Venlo word 20 jaar terug in de tijd gegooid.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:17 schreef Klonk het volgende:
niet helemaal meegekregen, client was hard met K3 aan het meezingen, die was wel blij, eigenaar van nobody's place niet. wou na 1 mei een rechtzaak uitlokken volgens mij
Die zien een gouden handel tegemoet jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef fratsman het volgende:
[..]
Venlo word 20 jaar terug in de tijd gegooid.Zelfs Verheijen, die de situatie toch door en door kent hoor je er niet over. Venlo moet maar eens flink de kont tegen de krib gooien. Gewoon een dikke vinger naar Den Haag, zeker in dit jaar. Mooie boel. Stad van de Floriade waar dadelijk ieder weekend het centrum volstaat met drugstoeristen, dealers en runners.
Want geloof maar dat die schmoerken die eerst bij de Apenrots en Eugenia stonden hun kans weer grijpen.
Ik ben er ook absoluut geen voorstander van, maar als iets de problematiek beheersbaar maakte was het "Hector" wel. En door één kuttig kabinet in één klap allemaal voor niets geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef Klonk het volgende:
Hé, maar Henk en Ingrid want die vervelende koffieshops gaan dicht.
Begrijp me goed ik ben geen voorstander van drugs maar wat ze nu doen is gewoon ondoordacht
Deze moest ik ook nog hebbenquote:
Nu hoop ik alleen dat ze dit slim pakken en het niet het zoveelste grote piemel geldverslindende project wordtquote:Fort Sint Michiel toch zichtbaar gemaakt
donderdag 9 februari 2012, 13:56
De gemeente wil grote delen van Fort Sint Michiel zichtbaar maken voor het publiek.
Het fort wordt niet helemaal blootgelegd. Het plan is om het fort zichtbaar te maken op verschillende manieren. Zo moeten er delen van de vesting bloot komen te liggen. Ook worden delen van de oorspronkelijke grachten opnieuw aangelegd en komen er aarden wallen.
Het college zegt geluisterd te hebben naar de wens van de inwoners en de gemeenteraad. Over de kosten van het project wil het college vooralsnog niets zeggen.
Er komen drie discussieavonden over de plannen die er nu liggen. Vanavond om 19.30 uur is de eerste workshop in 't Raodhoes in Blerick. Die is voor iedereen toegankelijk.
Ik vind het al heel wat dat ze eens naar de burgers hebben geluisterd. Volgens mij een primeur in deze eeuw.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:19 schreef Klonk het volgende:
ik denk dat de gemeente dit op een manier moet doen die ze niet gewoon zijn: namelijk bescheiden.
neem voor de zekerheid de vorige eeuw ook maar meequote:Op donderdag 9 februari 2012 20:25 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat ze eens naar de burgers hebben geluisterd. Volgens mij een primeur in deze eeuw.
quote:Pater Noster tijdens carnaval open
vrijdag 10 februari 2012, 11:03
Voormalig café Pater Noster in de Houtstraat gaat tijdens de vastelaovend open. Kevin Wijmans, voorheen bedrijfsleider van ClubZes, gaat in de kroeg staan.
Het café was voor het laatst open in 2009 onder de naam Friends. Toen runden drie studenten de kroeg. Eind 2009 trok Sacha van der Sterren de stekker uit Friends en De Gouden Tijger omdat hij zich wilde richten op zijn cafés in Amsterdam.
De kroeg aan de Houtstraat gaat nu weer open onder de naam Friends. Wijmans start volgende week vrijdag en blijft zeker open tot en met vastelaovesmaandag. Hij is daarnaast met eigenaar John Keulartz in gesprek over een structurele heropening van het café.
Een kroeg waar een vloek op rust. We zullen wel zien, Kevin heeft zich inmiddels wel bewezen als uitbater.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:21 schreef Partingglass het volgende:
goede tijd om een kroeg open te gooien.
Dan was het Fratsquote:Op zondag 12 februari 2012 12:00 schreef Luxuria het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook bijna niet voorstellen dat het 1 van jullie was
Het was een beetje zo'n desperate type die op een afstand meiden (ons) stond aan te staren
De Parade is wel eens vaker tegen twaalf uur afgesloten geweest wegens drukte hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 10:59 schreef Mss het volgende:
Als je na 12'en in de stad was kon je de parade gewoon niet meer op. Zo erg is het nog nooit geweest.
jeps, en ook al vroeg, vraag me af hoe lang het nog mag groeien, voor mijn gevoel is de grens wel bereiktquote:
Ja, maar er 4 uur lang niet op mogen is wel een ander verhaal hoor!quote:Op zondag 19 februari 2012 12:15 schreef MPG het volgende:
[..]
De Parade is wel eens vaker tegen twaalf uur afgesloten geweest wegens drukte hoor.
Ooh dat was zo gênant. Ik vraag me sowieso af of Venlo of de BBZ-commissie nog wel inspraak heeft in de Zoepkoel.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:09 schreef fratsman het volgende:
Zoepkoel was echtMaar dat komt voornamelijk door allemaal die Zuid-Limburgse muziek. Ik vond het ook echt sneu voor het boerebroelofsgezelschap. Ik vraag me af welke tadewaa hun gevraagd heeft, en waarom ze daar ja op hebben gezegd. Wij stonden met de kemissie keihard mee te zingen, en het overige deel stond ons en het gezelschap een beetje glazig aan te staren.
(Grote) strik erom en zwaaien maar!quote:Volkskrant: Bruls kandidaat burgemeesterschap Nijmegen
maandag 20 februari 2012, 09:18
Hubert Bruls is in de race om burgemeester te worden in Nijmegen. Volgens De Volkskrant staat Bruis als tweede op de voordracht van de vertrouwenscommissie van de gemeenteraad.
De vertrouwenscommissie legt begin maart twee kandidaten voor aan de gemeenteraad en geeft daarbij een voorkeurskandidaat aan. Die voorkeurskandidaat is Sharon Dijksma, nu nog Tweede Kamerlid voor de PvdA. Bruls zou Dijksma nog kunnen passeren bij de definitieve voordracht.
De Venlose burgemeester was in het verleden als raadslid en wethouder in Nijmegen, waar Thom de Graaf onlangs afscheid nam als burgemeester.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De traditie van de Naate Raaf bestaat sinds 1865: het dopen van een raaf op een stok. De stok wordt vervolgens 11 dagen lang door Venlo gedragen om aan te kondigen dat er weer een joeksige vastelaovend aan staat te komen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:46 schreef Mss het volgende:
Oh, iemand vroeg mij trouwens deze vastelaovend wat nou het verhaal achter de naate raaf is. En ik wist het niet. Kan iemand het me uitleggen? #exportlimbo
Dank U meneer Fratsmanquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:48 schreef fratsman het volgende:
Begin nou eerst eens met die o en die a om te draaien.
Ow, en dat van dinsdag en FB, ik kom er volgende week na mijn vakantie op terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:32 schreef fratsman het volgende:
Mooiste moment van mijn Vastelaovend, Op het stadhuis in de raadszaal en je opent daar de ramen. Kippenvel...Dat is écht machtig mooi jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Twintig jaar geleden stond ik op d'n dinsdaag op het bordes. Onvergetelijk
.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Een brok in de keel die ik na 0.00 met een glas bier heb weggespoeld.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:41 schreef Ruder het volgende:
Dat is inderdaad wel ruig ja
Nog moeten wenen Frats?
Dat geloof ik graagquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:38 schreef fratsman het volgende:
Ik stond serieus echt een minuut met mijn mond vol tanden. En het enige wat mijn collega-kemissieleden zeiden was "Machtig he, zo reageerden wij ook de eerste keer."
Is gewoon een heerlijke hoax gecreëerd door Pollux als ik het goed begrepen heb. Is gewoon een verzonnen traditie dus volgens mij.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:46 schreef Mss het volgende:
Oh, iemand vroeg mij trouwens deze vastelaovend wat nou het verhaal achter de naate raaf is. En ik wist het niet. Kan iemand het me uitleggen? #exportlimbo
Nou, dat krantenartikeltje uit 1865 schijnt wel authentiek te zijn hoor. Maar ja, alles daar rondomheen is er natuurlijk briljant bijverzonnen, en toegegeven, als iedereen je liedje na 3 jaar nog steeds hard meebrult dan heb je toch iets goed gedaan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:15 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Is gewoon een heerlijke hoax gecreëerd door Pollux als ik het goed begrepen heb. Is gewoon een verzonnen traditie dus volgens mij.
Al ben ik wel een van die personen die het harst meebrult op dat nummer. Ik vind het geweldig
70% doet er niet aan mee. Venlo is geen Roermond, dat ze dat maar eens in zien.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:29 schreef Klonk het volgende:
Zucht, ik wordt echt niet vrolijk van die koopzondagen in Venlo, nu alles elk weekend open is is het gewoon gokken wanneer winkels wel of niet open zijn...
Had Venlo voor het rare besluit van elk weekend open niet een koopzondag in het laatste weekend van de maand (of was dat nu het eerste weekend van de maand...)
Ik heb nieuws voor je; Nee, wij doen er niet aan mee.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:52 schreef Klonk het volgende:
jah, maar dat maakt het voor mij als consument niet makkelijker, als ik ff wil shoppen dan ga ik op zondag standaard naar Roermond (en jouw baas kennende zijn jullie vanmiddag open)
maar die 70% die niet meedoet met elke zondag open, houdt die zich dan nog wel aan het oude regime van elke laatste zondag van de maand? of is het voor de consument maar gokken
met alle respect voor de winkeliers maar Venlo is een paar jaar tijd zo genadeloos ingehaald door Roermond...
Dit werkt gewoon averechts. Bezoekers laten Venlo links liggen en zowel de gemeente als de winkeliers mogen zich dit zelf aanrekenen. De constante onenigheid tussen de winkeliers onderling gaat hen nu opbreken.Het totaalaanbod is al een stuk slechter als in Roermond en nu gaan ze het op zondag ook nog versnipperd aanbieden. Hoe dom en stug ben je dan.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:33 schreef fratsman het volgende:
[..]
70% doet er niet aan mee. Venlo is geen Roermond, dat ze dat maar eens in zien.
heel dom, ik ga vanmiddag naar Roermond, geld uitgeven, parkeren, had ik ook allemaal in Venlo willen en kunnen doen maar als het een gokje is of winkels open zijn, tja, doei Venloquote:Op zondag 26 februari 2012 13:24 schreef eight het volgende:
[..]
Dit werkt gewoon averechts. Bezoekers laten Venlo links liggen en zowel de gemeente als de winkeliers mogen zich dit zelf aanrekenen. De constante onenigheid tussen de winkeliers onderling gaat hen nu opbreken.Het totaalaanbod is al een stuk slechter als in Roermond en nu gaan ze het op zondag ook nog versnipperd aanbieden. Hoe dom en stug ben je dan.
zo ken ik je weerquote:Op zondag 26 februari 2012 13:49 schreef fratsman het volgende:
Het interesseert me niet. Ik krijg er geen cent bij voor die extra koopzondagen (alleen maar tijd voor tijd.) dus het zal me jeuken.
Hey!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:04 schreef afsje het volgende:
Zooo dan, ik ben ook weer boven water, haha.
Tijdje niet meer 'actief' op Fok! geweest.
Alles nog good heej?
Iedereen de vastelaovend euverleaf zo te zien
Ik hoorde dat de FRS over een maandje dicht gaat, jammer jammer..
Kom er regelmatig haha, moet ik toch een eindje verder lopen voortaan naar de Saturn.
Ik heb er gewerkt ja. En inderdaad, de 24e sluit de FRS.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:30 schreef afsje het volgende:
Hier ook alles goed! Zin in vakantie!
Eind van de maand lekker een week naar Rome! ^^
Klopt het wat is gehoord heb van de FRS? Iemand van hier werkt(e?) toch daar?
Wat ik niet snap is dat hij zo enthousiast doet over Nijmegen. Venlo lijkt mij een interessantere gemeente (de strategische ligging, drugsbeleid, criminaliteit, gastarbeidersprobleem etc. etc.)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:24 schreef fratsman het volgende:
Hm. Ik had bij Bruls juist het idee dat ie totaal geen band had met de stad. Ik vond hem geen "burgervader" wat Jan Schrijen in mijn ogen wel was.
Wat komt er nu op die plek te zitten?quote:
Dat wel, hij heeft goede dingen gedaan voor Venlo, alleen zijn menselijke kant ontbrak af en toe.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:38 schreef Klonk het volgende:
Daar heb je en goed punt, maar daar vanaf gezien hou ik wel een goed gevoel over aan bruls.
Het feit dat hij toch redelijk snel plat heeft leren praten en dat hij vaak een praatje maakte met de 'gemiddelde' burger in plaats van bijvoorbeeld bestuursmensen enzo wanneer hij bepaalde activiteiten bezocht vond ik ook wel pluspunten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat wel, hij heeft goede dingen gedaan voor Venlo, alleen zijn menselijke kant ontbrak af en toe.
Grotere gemeente, de ligging verschilt relatief gezien ook niet erg heel veel van die van Venlo, studentenstad, ook interessante nieuwbouw en mobiliteits projectjes daar in de gemeente dus hij hoeft zich wat dat betreft ook niet te vervelen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:42 schreef Ruder het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat hij zo enthousiast doet over Nijmegen. Venlo lijkt mij een interessantere gemeente (de strategische ligging, drugsbeleid, criminaliteit, gastarbeidersprobleem etc. etc.)
De voornaamste reden zal wel zijn dat Venlo de komende jaren streng moet bezuinigen en de meeste prestigeprojecten inmiddels gerealiseerd zijn. Bruls blijft nog tot mei zodat hij nog even in de spotlights kan staan tijdens de opening van de floriade en daarna valt voor hem hier geen eer meer te behalen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:07 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Grotere gemeente, de ligging verschilt relatief gezien ook niet erg heel veel van die van Venlo, studentenstad, ook interessante nieuwbouw en mobiliteits projectjes daar in de gemeente dus hij hoeft zich wat dat betreft ook niet te vervelen.
Maar burgermeesters gaan gewoon uit van hoe groter de gemeente des te beter heb ik altijd het idee...
Voor Schrijen hadden we opperbaas van Graafeilandquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:58 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Het feit dat hij toch redelijk snel plat heeft leren praten en dat hij vaak een praatje maakte met de 'gemiddelde' burger in plaats van bijvoorbeeld bestuursmensen enzo wanneer hij bepaalde activiteiten bezocht vond ik ook wel pluspunten.
Maargoed met de afgelopen 2 burgermeesters (geen idee wie we voor Schrijen hadden, is voor mijn tijd) zijn we redelijk verwend geweest. En dus is men kritisch over de kleinere dingen imo...
Sjon met de snor!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Voor Schrijen hadden we opperbaas van Graafeiland
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |