De traditie van de Naate Raaf bestaat sinds 1865: het dopen van een raaf op een stok. De stok wordt vervolgens 11 dagen lang door Venlo gedragen om aan te kondigen dat er weer een joeksige vastelaovend aan staat te komen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:46 schreef Mss het volgende:
Oh, iemand vroeg mij trouwens deze vastelaovend wat nou het verhaal achter de naate raaf is. En ik wist het niet. Kan iemand het me uitleggen? #exportlimbo
Dank U meneer Fratsmanquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:48 schreef fratsman het volgende:
Begin nou eerst eens met die o en die a om te draaien.
Ow, en dat van dinsdag en FB, ik kom er volgende week na mijn vakantie op terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:32 schreef fratsman het volgende:
Mooiste moment van mijn Vastelaovend, Op het stadhuis in de raadszaal en je opent daar de ramen. Kippenvel...Dat is écht machtig mooi jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Twintig jaar geleden stond ik op d'n dinsdaag op het bordes. Onvergetelijk
.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Een brok in de keel die ik na 0.00 met een glas bier heb weggespoeld.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:41 schreef Ruder het volgende:
Dat is inderdaad wel ruig ja
Nog moeten wenen Frats?
Dat geloof ik graagquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:38 schreef fratsman het volgende:
Ik stond serieus echt een minuut met mijn mond vol tanden. En het enige wat mijn collega-kemissieleden zeiden was "Machtig he, zo reageerden wij ook de eerste keer."
Is gewoon een heerlijke hoax gecreëerd door Pollux als ik het goed begrepen heb. Is gewoon een verzonnen traditie dus volgens mij.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:46 schreef Mss het volgende:
Oh, iemand vroeg mij trouwens deze vastelaovend wat nou het verhaal achter de naate raaf is. En ik wist het niet. Kan iemand het me uitleggen? #exportlimbo
Nou, dat krantenartikeltje uit 1865 schijnt wel authentiek te zijn hoor. Maar ja, alles daar rondomheen is er natuurlijk briljant bijverzonnen, en toegegeven, als iedereen je liedje na 3 jaar nog steeds hard meebrult dan heb je toch iets goed gedaan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:15 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Is gewoon een heerlijke hoax gecreëerd door Pollux als ik het goed begrepen heb. Is gewoon een verzonnen traditie dus volgens mij.
Al ben ik wel een van die personen die het harst meebrult op dat nummer. Ik vind het geweldig
70% doet er niet aan mee. Venlo is geen Roermond, dat ze dat maar eens in zien.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:29 schreef Klonk het volgende:
Zucht, ik wordt echt niet vrolijk van die koopzondagen in Venlo, nu alles elk weekend open is is het gewoon gokken wanneer winkels wel of niet open zijn...
Had Venlo voor het rare besluit van elk weekend open niet een koopzondag in het laatste weekend van de maand (of was dat nu het eerste weekend van de maand...)
Ik heb nieuws voor je; Nee, wij doen er niet aan mee.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:52 schreef Klonk het volgende:
jah, maar dat maakt het voor mij als consument niet makkelijker, als ik ff wil shoppen dan ga ik op zondag standaard naar Roermond (en jouw baas kennende zijn jullie vanmiddag open)
maar die 70% die niet meedoet met elke zondag open, houdt die zich dan nog wel aan het oude regime van elke laatste zondag van de maand? of is het voor de consument maar gokken
met alle respect voor de winkeliers maar Venlo is een paar jaar tijd zo genadeloos ingehaald door Roermond...
Dit werkt gewoon averechts. Bezoekers laten Venlo links liggen en zowel de gemeente als de winkeliers mogen zich dit zelf aanrekenen. De constante onenigheid tussen de winkeliers onderling gaat hen nu opbreken.Het totaalaanbod is al een stuk slechter als in Roermond en nu gaan ze het op zondag ook nog versnipperd aanbieden. Hoe dom en stug ben je dan.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:33 schreef fratsman het volgende:
[..]
70% doet er niet aan mee. Venlo is geen Roermond, dat ze dat maar eens in zien.
heel dom, ik ga vanmiddag naar Roermond, geld uitgeven, parkeren, had ik ook allemaal in Venlo willen en kunnen doen maar als het een gokje is of winkels open zijn, tja, doei Venloquote:Op zondag 26 februari 2012 13:24 schreef eight het volgende:
[..]
Dit werkt gewoon averechts. Bezoekers laten Venlo links liggen en zowel de gemeente als de winkeliers mogen zich dit zelf aanrekenen. De constante onenigheid tussen de winkeliers onderling gaat hen nu opbreken.Het totaalaanbod is al een stuk slechter als in Roermond en nu gaan ze het op zondag ook nog versnipperd aanbieden. Hoe dom en stug ben je dan.
zo ken ik je weerquote:Op zondag 26 februari 2012 13:49 schreef fratsman het volgende:
Het interesseert me niet. Ik krijg er geen cent bij voor die extra koopzondagen (alleen maar tijd voor tijd.) dus het zal me jeuken.
Hey!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:04 schreef afsje het volgende:
Zooo dan, ik ben ook weer boven water, haha.
Tijdje niet meer 'actief' op Fok! geweest.
Alles nog good heej?
Iedereen de vastelaovend euverleaf zo te zien
Ik hoorde dat de FRS over een maandje dicht gaat, jammer jammer..
Kom er regelmatig haha, moet ik toch een eindje verder lopen voortaan naar de Saturn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |