abonnement Unibet Coolblue
pi_106884654
Welkom in het Spinvistopic. :)


Biografie
Een biografie is te vinden via deze link: http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Spinvis

Discografie

Spinvis (2002)

Nieuwegein aan Zee (2003)

Dagen van gras, dagen van stro (2005)

Goochelaars & Geesten (2007)

Tot ziens, Justine Keller (2011)

Met Simon Vinkenoog:
Ja (2006)
Ritmebox (2008)

Met Dorleac:
Dorleac (2010)

Vorige topics
Topicreeks: Spinvis Topicreeks

Officiële site
www.spinvis.nl

De OP is hier te vinden

[ Bericht 13% gewijzigd door Q. op 17-01-2012 07:02:59 ]
For great justice!
pi_106884690
Die OP is ook een beetje verouderd volgens mij.
For great justice!
pi_106884712
For great justice!
  maandag 16 januari 2012 @ 22:12:15 #4
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_106891119
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef Q. het volgende:
Die OP is ook een beetje verouderd volgens mij.
Wat let je? Als je toch het oude topic volpost...
pi_106891185
Geen zin.
For great justice!
pi_106892433
Woensdag Spinvis in de Schouwburg Rotterdam, ben benieuwd :)
What Would Goku Do
pi_106896266
Ik heb vandaag maar snel kaartjes gekocht voor de Oosterpoort, dat gaat nu natuurlijk snel uitverkopen. O+
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 00:01:10 #8
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_106896647
Ben er 25 februari bij in Hedon. Heel goed nieuws. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:40:05 #9
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106897996
:o morgen even die noorderslag-filmpjes kijken :)
We zullen zien, zei de blinde.
pi_107020695
Hij zat laatst nog tegenover me een maaltijdsalade naar binnen te werken :p kwam er pas later achter dat hij het was
pi_107060670
Zeg luister eens naar dit intro:

  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:09:17 #12
128220 Peter6000
pi_107065294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:40 schreef TUFKAL het volgende:
Zeg luister eens naar dit intro:

Grappig.

Ook erg aanstekelijk liedje trouwens.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 18:20:02 #13
128220 Peter6000
pi_107072264
Dat album waar het vandaan komt bevalt goed, komt uit 2011.
Vooral die onderkoelde Britse stem. O+

Edit: Nee, het is meer dan alleen zijn stem. Ook die electronische sound, die zangeres en de aparte sfeer die wordt neergezet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Peter6000 op 21-01-2012 19:21:11 ]
  One tough cookie zaterdag 21 januari 2012 @ 18:21:00 #14
169210 liesje1979
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 18:22:57 #15
128220 Peter6000
pi_107072343
Liesje.
pi_107073272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:40 schreef TUFKAL het volgende:
Zeg luister eens naar dit intro:

Ook gezien in de Plato?
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:15:49 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_107540498
'Kom terug' heeft wel wat, vind ik. Voordien heeft Spinvis nooit zo mijn interesse gehad, maar dit lied sprong eruit toen ik het op de radio hoorde.

Overigens wel erg zonde dat hij met zo'n lelijke Gooise R zingt, dat verknalt het nummer nogal.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:21:03 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_107546216
Nieuwegeinse 'R'.
For great justice!
pi_107547770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:15 schreef Lkw het volgende:
'Kom terug' heeft wel wat, vind ik. Voordien heeft Spinvis nooit zo mijn interesse gehad, maar dit lied sprong eruit toen ik het op de radio hoorde.

Overigens wel erg zonde dat hij met zo'n lelijke Gooise R zingt, dat verknalt het nummer nogal.
Wat mij op de nieuwe plaat enigszins stoort is dat hij de T aan het eind van sommige woorden inslikt. Met name in Oostende lijkt het alsof hij zingt "Justine, je heb gezegd". Het is geen groot bezwaar, maar het blijft me opvallen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:02:54 #20
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_107571717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:02 schreef Orbis het volgende:

[..]

Wat mij op de nieuwe plaat enigszins stoort is dat hij de T aan het eind van sommige woorden inslikt. Met name in Oostende lijkt het alsof hij zingt "Justine, je heb gezegd". Het is geen groot bezwaar, maar het blijft me opvallen.
Nu je het zegt, klopt ja. In 'Kom terug' doet hij het ook, maar de zang zit redelijk weggestopt in het synthesizergeweld. 't Was me daardoor nog niet erg opgevallen. Die Gooise R wel, heeft in mijn ogen altijd zo'n naar, braaf, bekakt effect.
Stop the world, I want to get out.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 21:10:42 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107572119
Ik ben om, prachtplaat *O* (tzjk dus)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107578160
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben om, prachtplaat *O* (tzjk dus)
ik nog niet, maar ik moet 'm ook gewoon vaker luisteren :P
nee, jij dan!
pi_107606681
Iemand zin om morgen naar spinvis te gaan in breda ? heb 2 kaartjes. wij kunnen niet.
Hoi
  zondag 12 februari 2012 @ 14:31:12 #24
141482 Q.
JurassiQ
pi_107891562
Gisteren naar Paradiso geweest, wat was hij weer goed. O+ En ook een heel mooi eerbetoon aan Simon Vinkenoog met Bagagedrager en de bijbehorende tekeningen van Hanco Kolk. Helemaal mooi als je er (zoals ik) in 2006 ook bij was, toen Simon daar een geweldige voordracht gaf.

Plaatje:


[ Bericht 15% gewijzigd door Q. op 12-02-2012 14:52:35 ]
For great justice!
  zondag 12 februari 2012 @ 14:35:34 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_107891725
Echt bizar hoe je nog geraakt kan worden door een artiest die je al zo'n 25 keer gezien hebt. O+ Over een paar maar weer eens naar Haarlem toe. 8-)
For great justice!
pi_107996499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:40 schreef TUFKAL het volgende:
Zeg luister eens naar dit intro:

Geinige muziek ook, ook eens wat uitgebreider luisteren thuis. Ik vind trouwens dat die zanger op bepaalde momenten zelfs iets weg heeft van Spinvis qua uiterlijk en de manier waarop hij kijkt.
pi_108172204
Gezocht Gezocht....

2 kaartjes Spinvis voor Patronaat Haarlem aanstaande 8 maart.
Ineens toch al weer uitverkocht....
pi_108411134
Nog immer gezocht...

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:54 schreef Mossels het volgende:
Gezocht Gezocht....

2 kaartjes Spinvis voor Patronaat Haarlem aanstaande 8 maart.
Ineens toch al weer uitverkocht....
pi_108607898
Hedon, afgelopen vrijdag.

Het was waanzinnig gaaf!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:02:20 #30
141482 Q.
JurassiQ
pi_108608157
Donderdag Patronaat, ik geloof ergens iets van de 25e keer.En nog steeds geweldig. O+
For great justice!
pi_108737011
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:47 schreef Mossels het volgende:
Nog immer gezocht...

[..]

Nog 1x proberen... wie oh wie nog 2 kaartjes voor Haarlem as donderdag. Ik haal ze persoonlijk bij je op mocht je in de buurt van Schiphol/Hoofddorp/Heemstede/Haarlem woont...
pi_108823751
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:15 schreef Mossels het volgende:

[..]

Nog 1x proberen... wie oh wie nog 2 kaartjes voor Haarlem as donderdag. Ik haal ze persoonlijk bij je op mocht je in de buurt van Schiphol/Hoofddorp/Heemstede/Haarlem woont...
Thanks God for Marktplaats.... ik ben morgen weer binnen voor een mooi avondje!
Is er nog tijd voor een after borrel in de Jopenkerk (Haarlems hipste kroeg met zijn lokale Jopenbier in de oude kerk...) met mede Fokgebruikers?
pi_109457027
En toen was ineens ook alweer het programma voor bevrijdingsdag in Haarlem bekend met ons grootste bevrijdingsfestival...

http://bevrijdingspop.nl/programma-2012/

Spinvis voor meer dan 10000 mensen op concert....
Komt dat zien, komt dat zien!
  maandag 26 maart 2012 @ 23:28:41 #34
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_109552876
Jaaa gaaf! Spinvis op Bevrijdingspop in mijn eigen stadje *O* . Ook eigenlijk wel de enige naam die ik wil zien die dag -O-
pi_110445222
VAN SV's eigen website:

Zo. Dat was leuk om te doen. En leerzaam. En moeilijk.
Dankjewel, Dominee Inge Hoek, om deze heiden bij te staan en even toe te laten op de kansel.


In den beginne was het Woord


Gemeente,


Als een koord van karmozijn zijn je lippen, je mond is betoverend. Als het rood van een granaatappel fonkelt je lach.


De taal van het Hooglied tovert ons beelden voor ogen. Beelden van zonovergoten tuinen. Van hennabloemen en wierookbomen. Het is zo beeldend geschreven dat je de granaatappels bijna kunt proeven. Woorden. Alleen door woorden kan dit. De beschreven tuinen zijn al eeuwen en eeuwen verdwenen en de geliefden die zo naar elkaar verlangden zijn al lang opgegaan in elkaars stof. Maar hun liefde kunnen we nu nog lezen en voelen. Herkennen. We herkennen het verlangen. We kennen deze mensen.


Zo sterk zijn woorden. Het geschreven woord staat buiten de tijd. We stellen ons een man voor. En een vrouw. Het Hooglied is bijna drieduizend jaar oud.En wie het ook las, of hoorde. Waar het ook klonk. In de verbeelding van de luisteraar verscheen een man en vrouw. Ze leven eeuwig. Hun liefde is eeuwig. Door het Woord. Zo groot is het woord.


Ik ben een leek. Ik leef zonder God. Ik ben Goddeloos. Dat ik hier sta en mag spreken is een Godswonder. Ik leef met het woord. Ik leef van het woord. Ik zet mijn verbeelding om in taal. Ik groeide op met taal. Mijn vader is wiskundige. Op zondag gingen we niet naar de kerk. Op zondagochtend deden we taalspelletjes. Jongleren met de logica. Paradoxen. Over de Kretenzer die beweert dat alle Kretenzers liegen. We spraken over beweringen en definities over wat een bewijs is en wat een gevolgtrekking. Logica. Logos. We spraken in woorden over woorden. We spraken over God. Als God had bestaan, zei mijn vader, dan was het getal PI gewoon drie geweest en niet drie komma veertien en nog wat.


Ik leef met het woord. Ik leef van het woord. Geschreven Gezongen of Gesproken. Gesproken woorden waaien weg. En gelukkig maar. Hoe vaak zeg je niet iets stoms of onhandigs. Soms kwetsend, soms ongewild. Die woorden waaien weg. Net als het blaffen van honden in de nacht of het geluid van een taxi in de straat. Na verkeerd gekozen woorden zeggen we : Sorry, of zand erover. Over het geschreven woord gaat geen zand. Dat blijft leven. Blijft liefhebben. Blijft ontroeren. Maar blijft ook kwetsen. Blijft haten. Het blijft. maar het geschreven woord kan niet fluisteren of twijfelen. Het is niet hees van verdriet of in ademnood van het lachen. Je kunt het geschreven woord niet in de ogen kijken. Kleine zinnetjes op twitter en facebook die voortkwamen uit een mislukte grap of stomme bevlieging blijven staan. Staan zwart op wit. Wat ongezien had moeten oplossen in het avondlicht komt in plaats daarvan de volgende dag in het nieuws. Je moet het leren door schade en schande. Een e-mail of sms versturen als je boos bent of verdrietig of beneveld door alcohol. Veel mensen weten wat ik bedoel. Dan kent het geschreven woord geen context en geen genade. Ik schreef er ooit een lied over: Kus me dan en bijt mijn tong af.


ik zal gelukkig zijn
zwijgen en kijken
als een krokodil
zo ondoorgrondelijk lijken
voor dat de ochtend komt
en ik me maar weer bedenk
sluit de gordijnen
kus me dan en bijt mijn tong af


ik dank de hemel vast voor de kevers in het gras
en voor de meisjes uit mijn klas
en voor de bloemen op mijn graf
bedankt alvast
als je zo lief wil zijn
hou mijn hand nog even vast
tot de ochtend van de allereerste dag


kus me dan en bijt mijn tong af

We leven in een tijd waarin het vormen van een mening geen zin lijkt te hebben als die mening niet binnen tien seconden gedeeld kan worden met duizenden anderen. Ik ga hier niet preken over hoe slecht dat is. Ik weet niet hoe goed of slecht dat is. Het heeft zoveel kanten. Wel geloof ik dat we de gevolgen van dit nieuwe gedrag nog lang niet kunnen overzien. En ik hoop dat het kleine gesprek zal blijven bestaan. Zo’n gesprek waarin stiltes vallen. Waarin wordt gezocht naar woorden. Oogcontact wordt gemaakt. Of vermeden.

Het woord was bij God en het woord was God

Het woord “gras” is niet het gras zelf. Toch tovert het woord direct een beeld voor ogen. Je ziet een gazon of je voelt de dauw op je blote voeten. Huis. Jas. Vader. Keuken. Strand. Het woord “liefde” verwijst naar iets waarvan we ongeveer denken te weten wat het is, maar het woord “liefde” is niet de liefde zelf. Woorden geven een naam aan iets anders. Ik heb altijd gedacht dat er slechts één uitzondering was. Alleen het woord “woord” betekent zichzelf. Verwijst naar niets anders dan naar zichzelf. Toen ik daar over sprak tijdens de voorbereiding van deze middag bleek er nog een uitzondering te zijn.. Ook het woord “God” verwijst alleen naar zichzelf. Dat inzicht trof me. Maar het klopt wel. God is niet de naam van God. Het woord is God zelf. Eerst was er het woord. Zelf nog voor er een ruimte was waarin het kon resoneren. Nog voordat er iemand was die het kon horen was er het woord. Het woord geeft een naam aan alles. Ik ben een leek. Ik leef met het woord. Ik geloof dat God en Woord een en hetzelfde begrip zijn.

Mijn Bruid, je lippen druipen van honing , melk en honing proef ik onder je tong

Geen woord kan een kus vervangen. Een kus kan een directe expressie van liefde zijn. Een kus is het woordeloos opgaan in de ander . Maar een kus of een streling bestaat alleen in het nu. De aanraking bestaat zolang hij duurt. Je kunt hem ondergaan maar niet bewaren. Je kunt hem herinneren. Of beschrijven. Een handdruk of een omhelzing. Een gebaar van genegenheid, vriendschap, troost. Het verlangen van de twee geliefden uit het Hooglied is diep en oprecht. Een kind dat een kusje geeft op een oud litteken op je hand doet dat volkomen spontaan en gemeend. Dat voel je. Maar ook de bedoeling van een gebaar kan geveinsd zijn. De lichaamstaal van een politicus die kracht en overtuiging wil uitstralen is zorgvuldig ingestudeerd. We zien de ontspannen houding van een minister-president maar we lezen iets anders. Een lach kan niets meer dan behaagzucht zijn. Een compliment niets meer dan een truc. Een kus kan een Judaskus zijn. Hoe weten we dan wat echt is ? Wat oprecht is ? We weten het. Niet altijd. Maar meestal wel. Je kunt er op vertrouwen. Op je intuïtie. Instinct. Gezond verstand.

In het boek Samuel had Saul dat gezond verstand verloren. God zond hem een kwade geest, zo staat er.

Steeds wanneer de geest van God Saul overmande,. nam David zijn lier en tokkelde op zijn snaren, dat luchtte Saul op en deed hem goed. en de kwade geest liet hem dan voor even met rust

Die kwade geest. Wat was dat voor kwade geest ? Saul wist niet meer wat echt was en niet. Hij was verdwaald in het labyrint van de hele en halve leugens om hem heen. Was het wel een waan waar Saul doodongelukkig van werd ? Of was het juist het inzicht dat hem ten gronde richtte? Waarom bracht de muziek van David hem tot rust ?

Muziek kan niet misleiden. Je kunt muziek mooi vinden of niet. Je kunt het niet begrijpen of oppervlakkig vinden. Je kunt er tot tranen toe door geroerd worden of er gillend voor wegrennen. Maar liegen doet het niet. Het beweert niets. Heeft geen mening. Een melodie kan niet iets anders bedoelen dan wat ze zegt. De kwade geest had Saul beroofd van zijn vertrouwen op zijn innerlijke stem. Van alles en iedereen om hem heen kon hij alleen nog vertrouwen op de muziek, zijn laatste vriend.

Gemeente, dit is de eerste keer dat op de kansel sta. Waarschijnlijk ook de laatste. Ik heb maar 1 kans en als ik zou zeggen wat ik allemaal te zeggen had stonden we hier morgen nog, maar nog één aspect zou ik willen aansnijden : de vierde dimensie van taal : de poëzie.

Poëzie is zo’n mysterieuze taalvorm. Volgens mijn wiskundige vader, de vleesgeworden ratio, en de liefste man op aarde, is poëzie als tennissen zonder net. Het is zinledig. Het beweegt zich buiten de muren van beweringen en definities. Als je het leest is het van jou en voor jou en niemand anders zal er in lezen wat jij er in leest. Ik lees de Bijbel als een gedicht. Het is muziek. Geen handleiding.

Straks, aan het einde van de dienst mag ik nog even op het orgel spelen. Wat ik ga spelen weet ik nog niet. Ik laat mijn vingers vrij. Het zullen lang aangehouden tonen zijn. Ik zal proberen om zwijgende muziek te spelen.

Lieve mensen, zet vanavond een klein gedicht op papier. Gewoon voor jezelf. Het hoeft niet mooi of goed te zijn. Hoeft niet te rijmen. Het hoeft nergens over te gaan. Laat het aan niemand lezen. Hou het in jezelf. Van jezelf. En zwijg er over. Het is jouw gesprek met het woord.

Het woord was bij God en het woord was God

Amen.

Gepost door spinvis
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:10:26 #36
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_111273823
Heb ze eindelijk eens live gezien op Bevrijdingspop Haarlem. Was erg gaaf, ze gaven een festivalsausje aan hun optreden zodat ook mensen die het niet kenden er over te spreken waren. Kom Terug blijf ik een magistraal nummer vinden. Ze speelden deze als afsluiter en dat was kippenvel, zo vreselijk goed. Binnenkort maar kaartjes halen voor hun optreden in Openluchttheater Bloemendaal, dat is wat intiemer en lijkt me ook geweldig :)
pi_111275039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:10 schreef JochemP het volgende:
Heb ze eindelijk eens live gezien op Bevrijdingspop Haarlem. Was erg gaaf, ze gaven een festivalsausje aan hun optreden zodat ook mensen die het niet kenden er over te spreken waren. Kom Terug blijf ik een magistraal nummer vinden. Ze speelden deze als afsluiter en dat was kippenvel, zo vreselijk goed. Binnenkort maar kaartjes halen voor hun optreden in Openluchttheater Bloemendaal, dat is wat intiemer en lijkt me ook geweldig :)
Ze?
pi_111275057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Ze?
Spinvis + vier(vijf?)koppige band = ze
pi_111275343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Spinvis + vier(vijf?)koppige band = ze
Nou mooi.
pi_111278257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Nou mooi.
:? stel dan niet zo'n vraag als het antwoord je niet interesseert.
pi_111294875
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:47 schreef swoopie het volgende:

[..]

:? stel dan niet zo'n vraag als het antwoord je niet interesseert.
Het is toch ook geen vraag. Ik vind Spinvis geen ze maar een hij.
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:45:34 #42
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_111339777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is toch ook geen vraag. Ik vind Spinvis geen ze maar een hij.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik zei eigenlijk automatisch 'ze'. Je doet de band ook wel tekort als je alle credits voor zijn/hun liveoptredens aan Spinvis zelf geeft...
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:51:59 #43
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_111340097
Heeft trouwens iemand dat Spinvis singletje van Record Store Day nog weten te bemachtigen?
Toen ik mijn aankoop deed waren ze helaas al op. Nou is het niet z'n beste nummer, maar toch wel leuk voor de collectie ;)
Ik heb hem die dag ook gezien in een overvolle Plaatboef, leuk optreden weer. Vind het altijd bijzonder dat zijn instores zeker 45min duren, was een jaar terug ook in Plato Utrecht.
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:27:50 #44
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111341638
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:51 schreef kciR het volgende:
Heeft trouwens iemand dat Spinvis singletje van Record Store Day nog weten te bemachtigen?
:Y. Uurtje voor in de rij gestaan bij Concerto.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_111342654
Ik heb em helaas gemist, en nergens is het meer te krijgen..
Zou je em kunnen rippen? :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:55:51 #46
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111347839
Ik heb op dit moment niet eens een werkende platenspeler... maar hij staat op youtube:


(en youtube rippen is makkelijk maar mag ik niet uitleggen hier)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_111362389
Thanks.. Dat rippen komt wel goed :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111373218
Ik heb hem ook, wil hem wel eens rippen hoor binnenkort. :)
pi_111374184
Ik heb er maandag na record store day zelfs nog winkels voor gebeld, want het liefst had ik een originele.. Maargoed, niemand kan em meer leveren :(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111374995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:51 schreef kciR het volgende:
Heeft trouwens iemand dat Spinvis singletje van Record Store Day nog weten te bemachtigen?
Toen ik mijn aankoop deed waren ze helaas al op. Nou is het niet z'n beste nummer, maar toch wel leuk voor de collectie ;)
Ik heb hem die dag ook gezien in een overvolle Plaatboef, leuk optreden weer. Vind het altijd bijzonder dat zijn instores zeker 45min duren, was een jaar terug ook in Plato Utrecht.
Ik heb er twee :P Kreeg er eentje extra omdat ik 60 euro aan platen kocht.

edit: Dit is geen verkapt aanbod, m'n broertje was er heel blij mee :@
pi_111376333
Damn.. :P Ik had er graag 1 overgekocht :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111376447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Damn.. :P Ik had er graag 1 overgekocht :D
En wat had je daar voor over gehad? :D

http://link.marktplaats.nl/554429935

nog een edit: deze is niet van mij dus. Maar dit helpt je wel.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:12:35 #53
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_111386101
Ben een paar weken terug met een vriend naar z'n optreden in Hilversum geweest. Het heeft me nooit aangesproken, maar ik ben toch wel een beetje overgehaald moet ik zeggen. :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:32:15 #54
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_111389197
Ik wacht gewoon een paar maandjes voor die single, dan staat die er vast wel op voor wat minder. Ik ga er echt geen ¤10 voor betalen :P
pi_111389489
Ik heb voor 7 euro's gekocht op MP. ;') Maarja wat is nou 7 euro. Het is Spinvis. :)
pi_111389691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef Mandéra het volgende:
Ik heb voor 7 euro's gekocht op MP. ;') Maarja wat is nou 7 euro. Het is Spinvis. :)
7 euro meer dan dat ie 21 april was :+
pi_111389849
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

En wat had je daar voor over gehad? :D

http://link.marktplaats.nl/554429935

nog een edit: deze is niet van mij dus. Maar dit helpt je wel.
Geen idee.. 10 ex ofzo :P
Ik zal MP sowieso es afstruinen.. Thanks!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111390058
Ik wil die track heel graag nog wel digitaal hebben in een beetje normale kwaliteit ;(
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:42:29 #59
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111396452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

7 euro meer dan dat ie 21 april was :+
Daar staat tegenover dat ik platen moest kopen die ik eigenlijk niet wilde. Gelukkig ben ik nog wel een beetje fan van The Fall en Morrissey.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_111404673
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:42 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat ik platen moest kopen die ik eigenlijk niet wilde. Gelukkig ben ik nog wel een beetje fan van The Fall en Morrissey.
Heb je serieus twee platen gekocht die je niet wilde om het singletje van Spinvis te krijgen? _O-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:25:45 #61
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111409592
Verzamelen is lijden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:14:02 #62
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_111431268
hoi
pi_111435936
;( :D *O*
Kan ik er niet eentje betaald overnemen? :D
Als echte Spinvis liefhebber met veel van z'n werk (origineel ja) mag dat natuurlijk niet ontbreken haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:18:01 #64
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_111441223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
;( :D *O*
Kan ik er niet eentje betaald overnemen? :D
Als echte Spinvis liefhebber met veel van z'n werk (origineel ja) mag dat natuurlijk niet ontbreken haha
Is goed, voor een tientje inclusief verzendkosten mag je er een hebben. Maar dan moet je me wel even helpen met verzenden, want dat heb ik nog nooit gedaan. Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan en daar afgeven?

Je kan hem trouwens ook op komen halen in Rosmalen als je ergens in de buurt woont.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jirdo op 11-05-2012 22:37:02 ]
pi_111445298
Ik PM je wel even ;) Thanks in ieder geval :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111446742
Wat tof, Jirdo O+
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:14:39 #67
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_111455252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:18 schreef Tchock het volgende:
Wat tof, Jirdo O+
Ach ja, aan een heb ik er genoeg.
pi_111505208
Ik zit even heerlijk naar de 2 metersessie te luisteren uit 2008 (opgenomen in 2007, maargoed)..
Echt heerlijk!

Wellicht voor de mensen die het nog niet kende, hier een mooie download: http://www.spinvis.nl/pag(...)s_-_2MeterSessie.zip
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111589010
_O_ *O* Jirdo *O* _O_

Super bedankt voor het snelle verzenden. Helemaal heel en netjes binnen gekomen
:D :D :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111590264
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zit even heerlijk naar de 2 metersessie te luisteren uit 2008 (opgenomen in 2007, maargoed)..
Echt heerlijk!

Wellicht voor de mensen die het nog niet kende, hier een mooie download: http://www.spinvis.nl/pag(...)s_-_2MeterSessie.zip
Als dat die is met Limonadeglazen Wodka, ja O+ Dat is mijn lievelingsnummer van Spinvis :D In die opname, dan.
pi_111591292
Das die ja. Super mooi, en die zouden ze cd moeten uitbrengen :P
Tot die tijd doe ik het met de officiele download
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111596759
Afgelopen zaterdag in Bibelot gezien. Ik vond het wel aardig, het concert duurde alleen iets te lang en Bagagedrager werd verkracht. Had verder graag nog Smalfilm, Limonadeglazenwodka en Dag 1 willen horen. Verder prima vermaakt.
pi_111658642
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zit even heerlijk naar de 2 metersessie te luisteren uit 2008 (opgenomen in 2007, maargoed)..
Echt heerlijk!

Wellicht voor de mensen die het nog niet kende, hier een mooie download: http://www.spinvis.nl/pag(...)s_-_2MeterSessie.zip
Die 2msessie is idd heel goed. Luister nu de 2msessie van eind vorig jaar is die eigenlijk ook ergens (legaal enzo) te downloaden?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:22:51 #74
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113252478
Kan er iemand toevallig zeggen hoelang zijn show duurt dezer dagen? Wil hem graag zien morgen in Bergen op Zoom maar de show begint om 21:00 en om 23:00 is de laatste trein :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_113253432
Half 12 gaat toch ook nog een trein?
Het is een kwartiertje lopen naar het station iig.
Ik heb wel eens een stuk toegift moeten missen, maar meestal zijn ze rond 11 uur wel klaar. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:44:15 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113253678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Half 12 gaat toch ook nog een trein?
Het is een kwartiertje lopen naar het station iig.
Ik heb wel eens een stuk toegift moeten missen, maar meestal zijn ze rond 11 uur wel klaar. :)
Hmm oké, thanks. En het is de trein naar Antwerpen, dus vandaar zo vroeg. Denk dat ik dan maar ga _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 24 juni 2012 @ 01:26:20 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113299325
Ben gegaan en heb er zéker geen spijt van, het was ongelofelijke vet. Hij speelde zowat alles wat ik wou horen en de band was zo heerlijk in vorm.. Het plezier straalde er vanaf. En het blijven natuurlijk meesterlijke liedjes, die hij gelukkig niet kopiëerde maar live een eigen draai aan gaf, vaak meer een rock-versie. Prima, want hij had toch een uitstekende band.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 24 juni 2012 @ 11:37:01 #78
262792 Case4
In uw gezicht
pi_113305549
Spinvis is een baas. Ik geniet van zijn live performances. Hij heeft ooit opgetreden in het CultuurCafé op de campus in Nijmegen. Hij was alleen en nam een riedel instrumenten en mixpanelen mee. Een echte artiest bakt er altijd wat van!
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
pi_114058417
26 augustus Spinvis voor 2 "intieme" concerten in de Metaal Kathedraal in Utrecht. Kaartjes via EKKO.nl
pi_114437846
Sold out, kut ;x
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:00:00 #81
141482 Q.
JurassiQ
pi_114462834
Toch jammer, had me wel mooi geleken.
For great justice!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:36:24 #83
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_115327533
quote:
Nice!
Er staat er nog één op: Clair-Obscur (die kende ik nog niet)
Edit: oh, die duurt maar 0:25 :{

[ Bericht 7% gewijzigd door kciR op 09-08-2012 10:43:34 ]
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:50:13 #84
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_116270178
Gisteren Spinvis gezien op 15 minuten fietsen vanaf mijn huis, in het Openluchttheater Bloemendaal Caprera. De schitterende locatie (midden tussen de bossen), de volle maan en het geweldige optreden gaf het geheel iets magisch mee, heb echt genoten :)
pi_117125378
Ze stonden verdomme vorige week hier naast de deur te spelen en ik wist het niet ;x Nouja het was een festival, dus weet niet of ik er kaartjes voor zou hebben gekocht, maar toch.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:54:32 #86
159761 Arn0
Abbey Road
pi_118624671
Uit de oude doos:

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 1 november 2012 @ 19:51:06 #87
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_118717245
Ik was afgelopen zaterdag bij het concert van Spinvis in Vredenburg Leidsche Rijn (oftewel de Rode Doos). Top avond ^O^. Erik had het goed naar zijn zin en deed 4 toegiften.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_118717398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:51 schreef Peter88Online het volgende:
Ik was afgelopen zaterdag bij het concert van Spinvis in Vredenburg Leidsche Rijn (oftewel de Rode Doos). Top avond ^O^. Erik had het goed naar zijn zin en deed 4 toegiften.
Vier toegiften of vier nummers in de toegift? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 1 november 2012 @ 20:40:55 #89
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_118720061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Vier toegiften of vier nummers in de toegift? :P
Dat laatste ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  donderdag 1 november 2012 @ 22:50:23 #90
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_118727141
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:54 schreef Arn0 het volgende:
Uit de oude doos:

[ afbeelding ]
Is dat z'n moeder? :P
pi_122557118
En toen was het 2013....

Iemand die al naar de theatertour is gegaan van Spinvis dit jaar... wil even pijlen of het de moeite waard is en of er nog wat op de achtergrond gebeurd met beelden ofzo. (Was in Parade voorstelling afgelopen zomer 2012 namelijk erg goed in elkaar gezet...)
Wil mij weer even overtuigen voor ik kaartjes voor mijn hometown Haarlem ga regelen....

Oja kick topic in kader van "Kom Terug...." ;-)
pi_122577135
Hm, misschien ook maar eens heen! Sinds vorig weekend een platenspeler in mijn bezit en de eerste platen die ik in mijn handen had waren van Spinvis ;) Eerst maar eens 'Spinvis' en 'Dagen van gras' gekocht. Maar eigenlijk had ik Justine ook gewoon mee moeten pakken...
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:29:18 #93
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_122591295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:57 schreef Mossels het volgende:
En toen was het 2013....

Iemand die al naar de theatertour is gegaan van Spinvis dit jaar... wil even pijlen of het de moeite waard is en of er nog wat op de achtergrond gebeurd met beelden ofzo. (Was in Parade voorstelling afgelopen zomer 2012 namelijk erg goed in elkaar gezet...)
Wil mij weer even overtuigen voor ik kaartjes voor mijn hometown Haarlem ga regelen....

Oja kick topic in kader van "Kom Terug...." ;-)
Ik heb al kaartjes binnen voor mijn hometown. Toevallig ook Haarlem 8-)
pi_122593682
Ik ga misschien naar de show in het Oude Luxor Rotterdam.
What Would Goku Do
pi_124096795
En toen was de goede man vandaag ineens weer even op Radio 1...

Terugluisteren kan via http://www.radio1.nl/item(...)vis?autoplay=1346394

Wist al dat hij er mee aan de slag was maar nu begint het toch echt...

Ik was afgelopen maandag in Amsterdam in Kleine Komedie bij hun theater voorstelling.
Wat was dat op hun manier fraai en ingetogen zeg. Daar was het ook wel het publiek voor ook want iedereen was ademloos aan het luisteren....

Zo blij hé met zijn muziek!

Hoop dat er in 2014 ofzo toch weer een cd zal komen.... Maar eerst volgt nog een reprise van huidige voorstelling in het najaar. Geen straf om te zien want dit was echt heel, heel erg fraai allemaal.
  One tough cookie vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17:22 #96
169210 liesje1979
pi_124103085
Maandag gezien in de Kleine Komedie met Peter.
Het was zeer tof en we zaten rij 3. :D
pi_124109268
Spinvis :D
Blijft heerlijke muziek, en alle cd's en een paar vinyl's heb ik intussen gekocht.
Vrienden snappen de muziek van Spinvis niet, best jammer als je naar een optreden wil
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_124160436
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak, maar snap dat alleen gaan niet zo leuk is.
Ik ken mensen die het niet zo tof vinden maar de meeste mensen vinden bagagedrager sowieso wel vet.
Heb Erik 3 keel live gezien altijd heerlijk wegdromen met de muziek.
Hopen dat snel stufi komt en dan ga ik spinvis maar eens op vinyl aanschaffen.
Gegroet!
pi_125616739
Afgelopen zaterdag trad Spinvis op, op Record Store Day (excuses, hier niet gemeld :@ )
Ik heb op deze dag Spinvis live mogen zien in platenzaak 't Oortje in Hilversum.

Heb echt ademloos staan luisteren, en moest af en toe bijna een traantje wegpinken.
Echt prachtig! Dit smaakt zeker naar meer!!!

Zag dat iemand hier zei dat ie dit najaar een reprise geeft van Tot ziens, Justine.
Zie het nog niet op z'n site staan. Weet iemand wat de bron hiervan is?
pi_129327913
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:33:49 #101
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_129335013
quote:
Gaaf, thanks voor de link :)
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:38:48 #102
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_132246629
Net terug van Spinvis in Heerlen. Wat een prachtig mooie voorstelling! Zat goed in elkaar en de band had er zichtbaar plezier in. Leuke praatjes van Erik ook tussendoor. "Ronnie moet naar boven, om een schaar te halen, en boven is de badkamer, daar ligt een schaar.. nja, eigenlijk klets ik maar wat en probeer ik krampachtig mijn gitaar te stemmen". Was mijn eerste keer bij Spinvis en dit smaakte zéker naar meer!

Heeft hij deze band altijd bij zich of wisselt hij van muzikanten? Vond deze band erg goed - wat een hoop instrumenten op het podium ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_132247112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Net terug van Spinvis in Heerlen. Wat een prachtig mooie voorstelling! Zat goed in elkaar en de band had er zichtbaar plezier in. Leuke praatjes van Erik ook tussendoor. "Ronnie moet naar boven, om een schaar te halen, en boven is de badkamer, daar ligt een schaar.. nja, eigenlijk klets ik maar wat en probeer ik krampachtig mijn gitaar te stemmen". Was mijn eerste keer bij Spinvis en dit smaakte zéker naar meer!

Heeft hij deze band altijd bij zich of wisselt hij van muzikanten? Vond deze band erg goed - wat een hoop instrumenten op het podium ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond het ook geweldig :)
  maandag 4 november 2013 @ 18:59:11 #104
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
  donderdag 12 december 2013 @ 09:13:20 #105
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_134180820
Roel C. Verburg heeft op z'n nieuwe album een Spinvis-parode staan.

Tic Tac in mijn neus (parode), a song by Roel C. Verburg on Spotify.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_135894350
Ik luisterde net dit nummer:

Best geinig nummer overigens.
maar toen ik het een tweede keer luisterde dacht ik het ergens van te herkennen.

Na even zoeken heb ik m gevonden, erik zn uitvoering is wel veel slomer.

best leuk gedaan!
Gegroet!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:18:23 #107
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_135894872
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Roel C. Verburg heeft op z'n nieuwe album een Spinvis-parode staan.

Tic Tac in mijn neus (parode), a song by Roel C. Verburg on Spotify.
Parode? :?
nee, jij dan!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:47:28 #108
160182 Konijnenjager
It ain't rigged
pi_135895976
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Roel C. Verburg heeft op z'n nieuwe album een Spinvis-parode staan.

Tic Tac in mijn neus (parode), a song by Roel C. Verburg on Spotify.
Wel origineel, een parodie niet eens grappig probeert te zijn.
but it ain't right either.
pi_135896093
20 maart 2014 trouwens het afscheidsconcert (voor Tivoli) van Spinvis in Tivoli oudegracht. Met special guests :)

Ik heb al een kaartje *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_135896137
Hoezo afscheidsconcert ?
Stopt ie?
Gegroet!
pi_135896318
Het afscheid van Tivoli dus.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_135896357
Ah gelukkig ik schrok al.
Gegroet!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:28:57 #113
141482 Q.
JurassiQ
pi_135897487
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef Norrage het volgende:
20 maart 2014 trouwens het afscheidsconcert (voor Tivoli) van Spinvis in Tivoli oudegracht. Met special guests :)

Ik heb al een kaartje *O*
Ik ben er ook bij.
For great justice!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:49:26 #114
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_135900618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Parode? :?
Ik begreep dat het begonnen was als ode.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 07:58:16 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_135920881
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:56 schreef Norrage het volgende:
Het afscheid van Tivoli dus.
Stopt Tivoli? :o
nee, jij dan!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:29:11 #116
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_135922069
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:58 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Stopt Tivoli? :o
Tivoli Oudegracht gaat dicht en gaat nu samen met Vredenburg in de nieuwbouw op Vredenburg. Wordt nu dus TivoliVredenburg.
Tivoli de Helling wordt een zelfstandig orgaan: De Helling.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:05:34 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_135923893
Laatste keer Spiv op de sfeervolle oude locatie dus. Nu nog iemand vinden om mee te gaan.
For great justice!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:18:16 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_135929610
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:29 schreef kciR het volgende:

[..]

Tivoli Oudegracht gaat dicht en gaat nu samen met Vredenburg in de nieuwbouw op Vredenburg. Wordt nu dus TivoliVredenburg.
Tivoli de Helling wordt een zelfstandig orgaan: De Helling.
ah precies, dat had ik een keer gehoord :D Ik dacht even dat dat allemaal niet meer door ging :)
nee, jij dan!
pi_137948747
Zo wie zijn er morgen bij in het laatste Spinvis optreden ooit in het oude Tivoli? Ik heb er zin an ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 20 maart 2014 @ 06:37:31 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_137955524
Ik.
For great justice!
pi_137990112
En het was vet!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:40:28 #122
141482 Q.
JurassiQ
pi_137994393
Zekers! Ook de 25e keer is Spinvis nog steeds tof. :7
For great justice!
pi_137995456
Ik was er niet ;( ziek ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139154088
Hoe heten zijn kinderen eigenlijk?
pi_139470580
En wat blijft Youtube soms zomaar een leuk medium...
Dit liedje kende ik helemaal niet. Is het soms het nieuwe volkslied van Nieuwegein?

pi_140193526
Wie oh wie heeft ooit deze filmpjes van Youtube kunen afhalen met een youtube stream ripper?

Filmpjes lijken nu ineens prive-video's geworden...

BAAL BAAL BAAL....

http://www.2metersessies.nl/tv/2-meter-sessies-tv-spinvis/

Grote dank voor wie deze filmpjes heeft ...
pi_142024469
Hé Mosselman. Doe mij maar contacten heb nog wel wat voor je volgens mij ;-).
Hoi
pi_143864126
Aanstaande zondag treed Spinvis op, op het gratis festival Noorderliefde in Leiden.
Ik kan er helaas niet bij zijn, ivm werk :'(

www.noorderliefde.nl
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:21:56 #130
160182 Konijnenjager
It ain't rigged
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:16:02 #131
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_157063519
Gisteren naar "Oogcontact van de eenzaamste soort" geweest - de voorstelling van Spinvis samen met Saartje van Camp. Geweldig! De twee speelden met licht en instrumenten. Heel veel gebruik van "loops", waardoor - door het voortdurend wisselen van instrumenten - de nummers werden opgebouwd. Hoe moeilijk moet dit wel niet zijn? En toch leek het zo simpel. Hij opende met een claustrofobische versie van "Lotus Europa", "Ik Wil Alleen Maar Zwemmen" kreeg een rigoreuze behandeling, daarnaast nummers als "Overvecht", "Koning Alcohol", "Ronnie Knipt Zijn Haar" en enkele nieuwe nummers. Een schitterende versie van "Kom Terug" ook. Na afloop nog even met Spinvis mogen kletsen. Zeer vriendelijke man. Als je de voorstelling nog niet hebt gezien: GAAN!
.
pi_157413470
gewoon een edit dus

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 22:38:29 ]
pi_157419180
Jammer dat ik er niet bij kon zijn zaterdag..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 09:22:40 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157419609
quote:
6s.gif Op zondag 8 november 2015 21:51 schreef TUFKAL het volgende:
gewoon een edit dus
:D ik vond het wel een goed nummer ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157420884
27 december staan ze in Tivoli, beschrijving klinkt alleen een beetje wazig.
Iemand een idee wat het is? :P
  maandag 9 november 2015 @ 11:10:24 #136
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157421193
Ja, ik was vorig jaar bij de eerste editie. Het wás ook vrij wazig met oa een stripper, goochelaar, een sneltekenaar, een dichter, een kamerkoor, een cabaretier en nog heel veel ertussenin. Iedereen zat om een grote tafel en af en toe stond er iemand op om iets te doen (behalve drumheld Han Bennink, die kwam uit de vloer van het podium en verdween daar een paar minuten later weer in). Spinvis en Micha Wertheim waren een beetje de verbindende factor. Was wel een leuk avondje uit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_157421215
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik was vorig jaar bij de eerste editie. Het wás ook vrij wazig met oa een stripper, goochelaar, een sneltekenaar, een dichter, een kamerkoor, een cabaretier en nog heel veel ertussenin. Iedereen zat om een grote tafel en af en toe stond er iemand op om iets te doen (behalve drumheld Han Bennink, die kwam uit de vloer van het podium en verdween daar een paar minuten later weer in). Spinvis en Micha Wertheim waren een beetje de verbindende factor. Was wel een leuk avondje uit.
Geen muziekjes van Spinvis?
  maandag 9 november 2015 @ 11:23:40 #138
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157421437
Ik kan me dat niet echt meer herinneren. Aan het einde deed hij in elk geval nog wel iets vaags met ruis en gekleurde telefoonschermen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 november 2015 @ 11:27:51 #139
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_157421497
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik was vorig jaar bij de eerste editie. Het wás ook vrij wazig met oa een stripper, goochelaar, een sneltekenaar, een dichter, een kamerkoor, een cabaretier en nog heel veel ertussenin. Iedereen zat om een grote tafel en af en toe stond er iemand op om iets te doen (behalve drumheld Han Bennink, die kwam uit de vloer van het podium en verdween daar een paar minuten later weer in). Spinvis en Micha Wertheim waren een beetje de verbindende factor. Was wel een leuk avondje uit.
Dit klinkt best oké. Iets om in je eentje naartoe te gaan?
pi_157421700
Ik vond het vorig jaar erg leuk. Geen idee meer wat ik allemaal heb gezien, maar het was een vermakelijke avond uit. :D

Hebben jullie de muziek van Spinvis trouwens ook al gespot in de Nutrilon reclame? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 9 november 2015 @ 15:32:30 #141
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157426388
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:27 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Dit klinkt best oké. Iets om in je eentje naartoe te gaan?
Opzich wel, behalve dan dat je dan niet iemand hebt om tegen te zeggen 'wtf was dit nu weer?'
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 november 2015 @ 15:44:39 #142
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_157426620
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Opzich wel, behalve dan dat je dan niet iemand hebt om tegen te zeggen 'wtf was dit nu weer?'
Dan maar in dit topic posten.
  maandag 9 november 2015 @ 16:37:37 #143
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_157427799
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2015 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik was vorig jaar bij de eerste editie. Het wás ook vrij wazig met oa een stripper, goochelaar, een sneltekenaar, een dichter, een kamerkoor, een cabaretier en nog heel veel ertussenin. Iedereen zat om een grote tafel en af en toe stond er iemand op om iets te doen (behalve drumheld Han Bennink, die kwam uit de vloer van het podium en verdween daar een paar minuten later weer in). Spinvis en Micha Wertheim waren een beetje de verbindende factor. Was wel een leuk avondje uit.
Het klinkt echt hilarisch maar dat zal wel niet de bedoeling zijn _O-
pi_158586567
iemand nog naar "we vieren het toch" geweest vanavond? Vond het nogal vaag en onsamenhangend. (Of heb ik het verkeerd begrepen?)
  maandag 28 december 2015 @ 10:30:13 #145
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_158595051
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 22:46 schreef MikelenniuM het volgende:
iemand nog naar "we vieren het toch" geweest vanavond? Vond het nogal vaag en onsamenhangend. (Of heb ik het verkeerd begrepen?)
Ja, ik was er. :)
Het was in de Grote zaal (oude Vredenburg), met het publiek 360 graden om het podium (geen standaard concertopstelling). Wat ze gedaan hadden was een groot zwart doek dwars door de zaal opgehangen. Daardoor zag je maar de helft van de voorstelling eigenlijk. Alle acts stonden aan één kant van het doek, of opgesplitst, zoals de band van Spinvis of Arbeid Adelt. Ik zat aan de kant met de band van Spinvis, Spinvis zelf zong aan de andere kant.
Niemand heeft dus de volledige voorstelling gezien. Er was wel een projectiescherm met camera zodat je flarden opving van de andere kant.
Er werd ook goed mee gespeeld, door soms het publiek te laten lachen of applaudisseren (met een bord 'haha' of 'applaus') denkt de andere kant iets te missen, wat totaal niet zo is. Soort van fear of missing out.
Het was dus geen standaard eindejaarsshow of Spinvis concert. Er gingen ook vrij veel mensen de zaal uit, 10% zou maar zou kunnen. Ik werd wel door verrast door het experimentele karakter van de show. Het werkte wel vernieuwend.
Spinvis deed trouwens vier nummers, waarvan één nieuwe, die begon met 'Aan de andere kant...'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 januari 2016 @ 10:48:33 #146
862 Arcee
Look closer
pi_158782776


Sinds ik het in januari 2003 voor het eerst hoorde is het zelden uit m'n high rotation-lijst geweest: Bagagedrager van Spinvis. Het behoort sindsdien elk jaar wel tot mijn meest gedraaide nummes van het jaar, denk ik. Sinds anderhalf jaar heb ik Spotify en de statistieken over 2015 leveren daar voor afgelopen jaar iig ook het bewijs van met Bagagedrager op nummer 1 als meest gedraaide track van 2015. Een beter bewijs van de eeuwige schoonheid van dit nummer is er niet. :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 07:00:03 #147
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_164641989
Het is erg stil hier, spinvisgroupies!

Daarom hierbij een nieuw nummer: http://radio1.be/wanderland-5-spinvis.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_165163054
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is erg stil hier, spinvisgroupies!

Daarom hierbij een nieuw nummer: http://radio1.be/wanderland-5-spinvis.
Bijzonder stil hier inderdaad :P Komt er nog wat aan verder? Aardige track in je link.
pi_166845441
Zo.... even topic omhoog schoppen.

Ik was laatst in Austerlitz waar in het Beauforthuis een mooi optreden was van Spinvis met Saartje.
Dit allemaal belangeloos maar wel voor het goede doel het mooie Beauforthuis te behouden.
Na een stevige wandeling in het donkere bos (thema-avond van Staatsbosbeheer in het kader van Nacht van de Nacht) begon Spinvis om 21:30 aan een fraai concert bij kaarslicht.
Wat kunnen ze toch veel met 2en op dat podium. Saartje was wat verkouden maar zong meer dan geregeld fraai mee met de nummers.

Na afloop nog even met Erik gesproken. In 2017 duikt hij het theater in tussen februari en mei met Trein / Vuur / Dagenraad. Wordt weer een setting met een hele band maar Cor zal dan niet meedoen maar wel een extra vrouw en er volgt mogelijk zelfs een tubaspeler.... het worden zeker wel nieuwe liedjes want........... de nieuwe cd wordt dan toch echt verwacht in mei 2017!!!!
De titel heb ik natuurlijk niet durven te vragen maar er komt weer een mooie tijd aan.

Mossels heeft dus met Roeliooo en de vrouwen avondje Leiden in de planning om onze held weer eens live te zien volgend jaar!
  woensdag 23 november 2016 @ 11:59:31 #150
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_166845872
Ha fijn, werd wel eens tijd.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_166845930
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ha fijn, werd wel eens tijd.
Inderdaad, tegen die tijd is Justine Keller ook alweer 6 jaar oud.
For great justice!
pi_166846575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:37 schreef Mossels het volgende:

Tof, zie je in Leiden dan! ;)
pi_166847079
quote:
4s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Tof, zie je in Leiden dan! ;)
Gezellig hoor om de echte fans te ontmoeten.
Had je al kaarten gekocht?
pi_166847109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef Mossels het volgende:

[..]

Gezellig hoor om de echte fans te ontmoeten.
Had je al kaarten gekocht?
Oh, nee :')
ff kijken. Schouwburg?
pi_166847134
pi_166847141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:58 schreef Mossels het volgende:

[..]

Gezellig hoor om de echte fans te ontmoeten.
Had je al kaarten gekocht?
Zie niks staan voor 2016/2017?
pi_166847276
quote:
4s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zie niks staan voor 2016/2017?
Erik heeft zijn site nog niet geupdate maar wie even verder zoekt ziet op het net dit staan..

http://kikproductions.nl/(...)dageraad/speellijst/

En inderdaad in de schouwburg te Leiden... helaas niet in mijn stadje Haarlem...
Maar ok, ik ben er bij!
pi_166847466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:10 schreef Mossels het volgende:

[..]

Erik heeft zijn site nog niet geupdate maar wie even verder zoekt ziet op het net dit staan..

http://kikproductions.nl/(...)dageraad/speellijst/

En inderdaad in de schouwburg te Leiden... helaas niet in mijn stadje Haarlem...
Maar ok, ik ben er bij!
Top, dankje!
pi_166847759
Dank voor de link! Wat super dat er een nieuw album komt, zit er al weer een tijdje op te hopen.
Gegroet!
pi_167692064
Wie oh wie lid van Excelsior Records Fanclub? Die hebben deze maand als maandcadeautje een cd waar ook een voor mij onbekend nummer van Spinvis op staat (track 16 zoals het plaatje laat zien). Wie wil het met mij delen via een mp3 ofzo of cd aan mij kwijt spelen? 8& hoor het graag!!
pi_167692127


[ Bericht 100% gewijzigd door Mossels op 28-12-2016 23:03:07 ]
  donderdag 29 december 2016 @ 14:27:50 #162
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_167706974
Een nieuwe CD van Spinvis? Dat is heel goed nieuws! Ik ben benieuwd!
Jammer dat er maar zo weinig materiaal van hem verschijnt, want dat wát er verschijnt, is van adembenemende schoonheid. Zou ook graag eens een DVD van hem willen zien. Zeker zijn voorstellingen "Justine Keller" in 2013 en "Oogcontact van de Eenzaamste Soort" (2015) waren fantastisch.
.
pi_167707434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:59 schreef Mossels het volgende:
Wie oh wie lid van Excelsior Records Fanclub? Die hebben deze maand als maandcadeautje een cd waar ook een voor mij onbekend nummer van Spinvis op staat (track 16 zoals het plaatje laat zien). Wie wil het met mij delen via een mp3 ofzo of cd aan mij kwijt spelen? 8& hoor het graag!! [ afbeelding ]
Probeer hier even: MUZ / Excelsior Recordings #2: Nederlands toplabel
pi_167718918


[ Bericht 100% gewijzigd door Mossels op 29-12-2016 20:15:46 (Foutje ) ]
  donderdag 29 december 2016 @ 21:19:38 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167721360
Hij staat inmiddels op soulseek. Zoek je 'm nog?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_167721857
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij staat inmiddels op soulseek. Zoek je 'm nog?
Ik ben ook wel benieuwd. :o Kan 'm nergens vinden.
  donderdag 29 december 2016 @ 23:22:12 #167
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167726781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:37 schreef Mossels het volgende:
Zo.... even topic omhoog schoppen.

Ik was laatst in Austerlitz waar in het Beauforthuis een mooi optreden was van Spinvis met Saartje.
Dit allemaal belangeloos maar wel voor het goede doel het mooie Beauforthuis te behouden.
Na een stevige wandeling in het donkere bos (thema-avond van Staatsbosbeheer in het kader van Nacht van de Nacht) begon Spinvis om 21:30 aan een fraai concert bij kaarslicht.
Wat kunnen ze toch veel met 2en op dat podium. Saartje was wat verkouden maar zong meer dan geregeld fraai mee met de nummers.

Na afloop nog even met Erik gesproken. In 2017 duikt hij het theater in tussen februari en mei met Trein / Vuur / Dagenraad. Wordt weer een setting met een hele band maar Cor zal dan niet meedoen maar wel een extra vrouw en er volgt mogelijk zelfs een tubaspeler.... het worden zeker wel nieuwe liedjes want........... de nieuwe cd wordt dan toch echt verwacht in mei 2017!!!!
De titel heb ik natuurlijk niet durven te vragen maar er komt weer een mooie tijd aan.

Mossels heeft dus met Roeliooo en de vrouwen avondje Leiden in de planning om onze held weer eens live te zien volgend jaar!
Volgens De Correspondent (https://decorrespondent.n(...)15977729552-8df1f38a) heet het album ook Trein Vuur Dageraad)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 29 december 2016 @ 23:23:01 #168
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167726817
Ik hoop 'm 24 januari weer eens te zien... ben benieuwd hoe veel nieuw werk we dan te horen krijgen (maar in elk geval kroketten na afloop): https://www.facebook.com/events/1011223612322739/
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_167731868
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij staat inmiddels op soulseek. Zoek je 'm nog?
jazeker! Svp linkje :-)
  vrijdag 30 december 2016 @ 10:35:16 #170
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167734200
Je hebt een pee emm
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:47:31 #171
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_168407677
Voor jullie, mijn lieve fokvrienden, heb ik vanavond even meegeschreven. Lekker knus, 75 man, alleen Erik en Saartje. Zou een uurtje zijn, werd iets langer.

Minder nieuw werk dan ik had verwacht, maar wel weer mooie uitvoeringen.

De setlist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze waren erg ontspannen, wel ging t een paar keer de niet helemaal goed met de tekst. Vooral toen Erik 2 zinnen voor de climax van Club Insomnia de tekst vergeten was. Gelukkig zat er iemand in het publiek die het nog wel wist. Wel een heel mooie uitvoering, op de bouzouki. Verder was er oa een zingende zaag, de bekende xylofoonachtige en ook een mooi orgelachtig instrument.

Na afloop aardpeerkroketten en kroketten van in Durgerdam geschoten gans.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:06:35 #172
141482 Q.
JurassiQ
pi_168415112
Klinkt leuk. Ik heb inmiddels voor 2 voorstellingen geboekt voor de nieuwe tour (Utrecht en Rotterdam). Hoezee. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe werk.

For great justice!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:16:07 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_168415236
Waarom slaan al die Nederlandse artiesten Drenthe toch steeds over, wij hebben ook mooie theaters en genoeg fans.. -O-

nee, jij dan!
pi_168415271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:16 schreef Gehenna het volgende:
Waarom slaan al die Nederlandse artiesten Drenthe toch steeds over, wij hebben ook mooie theaters en genoeg fans.. -O-

[ afbeelding ]
Waarom denk je? :D
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:25:53 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_168415413
Er worden deze tour wel meer provincies overgeslagen hoor: Limburg, Zeeland, Flevoland.
For great justice!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:26:42 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_168415438
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:25 schreef Q. het volgende:
Er worden deze tour wel meer provincies overgeslagen hoor: Limburg, Zeeland, Flevoland.
Ja, maar dat zijn ook stomme provincies

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, jij dan!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:28:54 #177
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_168415486
quote:
4s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom denk je? :D
Ja dat vraag ik me dus af, ik heb 'm hier wel jaren terug gezien (oude theater nog) in een (dacht ik) uitverkochte zaal, tijdens zijn "op z'n eentje"-tour.
nee, jij dan!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:46:22 #178
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_168415798
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:06 schreef Q. het volgende:
Klinkt leuk. Ik heb inmiddels voor 2 voorstellingen geboekt voor de nieuwe tour (Utrecht en Rotterdam). Hoezee. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe werk.

[ afbeelding ]
Het nieuwe nummer dat ie speelde was een beetje saai, dus ik hoop dat er nog wel wat werk met ballen bijkomt (of dat het op de plaat heel anders klinkt natuurlijk).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_168416235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus af, ik heb 'm hier wel jaren terug gezien (oude theater nog) in een (dacht ik) uitverkochte zaal, tijdens zijn "op z'n eentje"-tour.
Omdat Drenthe ;)
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:53:27 #180
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168627272
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:16 schreef Gehenna het volgende:
Waarom slaan al die Nederlandse artiesten Drenthe toch steeds over, wij hebben ook mooie theaters en genoeg fans.. -O-

[ afbeelding ]
In Drenthe komt gewoon weinig van de grond. Ging vroeger nog wel eens naar Popas (Assen) in een of ander theater aan een vaart. In Emmen hebben ze het Apollotheater oid komt daar nog wel wat? Podium Hoogeveen ook twee keer geweest, is tegenwoordig ook niet veel. Dan heb je het verder in Drenthe wel gehad denk ik? Dan doet zoiets als Asteriks in Leeuwarden het met weinig middelen wel goed. Misschien mis je dan toch een hogeschool om nog een minimaal publiek te hebben.
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:03:17 #182
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_168627438
quote:
Wat een beuk erin _O_
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:18:14 #183
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_168627977
quote:
Zo! De beuk erin inderdaad.
pi_168629568
O+. O+. O+. O+.
For great justice!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 00:18:51 #185
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_168631529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:58 schreef MCH het volgende:

[..]

In Drenthe komt gewoon weinig van de grond. Ging vroeger nog wel eens naar Popas (Assen) in een of ander theater aan een vaart. In Emmen hebben ze het Apollotheater oid komt daar nog wel wat?
De laatste tijd niet zoveel boeiends meer, het lijkt alsof de subsidie kraan weer dicht is.. (toch hebben Bløf, Roosbeef, De Staat, Peter Pan Speedrock, Douwe Bob etc. etc. er gestaan)

quote:
Podium Hoogeveen ook twee keer geweest, is tegenwoordig ook niet veel. Dan heb je het verder in Drenthe wel gehad denk ik? Dan doet zoiets als Asteriks in Leeuwarden het met weinig middelen wel goed. Misschien mis je dan toch een hogeschool om nog een minimaal publiek te hebben.
We hebben een prima HBO hier (Economie, PABO, Informatica etc).. Alleen zitten daar slechts studenten uit de buurt op + enkele Duitsers. Er gaat vrijwel niemand in Emmen op kamers.
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 00:29:04 #186
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168636630
quote:
Verzamelalbum ;)

Maar goed nieuwe nummer *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_168636688
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Verzamelalbum ;)

Maar goed nieuwe nummer *O*
Kwam er achter bij het tweede nummer ja :')
pi_168636711
Maar in april nieuwe album *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:49:50 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_168637265
Zo, ik ga ook naar de show in TivoliVredenburg.
For great justice!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:24:07 #192
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_168637837
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:49 schreef Q. het volgende:
Zo, ik ga ook naar de show in TivoliVredenburg.
Ook in Tivoli een show? Ik ga over twee weken naar de Stadsschouwburg. Staat hij 2x in Utrecht met deze tour?
Tof nieuw nummer trouwens.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:26:07 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_168637872
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef kciR het volgende:

[..]

Ook in Tivoli een show? Ik ga over twee weken naar de Stadsschouwburg. Staat hij 2x in Utrecht met deze tour?
Tof nieuw nummer trouwens.
In mei in Pandora.
https://www.tivolivredenburg.nl/nl/agenda/detail/7322/Spinvis
For great justice!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:27:18 #194
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_168637887
Hallo dat nieuwe nummer is echt goed hee O+.
pi_168638920
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef kciR het volgende:

[..]

Ook in Tivoli een show? Ik ga over twee weken naar de Stadsschouwburg. Staat hij 2x in Utrecht met deze tour?
Tof nieuw nummer trouwens.
Ik heb al 2 kaartjes *O*

En voor schouwburg is het geloof ik deel van een andere (theater)tour...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_168639028
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb al 2 kaartjes *O*

En voor schouwburg is het geloof ik deel van een andere (theater)tour...

Er is sowieso een club- en theatertour.
pi_168640418
JAAA eindelijk weer een nieuwe spinvis, eerste nummer is al heerlijk.
Aanstaande woensdag mag ik naar de tryout in denbosch volgens mij ben ik dan een van de eertse die het nieuwe werk gaat horen, heb er mega veel zin in!
Gegroet!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 22:45:54 #198
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_168651659
Hij komt ook naar Kampen! :) Zin in :D

Ben wel benieuwd, speelt hij Voor ik Vergeet nog wel eens live?

[ Bericht 14% gewijzigd door Gtaboy107 op 03-02-2017 22:53:42 ]
pi_168653123
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb al 2 kaartjes *O*

En voor schouwburg is het geloof ik deel van een andere (theater)tour...

Zijn het dus twee verschillende tours? Theathertour met andere nummers dan bij de poppodia?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 12:18:45 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_168659613
For great justice!
pi_168661196
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 23:36 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zijn het dus twee verschillende tours? Theathertour met andere nummers dan bij de poppodia?
Yes dat doet hij altijd volgens mij.
Beide awsome om te zien, wil ook zeker nog langs een poppodium concert, met een biertje erbij is toch anders.
Gegroet!
pi_168823460
Heeft iemand al gezien of trein vuur dageraad al ergens te pre-orderen is?
Wil m graag hebben op de dag van de release.
Gegroet!
  zondag 12 februari 2017 @ 21:03:47 #203
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_168862255
Het was geweldig! Nieuwe nummers klinken goed, ben echt benieuwd na het volledige album en het was echt genieten. Geen Voor ik Vergeet gehoord maar wel Wespen op de Appeltaart... O+
  maandag 13 februari 2017 @ 11:24:43 #204
141482 Q.
JurassiQ
pi_168870921
Donderdag. *O*
For great justice!
pi_168871014
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:24 schreef Q. het volgende:
Donderdag. *O*
Ik ga ook *O*
  maandag 13 februari 2017 @ 22:53:29 #206
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_168885146
Ik ook! Zin in!
pi_168951067
Damn, dat was gaaf.
For great justice!
pi_168955184
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:39 schreef Q. het volgende:
Damn, dat was gaaf.
OK! Dan ga ik nu kaartjes kopen voor een voorstelling in de buurt! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_168956914
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:39 schreef Q. het volgende:
Damn, dat was gaaf.
Hoeveel nieuwe nummers heb je gehoord?
Bij de tryout in denbosch heb ik er 3 of 4 gehoord.
Nog geen vinyl te koop zeker?
Ik wil zo graag de nieuwe plaat luisteren :D
Gegroet!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:52:09 #210
141482 Q.
JurassiQ
pi_168956959
Stuk of 7 nieuwe denk ik wel.
For great justice!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:25:49 #211
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_168970427
Ja, zes of zeven nieuwe nummers. Allemaal erg goed. Vooral trein/vuur/dageraad, en dat nummer dat eindigde met 'kom te laat' (oid) waren erg mooi O+
Ik wil ook heel graag het album, jammer dat het er nog niet was.

Toffe alternatieve versie van Lotus Europa ook! En Op een avond in het heelal!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:37:53 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_168970968
quote:
tussen liefde aan de linkerkant
en rechts de eeuwigheid
en in ieder land een vaderland
een overkant en jij
bent de trein het vuur de dageraad
wie je worden gaat
wie je vroeger bent geweest
For great justice!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:56:36 #213
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_168971700
Hij speelde zondag ook iets wat volgens mij Dageraadplein gaat heten, dat klonk ook zo lekker! O+
pi_168972565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
Hij speelde zondag ook iets wat volgens mij Dageraadplein gaat heten, dat klonk ook zo lekker! O+
Gisteren ook :)
pi_168980469
Trouwens gisteren een interview met Erik op NPO1 Radio 1.
pi_168999086
Ik was afgelopen donderdag ook in de Stadsschouwburg. Vond het supervet. Alleen die violiste moet geen blaasinstrumenten meer spelen. Tjonge dat was vals! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpion_17 op 19-02-2017 15:13:38 ]
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 19 februari 2017 @ 13:22:46 #217
141482 Q.
JurassiQ
pi_168999340
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik was afgelopen donderdag ook in de Stadsschouwburg. Vond het supervet. Alleen die violiste moet gaan blaasinstrumenten meer spelen. Tjonge dat was vals! :D
Ja, dat was niet ideaal. :P
For great justice!
pi_169001544
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik was afgelopen donderdag ook in de Stadsschouwburg. Vond het supervet. Alleen die violiste moet gaan blaasinstrumenten meer spelen. Tjonge dat was vals! :D
Oh dat was bij de tryout in den bosch ook al.
Arm meiske :*
Gegroet!
pi_169002097
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 14:57 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Oh dat was bij de tryout in den bosch ook al.
Arm meiske :*
Ja verder een leuk meisje. Maar dat geldt ook altijd voor Saartje eigenlijk O+
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 19 februari 2017 @ 17:38:39 #220
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169005932
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 14:57 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Oh dat was bij de tryout in den bosch ook al.
Arm meiske :*
Hopelijk heeft ze het 1 april in Hilversum wel in de vingers. Ik heb er nu al zin in. :).
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:55:56 #221
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169085375
Ik twijfelde over Tivoli of in het theater in Wageningen, is het laatste geworden, 17 maart al *O*
pi_169089482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:55 schreef Jovatov het volgende:
Ik twijfelde over Tivoli of in het theater in Wageningen, is het laatste geworden, 17 maart al *O*
Gewoon allebei gaan! *O*
For great justice!
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:31:28 #223
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169090050
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Gewoon allebei gaan! *O*
Ik moet echt even aan mijn portemonnee denken helaas...

En het geld dat ik van mezelf dan aan concerten mag uitgeven geef ik dan wel veel liever uit aan andere artiesten die ik graag nog wil zien :)
pi_169098487
Zaterdag naar Arnhem, heb er zin in!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:51:09 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_169741288
Het nieuwe nummer 'Artis' staat nu op Spotify. O+
For great justice!
pi_169742908
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:51 schreef Q. het volgende:
Het nieuwe nummer 'Artis' staat nu op Spotify. O+
Thanks, nu ook op youtube:
Gegroet!
  maandag 27 maart 2017 @ 08:19:53 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_169807644
Ik had de tracklist van TVD nog niet voorbij zien komen:

1. Spinvis - Ergens Toen
2. Spinvis - Hallo, Maandag
3. Spinvis - Van De Bruid En De Zee
4. Spinvis - Artis
5. Spinvis - Tienduizend Zwaluwen
6. Spinvis - Stefan En Lisette
7. Spinvis - Nachtwinkel
8. Spinvis - De Kleine Symfonie
9. Spinvis - Dageraadplein
10. Spinvis - Alles Is
11. Spinvis - Wat Blijft
12. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
13. Spinvis - Hij Danst
14. Spinvis - Serenade
For great justice!
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 23:02:34 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_169875070
Net gezien in Groningen. Blijft toch iedere keer weer een topshow _O_.

Nieuwe nummers ^O^.
pi_169880580
Leuk interview met wat nummers:
https://radio1.be/wanderland-5-spinvis

aanrader!
Gegroet!
pi_169924672
"Je droomt wel vaker van een feest, maar hier was ik nog nooit geweest"

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover; Spinvis trad op in het Chassé theater in Breda met zijn voorstelling 'Trein, vuur, dageraad'.

Op weg naar het theater twijfelde ik nog of ik er wel goed aan had gedaan om naar zijn theatervoorstelling te gaan, in plaats van de clubtour. Pakweg 1 uur later midden in de voorstelling, was deze twijfel als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik heb een kleine 2 uur met volle teugen mogen genieten van het optreden. Op het toneel stonden LED-strips die reageerden op de muziek, en op het scherm op de achtergrond werden beelden geprojecteerd. Hier zat nog een mooie gedachte achter, maar die zal ik hier niet spoilen.

Ook prachtig aan het optreden waren de zangkunsten van Mirthe & Saartje, die met een engelenstem de nummers van Spinvis op een prachtige wijze ondersteunde.

Toen tijdens de toegift ook nog 'De grote zon' voorbijkwam (mijn persoonlijke favoriet) kon de avond al helemaal niet meer stuk.

Al met al, was het theater een prima setting voor het optreden, had Spinvis een mooie mix gemaakt tussen oude en nieuwe nummers (waar volgens mij de oude nummers wel de overhand hadden), en zorgde menigeen nummer voor kippenvelmomenten.

De best besteedde 28 euro in tijden :s)
  woensdag 12 april 2017 @ 23:20:10 #231
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_170182673
Vanavond gezien in Amsterdam. Wat een pareltjes zitten er tussen de nieuwe nummers! Mooie mix van oud en nieuw werk inderdaad. Prachtige avond :)
pi_170245164
Hi mensen. Kan iemand het interview uit Trouw van vandaag hier plaatsen? Krant uitverkocht en online krijg ik het niet voor elkaar. Ook muziekblad Oor heeft deze maand interview met Spinvis.

Nog 2 weken en dan eindelijk de cd.Kan niet wachten :-)
  zondag 16 april 2017 @ 18:21:07 #233
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170264772
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:10 schreef Mossels het volgende:
Hi mensen. Kan iemand het interview uit Trouw van vandaag hier plaatsen? Krant uitverkocht en online krijg ik het niet voor elkaar.
https://www.trouw.nl/reli(...)rme-softie~aa1d78c8/
pi_170279459
TIEN GEBODENErik de Jong (Spijkenisse, 1961), beter bekend als Spinvis, is muzikant. In 2002 kwam zijn debuutalbum uit. ‘Smalfilm’ en ‘Bagagedrager’ werden kleine hits. Tot en met 29 april toert Spinvis langs de theaters met het theaterconcert ‘Trein/Vuur/Dageraad’. Op 28 april verschijnt zijn gelijknamige, nieuwe cd.

I Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben


“Dat alles bestaat. Dat wij hier nu zitten, in het Centraal station van Utrecht, in deze zelfgemaakte wereld, en een gesprek voeren in onze zelfgemaakte taal: dat is voor mij het grote wonder.

De vraag waartoe wij hier op aarde zijn, is waarschijnlijk te complex voor onze geest - misschien kúnnen we dat niet eens begrijpen - maar als ik er dan toch een gooi naar moet doen, zou ik zeggen dat ik eerder geloof in eindeloze reeksen van oorzaak en gevolg dan in het sturende karakter van een of andere hogere entiteit.”

II Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is
“Ik schrijf over situaties waar ik later het centrum uitsnijd zodat je uiteindelijk alleen de aanwijzingen overhoudt. Op die manier kun je als luisteraar je eigen invulling aan een liedje geven. Dat is volgens mij ook de essentie van dit gebod. Het geloof in een gesneden beeld is beperkend en misleidend.

Ik schrijf over situaties waar ik later het centrum uitsnijd zodat je alleen de aanwijzingen overhoudt.
In wetenschappelijke kringen leidt het vaak tot denkfouten; cijfers en feiten die niet in een bepaald model passen, worden genegeerd. Ik snap het wel: we begrijpen de wereld nu eenmaal beter als we naar een Mercator-kaart kijken, maar we leven in de werkelijkheid op een globe die eindeloos rondjes draait in een reusachtig universum. Onbegrijpelijk, ja, maar toch ook oneindig veel mooier?”

III Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken
“Mensen zijn héél graag gekwetst, denk ik wel eens. ‘Ik ben gekwetst, dus ik besta.’ Ik ben er nooit op uit om te provoceren - ik wil juist lief zijn, ik ben een ontzettende softie wat dat betreft - maar als iemand toch aanstoot neemt aan teksten die volgens hem of haar godslasterlijk zijn, dan is dat niet echt mijn probleem.

We leven in het land waar het theaterlied per definitie een afgetekende inhoud heeft; iets tegen oorlog of over de liefde. Ik verzet me tegen die traditie. Ik word veel meer geïnspireerd door het surrealisme en het impressionisme van de Zuid-Europese poëzie en muziek.

Het gaat mij niet om de teksten alleen, maar om het hele bouwwerk: de melodie, het arrangement, het geluid, de manier waarop je zingt, de klank, het binnenrijm, noem maar op. Ik wil een bepaald levensgevoel uitdrukken. Vaak is het melancholie, al probeer ik dat nou juist een beetje weg te drukken omdat het als vanzelf al naar boven komt. Ik bén een melancholicus; ik moet ervoor waken dat wat ik maak niet te pathetisch wordt.”


IV Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt, zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here uw God, dan zult gij geen werk doen
“Achteraf moet ik vaak constateren dat ik iets, bijvoorbeeld een cd maken, veel sneller had kunnen doen, maar blijkbaar heb ik al die kronkelige zijpaden, al die malle dwaalsporen en doodlopende weggetjes, nodig om daar te komen waar ik moet zijn. Ik ben niet lui, maar wel langzaam. Dat komt misschien ook doordat ik erg kan genieten van het maken zelf. Een God in mijn eigen tuin. Daar waar alles nog stil, rustig en van mij is.”

School afmaken? Niet belangrijk. Als je maar gelukkig bent
Erik de Jong
V Eer uw vader en uw moeder
“We woonden hier vlakbij, in de Willemstraat. Mijn ouders waren links, Humanisten, PSP’ers, activisten. Ons huis was ook een soort opvangadres van het JAC (Jongeren Advies Centrum, AV) waardoor we altijd mensen over de vloer hadden.

Vaak zaten er, als ik thuiskwam van school, wel twintig mensen aan de lange keukentafel van wie ik er hooguit vijf kende. Ik probeerde ze weg te denken - ze zijn er niet, ik zit hier alleen met mijn vader, moeder, broer en twee zusjes - of ging muziek maken om zo een plek voor mezelf te creëren.

We werden vrij gelaten. Er was ‘experimentele’ kinderopvang, zonder toezicht, en toen we naar school gingen was er niemand die erop aandrong om huiswerk te maken of voor een examen te leren. School afmaken? Niet belangrijk. Als je maar gelukkig bent.

Voor ons pakte het goed uit, we zijn allemaal goed terechtgekomen, maar ik ken ook generatiegenoten die zich met die vrijheid geen raad wisten en er aan onderdoor zijn gegaan. Misschien waren zij, met een beetje meer discipline, wel leuke, geslaagde mensen geworden. In plaats van junkies.

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het idealistische mensbeeld van mijn ouders langzaam afbrokkelde. Stonden ze eerst nog te zwaaien met het Rode Boekje, later moesten ze toch inzien dat Mao een van de grootste misdadigers uit de wereldgeschiedenis is geweest.

De vrouwenemancipatie waar mijn vader al in ’65 een groot voorstander van was (hij liep in die tijd, met z’n enorme baard, achter de kinderwagen) was eerst een strijd voor de gelijkheid van mannen en vrouwen, maar nam begin jaren tachtig religieuze vormen aan waarbij de Vrouwencafé’s als kerken dienden. Toen hij op een dag een pak stencils bij het Vrouwencafé op de Oude Gracht wilde afgeven, mocht hij niet naar binnen. Omdat hij een man was. Ik zie nog voor me hoe teleurgesteld mijn vader was...

Ja, natuurlijk houdt het naderend afscheid me bezig. Het is onvermijdelijk.
Beetje bij beetje werden mijn ouders met de grotere werkelijkheid geconfronteerd. Ze hebben zich hernomen, aangepast, maar zijn hun idealistische inslag nooit kwijtgeraakt. Dat is ook de instelling die ik heb meekregen. Empathisch zijn, begrip tonen, niet te snel oordelen: allemaal eigenschappen die nu in een kwaad daglicht staan (theedrinkende wegkijkers!), maar ik ben ervan overtuigd dat het de enige manier is om een samenleving draaiende te houden.

Mijn ouders wonen nu in Duitsland. Mijn vader heeft één been en één long, kan niet zonder zijn zuurstoffles, maar hij is erg gelukkig. Ik denk dat hij terugkijkt op een goed leven. Hij was wiskundeleraar. Voor hem was het doorgeven van kennis het allerbelangrijkst en dat heeft hij met veel zorg en liefde gedaan. En nu houdt hij met diezelfde overgave zijn tuintje bij.

Ja, natuurlijk houdt het naderend afscheid me bezig. Het is onvermijdelijk. En het gaat erg veel pijn doen... maar het is normaal, het hoort erbij. Eigenlijk neem ik al een leven lang afscheid. Ik kan me herinneren dat ik als kind al een sneeuwvlokje probeerde te volgen: in de lucht, op de grond, kleiner, kleiner tot het voorgoed verdwenen was.”


VI Gij zult niet doodslaan
“Of het mag moet een rechter uitmaken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ik in een situatie kom waarin ik een ander uit zelfverdediging zal doodslaan.

Iemand met voorbedachte rade uitschakelen om erger te voorkomen, een Volkertje van der G. doen, vind ik volkomen abject. Hard line pacifisten kunnen, gek genoeg, heel agressief zijn. Ik begrijp de boodschap wel, maar als het puntje bij het paaltje komt - en het puntje komt áltijd bij het paaltje - dan is het behoorlijk onzinnig om zo radicaal de geweldloosheid te prediken.”

Hoe verleidelijk is het als een vrouw zich aanbiedt zonder dat je er je best voor hebt hoeven doen?

VII Gij zult niet echtbreken
“Zet een eenogige dwerg onder een lampje op het podium en je zult zien dat ook hij ineens woest aantrekkelijk wordt gevonden. Elk vak waarin spanning een rol speelt, waar met veel dynamiek naar een hoogtepunt wordt toegewerkt, heeft die uitwerking op mensen.

Seksualiteit, erotiek, of hoe je het ook wilt noemen, hoort erbij en ja, ik vind het leuk dat ik sinds ik optreed meer aandacht van vrouwen heb, maar hee, ik ben een oude man! Ik heb een vrouw en twee zonen, geen enkele behoefte om aan de verleiding toe te geven. Bovendien: hoe verleidelijk is het eigenlijk als een vrouw zich aanbiedt zonder dat je er je best voor hebt hoeven doen?”

VIII Gij zult niet stelen
“In de popmuziek, en dat zal in de literatuur en in de poëzie niet anders zijn, begin je altijd met stelen. Alles is bruikbaar. Zo is ‘Bagagedrager’ ook ontstaan. Ik hoorde Fly Like An Eagle’ van The Steve Miller Band, zo’n lekker lang nummer met van die nauwelijks veranderende akkoordenschema’s, op de radio en ik besloot ook zoiets te gaan maken. Dat wat je pikt, werkt als katalysator.

Je kunt het wel overnemen, maar uiteindelijk zal het toch als een Fremdkörper worden afgestoten. Het is niet van jou, je had het alleen maar nodig om er iets omheen te kunnen bouwen.”

IX Gij zult geen valse getuigenissen spreken tegen uw naaste
“Het heeft wel even geduurd voordat ik eerlijk durfde zijn. Dat wil zeggen: voordat ik mezelf, in al mijn lelijkheid, durfde te laten zien. Vroeger speelde ik drums in een punkband, veilig achter een muurtje van trommels. Later gebruikte ik voor de muziek die ik in mijn eentje, thuis op zolder, maakte de stemmen van anderen, gewoon omdat ik die van mezelf niet mooi genoeg vond.

Ik werkte in een fabriek en liet daar af en toe een demo aan mijn collega’s horen. ‘Best goed’, zeiden ze dan. Uiteindelijk heb ik de sprong gewaagd. In heb begin voelde ik me als een naaktslak op het grindpad. Moet je je voorstellen: de geheime binnenwereld, die je jarenlang hebt gekoesterd, wordt ineens in het felle tl-licht gezet.

Hier ben ik, met mijn matige zangstem en mijn gekke danspasjes, en ik kan het net zo goed
Erik de Jong
Waarom ik dat dan wilde? Tja, gewoon, ambitie? Ik wist dat ik ergens goed in was, maar het duurde even voordat ik het de wereld durfde te laten weten. Je hebt gelijk: het zou best kunnen dat die ‘zo lang je maar gelukkig bent’-opvoeding hier ook een rol in heeft gespeeld. Misschien is mijn drang om te excelleren daardoor wel groter dan normaal.

Hier ben ik, met mijn matige zangstem en mijn gekke danspasjes, en ik kan het net zo goed, of misschien zelfs beter dan de artiesten die ik tijdens de nachtdienst op Sky Radio hoor. Ik had een lange aanloop nodig. Dat is helemaal niet erg. Ik ben altijd met plezier naar de fabriek gegaan, maar de druk nam wel toe; het móést er uit.

Langzaam maar zeker won ik aan zelfvertrouwen en geduld, maar ik ben ook wel dingen kwijtgeraakt. Eerst kwam alles spelenderwijs tot stand, tegenwoordig ben ik me overal van bewust. Dit is nu eenmaal het pad, ik ben niet minder waarachtig dan vroeger, maar toch: soms zou ik wel weer de naaktslak willen zijn die ik ooit was.



Erik de Jong in 2006 nadat Spinvis de popprijs van het jaarlijkse popfestival Noorderslag heeft gewonnen.
In de sector eerlijkheid heb ik nog een ander voorbeeld voor je; een gebeurtenis waar ik behoorlijk veel last van heb gehad. Ik had zo lang met de vorige band gespeeld dat we uiteindelijk allemaal vrienden waren geworden. Ik voelde al een tijdje dat ik moest stoppen om weer vooruit te kunnen komen.

Ik was hongerig naar nieuwe geluiden, nieuwe gezichten, andere wegen. Dus moest ik mensen gaan ontslaan. Het was als een verliefdheid die over was gegaan. Sommigen voelden zich dan ook gedumpt. Heel, heel erg pijnlijk. Om te voorkomen dat ik nog een keer zoiets moet meemaken heb ik nu bij aanvang van de samenwerking al duidelijk gemaakt dat het voor een bepaalde periode is. Dat wist ik die eerste keer ook al, maar ik had het blijkbaar niet duidelijk genoeg gezegd.”

X Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is
“Een van mijn beste vrienden is schrijver. We groeiden samen op, hij zag het gebeuren hoe ik steeds succesvoller werd terwijl de aandacht en waardering voor zijn werk nogal wisselend was. Toch heb ik hem nooit op enige vorm van jaloezie kunnen betrappen. Het is om die reden ook erg fijn om met hem om te gaan.

Ik heb helaas al de leeftijd van iemand die keuzes moet maken. Niet alles gaat meer lukken
Erik de Jong
Hij vindt het leuk om naar mijn optredens te komen, hij is eerlijk en oprecht. Dat is heerlijk hoor, want je wil niet weten hoe cynisch die omgeving kan zijn; je leert sommige complimenten te wantrouwen en een beetje afstand te nemen als iemand te nadrukkelijk om aandacht vraagt.

Ik ben zelf ook geen jaloers iemand, of ja, ik denk weleens: jammer dat ik dat liedje niet heb geschreven, maar ik gun iedereen zijn of haar succes. De meeste bewondering heb ik voor de autonome kunstenaar die zich afsluit voor de buitenwereld, aan één ding werkt, zoekt en zoekt en zo steeds verder afdaalt in zichzelf... Bij mij gebeurt eigenlijk het omgekeerde.

Ik wil nog zoveel dingen doen: musiceren, optreden, toneelstukken schrijven, een grote film maken. en daar heel lang over doen, maar ik heb helaas al de leeftijd van iemand die keuzes moet maken. Niet alles gaat meer lukken. Van de dingen die ik nog wél kan doen, staat het verlangen om met mijn publiek oud te worden bovenaan.

Weet je dat er mensen van 17, 18 jaar zijn die mijn muziek via hun ouders hebben leren kennen? Vorig jaar was ik voor een uitzending van RTV Utrecht terug in mijn ouderlijk huis in de Willemstraat en wat zie ik daar in de platenkast staan? Drie cd’s van Spinvis. Dertig jaar later! Over melancholie gesproken... Ach ja, kon ik maar 400 worden. Onsterfelijk? Nee, dat lijkt me niks. Ik zou de dood voor geen goud willen missen.”
pi_170340435
Leuk leuk. I-tunes geeft ook aan dat de cd te bestellen is maar het allerleukste is dat van vrijwel alle nummers de eerste 1,5 minuut te luisteren is. Wat een geweldige plaat komt er aan van Spinvis!!

Persoonlijk favoriet:Dageraadplein. Wat een tekst en zo gave beat.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:28:18 #236
141482 Q.
JurassiQ
pi_170346416
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:24 schreef Mossels het volgende:
Leuk leuk. I-tunes geeft ook aan dat de cd te bestellen is maar het allerleukste is dat van vrijwel alle nummers de eerste 1,5 minuut te luisteren is. Wat een geweldige plaat komt er aan van Spinvis!!

Persoonlijk favoriet:Dageraadplein. Wat een tekst en zo gave beat.
_O_
Bedankt voor deze super-tip! O+
For great justice!
  donderdag 20 april 2017 @ 11:20:38 #237
141482 Q.
JurassiQ
pi_170350329
Ik kan nu helemaal niet meer wachten. Zoveel fijne nummers. O+
For great justice!
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:05:01 #238
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170483839
Hallohallo

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:22:07 #239
141482 Q.
JurassiQ
pi_170486261
Heuj! Waarom heb jij hem al? :(
For great justice!
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:33:14 #240
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_170486633
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallohallo

[ afbeelding ]
Gave hoes _O_
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_170486880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:24 schreef Mossels het volgende:
Leuk leuk. I-tunes geeft ook aan dat de cd te bestellen is maar het allerleukste is dat van vrijwel alle nummers de eerste 1,5 minuut te luisteren is. Wat een geweldige plaat komt er aan van Spinvis!!

Persoonlijk favoriet:Dageraadplein. Wat een tekst en zo gave beat.
Speciaal iTunes hiervoor gedownload :D
Thanks voor de tip!
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:28:22 #242
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170488424
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:22 schreef Q. het volgende:
Heuj! Waarom heb jij hem al? :(
Ik heb zelfs nog uren verspild door niet thuis te zijn. Gelukkig kwam de buurman 'm vanavond afleveren. En dat in een anonieme hoofdstedelijke flat!

Het 'je was niet thuis' briefje was trouwens van een fietskoerier, dus excelsior is ook nog eens verantwoord bezig!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:28:57 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170488441
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:33 schreef Reemi het volgende:

[..]

Gave hoes _O_
Er zitten nog een aantal andere grote tekeningen bij die je ook achter het gat in de hoes kan stoppen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:19:02 #244
141482 Q.
JurassiQ
pi_170489748
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb zelfs nog uren verspild door niet thuis te zijn. Gelukkig kwam de buurman 'm vanavond afleveren. En dat in een anonieme hoofdstedelijke flat!

Het 'je was niet thuis' briefje was trouwens van een fietskoerier, dus excelsior is ook nog eens verantwoord bezig!
Ik haat je.
For great justice!
  woensdag 26 april 2017 @ 08:42:33 #245
141482 Q.
JurassiQ
pi_170492600
Wie heeft de tekst hier van?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-8391055-a1555974

Kut-NRC staat niet meer op Blendle.
For great justice!
  woensdag 26 april 2017 @ 09:47:24 #246
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_170493398
quote:
5s.gif Op woensdag 26 april 2017 08:42 schreef Q. het volgende:
Wie heeft de tekst hier van?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-8391055-a1555974

Kut-NRC staat niet meer op Blendle.
;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170496390
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallohallo

[ afbeelding ]
Shit als ik dat had geweten had ik die ook besteld.
die twee dagen wachten is echt een hel!
Gegroet!
pi_170506013
Hier is ie er ook O+

Edit: en na cd en plaat luisteren ook weer eens de Vathorstfilm gekeken :s)

[ Bericht 44% gewijzigd door MevrouwPuff op 26-04-2017 22:18:06 ]
pi_170529424
Weet iemand of het gelijk na 00:00 te streamen is?
Zit er echt al heel de dag op te wachten :)
Gegroet!
pi_170534724
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:12 schreef Zspirit het volgende:
Weet iemand of het gelijk na 00:00 te streamen is?
Zit er echt al heel de dag op te wachten :)
Denk het wel. Zit er ook op te wachten samen met die van Gorillaz :P
  vrijdag 28 april 2017 @ 00:28:30 #251
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_170535399
Hij staat op Spotify :)
  vrijdag 28 april 2017 @ 08:57:23 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_170537670
Ik luister hem nu al een paar dagen en ben helemaal verliefd. O+

Hoogtepunten:
* Tienduizend Zwaluwen
* Trein Vuur Dageraad
* De Kleine Symfonie
* Hij Danst
For great justice!
  vrijdag 28 april 2017 @ 10:20:35 #253
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_170538785
Ik luister nu De Kleine Symfonie weer. Die speelde hij ook in Wageningen, wat een prachtig nummer is dat _O_
pi_170540186
De eerste luisterbeurt. Ben benieuwd! Al een aantal nummers gehoord bij zijn theater tour.
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:24:35 #255
52513 whosvegas
The Trickster
pi_170546704
Nu het nieuwe album aan het luisteren
Morgen maar eens een kaartje voor Doornroosje scoren
Are you nuts??
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:01:23 #256
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170548485
Dageraadplein... O+ O+ O+
  Moderator vrijdag 28 april 2017 @ 19:08:03 #257
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:42:15 #258
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_170550888
Tienduizend Zwaluwen O+
Smile like you mean it
www.wefut.com
  zondag 30 april 2017 @ 20:41:05 #259
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170594333
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:08 schreef Slobeend het volgende:
Stefan en Lisette is geweldig.
Ja, ik weet alleen niet zeker hoe ik de tekst moet interpreteren, maar zingt hij aan het begin en het eind nou over hoe ze samen morsdood op een kerkhof liggen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 21:16:45 #260
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_170595497
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja, ik weet alleen niet zeker hoe ik de tekst moet interpreteren, maar zingt hij aan het begin en het eind nou over hoe ze samen morsdood op een kerkhof liggen?
Op het stille veld bedoel je dan?
Denk niet dat daar een kerkhof mee wordt bedoeld. Stefan is wel dood ja, want in die auto. Maar Lisette niet lijkt me. Want 'Toen alles om haar heen zich van een naam ontdeed' en 'Zoals hij haar dan soms lachen deed
Kon toen niemand iemand anders nog.'
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 21:29:11 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_170595945
Maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen, het blijft toch Spinvis uiteindelijk.
  zondag 30 april 2017 @ 21:42:03 #262
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170596361
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:29 schreef Slobeend het volgende:
Maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen, het blijft toch Spinvis uiteindelijk.
Ja, elke keer dat ik die eerste paar regels hoor die op het eind terugkomen zie ik een kerkhof voor me. Dat mager als het ochtendlicht omdat ze aan het vergaan zijn, de wereld is een verre ster als verwijzing naar de hemel. Nu al een schitterend en fascinerend liedje.

Ik zie dat het album op musicmeter ook al wordt overladen met complimenten. :)
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 21:51:38 #263
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_170596639
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 21:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja, elke keer dat ik die eerste paar regels hoor die op het eind terugkomen zie ik een kerkhof voor me. Dat mager als het ochtendlicht omdat ze aan het vergaan zijn, de wereld is een verre ster als verwijzing naar de hemel. Nu al een schitterend en fascinerend liedje.

Ik zie dat het album op musicmeter ook al wordt overladen met complimenten. :)
Bizar hoog gemiddelde ja. Zal vast nog wel dalen. Ik heb voorganger Tot Ziens Justine Keller 5 sterren gegeven, deze 4,5 tot nu toe.
  zondag 30 april 2017 @ 22:14:27 #264
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_170597351
Mijn eerste indruk van het nieuwe album is ook erg goed. Mijn favoriet op dit moment is 'De Kleine Symfonie'. Schitterend liedje.
pi_170606613
prachtig album!
Wat betreft de interpretatie van Stefan en Lisette, hierovor moet ik toch eens de lyrics erbij hebben en rustig lezen. Leuk hoe cyptisch de teksten van Spinvis kunnen zijn.
Gegroet!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2017 @ 19:00:09 #266
862 Arcee
Look closer
pi_170619168
Mijn bescheiden mening, na een aantal luisterbeurten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Album review


Ergens toen

Opening van het album en tevens inspiratie / basis voor de titelsong.
Toont maar weer het mooie dromerige karakter van Spinvis

Hallo, Maandag

Drammerig en herhalend. Eigenlijk een beetje zoals de maandag zelf.
Minste nummer van het album.
Wel een lekkere einde met gitaar.

Van de bruid en de zee

Na de maandag kom je heerlijk tot rust met dit nummer.
De synthesizer leid je hier binnen.
Een lied over het afscheid.
Mij te droevig :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artis

Platenpluggers, opgelet:
Dit is de single van het nieuwe album.
Wat niet per definitie het beste nummer.
Popnummer, waar het tempo er goed inzit.
Het heeft ook iets herhalend, net als Kom terug, en Hallo Maandag.
Wel catchy melodie. Fijn einde met blaasinstrumenten.

Tienduizend zwaluwen

Ook alweer zo'n droevig nummer :'(
Maar zo mooi en kwetsbaar!

Stefan en Lisette

Op mijn zoektocht naar de nieuwe Spinvis parels, bleef ik onmiddelijk hangen bij Stefan en Lisette.
Dit is prachtig. Een feest om naar te luisteren.
Alles klopt! De tekst sluit naadloos aan op de muziek.

Eerste gedachte: Holy shit, die Stefan is toch mooi ge-friendzoned door Lisette :D
Tweede gedachte: Wat een verhaal! Wat een prachtige tekst. En wat een melancholie ten top; heerlijk! Favoriet van het album!
Derde gedachte: Stefan is de broer van Ronnie (!!) :o Zou hij in de toekomst nog vaker langskomen?

Nachtwinkel

Variant op Lotus Europa; met Saartje.in de hoofdrol
Gesproken dus, en niet gezongen.
Hier moet je van houden. Ik ben hier geen liefhebber van

De kleine symfonie

De naam verklapt het nummer al een beetje.
Wel enigszins herhalend van karakter.

Dageraadplein

Wat een vrolijk nummer :+
Alsof je zelf op een plein zit vol vrolijke mensen.

Maar zoals altijd, komt hier ook weer de melancholische twist om de hoek kijken.
En daar maak je mij heel blij mee :D
Dezelfde vrolijkheid / melancholie - mix als bij 'We vieren het toch'

Alles Is

Hier ligt het tempo laag.
Droevig nummer.
Verder niet veel over te melden :@

Wat blijft

Hé, een duet met Saartje :o
Die hadden we nog niet eerder gehoord.
Best aardig.

Trein Vuur Dageraad

De titelsong van het album.
En met recht, mag ik wel zeggen.
De intro diende als inspiratie.

Met het wonderschone refrein:

'Tussen liefde aan de linkerkant
En rechts de eeuwigheid

En in ieder land een vaderland
Een overkant en jij

bent de trein / het vuur / de dageraad'

7 minuten lang kippenvel. Nuff said :7

Hij Danst

Lijkt een beetje op Jij Wint.
Rustig, kalm, kabbelt zachtjes voort.

Serenade

Outro van het album
pi_170651223
Wat een helden zijn het toch!!

Gister waren ze spelen in België en wat is dat mooi opgenomen zeg!!!!

Wie kan mij verblijden dit bijna 2 uur durende concert van de link met beeld en geluid van het internet af te halen. Dit wil ik graag voor in mijn archief.

https://www.facebook.com/radio1be/videos/10155121378981101/

[ Bericht 3% gewijzigd door Mossels op 03-05-2017 13:14:59 ]
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:12:00 #269
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170652026
Oeh die ga ik thuis ook eens proberen te downloaden, nu eerst genieten van een uurtje spinvis live.
Bedankt voor het delen!
Gegroet!
pi_170652500
quote:
Dank voor meedenken.

Firefox via extencie "flashgot all" heeft het ook voor mij al kunnen downloaden (beeld lijkt wel tikje mindere kwaliteit maar de geluidkwaliteit lijkt behouden.....
Ik moet het nog eens even zeggen.... BRILJANT concert. Bijna 2 uur onafgebroken!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mossels op 03-05-2017 11:59:49 ]
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:00:43 #272
141482 Q.
JurassiQ
pi_170652667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:57 schreef Mossels het volgende:
Wat helden zijn het toch!!

Gister waren ze spelen in België en wat is dat mooi opgenomen zeg!!!!

Wie kan mij verblijden dit bijna 2 uur durende concert van de link met beeld en geluid van het internet af te halen. Dit wil ik graag voor in mijn archief.

https://www.facebook.com/radio1be/videos/10155121378981101/
Nice!
For great justice!
pi_170653243
Iemand nog de beelden van Spinvis bij DWDD van de week? :)
pi_170653245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:57 schreef Mossels het volgende:
Wat helden zijn het toch!!

Gister waren ze spelen in België en wat is dat mooi opgenomen zeg!!!!

Wie kan mij verblijden dit bijna 2 uur durende concert van de link met beeld en geluid van het internet af te halen. Dit wil ik graag voor in mijn archief.

https://www.facebook.com/radio1be/videos/10155121378981101/
Heb geen facebook ;*(
pi_170653315
quote:
4s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb geen facebook ;*(
Ook zonder Facebook account te bekijken hoor. Ik heb ook geen Facebook.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:21:40 #276
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170662510
Het concert staat inmiddels ook op YouTube:

  donderdag 4 mei 2017 @ 18:01:20 #277
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_170686617
Net het album voor het eerst op mijn gemak beluisterd. Ik heb de luxe editie gekocht, dus met al die kaarten. Prachtig album. Ik moet er wel nog een paar keer naar luisteren voordat het "zit", maar ik hoor veel moois. "Nachtwinkel" had ik al gehoord tijdens "Oogcontact van de Eenzaamste Soort", in 2015. Mooie, cryptische teksten weer. Ik ben zeer onder de indruk. Nu maar hopen dat we niet wéér 6 jaar op een opvolger hoeven te wachten..
.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 18:03:11 #278
6536 dwerg
chagrijn
pi_170729152
Ja!
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 22:05:07 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_170734258
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:03 schreef dwerg het volgende:
Ja!
For great justice!
  Moderator dinsdag 9 mei 2017 @ 19:07:47 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170805373
Ik vind het weer een mooi album :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_170805523
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:21 schreef freako het volgende:
Het concert staat inmiddels ook op YouTube:

Luister ik nu!
pi_170830596
Was een paar weken weg, met wat vertraging begonnen aan het nieuwe album. Tot nu toe steekt Stefan en Lisette er voor mij bovenuit maar over het geheel genomen wederom sowieso een prachtig album. Alleen Nachtwinkel stoort me een beetje. Die stem is toch die Saartje die altijd cello speelt? Vond haar af en toe al nummers live verneuken door een te grote inbreng en nu krijgt ze nog een liedje ook.
What Would Goku Do
pi_170830664
Ik vind haar ook irritant ja. Oprotten.
Alle live optredens verpest ze ook.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2017 16:40:51 ]
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:48:59 #284
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170830801
Vet mee oneens.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_170831557
Ik vind dat nummer ook de enige misser op de plaat. (ik vind Lotus Europa wel fantastisch)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:48:41 #286
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_170838644
quote:
4s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:40 schreef Leonos het volgende:
Ik vind haar ook irritant ja. Oprotten.
Alle live optredens verpest ze ook.
Niet zo tegen Saartje
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:21:34 #287
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_170841428
Saartje is geweldig. Een ontzettend leuk en aardig mens. Heb zelfs de kinderliedjes-cd die ze gemaakt heeft. "Nachtwinkel" is gewoon van een ander kaliber dan de andere nummers op de cd. Daar kan Saartje weinig aan doen. Erik had het ook gezongen kunnen hebben en dan viel het nog steeds uit de toon. Dat Saartje het zingt, met die smeuïge Vlaamse tongval, vind ik dan weer wat hebben.

Ik heb geloof ik ergens gelezen dat het de bedoeling was dat het album meer nummers (of misschien alleen maar) zoals "Nachtwinkel" zou bevatten, maar dat dat plan gaandeweg het proces aan de kant geschoven is. Daar ben ik dan wel weer blij om.

Ik blijf het nog steeds een steengoed album vinden!
.
pi_170844207
Ik vind nachtwinkel ook tof maar past niet zo goed op de plek op de plaat denk ik.
Gegroet!
pi_170890495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Saartje is geweldig. Een ontzettend leuk en aardig mens. Heb zelfs de kinderliedjes-cd die ze gemaakt heeft. "Nachtwinkel" is gewoon van een ander kaliber dan de andere nummers op de cd. Daar kan Saartje weinig aan doen. Erik had het ook gezongen kunnen hebben en dan viel het nog steeds uit de toon. Dat Saartje het zingt, met die smeuïge Vlaamse tongval, vind ik dan weer wat hebben.

Ik heb geloof ik ergens gelezen dat het de bedoeling was dat het album meer nummers (of misschien alleen maar) zoals "Nachtwinkel" zou bevatten, maar dat dat plan gaandeweg het proces aan de kant geschoven is. Daar ben ik dan wel weer blij om.

Ik blijf het nog steeds een steengoed album vinden!
Leuk en aardig mens luister ik geen muziek voor.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:42:30 #290
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170893252
Als je 11 jaar terugleest zie je posts van users die in haar bloesje konden kijken, misschien overtuigt dat je.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_170896877
Vlaamse tongval? Eerder iets uit het oostblok. Ik weet niet wat het verhaal bij Yoko Ono was maar als ik de referenties ernaar in films en series enzo goed begrijp zijn er mensen die haar verwijten dat zij John Lennon's muzikale productie verkeerd beïnvloed heeft. Als het zo doorgaat zie ik die Saartje ook als zo iemand.
What Would Goku Do
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:00:22 #292
141482 Q.
JurassiQ
pi_171004258
Ik stond gisteren op een meter van Saartje en even extra goed opgelet maar die is me toch flink aan het multitasken tijdens zo'n optreden. Ik denk dat Erik niet eens meer zonder haar kan.
For great justice!
pi_173757377
Op naar Spinvis 'solo' in Scheltema (Leiden)!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_173757584
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:44 schreef svann het volgende:
Op naar Spinvis 'solo' in Scheltema (Leiden)!
Shit, zeg je nu pas :(
pi_173757748
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:55 schreef Leonos het volgende:

Shit, zeg je nu pas :(
Is al een tijdje uitverkocht.
Er schijnt wel een reservelijst te zijn.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 15 november 2017 @ 10:04:45 #297
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175083046
Ik wilde even zeggen dat het nummer 'Trein Vuur Dageraad' supermooi is.

Verkapte tvp.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_175083150
quote:
17s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:04 schreef Bupatih het volgende:
Ik wilde even zeggen dat het nummer 'Trein Vuur Dageraad' supermooi is.

Verkapte tvp.
Graag gedaan.
  woensdag 15 november 2017 @ 10:40:18 #299
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175083761
Was deze al gepost? Zo nee, bij dezen:

Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 15 november 2017 @ 10:45:22 #300
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175083870
"Hij was een rare en nogal lui, zij was een weegschaal en was nogal mooi"

_O_

Over de afloop van dit pareltje: Lisette is natuurlijk doodziek (en wellicht ook dood).

"Haar bed stond in de keuken en het was gewoon zoals het was"

En oh, ja, die blazer halverwege O+

En oh ja "Ze zeggen dat een ziel soms verdwaalt" O+

Stefan komt om bij een auto-ongeluk. Allebei dood "Op het stille veld", dus naast elkaar begraven.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 12:08:39 #301
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175085425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:45 schreef Bugno het volgende:
"Hij was een rare en nogal lui, zij was een weegschaal en was nogal mooi"

_O_

Over de afloop van dit pareltje: Lisette is natuurlijk doodziek (en wellicht ook dood).

"Haar bed stond in de keuken en het was gewoon zoals het was"

En oh, ja, die blazer halverwege O+

En oh ja "Ze zeggen dat een ziel soms verdwaalt" O+

Stefan komt om bij een auto-ongeluk. Allebei dood "Op het stille veld", dus naast elkaar begraven.
Geweldig nummer he.

Maar haar bed staat in de keuken bij Stefan he, ik had dacht opgevat als, ze bleef bij hem logeren oid. Of zouden ze toch een relatie hebben gekregen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')