Ik denk beide. De verbanden zijn in sommige muziek complexer en vergezochter en, waardoor samenhang en diepgang eerder ervaren wordt door intelligentere luisteraars.quote:Op zondag 15 januari 2012 00:44 schreef DrDarwin het volgende:
Nee, niets over intelligentie, wel over afkomst.
Mooie post.quote:Op zondag 15 januari 2012 01:17 schreef LunaAurea het volgende:
Nee, ik luister naar dezelfde muziek als leerlingen op het vmbo, terwijl mijn intelligentie verschilt met die van hen. Mijn muzieksmaak is hoogstens wat uitgebreider, denk ik. Een muzieksmaak zegt hoogstens iets over jou als persoon. Muziek heeft in mijn ogen te maken met gevoel en emotionele expressie.
Ik denk dat je - in deze post - het woord "intelligent" beter kan vervangen door "intellectueel" of iets dergelijks...quote:Op zondag 15 januari 2012 02:18 schreef Friek_ het volgende:
Er zal heus wel enig verband bestaan, maar elke duiding van dat verband is controversieel. Als ik een muziekcafé binnenloop merk ik (gevoelsmatig) dat ik met intelligentere lui te maken heb dan wanneer ik kijk naar wat er zoal op een hardcorefeest rondloopt. Net zoals klassieke muziek intelligentere mensen aantrekt dan Nederlandse volksmuziek.
Maar goed, alles hangt natuurlijk af hoe je iets als 'intelligentie' definieert.
Mwah, zoveel intelligentie is ook weer niet nodig om te luisteren naar iemand die niet kan zingenquote:Op zondag 15 januari 2012 15:01 schreef snakelady het volgende:
Ik denk toch wel dat het er iets mee te maken heeft.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de mensen die naar de hollandse volksmuziek luisteren zijn dat vaak toch wel de minder hoogopgeleide personen, in tegenstelling tot de personen die Bob Dylan kunnen waarderen.
Het is uiteraard een combinatie van zijn zangkunsten en zijn teksten, waarbij zijn teksten een grotere rol spelen.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, zoveel intelligentie is ook weer niet nodig om te luisteren naar iemand die niet kan zingen
Dat kan ie juist weer niet.quote:
Heb je er bewijzen voor ?quote:Op zondag 15 januari 2012 14:12 schreef Jahr00n het volgende:
Mensen die techno en hiphop luisteren hebben vaker een iq boven de 120.
Hij heeft een rustgevende maar toch doordringende stem, dus misschien niet per definitie een mooie zangstem, maar wel prettig om naar te luisteren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |