenzuur' ook?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Grappig dat "censuur" een verboden woord is in het gastenboek. Je krijgt dan een foutmelding en het bericht wordt niet geplaatst. Lekker hypocriet.
Als je er echter "cen-suur" van maakt...
Ahja, nu is het ineens goed dat ze er niet in staat.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef svetan het volgende:
Heeft iemand in de laatste jaren dat Guinness Book wel eens werkelijk gezien? Daar hoef je echt niet heel erg bedroeft te zijn om daar niet in te staan! Vroeger was het ooit een leuke en interessante publicatie maar tegenwoordig staan eer voor het overgrote deel onzin records in.
Vroeger stelde het nog iets voor maar dat is al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef svetan het volgende:
Heeft iemand in de laatste jaren dat Guinness Book wel eens werkelijk gezien? Daar hoef je echt niet heel erg bedroeft te zijn om daar niet in te staan! Vroeger was het ooit een leuke en interessante publicatie maar tegenwoordig staan eer voor het overgrote deel onzin records in.
Het was Laura niet om het Guinness Book te doenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ahja, nu is het ineens goed dat ze er niet in staat.
Smokey staat er toch maar mooi in en Laura niet, go Smokey!quote:The loudest purr by a domestic cat is 67.7 dB (LA peak) and was achieved by Smokey, owned by Lucinda Ruth Adams (UK) at Spring Hill farm, Pitsford, Northampton, UK, on 25 March 2011.
Smokey is a domestic cat and achieved its record in its home, where it felt relaxed and happy. Accessories used during the record attempt include a grooming brush, slices of ham and stroking by hand.
The measurement was made by Class 1 sound level meter NA-28 by RION in the presence of a vet, a representative of Northampton Cats Protection, a local MP, and a sound engineer.
The LC peak was measured at 86.3 dB. The measurement was taken from a distance of one metre.
Sinds de uitvinding van internet heb ik nooit meer een boek vastgehouden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:40 schreef Tide het volgende:
[..]
Vroeger stelde het nog iets voor maar dat is al jaren niet meer.
Wij hebben vorig jaar nog een nieuwe gekocht. Leuk boek, leuke records.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:39 schreef svetan het volgende:
Jij hebt de bijbelteksten op je tablet staan en die neem je 's zondags mee naar de kerk?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Sinds de uitvinding van internet heb ik nooit meer een boek vastgehouden.
Laura niet nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:41 schreef Tide het volgende:
Het was Laura niet om het Guinness Book te doen
Ik heb een papieren Bijbel, maar ook een op mijn telefoon. Als ik snel een bepaalde tekst wil zoeken, gebruik ik mijn telefoon. Als de pastor leest uit het Boek, dan lees ik mee in de papieren versie.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt de bijbelteksten op je tablet staan en die neem je 's zondags mee naar de kerk?
Of je zit in de kerk achter je laptop met dongel, op de site van statenbijbelonline.com?
Kun je nagaan hoe belangrijk deze aankomst is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
Beter nog: laat de hele televisieavond van Nederland 1 vervallen voor dit historische moment. Voor een klein binnenbrandje wordt de programmering al wekenlang aangepast.
Een brand in een Vogelaarwijk en het Songfestival wordt onderbrokenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe belangrijk deze aankomst is.
Dan heb je toch een boek in je handen!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:47 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb een papieren Bijbel, maar ook een op mijn telefoon. Als ik snel een bepaalde tekst wil zoeken, gebruik ik mijn telefoon. Als de pastor leest uit het Boek, dan lees ik mee in de papieren versie.
Hé, niet overdrijven hè! Jeugdjournaal is meer dan genoeg. Dat staat hier toch nooit op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
De aankomst komt toch wel live op Journaal 24? Beter nog: laat de hele televisieavond van Nederland 1 vervallen voor dit historische moment. Voor een klein binnenbrandje wordt de programmering al wekenlang aangepast.
Fixed.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:59 schreef svetan het volgende:
Het verhaalover de tegenwerking van de nederlandse overheid wordt nu ook uitgebreid gebracht in de een Brazilliaanse kranten.
http://esportes.terra.com(...)+anos+se+rebela.html
Dat valt ook wel weer mee, het belicht gewoon dat Laura pas kon zeilen na een juridisch steekspel. Die krant is gewoon volledig, het is geen aanklacht tegen de Nederlandse overheid in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:59 schreef svetan het volgende:
Het verhaalover de tegenwerking van de nederlandse overheid wordt nu ook uitgebreid gebracht in de Brazilliaanse kranten.
http://esportes.terra.com(...)+anos+se+rebela.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |