Al gedaan, maar de wiki wordt niet meegenomen als je via Nieuw deel-knop een nieuw topic in de reeks aanmaaktquote:
Zie link onderaan OP. Dan kom je op de wiki-pagina. Als je daar ff inlogt kun je het artikel aanpassen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:14 schreef H-D het volgende:
Hoe doe je dat?Dan doe ik het ook ff voor mezelf
Wat haal je?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg)
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
ooh 1 op 8 /jaloersquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat haal je?
De 960 2.5 hier met pijn en moeite 1 op 8
Thx! Wiki aangepastquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:19 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Zie link onderaan OP. Dan kom je op de wiki-pagina. Als je daar ff inlogt kun je het artikel aanpassen.
Mooi dingquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg)
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
rijd idd best fijn, heeft alleen nog wel een paar puntjes waar ik eens naar moet kijken...quote:
Mooie auto trouwensquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:18 schreef superdexx het volgende:
he cool een Volvo topic...
ik rij sinds kort ook een Volvo...
(ivm kilometers, hij zuipt als een ketter, maar wel lpg)
[ afbeelding ]
960 estate 3.0
Heb je een verdamper of gasinjectie?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:36 schreef superdexx het volgende:
[..]
rijd idd best fijn, heeft alleen nog wel een paar puntjes waar ik eens naar moet kijken...
zoals dat hij op lpg bv niet boven de 4k toeren uitkomt... op benzine wel...
dus als ik wil scheuren moet ik ff over naar het vloeibare goud
Ze wiebelen een klein beetje maar ik heb geen zin om mijn grille te verneuken met schroefgaten enzo. Vind het wel prima zo, ze verzakken in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die staan niet eens zo slecht op de 940!Blijven ze wel een beetje stabiel? Want in Zweden zie je vaak nog van die sprietjes die naar de grille lopen om die dingen stabieler te maken ofzo.
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Waar moet ik aan denken als kosten voor de vaste lasten van een belastingvrije 240?
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwensquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat is niet te zeggen. Het is compleet afhankelijk van:
- de staat van de auto bij aankoop
- je rijgedrag
- kilometrage
Hmm ik kom toch nog een slagje hoger uit met de verzekering. De onderdeelprijzen zijn mij nog wel te overzien. Niet alles zal me zelf lukken maar heb genoeg connecties die me kunnen helpenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef r8v2 het volgende:
Verzekering:
- indien niet 24: ~400 euro per jaar
- indien 24: om en nabij de 100 euro per jaar
Onderhoud bij 15.000km jaar en netjes warmrijden:
- Onstekingstraject per jaar: 100 euro
- Remblokjes: 50 euro per jaar
En dan nog verder wat er kapot kan of wat al bijna kapot was toen je hem kocht. Voorbeeldjes:
Hoofdremcilinder: 150 euro
Radiateur: 100 euro
Koppeling: 250 euro (en dan nog arbeidsloon of uren die je zelf eraan spendeert)
Al met al dus nog lastig te bepalen. Maar als je zelf veel kan doen scheelt het natuurlijk al snel honderden euro's.
Ja maar mijne word dan wel meer mee gereden dan de Amazon hequote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is zo'n 240 in de belasting dan? tis toch gewoon oldtimerbelasting? die van mn amazon is 80¤ per jaar.
en dan nog onderhoud.
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja voor max 1500-2000 euro is de staat niet perfect. Mijn rijgedrag is vaak vrij rustig maar wel vlot en kilometers zijn tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar. Onderhoud kan ik voor een groot deel met een handboek zelf trouwens. Dus het "probleem" is vooral kosten van onderdelen en de verzekering.
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Voor max 1500-2000 Euro krijg je echt de knakenrijders-bakken.Dingen waar wel gas in ligt maar bij elkaar hangen van de plamuur en tweedehands pakkingen. Niet echt de auto's die je wil hebben als je er langer mee wil doen.
Als je je budget iets hoger maakt is m'n 244 diesel automaat misschien wat voor je.Aan onderhoud niet op bezuinigd, zitten nog veel nieuwe reserve-onderdelen bij (origineel Volvo zelfs) en ligt een gloednieuwe uitlaat onder!
Da's gewoon een detail tochquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:12 schreef Hyman het volgende:
[..]
Loop maar niet te hard van stapel hoor, zn ouders krijg je toch niet overtuigd.
Perfect wil ik m ook niet, moet nog iets te doen hebbenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef r8v2 het volgende:
B-W heeft wel een punt. Voor 1500-2000 euro heb je verre van een perfecte. Als dan ook nog eens vanalles stuk gaat gaan je ouders natuurlijk nog meer miepen. Succes!
Waar staat 'ie? Ik zag namelijk dat mijn oud-huisgenoot er weer drie had staan. Kan dan best eens voor je informeren mocht het hem zijn, alhoewel hij volgens mij wel een eerlijk handelaar isquote:Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja kheb een Zwitserse gevonden voor een fatsoenlijke prijs. De foto's en de advertenties zijn ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Staat al wel in Nederland maar dan zit ik weer met gedoe met eendags kentekens om naar de RDW te gaan enzo.
Het is veel geld, klopt, maar voor een nette 244 is het een nette prijs, terugdenkend aan wat wij voor de 244 GLE betaald hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Bart-Willem, jouw 244 is echt zeer netjes op de foto's! Maar die prijs is mij veel te hoog.
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een anderquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo.![]()
En IrishBastard: heeft die oud-huisgenoot een bedrijfje erin ofzo?
Ah, net zoals mijn pa dus al 15 jaar doetquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Nah, hij deed het er gewoon bij. En dan vaak met het idee om hem te houden maar dan vond 'ie iedere keer weer een ander
De 740/760 scheen daar best veel aangeboden te worden in erg nette staat, en voor weinig geld. Dan zochten ze er een stuk of vier op internet, bij elkaar in de buurt en daar namen ze er dan één van mee
Importeren deden ze dan nog niet, maar toch vaak een winst van een paar duizend () euro per stuk geloof ik
Met wel volledig nette, full option 760's that is
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkostenquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Ik verbaasde me echt over die margesMaar er gaat natuurlijk ook wel wat tijd in zitten, en je moet wel ervaring met die dingen hebben om snel te kunnen zien of alles goed is, of dat je het snel kunt fixen
Nouja, ik heb het zelf zien gebeurenquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die marges zijn er allang niet meer. En denk ook even aan transportkosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |