Is het ook, net zoals minecraft, even leuk voor een paar uurtjes, maar daarna heb je het wel gezien. Is het opzetten van een server inmiddels makkelijker geworden? want dat was nogal een bitch....quote:Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef FS1986NL het volgende:
Ik weet echt niet wat ik me moet voorstellen van Terraria.![]()
In mijn eentje lijkt me dat spel echt oersaai om te doen.
Man, in Minecraft kun je dagen op dagen (op dagen) slijten.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef bigbass het volgende:
[..]
Is het ook, net zoals minecraft, even leuk voor een paar uurtjes, maar daarna heb je het wel gezien. Is het opzetten van een server inmiddels makkelijker geworden? want dat was nogal een bitch....
Ik heb echt nooit een idee wat ik in godsnaam moet gaan bouwenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:40 schreef Quir het volgende:
[..]
Man, in Minecraft kun je dagen op dagen (op dagen) slijten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Noah's_Arkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:52 schreef rubbels het volgende:
[..]
Ik heb echt nooit een idee wat ik in godsnaam moet gaan bouwen
Iemand toevallig een ideetje?
Eehm, lijkt me nog net iets te moeilijk (groot)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:14 schreef mschol het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Noah's_Ark
incl beesten
ach.. wat is moeilijk...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:22 schreef rubbels het volgende:
[..]
Eehm, lijkt me nog net iets te moeilijk (groot)
Ik heb gehoord dat het als Minecraft is, er bosses te verslaan zijn, en het leuker is om het met iemand te spelen. En je hebt het ongeveer ' uit' als je alle bosses verslagen hebt.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef FS1986NL het volgende:
Ik weet echt niet wat ik me moet voorstellen van Terraria.![]()
In mijn eentje lijkt me dat spel echt oersaai om te doen.
Kan je ook via de online modus spelen met mensen via het internet?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:00 schreef Marnixos het volgende:
Jup. Ik heb Terraria veel voor die "nieuwere" versie (edit: dus toen hij nog "beta" was ofzo) gespeeld en het is in je eentje geen kut aan. Het is leuker met max. 5 vrienden een stadje op te bouwen en van daaruit ondergronds te gaan exploren en bosses zoeken etc.
Alleen als je het IP-adres van de host hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:28 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Kan je ook via de online modus spelen met mensen via het internet?
2,50 voor een ouwe game is geen geld?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:05 schreef fwokker het volgende:
[..]
Fout, de orginele Painkiller (Black) is een bazenspel en 2,50 is geen geld.
Voor Painkiller is 2,50 nog wel een koopje, jammer van een verschrikkelijke bug. Vroeg in het spel kom je een touwbrug tegen waarvan de fysics kut zijn. Na 10 pogingen ben ik er 5 keer doorheen gevallen, 4 keer gelanceerd en dood gevallen en 1 keer langsgekomen en neergeknald.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
2,50 voor een ouwe game is geen geld?
Ik zou enkel voor Flatout Ultimate Carnage gaan, FO3 vond ik teleurstellend.quote:
Ja.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:25 schreef rubbels het volgende:
Klopt het dat dit de goede volgorde is:
Half-Life 2
Half-Life 2 Episode 1
Half-Life 2 Episode 2
Heb je al je downloadregio veranderd? Misschien helpt dat!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:51 schreef Salamando het volgende:
Als ik Sonic Generations wil installeren zegt ie 'no Steam content servers are currently configured to deliver content for this game. This will be corrected soon. Please try again in a few minutes. Is nu al een uur zo.
Ja net twee keer geprobeerd, helpt nietquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:17 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Heb je al je downloadregio veranderd? Misschien helpt dat!
Ja bij mij krijg ik Steam ook niet opgestart, something happening?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:53 schreef Salamando het volgende:
Op het forum stond dat je dan een .blob file moest verwijderen en je steam opnieuw op moest starten, nu kan ie mijn steam niet updaten omdat steam unavailable is.
Hij heeft bij mij wel geupdate, steam zelf doet het ook gewoon bij mij. Maar kan het nog steeds niet installeren vanwege dezelfde error messagequote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja bij mij krijg ik Steam ook niet opgestart, something happening?
eff ctrl+f5quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:36 schreef Hooidraad het volgende:
Ik kan niet inloggen, krijg steeds dit te zien:
[ afbeelding ]
steam is gewoon aan het kutten nuquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:38 schreef VelitoX het volgende:
\o/ Ik heb 3e prijs gewonnen bij de steam holiday gift pile... (met 5 kooltjes die ik overhad ofzo).
Valve Complete Pack.... Nou had ik daar al sommige dingen van, maarja, bijvoorbeeld portal 1 en 2 nog nie (en left4dead 1/2 nog nie) enzo. (Nou heb ik wel Orange Box voor ps3, maarja nu ook voor pc dus haha).
Kan nu alleen niet Portal installeren "steam server is busy", wil ut op pc doen ipv ps3 hahaha.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:45 schreef FS1986NL het volgende:
Ik heb nog een 50% en een 33% bon van Valve
Zou ik van beiden de 50% off Valve kunnen krijgen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef Boe-man het volgende:
Hier ook nog 50% en 33% op valve games, en 50% op Black ops
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:45 schreef rubbels het volgende:
[..]
[..]
Zou ik van beiden de 50% off Valve kunnen krijgen?
Moet je mijne hebben? Kan hem nu geven.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:45 schreef rubbels het volgende:
[..]
[..]
Is goed, ik add je wel even op steam danquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:45 schreef rubbels het volgende:
[..]
[..]
blackops heb ik ook wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:53 schreef FS1986NL het volgende:
Heeft hier iemand toevallig nog een 50% coupon voor COD Black Ops over?
Ik heb nog een 33% en 50% Valve coupon, en een 50% Oddbox coupon.
niets, geef je steamnaam maar, dan trade ik hem wel.quote:
Ferry_1986NL is mijn Steamnaam.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:01 schreef Boe-man het volgende:
[..]
niets, geef je steamnaam maar, dan trade ik hem wel.
Of je moet football manager hebben
Vermakelijkquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:39 schreef borisz het volgende:
Titan Quest. Is het wat?
Dagaanbieding..
Te kort, saai en het is uitgebracht door Ubisoft, nuff said.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:17 schreef Marnixos het volgende:
From Dust voor 5 euro! Iemand misschien ervaringen met dit spel?
Jep. Erg leuk. Heb me zeker een uur of 30 vermaakt met dat spel. Het is wel smaak-afhankelijk, maar als je Black & White etc. leuk vindt, zeker doen!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:17 schreef Marnixos het volgende:
From Dust voor 5 euro! Iemand misschien ervaringen met dit spel?
Niets moet hequote:Op woensdag 25 januari 2012 09:22 schreef Morthill het volgende:
Moet ik een bundel kopen terwijl ik Double D en The First Encounter al heb liggen
Het is een beetje goedkoop dat het niet de HD-versies zijn van The First/Second Encounter...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:58 schreef SpankmasterC het volgende:
Serious Sam: The Random Encounter is érg tof trouwens, en nu goedkoop te krijgen via www.indieroyale.com !
Ik speelde vroeger geregeld Populous wat op Black & White lijkt, dus ik ga 'm halenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Jep. Erg leuk. Heb me zeker een uur of 30 vermaakt met dat spel. Het is wel smaak-afhankelijk, maar als je Black & White etc. leuk vindt, zeker doen!
Ook is er een soort sandbox-level, waarin je zelf een wereld kan maken met vulkanen, tsunami's, bergen, rivieren.
de gameplay video's lijken anders meer op een standaard platformer?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Jep. Erg leuk. Heb me zeker een uur of 30 vermaakt met dat spel. Het is wel smaak-afhankelijk, maar als je Black & White etc. leuk vindt, zeker doen!
Ook is er een soort sandbox-level, waarin je zelf een wereld kan maken met vulkanen, tsunami's, bergen, rivieren.
Ja dat is lame idd....quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Het is een beetje goedkoop dat het niet de HD-versies zijn van The First/Second Encounter...
Daar zitten tenminste nog wat mensen op de servers.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Het is een beetje goedkoop dat het niet de HD-versies zijn van The First/Second Encounter...
niet het maken kan je echt uitschakelen, maar shortcut key kan je wel weg halen..quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:45 schreef FS1986NL het volgende:
Bestaat er een optie of een tooltje om in Steam de screenshots uit te schakelen?
Ik wou net even GTA IV online spelen, maar Steam blijft maar screenshots maken. Terwijl het bij andere spellen niet gebeurd, en ik word er nu toch wel een beetje gestoord van.
Want voor je het weet heb je 5000 screenshots op je PC staan.
DRMquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:38 schreef Eenskijken het volgende:
Meh... ik wil dus Kingdom of Amalur op steam kopen, maar nu lees ik weer dat je dat moet activeren met een EA account en je online moet zijn enzo >.< ik heb daar helemaal geen zin in. het is toch een single player RPG? Waarom heb ik dan internet connectie nodig met activation?
origin is niet per definitie slecht.. het grootste nadeel tot nu toe vind ik het feit dat ze inconsistent zijn met het download systeem:quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:52 schreef fwokker het volgende:
Omdat Steam een bazenprogramma is en Valve wil je leven beter maken. En 12 euro is veel te weinig geld om Origin te gaan gebruiken.
Originquote:Op donderdag 26 januari 2012 01:08 schreef mschol het volgende:
[..]
origin is niet per definitie slecht.. het grootste nadeel tot nu toe vind ik het feit dat ze inconsistent zijn met het download systeem:
bij het merendeel van de spellen download je een ISO en vervolgens installeer je het spel (alle sims 3 delen tot nog toe)
en bij sommige download je het spel a la steam (dus na download direct spelen)
Meeste mensen vergeteb dat Steam al een DRM is. Waarom lui doen en EA Account nodig hebben + activatie.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:39 schreef Morthill het volgende:
[..]
DRM
zolang het voor activation is, blah. Je moet het toch ook downloaden via steam, dan moet je heel wat langer online zijn en daarna activeer je direct. Volgens mij ben je nu echt problemen aan het zoeken.
Downloaden als ISO? Lolquote:Op donderdag 26 januari 2012 01:08 schreef mschol het volgende:
[..]
origin is niet per definitie slecht.. het grootste nadeel tot nu toe vind ik het feit dat ze inconsistent zijn met het download systeem:
bij het merendeel van de spellen download je een ISO en vervolgens installeer je het spel (alle sims 3 delen tot nog toe)
en bij sommige download je het spel a la steam (dus na download direct spelen)
Www.gaikai.com, probeer het uit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:42 schreef rubbels het volgende:
Is er hier iemand die The Witcher 2 heeft?
Is ie leuk/goed?
Ja, één van de beste (Oost-)Europese RPGs van vandaag.quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:42 schreef rubbels het volgende:
Is er hier iemand die The Witcher 2 heeft?
Is ie leuk/goed?
Even iets meer uitleg, want gaikai is awesome, vbia gaikai kan je de demo uitproberen zonder het spel te hoeven downloaden of te installeren, het is zo'n streaming service, een beetje gaming on demand zeg maar. Je speelt het spel niet op je eigen PC, maar je stuurt je muis+keyboard input naar de servers van Gaikai, daar draait het spel en die stuurt de beelden weer terug naar jouw PC. Beeldkwaliteit is dus wat minder dan als je het spel op je eigen PC draait, maar voordeel is dat je binnen een paar seconden de demo aan het spelen bent!quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Www.gaikai.com, probeer het uit.
Heel het spel is wennen, het gebruiken van potions is een ritueel op zich en het vechten/de besturing gaat in het begin vaak gepaard met een parade aan scheldwoorden, maar op den duur lukt het wel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:23 schreef rubbels het volgende:
Ik vind de besturing best wel moelijk als ik de demo speel, maar dat went toch nog wel?
mja, je download niet een iso bestand maar wel de inhoud van een iso..quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:32 schreef rubbels het volgende:
[..]
Downloaden als ISO? Lol
Alleen nog maar direct spelen na downloaden gehad...
Heb je dan geen enorme lag?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:48 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Even iets meer uitleg, want gaikai is awesome, vbia gaikai kan je de demo uitproberen zonder het spel te hoeven downloaden of te installeren, het is zo'n streaming service, een beetje gaming on demand zeg maar. Je speelt het spel niet op je eigen PC, maar je stuurt je muis+keyboard input naar de servers van Gaikai, daar draait het spel en die stuurt de beelden weer terug naar jouw PC. Beeldkwaliteit is dus wat minder dan als je het spel op je eigen PC draait, maar voordeel is dat je binnen een paar seconden de demo aan het spelen bent!
Wel een beetje, maar ik vond het best uit te houden! Het is natuurlijk wel beter op je eigen PC, maar om ff een indruk van een spel mee te krijgen is het best sjiek!quote:
off topic muchquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef 2Happy4U het volgende:
Het moment van de waarheid is aangebroken.
Sith Inquisitor of Jedi Consular?
De caster versie trouwens.
Briljant!quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:48 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Even iets meer uitleg, want gaikai is awesome, vbia gaikai kan je de demo uitproberen zonder het spel te hoeven downloaden of te installeren, het is zo'n streaming service, een beetje gaming on demand zeg maar. Je speelt het spel niet op je eigen PC, maar je stuurt je muis+keyboard input naar de servers van Gaikai, daar draait het spel en die stuurt de beelden weer terug naar jouw PC. Beeldkwaliteit is dus wat minder dan als je het spel op je eigen PC draait, maar voordeel is dat je binnen een paar seconden de demo aan het spelen bent!
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:38 schreef Wooninck het volgende:
Valve, het bedrijf achter het populaire gamedistributienetwerk Steam voor Windows en Mac heeft een mobiele app uitgebracht. Steam Mobile is op iPhone en Android te installeren en brengt je in contact met de Steam-community. Je kunt chatten met je Steam-vrienden, bladeren door de communitygroepen en gebruikersprofielen en het laatste gamenieuws lezen. Ook blijf je op de hoogte van koopjes op het Steam-netwerk.
http://store.steampowered.com/mobile![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
Je krijgt binnenkort een mailtje met je beta code, werd je volgens mij ook verteld toen je inlogde.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:47 schreef Bart het volgende:
Hij zegt dat ik niet part of the beta ben, wat is dat nou weer voor klets.
Nee, ik zie alleen een rode tekst: Account not part of the betaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef Wooninck het volgende:
[..]
Je krijgt binnenkort een mailtje met je beta code, werd je volgens mij ook verteld toen je inlogde.
Je bent pas baas als je meedoet met dota 2 betaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb toegang tot Steam Android beta
[ afbeelding ]
(massive) multiplayer gamesquote:Op zaterdag 28 januari 2012 01:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Dota een rpg noemen
Singleplayer-games
Same herequote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb toegang tot Steam Android beta
[ afbeelding ]
Dito.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:25 schreef Bart het volgende:
Alleen hommo's hebben toegang.
Dus, je wilt mijn invite wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
voor die steam app zeker! Voor dota wacht ik welquote:
Friend invite gestuurdquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:12 schreef Bart het volgende:
[..]
voor die steam app zeker! Voor dota wacht ik wel
Challenge friendship accepted.quote:
fag ga wegquote:Op maandag 30 januari 2012 19:57 schreef Berend. het volgende:
Heeft iemand nog een iOs steam invite voor deze jongen?
Ik wel. PM me je username even ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:57 schreef Berend. het volgende:
Even de WTF is... ervan kijken, ziet er wel interessant uit.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:25 schreef Morthill het volgende:
Hard Reset ontdekt, die wil je hebben
Dan zal het soberso wel een tof spel zijn. En uitdaging is ook een keertje leuk bij een shooter in plaats van buk hier en wacht totdat je health terug isquote:Op maandag 30 januari 2012 22:34 schreef Morthill het volgende:
Het is zoals Serious Sam ooit was, veel vijanden, absurde wapens, vaag verhaal, en enorm veel explosieve actie.
Bovendien is het geheel voor een moderne game best uitdagend. Dat wil zeggen ik speel eerst maar op normal, omdat ik anders meer dan 2 keer (of uberhaupt) dood ga per level.
Net de 'WTF is' ervan gekeken en ziet er zeker veelbelovend uit. Maar koop 'm nu nog even nietquote:Op maandag 30 januari 2012 22:41 schreef Morthill het volgende:
Bukkenje kan niet eens bukken in de game. I shit you not, er is geen crouch.
Deel 1 en 2 van Hard Reset?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wel eerst ff Deel 1 en 2 spelen natuurlijk
Twijfelde al bij de sale, maar ik wacht wel tot de volgende salequote:Op maandag 30 januari 2012 22:25 schreef Morthill het volgende:
Hard Reset ontdekt, die wil je hebben
Ik volg het ook niet helemaal.quote:
Heb gehoord dat Hard Reset best (te) kort is. De enige reden dat ik hem nog niet gehaald heb...quote:Op maandag 30 januari 2012 22:34 schreef Morthill het volgende:
Het is zoals Serious Sam ooit was, veel vijanden, absurde wapens, vaag verhaal, en enorm veel explosieve actie.
Bovendien is het geheel voor een moderne game best uitdagend. Dat wil zeggen ik speel eerst maar op normal, omdat ik anders meer dan 2 keer (of uberhaupt) dood ga per level.
Als binnenkort bezitter van een smartphone zeg ik... "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!"quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:17 schreef Bart het volgende:
Die app is geniaal, kan mobiel games kopen.
Mooi manquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als binnenkort bezitter van een smartphone zeg ik... "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!"
V.
Hoezee.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Mooi man. Geen enkele aanbieding meer missen
.
Je wil geen aanbiedingen?quote:
Welke Hard Reset 1 en 2quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee ik bedoelde Hard Reset deel 1 en 2
Mac has no games.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:57 schreef Berend. het volgende:
Je bent duidelijk in de war met een ander franchise. HR is pas in september uitgekomen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee ik bedoelde Hard Reset deel 1 en 2
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
Welke Hard Reset 1 en 2Er is toch echt maar 1 Hard Reset op de PC.
Ehm er zijn toch echt 2 eerdere delenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:01 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk in de war met een ander franchise. HR is pas in september uitgekomen.
Patch 1.1 en 1.2 zeker.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Ehm er zijn toch echt 2 eerdere delen
Google zelf eens, want ik kan het niet vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Ehm er zijn toch echt 2 eerdere delen
Nee, het is echt Hard Reset. Google weet van niks, maar blijkbaar weet Clap meer. Dus Clap, verlicht ons met jouw wijsheid, welke versies van Hard Reset waren dat?quote:
Ik bedoelde dat hij dat dacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:07 schreef Morthill het volgende:
[..]
Nee, het is echt Hard Reset. Google weet van niks, maar blijkbaar weet Clap meer. Dus Clap, verlicht ons met jouw wijsheid, welke versies van Hard Reset waren dat?
Snap ikquote:
Grutjes, bij de designer staan ook geen voorgangers, trouwens.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
Snap ikmaar dat was dus al afgeschoten.
Dat, het gevecht met Atlas op normal is moeilijker dan menig level in CoD op hard of hoe die hoogste moeilijkheidsgraad ook maar weer heet. Niet dat dat veel zegt, want echt moeilijk is het nu ook weer niet, maar je loopt tenminste niet fluitend langs de bosses.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:02 schreef Tain het volgende:
Hard Reset isVoor het eerst in jaren weer een shooter waar een uitdaging inzit
Ik heb in de jaren '90 spellenlang zonder gekund.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:43 schreef Verbal het volgende:
Is het gebrek aan crouch en een vizier niet irritant?
V.
Vriend van me claimde dat level in 20 pogingen gehaald te hebben, mijn ego is doodquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:27 schreef fwokker het volgende:
Fuuuuuuck VVVVVV. Heb de veni vidi vici trinket gehaald en ik wil nu iets kapotmaken.
Niet dat ik weetquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:43 schreef Verbal het volgende:
Is het gebrek aan crouch en een vizier niet irritant?
V.
Dudequote:Op woensdag 1 februari 2012 23:04 schreef Arcadia het volgende:
Jamestown eerste level gehaald op Judgement en maar 4x geraakt![]()
[ afbeelding ]
Krijg ik via pm ditquote:Jeez just remove the sun. How hard can it be OMG!
quote:Sorry for the following caps, it's not me yelling, it's more for emphesis, just to clear that up.
If you reply without reading all of this, you might be missing something that completely makes your reply seem like you didn't read anything, most stuf is explained better at bottom.
LIGHT IS NOT GENERATED LIVE, EVERY BIT OF LIGHT IN THE MAP IS GENERATED IN SOMETHING CALLED LIGHTMAPS, THERE IS A LIGHTMAP FOR EVERY SINGLE SURFACE, THESE MAPS CONTAIN DIFFERENT LAYERS, WITH DIFFERENT VALUES BASED ON THE COMBINATION OF LIGHTS AROUND IT (ON/OFF). IF YOU MAKE IT CHANGE FROM DAY TO NIGHT AND BACK TO DAY (if given enough time) THEN (let's say you have 50 different levels of light between day and nighttime, that is 50* the number of lightmaps each face has, whhich will take about 50 times as long to load, take up 50 times the space, and take about 50 times the cpu usage, 50 times just about everything for a few freaking efects. when making maps you can't even have more than 3 lights that can be turned off because the number of lightmaps required is too large, each face can only hold so many layers, with the day to night and back to day you'd overload the engine, plain and simple, there is not way around it, it's not going to happen anythime soon, it's not only a limitation with the engine (which don't say it sucks because any engine would have similar limitations), but even some of the best computers in the world would get around maybe 5 FPS at the absolute max, with settings turned down low.
Plain and simple, no way around it, it would:
take a ton more space
take a lot more time to render each frame
require a lot more space on your drive
use a lot more cpu
probably would crash computer eventually.
It's completely understandable that you don't get what effects it would have, you're taking the entire game for granted, you think it's limitless in it's capabilities, nothing is, it's not as simpe as just removing a light, or changing the values, before this is even remotely possible Valve wouls need to have support in the Source engine for more than a few hundred lightmaps per face.
At this current point, not only is it impractcal to do it (if it did work) and is imposible until a completely new lighting system is introduced, which I don't see happening anytime in the near/far future, cauce then they'd have extremely major updates to go for every map, of every game, etc.
Here is how it works. let's only focus for not on completely on and completely off. let's say you have 3 lights near one surface that can turn on and off.
you have the following channels for the lightmap
1 = On, 0 = Off
2 to the 3'rd Power = 8:
000(1)
001(2)
010(3)
011(4)
100(5)
101(6)
110(7)
111(8)
now add one light with several different levels of brightness(lets say 5) you're have to do that 5 times, each one changing the one value. Everything grows exponetially.
"How hard can it be" Maybe eventually not too hard, but right now impossible. You can ask Valve yourself, you'll get a similar answer, only you may get more info as to why.
I am a mapper (new to it, but it's basic stuff), if you want I can make a very short video demonstrating that it is impossible to do this.
Ben benieuwd of hij nog een fakking tering lang bericht terug stuurtquote:Lol
tl;dr
I was trolling
I know how it works
lol
lol
olol
lololo
lo
lllololol
ol
o
l
lo
l
I have been a developer since UT '99
lol
lol
You wasted your time
lol
lololol
lol
lool
oloo
kthnxbai
What else is new?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zat te trollen op het L4D2 steam forum.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol het Steam forum
Ik zat te trollen op het L4D2 steam forum. Valve heeft een map gemaakt met allemaal zon en shit jeweetz in een zombiegame. ik dus zo van____!
Ik ging dus zo'n gast trollen zo van
[..]
Krijg ik via pm dit
[QUOTE=DreadKyller]Sorry for the following caps, it's not me yelling, it's more for emphesis, just to clear that up.
If you reply without reading all of this, you might be missing something that completely makes your reply seem like you didn't read anything, most stuf is explained better at bottom.
LIGHT IS NOT GENERATED LIVE, EVERY BIT OF LIGHT IN THE MAP IS GENERATED IN SOMETHING CALLED LIGHTMAPS, THERE IS A LIGHTMAP FOR EVERY SINGLE SURFACE, THESE MAPS CONTAIN DIFFERENT LAYERS, WITH DIFFERENT VALUES BASED ON THE COMBINATION OF LIGHTS AROUND IT (ON/OFF). IF YOU MAKE IT CHANGE FROM DAY TO NIGHT AND BACK TO DAY (if given enough time) THEN (let's say you have 50 different levels of light between day and nighttime, that is 50* the number of lightmaps each face has, whhich will take about 50 times as long to load, take up 50 times the space, and take about 50 times the cpu usage, 50 times just about everything for a few freaking efects. when making maps you can't even have more than 3 lights that can be turned off because the number of lightmaps required is too large, each face can only hold so many layers, with the day to night and back to day you'd overload the engine, plain and simple, there is not way around it, it's not going to happen anythime soon, it's not only a limitation with the engine (which don't say it sucks because any engine would have similar limitations), but even some of the best computers in the world would get around maybe 5 FPS at the absolute max, with settings turned down low.
take a ton more space
use a lot more cpu
It's completely understandable that you don't get what effects it would have, you're taking the entire game for granted, you think it's limitless in it's capabilities, nothing is, it's not as simpe as just removing a light, or changing the values, before this is even remotely possible Valve wouls need to have support in the Source engine for more than a few hundred lightmaps per face.
At this current point, not only is it impractcal to do it (if it did work) and is imposible until a completely new lighting system is introduced, which I don't see happening anytime in the near/far future, cauce then they'd have extremely major updates to go for every map, of every game, etc.
Here is how it works. let's only focus for not on completely on and completely off. let's say you have 3 lights near one surface that can turn on and off.
1 = On, 0 = Off
2 to the 3'rd Power = 8:
000(1)
001(2)
010(3)
011(4)
100(5)
101(6)
110(7)
111(8)
now add one light with several different levels of brightness(lets say 5) you're have to do that 5 times, each one changing the one value. Everything grows exponetially.
"How hard can it be" Maybe eventually not too hard, but right now impossible. You can ask Valve yourself, you'll get a similar answer, only you may get more info as to why.
I am a mapper (new to it, but it's basic stuff), if you want I can make a very short video demonstrating that it is impossible to do this.
wat zit jij die kerel z'n tijd te verspillen dan? dit is gewoon zondequote:
Ik reageer dus terug met dit
[..]
Ben benieuwd of hij nog een fakking tering lang bericht terug stuurt
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol het Steam forum
Ik zat te trollen op het L4D2 steam forum. Valve heeft een map gemaakt met allemaal zon en shit jeweetz in een zombiegame. ik dus zo van____!
Ik ging dus zo'n gast trollen zo van
[..]
Krijg ik via pm dit
Sorry for the following caps, it's not me yelling, it's more for emphesis, just to clear that up.
take a ton more space
use a lot more cpu
1 = On, 0 = Off
2 to the 3'rd Power = 8:
000(1)
001(2)
010(3)
011(4)
100(5)
101(6)
110(7)
111(8)
Behulpzame mensen trollen, beetje jammer dit. De volgende keer doet hij dit niet meer en verdwijnt er weer een stukje kennis voor de mensen die het WEL willen weten. Eigenlijk is het gewoon enorm triest wat je doet...quote:[..]
Ben benieuwd of hij nog een fakking tering lang bericht terug stuurt
V.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
Behulpzame mensen trollen, beetje jammer dit. De volgende keer doet hij dit niet meer en verdwijnt er weer een stukje kennis voor de mensen die het WEL willen weten. Eigenlijk is het gewoon enorm triest wat je doet...
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
Behulpzame mensen trollen, beetje jammer dit. De volgende keer doet hij dit niet meer en verdwijnt er weer een stukje kennis voor de mensen die het WEL willen weten. Eigenlijk is het gewoon enorm triest wat je doet...
Hij zit z'n eigen tijd te verspillenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:55 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
[..]
wat zit jij die kerel z'n tijd te verspillen dan? dit is gewoon zonde
beetje jammer dat die mensen de trol gewoon niet doorhebben... dat is eigenlijk nog veel jammerder..quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dat is echt een rip-off. Er word overal gezegt dat je zelf de prijs kunt bepalen. Maar je moet wel +$9 betalen voor alle games.quote:
Als je wacht tot een aanbieding krijg je hem ook wel voor minder volgens mij.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:04 schreef WC_Schaap het volgende:
Trouwens, ik heb nog een 50% off Valve coupon, en zit naar L4D2 te kijken. Nu is die 4-pack ook 50% off, dus dan kom ik op ¤7,50 per stuk.
Nu vraag ik me dus af of ik die 4 ga halen. Is er hier iemand die mee zou willen doen?
Het is geen gare aanbieding, het is een gare bundle.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:17 schreef Arcadia het volgende:
11 games + aantal albums voor 1/17 van wat je er op steam voor zou moeten betalen? Ja klinkt heel erg gaar...
Heb trouwens de 4de level gehaald op Judgement van Jamestown. En gauntlet mode op legendary.
My bad. Ach, het is voor het goede doel.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is geen gare aanbieding, het is een gare bundle.
Ik buig diepquote:Op maandag 6 februari 2012 14:41 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste level Jamestown op Judgement en een fucking credit over. In de top 100, exclusief de 1,4% cheaters in de lijst. Vind dit echt het beste wat ik ooit bereikt heb in mijn game geschiedenis. De hoeveelheid serotonine dat ik ervaar is onbeschrijflijk =p.
Heldquote:Op maandag 6 februari 2012 14:41 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste level Jamestown op Judgement en een fucking credit over. In de top 100, exclusief de 1,4% cheaters in de lijst. Vind dit echt het beste wat ik ooit bereikt heb in mijn game geschiedenis. De hoeveelheid serotonine dat ik ervaar is onbeschrijflijk =p.
Nicequote:Op maandag 6 februari 2012 14:41 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat jij daar het geduld voor hebt man!quote:Op maandag 6 februari 2012 21:31 schreef Arcadia het volgende:
http://steamcommunity.com(...)own?tab=achievements
En dat was dat, ik heb alle challenge levels gehaald (zie milestone 3 bij ach). Dat was om eerlijk te zijn een stuk makkelijker dan het laatste level op Judgement, gauntlet divine en judgement laat ik voor wat het is. Voor nu. Ik behoor tenminste tot de top 0,1% spelers van Jamestown, dus daar ben ik wel blij mee.
Werkt wel wat beter dan ik met mijn toetsenbordquote:Op maandag 6 februari 2012 16:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Gunner in combinatie met X360 controller
Jup, een 360 controller is wel een goede investering. Kun je al voor 25 euro krijgen bij internationale winkels en dan nog een receiver voor een tientje, werkt heel goed met en met verrassend veel spellen, werkt nagenoeg met alles wat voor Windows wordt geschreven, zoals emulators e.d.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:24 schreef Morthill het volgende:
[..]
Werkt wel wat beter dan ik met mijn toetsenbord
Net eentje besteld voor 31 inclusief bij 4allshop. Alleen niet draadloos, maar heb toch liever bedraad.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jup, een 360 controller is wel een goede investering. Kun je al voor 25 euro krijgen bij internationale winkels en dan nog een receiver voor een tientje, werkt heel goed met en met verrassend veel spellen, werkt nagenoeg met alles wat voor Windows wordt geschreven, zoals emulators e.d.
Bij de mediamarkt heb je er eentje met kabel voor minderquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jup, een 360 controller is wel een goede investering. Kun je al voor 25 euro krijgen bij internationale winkels en dan nog een receiver voor een tientje, werkt heel goed met en met verrassend veel spellen, werkt nagenoeg met alles wat voor Windows wordt geschreven, zoals emulators e.d.
Ehm, waarom niet? Waarom probeer je het niet gewoon ipv het hier te vragen? Mensen gaan je heus niet online bijten oid.quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:24 schreef redboyke het volgende:
heb net battlefield 3 uitgespeeld de singleplayer. die missies van dima vind ik toch de leukste en als copilot van die F16 denk ik vijandige vliegtuigen locken en missles afschieten <3
wat zijn de internet requirements om online te kunnen spelen
om multiplayer te kunnen spelen
mijn internet is
Download Speed: 990 kbps (123.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 149 kbps (18.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 92 ms
woensdag 8 februari 2012 0:22:44
zou dat genoeg zijn om online te kunnen spelen?
alvast bedankt
En dit heeft met Steam te maken omdat?quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:24 schreef redboyke het volgende:
heb net battlefield 3 uitgespeeld de singleplayer. die missies van dima vind ik toch de leukste en als copilot van die F16 denk ik vijandige vliegtuigen locken en missles afschieten <3
wat zijn de internet requirements om online te kunnen spelen
om multiplayer te kunnen spelen
mijn internet is
Download Speed: 990 kbps (123.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 149 kbps (18.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 92 ms
woensdag 8 februari 2012 0:22:44
zou dat genoeg zijn om online te kunnen spelen?
alvast bedankt
Inderdaad. Open anders gewoon een nieuw topic over je delayquote:Op woensdag 8 februari 2012 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
En dit heeft met Steam te maken omdat?
[PC - Battlefield 3] #80 - Waar we wachten op de nerf-update
Steam Workshopquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:46 schreef Marnixos het volgende:
Wat een geweldige add-on van Steam, "Steamworks". Werkt nu alleen nog voor Skyrim en Team Fortress 2, maar ik heb perfect werkende en gebruikersvriendelijke mods binnengekregen
Ziet er interessant uit, maar weet niet of ik 8 euro wil spenderen aan een interactieve film.quote:
jaquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:31 schreef Arcadia het volgende:
Morthill schrijf jij niet voor gamingonly?
Verre van, maar er is ook een jagged alliance topicquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:24 schreef Marnixos het volgende:
Jagged Alliance lijkt ontzettend erg op Company of Heroes als ik gameplay video's kijk
In het kort wel jaquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:18 schreef rubbels het volgende:
Met Audiosurf is het toch de bedoeling om van dezelfde kleur minimaal 3 vakjes aan elkaar vast te hebben?
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
Ok, dan speel ik het in ieder geval wel op de goede manierquote:
Lekker opgelet. Deze kerst álle GTA's in één pack gekocht voor 7,50quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:56 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft iemand een coupon voor GTA IV + Episodes of een andere manier om het voor een tientje te kopen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:57 schreef rubbels het volgende:
Heeft iemand dan toevallig een coupon voor Audiosurf?
bazenspel.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Arcadia het volgende:
Heb stiekem toch even Plants vs Zombies gekocht
Erg leukquote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Arcadia het volgende:
Heb stiekem toch even Plants vs Zombies gekocht
Ik kan de store niet meer bereiken via m'n browser, en Steam zelf is offline......quote:Op zondag 12 februari 2012 20:49 schreef totalvamp het volgende:
Ligt er bij iemand anders ook steam er uit? De forums enzo doen het niet. Steam zelf wil ook niks meer laden.
Nouja bij mij is hij er sinds net weer. Leek wel of hij uit de dns weg was ofzo.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:55 schreef rubbels het volgende:
[..]
Ik kan de store niet meer bereiken via m'n browser, en Steam zelf is offline......
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren...
Dat geloof ik inderdaad ook wel...quote:Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb gehoord als je dit helemaal afluistert en daarna je computer opnieuw start dat alles weer werkt
Inderdaad, ben gister begonnen met deel 1 waarna ik hem weer verwijderde (niks omdat het slecht was, alleen had er niet zo'n zin in). vond hem wel onderhoudend voor 3 kwartierquote:
je moet ook geen non-steam games aan steam toevoegenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Casino.Bob het volgende:
Alle non-steam games zijn uit mijn library verwijderd, ze dachten zeker dat ik niets te doen had.
10 NEUKENDE UREN???quote:Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb gehoord als je dit helemaal afluistert en daarna je computer opnieuw start dat alles weer werkt
Omdat?quote:Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet ook geen non-steam games aan steam toevoegen
Ik had BF2 gekoppeld aan steam als non-steam game maar werd steeds gekicked door die tyfus punkbusterquote:Op maandag 13 februari 2012 13:19 schreef rubbels het volgende:
[..]
Omdat?
Ik heb wel non-steam games. Gewoon omdat ik op bijv. Origin vriendloos benDus Origin aan Steam toegevoegd en nu met m'n Steam vrienden chatten tijdens BF3!
Huh, das vaag. Snap niet hoe Punkbuster dan last kan hebben van Steam, terwijl het wel werkt als je BF2 hebt als Steam game :Squote:Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik had BF2 gekoppeld aan steam als non-steam game maar werd steeds gekicked door die tyfus punkbuster
3rd party software. Punkbuster moest jaren geleden al op de schop (of schroot).quote:Op maandag 13 februari 2012 13:40 schreef rubbels het volgende:
[..]
Huh, das vaag. Snap niet hoe Punkbuster dan last kan hebben van Steam, terwijl het wel werkt als je BF2 hebt als Steam game :S
True, maar ik vermaak me ook prima met de gewone levelsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:39 schreef RacerDKB het volgende:
Killing Floor aardig wat uren ingestoken, zeker afgelopen kerstvakantie. Onwijs gaaf spel met een zooitje vrienden + voicechat.
Enige jammere wel is dat de themaweken leuker zijn dan het normale spel. Kerstzombies zijn zo veel gaver en leuker dan normale.
Voor die ¤2,69 of ¤4,08 als je de characters wilt (hoeft echt niet per se, meeste kan je toch pas bespelen na het unlocken van lastige achievements) zeker niet laten liggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
True, maar ik vermaak me ook prima met de gewone levelswat je zegt, met vrienden is het gewoon een feest.
geen idee, probeer dit eens:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:45 schreef Navida het volgende:
Ik zit vandaag op een nieuwe laptop, dus ik steam installeren en proberen in te loggen maar opeens kan ik niet meer inloggen de foutmelding is:
Kan geen verbinding maken met Steam-netwerk, er kan een probleem zijn met de internet verbinding of met het Steam-netwerk..
Maar mijn internet werkt gewoon zoals jullie zien.
Ik heb geprobeerd mijn firewall uitgeschakeld maar dat hielp niet.. op mijn vorige laptop deed hij het wel gewoon, en op mijn telefoon doet steam het ook gewoon.
Iemand enig idee waarom hij het op deze laptop niet doet?
Jij ookquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:45 schreef Navida het volgende:
Ik zit vandaag op een nieuwe laptop, dus ik steam installeren en proberen in te loggen maar opeens kan ik niet meer inloggen de foutmelding is:
Kan geen verbinding maken met Steam-netwerk, er kan een probleem zijn met de internet verbinding of met het Steam-netwerk..
Maar mijn internet werkt gewoon zoals jullie zien.
Ik heb geprobeerd mijn firewall uitgeschakeld maar dat hielp niet.. op mijn vorige laptop deed hij het wel gewoon, en op mijn telefoon doet steam het ook gewoon.
Iemand enig idee waarom hij het op deze laptop niet doet?
Steam keys?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://groupees.com/bemine
Goeie games voor welke prijs je ook wilt
Beetje lastig natuurlijk als de site gewoon zowat continue down is.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:49 schreef Berend. het volgende:
[..]
Misschien even lezen voordat je iets vraag? :3
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Prutsers die zonder serverkracht even denken Humble na te kunnen doen...quote:Our servers are overwhelmed by the popularity of our bundles. Please try refreshing the page in a minute or two.
terwijl het helemaal niet zulke intressante games zijnquote:Op zondag 19 februari 2012 11:15 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
[..]
Prutsers die zonder serverkracht even denken Humble na te kunnen doen...
Schijnt een erg goede "game" te zijn. Ik ga 'm zo ff proberen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:43 schreef FerryNL het volgende:
Iemand al eens Dear Esther geprobeerd?
Ben benieuwd of het wat is, het ziet er wel erg goed uit.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:20 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Schijnt een erg goede "game" te zijn. Ik ga 'm zo ff proberen.
Wat een kut serverquote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is een interactieve film.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:20 schreef invine het volgende:
Iemand al ervaring met Dear Esther? Ziet er tof uit!
Geen google checkout, dat wordt 'm niet helaasquote:Op maandag 20 februari 2012 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jep
Allemaal games van 10 euro voor welke prijs je wilt
Uiteraardquote:
Bij mij werkt het prima met gmail.quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:56 schreef Tain het volgende:
Iemand anders met dit probleem?
Ik heb Steam Guard geactiveerd op mijn account, maar als ik vanaf een andere pc inlog dan krijg ik nooit de verificatie e-mail in mijn gmail. Kreeg als oplossing om een nieuw e-mail adres aan te maken bij een andere provider, maar dit kan toch niet aan gmail liggen of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |