Naar mijn mening is Dylan een enorm slechte zanger, en die ergernis weegt niet op tegen zijn (volgens velen) 'intelligente' teksten.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is uiteraard een combinatie van zijn zangkunsten en zijn teksten, waarbij zijn teksten een grotere rol spelen.
Maar zingen kan hij wel, naar mijn mening.
Kijk maar eens bij welke artiesten zwakzinnigen staan... Niet bij pearl jam... en dat is niet eens zo complex...quote:Op zondag 15 januari 2012 00:44 schreef DrDarwin het volgende:
Nee, niets over intelligentie, wel over afkomst.
Hmm, dan had ik naar BZN en Ernst Mosch und die Egerländer Musikanten moeten luisterenquote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef Sapstengel het volgende:
VMBO - SlamFM etc.
HAVO - Een beetje van alles, 3FM publiek
VWO - De muziek van hun vader. Phil Collins etc.
Ja, want muziek heeft een wiskundige basis. (dit betekent niet dat iedereen die goed is in wiskunde ook goed is in muziek)quote:Op zondag 15 januari 2012 00:22 schreef Dejannn het volgende:
Maar goed, wat denken jullie hier zoal over? Ja? Nee? En waarom ..
Wat is echte schilderkunst? Ik liep door het Louvre heen (moet je toch een keer geweest zijn) en geen schilderij kon mij echt bekoren. Sommige schilderijen (picasso, karel appel?) vind ik ook gewoon lelijk. Beeldhouwen, ik vind echt niet alle beelden mooi.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:49 schreef Truffelvarken het volgende:
Muziek is kunstig maar geen kunst.
Zelfs de voor mij afgrijselijkste herrie wordt door anderen als muziek ervaren.
Echte schilderkunst, beeldhouwen of een verhaaltje verzinnen kan alleen de mens.
Muziek maken kunnen dieren vaak beter. Luister maar eens naar een nachtegaal.
Dan kom ik uit een steenquote:Op zondag 15 januari 2012 00:44 schreef DrDarwin het volgende:
Nee, niets over intelligentie, wel over afkomst.
Je bent wel erg kortzichtig.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:49 schreef Truffelvarken het volgende:
Muziek is kunstig maar geen kunst.
Zelfs de voor mij afgrijselijkste herrie wordt door anderen als muziek ervaren.
Echte schilderkunst, beeldhouwen of een verhaaltje verzinnen kan alleen de mens.
Muziek maken kunnen dieren vaak beter. Luister maar eens naar een nachtegaal.
? Ik snap de legenda niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef znarch het volgende:
Het overzicht is wel interessant:
[ afbeelding ]
De artiesten zijn ingedeeld in genres. Coldplay en Weezer zijn dus "rock".quote:
Maar wat zeggen de getallen aan de boven- en onderkant dan?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:00 schreef znarch het volgende:
[..]
De artiesten zijn ingedeeld in genres. Coldplay en Weezer zijn dus "rock".
Hier is het per genre bij elkaar gezet.
[ afbeelding ]
Wanneer ben je slim en wanneer ''dom'' dan volgens die legenda?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:00 schreef znarch het volgende:
[..]
De artiesten zijn ingedeeld in genres. Coldplay en Weezer zijn dus "rock".
Hier is het per genre bij elkaar gezet.
[ afbeelding ]
Een beetje belachelijk dat U2 zo hoog scoort eigenlijk...quote:Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef znarch het volgende:
Uitslag van een SAT test. The SAT Reasoning Test is a standardized test for college admissions in the United States. Possible scores range from 600 to 2400, combining test results from three 800-point sections (Mathematics, Critical Reading, and Writing).
Hoger = beter.
Er is ook een Nederlandse uitleg zie ik:
De SAT is een gestandaardiseerde toelatingstest voor hogescholen en universiteiten in de Verenigde Staten. De SAT is ontwikkeld door het College Board, een non-profitorganisatie in de Verenigde Staten. Ze werd voorheen ontwikkeld door de Educational Testing Service, welke nog steeds het examen organiseert. De test is bedoeld om een studenten te beoordelen en aan de hand van de score te bepalen of deze kan worden toegelaten tot een universiteit. De SAT deed zijn intrede in 1926 en sindsdien zijn de naam en scores verscheidene keren veranderd. SAT stond eerst voor Scholastic Aptitude Test, en later Scholastic Assessment Test. Tegenwoordig is het een betekenisloze afkorting.
De huidige SAT-test, geīntroduceerd in 2005, duurt drie uur en vijfenveertig minuten en kost $49 (75 dollar Internationaal). Mogelijke scores variëren van 600 van 2400. De test bestaat uit drie onderdelen (wiskunde, begrijpend lezen en schrijven), waarbij voor elk onderdeel 800 punten gescoord kunnen worden.
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ook van U2 trouwens inderdaad. Maar kan ook wel op basis van mijn Facebook vrienden, opleidingsniveau en muzieksmaak een soortgelijk legenda maken.quote:Een beetje belachelijk dat U2 zo hoog scoort eigenlijk...
Maar wat is nu eigenlijk de bron van deze grafiek? Hebben ze nu de artiesten getest? De fans?
quote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Ik mis frank zappa. Dat snapte die maker van d egrafiek zeker niet
Vreemde tegenstrijdigheid in mijn vrienden/familie/kennissenkring van rond mijn leeftijd. Bijna alle laagopgeleiden houden van hardcore,techno R&B en hiphop terwijl bijna alle hogeropgeleiden dat vooral niets vinden.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:12 schreef Jahr00n het volgende:
Mensen die techno en hiphop luisteren hebben vaker een iq boven de 120.
Er is natuurlijk een verschil tussen volksmuziek en volksmuziek als in de piratenmuzak.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:49 schreef heartz het volgende:
Whatever. Alsof iemand niet van klassiek en hiphop kan houden![]()
En volksmuziek is zeker voor dommeriken.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 02:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik denk dat je - in deze post - het woord "intelligent" beter kan vervangen door "intellectueel" of iets dergelijks...
zeker van dat geneuzel op een gitaar, net als satriani. slaapverwekkend vind ik dat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:37 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Muziek luisteren is iets dat je moet leren. Wat er doorgaans in de top 40 staat is voor vrijwel iedereen makkelijk om naar te luisteren. Maar iemand als inderdaad Frank Zappa vergt veel meer van de luisteraar. Voor iemand die niet anders gewend is dan top 40 muziek, en derhalve nooit heeft geleerd om te luisteren naar complexere muziek, klinkt Zappa als... chaotische ruis.
die luisteren ws een ander soort hip hop dan wat hij bedoelt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vreemde tegenstrijdigheid in mijn vrienden/familie/kennissenkring van rond mijn leeftijd. Bijna alle laagopgeleiden houden van hardcore,techno R&B en hiphop terwijl bijna alle hogeropgeleiden dat vooral niets vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |