Die zitten naar hun veel te dure grond te kijken, die hun grondbedrijfdirecteuren hebben gekocht van bevriende speculantenquote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef pberends het volgende:
Gemeenten hebben de komende jaren echt geen geld meer voor starters. Met dank aan het kabinet-Rutte overigens.
"Maar het is het waard, echt waar!"quote:Op zondag 22 januari 2012 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zitten naar hun veel te dure grond te kijken, die hun grondbedrijfdirecteuren hebben gekocht van bevriende speculanten
Ik pak mij bierviltje er maar weer even bij... He, hoeft die 102k nooit afgelost te worden ?quote:Op zondag 22 januari 2012 00:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Voor wie van fantasy houdt, moet de gedachtegang/rekenarij vanaf pagina 39 eens proberen te volgen
Een gezin met een mediaan inkomen kan een huis van 102k kopen volgens deze meneer (bij een rentestand van 6%; 121k bij een rentestand van 4%).
Rekent u even mee terug? 102k x 6% is 6k per jaar, minus laten we zeggen 1/3 belastingvoordeel, d.i. dat een gezin met een mediaan inkomen max. 4k per jaar mag verwonen, wat volgens mij 333 euro per maand netto is.
Yeah, sure
De inleiding is trouwens ook erg leuk en kwalificerend wetenschappelijk: ik vond altijd al dat de huizenmarkt overgewaardeerd was en dacht, laat ik daar nu eens argumenten bij bedenken....
Precies, volgens mij moet er ook nog 2/3e afgelost worden in 30 jaar, is dus nog eens 200 euro per maand erbij, en dan kom je idd op een veel realisitscher bedrag van rond de 500 euro per maand.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:25 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik pak mij bierviltje er maar weer even bij... He, hoeft die 102k nooit afgelost te worden ?
Dat kan ik niet berekenenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoeveel meer heb mie inmiddels meer aan huur uitgegeven dan bij koop?
Voor die berekening moet je inderdaad wel het mbo voor hebben gedaanquote:
Grapjas, dat is rond de 60 euro per maand. Ik betaal iets onder de150 en heb dan 2,5 ton afbetaald.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Precies, volgens mij moet er ook nog 2/3e afgelost worden in 30 jaar, is dus nog eens 200 euro per maand erbij, en dan kom je idd op een veel realisitscher bedrag van rond de 500 euro per maand.
Dat zijn oude afleveringen van voor 2008. Tegenwoordig zijn dat soort huizen nog goedkoper. Alleen de fundering was van steen/ beton de rest alleen maar hout. Zelfs die corporatiekrot heeft een 2x betere bouw en isolatie dan de opgepimpte amerikaanskrot wat in eens dubbel waard is.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Zat me net weer te verbazen op SBS6 verkocht men vrijstaande huizen voor 51.000 Dollar en compleet gerenoveerd koste het 115.000 Dollar
Drie verdiepingen met een forse kelderruimte
En dan vraagt men hier voor een afgeleefd tweekamer corporatiekrot maar zo 125.000 EURO
een corporatiekrot heeft geen isolatie en wel betonrotquote:Op zondag 22 januari 2012 19:22 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Dat zijn oude afleveringen van voor 2008. Tegenwoordig zijn dat soort huizen nog goedkoper. Alleen de fundering was van steen/ beton de rest alleen maar hout. Zelfs die corporatiekrot heeft een 2x betere bouw en isolatie dan de opgepimpte amerikaanskrot wat in eens dubbel waard is.
Dat. En dat een corporatiewoning op grond in Nederland staat. Die is toch ietsjes duurder dan ergens midden op de prairie. En met suburbs moet je de situatie in Nederland ook niet vergelijken, die dingen liggen vaak 40 km van de stadscentra vandaan. Behalve misschien in het uiterste puntje van Friesland, vind je hier geen stukje grond dat op een dergelijke afstand van een stad ligt.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:22 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Dat zijn oude afleveringen van voor 2008. Tegenwoordig zijn dat soort huizen nog goedkoper. Alleen de fundering was van steen/ beton de rest alleen maar hout. Zelfs die corporatiekrot heeft een 2x betere bouw en isolatie dan de opgepimpte amerikaanskrot wat in eens dubbel waard is.
Het grote verschil is dat het in de VS gewoon is toegestaan te bouwen, ook binnen 40 km van dat stadscentrum. Als dat in Nederland ook zou mogen, zouden we gewoon dezelfde prijzen hebben. En veel grotere tuinenquote:Op zondag 22 januari 2012 20:08 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat. En dat een corporatiewoning op grond in Nederland staat. Die is toch ietsjes duurder dan ergens midden op de prairie. En met suburbs moet je de situatie in Nederland ook niet vergelijken, die dingen liggen vaak 40 km van de stadscentra vandaan. Behalve misschien in het uiterste puntje van Friesland, vind je hier geen stukje grond dat op een dergelijke afstand van een stad ligt.
Mijn bierviltje komt op aanmerkelijk meer uit. Hoe kom je aan die 60 / mnd ?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:49 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Grapjas, dat is rond de 60 euro per maand. Ik betaal iets onder de150 en heb dan 2,5 ton afbetaald.
Ik geloof meer in Excel dan in bierviltjes ;-)quote:Op zondag 22 januari 2012 20:50 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Mijn bierviltje komt op aanmerkelijk meer uit. Hoe kom je aan die 60 / mnd ?
Los van rente: 2/3 van 102k = 68k / 30 / 12 = 189 / mnd. Rente neemt natuurlijk wel af bij aflossen.
Ja hier moeten we er Poolse paarden opzetten om de grond duur te houdenquote:Op zondag 22 januari 2012 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het in de VS gewoon is toegestaan te bouwen, ook binnen 40 km van dat stadscentrum. Als dat in Nederland ook zou mogen, zouden we gewoon dezelfde prijzen hebben. En veel grotere tuinen
quote:Voor de totstandkoming van de EHS zal volgens de doelstelling tot 2018 ongeveer 150.000 hectare grond aan de landbouw worden onttrokken.
Plus dat je een huis vrij hebt (en 50k op de bank in het scenario van gerespecteerde meneer). Nog afgezien dat ik op mijn 70ste helemaal niet zo zit te springen om een afbetaald huis, liever geld op de bank....quote:Op zondag 22 januari 2012 21:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik geloof meer in Excel dan in bierviltjes ;-)
Met 189 in de maand heb je na 30 jaar 150683,31 gespaard uitgaande van sparen gekoppeld aan je hyp. van 5%
Het echte verschil zit in de inflatie, de huur is over dertig jaar verdubbeld, terwijl de hyp. kosten gelijk blijven. Je gaat dus relatief minder betalen, terwijl het bedrag gelijk blijft.
In Sydney zou men er (het afgeleefde corporatiekrot zomaar het drievoud voor vragen én beuren.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Zat me net weer te verbazen op SBS6 verkocht men vrijstaande huizen voor 51.000 Dollar en compleet gerenoveerd koste het 115.000 Dollar
En dan vraagt men hier voor een afgeleefd tweekamer corporatiekrot) maar zo 125.000 EURO
Dan kun je toch niet meer vol blijven houden dat er geen betaalbare woonruimte is te vinden?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Op basis waarvan zou michaelmoore een greencard willen krijgen? Al helemaal met die naam?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kun je toch niet meer vol blijven houden dat er geen betaalbare woonruimte is te vinden?
Oke, dan moet je wel even verhuizen naar een ander land, met mindere sociale voorzieningen, in de middle of nowhere, en achterlijke wetgeving, maar aangezien die feiten niet worden meegerekend door jou, kan dat niet het probleem zijn. Toch?
En die huizen vergelijk jij met Nederlandse huizen?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
En dan vraagt men hier voor een afgeleefd tweekamer corporatiekrot maar zo 125.000 EURO
Dat je dan een huis in 10 jaar afschrijft, begrijp ik best.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die huizen vergelijk jij met Nederlandse huizen?
Hoe denk je dat het komt dat er bij een beetje tornado weer een halve stad weggeblazen is, en wat zie je dan nog wel staan van die huizen? Juist, de schoorsteen.... het enige dat er van steen gebouwd is, verder is het gewoon een houten hok, dat je kunt vergelijken met een chalet op een vakantiepark.
Als hier zo gebouwd zou (mogen) worden, dan zou het ook een stuk goedkoper zijn, zelfs met de NL grondprijzen.
Je moet voor de lol eens uitzoeken wat een volledig bakstenen huis in de VS kost, dan praat je over compleet andere prijzen.
Sterker nog in de meeste landen _kun_ je zelfs niks kopen als je geen (permanente) verblijfsvergunning hebt. Of blijk je opeens toch geen eigenaar te zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang je niet vrij kunt vestigen in een land is iets kopen alleen voor de domme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |