Dan snap ik alleen niet dat banken dat boerenverstand verloren zijn door mensen 125% van de verkoopwaarde te laten financieren.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:13 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nee, was ook niet te verwachten, maar je moet ook niet in zo een situatie komen, altijd wat reserves achter de hand hebben, dat gold vroeger al en nu helemaal.
Een beetje gezond boerenverstand heeft nog nooit iemand geschaadt.
Dat is zo veel nog niet en zelf bij de executieverkoop gaan ze niet voor de helft van de prijs.quote:Op donderdag 19 januari 2012 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zo'n 2% van de verkopen in 2011 was een executieverkoop.
In december 2011 vonden er 3 keer zo executieverkopen plaats als in december 2010, 2,92% van de verkopen.
Ach, pluspuntje voor de huizenbezitters: er neemt tenminste 1 soort verkopen toe
Je weet tog, allemaal boeve !quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan snap ik alleen niet dat banken dat boerenverstand verloren zijn door mensen 125% van de verkoopwaarde te laten financieren.
Tegen de huidige rentemarges en huidige hoeveelheid en hoogte van insolventiegevallen denk ik nou niet bepaald dat banken hun boerenverstand verloren zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan snap ik alleen niet dat banken dat boerenverstand verloren zijn door mensen 125% van de verkoopwaarde te laten financieren.
Het gaat er in mijn optiek niet om wat de winst van de bank daarin is, maar eerder het verlies voor de maatschappij is doordat het vertrouwen in het economisch systeem verloren wordt alleen maar ter verrijking van de bankiers. Wanneer banken net zulke rentes als in duitsland zouden aanbieden zouden de winstmarges niet zo hoog zijn voor hun en zulke risicos niet genomen worden. Uiteindleijk betaald dus de consument wederom voor dit onverantwoorde uitleengedrag van banken die hun boeren verstand verkocht hebben aan het dogma winst van winstmaximalisatie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tegen de huidige rentemarges en huidige hoeveelheid en hoogte van insolventiegevallen denk ik nou niet bepaald dat banken hun boerenverstand verloren zijn.
Als ik op elke client 2% netto marge elk jaar weer vang, en 1 op de 100 gaat een keer de bietenbrug op, waarbij ik 50% van het onderpand kwijtraak, rara, wat is dan mijn winst?
Die hebben toch gemeentegarantie, dus dat maakt hen niet uitquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier in Flevoland is er het project 'Oostvaarderswold', daarbij gaat men een groenstrook van ruim een kilometer breed aanleggen tussen de Oostvaardersplas en het Horsterwold.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
Dat gebeurd meer door het opkopen van landbouwgrond en er Poolse paarden en wilde koeien op te zetten
Volgens mij slaat onverantwoordelijkheid niet op leninggevers, maar op leningnemers. Als je een dergelijk grote schuld aangaat, dan moet je ook bereid zijn daar zelf de gevolgen van te dragen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat er in mijn optiek niet om wat de winst van de bank daarin is, maar eerder het verlies voor de maatschappij is doordat het vertrouwen in het economisch systeem verloren wordt alleen maar ter verrijking van de bankiers. Wanneer banken net zulke rentes als in duitsland zouden aanbieden zouden de winstmarges niet zo hoog zijn voor hun en zulke risicos niet genomen worden. Uiteindleijk betaald dus de consument wederom voor dit onverantwoorde uitleengedrag van banken die hun boeren verstand verkocht hebben aan het dogma winst van winstmaximalisatie.
Waarom zou je 170.000 woningen willen bouwen op een plek waar geen hond noch een kat wil wonen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hier in Flevoland is er het project 'Oostvaarderswold', daarbij gaat men een groenstrook van ruim een kilometer breed aanleggen tussen de Oostvaardersplas en het Horsterwold.
2000 hectare van Europa's meest vruchtbare landbouwgrond word op die manier opgezet in 'natuur'. Nederland is kennelijk zo overvol dat men gewoon even 20.000.000m2 aan landbouwgrond kan onttrekken aan de zo belangrijke landbouwsector. Men had hier ook een kwart van die 170.000 woningen die de komende 20 jaar gebouwd moeten worden kunnen realiseren maar stel je eens voor wat dat zou doen met de grondprijs van 'schaarse bouwgrond' in Nederland![]()
Nederland is helemaal niet vol, maak dat de kat wijs![]()
[ afbeelding ]
Op bovenstaande impressie zie je de toekomstige groenstrook die de Oostvaardersplassen verbind met het Horsterwold (FYI, het grootste aaneengesloten loofbos van West Europa).
Wat een onzin, Almere ligt er een paar kilometer naastquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Waarom zou je 170.000 woningen willen bouwen op een plek waar geen hond noch een kat wil wonen?
Er was hebzucht aan beide kanten van de tafelquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mij slaat onverantwoordelijkheid niet op leninggevers, maar op leningnemers. Als je een dergelijk grote schuld aangaat, dan moet je ook bereid zijn daar zelf de gevolgen van te dragen.
Ja, dat zei ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat een onzin, Almere ligt er een paar kilometer naast
Ik denk dat het WEW potje de komende jaren helemaal geleegd gaat worden. Waarschijnlijk zal er zelfs overheidsgeld bij moeten om de armlastige banksters nog te kunnen voorzien van een kerstpakket in 2015.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:27 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Die hebben toch gemeentegarantie, dus dat maakt hen niet uit
Dat is veel te makkelijk gezegd, wanneer je als bank maar genoeg geld in kas hebt om de marketing machine maar lekker te laten draaien en de gevolgen van hoge leningen downplayed ben je in mijnoptiek een grote oplichter, die junkies creert en ze opzadeld met rotzooi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij slaat onverantwoordelijkheid niet op leninggevers, maar op leningnemers. Als je een dergelijk grote schuld aangaat, dan moet je ook bereid zijn daar zelf de gevolgen van te dragen.
Almere is ook niet mijn ding, toch is het de 7e stad van Nederland. Er wonen bijna net zoveel mensen als in Eindhovenquote:
propsquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:50 schreef Basp1 het volgende:
Dat is veel te makkelijk gezegd, wanneer je als bank maar genoeg geld in kas hebt om de marketing machine maar lekker te laten draaien en de gevolgen van hoge leningen downplayed ben je in mijnoptiek een grote oplichter, die junkies creert en ze opzadeld met rotzooi.
Nou.... ik denk dat de banken momenteel bezig zijn om een buffer op te bouwen om de toekomstige afboekingen te kunnen opvangen (gedeeltelijk dan). Natuurlijk heb je gelijk dat de verantwoordelijke banksters zelf geen centje pijn gaan voelen, feitelijk betalen de mensen die een lening nemen de schade.quote:Verder ontwijk je tactisch de opmerking dat we hier in NL te hoge rentes betalen ten opizchte van het buitenland en zodoende de klanten dus ook nog eens genaaid worden alleen maar om de winstmarges van zulke rotzooiproudcten te rechtvaardigen.
Ook jij betaald de schade omdat je anders meer rente over je spaargeld zou krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nou.... ik denk dat de banken momenteel bezig zijn om een buffer op te bouwen om de toekomstige afboekingen te kunnen opvangen (gedeeltelijk dan). Natuurlijk heb je gelijk dat de verantwoordelijke banksters zelf geen centje pijn gaan voelen, feitelijk betalen de mensen die een lening nemen de schade.
Wanneer je liever op vakantie gaat, een dikke auto aanschaft, dan je hypotheek te betalen, dan ben je.....quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is veel te makkelijk gezegd, wanneer je als bank maar genoeg geld in kas hebt om de marketing machine maar lekker te laten draaien en de gevolgen van hoge leningen downplayed ben je in mijnoptiek een grote oplichter, die junkies creert en ze opzadeld met rotzooi.
Ik weet niet wat de rentes in het buitenland zijn, dus ik ontwijk niks tactisch, maar lul gewoon niet mee waar ik het fijne niet van weet. In Australie betalen ze 7 tot 8%, in India rond de 10%, dat weet ik wel.quote:Verder ontwijk je tactisch de opmerking dat we hier in NL te hoge rentes betalen ten opizchte van het buitenland en zodoende de klanten dus ook nog eens genaaid worden alleen maar om de winstmarges van zulke rotzooiproudcten te rechtvaardigen.
Dream on, *insert de violen*quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook jij betaald de schade omdat je anders meer rente over je spaargeld zou krijgen.
Ik heb naar Goudisecht geluisterd en ben all in gegaan in het edelmetaalquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook jij betaald de schade omdat je anders meer rente over je spaargeld zou krijgen.
De banken wilden wel degelijk alles en iedereen tot schuldenslaaf maken, zeepsop heeft een leuke link naar een bericht uit 2003quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dream on, *insert de violen*
Natuurlijk waren banken volop bezig met het verstrekken van verantwoorde leningen, dream on...quote:Nergens in Europa worden zulke risicovolle hypotheken verstrekt als in Nederland. Dat is niet alleen riskant voor huizenkopers, maar ook voor de banken. Zeker als de huizenmarkt stagneert en werkloosheid om zich heen grijpt. Toch willen de
banken liever nog een stapje verder gaan.
De economie ligt op zijn gat. Per maand melden zich gemiddeld dertienduizend ontslagen werknemers bij het WW-loket. De inkomens moeten op de nullijn. De aandelenkoersen zijn gekelderd. De huizenmarkt die jarenlang floreerde, stagneert dit jaar. Terwijl er in die huizenmarkt volgens topeconoom Fred von Dewall van ING nog twintig procent lucht zit.
Maar op de hypotheekmarkt is het business as usual. Aangemoedigd door provisiebeluste hypotheekadviseurs meten huizenkopers zich tophypotheken aan, zelfs als ze die helemaal niet nodig hebben. Want hypotheken moeten tegenwoordig immers ‘fiscaal optimaal’ zijn. Ofwel: zoveel mogelijk lenen en aflossen zo lang mogelijk uitstellen.
Ook ING doet daar enthousiast aan mee, getuige haar recente billboardcampagne: ‘Wilt u weten wat een hypotheek kost? Waarom niet wat hij oplevert?’ Het is een aanmoediging om een zo hoog mogelijke hypotheek te nemen en daar tussentijds geen cent op af te lossen, om in dertig jaar het maximale belastingvoordeel binnen te schrapen. De doorstromer op de woningmarkt krijgt het advies om de gerealiseerde winst op zijn verkochte huis in een depot te storten, waarmee hij fiscaal vriendelijk voor de aflossing spaart of belegt. En niet alleen doorstromers, maar ook starters worden de laatste jaren massaal de beleggingshypotheken en aflossingsvrije hypotheken in gepraat.
Ik snap dat de "natuurbeschermers" hier helemaal blij van worden, maar zouden ze ook kunnen uitleggen wat het nut is als je een bos aan water verbindt? Verwachten ze dat vissen het bos in gaan kruipen? Of dat bomen het water in duiken? De gedachte achter de EHS kan ik nog begrijpen (de wenselijkheid in een land als Nederland is een ander verhaal), maar in dit geval ontgaat mij de logica.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
Op bovenstaande impressie zie je de toekomstige groenstrook die de Oostvaardersplassen verbind met het Horsterwold (FYI, het grootste aaneengesloten loofbos van West Europa).
Ja dat is als dieren in duitsland dorst hebben, dat ze dan net als in een film heen en weer lopen en terug naar Polen kunne gaanquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik snap dat de "natuurbeschermers" hier helemaal blij van worden, maar zouden ze ook kunnen uitleggen wat het nut is als je een bos aan water verbindt? Verwachten ze dat vissen het bos in gaan kruipen? Of dat bomen het water in duiken? De gedachte achter de EHS kan ik nog begrijpen (de wenselijkheid in een land als Nederland is een ander verhaal), maar in dit geval ontgaat mij de logica.
Lees nog eens. Ik denk dat het niet erg realistisch is dat banken meer rente betalen op een spaarrekening dan strikt noodzakelijk, dus dat je niet meer rente over je spaarrekening gaat ontvangen door minder insolventies.....quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banken wilden wel degelijk alles en iedereen tot schuldenslaaf maken, zeepsop heeft een leuke link naar een bericht uit 2003
Ik quote even een stukje:
[..].
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |