abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2012 @ 14:59:15 #176
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107139143
Bedankt voor alle felicitaties! O+
Ik kom hier nog even zwaaien namens mijn peutermeisje en mezelf!
In het peutertopic staat een klein overzichtje van Tirza's verjaardagsfeest, zie het linkje hieronder.
Dag allemaal en tot gauw in het volgende topic! :W

Het peutertopic (2-4 jaar) deel 92
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 23 januari 2012 @ 15:04:03 #177
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107139330
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ik post hier zelden nog, maar ik heb even een vraagje. Eigenlijk zit ik met mijn handen in mijn haar. :+

Jasmin is nu 15 maanden, en doet nog geen enkele poging tot staan. Ze "loopt" op haar knieen, zegt; pappa mamma, mauw, eten, kijkes, Yadeje, hallo, boe, hi, nee, ja, daar, die. Dus qua woorden zit het wel goed en pakt de allerkleinste priegel dingetjes op, kan krassen met krijtjes en eten met een vorkje, ondekt en onderzoekt van alles, stapelt blokjes, drinkt uit een bekertje, doet dingen in de blokkenstoof etc. Haar ontwikkeling is dus verder normaal, maar staan weigert ze pertinent. Het is zelfs zo dat als ik haar wil neerzetten ze gaat huilen. Bij Knut gaat het wat beter, maar als je haar handjes pakt ofzo, trekt ze zich niet op, ze strekt haar beentjes dan naar voren.

Ik heb het CB eens gebeld en ze vonden haar ontwikkeling verder prima en ze is een alert meisje, maar het nog niet staan was wel wat bijzonder. Ze adviseerde het nog een maandje aan te kijken, en dan eventueel kinderfysiotherapie te proberen.

Iemand ervaring met een staan/loop weigerkindje en de kinderfysio?
Uhm, haar ontwikkeling is mega! Dat deed Nathan echt allemaal nog niet met 15 maanden! Ze zegt zelfs meer dan Nathan nu en die is 3 maanden ouder! Het verschil is: Nathan liep met 13 maanden dus is hij minder vooruitstrevend met de rest. Ik zie en hoor het echt wel vaker, kindjes die vroeg zijn met dergelijke dingen als jij beschrijft zijn la(a)t(er) met lopen en staan.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:14:28 #178
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107139707
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Uhm, haar ontwikkeling is mega! Dat deed Nathan echt allemaal nog niet met 15 maanden! Ze zegt zelfs meer dan Nathan nu en die is 3 maanden ouder! Het verschil is: Nathan liep met 13 maanden dus is hij minder vooruitstrevend met de rest. Ik zie en hoor het echt wel vaker, kindjes die vroeg zijn met dergelijke dingen als jij beschrijft zijn la(a)t(er) met lopen en staan.
O.o Echt? Ik voel me zo'n onzekere miep over dat staan... Yade liep en rende al met die leeftijd, maar ik kan me niet goed herinneren of ze de rest deed.... Volgens mij zei ze drie woordjes, at ze nog niet met een vorkje... Ik vind het lastig omdat ik geen direct vergelijkingsmateriaal heb. Ze gaat niet naar een KDV namelijk. En ik werkte nog wel in de KDV. :')

Ja misschien ook wel. Je ziet inderdaad wel vaker dat kindjes vlot zijn met het een, en langzaam met het ander. Maar je leest echt overal dat ze met 14 maanden staan en lopen.

Ok misschien stel ik me aan. :@
  maandag 23 januari 2012 @ 15:24:38 #179
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107140081
14 maanden is gemiddeld. Ik heb een baby zien lopen van 8 maanden oud en een dreumes van 20 maanden die net achter een loopwagentje kon lopen...
Als je je echt ongerust maakt is het goed om er iets mee te doen, maar in mijn oren klinkt het meer alsof ze er zelf gewoon nog niet aan toe is.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:50:40 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107141057
Silmarwen, Soneal is volgende week 14 maanden en het zou me echt verbazen als hij dan loopt, hoewel hij gisteren wel de keuken doorgelopen is terwijl ik z'n handen vasthield, maar dat doet hij ook echt niet als ik niet voor hem sta.... dus nog niet lopen terwijl ik achter hem sta en z'n handen vasthoud, en nog helemaal niet met maar 1 hand vast.
Hij staat nog niet eens met maar 1 hand aan de salontafel, dan leunt hij al heel snel weer.

Het komt wel, en de een is gewoon sneller dan de ander.... de oudste liep op z'n eerste verjaardag en die zei toen ook al "mama" en "bal".
Soneal zegt niets, als hij een goeie bui heeft dan noemt hij papa "heda", maar daar houdt het ook mee op.

Het is wel een politicus in de dop overigens, want we hebben 2 banken in een hoek tegen elkaar staan, en daar gooit hij het liefst speeltjes overheen, om vervolgens met z'n handjes heel vragend "hoe kan dat nou?" of "waar is hij nou?" te doen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 januari 2012 @ 15:54:59 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107141227
KJ, wat een prachtige curve ^O^ ^O^

Ravi, wow _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 januari 2012 @ 15:57:46 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107141347
Silmarwen, mijn moeder had een oppaskindje. Die stak ook altijd haar beentjes recht vooruit als je haar probeerde tot staan te krijgen. En toen was ze ook al ruim over het jaar heen. Uiteindelijk stond ze op een dag op en liep zo weg.
Geen idee hoe oud ze toen was, maar ze had wel heel sterke buikspieren ;)
Jasmijn praat meer dan mijn Harry doet. Wat ik begrepen heb, gaan de sprongetjes vaak om en om: motorisch en cognitief wisselen elkaar af.
Komt wel goed hoor.
pi_107142174
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ik post hier zelden nog, maar ik heb even een vraagje. Eigenlijk zit ik met mijn handen in mijn haar. :+

Jasmin is nu 15 maanden, en doet nog geen enkele poging tot staan. Ze "loopt" op haar knieen, zegt; pappa mamma, mauw, eten, kijkes, Yadeje, hallo, boe, hi, nee, ja, daar, die. Dus qua woorden zit het wel goed en pakt de allerkleinste priegel dingetjes op, kan krassen met krijtjes en eten met een vorkje, ondekt en onderzoekt van alles, stapelt blokjes, drinkt uit een bekertje, doet dingen in de blokkenstoof etc. Haar ontwikkeling is dus verder normaal, maar staan weigert ze pertinent. Het is zelfs zo dat als ik haar wil neerzetten ze gaat huilen. Bij Knut gaat het wat beter, maar als je haar handjes pakt ofzo, trekt ze zich niet op, ze strekt haar beentjes dan naar voren.

Ik heb het CB eens gebeld en ze vonden haar ontwikkeling verder prima en ze is een alert meisje, maar het nog niet staan was wel wat bijzonder. Ze adviseerde het nog een maandje aan te kijken, en dan eventueel kinderfysiotherapie te proberen.

Iemand ervaring met een staan/loop weigerkindje en de kinderfysio?
Ja hoi :+

Bovenstaande kan 1 op 1 voor mijn stinkerdje! Drinkt al zelf uit een Ikea beker, tekent en kleurt als een echte artistiekeling, eet met een vork, stapelt blokken tot inmiddels 10 hoog ofzo... Begrijpt álles! Gebaart als een gekke (in combi met nu woorden gaan zeggen)...

Ze is nu 18 maanden en is afgelopen zaterdag per ongeluk voor het eerst gaan staan :+ daarmee was het gelijk ook weer gedaan voorlopig (zo van: heb je nou gezien dat ik het wel kan? Ik vind het wel best mam!)

Rollen deed ze pas rond een jaar, zelf gaan zitten met een maand of 13/14, kruipen doet ze net 1,5 maand... daarvoor alleen een soort billenschuiven (niet klassiek, meer een combi van allerlei bewegingen :') dat je denkt: kind ga kruipen! Veel makkelijker..) nu doet ze een combi van schuiven/kruipen net wat uitkomt. Sinds kort staat ze ook op haar knietjes. Als we haar tot voor kort op haar voetjes zette, was het piepen en gelijk benen intrekken. Inmiddels lijkt het te wennen (is er een soort 'knopje' om...) en gaat dat beter.

Omdat mijn dametje met heel kromme voetjes is geboren heb ik het wel altijd scherp gehouden. CB heeft haar nagekeken en ziet geen reden tot zorg. Zelf dus vandaag naar de Osteopaat geweest die heeft haar ook helemaal nagekeken. Haar voetjes zijn wel wat onstabiel, waardoor ze het vertrouwen mist. Dat kan zo, zonder iets te doen helemaal goedkomen, wij gaan echter eens op zoek naar stevige, goede schoenen (duur!!! :X) maar de kans is heel groot dat ze dan in no time staat omdat haar hiel niet steeds schuift en haar voetje niet steeds kantelt. Daarbij heb ik op korte termijn zelf bij de fysio een afspraak voor haar voor wat oefeningen.

Dit kán dus een oorzaak zijn, maar het hoeft niet. Het zit ook wel een beetje in mijn dame haar karakter om alles op eigen manier te doen. Ze mist ook dat stukje frustratie wat veel kindjes hebben waardoor ze gaan proberen. Mijne gaat het pas doen als ze zélf zeker weet dat ze het kan.

Ze kunnen hun energie maar op 1 ding tegelijk focussen. Als jij het niet vertrouwt, maak eens een afspraak bij een kinderfysio. Gewoon voor je gevoel. Grote kans dat er niks is, maar dan heb je het wel even laten checken. Maar als ik het zo hoor zou ik me geen zorgen maken al kan ik me je gevoel héél goed voorstellen. Ik dacht ook wel eens: wat is er mis met mijn kind? Álle kindjes die ik ken liepen allang met deze leeftijd. Op de opvang lopen ze ook allemaal al en is ze de enige die nog over de grond schuift (zelf vind mijn muppet het helemaal prima, andere kindjes zien staan motiveert haar ook niet echt)..

Het gemiddelde is rond de 18 maanden, als er dus héél veel kindjes voor die leeftijd lopen, zijn er dus ook héél veel kindjes die pas ergens na die leeftijd gaan lopen ;) Pas als ze rond de 24 maanden nog niet staat gaan ze je vaak verwijzen, maar voor je eigen gevoel: gewoon afspraak maken!

En verder 'loopt' ;) ze zo te zien aardig voor met andere dingen op andere kindjes!
  maandag 23 januari 2012 @ 19:16:23 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  maandag 23 januari 2012 @ 19:45:47 #185
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107149480
Goed bezig Harry!!
Hier ook vliegtuig.. maar wel de onofficiele versie waarbij ze haar armen wijd gooit en zelf het vliegtuig is haha...

Nieuwe aanwinsten hier zijn vis en vogel... Vogels zijn hier helemaal in nu.. Hele dag naar het raam rennen en gebaren vogel vogel... We hebben vetbollen op het balkon hangen.. Prachtig vind ze het!!

Cooki tnxs voor de link!!
Ben ook heel benieuwd wat de dreumesmama's ervan vinden qua schoolkeuze!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_107149492
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:53 schreef octopussy het volgende:

As1981, ik denk dat Yaro het zeker wel leuk zou vinden op het psz. Hij speelde toen op de Utrechtmeeting zo onwijs leuk met Hannah!
Ze waren inderdaad erg leuk aan het spelen samen, vond ik zo leuk om te zien O+

Silmarwen, zoals de rest zegt. Het is echt niet vreemd dat ze nog niet loopt, en zolang je gevoel zegt dat het goed is.
Een bezoekje aan de fysio kan volgens mij geen kwaad, gewoon om iets uit te sluiten en eventueel wat tips te krijgen. Kinderfysio wordt volgens mij altijd vergoed.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:49:10 #187
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107149661
:D Ik hoop snel weer op een 'dichtbij Utrecht' meeting!!
Was veel te snel weer de deur uit naar mijn zin!
We'll have love aplenty
You and me
pi_107149823
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef Reilain het volgende:
:D Ik hoop snel weer op een 'dichtbij Utrecht' meeting!!
Was veel te snel weer de deur uit naar mijn zin!
+1 ik was niet te snel weg, maar vind het wel weer erg leuk. Daarnaast heb ik jou en je mooie meid veel te kort gesproken
  maandag 23 januari 2012 @ 19:53:03 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107149848
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:45 schreef Reilain het volgende:

Nieuwe aanwinsten hier zijn vis en vogel... Vogels zijn hier helemaal in nu.. Hele dag naar het raam rennen en gebaren vogel vogel... We hebben vetbollen op het balkon hangen.. Prachtig vind ze het!!

Die gebaar ik niet omdat Harry daarvan al de geluiden maakt en daarmee ook het dier bedoelt ;)
Heel charmant roept hij tiet-tiet-tiet als hij een vogel zit of hoort als in twiettwiettwiet O+

Even hier ook omdat ie zo lief is O+
Het grote buikentopic deel 75

[ Bericht 11% gewijzigd door Asyniur op 23-01-2012 20:07:01 ]
pi_107150691
Asy, die is inderdaad wel heel lief O+
pi_107151349
O+
  maandag 23 januari 2012 @ 20:21:45 #192
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107151367
Ohhh Asy wat lief!!!

;) Enne een dreumesmeet ;) is daar nog animo voor??
We'll have love aplenty
You and me
pi_107153007
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:21 schreef Reilain het volgende:

;) Enne een dreumesmeet ;) is daar nog animo voor??
*O*
pi_107153643
Ja leuk! In Kids Castle? Leuk tussen Den Bosch en Utrecht... O-)
pi_107153850
Ik heb ook een dreumes over 16 dagen dus....
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107153990
We zullen vast niet binnen nu en 16 dagen meeten ;)
pi_107154123
Nee precies. Ik bedoelde dus dat wij wel voor zijn *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107154203
ravi wat knap! jij kan goed puzzelen zeg!

nathan buitenspeel kampioen! wel voorzichtig doen he...

kj wat een mooi lijntje van fietje! en ook aan de stevige schoenen

kinderfysio check, ik ging omdat mini niet zichzelf ging zitten van cb mocht ik ook een maandje later maar ben blij dat ik gegaan ben
hoop zelf geleerd over mn mini maar ook echt hou vast aan de oefeningen gehad
kruipen kan ze wel indien echt noodzakelijk maar lopen gaat als een speer...
pi_107154335
Een meet is leuk maar dan wel iets wat met openbaar vervoer te bereiken is :Y
pi_107154842
ow asy ik smelt helemaal van harry

met mini is het slapen nu drama maar tot einde van de middag geen koorts of verhoging !

dreumesmeet ik stem voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')