Al gedaan, maar de wiki wordt niet meegenomen als je via Nieuw deel-knop een nieuw topic in de reeks aanmaakt .quote:
Zie link onderaan OP. Dan kom je op de wiki-pagina. Als je daar ff inlogt kun je het artikel aanpassen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:14 schreef H-D het volgende:
Hoe doe je dat? Dan doe ik het ook ff voor mezelf
Wat haal je?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg )
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
ooh 1 op 8 /jaloersquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat haal je?
De 960 2.5 hier met pijn en moeite 1 op 8
Thx! Wiki aangepastquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:19 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Zie link onderaan OP. Dan kom je op de wiki-pagina. Als je daar ff inlogt kun je het artikel aanpassen.
Mooi dingquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg )
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
rijd idd best fijn, heeft alleen nog wel een paar puntjes waar ik eens naar moet kijken...quote:
Mooie auto trouwens Heb zelf ook een 960 3.0, rijdt zeker fijn inderdaadquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg )
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
Heb je een verdamper of gasinjectie?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:36 schreef superdexx het volgende:
[..]
rijd idd best fijn, heeft alleen nog wel een paar puntjes waar ik eens naar moet kijken...
zoals dat hij op lpg bv niet boven de 4k toeren uitkomt... op benzine wel...
dus als ik wil scheuren moet ik ff over naar het vloeibare goud
Ze wiebelen een klein beetje maar ik heb geen zin om mijn grille te verneuken met schroefgaten enzo. Vind het wel prima zo, ze verzakken in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die staan niet eens zo slecht op de 940! Blijven ze wel een beetje stabiel? Want in Zweden zie je vaak nog van die sprietjes die naar de grille lopen om die dingen stabieler te maken ofzo.
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar moet ik aan denken als kosten voor de vaste lasten van een belastingvrije 240?
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens . Dus het "probleem" is vooral kosten van onderdelen en de verzekering.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:
- de staat van de auto bij aankoop
- je rijgedrag
- kilometrage
Hmm ik kom toch nog een slagje hoger uit met de verzekering. De onderdeelprijzen zijn mij nog wel te overzien. Niet alles zal me zelf lukken maar heb genoeg connecties die me kunnen helpenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef r8v2 het volgende:
Verzekering:
- indien niet 24: ~400 euro per jaar
- indien 24: om en nabij de 100 euro per jaar
Onderhoud bij 15.000km jaar en netjes warmrijden:
- Onstekingstraject per jaar: 100 euro
- Remblokjes: 50 euro per jaar
En dan nog verder wat er kapot kan of wat al bijna kapot was toen je hem kocht. Voorbeeldjes:
Hoofdremcilinder: 150 euro
Radiateur: 100 euro
Koppeling: 250 euro (en dan nog arbeidsloon of uren die je zelf eraan spendeert)
Al met al dus nog lastig te bepalen. Maar als je zelf veel kan doen scheelt het natuurlijk al snel honderden euro's.
Ja maar mijne word dan wel meer mee gereden dan de Amazon he . Dus verzeker m denk ik niet als oldtimer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is zo'n 240 in de belasting dan? tis toch gewoon oldtimerbelasting? die van mn amazon is 80¤ per jaar.
en dan nog onderhoud.
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken. Dingen waar wel gas in ligt maar bij elkaar hangen van de plamuur en tweedehands pakkingen. Niet echt de auto's die je wil hebben als je er langer mee wil doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens . Dus het "probleem" is vooral kosten van onderdelen en de verzekering.
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken. Dingen waar wel gas in ligt maar bij elkaar hangen van de plamuur en tweedehands pakkingen. Niet echt de auto's die je wil hebben als je er langer mee wil doen.
Als je je budget iets hoger maakt is m'n 244 diesel automaat misschien wat voor je. Aan onderhoud niet op bezuinigd, zitten nog veel nieuwe reserve-onderdelen bij (origineel Volvo zelfs) en ligt een gloednieuwe uitlaat onder!
Da's gewoon een detail tochquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:12 schreef Hyman het volgende:
[..]
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.
Perfect wil ik m ook niet, moet nog iets te doen hebbenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef r8v2 het volgende:
B-W heeft wel een punt. Voor 1500-2000 euro heb je verre van een perfecte. Als dan ook nog eens vanalles stuk gaat gaan je ouders natuurlijk nog meer miepen . Succes!
Waar staat 'ie? Ik zag namelijk dat mijn oud-huisgenoot er weer drie had staan. Kan dan best eens voor je informeren mocht het hem zijn, alhoewel hij volgens mij wel een eerlijk handelaar isquote:Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Het is veel geld, klopt, maar voor een nette 244 is het een nette prijs, terugdenkend aan wat wij voor de 244 GLE betaald hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Bart-Willem, jouw 244 is echt zeer netjes op de foto's! Maar die prijs is mij veel te hoog.
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een anderquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo.
En IrishBastard: heeft die oud-huisgenoot een bedrijfje erin ofzo?
Ah, net zoals mijn pa dus al 15 jaar doet .quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een ander
De 740/760 scheen daar best veel aangeboden te worden in erg nette staat, en voor weinig geld. Dan zochten ze er een stuk of vier op internet, bij elkaar in de buurt en daar namen ze er dan één van mee
Importeren deden ze dan nog niet, maar toch vaak een winst van een paar duizend ( ) euro per stuk geloof ik Met wel volledig nette, full option 760's that is
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten .quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Ik verbaasde me echt over die marges Maar er gaat natuurlijk ook wel wat tijd in zitten, en je moet wel ervaring met die dingen hebben om snel te kunnen zien of alles goed is, of dat je het snel kunt fixen
Nouja, ik heb het zelf zien gebeuren En dan heb ik het over het afgelopen half jaar, dus kennelijk kan het nog welquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten .
Enschedequote:Op woensdag 18 januari 2012 00:19 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Waar staat 'ie? Ik zag namelijk dat mijn oud-huisgenoot er weer drie had staan. Kan dan best eens voor je informeren mocht het hem zijn, alhoewel hij volgens mij wel een eerlijk handelaar is
Wat heeft hij staan voor wat voor prijs?quote:
Je hebt van die mensenquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:54 schreef IrishBastard het volgende:
Net op Marktplaats gekeken maar kan niet vinden dat hij iets te koop heeft. Wel apart, want hij had er weer drie staan Lijkt me stug dat hij ze allemaal gebruikt
De vraagprijs is 2950, maar een goed bod is ook welkom. Als Sjoegerd nou nét iets meer uitgeeft heeft 'ie tenminste geen uitgeleefd ding maar een leuke diesel waarvan het blok en automaatbak iets meer dan een ton terug volledig gereviseerd van is (door een bedrijf dat vooral VW LT-busmotors reviseert dus 't is zeker goed gebeurd) en ook de volledige onderhoudshistorie bij zit.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is veel geld, klopt, maar voor een nette 244 is het een nette prijs, terugdenkend aan wat wij voor de 244 GLE betaald hebben.
2950? Ik zag 4500 staan. Alsnog is 50% van mijn budget voor de aanschaf erbij gewoon veel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:03 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De vraagprijs is 2950, maar een goed bod is ook welkom. Als Sjoegerd nou nét iets meer uitgeeft heeft 'ie tenminste geen uitgeleefd ding maar een leuke diesel waarvan het blok en automaatbak iets meer dan een ton terug volledig gereviseerd van is (door een bedrijf dat vooral VW LT-busmotors reviseert dus 't is zeker goed gebeurd) en ook de volledige onderhoudshistorie bij zit.
qualität køst geld.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
2950? Ik zag 4500 staan. Alsnog is 50% van mijn budget voor de aanschaf erbij gewoon veel.
Toch moet je ergens een grens stellen vind ik. Die 2000 is bij mij reëel en dan heb ik nog geld over voor onvoorziene andere zaken.quote:
misschien een domme vraag, maar hoe zit het met de kwaliteit ervan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja klopt, wil ik er nu net een kopen die een stuk minder heeft en dus nog veel aankan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:44 schreef IrishBastard het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat ze op de basis staan van de eerste V70, en volgens mij waren die nog wel prima. Maar dat is dus ook gissen in de ruimte, want ik heb er werkelijk nooit over gelezen.
Enige punt is wel dat ze erg veel met hoog kilometrage aangeboden worden. Dat zou in ieder geval betekenen dat ze dat wel kunnen hebben
Eigenlijk hetzelfde als de S/V40. Het is ook een beetje gokken. Als het ding altijd netjes warmgereden is en verder niet mee gestampt kan ie rustig 150.000 mee. Als er lomp mee gereden is het verstandig om het bij 70.000 te doen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef mistermaniac het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, hoe zit het met de riem voor een 850. Een 2.5 10 kleppertje ?
Rij er nu al 14 maanden mee rond, enige echte probleem was een lekje in het aircocircuit. LMM heb ik wel vervangen maar heeft het probleem met het wat zagende volgas optrekken niet verholpen, schijnt iets te zijn met de turbodrukregelaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:58 schreef IrishBastard het volgende:
De V70 classic met 2.5 D blok hè, die heeft voor zover ik kan zien niet veel meer standaard problemen dan de LLM en de airco verstuiver?
Als er iemand aanwezig is die daar iets van weet
Nee, de zwarte 245 die op de beurs stond . Laten we zeggen dat er nog wel wat meer mee mis is .quote:
Niet als eerste auto, wel al een aantal van Zweden naar NL gereden .quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:45 schreef sciter het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de 740 als eerste auto?
Hoeveel kost het gemiddeld om zo'n ding persoonlijk te importeren?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niet als eerste auto, wel al een aantal van Zweden naar NL gereden .
Zelf halen? Of alleen door de RDW duwen? Want dat kost om en nabij de 100 euro (basicly alleen papiercontrole). Kosten van de APK (en de daarbij behorende eventuele reparaties) ligt natuurlijk aan de technische staat van de auto.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:48 schreef sciter het volgende:
[..]
Hoeveel kost het gemiddeld om zo'n ding persoonlijk te importeren?
Ik kan natuurlijk net als iedereen een golf nemen als eerste auto maar een 740 is veel stoerder. En mijn ouders zijn Volvo-fans dus daar kan ik dan enige (financiele) steun van verwachten als het incidenteel nodig is.
Dan moet je deze aflevering van Top Gear zeker ff zienquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:48 schreef sciter het volgende:
[..]
Hoeveel kost het gemiddeld om zo'n ding persoonlijk te importeren?
Ik kan natuurlijk net als iedereen een golf nemen als eerste auto maar een 740 is veel stoerder. En mijn ouders zijn Volvo-fans dus daar kan ik dan enige (financiele) steun van verwachten als het incidenteel nodig is.
Zijn de Volvo's goedkoper in Zweden? Is het op het einde de moeite waard om zelf te importeren?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Zelf halen? Of alleen door de RDW duwen? Want dat kost om en nabij de 100 euro (basicly alleen papiercontrole). Kosten van de APK (en de daarbij behorende eventuele reparaties) ligt natuurlijk aan de technische staat van de auto.
Indien niet ouder dan 25 jaar komt er natuurlijk ook nog BPM bij. Dat ligt ergens tussen de 600 en 750 euro.
Ja, daar heb ik mij ook door laten inspireren. Maar ik laat hem denk ik op mijn vaders naam verzekeren. Als ik een 740 wil verzekeren kost dat 60 euro per maand en op vaders naam maar 14 euro..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:59 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Dan moet je deze aflevering van Top Gear zeker ff zien
Indien verstand van auto's en zin in ellende: doenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:06 schreef sciter het volgende:
[..]
Zijn de Volvo's goedkoper in Zweden? Is het op het einde de moeite waard om zelf te importeren?
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:09 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Indien verstand van auto's en zin in ellende: doen
Indien iets meer willen betalen en meteen rijden: niet doen .
De "100% originele en Nederlandse" 245 Turbo die toch niet 100% bleek te zijn? Waaronder de USA-koplampen en voorschermen. Wat mankeert er nog meer aan dan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, de zwarte 245 die op de beurs stond . Laten we zeggen dat er nog wel wat meer mee mis is .
Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel
Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Die oude XJ's zijn wel echt hele gave auto's. En kan je denk ik echt niet vergelijken met een 740:P. Mijn vader heeft pas zo'n oldtimer XJ gekocht en ik rij zelf Volvo. Is wel echt heeul anders .quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel
Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Ik zoek eigenlijk een belastingvrije bak. Een 240 is ook nog een optie, hoewel ik de 740 mooier vindt. En het liefst wel een estate.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:45 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.
http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak
Maakt de LPG-installatie zoveel uit dan? Alleen op prijs-gebied of ook op onderhoud-gebied?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:03 schreef r8v2 het volgende:
Dan heb je twee opties: of een heule slechte 240/740 Estate of een redelijke sedan waar alsnog wel wat aan moet gebeuren. Even aangenomen dat het zaakje op LPG moet rijden.
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:45 schreef sciter het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de 740 als eerste auto?
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:57 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto.
In 3 jaar tijd nooit meer dan nornaal onderhoud gehad.
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.quote:Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Heb hem overgenomen van mijn vader, dus dat kostte me niets. Gemiddeld per jaar 200 euro aan onderhoud denk ik. Maar dat is allemaal regulier onderhoud zoals banden, remmen, motorolie etc.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:
[..]
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?
Hmz. Pa kwam met een andere diagnose. Waarschijnlijk is de thermostaat kapot. Zou wel geinig zijn, dan is het weer zo'n klein kutonderdeel waardoor je niet verder kan rijden .quote:Op zondag 22 januari 2012 02:25 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 240 is een beetje stout de laatste tijd. Eerst al moeten slepen omdat de condensator op het ontstekingshuis de geest gegeven had en nu liep de temperatuur meteen het rood in na 1km rijden. Wel nog genoeg water in reservoir dus ik vrees de kop .
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:
[..]
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?
[..]
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Gelukkig, want die spanningstabilisators zijn knap prijzig voor zo'n klein flutding.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef r8v2 het volgende:
Het was dus toch de thermostaat. Ik had een tweedehandse meegenomen maar die was ook niet goed. Even nog getwijfeld aan de radiator (en dus eruitgehaald ) maar dat was het niet. Nu hebben we van de oude thermostaat een dummy gemaakt . Morgen maar ff een nieuwe halen.
740's belastingvrij zijn te duur en 940 belastingvrij bestaat niet .quote:Op zondag 22 januari 2012 18:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.
Op tijd klepspeling (laten) meten en indien nodig kleppen stellen. Meer is er niet voor nodig.
Na die uitgave van 500-750 Euro ben je er dus sowieso weer 400.000km van verlost.
Ja, en belastingen. Als ik eens krap zit bij een belastingvrije auto dan kan ik hem een weekje of 2 laten staan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:52 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.
Oh, ik hoor altijd dat diesels altijd doorkachelen, maar dat zal wel VW zijn dan.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.
Die 2.3 benzineblokken zijn vrijwel onverwoestbaar en een stuk prettiger om in het verkeer mee te komen.
Bij de LT's waar de 6 cylinder dieselblokken uit komen ging het iig vaker mis heb ik gelezen ..quote:Op zondag 22 januari 2012 21:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Met de diesels zijn niets mis hoor. Er zijn wat (kleine) indianenverhalen over de 6-cilinder diesel maar als je ziet wat voor kilometerstanden ermee gehaald kunnen worden zijn ze minstens zo goed als een redblock. Het heeft alleen 1 nadeel: je moet eigenlijk elke 7500km de olie verwisselen en er gaat bijna 8 liter in. En de distributieriemen vervang-klusis niet heel gemakkelijk (ben je wel enkele uren zoet mee, niet zoals bij de redblocks in max anderhalf uur).
Nadelen: ze zijn slomer en stinken wat meer (tenzij goed onderhouden). En een koude start is minder leuk in de winter.
Ben er nog niet geweest.. Ouders werken tegenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, de LT's hadden vaak koelingsproblemen. Op zich ook niet vreemd want de motorruimte was een stuk kleiner en het koelsysteem was in die busjes te smal bemeten. Tel daarbij op dat bedrijfswagens over 't algemeen enorm afgeragd worden et voila!
Ben je al wezen kijken bij die Zwitserse 240?
Wat lopen die te piepen dan?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben er nog niet geweest.. Ouders werken tegen
Stage begint al in de 2e op het mbo.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar hij loopt nu toch stage? Aka: dan is 'ie bijna klaar toch?
Misschien moet je het gewoon doen en dan kunnen je ouders er ooook niet meer omheenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Maar hee, wacht ook al jaren op de dag dat er een T5 voor de deur staat
Dat neem ik aan van welquote:Op zondag 22 januari 2012 22:13 schreef Hyman het volgende:
Ach, over 4 jaar heb je vast wel íets anders dan je AX!
Dat het te duur is enzo. Ben wel aardig afhankelijk van hun voor een betaalbare verzekeringquote:
Eerste zelfs al, maar ik zit in de tweede jaquote:
Zo gaat het er hier in huis niet aan toe. Niet totdat ik een fatsoenlijk inkomen hebquote:Op zondag 22 januari 2012 22:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschien moet je het gewoon doen en dan kunnen je ouders er ooook niet meer omheen
maar das misschien wel weer minder voor je relatie met je ouders, afhankelijk van hoe ze het opnemen
Hmm jammer. Dan moet je het inderdaad toch positief bekijken dat je over een paar jaar sowieso iets anders hebt. Of toch je ouders proberen te overtuigen met iets, maar als ik je zo hoor is dat niet makkelijk?:Pquote:Op zondag 22 januari 2012 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat neem ik aan van wel
[..]
Dat het te duur is enzo. Ben wel aardig afhankelijk van hun voor een betaalbare verzekering
[..]
Eerste zelfs al, maar ik zit in de tweede ja
[..]
Zo gaat het er hier in huis niet aan toe. Niet totdat ik een fatsoenlijk inkomen heb
Omdat ik mijn Laguna verkocht heb en eigenlijk weer een wat grotere auto wil. Een S60 is mij te duur in de belasting, S40 kan net. (max 1350kg schaal, meer wil ik niet doneren aan de staat). Het gaat dus om een benzine variant.quote:
Het heeft überhaupt al veel moeite gekost om dit goedkope hokje voor de deur te krijgen .. Moet wel toegeven, goedkoper kan het ook zowat nietquote:Op zondag 22 januari 2012 23:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm jammer. Dan moet je het inderdaad toch positief bekijken dat je over een paar jaar sowieso iets anders hebt. Of toch je ouders proberen te overtuigen met iets, maar als ik je zo hoor is dat niet makkelijk?:P
Koop dan een 740/940. Vele malen betrouwbaarder en voor 2500 heb je een mooie.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat ik mijn Laguna verkocht heb en eigenlijk weer een wat grotere auto wil. Een S60 is mij te duur in de belasting, S40 kan net. (max 1350kg schaal, meer wil ik niet doneren aan de staat). Het gaat dus om een benzine variant.
[edit] @H-D, en ja, ik vind hem inderdaad best wel oke in de looks.
Een hele mooie naar mijn ideequote:Op zondag 22 januari 2012 23:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Koop dan een 740/940. Vele malen betrouwbaarder en voor 2500 heb je een mooie.
Die meteen twee belastingschalen hoger zit en een totaal ander design heeftquote:Op zondag 22 januari 2012 23:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Koop dan een 740/940. Vele malen betrouwbaarder en voor 2500 heb je een mooie.
Nu mijn autogeschiedenis bestaat uit modellen uit 1991 en 1996 ben ik toe aan iets nieuwers, maar toch enigszins betaalbaar voor een student. Dus een iets modernere auto deze keer Voor een oudje heb ik een Fiat 133 onder een zeil die nog aan de praat gekregen moet worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Koop dan een 740/940. Vele malen betrouwbaarder en voor 2500 heb je een mooie.
Precies, 1350kg is echt max.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die meteen twee belastingschalen hoger zit en een totaal ander design heeft
Dat andere design is veel mooier en een 740 sedan weegt rond de 1300kg en een 940 sedan net iets meer dan 1400...quote:Op zondag 22 januari 2012 23:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die meteen twee belastingschalen hoger zit en een totaal ander design heeft
En het argument dat je ondertussen aan iets groters toe bent en je het heel graag wil en er goed overna gedacht hebt werkt niet?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het heeft überhaupt al veel moeite gekost om dit goedkope hokje voor de deur te krijgen .. Moet wel toegeven, goedkoper kan het ook zowat niet
Passat is wel echt veel duurder in aanschaf. Voor dat budget zou ik eerder de Volvo nemen. Of de Laguna 2 maar daar hoorde ik niet altijd positieve verhalen over:pquote:Op zondag 22 januari 2012 23:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Sorry heren, ik ga niet meer terug naar 89 . Op dit moment blijf ik steken tussen een S40, Laguna 2 of Passat.
Ramp technisch gezien, wat ik op het Laguna forum las, maar het is wel een heule mooie. Volvo is financieel gezien en qua opties voor dat geld het best, maar ik weet er helemaal niets van en vraag me dus af of ik een redelijk iets voor 2500 kan vinden.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:36 schreef r8v2 het volgende:
Laguna 2 sowieso niet doen Een Passat is te burgerlijk (alhoewel een S/V40 ook aardig meedoet ).
Hij is zeker mooi. Vooral de 3.0 V6. Maar er gaat gewoon teveel mee mis ')quote:Op zondag 22 januari 2012 23:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ramp technisch gezien, wat ik op het Laguna forum las, maar het is wel een heule mooie. Volvo is financieel gezien en qua opties voor dat geld het best, maar ik weet er helemaal niets van en vraag me dus af of ik een redelijk iets voor 2500 kan vinden.
Watvoor motor wil je?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nope, ik wil geen station. Dat is mij weer te veel ruimte!
Eentje waarmee ik kan inhalen. Dat ging met moeite in mijn oude Laguna, die had een 1.8 die 1296 moest duwen. Dus ik denk een 2.0, hangt me allemaal van de belasting/verbruik af. Op benzine/lpg, diesel kan ik niet verantwoorden. Zal zeker niet meer dan 15000 gaan rijden in het jaar.quote:
Automaatquote:Op zondag 22 januari 2012 23:49 schreef r8v2 het volgende:
Geen problemen met terugschakelen: 1.8. Lui rijden: 2.0.
Airco zou ook wel fijn zijn. Dacht dat dat zowaar standaard was? In ieder geval gaat het nu nog niet op. Eerst moet ik weer vast 20 uur in de week kunnen doen. Dat ik dat nu niet kan doen is ook de reden dat ik mezelf voorttuf in een Micra.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:52 schreef IrishBastard het volgende:
Voor 2500 kun je mijn 2.0 overnemen Onderhoudsboekjes er bij, en alle facturen van wat ik zelf gedaan heb. 171 gelopen, bak gereviceerd en distributie volgens mij 40k terug. Komend weekeinde weer de olie, filters en bougies.
Is van 97 maar erg netjes, half leer enzo. Alleen geen airconditioning of cruise control
Nope .. Misschien over een paar maanden ... Lijkt me iig heerlijk om met een 240 of 740 op vakantie te gaan ipv de Astra van paps en mamsquote:Op zondag 22 januari 2012 23:37 schreef H-D het volgende:
[..]
En het argument dat je ondertussen aan iets groters toe bent en je het heel graag wil en er goed overna gedacht hebt werkt niet?
1.8 heeft toch 115pk. Moet opzich niet onderbedeeld zijn denk ik. En volgens mij ook meer dan de Laguna 1.8. Iig de oude Laguna'squote:Op zondag 22 januari 2012 23:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Eentje waarmee ik kan inhalen. Dat ging met moeite in mijn oude Laguna, die had een 1.8 die 1296 moest duwen. Dus ik denk een 2.0, hangt me allemaal van de belasting/verbruik af. Op benzine/lpg, diesel kan ik niet verantwoorden. Zal zeker niet meer dan 15000 gaan rijden in het jaar.
Is dat geen argument op zich? Dat je niet meer hun auto hoeft:P onafhankelijkheid enzoquote:Op zondag 22 januari 2012 23:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope .. Misschien over een paar maanden ... Lijkt me iig heerlijk om met een 240 of 740 op vakantie te gaan ipv de Astra van paps en mams
Ik houd daarentegen wel van het design van de 740 . Maar wel het model van voor '90
een 740 sedan ten opzichte van een 780. Praktischer enzoquote:
Ja wel praktischer inderdaad. Maar zo'n 780 lijkt me zoo vet om te hebben. Voor erbij. Voor de leuk.:+quote:Op maandag 23 januari 2012 00:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
een 740 sedan ten opzichte van een 780. Praktischer enzo
Heb liever gewoon één goede dikke auto om elke dag van te genietenquote:Op maandag 23 januari 2012 00:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja wel praktischer inderdaad. Maar zo'n 780 lijkt me zoo vet om te hebben. Voor erbij. Voor de leuk.:+
Ja daar zit wel iets in. Maar toch lijkt het me leuk om ook iets erbij te hebben, als hobby enzo. Waar je gewoon af en toe mee rijdt . En daarnaast zoals jij zei een goede dikke auto om elke dag van te genieten.quote:Op maandag 23 januari 2012 00:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb liever gewoon één goede dikke auto om elke dag van te genieten
beiden worden belastingvrij, maar de een nog later dan de ander.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:01 schreef sciter het volgende:
Ik verwachte iets met helers en gestolen auto's of louche dealers die kilometertellers terugdraaien enz.
Valt dit toch een beetje tegen.
Wat mij opvalt is dat de prijs tussen een 740 van 1988 en een uit 1987 heel erg verschillen terwijl een uit 1987 niet meer belastingvrij wordt toch?
Misschien moet ik dan maar een uit 1987 nemen, die dit jaar schorsen. Dan opknappen en volgend jaar rijden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:22 schreef powerflux het volgende:
[..]
beiden worden belastingvrij, maar de een nog later dan de ander.
Auto uit '85, wegenbelastingvrij in 2010
Auto uit '86, wegenbelastingvrij in 2011
Auto uit '87, wegenbelastingvrij in 2013
Auto uit '88, wegenbelastingvrij in 2015
Auto uit '89, wegenbelastingvrij in 2017
Auto uit '90, wegenbelastingvrij in 2019
zo wordt geleidelijk de leeftijd naar de nieuwe 30 jaar geschoven. let op dat voor diesel en LPG- auto's na 1986 het belastingverschil met benzine betaald moet blijven worden. deze worden dus niet meer volledig belastingvrij. benzine wordt dat wel.
en tot 2015 wachten ipv 2013 maakt natuurlijk uit in prijs. maar helaas zorgt dat er niet voor dat die absurde prijzen voor 1986 en eerder eens gaan dalen!
Het is wel een aantrekkelijk mooie autoquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:32 schreef Bart-Willem het volgende:
En vaak beter beschermd tegen roest etc. Maar je kan weer niet cheap-ass op LPG of diesel rijden maar als je niet gek veel rijdt boeit dat niet.
En heb een filmpje gemaakt van m'n 244 diesel. Inclusief lekker foute interieur-accessoires!
Heerlijk dat traktor-geluid .quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:32 schreef Bart-Willem het volgende:
En vaak beter beschermd tegen roest etc. Maar je kan weer niet cheap-ass op LPG of diesel rijden maar als je niet gek veel rijdt boeit dat niet.
En heb een filmpje gemaakt van m'n 244 diesel. Inclusief lekker foute interieur-accessoires!
Laag .quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is wel een aantrekkelijk mooie auto
Ik zat op Turbobricks te lezen en daar draait alles om zo laag mogelijk geloof ik
Dat heb ik gisteren ook geprobeerd, en ja: het kan. Wegdek was alleen net iets te nat dus veel rook leverde het niet op (plus dat er een paar bemoeizuchtige babyboomers aan kwamen rijden ).quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:56 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Heerlijk dat traktor-geluid .
Toch zou het stoerder zijn als ie dit kan .
M'n blok is gereviseerd, dus roken doet dat ding niet. Dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:26 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoelde meer die gruwelijke dieselwolken door pijpen uit de motorkap .
Zitten er ook nadelen aan zo'n 3-traps automaat? En koeling van zo'n diesel in warme zomers?quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:43 schreef Bart-Willem het volgende:
0-100 in circa 17 seconden. Filerijden is juist easy dankzij de automaat. Heb ook een filmpje van inhalen op de snelweg (met tussenacceleraties van 80 naar 120 etc), die zal ik ook zo uploaden.
Filmpje van accelereren:
Dan ben ik in ieder geval wat meer gerust gesteldquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je harder dan 100 rijdt maakt 'ie meer herrie dan een 4-traps automaat of 5-bak (maar vergeet niet dat de 3-traps automaat dezelfde eindtrap heeft als een 4-bak en dus net zoveel toeren maakt). Er zit een big-ass radiateur in dus koelproblemen zoals de VW LT had (komt door de veels te kleine motorruimte van dat busje) zal je niet tegenkomen.
Nouja als ik met enig fatsoen 140 in Duitsland kan rijden zou wel fijn zijn .. Voordeel van als je ouders niet meewerken. Meer tijd om te bekijken wat nou het beste bij je pastquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja ik rij gewoon lekker rustig 90 met dat ding. Tis een opa-auto dus gebruik ik ook een opa-rijstijl. Maar ja: van oldtimers rijden word je sowieso een rustigere rijder. Zelfs met m'n T-5R deed ik erg rustig.
Dat moet je echt niet willen/doen. Dan draai je hem gegarandeerd de soep in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja als ik met enig fatsoen 140 in Duitsland kan rijden zou wel fijn zijn .. Voordeel van als je ouders niet meewerken. Meer tijd om te bekijken wat nou het beste bij je past
Vooral handig in die steeg van jou, zo'n buikschuiverquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:46 schreef Hyman het volgende:
Al zou ik wel verlagingsveren in de amazon willen hebben gewoon 5cm ofzo.
Maar eerst een nieuwe laklaag en dat ding laten lassen
Er is een verschil tussen buikschuiver en iets verlaagd hequote:Op woensdag 25 januari 2012 20:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vooral handig in die steeg van jou, zo'n buikschuiver
Zorg nou eerst maar dat ie er een stuk strakker bijstaat dan nuquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:48 schreef Hyman het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen buikschuiver en iets verlaagd he
Die 244 is ook mooi, die had ik nog niet bekeken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:32 schreef Bart-Willem het volgende:
En vaak beter beschermd tegen roest etc. Maar je kan weer niet cheap-ass op LPG of diesel rijden maar als je niet gek veel rijdt boeit dat niet.
En heb een filmpje gemaakt van m'n 244 diesel. Inclusief lekker foute interieur-accessoires!
Oh dat komt sowieso dit jaar wel. Met of zonder hulp van mn spaarrekening.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zorg nou eerst maar dat ie er een stuk strakker bijstaat dan nu
buikschuiver:quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zorg nou eerst maar dat ie er een stuk strakker bijstaat dan nu
Ik vind zo'n combi toch altijd mooier dan de sedan, hoewel de hotrod-achtige look beter past bij de sedan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:53 schreef Hyman het volgende:
[..]
buikschuiver:
[ afbeelding ]
mooi verlaagd:
[ afbeelding ]
Die american wheels
Mee eens, met een oldtimer wil je niet lopen planken. Die dingen zijn ontwikkeld in tijden dat maximumsnelheden op snelwegen max 100 waren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:44 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat moet je echt niet willen/doen. Dan draai je hem gegarandeerd de soep in.
Staat momenteel alleen op Fok te koop. Niet op Marktplaats en ook niet meer op Speurders. Ik verkoop 'm liever aan een echte liefhebber dan zo'n "afkraak want wil goedkoop rijden"-bandentrappertokkiefiguur van Marktplaats ofzo.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:51 schreef sciter het volgende:
[..]
Die 244 is ook mooi, die had ik nog niet bekeken.
* sciter opent gaspedaal.nl en marktplaats
Daar zijn er inderdaad veel van, ook veel spelfauten in advertentiesquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:00 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mee eens, met een oldtimer wil je niet lopen planken. Die dingen zijn ontwikkeld in tijden dat maximumsnelheden op snelwegen max 100 waren.
[..]
Staat momenteel alleen op Fok te koop. Niet op Marktplaats en ook niet meer op Speurders. Ik verkoop 'm liever aan een echte liefhebber dan zo'n "afkraak want wil goedkoop rijden"-bandentrappertokkiefiguur van Marktplaats ofzo.
Ja, klopt, maar dan moet je weer extra betalen. En dat moet toch voor minstens drie maanden? Dit is gewoon bijkomend voordeel zegmaarquote:
Je hoort m wel aardig toeren maken ja. Waar is dat brandende lampje van en dat ding op t dashboard?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Speciaal voor Sjoegerd: inhalen en optrekken op de snelweg met een good old 240 diesel:
Toen deze auto's ontwikkeld zijn waren er zelfs nog geen maximumsnelheden in Nederland.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:00 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mee eens, met een oldtimer wil je niet lopen planken. Die dingen zijn ontwikkeld in tijden dat maximumsnelheden op snelwegen max 100 ware
Dat brandend lampje is die indicator voor een kapotte lamp ergens maar dat zit 'm denk ik in de bekabeling van de trekhaak (alle lampjes doen het verder namelijk) en dat ding op het dashboard is een losse blower. Instant warme lucht enzo.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je hoort m wel aardig toeren maken ja. Waar is dat brandende lampje van en dat ding op t dashboard?
Oja het ging over 240's he? Sorry was nog in de war met Amazon's enzo.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat brandend lampje is die indicator voor een kapotte lamp ergens maar dat zit 'm denk ik in de bekabeling van de trekhaak (alle lampjes doen het verder namelijk) en dat ding op het dashboard is een losse blower. Instant warme lucht enzo.
En het ding maakt nog altijd minder toeren dan de benzine-variant.
@ Dimitri: maximumsnelheid in NL is in 1974 ingevoerd voor de snelwegen (max 100km/u, 120km/u kennen we hier pas sinds eind jaren 80). Voor binnen de bebouwde kom was het ergens in de jaren 50 al ingevoerd.
Wel coole veringquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:25 schreef Hyman het volgende:
Ik had gisternacht gedroomd dat ik een 740 had, bleek ie helemaal niet normaal te zijn!
Had ie vering uit een balpen, en hij bleek ook niet meer dan een halve meter hoog te zijn .
Mja, beetje proppen enzo, net een ligfiets.
Toen werd ik wakker
Jammer dat het geen 780 wasquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:25 schreef Hyman het volgende:
Ik had gisternacht gedroomd dat ik een 740 had, bleek ie helemaal niet normaal te zijn!
Had ie vering uit een balpen, en hij bleek ook niet meer dan een halve meter hoog te zijn .
Mja, beetje proppen enzo, net een ligfiets.
Toen werd ik wakker
Als ik droom over autos zijn ze ook altijd belachelijk klein. Vooral teleurstellend als je weet dat je droomt en dat je dan doorhebt dat je het niet kan veranderen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:25 schreef Hyman het volgende:
Ik had gisternacht gedroomd dat ik een 740 had, bleek ie helemaal niet normaal te zijn!
Had ie vering uit een balpen, en hij bleek ook niet meer dan een halve meter hoog te zijn .
Mja, beetje proppen enzo, net een ligfiets.
Toen werd ik wakker
Is het klokje dan zo luid of de motor zo stil? .. Vind t toch wel lekker klinken hoor zo'n diesel . Vandaag weer gewerkt aan een V8 diesel. Loopt superquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Koude start van m'n 244 diesel gisteren met 3 graden.
Merk nu pas eigenlijk dat je het klokje harder hoort dan de motor!
Studeren . Maar voornamelijk daar zijn .quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Hmm Växjö, daar ben ik wel tig keer langs gereden maar nooit naartoe geweest (volgens mij). Maar wat ga je daar doen dan?
Hij is wel een partij traag ofniet?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik denk dat oma's wandklok (TM) luidruchtiger is.
Edit: en nog een filmpje met de kickdown-functie @ snelweg.
Studeren? Ik dacht dat je onderhand wel genoeg gestudeerd had? Wat voor studie? En was dan naar Lund gegaan!quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Studeren . Maar voornamelijk daar zijn .
Dat is bij een automatische versnellingsbak de functie dat wanneer je meer/vol gas geeft (kickdown) de bak een aantal verzetten teruggaat.quote:
Wat enorm kansloos dat soort handelaren. Maximaal denken te scoren met minder dan het minimum aan service. Ik vraag me serieus af hoe dat volk toch nog geld weet te verdienen (of het moet 1 grote witwas-bende zijn ofzo ). Waar was dat ergens?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:35 schreef IrishBastard het volgende:
Net terug van de V70 classic. Bleek 70k meer gelopen te hebben dan waar mee geadverteerd werd, de teller was in ieder geval wel correct
Verder ontbrak in de achterklep de afdekkap, misten er her en der lampjes en sloeg de aircopomp niet aan. Los van het feit dat hij volgens de stickers onder de kap netjes onderhouden was (tot 10k terug, toen had de olie weer gemoeten) was er geen onderhoudsboekje.
De sticker gaf in ieder geval aan dat de distributie met 10k weer zou moeten, maar de handelaar was absoluut niet een 'onderhandelaar'
Toen ik aangaf dat de km stand niet was zoals opgegeven was zelfs zijn opmerking 'dan had ik hem dus niet eens hoeven starten'. Wtf kerel, de moeite om even een extra accu te halen al te veel om iets te verkopen?
Los daarvan was er binnen niets schoon gemaakt, de achterbank zat nog vol hondenharen enzo. Mooi laten staan dus
Rij zelf een jonkie van 13 jaar met 375.000 km op de teller en daar had ik al mijn twijfels bij maar 154K is idd erg onwaarschijnlijk..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:57 schreef Bart-Willem het volgende:
154k voor een diesel is wel erg weinig als dat ding 13 tot 15 jaar oud is.
Iets dat je wel wilt:+.quote:
Klopt. Staat wel in Duitsland waar diesel rijden wel minder onaantrekkelijk is voor lage kilometers per jaar. Desalniettemin staat hij bij een handelaar die wel een BVfK Gütesiegel heeft, wat volgens mij na enig nazoekwerk lijkt op een soort BOVAG systeem. In ieder geval garantie vanuit die overkoepelende organisatie voor goede kilometerstanden en eerlijke handelaren enzo. In ieder geval mede daarom voor mij wel meer reden om er eens te gaan kijken (en het is niet te ver rijden )quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:57 schreef Bart-Willem het volgende:
154k voor een diesel is wel erg weinig als dat ding 13 tot 15 jaar oud is.
Wel mooie auto.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:55 schreef Hyman het volgende:
Klasgenootje van me (18) heeft een S80 D5 gekocht voor zichzelf.
Ik vraag me af waar ie het van doet.
Is zo op met de vaste lasten van zo'n S80 op je 18equote:Op zondag 29 januari 2012 13:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel mooie auto.
Misschien veel spaargeld?
Ja dat weet ik. Maar misschien heeft ie ook nog een goeie baan dan om aan zoveel spaargeld te komen in the first placequote:Op zondag 29 januari 2012 13:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is zo op met de vaste lasten van zo'n S80 op je 18e
Eigen bedrijfje jaquote:Op zondag 29 januari 2012 13:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar misschien heeft ie ook nog een goeie baan dan om aan zoveel spaargeld te komen in the first place
Ik wil geen automaatquote:Op zondag 29 januari 2012 00:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Iets dat je wel wilt:+.
Of naja op de meeste auto's met automaat iig:p
Waarom niet als je het eenmaal keer gedaan hebt wil je echt niet meer terugquote:
Zie reactie van R8V2. En ik wil graag in een schakelauto kunnen rijden in de toekomst, zonder dat ik mijn schakelvaardigheden moet verfrissen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom niet als je het eenmaal keer gedaan hebt wil je echt niet meer terug
Ook een mooie auto watvoor motor heb je erin?quote:Op maandag 30 januari 2012 12:25 schreef Flex82 het volgende:
Ik zag dat ik nog in de OP sta, maar daar kan ik uit.
Ik heb de 440 na 8 jaar weggedaan, rij nu een Alfa 156 SW.
Dank,quote:Op maandag 30 januari 2012 14:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Ook een mooie auto watvoor motor heb je erin?
Heb zelf tijd voor ik Volvo ging rijden een Lancia Lybra 2.0 met 154pk gereden dus ik kan me wel wat voorstellen bij dat je Italiaans lekker vindt rijden . Al vind ik mijn huidige Volvo veel fijner rijden maar da's misschien ook een kwestie persoonlijke voorkeurenquote:Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Dank,
Is een 1.8 TS met 144PK, leer, climate control, originele LM velgen, alles elec. Rijd goed.
Is een hele vooruitgang van een 440 1.6 met 83 PK en de enige luxe die erop zat (airco) lek.
Maar de 440 lives on! Ik heb hem aan familie gegeven in Utrecht, inruil was toch bijna niks en ik heb graag dat ie naar een goeie plek gaat dan naar de sloop. Er was technisch vrijwel niks mis mee en sinds een jaar ook nieuwe banden, remmen/schijven en bougies/bougiekabels.
Ik was gewoon na 8 jaar toe aan iets anders...
Jammer man! 940 is vette bakquote:Op maandag 30 januari 2012 15:53 schreef JJH het volgende:
Eén Volvorijderr minder.
940 is al een bijna een week niet meer in mijn bezit. De vaste lasten werden me gewoon teveel, en met een verbruik van 1 op 10 als ik mijn best deed daarbij opgeteld.
Maar ik weet wel wat ik wil, sparen en dan ergens een mooie 245 op de kop tikken (Of een MB W124, daar ben ik nog niet uit. )
Dus voorlopig ridder te fiets.
Het is helaas niet anders.quote:
245 vind ik mooier.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Je kan ook sparen voor een belastingvrije 740, praktisch dezelfde auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |