zeg maar tepels formaat bierviltje en beyond.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Sannne het volgende:
Ik volg jullie niet
Bij mn familie voed ik dus wel gewoon zo. Ook ooms/tantes/oudooms etc. Ze zullen wel denken, daar heb je Miep Tiet ook weer..
Was ook een keer bij mij thuisquote:
ik geloof dat de tentoonstelling weer heropend is dus als je hier in de regio eens bent...quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:36 schreef Sannne het volgende:
Jemig. Dat heb ik in 7 jaar kraamzorg nou nog nooit gezien, van die joekeltepels.
(of misschien ook wel.. Ik onthoud het eigenlijk nooit.. Misschien zou ik daarom ook totaal geen gene kennen als iemand zo voedt als die vrouw in public. Ben wel wat gewend op mn werk..)
Oh volgens mij is dat weer een ander gedichtquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Volgens.mij staat ie op een kaartbeetje te lang om over te typen. Heb m nog.wel ergens slingeren
ja, maar ik ben maar 1,65m dus een (heel) lang shirt hangt bij mij al snel op m'n knieeen _o-quote:
Ik ben 182 en heb liever geen naveltruitjesquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, maar ik ben maar 1,65m dus een (heel) lang shirt hangt bij mij al snel op m'n knieeen _o-
Als ie dan ook nog een beetje slikt is het prima volgens mij!quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Sannne hij zuigt t vacuüm*arme pinken
*
Jij hebt kleine tieten en een grote jongen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:54 schreef Twinkly het volgende:
Ik kan echt niet voeden met voedingsshirts, mijn tieten zijn vast te klein(mjah, nu zeker
)
Met het ondersteunen van O. Ondersteun ik ook mijn borst tegelijkertijdquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Al die foto's tonen loshangende tieten. Hoe voed je in godsnaam met een wat grotere cup een jonge baby zonder die tiet met een hand te ondersteunen?
Ohh ze lijken alleen maar klein! Pfjew, gelukkig maarquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jij hebt kleine tieten en een grote jongen.
Ik heb grote tieten en een kleine jongen.
mooiquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:56 schreef Sannne het volgende:
[..]
Als ie dan ook nog een beetje slikt is het prima volgens mij!
Maar, waarom nog in het openbaar voeden van een peuter? Ik bedoel, ik vind het voeden van mn dreumes heel fijn, maar dat hoeft echt niet in een cafe of restaurant, dan drinkt ie wel wat anders. Of ben ik nu raar?quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:47 schreef Twinkly het volgende:
Nu word ik wel heel nieuwsgierig wie dat dan was
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat er een enorme witte, blauw geaderde boob in zijn geheel tevoorschijn gehaald werd terwijl ze de peuter nog op haar schoot moest zetten. Toen dacht ik ook wel eventjes, uhm ok...
Mijn tieten hangen alleen 's nachts los. Anders hangen ze op mijn knieënquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Al die foto's tonen loshangende tieten. Hoe voed je in godsnaam met een wat grotere cup een jonge baby zonder die tiet met een hand te ondersteunen?
Nee hoorquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:02 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, waarom nog in het openbaar voeden van een peuter? Ik bedoel, ik vind het voeden van mn dreumes heel fijn, maar dat hoeft echt niet in een cafe of restaurant, dan drinkt ie wel wat anders. Of ben ik nu raar?
Wij zaten rond zn verjaardag op schema. In Rome (uiteraard) nog wel en public gevoed, maar toen zaten we nog op 3 voedingen waarvan 1 tussen de middag. Ik denk dat ik daar voor het laatst en public heb gevoed. Dat was dus 2de helft juli en Nathan is 27 juli jarig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
Waar ligt dan die grens? Ik merk nu dat mensen het bijzonder gaan vinden dat ik Lientje nog voed. Ik heb niet heel graag daardoor telkens de aandacht op me, dus voed ik haar minder snel op een verjaardag met een boel mensen/familie.
Bij mensen die dichter bij me staan en weten dat ik nogl lang niet wil stoppen, ben ik dan weer makkelijker.
Wanneer gingen jullie stoppen met overal te voeden, na 6 maanden, na 12 maanden of pas als je op een ochtend/tussen de middag/avond schema zit?
Ik ben nooit actief gestopt met in t openbaar voeden. Maar ik ben wel na een maand of 8 ofzo steeds meer gaan denken van mwah, met een soepstengeltje red je het ook wel tot we thuis zijn, dan leg ik je daarna aan. Het had geen topprioriteit meer om de baby te voeden. De momenten verplaatsten vanzelf op die manier.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
Waar ligt dan die grens? Ik merk nu dat mensen het bijzonder gaan vinden dat ik Lientje nog voed. Ik heb niet heel graag daardoor telkens de aandacht op me, dus voed ik haar minder snel op een verjaardag met een boel mensen/familie.
Bij mensen die dichter bij me staan en weten dat ik nogl lang niet wil stoppen, ben ik dan weer makkelijker.
Wanneer gingen jullie stoppen met overal te voeden, na 6 maanden, na 12 maanden of pas als je op een ochtend/tussen de middag/avond schema zit?
Een beetje afhankelijk van de situatie.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Juud79 het volgende:
ik ook, en ik hoop echt dat ik er komend jaar wéér bij benquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Met een jaar zaten we hier nog op een voeding of acht, dus ja ik voedde echt wel openbaar. Ik zou er nog wel toe in staat zijn, maar ze drinkt nu bij ontwaken en in de namiddag. Dan zijn we eigenlijk altijd thuis.
Twinkly, je hebt in oktober nog in een volle zaal mensen zitten voeden
Gedichtje gemist
quote:Op donderdag 19 januari 2012 08:46 schreef Ticootje het volgende:
Mn tetten doen het nog.. Ik was verbaasd over dat er nog best een slok uit komt.. (kolven dus) Het staan me alleen heel erg tegen dat het zo huppa de gootsteen in gaat, dus ik heb een mail gestuurd naar de moedermelkbank van het vu... Zolang Leyla wilt drinken, zal ik dus 2 of 3 x per week kolven en dat is bij elkaar ongeveer een halve liter per week... Per 8 weken wordt de melk opgehaald en dus zullen ze rond de 4 liter melk meenemen... Een prematuur drinkt maar ongeveer 6 ml per keer, dus ik gok dat ze best wat aan mijn bijdrage hebben...
Ow, had een tijd terug juist gelezen dat het zeker wél uitmaakt, en dat bv-moeders het meest slapen, onder andere door de hormonen. Het zal allemaal wel...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:11 schreef oeke het volgende:
Oeh, goed zeg Ticootje!
Ik las trouwens gister dat ze hebben ontdekt dat bv-moeders en kv-moeders even vaak wakker worden 's nachts en evenveel uren slapen. Dus dat het geen biet uitmaakt welke voeding het kind krijgt, voor de nachtrust van de moeder.
Ik vond dat wel verrassend!
Onzeker... Tja.. Maar als je een flesje zou geven en je kindje drinkt elke keer zn flesje niet op dan heb je ook zorgen... Of je kindje heeft veel meer honger dan het mag drinken... ook zorgen en onzeker...quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wou dat ik wat meer melk kon afkolven.... ik kolf 2 keer op werk, om 8 uur en om 15.00 uur. Er zijn meerdere mensen die de kolfruimte gebruiken en deze tijden zijn voor mij dat het beste.
Maar ik kolf om 8 uur maar iets van 70 ml (de laatste voeding is dan wel om 6.30 geweest) en dan om 15.00 uur kolf ik wel wat meer, zo'n 230 ml, dus dan heb ik 2 voedingen van 150 over de hele dag.
M'n mini doet het goed hoor, maar soms ben ik wel bang dat ik te weinig melk heb ofzo?
Ik vind het best wel een onzeker iets hoor, dat bv geven. Vraag me altijd af of ik het wel goed doe.
De laatste dagen doet t trouwens wat pijn als ik de kolf aanzet, weet niet hoe dat komt, doe niets anders dan anders...
Pffs een borstvoedingsdag telt nietquote:Op woensdag 18 januari 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Twinkly, je hebt in oktober nog in een volle zaal mensen zitten voeden
Echt waar? Ja ik hoor weleens van vrouwen die per keer 200 ml kolven ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:35 schreef WupWup het volgende:
Btw tap, wees niet onzeker over je kolfopbrengst! Die is mega!
Hier lijkt Daan in de ochtend bij te tanken, nu dus. Chris "clusterde" in de vooravond. Beide op fv..quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, na weer urennnn een clustermoment gisteravond, hoe doen of doen ze het wel ?? als het kind kv krijgt.
Gisteren was de derde avond op een rij met dat gecluster, ik kan er niet zo goed tegen, uren stilzitten
maar ja.... voor het goede doel he zal ik maar zeggen
![]()
En ik dacht juist: goh, als het niet lukt dat extra afkolven dan is die kv oplossing van marel nog helemaal zo gek nog niet!quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef marel88 het volgende:
Bedenk me net dat ik niet echt een antwoord op je vraag gaf, jij wil weten hoe je kan afkolven, excuus![]()
Ik zou inderdaad niet bang zijn dat na het kolven er niks meer is, je kleintje kan het beter dan de kolf dus wat Asy zegt
Kv kun je ook gewoon op verzoek geven, net als bv.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, na weer urennnn een clustermoment gisteravond, hoe doen of doen ze het wel ?? als het kind kv krijgt.
Gisteren was de derde avond op een rij met dat gecluster, ik kan er niet zo goed tegen, uren stilzitten
maar ja.... voor het goede doel he zal ik maar zeggen
![]()
Dat is wel zo...maar hij hangt echt uren aan mijn tietquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Kv kun je ook gewoon op verzoek geven, net als bv.
Een leeg flesje = een speen, dus waarom niet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Dat is wel zo...maar hij hangt echt uren aan mijn tietdoorlopend.
Dat flesje is een keer op, en ik denk niet dat hij uren aan een leeg flesje gaat liggen sabbelen.
Maar ja, je weet het nooit
Flesje leeg = speen erin. Aan een leeg flesje lurken krijgen ze lucht binnen, das niet fijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:13 schreef sverbern het volgende:
[..]
Een leeg flesje = een speen, dus waarom niet.
je hebt gelijkquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:34 schreef Susie het volgende:
[..]
Flesje leeg = speen erin. Aan een leeg flesje lurken krijgen ze lucht binnen, das niet fijnlijkt mij
Ik werd op een gegeven moment al woedend als N me vertelde dat Soneal wel honger zou hebben, terwijl ik hem net daarvoor gevoed hadquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:52 schreef WupWup het volgende:
Het heeft weinig met het onderwerp te maken, maar daar ben ik zó allergisch voor! Mensen die bij iedere kik van andermans baby denken precies te weten wat er aan de hand is. Met m'n eigen kind kon ik ze al meppen en nu als ik het bij anderen hoor gebeuren nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |