Idd, vaak zij het de lui die dan in R&P gaan klagen dat hun middelbare schoolvrienden zo saai zijn gewordenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:50 schreef Latent het volgende:
Alsof de mensen die hierover zeiken niet zo'n leven willen.Pure afgunst dit
Een student die niet op kamers zit maar iedere dag meteen na de les naar pappie en mammie gaatquote:Op maandag 16 januari 2012 17:58 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat is een spoorstudent dan?
En ja, ik studeer, zit op kamers maar ben absoluut geen corpsbal (zit ook niet bij een vereniging).
Spoorknor, niet "spoorstudent".quote:Op maandag 16 januari 2012 18:07 schreef Hexagon het volgende:
Een student die niet op kamers zit maar iedere dag meteen na de les naar pappie en mammie gaat
En daar is niets mis meequote:Op maandag 16 januari 2012 18:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een student die niet op kamers zit maar iedere dag meteen na de les naar pappie en mammie gaat
Nou, sorry hoor maar tot me 22e lekker spoorknorretje geweest en daarna in leuk huurappartementje gaan wonen. Totaal geen spijt van en al die figuren die allemaal zo nodig op een klein klote kamertje moesten, die hebben nu mooie studieschuld.quote:
Heb je vrienden of heb je daar geen behoefte aan?quote:Op maandag 16 januari 2012 18:53 schreef Piethur het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor maar tot me 22e lekker spoorknorretje geweest en daarna in leuk huurappartementje gaan wonen. Totaal geen spijt van en al die figuren die allemaal zo nodig op een klein klote kamertje moesten, die hebben nu mooie studieschuld.
Alsof op kamers gaan, garant staat voor meer lol dan bij je ouders wonen
Je sociale ontwikkeling tijdens je studie is ook belangrijk. Spoorknorren zijn over het algemeen de types die in het weekend uitgaan met hun 'kameraden' en niks moeten hebben van mensen die ze nieuw leren kennen.quote:
Het zit diep hequote:Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Heb je vrienden of heb je daar geen behoefte aan?
Over het algemeen wel, dat klopt inderdaad vaak wel.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je sociale ontwikkeling tijdens je studie is ook belangrijk. Spoorknorren zijn over het algemeen de types die in het weekend uitgaan met hun 'kameraden' en niks moeten hebben van mensen die ze nieuw leren kennen.
Afgunst.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:50 schreef Latent het volgende:
Alsof de mensen die hierover zeiken niet zo'n leven willen.Pure afgunst dit
Ja bij het corps leer je echt nieuwe mensen kennenquote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je sociale ontwikkeling tijdens je studie is ook belangrijk. Spoorknorren zijn over het algemeen de types die in het weekend uitgaan met hun 'kameraden' en niks moeten hebben van mensen die ze nieuw leren kennen.
We hadden het over spoorknorren. Ik denk trouwens dat je beeld over het corps vertekend is; die brallerige types zijn vaan juist de wannabe's die helemaal niet bij het corps zitten. En het overgrote deel van verenigingsleden (al dan niet corporaal) zijn gewoon normale, sociale, relaxte mensen.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:10 schreef grrrbeer het volgende:
Ja bij het corps leer je echt nieuwe mensen kennen
Kan niet spreken over het corps, maar bij mijn vereniging leer je echt veel nieuwe mensen kennen. Het is niet dat je alleen maar mensen via je vereniging kent, maar je leert er best veel mensen kennen van andere studies. Die tradities eromheen vind ik persoonlijk best vermakelijk. Zit bij een gematigde vereniging(wel ontgroening, minder zuur op sjaars) die meer dan 100 jaar oud is.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:10 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Ja bij het corps leer je echt nieuwe mensen kennen
Gast, je quasi-hippe vakjargon zegt me niks.quote:
Wel hoorquote:
Ff nieuwsgierigheid, je zegt dat je bij een wat gematigde studentenvereniging zit. Hoe kijk jij aan dan tegen zo'n studentencorps?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:22 schreef themole het volgende:
[..]
Kan niet spreken over het corps, maar bij mijn vereniging leer je echt veel nieuwe mensen kennen. Het is niet dat je alleen maar mensen via je vereniging kent, maar je leert er best veel mensen kennen van andere studies. Die tradities eromheen vind ik persoonlijk best vermakelijk. Zit bij een gematigde vereniging(wel ontgroening, minder zuur op sjaars) die meer dan 100 jaar oud is.
dat is ook mijn ervaring. De wannabe's zijn stukken irriranter. Van die hbo'ers die lid zijn van een studievereniging en dan denken dat het een echte studentenvereniging isquote:Op maandag 16 januari 2012 19:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
We hadden het over spoorknorren. Ik denk trouwens dat je beeld over het corps vertekend is; die brallerige types zijn vaan juist de wannabe's die helemaal niet bij het corps zitten. En het overgrote deel van verenigingsleden (al dan niet corporaal) zijn gewoon normale, sociale, relaxte mensen.
Zulke mensen moet je echt afschieten...quote:Op maandag 16 januari 2012 08:48 schreef EngineerA het volgende:
Zuiplappen...
Rijkeluiskindjes...
8 jaar over een studie...
En toch het land leiden en meer doekoes maken
We zijn in basis een afsplitsing van het corps en zijn het op bepaalde gebieden het eens met het corps. Echter zijn er bepaalde fundamentele verschillen qua organisatie, omgang met aspirant-leden, mores en de positie van het bestuur ten opzichte van de leden. Verder gaan wet tegenwoordig goed met elkaar om, dat was 80 jaar geleden wel anders.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:28 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ff nieuwsgierigheid, je zegt dat je bij een wat gematigde studentenvereniging zit. Hoe kijk jij aan dan tegen zo'n studentencorps?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |