abonnement Unibet Coolblue
pi_106917595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die staan niet eens zo slecht op de 940! :D Blijven ze wel een beetje stabiel? Want in Zweden zie je vaak nog van die sprietjes die naar de grille lopen om die dingen stabieler te maken ofzo. :P
Ze wiebelen een klein beetje maar ik heb geen zin om mijn grille te verneuken met schroefgaten enzo. Vind het wel prima zo, ze verzakken in ieder geval niet.
pi_106917740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar moet ik aan denken als kosten voor de vaste lasten van een belastingvrije 240? :)
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:

- de staat van de auto bij aankoop
- je rijgedrag
- kilometrage
pi_106918062
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:

- de staat van de auto bij aankoop
- je rijgedrag
- kilometrage
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens :). Dus het "probleem" is vooral kosten van onderdelen en de verzekering.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_106919949
Verzekering:

- indien niet 24: ~400 euro per jaar
- indien 24: om en nabij de 100 euro per jaar

Onderhoud bij 15.000km jaar en netjes warmrijden:

- Onstekingstraject per jaar: 100 euro
- Remblokjes: 50 euro per jaar

En dan nog verder wat er kapot kan of wat al bijna kapot was toen je hem kocht. Voorbeeldjes:

Hoofdremcilinder: 150 euro
Radiateur: 100 euro
Koppeling: 250 euro (en dan nog arbeidsloon of uren die je zelf eraan spendeert)

Al met al dus nog lastig te bepalen. Maar als je zelf veel kan doen scheelt het natuurlijk al snel honderden euro's.
pi_106921369
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef r8v2 het volgende:
Verzekering:

- indien niet 24: ~400 euro per jaar
- indien 24: om en nabij de 100 euro per jaar

Onderhoud bij 15.000km jaar en netjes warmrijden:

- Onstekingstraject per jaar: 100 euro
- Remblokjes: 50 euro per jaar

En dan nog verder wat er kapot kan of wat al bijna kapot was toen je hem kocht. Voorbeeldjes:

Hoofdremcilinder: 150 euro
Radiateur: 100 euro
Koppeling: 250 euro (en dan nog arbeidsloon of uren die je zelf eraan spendeert)

Al met al dus nog lastig te bepalen. Maar als je zelf veel kan doen scheelt het natuurlijk al snel honderden euro's.
Hmm ik kom toch nog een slagje hoger uit met de verzekering. De onderdeelprijzen zijn mij nog wel te overzien. Niet alles zal me zelf lukken maar heb genoeg connecties die me kunnen helpen :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:59:09 #31
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106921489
hoeveel is zo'n 240 in de belasting dan? tis toch gewoon oldtimerbelasting? die van mn amazon is 80¤ per jaar.
en dan nog onderhoud.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_106921579
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is zo'n 240 in de belasting dan? tis toch gewoon oldtimerbelasting? die van mn amazon is 80¤ per jaar.
en dan nog onderhoud.
Ja maar mijne word dan wel meer mee gereden dan de Amazon he ;). Dus verzeker m denk ik niet als oldtimer.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_106921795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens :). Dus het "probleem" is vooral kosten van onderdelen en de verzekering.
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken. :P Dingen waar wel gas in ligt maar bij elkaar hangen van de plamuur en tweedehands pakkingen. Niet echt de auto's die je wil hebben als je er langer mee wil doen. :P

Als je je budget iets hoger maakt is m'n 244 diesel automaat misschien wat voor je. :P Aan onderhoud niet op bezuinigd, zitten nog veel nieuwe reserve-onderdelen bij (origineel Volvo zelfs) en ligt een gloednieuwe uitlaat onder! 8-)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:12:07 #34
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_106921910
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:08 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken. :P Dingen waar wel gas in ligt maar bij elkaar hangen van de plamuur en tweedehands pakkingen. Niet echt de auto's die je wil hebben als je er langer mee wil doen. :P

Als je je budget iets hoger maakt is m'n 244 diesel automaat misschien wat voor je. :P Aan onderhoud niet op bezuinigd, zitten nog veel nieuwe reserve-onderdelen bij (origineel Volvo zelfs) en ligt een gloednieuwe uitlaat onder! 8-)
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_106922127
Bart-Willem, jouw 244 is echt zeer netjes op de foto's! Maar die prijs is mij veel te hoog. Dan is meer dan de helft van mijn spaarrekening er vandoor zeg maar. En wat Hyman zegt is ook waar, ouders zijn niet de makkelijksten :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_106922138
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:12 schreef Hyman het volgende:

[..]

Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.
Da's gewoon een detail toch :+
pi_106929606
B-W heeft wel een punt. Voor 1500-2000 euro heb je verre van een perfecte. Als dan ook nog eens vanalles stuk gaat gaan je ouders natuurlijk nog meer miepen :P. Succes!
pi_106930593
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef r8v2 het volgende:
B-W heeft wel een punt. Voor 1500-2000 euro heb je verre van een perfecte. Als dan ook nog eens vanalles stuk gaat gaan je ouders natuurlijk nog meer miepen :P. Succes!
Perfect wil ik m ook niet, moet nog iets te doen hebben :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_106931568
Ja, alleen die barrels van 1500 Euro zijn die uitgeleefde "goedkoop rijden"-hokken waar alleen het broodnodige onderhoud (cq: problemen oplossen) aan gedaan is, en worden gedumpt voor 1500 Euro omdat ze compleet op zijn. :P Alle waar is naar zijn geld: kost het niets, dan is het ook niets. :+
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:11:18 #40
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_106936537
Of je haalt ze uit het buitenland. Had een huisgenoot die daar een meer dan prima handel in had. Vooral Frankrijk schijnt een goed land te zijn om ze vandaan te halen ^O^
pi_106936733
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:19:39 #42
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_106936838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Waar staat 'ie? Ik zag namelijk dat mijn oud-huisgenoot er weer drie had staan. Kan dan best eens voor je informeren mocht het hem zijn, alhoewel hij volgens mij wel een eerlijk handelaar is ;)
pi_106944901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo. :P

En IrishBastard: heeft die oud-huisgenoot een bedrijfje erin ofzo? :P
  FOK!fotograaf woensdag 18 januari 2012 @ 12:39:36 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_106945747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Bart-Willem, jouw 244 is echt zeer netjes op de foto's! Maar die prijs is mij veel te hoog.
Het is veel geld, klopt, maar voor een nette 244 is het een nette prijs, terugdenkend aan wat wij voor de 244 GLE betaald hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:47:02 #45
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_106945942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo. :P

En IrishBastard: heeft die oud-huisgenoot een bedrijfje erin ofzo? :P
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een ander :')

De 740/760 scheen daar best veel aangeboden te worden in erg nette staat, en voor weinig geld. Dan zochten ze er een stuk of vier op internet, bij elkaar in de buurt en daar namen ze er dan één van mee :)

Importeren deden ze dan nog niet, maar toch vaak een winst van een paar duizend ( :o) euro per stuk geloof ik :o Met wel volledig nette, full option 760's that is :P
pi_106945986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:47 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een ander :')

De 740/760 scheen daar best veel aangeboden te worden in erg nette staat, en voor weinig geld. Dan zochten ze er een stuk of vier op internet, bij elkaar in de buurt en daar namen ze er dan één van mee :)

Importeren deden ze dan nog niet, maar toch vaak een winst van een paar duizend ( :o) euro per stuk geloof ik :o Met wel volledig nette, full option 760's that is :P
Ah, net zoals mijn pa dus al 15 jaar doet :P.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:49:47 #47
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_106946021
Ik verbaasde me echt over die marges :P Maar er gaat natuurlijk ook wel wat tijd in zitten, en je moet wel ervaring met die dingen hebben om snel te kunnen zien of alles goed is, of dat je het snel kunt fixen :)
pi_106946196
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Ik verbaasde me echt over die marges :P Maar er gaat natuurlijk ook wel wat tijd in zitten, en je moet wel ervaring met die dingen hebben om snel te kunnen zien of alles goed is, of dat je het snel kunt fixen :)
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten ;).
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:10:07 #49
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_106946704
quote:
4s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten ;).
Nouja, ik heb het zelf zien gebeuren :') En dan heb ik het over het afgelopen half jaar, dus kennelijk kan het nog wel :)
pi_106947349
Ja, dan heb je het over af en toe. Wil je er je broodwinning van maken wordt het een ander verhaal..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')