SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verkoper is al tevreden gesteld wanneer hij het gevraagde bedrag krijgt. Wijnaldum had sowieso al aangegeven open te staan voor PSV, en sowieso is een club waar je je verbeterd, CL speelt en een hoger salaris krijgt, een vrij makkelijke keus. Dus de noodzaak om spelers extra te behagen, vind ik wel meevallen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zowel de speler als de club kan nee zeggen. Wanneer heb jij voor het laatst een auto gekocht waarbij je het zowel de auto als de verkoper moest behagen om met dat ding de showroom uit te rijden?
Nee, je hebt hem zelf geedit.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:49 schreef Xaobotnik het volgende:
Huuh? Heb je mijn post ook weggehaald? Ik heb niets aangepast maar was wel bezig in een edit....
Nee. Ik was bezig met een edit, en toen ik hem postte stond er opeens niets (en jouw post er ook meteen onder). Er stonden wel quotes is die je weggehaald hebt... Misschien dat daar wat gespeeld heeft? Anyway, het was maar een korte post. Maar als het een langere post was geweest, had ik wel enorm gebaald....quote:
Brands krijgt wat mij betreft inderdaad complimenten, want die standaard procedures zorgen wel constant voor een graflijst aan haken en ogen. Nu gaat dat niet altijd goed, bijvoorbeeld met Labyad (wat nog afwachten is), maar over het algemeen gaat het helemaal niet slecht.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:46 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Brands nu complimenten krijgt voor het aflopen van standaard procedures. Dan leg je de lat voor PSV functionarissen tov anderen wel erg laag....
Ik heb de inhoudelijke posts laten staan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:53 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Nee. Ik was bezig met een edit, en toen ik hem postte stond er opeens niets (en jouw post er ook meteen onder). Er stonden wel quotes is die je weggehaald hebt... Misschien dat daar wat gespeeld heeft? Anyway, het was maar een korte post. Maar als het een langere post was geweest, had ik wel enorm gebaald....
Dat opportunisme bij Vitessequote:Reis en Bony wordt een succesvol koppel. Een soort Nilis en Van Nistelrooij eind jaren 90.
Inderdaad, ik moet nog maar zien of Bony na de Afrika Cup nog in Arnhem speelt. Maar daar doelde je vast niet op.quote:
Dat ook natuurlijk. Maar alsjeblieft zeg, wat een gebrabbel. Ik hoop dat we dat clubje genadeloos hard afstraffen volgende week vrijdag en weer met beide benen op de grond zettenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:41 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Inderdaad, ik moet nog maar zien of Bony na de Afrika Cup nog in Arnhem speelt. Maar daar doelde je vast niet op.
Ja. sorry, maar als je die haken en ogen niet weet te managen, ben je natuurlijk ook geen technisch directeur. Het grote verschil kun je maken wanneer je met beperkte bronnen een selectie op het veld weet te krijgen. De selectie die er nu staat is verre van onwaarschijnlijk gezien het geld dat er uitgegeven is. Brands lijkt ook maar een beperkt netwerk te hebben. Het zijn steeds spelers uit de Eredivisie die al lang en breed bekend zijn of verre van hoogvliegers. Brands krijgt van mij pas de credits wanneer hij een speler haalt die lastiger te scouten is, en die ook daadwerkelijk een grote meerwaarde vormt voor het team. Met een volle portemonnee is het zeer makkelijk spelers halen. In geval van een echt nieuwe speler, vorm je echt een meerwaarde door de norm (een voldoende technisch directeur) te ontstijgen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Brands krijgt wat mij betreft inderdaad complimenten, want die standaard procedures zorgen wel constant voor een graflijst aan haken en ogen. Nu gaat dat niet altijd goed, bijvoorbeeld met Labyad (wat nog afwachten is), maar over het algemeen gaat het helemaal niet slecht.
Er stond precies wat ik er nu neergezet heb. Ik heb het idee dat je gewoon alles eruit getiefd hebt en mijn post gewoon niet goed genoeg gelezen hebt, en aangezien je een seconde later postte dan ik, dit ook effect had op mijn post. Ik postte na de edit immers geen lege post. Maar goed, boeit verder niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb de inhoudelijke posts laten staan.
quote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Haha, sukkel.
Maar ik voel je pijn. En ik moet erom lachen.
Wel toevallig weer, dat onze ajax vriendjes reagerenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heerlijke samenleving hebben we
Het was inderdaad wel heel erg bord op schoot scouting van Brands. Hij kwam echt met de meest obvious namen, zonder ook maar echt naar het type speler te kijken wat het team nodig heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ja. sorry, maar als je die haken en ogen niet weet te managen, ben je natuurlijk ook geen technisch directeur. Het grote verschil kun je maken wanneer je met beperkte bronnen een selectie op het veld weet te krijgen. De selectie die er nu staat is verre van onwaarschijnlijk gezien het geld dat er uitgegeven is. Brands lijkt ook maar een beperkt netwerk te hebben. Het zijn steeds spelers uit de Eredivisie die al lang en breed bekend zijn of verre van hoogvliegers. Brands krijgt van mij pas de credits wanneer hij een speler haalt die lastiger te scouten is, en die ook daadwerkelijk een grote meerwaarde vormt voor het team. Met een volle portemonnee is het zeer makkelijk spelers halen. In geval van een echt nieuwe speler, vorm je echt een meerwaarde door de norm (een voldoende technisch directeur) te ontstijgen.
'Bord op schoot scouting'. Waar heb je die vandaan? Die houden we erin!quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was inderdaad wel heel erg bord op schoot scouting van Brands. Hij kwam echt met de meest obvious namen, zonder ook maar echt naar het type speler te kijken wat het team nodig heeft.
Dat kon ik serieus ook wel.
Dzsudzsák -> Mertensquote:Op woensdag 18 januari 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was inderdaad wel heel erg bord op schoot scouting van Brands. Hij kwam echt met de meest obvious namen, zonder ook maar echt naar het type speler te kijken wat het team nodig heeft.
Had dan i.p.v. Wijnaldum een topverdediger gehaald, dan was je verzekerd van het kampioenschap. Bouma kan gewoon niet meer.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:23 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Dzsudzsák -> Mertens
Hutchinson / Engelaar -> Wijnaldum / Strootman
Bouma -> Derijck
Reis / Koevermans / Berg / Zeefuik () -> Matavz
Zoet -> Sinouh (verhuurd voor een jaar / contract voor een jaar)
Willems met het oog op een eventueel vertrek Pieters volgend seizoen
Tyton met het oog op een vertrekkende Isaksson
Volgens mij heeft een goed geshopped. Misschien wel obvious namen maar ze waren stuk voor stuk nodig gezien het feit dat ook praktisch een half team is vertrokken of nog gaat vertrekken aan het einde van dit seizoen!
Het is maar net wat je goed shoppen noemt, hij heeft wel de hoofdprijs betaald voor het trio Mertens, Strootman en Wijnaldum ook al is hun transferwaarde toegenomen tov het aankoopbedragquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:23 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Dzsudzsák -> Mertens
Hutchinson / Engelaar -> Wijnaldum / Strootman
Bouma -> Derijck
Reis / Koevermans / Berg / Zeefuik () -> Matavz
Zoet -> Sinouh (verhuurd voor een jaar / contract voor een jaar)
Willems met het oog op een eventueel vertrek Pieters volgend seizoen
Tyton met het oog op een vertrekkende Isaksson
Volgens mij heeft een goed geshopped. Misschien wel obvious namen maar ze waren stuk voor stuk nodig gezien het feit dat ook praktisch een half team is vertrokken of nog gaat vertrekken aan het einde van dit seizoen!
Daarom zeg ik ook dat ik hem tot dusver behoorlijk sterk in vind.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ja. sorry, maar als je die haken en ogen niet weet te managen, ben je natuurlijk ook geen technisch directeur.
Dat klopt, maar het draait toch om kwaliteit, potentie, salaris, clausules etc.? Voor alle spelers is de hoofdprijs betaald, maar de toekomst die ze voor zich hebben verantwoordt iedere euro, in mijn ogen.quote:Het grote verschil kun je maken wanneer je met beperkte bronnen een selectie op het veld weet te krijgen. De selectie die er nu staat is verre van onwaarschijnlijk gezien het geld dat er uitgegeven is.
Het netwerk is altijd beperkt geweest, want we zijn behoorlijk afhankelijk geweest van bijvoorbeeld Piet de Visser. Het feit dat Reker hem en Lemic eruit gewerkt heeft is tragisch voor PSV en nu uiten er best wat PSV'ers kritiek op Brands. Het is nog altijd geen scout, hij moet gewoon een visie ontwikkelen voor de komende jaren bij PSV en dat doet hij in mijn ogen uitstekend.quote:Brands lijkt ook maar een beperkt netwerk te hebben. Het zijn steeds spelers uit de Eredivisie die al lang en breed bekend zijn of verre van hoogvliegers. Brands krijgt van mij pas de credits wanneer hij een speler haalt die lastiger te scouten is, en die ook daadwerkelijk een grote meerwaarde vormt voor het team. Met een volle portemonnee is het zeer makkelijk spelers halen. In geval van een echt nieuwe speler, vorm je echt een meerwaarde door de norm (een voldoende technisch directeur) te ontstijgen.
eerst maar eens zien hoe de knie van Reis zich onder echte weerstand houdt.quote:
Over het shoppen ben ik matig tevreden, te weinig balans in de aankopen en stuk voor stuk zeer duur betaald. De kans is niet ondenkbeeldig dat we over de hele rits aankopen weer een transferverlies gaan draaien. Of ongeveer quitte spelen. De hosanna-verhalen over het met winst doorverkopen geloof ik niet zo. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar transfervrij de deur uit.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:23 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Denk je echt? Matavz weet ik zo net nog niet of die meer geld gaat opleveren dan dat hij kwam. Maar bij Strootman, Mertens en Wijnaldum zou ik echt m'n schoen opvreten als die niet met een flinke winst verkocht zouden worden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Over het shoppen ben ik matig tevreden, te weinig balans in de aankopen en stuk voor stuk zeer duur betaald. De kans is niet ondenkbeeldig dat we over de hele rits aankopen weer een transferverlies gaan draaien. Of ongeveer quitte spelen. De hosanna-verhalen over het met winst doorverkopen geloof ik niet zo. Voor hetzelfde geld lopen ze over 4 jaar transfervrij de deur uit.
'Sterk' is een label die je dient voort te behouden aan mensen die boven de norm uitsteken. Sterk is niet zwak, en niet gewoon of matig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ik hem tot dusver behoorlijk sterk in vind.
Zo moet je er niet naar kijken. Tuurlijk zijn ze hun geld waard (al twijfel ik over Matavz). Maar je moet kijken naar het moment waarop ze gehaald werden. En verder uit welk scala ze gekozen zin. De spelers die nu gehaald zijn, had iedereen kunnen opperen. Dit terwijl we toch om. een goede verdediger en spits nodig hadden. Voor die spits zijn ze bij Matavz uitgekomen, maar verder dan de Eredivisie hebben ze waarschijnlijk niet eens gekeken. Nu kun je wel zeggen 'dat weet jij niet'. Maar het is redelijk om aan te nemen dat wanneer er daadwerkelijk naar een breder scala van spelers was gekeken, de nodige geruchten waren langsgekomen.quote:Dat klopt, maar het draait toch om kwaliteit, potentie, salaris, clausules etc.? Voor alle spelers is de hoofdprijs betaald, maar de toekomst die ze voor zich hebben verantwoordt iedere euro, in mijn ogen.
Hier heb je wel een punt. Maar het betwerk was wel breder dan De Visser en Lemic hoor. Maar het klopt dat je afhankelijk bent van het netwerk van je scouts. Maar het aantrekken van scouts is natuurlijk ook iets waar je werk van dient te maken. En daarnaast heeft PSV natuurlijk ook zelf een netwerk te onderhouden.quote:Het netwerk is altijd beperkt geweest, want we zijn behoorlijk afhankelijk geweest van bijvoorbeeld Piet de Visser. Het feit dat Reker hem en Lemic eruit gewerkt heeft is tragisch voor PSV en nu uiten er best wat PSV'ers kritiek op Brands. Het is nog altijd geen scout, hij moet gewoon een visie ontwikkelen voor de komende jaren bij PSV en dat doet hij in mijn ogen uitstekend.
Vergeet niet dat contracten ook minder waard worden. Kijk bijv. naar een Wijnaldum. Heeft een 4-jarig contract, beperkt salaris en er is een percentage dat aan Feyenoord betaald moet gaan worden. Als je de afschrijving even negeert, moet je niet verwachten dat clubs daar al te veel voor gaan betalen. Zeker wanneer er Europees amper iets gepresteerd wordt. Strootman vinden we in Nederland vooral goed. Maar hoe goed doet hij het tegen de betere tegenstanders? Dan valt het allemaal ook maar mee. Het is geen speler met kwaliteiten zoals Sneijder die als individu zijn kwaliteiten kan laten zien buiten de prestaties van the team om. En Mertens is heeft sowieso zijn nationaliteit tegen, maar is ook geen briljante linksbuiten. Niet goed genoeg voor de absolute top, en de clubs onder de top betalen in de regel veel minder. Dat België het slecht doet, helpt ook niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk je echt? Matavz weet ik zo net nog niet of die meer geld gaat opleveren dan dat hij kwam. Maar bij Strootman, Mertens en Wijnaldum zou ik echt m'n schoen opvreten als die niet met een flinke winst verkocht zouden worden.
Wellicht waren het obvious namen, maar het zijn stuk voor stuk spelers die uitstralen graag voor PSV te voetballen, en waarbij plezier een belangrijk onderdeel van het spel is. Vrijwel elke speler is direct door het publiek in de armen gesloten, waar dit vroeger erg vaak niet het geval was. Dit is naar mijn mening ook heel wat waard, ik kijk dit seizoen met een stuk meer plezier naar PSV dan de afgelopen seizoenen. Bovendien zijn het allemaal zeer talentvolle spelers waarbij de kans erg groot is dat er flinke winsten op gemaakt zullen worden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, zonder Wijnaldum had er in de eerste seizoenshelft een speler als Engelaar of Ojo op zijn positie gestaan. Dat was een grote achteruitgang geweest, daar waar Wijnaldum met regelmaat de beste speler aan PSV-zijde is. Bouma wordt de laatste weken sowieso al vervangen door Derijck, die samen met Marcelo voor een zeer degelijk centrum zorgt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Had dan i.p.v. Wijnaldum een topverdediger gehaald, dan was je verzekerd van het kampioenschap. Bouma kan gewoon niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |