zeg maar tepels formaat bierviltje en beyond.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Sannne het volgende:
Ik volg jullie niet
Bij mn familie voed ik dus wel gewoon zo. Ook ooms/tantes/oudooms etc. Ze zullen wel denken, daar heb je Miep Tiet ook weer..
Was ook een keer bij mij thuisquote:
ik geloof dat de tentoonstelling weer heropend is dus als je hier in de regio eens bent...quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:36 schreef Sannne het volgende:
Jemig. Dat heb ik in 7 jaar kraamzorg nou nog nooit gezien, van die joekeltepels.
(of misschien ook wel.. Ik onthoud het eigenlijk nooit.. Misschien zou ik daarom ook totaal geen gene kennen als iemand zo voedt als die vrouw in public. Ben wel wat gewend op mn werk..)
Oh volgens mij is dat weer een ander gedichtquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Volgens.mij staat ie op een kaartbeetje te lang om over te typen. Heb m nog.wel ergens slingeren
ja, maar ik ben maar 1,65m dus een (heel) lang shirt hangt bij mij al snel op m'n knieeen _o-quote:
Ik ben 182 en heb liever geen naveltruitjesquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, maar ik ben maar 1,65m dus een (heel) lang shirt hangt bij mij al snel op m'n knieeen _o-
Als ie dan ook nog een beetje slikt is het prima volgens mij!quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Sannne hij zuigt t vacuüm*arme pinken
*
Jij hebt kleine tieten en een grote jongen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:54 schreef Twinkly het volgende:
Ik kan echt niet voeden met voedingsshirts, mijn tieten zijn vast te klein(mjah, nu zeker
)
Met het ondersteunen van O. Ondersteun ik ook mijn borst tegelijkertijdquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Al die foto's tonen loshangende tieten. Hoe voed je in godsnaam met een wat grotere cup een jonge baby zonder die tiet met een hand te ondersteunen?
Ohh ze lijken alleen maar klein! Pfjew, gelukkig maarquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jij hebt kleine tieten en een grote jongen.
Ik heb grote tieten en een kleine jongen.
mooiquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:56 schreef Sannne het volgende:
[..]
Als ie dan ook nog een beetje slikt is het prima volgens mij!
Maar, waarom nog in het openbaar voeden van een peuter? Ik bedoel, ik vind het voeden van mn dreumes heel fijn, maar dat hoeft echt niet in een cafe of restaurant, dan drinkt ie wel wat anders. Of ben ik nu raar?quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:47 schreef Twinkly het volgende:
Nu word ik wel heel nieuwsgierig wie dat dan was
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat er een enorme witte, blauw geaderde boob in zijn geheel tevoorschijn gehaald werd terwijl ze de peuter nog op haar schoot moest zetten. Toen dacht ik ook wel eventjes, uhm ok...
Mijn tieten hangen alleen 's nachts los. Anders hangen ze op mijn knieënquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Al die foto's tonen loshangende tieten. Hoe voed je in godsnaam met een wat grotere cup een jonge baby zonder die tiet met een hand te ondersteunen?
Nee hoorquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:02 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, waarom nog in het openbaar voeden van een peuter? Ik bedoel, ik vind het voeden van mn dreumes heel fijn, maar dat hoeft echt niet in een cafe of restaurant, dan drinkt ie wel wat anders. Of ben ik nu raar?
Wij zaten rond zn verjaardag op schema. In Rome (uiteraard) nog wel en public gevoed, maar toen zaten we nog op 3 voedingen waarvan 1 tussen de middag. Ik denk dat ik daar voor het laatst en public heb gevoed. Dat was dus 2de helft juli en Nathan is 27 juli jarig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
Waar ligt dan die grens? Ik merk nu dat mensen het bijzonder gaan vinden dat ik Lientje nog voed. Ik heb niet heel graag daardoor telkens de aandacht op me, dus voed ik haar minder snel op een verjaardag met een boel mensen/familie.
Bij mensen die dichter bij me staan en weten dat ik nogl lang niet wil stoppen, ben ik dan weer makkelijker.
Wanneer gingen jullie stoppen met overal te voeden, na 6 maanden, na 12 maanden of pas als je op een ochtend/tussen de middag/avond schema zit?
Ik ben nooit actief gestopt met in t openbaar voeden. Maar ik ben wel na een maand of 8 ofzo steeds meer gaan denken van mwah, met een soepstengeltje red je het ook wel tot we thuis zijn, dan leg ik je daarna aan. Het had geen topprioriteit meer om de baby te voeden. De momenten verplaatsten vanzelf op die manier.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
Waar ligt dan die grens? Ik merk nu dat mensen het bijzonder gaan vinden dat ik Lientje nog voed. Ik heb niet heel graag daardoor telkens de aandacht op me, dus voed ik haar minder snel op een verjaardag met een boel mensen/familie.
Bij mensen die dichter bij me staan en weten dat ik nogl lang niet wil stoppen, ben ik dan weer makkelijker.
Wanneer gingen jullie stoppen met overal te voeden, na 6 maanden, na 12 maanden of pas als je op een ochtend/tussen de middag/avond schema zit?
Een beetje afhankelijk van de situatie.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
ik ook, en ik hoop echt dat ik er komend jaar wéér bij benquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Met een jaar zaten we hier nog op een voeding of acht, dus ja ik voedde echt wel openbaar. Ik zou er nog wel toe in staat zijn, maar ze drinkt nu bij ontwaken en in de namiddag. Dan zijn we eigenlijk altijd thuis.
Twinkly, je hebt in oktober nog in een volle zaal mensen zitten voeden
Gedichtje gemist
quote:Op donderdag 19 januari 2012 08:46 schreef Ticootje het volgende:
Mn tetten doen het nog.. Ik was verbaasd over dat er nog best een slok uit komt.. (kolven dus) Het staan me alleen heel erg tegen dat het zo huppa de gootsteen in gaat, dus ik heb een mail gestuurd naar de moedermelkbank van het vu... Zolang Leyla wilt drinken, zal ik dus 2 of 3 x per week kolven en dat is bij elkaar ongeveer een halve liter per week... Per 8 weken wordt de melk opgehaald en dus zullen ze rond de 4 liter melk meenemen... Een prematuur drinkt maar ongeveer 6 ml per keer, dus ik gok dat ze best wat aan mijn bijdrage hebben...
Ow, had een tijd terug juist gelezen dat het zeker wél uitmaakt, en dat bv-moeders het meest slapen, onder andere door de hormonen. Het zal allemaal wel...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:11 schreef oeke het volgende:
Oeh, goed zeg Ticootje!
Ik las trouwens gister dat ze hebben ontdekt dat bv-moeders en kv-moeders even vaak wakker worden 's nachts en evenveel uren slapen. Dus dat het geen biet uitmaakt welke voeding het kind krijgt, voor de nachtrust van de moeder.
Ik vond dat wel verrassend!
Onzeker... Tja.. Maar als je een flesje zou geven en je kindje drinkt elke keer zn flesje niet op dan heb je ook zorgen... Of je kindje heeft veel meer honger dan het mag drinken... ook zorgen en onzeker...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wou dat ik wat meer melk kon afkolven.... ik kolf 2 keer op werk, om 8 uur en om 15.00 uur. Er zijn meerdere mensen die de kolfruimte gebruiken en deze tijden zijn voor mij dat het beste.
Maar ik kolf om 8 uur maar iets van 70 ml (de laatste voeding is dan wel om 6.30 geweest) en dan om 15.00 uur kolf ik wel wat meer, zo'n 230 ml, dus dan heb ik 2 voedingen van 150 over de hele dag.
M'n mini doet het goed hoor, maar soms ben ik wel bang dat ik te weinig melk heb ofzo?
Ik vind het best wel een onzeker iets hoor, dat bv geven. Vraag me altijd af of ik het wel goed doe.
De laatste dagen doet t trouwens wat pijn als ik de kolf aanzet, weet niet hoe dat komt, doe niets anders dan anders...
Pffs een borstvoedingsdag telt nietquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Twinkly, je hebt in oktober nog in een volle zaal mensen zitten voeden
Echt waar? Ja ik hoor weleens van vrouwen die per keer 200 ml kolven ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:35 schreef WupWup het volgende:
Btw tap, wees niet onzeker over je kolfopbrengst! Die is mega!
Hier lijkt Daan in de ochtend bij te tanken, nu dus. Chris "clusterde" in de vooravond. Beide op fv..quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, na weer urennnn een clustermoment gisteravond, hoe doen of doen ze het wel ?? als het kind kv krijgt.
Gisteren was de derde avond op een rij met dat gecluster, ik kan er niet zo goed tegen, uren stilzitten
maar ja.... voor het goede doel he zal ik maar zeggen
![]()
En ik dacht juist: goh, als het niet lukt dat extra afkolven dan is die kv oplossing van marel nog helemaal zo gek nog niet!quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef marel88 het volgende:
Bedenk me net dat ik niet echt een antwoord op je vraag gaf, jij wil weten hoe je kan afkolven, excuus![]()
Ik zou inderdaad niet bang zijn dat na het kolven er niks meer is, je kleintje kan het beter dan de kolf dus wat Asy zegt
Kv kun je ook gewoon op verzoek geven, net als bv.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, na weer urennnn een clustermoment gisteravond, hoe doen of doen ze het wel ?? als het kind kv krijgt.
Gisteren was de derde avond op een rij met dat gecluster, ik kan er niet zo goed tegen, uren stilzitten
maar ja.... voor het goede doel he zal ik maar zeggen
![]()
Dat is wel zo...maar hij hangt echt uren aan mijn tietquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Kv kun je ook gewoon op verzoek geven, net als bv.
Een leeg flesje = een speen, dus waarom niet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Dat is wel zo...maar hij hangt echt uren aan mijn tietdoorlopend.
Dat flesje is een keer op, en ik denk niet dat hij uren aan een leeg flesje gaat liggen sabbelen.
Maar ja, je weet het nooit
Flesje leeg = speen erin. Aan een leeg flesje lurken krijgen ze lucht binnen, das niet fijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:13 schreef sverbern het volgende:
[..]
Een leeg flesje = een speen, dus waarom niet.
je hebt gelijkquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:34 schreef Susie het volgende:
[..]
Flesje leeg = speen erin. Aan een leeg flesje lurken krijgen ze lucht binnen, das niet fijnlijkt mij
Ik werd op een gegeven moment al woedend als N me vertelde dat Soneal wel honger zou hebben, terwijl ik hem net daarvoor gevoed hadquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:52 schreef WupWup het volgende:
Het heeft weinig met het onderwerp te maken, maar daar ben ik zó allergisch voor! Mensen die bij iedere kik van andermans baby denken precies te weten wat er aan de hand is. Met m'n eigen kind kon ik ze al meppen en nu als ik het bij anderen hoor gebeuren nog steeds.
heeeeeeel herkenbaarquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:07 schreef marel88 het volgende:
Kraamweek:
Man: "ehm, (insert mijn naam)..."
Ik: "nee hè, not again!"
Hij: "ja, ik denk het wel"
Ik: "dat kan niet" (kijkt, ziet happend, zoekend mupje, doet badjas weer aan, zet douche uit)
Wat ben ik blij dat een voeding nu met afleiding even uitgesteld kan worden maar wat was die tijd van de hele primaire behoeften mooi...
quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:59 schreef sverbern het volgende:
bitterend:![]()
Gisteren:
ik: "denk je dat hij honger heeft?"
mijn man: "ja want op dit moment is hij boos omdat er geen melk uit mij komt"
Ik doe altijd wanneer Draak drinkt of ik aan het kolven ben een cupje in m'n andere bh proppen, zodat ik daarin de 'lekkende' melk opvang. En als ik dan van de ene borst naar de ander wissel, geef ik haar tussendoor dat cupje, of ik mieter het in het flesje erbij na het kolvenquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:30 schreef bitterend het volgende:
TAP 300ml is geweldig!
ik zat te denken straks als ik weer naar de universiteit moet om sochtends haar aan de borst te laten drinken en tegelijkertijd de andere borst te kolven!
bespaard tijd en mijn borsten gaan toch altijd lekken als ze wil drinken dus geen verloren melk
wauw, dat is ingewikkeld! Volgens mij zou dat bij mij helemaal mis gaan met melk overal behalve in dat cupjequote:Op donderdag 19 januari 2012 13:22 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik doe altijd wanneer Draak drinkt of ik aan het kolven ben een cupje in m'n andere bh proppen, zodat ik daarin de 'lekkende' melk opvang. En als ik dan van de ene borst naar de ander wissel, geef ik haar tussendoor dat cupje, of ik mieter het in het flesje erbij na het kolven!
Ons ben zuunig!
In dat stadium zit ik nu. Vind het echt heel moeilijk om te bepalen of Mia nog honger heeft of dat ze gewoon zuigbehoefte of krampjes heeft. En als ze dan net daarvoor 2 borsten 'leeg' heeft gedronken, gaat bij mij de 'oh noes, ze heeft niet genoeg aan mijn melk' knop om en kijk ik of ze nog kv erbij wilquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:07 schreef marel88 het volgende:
Kraamweek:
Man: "ehm, (insert mijn naam)..."
Ik: "nee hè, not again!"
Hij: "ja, ik denk het wel"
Ik: "dat kan niet" (kijkt, ziet happend, zoekend mupje, doet badjas weer aan, zet douche uit)
Wat ben ik blij dat een voeding nu met afleiding even uitgesteld kan worden maar wat was die tijd van de hele primaire behoeften mooi...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toen ik Eva gisteren ging ophalen van het kdv vertelde de leidster dat Eva kwaad wordt als de speen uit haar mond gehaald wordt en dat ze een paar slokjes WEL heeft gezogen aan de speen![]()
![]()
En vandaag belde mijn man op om te vertellen dat ze weer een paar teugen heeft gedronken van de speen! Er is hoop
Ik was best gemeen... ik had gewoon spenen die wel doorliepen... Geen andere keus dan slikken..quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toen ik Eva gisteren ging ophalen van het kdv vertelde de leidster dat Eva kwaad wordt als de speen uit haar mond gehaald wordt en dat ze een paar slokjes WEL heeft gezogen aan de speen![]()
![]()
En vandaag belde mijn man op om te vertellen dat ze weer een paar teugen heeft gedronken van de speen! Er is hoop
jep, wij gebruiken hem, heeeeeeeeel sporadisch (tot nu toe 2x)quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:56 schreef bitterend het volgende:
ik zat te denken om de Breastflow flessen te kopen...heb nu avent.
als ze avent niet pakt bedoel ik...heeft iemand hier ervaring met de Breastflow?
Calma heb ik, de eerste 3x werkte dit als een tierelier, hij snapte het gelijk, zelfde "systeem" als de borst. Maar na 3x dacht die, doe het maar zelf.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:56 schreef bitterend het volgende:
ik zat te denken om de Breastflow flessen te kopen...heb nu avent.
als ze avent niet pakt bedoel ik...heeft iemand hier ervaring met de Breastflow?
Ik heb hier Nutrilon maar pfff wat een smaak.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:32 schreef Sannne het volgende:
Ik vind hypo allergene melk enorm vies!
gewone Nutrilon gaat wel, maar als ik het vergelijk met mn eigen melk dan snap ik wel dat Elise geen kunstmelk hoeft
gewoon aan proberen te leggen een idee? Een kindje drinkt effectiever dan je kunt kolven. Ik weet niet hoe oud ze is, maar wellicht zit de reflex om te drinken er nog gewoon in bij je ukquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef capricia het volgende:
Wegens omstandigheden heeft mijn kleintje een tijd in het ziekenhuis gelegen. Daarbij was het erg belangrijk hoeveel cc zij dronk, dus is zij met de fles gevoed, met gekolfde moedermelk. Maar nu zij goed groeit houdt mijn productie dat niet meer bij. Vandaar mijn vraag:
Wat is de snelste manier om met kolven je productie te vergroten?
Op dit moment kolf ik het volgende:
Ochtend 100
Middag 50
Namiddag 50
Avond 50
Middernacht 50
Totaal 300
En mijn kleine drinkt nu ong. 600 cc per dag. Dus ik vul aan met kv, maar zou liever via mm aan willen vullen.
Iemand een idee?
als ik moet afgaan op m'n fysio van de kids, is zes weken de grens dat de tepelzoekreflex nog aanwezig is. Zelf bestrijd ik dat, aangezien geert tien maanden nog wat is, en nog steeds blind de tepel vindquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:24 schreef Sannne het volgende:
Ze is van 5 december las ik, dus het reflex zou er nog moeten zijn!
Super van je hoor, alles afkolven! Maar het zou ideaal voor jullie zijn als ze uit je borst drinkt.
Mocht dat niet gaan, zorgen voor veel huid/huid contact, veel drinken, veel korte beetjes kolven en als je het er voor over hebt 's nachts een keer opstaan, de productie is dan vaak hoger en makkelijker te stimuleren ivm hoger hormoongehalte.
Vaker kolven, ook 's nachts een keer. Probeer te streven naar een keer of 8 totaal.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef capricia het volgende:
Wat is de snelste manier om met kolven je productie te vergroten?
Ze is nu bijna 7 weken. En ze wil wel uit mijn borst drinken maar houdt haar mond heel klein (zoals bij een flesje). En mijn tepels trekken dat niet. Bovendien valt ze heel snel in slaap aan de borst. En dan heeft ze te weinig binnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
gewoon aan proberen te leggen een idee? Een kindje drinkt effectiever dan je kunt kolven. Ik weet niet hoe oud ze is, maar wellicht zit de reflex om te drinken er nog gewoon in bij je uk
Onee tuurlijk.. Sorry heb niks gezegdquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:30 schreef WupWup het volgende:
Geen tepelhoedjes bij een ondermaatse productie zonder begeleiding van een lactatiekundige
Tepelhoedjes heb ik weggegooid. Kwamen hier op advies van kraamzorg, maar die dingen werken nog slechter dan kolven, helaas. Productie ging bij mij per dag naar beneden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:30 schreef WupWup het volgende:
Geen tepelhoedjes bij een ondermaatse productie zonder begeleiding van een lactatiekundige
Denk je dat vaker kolven beter is dan compleet leegkolven? Want dat doe ik nu...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:24 schreef Sannne het volgende:
Ze is van 5 december las ik, dus het reflex zou er nog moeten zijn!
Super van je hoor, alles afkolven! Maar het zou ideaal voor jullie zijn als ze uit je borst drinkt.
Mocht dat niet gaan, zorgen voor veel huid/huid contact, veel drinken, veel korte beetjes kolven en als je het er voor over hebt 's nachts een keer opstaan, de productie is dan vaak hoger en makkelijker te stimuleren ivm hoger hormoongehalte.
Neem eens een dagje helemaal vrij (nergens naar toe, deur op slot, pyjama's aan!) en las een regeldagje in. Kolf naast je, en vaak kolven!
borstweigeren bestrijd ik, ik denk eerder aan tepel speel verwarring (of luiheid omdat een speen makkelijker/ sneller drinkt) .quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:35 schreef WupWup het volgende:
capricia, jij hebt een lactatiekundige nodig. Ik lees nu een onderproductie, een baby die borstweigert, full time kolven en een voedingsschema. Ik weet dan nog niet eens hoe je zwangerschap is verlopen, de bevalling en je kraamtijd, maar ik gok dat daar ook factoren in te vinden zijn die erop wijzen dat je echt goede hulp nodig hebt die met je meekijkt en meedenkt.
Hier kun je er één vinden: http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
ik wilde je advies ook niet tegenspreken! alleen de reden voor 't advies bestreed ikquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef WupWup het volgende:
Nu ik nogmaals heb gelezen is borstweigeren idd niet de goede omschrijving, maar jouw diagnose gaat te vlot adhv wat hier staat geschreven. Hoe dan ook, ik blijf bij m'n advies
Dank je wel! Ik heb ook al over een lactatiedeskundige nagedacht.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:35 schreef WupWup het volgende:
capricia, jij hebt een lactatiekundige nodig. Ik lees nu een onderproductie, een baby die borstweigert, full time kolven en een voedingsschema. Ik weet dan nog niet eens hoe je zwangerschap is verlopen, de bevalling en je kraamtijd, maar ik gok dat daar ook factoren in te vinden zijn die erop wijzen dat je echt goede hulp nodig hebt die met je meekijkt en meedenkt.
Hier kun je er één vinden: http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
de mijne ging gelijk aan de borst maar houdt zijn mond ook zo klein, demverpleging viel het ook op.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 7 weken. En ze wil wel uit mijn borst drinken maar houdt haar mond heel klein (zoals bij een flesje). En mijn tepels trekken dat niet. Bovendien valt ze heel snel in slaap aan de borst. En dan heeft ze te weinig binnen.
Ik wil gewoon weten hoeveel cc ze drinkt (ivm richtlijnen uit het ziekenhuis), vandaar het kolven. Ik heb vanuit het ziekenhuis een minimum-richtlijn wat ze per dag moet drinken, en alles daarboven doe ik op verzoek.
Het liefst zou ik dus minimaal 600 cc aan moedermelk willen kolven.
Maar ja, hoe krijg ik de productie omhoog?
Mijn ervaring: als het al werkt, werkt het 10 seconden en dan voel ik haar kin/mond langzaam weer omhoog richting tepel schuiven, helaas. En haar vaker afkoppelen (dan ik al doe) en opnieuw aanleggen resulteert in veel frustratie en woede. Dus ik laat haar dan maar, en koppel haar af als het echt pijn begint te doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:55 schreef WupWup het volgende:
TJ, wellicht ten overvloede, maar heb je ook de tip geprovbeerd om zijn kin met je vinger verder naar beneden te duwen op het moment dat hij een hap maakt?
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:53 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
de mijne ging gelijk aan de borst maar houdt zijn mond ook zo klein, demverpleging viel het ook op.
Nu hapt hij merendeel van de tijd ook niet aan maar hij zuigt mijn tepel naar binnen, erg pijnlijk.
Dus herken aar helaas kan ik wat betreft de rest niets nuttigs toevoegen
Snap je punt. Tepel wijst richting het neusje zegmaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:27 schreef DJMO het volgende:
mijn ervaring is dat als een kindje dat doet, (na het aanhappen alleen op de tepel gaat zuigen) de aanlegtechniek verkeerd is. Sowieso je baby dichter naar de borst brengen zodat hij gedwongen een grotere hap moet maken is wat me de eerste stap lijkt. Als hij alleen 't puntje van je tepel beetheeft, ligt / hangt hij te ver weg zeg maar.
Nee, heb ik idd niet geprobeerd...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:41 schreef DJMO het volgende:
Heb je geprobeerd om (plastisch uitgedrukt) je vingers in haar wangen tussen haar kaken te krijgen zodat ze een grote hap móet maken? aangezien ze dan gedwongen wordt om haar kaakjes verder te spreiden?
De reden dat ik een beetje huiverig ben voor een lactatiedeskundige is omdat ze uit gaan van borstvoeding icm voeden op verzoek.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:50 schreef wickie het volgende:
Capricia, meeste ziekenhuizen hebben lactatiekundigen in dienst. Dan kan die samen met de KA een plan van aanpak voor je maken.
Dat kan ook met LK van buitenaf hoor.Maar zoals Wup zegt, echt een LK inschakelen en die dan ook met je kinderarts laten communiceren.
Je mag me bijna alles vragenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:08 schreef wickie het volgende:
Mag ik vragen wat de reden is waarom je dat graag wil weten, na 7 weken?
En daarom zei ik ook dat je de lk laat communiceren en overleggen met de kinderarts, als er een goede medische reden is om niet op verzoek te voeden gaat een lk daar heus in mee hoor. Maar als je graag de voedingen bv wil houden is een lk geen overbodige luxe. Ze hebben er niet voor niks voor gestudeerd.
Ik heb een Medela Swing (enkele kolf) gekocht, maar had tot een twee weken geleden een Medela Symphony vanuit het ziekenhuis te huur (dubbele kolf).quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:20 schreef wickie het volgende:
Nou ja bijvoorbeeld nu kolvenen dan het liefst nog een keer 's nachts en dan morgen elke 2 uur. Dat volhouden totdat he productie op pijl is. (zoals al eerder werd geopperd)
En een goede kolf helpt ook, welke heb je nu?
Hoeveel woog je kleintje bij de geboorte?
Dat deed de mijne ook maar de aanhouder wint en na een tijdje maakte hij wel grote happen. Maar dan moet je het steeds weer corrigeren en niet 'goedkeuren' dat ze een kleine hap maakt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn ervaring: als het al werkt, werkt het 10 seconden en dan voel ik haar kin/mond langzaam weer omhoog richting tepel schuiven, helaas. En haar vaker afkoppelen (dan ik al doe) en opnieuw aanleggen resulteert in veel frustratie en woede. Dus ik laat haar dan maar, en koppel haar af als het echt pijn begint te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt helemaal; en die was ook van 5 decemberquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:29 schreef krijtlijk het volgende:
Maar ging het kindje van B-J niet na 5 maanden alsnog aan de borst?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:06 schreef pessie het volgende:
grappig; ik heb bij Evie alles met de Swing gedaan en ging prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar heb nu een Avent; en die is wel krachtiger en ik heb sneller een TSR; en ben sneller 'leeg'.05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
Och ja vanalles geprobeerd, gelijk vanaf zijn geboorte al, omdat hij het toen al deed.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:55 schreef WupWup het volgende:
TJ, wellicht ten overvloede, maar heb je ook de tip geprovbeerd om zijn kin met je vinger verder naar beneden te duwen op het moment dat hij een hap maakt?
Nou ik heb geen keus, want behalve dat hij 3 x uit een flesje heeft gedronken, heerlijk voor mij want even rust voor mijn tepels.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Wat doe jij nu qua voeding dan? (heb niet het hele topic gelezen, sorry)
Ga je gewoon door de pijn heen? Ik probeer dat wel eens, maar dat is hels.
De Swing is een prima kolf, maar eigenlijk voor als je maar een enkele keer hoeft te kolven, of als je alleen maar hoeft te kolven tijdens je werkdagen en max 3 dagen kolft.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
grappig; ik heb bij Evie alles met de Swing gedaan en ging prima.
Maar heb nu een Avent; en die is wel krachtiger en ik heb sneller een TSR; en ben sneller 'leeg'.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:58 schreef mrien het volgende:
Ook hier breastflow flessen na weigeren van avent flessen. Hij drinkt daar op de crèche nu nog steeds uit
thanks dames ik heb ze besteld!!quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jep, wij gebruiken hem, heeeeeeeeel sporadisch (tot nu toe 2x)en Lex drinkt er goed uit ICM borstvoeding
Ik heb de slangetjes zelf nogquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik zweer echt bij m'n pisa ja. Als je 2e hands koopt, koop dan wel de slangetjes even nieuw.
Vooropgestelt dat ik er geen ervaring mee heb.. Maar zou dan niet iedere voeding moeizaam moeten gaan en niet alleen de avondvoeding?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:06 schreef pessie het volgende:
Help. Na anderhalf jaar voeden vermoed ik spruw
yay
.
Nathan heeft een lichte witte waas op zn tong die ik er niet af kan vegen en wat witte puntjes op zn gehemelte. Gisteravond deed hij al heel moeilijk bij de voeding, en vanavond weer, vandaar dat ik maar even goed ben gaan kijken. Verder eten gaat ook opeens moeizaam de laatste 2/3 dagen. Het punt is dat ik naast wat gevoeligheid geen klachten heb alsof er naalden in mn tepels steken ofzo. Wat kan ik nu het beste doen? Morgen HAP bellen voor een receptje of wachten tot maandag en mn nieuwe huisarts uitproberen? Oh, en is het ook echt spruw? Ik heb even gegoogled maar de meeste kindjes die ik daar zie hebben echt een megadikke witte plak op hun tong, dat is het dus (nog?) niet.
Sorry, dat stond er ook al.. Niet goed gelezen.. Ik zou even de hap bellen morgen, want als het spruw is en het wordt ineens veel erger is het sneu voor het kereltje.. eten moet keuk zijn tochquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:10 schreef pessie het volgende:
Nirak, Nathan drinkt 's ochtends in halve coma stand en 's avonds bewust. Voor de rest krijgt hij vast voedsel en dat gaat dus moeizaam.
Oh, nou, hm, ik heb er geen eerdere ervaring mee, dat je dat nog meemaakt na anderhalf jaar denk ik echt niet over na. Toch te lang gevoed? Wat ik me wel serieus afvraag, hoe krijgt hij nu opeens zomaar spruw?????quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:28 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je het hebt overgeschreven uit een boekje pessieZeker behandelen, liefst zo snel mogelijk. Kan via de HA(P), maar je kunt ook gentiaan violet overwegen (bestellen via eurolac).
ik heb ze over omdat ik een spiraaltje hebquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:23 schreef WupWup het volgende:
Waarom heb jij zwangerschapstesten op zak, DJMO?
Niet nodig hoor!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:49 schreef DJMO het volgende:
* DJMO gooit een zwangerschapstest naar pessie toe
en er wordt aangeraden voor de freestyle te kiezen. Nu zijn de freestyle kolven hier in de buurt niet via marktplaats te vinden en voor de pisa's wordt over het algemeen nog de hoofdprijs gevraagd (bieden vanaf 130 of 150 euro.. Wat vinden jullie eigenaresses nu wat een redelijke prijs is? Want anders overweeg ik toch maar om nieuw aan te schaffen.. maar moet ik dus gaan kiezen tussen de pisa of de freestyle. Ik neig dan toch naar de pisa omdat ik daar geen negatieve recentie over kan vinden.. (en een rugzakje mij handiger lijkt dan een schoudertas.. ik ben en blijf toch lesbischquote:De reacties op deze kolf waren overwegend positief. Het is een enorm efficiente kolf: stil, snel en doeltreffend. Echter, de kolf is in 2011 door Medela uit productie genomen. Er waren vrij veel klachten over deze kolf, en het apparaat was erg servicegevoelig.
Ik ben dolgelukkig met mijn PISA Die wordt nu voor het 2e kind intensief gebruikt en nog nooit enige vorm van service nodig gehad hoor. Zou ook niet weten wat je er aan mijn servicen.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:23 schreef Nirak het volgende:
Nou lees ik net op borstkolven.net dat:
[..]
en er wordt aangeraden voor de freestyle te kiezen. Nu zijn de freestyle kolven hier in de buurt niet via marktplaats te vinden en voor de pisa's wordt over het algemeen nog de hoofdprijs gevraagd (bieden vanaf 130 of 150 euro.. Wat vinden jullie eigenaresses nu wat een redelijke prijs is? Want anders overweeg ik toch maar om nieuw aan te schaffen.. maar moet ik dus gaan kiezen tussen de pisa of de freestyle. Ik neig dan toch naar de pisa omdat ik daar geen negatieve recentie over kan vinden.. (en een rugzakje mij handiger lijkt dan een schoudertas.. ik ben en blijf toch lesbisch)
Die losse onderdelen heb ik nog , in kraamweek nml symphony gehuurdquote:Op zondag 22 januari 2012 12:22 schreef p_iglet het volgende:
Dat lijtk me zeker... Houd er wel rekening mee dat je ook nog een euro of 20 voor de losse onderdelen kwijt bent.. Tenzij je die ook 2ehands wilt gebruiken.
Same here!quote:Op zondag 22 januari 2012 12:12 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik ben dolgelukkig met mijn PISA Die wordt nu voor het 2e kind intensief gebruikt en nog nooit enige vorm van service nodig gehad hoor. Zou ook niet weten wat je er aan mijn servicen.
Ik vind die rugzak ook erg handig!
ik ben in een kwartier meestal wel klaar, en doe het 2x in een dienst...opbrengst zo rond de 300 ml per werkdag. (en Liene drinkt ook zoiets, soms 20-40 ml meer).quote:Op zondag 22 januari 2012 13:33 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb ook alleen een enkelzijdige kolf. Ik vond die dubbele zo duur. Dat was voor mij een te groot risico als ik niet met bv zou doorgaan.
Ik kolf nu 2x half uur, dam zijn mijn borsten ook leeg. De ene binnen 10 min, de andere 20 min.
Ik werk gewoon door tijdens kolven, iets minder efficiënt, dat wel.
Wow! Das echt een hele mooie prijs!Nieuw kosten ze meen ik rond de 300 euro.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:19 schreef Nirak het volgende:
Iemand hier vlakbij mijn huisje vraagt 150 voor haar pisa en dies maar 1x gebruikt (problemen bij bv). Ik denk dat dit best een mooie prijs is?
Zo ongeveer is het hier! in de ochtend rechts komt 140-160ml uit en links rond de 60-80mlquote:Op zondag 22 januari 2012 13:53 schreef sverbern het volgende:
Ik kolf 2x per werkdag tweezijdig, rechts 150 ml en links 90 ml. Bij elkaar dus 240. Keer twee is 480 per dag, en dat zijn drie voedingen van 160 ml dus komt goed uit
Over die 90+150 doe ik tien minuten tot een kwartier, afhankelijk van hoe relaxed ik ben.
daar heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht, maar iemand hier ervaring mee, wat doet het met je productie? Dat je er niet perse heel vrolijk van wordt weet ik alquote:Op zoek naar ervaringsdeskundigen! Wie gaf er nog #borstvoeding tijdens een 'verse' #ivf of #icsi poging? RT=fijn!
Welkom bij de club... Ben maar blij dat je er geen grandioze productiedip bij hebt net als ikquote:Op zondag 22 januari 2012 21:08 schreef bitterend het volgende:
Pfff 2 maanden na de bevalling en ik ben vandaag ongesteld...met volledige borstvoeding, elke avond clusteren en 3 nacht voedingen elke nacht...lucky me! de cerazette zit er inmiddels lekker in...
Nou ik voel met je mee...quote:Op maandag 23 januari 2012 16:10 schreef Sannne het volgende:
Hopen dat het geen spruw is PM!
Ik heb een vraag.
Elise is sinds 3 avonden enorm onrustig voor het slapen. Ze leek eerst wat ziek te worden en had ook wat verhoging en was verkouden.. Dus veel drinken voor het slapen. Maar nu doet ze dat nog steeds elke avond. Soms wel 3 uur aan 1 stuk door. En het is niet eens serieus drinken maar meer sabbelen.
Is dit nou regelen, is het clusteren, is het mamahonger? Met regelen en clusteren moet ze toch ook serieus drinken? Volgens mij ben ik momenteel meer een menselijke speen voor haar, omdat ze zich niet zo lekker voelt. En ze pikt het echt niet als ik haar mn borst niet geef. Mond wagenwijd open en heftig hijgen (klinkt weer apart dit, lol) m.a.w. Hierrrr die borst!
Inmiddels resulteert dat 'geregel' in knaltieten waar de melk uit spuit als je er maar naar kijkt en knalrode tepels..
(en Elise vind dat eruit spuiten enorm handig. Mond open, eronder hangen en je hoeft niks te doen! haha!)
Het voelt of ik al 3 dagen aan 1 stuk door aan het voeden ben en vind dr effe geen zak meer aan
quote:Op maandag 23 januari 2012 16:41 schreef Asyniur het volgende:
En een pink erin en tegen je aanhouden alsof je de borst geeft?
Hier hielp dat altijd wel
Inderdaad, helaas moet ik zeggen. Een speen wil hij niet en mijn pink niet meerquote:
Bij ons ligt die eigenlijk meestal in de kamer. Dus ik kan nog "gezellig" zitten.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:25 schreef Sannne het volgende:
TJ pff zwaar is het he.. Ik lig naast haar in bed want ik wil niet dat ze haar hele ritme om gooit dus lig ook nog eens in het 'niks'. Baal dr best van, ben hele dagen met haar bezig, de avond was van mij.. Maar nu niet meer dus.. Bleh!
En ze wil ook geen speen! Ik koppel weleens af en denk dan zoek het maar effe uit, ga weg en madame begint dan zo hard te krijsen dat ze erin stikt. Hoe DURF ik!
Sorry, maar dat doe je zelf hoor.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:51 schreef Pvoesss het volgende:
Hier dus een baby dreumes die drinkt van 23:00 tot 07:00 met soms een halfuurtje of uurtje rust..![]()
Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind
Dat is hij nu eigenlijk nog wel.
Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |