abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107116463
Waarschijnlijk slaapt de jarige allang, maar dan voor mama: gefeliciteerd Tirza! Leuke dag gehad?
pi_107120802
Tirza en Elmo gefeliciteerd! 2 jaar alweer! *O* tot ziens in het volgende topic :W Hebben jullie een leuke dag gehad? de fotocollage is echt superleuk O+

Heeft iemand tips? Amy bonkt met haar hoofd (op de grond, tafel, rand van ledikant, mijn hoofd) als ze boos is. Op dit moment is ze erg veel boos :X Vooral als we haar in bed leggen en dan gaat ze heel hard bonken met haar hoofd. Eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar vandaag zag ik dat ze er blauwe plekken van had :o Moeten we haar gewoon laten bonken? Negeren? Boos worden?
pi_107121256
Vervelend Sola! Ken je deze site?? http://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm

Het leek erop dat Mex het ook ging doen, maar gelukkig doet ie het toch niet echt,dus had er al een hoop over gelezen.
Voor s'nachts misschien het campingbedje weer zetten en overdag afleiden als het gebeurt?
pi_107121612
Tnx voor de link Troeta. Ik heb alleen niet het idee dat dit hetzelfde hoofdbonken is. Amy doet het puur als ze kwaad is. Vergelijkbaar met vuisten op de grond trommelen of stampen denk ik.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:00:48 #155
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107121942
Pffff vervelend Sola!! Dat campingbedje klinkt iig slim? Kan ze niet dat iig niet zo hard doen met slapen.. En verder vooral proberen wat het beste lijkt te werken? Wellicht verwoorden dat je ziet dat ze boos is, maar dat je niet wil dat ze pijn heeft... Dat ze hopelijk ook het verwoorden overneemt?

Hier alleen ervaring met zichzelf in slaap schudden, heeft ze een paar mnd gedaan..... (wild met haar hoofd schudden vlak voordat ze in slaap viel, maar meestal raakte ze niets)

Mijn kind wordt groot! Arg... Vandaag even het oud papier weg gaan brengen... Stond mevrouw al halverwege de gallerij, helemaal trots zelf op weg naar de lift..
Ze waaide zowat weg maar vond het heerlijk... lekker even buiten graffitie zitten maken met stoepkrijt.. Leuk is dit! Echt een nieuwe periode zo met buiten spelen erbij..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_107122456
Ach lief Reilain! Dan zijn ze ineens zo groot he :) Snapt ze stoepkrijt al? Hoe doe jij het met buiten spelen? Ga je naar een veldje of heb je een speeltuintje dicht bij? Wij wonen ook boven, hebben wel een terras. Maar ik weet nog niet goed hoe ik haar buiten kan laten spelen. Stoepkrijt is wel al een goede.

Wij zaten er al aan te denken om het bedje te bekleden, maar dat trekt ze er vast af. Dan is inderdaad een kampeerbedje een slim plan. Maar het is naar want het bonken hoor je gewoon beneden. Meestal doet ze het maar max 3-5 keer per keer.

Ik heb gewoon een temperamentvol meisje :Y Als ze blij is dan is ze erg blij en grappig en lief. Maar als ze haar zin niet krijgt, berg je dan maar.
pi_107129401
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:41 schreef Solagratia het volgende:
Tirza en Elmo gefeliciteerd! 2 jaar alweer! *O* tot ziens in het volgende topic :W Hebben jullie een leuke dag gehad? de fotocollage is echt superleuk O+

Heeft iemand tips? Amy bonkt met haar hoofd (op de grond, tafel, rand van ledikant, mijn hoofd) als ze boos is. Op dit moment is ze erg veel boos :X Vooral als we haar in bed leggen en dan gaat ze heel hard bonken met haar hoofd. Eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar vandaag zag ik dat ze er blauwe plekken van had :o Moeten we haar gewoon laten bonken? Negeren? Boos worden?
ravi heeft ook van die echte GRRR$%#%$# driftbuien, waar hij zich met een klap op de grond laat vallen en/of op tafel gaat meppen enzo. eerste paar keer schrok ik ervan, maar ik had vlot in de gaten dat hij het toch echt zelf en expres doet. dus vanaf toen genegeerd. toen heeft hij 2 x zo hard gemept dat hij zn handjes zeer deed en nu doet hij het niet meer :X :{

ik ben met zulke dingen best een hardzak. hij doet het toch echt zelf, nou ja. ok dan. wat jij wil jochie, maar die tafel is hard :6

dat bedbonken uit die link doet hij trouwens ook }:| maar daar hebben we geen last van. da's voor ons beneden doorgaans het teken dat ze het opgeven 's avonds en gaan slapen :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 januari 2012 @ 09:37:54 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107130026
Sola, ik heb het gewoon genegeerd. Of ik zei (als hij opkeek, want Harry keek dus wel altijd even of je keek) gewoon heel simpel: auw.
Verder heb ik het gelaten voor wat het was. Het heeft maar heel korte tijd geduurd.
Aviva van Davinia heeft het ook heel lang gedaan maar dat is nu ook aan het minderen. Ze had het nog nagevraagd ergens en daar hadden ze veelbetekend gevraagd of ze temperamentvol was...
Dus ik denk dat je het gewoon maar moet laten en niet teveel aandacht aan moet schenken. Ik denk inderdaad dat ze gewoon even uit dat ze boos is.

Harry slaat nu als hij boos is ergens tegenaan en soms gaat dat ook hard en doet het zeer. Het wordt alleen niet blauw natuurlijk. Gisteren liet hij zich in een boze bui op de bank vallen, alleen was de leuning iets dichterbij dan hij dacht. Dus er loopt nu weer een prachtige streep over zijn hoofd (terwijl 2 andere blauwe plekken nog niet weggetrokken zijn :X ).

Reilain, leuk hè? Als die kleintjes zo helemaal 'zelfstandig' op pad gaan...
  maandag 23 januari 2012 @ 10:07:55 #159
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107130682
Hier ook een temperamentje... maar meestal vooral in gillen/huilen/ons slaan.. maar niet dat ze zichzelf pijn doet... Hooguit als ze zichzelf dramatisch op de grond werpt.. maar meestal stuur ik haar dan richting het kleed en doet ze daar haar drama-act..

Sola..
Oona heeft het krijten heel goed door.. Ze stond al een graffiti te maken op de muur haha..
Verder nog niet veel buiten gespeeld.. Het weer is natuurlijk sinds ze de leeftijd ervoor heeft niet echt lekker. We hebben een groot veld met speeltuintje heel dichtbij, en op loopafstand een grote speeltuin + kinderboerderij (15 min lopen) Dus daar zullen we veel te vinden zijn als het weer wat beter wordt.. Ook hebben we een groot balkon met zandwater tafel en ze kan er krijten..
Wil nog een bal halen voor buiten.

Net rondleiding gehad op een school voor Oona... raar idee hoor!
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 23 januari 2012 @ 11:31:29 #160
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107132838
Er moet trouwens toch ook een topic over scholen kiezen zijn toch?? Kan hem niet vinden..
We zitten een beetje met een dilemma ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_107133331
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:31 schreef Reilain het volgende:
Er moet trouwens toch ook een topic over scholen kiezen zijn toch??
:Y Basisschool kiezen deel 2
pi_107135121
School :o Nu al! Wij hebben net deze week gekozen voor de oudste :D

Buiten spelen is hier met dit weer en mijn koukleumen totaal zinloos :D Als je de tuin met ze ingaat,willen ze binnen een minuut weer naar binnen :P
pi_107135355
Fietje is vanmorgen weer naar het consultatiebureau geweest

Het lijntje van het gewicht zakt wat af, maar ze eet goed, ws komt het door het actief zijn. We hoefde ons er geen zorgen over te maken. Doen we dan dus ook maar niet.

Ze moet wel andere schoenen. Ze loopt enorm met haar voeten naar binnen, (x benen) en struikelt over haar eigen voeten. Ze heeft nu van die eerste loop schoentjes. Van die soepele. Ze moet aan de stevige stappers, zodat de voeten in de juiste stand komen. Als ze met 18 maanden nog zo loopt dan moet ze naar de fysio.
Misschien ga ik wel eerder met haar naar de fysio, ik heb zelf ook zo gelopen, en moest aan de steunzolen. Alleen was het bij mij aan de late kant en heb ik er erg veel last van gehad (zeggen mijn ouders). Ik wil dat bij Fietje wel voorkomen eigenlijk.

Haar verkoudheid is er nog wel, we zijn vrijdag naar de huisarts geweest met haar. De buis van Eustachius zit wat verstopt. We hebben een recept voor een neusspray meegegekregen. We moesten zelf maar even overleggen of we die ook wilden geven. We hebben hem nog niet opgehaald, het lijkt nu weer beter te gaan. Ze grijpt niet echt meer naar haar oortjes.
*poef* nu is het weg
  maandag 23 januari 2012 @ 12:58:46 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107135371
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef freecell het volgende:
School :o Nu al! Wij hebben net deze week gekozen voor de oudste :D

Buiten spelen is hier met dit weer en mijn koukleumen totaal zinloos :D Als je de tuin met ze ingaat,willen ze binnen een minuut weer naar binnen :P
Buitenspelen :')
Nathan pakte weer zn jas vanochtend, en omdat mama niet snel genoeg was probeerde hij zelf zn schoenen maar vast aan te doen. Ok, hij wil naar buiten. Dus, op aanwijzing van Nathan moet ik met de wagen lopen en loopt hij ervoor uit. Na 100 meter struikelt hij, huilt hij, en heeft hij een mooie, enigzins bloedende schaafwond op het midden van zn voorhoofd. Einde buitenspelen *) .

Wel heel sneu
Maar ik verwacht dat we vanmiddag weer naar buiten moeten, hij heeft echt de lente al in zn bol volgens mij.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:59:49 #165
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107135401
Mooie curve hoor KJ! En ze is natuurlijk ook veel actiever nu!
  maandag 23 januari 2012 @ 13:30:48 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107136255
pessie, sorry ik moest even lachen :@

freecell, je moet ze ook lekker warm aankleden :P

Wat heeft Sofie een mooie curves! :Y
En wat rottig van haar voetjes. Hopelijk trekt het snel bij.

Ik heb ook nog stoepkrijt liggen. Misschien volgende keer eens geven...

Ow en scholen: hier hoefden we pas rond de 3 jaar Harry te gaan aanmelden op school. Eerst maar eens naar de psz.
pi_107136316
Das al een stap die groot genoeg is, wat jij? ;)
pi_107136387
ziet er mooi uit kj!

hier 2 echte buitenkindertjes. ik ben pas net de school voor selene aan het kiezen mensen (de openbare of de christelijke :P ).

enneh, mijn ventje deed daarstrakjes met selene wegbrengen de juf echt zo van :o doen! ventje let nl errug op zn zusje en die is de laatste tijd nogal van de puzzels, dus hij ook. er lag een puzzel op tafel op school dus die ging hij ff maken :P en hij kon het :Y (noot; wel van hout, maar ook een gewone puzzel zeg maar, van 20 stukjes ofzo. iig niet van die uitsteekvormpjes met grijpertje eraan, maar een echte). en............. hij mag 15 februari voor het eerst ook naar de peuterspeelzaal *O* eigenlijk maggie pas met zn verjaardag, maar dat viel precies rot met de vakantie en zn juf heeft zoiets van "ach ja. doe maar gewoon dan. een weekje maakt ook niet uit :P ). ik ben benieuwd! vooralsnog issie dol op skool. meestal staan ze rond wegbrengtijd met zn 2 alvast te dansen en te spingen bij de voordeur.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 januari 2012 @ 13:36:15 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107136400
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef freecell het volgende:
Das al een stap die groot genoeg is, wat jij? ;)
Ja, echt, heus!
Zou er bijna nachtmerries van krijgen.
Mijn kleine ieniemienie-jommetje naar school(tje). Pfff...
Ik vind het heel leuk hoor en leerzaam voor hem, maar echt ik vind het spannender dan ik had gedacht (voor mezelf dan). Voel me wel een beetje een aanstelster :@
Dus ik gooi het gewoon op de hormonen...

Jeuj, wat goed zeg van Ravi! Harry kan gewoon het geduld niet opbrengen voor een gewone puzzel. Als het niet snel genoeg past dan wordt er op geramd en anders maar niet hoor :{w
pi_107136507
Ja,jij kan het op de hormonen gooien ;( ;)

Simmu: knap zegvan die puzzel! :o
  maandag 23 januari 2012 @ 13:45:15 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107136638
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:40 schreef freecell het volgende:
Ja,jij kan het op de hormonen gooien ;( ;)

Je wil hiermee zeggen dat ik niet de enige aanstellerige moeder ben? ;)
Want dan zeg ik gewoon dat het los staat van de hormonen hoor! :*
pi_107136887
wat is sofie een lange, mooi curve hoor.

au nathan, maar lekker buiten spelen hoor.

wat knap van ravi!

hier ook met twee jaar aanmelden voor de psz. aan de ene kant vroeg genoeg, aan de andere kant zou het misschien wel beter zijn om meer kinderen om hem heen te hebben. toch vaker een fok meet bezoeken denk ik.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:36:35 #173
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107138230
Ik post hier zelden nog, maar ik heb even een vraagje. Eigenlijk zit ik met mijn handen in mijn haar. :+

Jasmin is nu 15 maanden, en doet nog geen enkele poging tot staan. Ze "loopt" op haar knieen, zegt; pappa mamma, mauw, eten, kijkes, Yadeje, hallo, boe, hi, nee, ja, daar, die. Dus qua woorden zit het wel goed en pakt de allerkleinste priegel dingetjes op, kan krassen met krijtjes en eten met een vorkje, ondekt en onderzoekt van alles, stapelt blokjes, drinkt uit een bekertje, doet dingen in de blokkenstoof etc. Haar ontwikkeling is dus verder normaal, maar staan weigert ze pertinent. Het is zelfs zo dat als ik haar wil neerzetten ze gaat huilen. Bij Knut gaat het wat beter, maar als je haar handjes pakt ofzo, trekt ze zich niet op, ze strekt haar beentjes dan naar voren.

Ik heb het CB eens gebeld en ze vonden haar ontwikkeling verder prima en ze is een alert meisje, maar het nog niet staan was wel wat bijzonder. Ze adviseerde het nog een maandje aan te kijken, en dan eventueel kinderfysiotherapie te proberen.

Iemand ervaring met een staan/loop weigerkindje en de kinderfysio?
pi_107138915
Silmarwen, Gerberaatje heeft hetzelfde met haar meisje. Die is vandaag naar de osteopaat geweest en heeft daar advies gekregen (lees ik op fb).

As1981, ik denk dat Yaro het zeker wel leuk zou vinden op het psz. Hij speelde toen op de Utrechtmeeting zo onwijs leuk met Hannah!

Volgens mij moeten wij ook wel gaan rondkijken voor een basisschool voor Hannah. Ik heb al gehoord dat het verstandig is om dit te doen rond het 2e jaar. Ik zie er niet tegenop, maar dat komt misschien omdat de stap KDV->basisschool ook niet zo gigantisch is (zeg ik nu, maar daar kom ik misschien op terug).
  maandag 23 januari 2012 @ 14:58:27 #175
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107139108
Ja een osteopaat valt bij ons in de lijn van homeopathie... Beetje zweverig en niet echt in ons straatje. ;) Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het niet werkt of onzin is! Ik voel me er alleen niet comfortabel bij, dus dat is niet een optie waar we echt voor zullen gaan.

Zocht meer naar ervaringen met kinderfysiotherapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')