Wat een hoop blabla. De entertainmentindustrie produceert paard en wagen en probeert auto's te verbieden want dat is "valse concurrentie"quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoewel je normaal gesproken absoluut een punt zou hebben en politici/de overheid hier bijna consequent falen op het gebied van ict/internet, ben jij in dit geval volgens mij degene die onkundig en onwetend is. Heb je de indictment uberhaupt al ingekeken, ben je bekend met de inhoud van de DMCA?
Hier hebben enkele lieden op zeer vernuftige wijze willens en wetens miljoenen verdiend aan auteursrechtenschending op enorme schaal en zich hier middels een technicality" van willen vrijpleiten. Het trieste voor hen is, dat als ze het iets slimmer en iets zorgvuldiger hadden aangepakt, ze er gewoon mee weg waren gekomen.
Dit heeft niets van doen met SOPA, iig niet concreet, de enige wetgeving met betrekking tot auteursrechten waarop hier geleund wordt is er al jaren en biedt juist bescherming (van rechtsvervolging) aan online service providers wier gebruikers auteursrechtelijk beschermd materiaal uploaden.
Vind je het gek wanneer er een batterij aan servers van een Nederlandse multinational, onder andere gesitueerd in Nederland, bij in het spel is?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je de berichten lezen waaruit ik dit post. NLpolitie heeft ook meegedaan om de vs (fbi) te pleasen.
quote:40. Leaseweb (Leaseweb.com) is a multinational Internet hosting provider that is
headquartered in the Netherlands. Leaseweb has eight datacenters in the Netherlands, Belgium,
Germany, and the United States, including in the Eastern District of Virginia. More than 630
computer servers in the Netherlands are owned and hosted by Leaseweb for the benefit of the
Mega Conspiracy, and an additional sixty servers hosted at Leaseweb were purchased by the
Mega Conspiracy in October 2011. Leaseweb continues to provide the Mega Conspiracy with
leased computers, Internet hosting, and support services as of the date of this Indictment.
quote:w. From on or about March 2, 2007, through July 3, 2010, payments totaling
at least $9 million were transferred in and affecting interstate and foreign commerce through
PayPal, Inc. by a member of the Mega Conspiracy to Leaseweb in the Netherlands for computer
leasing, hosting, and support services. The details of these payments are described more
specifically in Count Three and incorporated herein by reference.
Ik mag hopen dat je trollt, anders neig je serieus naar het zwakzinnige.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een hoop blabla. De entertainmentindustrie produceert paard en wagen en probeert auto's te verbieden want dat is "valse concurrentie"
Ad Hominems zijn lekker, hé?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je trollt, anders neig je serieus naar het zwakzinnige.
Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij de justitie vs iets doet voor justitie nl. Team america world police werkt maar 1 kant op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vind je het gek wanneer er een batterij aan servers van een Nederlandse multinational, onder andere gesitueerd in Nederland, bij in het spel is?
[..]
[..]
Nee dat is het niet. Overheden en bedrijven zetten systematisch de burger buitenspel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:22 schreef NotYou het volgende:
Mijn aversie voor de entertainmentindustrie en lieden als Teeven maakt echter nog niet dat ik in iedere zaak blind partij kies tegen hen. Helaas lijkt dat voor veel mensen anders te zijn, wat terechte breedgedragen kritiek helaas maakt tot weinig meer dan luid gekakel van een virtuele schuur vol kippen zonder koppen.
Dit is geen principekwestie, het gaat hier niet om de vrijheid op het internet of om het (huidige Nederlandse) recht op kopieren (voor eigen gebruik), het gaat hier ook niet over de machtsverhoudingen tussen Nederland en de VS.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij de justitie vs iets doet voor justitie nl. Team america world police werkt maar 1 kant op.
Denk dat je het verkeerde topic voor je hebt. Schopje naar het NWS-topic over het afgeschoten Nederlandse downloadverbod?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:05 schreef Killaht het volgende:
Nu nog wachten op een internationale Gestapo die elk huis zonder huiszoekbevel, doorzoekt op illegale content. Denk dat ze dan heel het noordelijk halfrond kunnen oppakken.
1 song was 5 jaar tog?
Lol je gaat de bajes inquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:27 schreef Baghdaddy het volgende:
Wacht dan tot mijn premium account afloopt.
bron: http://webwereld.nl/analy(...)l-op-megaupload.htmlquote:Ontwikkelaars dol op Megaupload
Volgens de FBI is Megaupload een platform voor illegale content. Maar de werkelijkheid blijkt veel genuanceerder. Ook journalisten en software-ontwikkelaars gebruikten het.
Het bekende weblog GeenStijl blijkt de dienst intensief te hebben gebruikt om eigen beeldmateriaal naar de redactie door te sturen voor de productie van GeenStijl TV. Op die manier kon een item snel online komen. Dat gebeurde in ieder geval toen verslaggever Rutger van Castricum nog items produceerde.
Suriname
"Toen Rutger in Suriname was, heeft hij beeldmateriaal via Megaupload doorgestuurd", vertelt Ambroos Wiegers (Professor Hoxha), voormalig technisch directeur van GeenStijl, tegen Webwereld. Daarmee doelt hij op een reis die Van Castricum in 2008 heeft gemaakt. "Wij downloaden het materiaal dat hij gedraaid had dan en gebruikten dat."
Megaupload was vooral het platform voor GeenStijl om eenvoudig videomateriaal uit te wisselen. "Het bleek een betrouwbare manier om bestanden door te sturen. Redelijk beveiligd, want je moet een code hebben om bij het materiaal te komen", vertelt Wiegers. "Rutger maakte die reportages voor GeenStijl. Niemand anders heeft recht op de content dan Newsmedia zelf."
Open-sourcesoftware
Ook in de open-sourcewereld was Megaupload poplair. "Sinds 2006 heb ik er actief gebruik van gemaakt", vertelt ontwikkelaar Stefan de Konink tegen Webwereld. Hij gebruikte het voor FFmpeg, een pakket dat video kan afspelen. "We hadden het nodig om fouten te bekijken bij FFmpeg-encoderingen. Op een paar reclames na een uitstekende voorloper van initiatieven als WeTransfer en DropBox."
Ook bij de gebruikers van Cinelerra, een open source videobewerkingsprogramma, werd Megaupload veelvuldig gebruikt. Volgens De Konink werd er op de mailinglist veel eigen materiaal uitgewisseld via Megaupload. "Het was een makkelijk methode om eigen videoproducties uit te wisselen, ver voordat Vimeo HD ondersteunde."
Geen SOPA nodig
Gevraagd naar eventuele problemen met auteursrechten bij andere platformen stelt Wiegers dat ook andere platformen nu in een gek parket komen. "Wetransfer is populair in de creatieve wereld. Maar er zouden daar ook problemen kunnen ontstaan", vreest hij. Wel wijst hij erop dat mogelijk de wat andere manier van werken hier wat verschil kan maken.
Belangrijker is wat hem betreft dat de discussie rond SOPA kan stoppen. "Als er redelijke verdenkingen zijn dan blijkt men in staat om in te grijpen. Het kan dus wel. Wat mij betreft dit toont dit aan dat er geen SOPA nodig is."
Hebben we alquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:05 schreef Killaht het volgende:
Nu nog wachten op een internationale Gestapo die elk huis zonder huiszoekbevel, doorzoekt op illegale content. Denk dat ze dan heel het noordelijk halfrond kunnen oppakken.
1 song was 5 jaar tog?
Maar het lucht wel op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Beetje dom die DDOS attacks imo. Dat werkt averechts.
Was het een taxibedrijf met al die mercedessen?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goed lijstje met inbeslaggenomen zaken ook
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goed lijstje met inbeslaggenomen zaken ook
[ afbeelding ]
Ze konden beter gewoon verhuizen naar Thailand ofzoquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De megapimps in betere tijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ](Zo'n beetje de enige content op http://www.bramos.nl)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |