Nu weet wèl iemand het...quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:32 schreef Tegan het volgende:
Ik heb gisteren mijn eigen zijpony/pluk bijgeknipt. Het is opzich wel gelukt. Aan de andere kant van de pluk heb ik alleen iets teveel korter gemaakt ipv enkele haren. Even laten uitgroeien en dan nieuwe poging. Denk dat het niet echt echt opvalt voor iemand die het niet weet.
Dat doe ik met dit weer ook altijd, stomme statische elektriciteit.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef Tegan het volgende:
Ik ben trouwens vannacht gaan slapen met een natte vlecht recht uit de douche en nu heb ik super lieve krulletjes.
Wat haarlak in je borstel spuiten, maar het blijft kutquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Heroinjunk het volgende:
Mijn haar wordt ook statisch van mijn gewone borstel.Zijn daar middelen tegen?
Ja I know, als het eenmaal zit bij mij wordt het trouwens niet meer statisch maar voordat het eenmaal eens zit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat haarlak in je borstel spuiten, maar het blijft kut
Je hebt al twee strengen van de vlechten, dus dan pak je gewoon wat er nog loshangt als derde en dan vlecht je verder?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 07:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Leuk![]()
Hoe maak je de overgang van 2 invlechten naar 1 invlecht? Van invlechten naar vlechten lukt wel, maar dit zie ik niet....
Ja wat Inu zegt idd, de 2 vlechten zijn dus 2 strengen en dan uit t midden pak ik de derde streng.. Die 2 die al ingevlochten zijn vlecht ik meestal wel een stukje door maar dan zonder elastiek onderaan.. En dan tijdens het vlechten van de derde vlecht gaat dat vanzelf los..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 07:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Leuk![]()
Hoe maak je de overgang van 2 invlechten naar 1 invlecht? Van invlechten naar vlechten lukt wel, maar dit zie ik niet....
Nee, de olie is opgenomen door je haren. Ik zou het wassen, anders heb je na een paar uur echt vette haren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:11 schreef MohMi het volgende:
Moet je je haar nog wassen nadat je de (olijf-)olie hebt uitgespoeld? Lijkt me anders nogal een vette boel worden, toch? Maar zo ja, is de werking van de olie dan niet meteen teniet gedaan?
Thanks!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nee, de olie is opgenomen door je haren. Ik zou het wassen, anders heb je na een paar uur echt vette haren.
Je kunt het ook met conditioner uitwassen, gaat bij mij beter dan met shampoo. Een uur voor het wassen je haar insmeren met een boel conditioner en dit in laten trekken. Dan bij het douchen een heel klein beetje water bovenop je hoofd, masseren. Beetje water erbij, masseren. Weer beetje water erbij en masseren enz. en zo werk je steeds verder naar beneden. De schuim + conditioner dat er dan af komt heeft ook zo'n lekker groen kleurtjequote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:11 schreef MohMi het volgende:
Moet je je haar nog wassen nadat je de (olijf-)olie hebt uitgespoeld? Lijkt me anders nogal een vette boel worden, toch? Maar zo ja, is de werking van de olie dan niet meteen teniet gedaan?
Mijn 25 extensions is er niet een van losgelaten, ondanks dat het bewolkt weer is heb ik bij het raam toch derze foto kunnen maken, het ziet er al een stuk beter uit dan de contitioner die de kapper erin had gezet. Een tip die ik de volgende keer ga opvolgen is de harde kokosvet in de magnetron doen, dan kan ik 'm beter in mijn haar verdelen, nu moest ik doe harde kokosvet in mijn handen laten smelten waardoor het wat lastig was om alles gelijkmatig in je haar te verdelen.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:37 schreef alors het volgende:
Ik meende dat olie niet goed is voor extensions, kunnen ze van losgaan.
Nee, dat dacht ik ook, nader onderzoek wijst uit dat er rondom mijn kruin nog witte restjes zitten van de PPG stof van de Minoxidil daar mijn eigen haar donkerder is is dat onder dag en fel licht goed te zien, maar vorige week kon je het zelfs nog duidelijker zien. Die troep moet er echt heel langzaam uitgroeien en uitslijten. Reden dat ik vanwege die bijwerking ook geen Minox meer op de kruin aangebracht hebt.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Zie ik daar nou het eerste kale plekje FF
knap meisjequote:Op maandag 16 januari 2012 13:42 schreef ChicaChula het volgende:
Spannend! 27 feb is t zo ver! Ik ga voor licht, geen rood..
Het is nu zo:
[ afbeelding ]
en ik wil het zo:
[ afbeelding ]
Ik ben echt nu al zenuwachtig!!!
Waarom draag je niet gewoon een pruik? Scheelt heel wat werk én kosten..quote:Op zondag 12 februari 2012 17:07 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook, nader onderzoek wijst uit dat er rondom mijn kruin nog witte restjes zitten van de PPG stof van de Minoxidil daar mijn eigen haar donkerder is is dat onder dag en fel licht goed te zien, maar vorige week kon je het zelfs nog duidelijker zien. Die troep moet er echt heel langzaam uitgroeien en uitslijten. Reden dat ik vanwege die bijwerking ook geen Minox meer op de kruin aangebracht hebt.
Nee, niet bespreekbaar waarom zou ik ook? Heb toch nog behoorlijk veel haar voor mijn leeftijd. Haarextensions is wel bespreekbaar, daar ik deze beschouw als een goede aanvulling op mijn eigen haar.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom draag je niet gewoon een pruik? Scheelt heel wat werk én kosten..
Toch prefereer ik mijn eigen haar boven een pruik.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien dat het aan de foto's ligt maar de gemiddelde pruik ziet er beter uit..
Ben er al intussen aan gewend geraakt. Op Fok leer je wel relativeren.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Wat zit iedereen op FF te zeiken zeg?
Lush heeft die ook, sommige zijn wel okay en sommige wat minder, goed opletten dat er geen poederlaagje in haar achterblijftquote:Op zondag 12 februari 2012 19:19 schreef Sinosappel het volgende:
Heeft iemand weleens gebruikgemaakt van 'droge' shampoo? Je hebt daar nu zo'n reclame van, ik geloof van Andrelon maar weet niet zeker. En ik heb gehoord dat ze vroeger dan ook weleens deden met poeder ofzo. Iemand ervaringen mee?
Aub geen reacties van "niet geprobeerd maar lijkt me vies"![]()
Bedankt!
Die van Andrelon ruikt heel lekker en werkt prima. Wel inderdaad niet te veel op 1 plek spuiten want dan krijg je een poederlaagje, goed uitborstelen en alleen gebruiken als je haar vettig is. Bij echt vet haar is het te laatquote:Op zondag 12 februari 2012 19:19 schreef Sinosappel het volgende:
Heeft iemand weleens gebruikgemaakt van 'droge' shampoo? Je hebt daar nu zo'n reclame van, ik geloof van Andrelon maar weet niet zeker. En ik heb gehoord dat ze vroeger dan ook weleens deden met poeder ofzo. Iemand ervaringen mee?
Aub geen reacties van "niet geprobeerd maar lijkt me vies"![]()
Bedankt!
Oke! Ja ik heb vaak zo'n dag waarop het nog wel "zou kunnen", maar een beetje op het randje zit zegmaar. Heb je na afloop veel troep ervan in je haar zitten of valt dat wel mee? En blijft het een hele dag er goed uitzien?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:22 schreef princess-a het volgende:
[..]
Die van Andrelon ruikt heel lekker en werkt prima. Wel inderdaad niet te veel op 1 plek spuiten want dan krijg je een poederlaagje, goed uitborstelen en alleen gebruiken als je haar vettig is. Bij echt vet haar is het te laat
Oke, weet je nog welke je wel okay vond en welke minder?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:20 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Lush heeft die ook, sommige zijn wel okay en sommige wat minder, goed opletten dat er geen poederlaagje in haar achterblijft
Hij zit dik in de schulden, weigert schuldsanering in te gaan want dan kan hij zijn haar medicijn niet meer halen, raapt extensions op bij de kapper en laat extensions terwijl hij, zoals al gezegd, dik in de schulden zit. Men is denk ik een beetje klaar met FF.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Wat zit iedereen op FF te zeiken zeg?
@hierbovenquote:Op zondag 12 februari 2012 14:31 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Mijn 25 extensions is er niet een van losgelaten, ondanks dat het bewolkt weer is heb ik bij het raam toch derze foto kunnen maken, het ziet er al een stuk beter uit dan de contitioner die de kapper erin had gezet. Een tip die ik de volgende keer ga opvolgen is de harde kokosvet in de magnetron doen, dan kan ik 'm beter in mijn haar verdelen, nu moest ik doe harde kokosvet in mijn handen laten smelten waardoor het wat lastig was om alles gelijkmatig in je haar te verdelen.
Komende week zal ik ook mikjn haar gaan verven met L Oreal casting kleurnummer 634, want dan is mijn hoofdhuis zo goed als herstelt van de Minoxidil restjes, er zit vrijwel niks mer in mijn haar, ook de jeuk is al voor minstens twee derde verdwenen.
[ afbeelding ]
Op youtube staat tevens dit filmpje waarin precies het zelfde soort vet wordt gebruikt.
Neen. FF is een man die graag vrouw(elijk) wil zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:41 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
@hierboven
FF is toch een zij..
Hoe bedoel je niet bespreekbaar?quote:Op zondag 12 februari 2012 17:24 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Nee, niet bespreekbaar waarom zou ik ook? Heb toch nog behoorlijk veel haar voor mijn leeftijd. Haarextensions is wel bespreekbaar, daar ik deze beschouw als een goede aanvulling op mijn eigen haar.
Een pruik (heet tegenwoordig haarwerk) zou ik alleen overwegen als ik door ziekte oid mijn haar zou verliezen.
Ja dat vraag ik me ook af, wat zit er allemaal in? Ik zou denken geen silliconen want dat maakt het haar toch alleen maar 'gladder' en misschien stijler? maar je weet maar nooit.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:29 schreef DevilsWhore het volgende:
Dat vroeg ik me ook af, die droogshampoo. Is dat zonder siliconen ook?
Ideaal voor als ik mijn haar gestijld heb volgens mij.
Ja dat weet ik en dat vind ik ook ultiem ergerlijk, maar er wordt hier geinsinueerd dat hij beter een pruik kan nemen omdat 'de gemiddelde pruik er toch beter uitziet dan zijn haar', en omdat ie 'toch al grijs wordt'. Dat zeg je toch niet? Ik vind dat echt onbeschoft hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hij zit dik in de schulden, weigert schuldsanering in te gaan want dan kan hij zijn haar medicijn niet meer halen, raapt extensions op bij de kapper en laat extensions terwijl hij, zoals al gezegd, dik in de schulden zit. Men is denk ik een beetje klaar met FF.
Precies, sommigen kunnen en willen het maar niet snappen!quote:Op zondag 12 februari 2012 19:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Neen. FF is een man die graag vrouw(elijk) wil zijn.
Wil je opzettelijk op een vrouw lijken of is dat toeval? Mij allebei best hoor, zeker als je als een vrouw door 't leven wilt gaan had je mij goed te pakken met die foto.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:58 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Precies, sommigen kunnen en willen het maar niet snappen!![]()
Mijn haar is mij heilig, ook al wordt ik dit jaar 47 en zitten er hier en daar wat grijze haren tussen.
Menig twintiger op Fok heeft al een ver uitgedune (onvrijwillige) haarstatus van een halve kale 50er terwijl ze liever een volle haarbos hadden willen hebbem.
Nee, hij maakt ook z'n eigen kleren en dat zijn ook regelmatig jurkjesquote:Op zondag 12 februari 2012 20:07 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Wil je opzettelijk op een vrouw lijken of is dat toeval? Mij allebei best hoor, zeker als je als een vrouw door 't leven wilt gaan had je mij goed te pakken met die foto.
Toen ik mn krullenbos had was ik ook 'zuinig' op mijn haartjes, maar wilde er niet uitzien als een vrouw
En die wil ik dan ook dragen op héél lange haren, het jaar 2014 hoop ik de kroon (lees dikke knot) op mijn haar te hebben en moet de lengte tot aan mijn taille zijn gekomen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, hij maakt ook z'n eigen kleren en dat zijn ook regelmatig jurkjes
2012 is het jaar is van half lang naar langquote:Op zondag 12 februari 2012 20:24 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
En die wil ik dan ook dragen op héél lange haren, het jaar 2014 hoop ik de kroon (lees dikke knot) op mijn haar te hebben en moet de lengte tot aan mijn taille zijn gekomen.![]()
kan haast niet wachten!
mijn excuses, inderdaad onbeschoft van mequote:Op zondag 12 februari 2012 19:54 schreef eenleukenaam het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en dat vind ik ook ultiem ergerlijk, maar er wordt hier geinsinueerd dat hij beter een pruik kan nemen omdat 'de gemiddelde pruik er toch beter uitziet dan zijn haar', en omdat ie 'toch al grijs wordt'. Dat zeg je toch niet? Ik vind dat echt onbeschoft hoor.
Op gegeven moment groeit haar niet meer zo lang he, je moet het ook gewoon bijhouden met knippen en het breekt gewoon sneller. Mijn haar groeit nu zo'n 5 jaar en er is denk ik uiteindelijk maar max 10 cm bijgekomen en het is nu ongeveer tot mn ellebogen en ik heb het nog nooit langer gehad terwijl ik altijd alleen puntjes laat knippen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:24 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
En die wil ik dan ook dragen op héél lange haren, het jaar 2014 hoop ik de kroon (lees dikke knot) op mijn haar te hebben en moet de lengte tot aan mijn taille zijn gekomen.![]()
kan haast niet wachten!
Wauw....... mooiquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:15 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Dat heb ik![]()
[ afbeelding ]
Maar is niet van diezelfde dag hoor, is alweer van paar weken geleden.. Ik zal van de week even een foto maken als ik mn haar gewoon normaal stijl heb want op die foto van gister kwam ik natuurlijk wel net van de kapper en zat het echt mooi
Klopt, maar het is wel zo dat als je eenmaal met Henna hebt geverft dat je voor langere tijd geen andere haarverf kunt gebruiken. Heb zelf nog geen ervaring met haarverf, maar wil komende week eens voor de eerste keer verven met een A merk haarverf,quote:Op zondag 12 februari 2012 20:51 schreef mootie het volgende:
Voor kleuren zou je ook aan Henna kunnen denken, goedkoper en minder belastend voor je haar.
Ook leukquote:Op zondag 12 februari 2012 20:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn haar is in 4 jaar van net boven mn schouders gegroeid tot aan m 'n Onderrug. Heb er tussendoor 3 keer een pak af laten knippen en 3 keer de uiterste puntjes
Maar er zijn ook mensen zat waarbij het niet langer wordt dan halverwege de rug.
Ik ben begonnen met laten groeien omdat ik niet wist wat ik er mee wilde, en nu wil ik kijken hoe lang het kan worden
Oh, maar dat heb ik nu ook alquote:Op zondag 12 februari 2012 21:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Valt mee eigenlijk. Het is wel zwaar als het nat is, maar dat is logisch.
En 's nachts is het wel eens vervelend..dan ging m'n man er op liggen ofzoen in de zomer, met het autoraam open waait alles in mn gezicht, en als ik het raam weer dichtdraai zit het wel eens tussen het raam
Verder nergens last van
quote:Op zondag 12 februari 2012 21:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Valt mee eigenlijk. Het is wel zwaar als het nat is, maar dat is logisch.
En 's nachts is het wel eens vervelend..dan ging m'n man er op liggen ofzoen in de zomer, met het autoraam open waait alles in mn gezicht, en als ik het raam weer dichtdraai zit het wel eens tussen het raam
Verder nergens last van
Het is wel enigszins in te schatten hoor. Als je een tijdje je haar regelmatig meet dan weet je je gemiddelde haargroei en dus hoe lang het in theorie zou duren om je doel te bereiken. Of je haar die lengte ook daadwerkelijk kan halen kan je berekenen door je staart om de zoveel centimeter vast te binden met een elastiekje, dan bij ieder elastiekje de omtrek meten en dat doorrekenen naar nul. Dus als je bij elastiekje 1 een omtrek hebt van 10 cm, vijf centimeter lager een omtrek van 8 en nog weer 5 centimeter lager een omtrek van 6 dan is je 'terminal length' waarschijnlijk ongeveer 25 cm onder het bovenste elastiekje. Dat werkt uiteraard niet met extensions en/of laagjes.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:27 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
2012 is het jaar is van half lang naar lang
2013 van lang naar langer
2014 de uiteindelijke lengte.
het enige wat ik niet weet is de groeicyclus van mijn haar, dat kan van 3 tot 6 jaar zijn, daar is geen test voor om dat te voorspellen of te meten.
Snap van deze theorie niet vee, dus je moet om de 5 cm een elestiek om je staart doen, en dan verder? Hoe bereken je dat dan?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is wel enigszins in te schatten hoor. Als je een tijdje je haar regelmatig meet dan weet je je gemiddelde haargroei en dus hoe lang het in theorie zou duren om je doel te bereiken. Of je haar die lengte ook daadwerkelijk kan halen kan je berekenen door je staart om de zoveel centimeter vast te binden met een elastiekje, dan bij ieder elastiekje de omtrek meten en dat doorrekenen naar nul. Dus als je bij elastiekje 1 een omtrek hebt van 10 cm, vijf centimeter lager een omtrek van 8 en nog weer 5 centimeter lager een omtrek van 6 dan is je 'terminal length' waarschijnlijk ongeveer 25 cm onder het bovenste elastiekje. Dat werkt uiteraard niet met extensions en/of laagjes.
Haar is niet zo zwaar hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Ook leukkrijg je niet last van je hoofd dan? Ik heb heel veel en heel dik haar, kan me wel voorstellen dat het op gegeven moment ook gewoon te veel wordt...
Je meet bij elk elastiek de omtrek van je haar (zonder het elastiek uiteraard dus net erboven of eronder). Je zal dan zien dat je haar een beetje taps loopt naar onderen dus bovenaan is het dikker en hoe lager je komt, hoe minder haar er nog is. Dat verloop kan je doorberekenen tot nul.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Snap van deze theorie niet vee, dus je moet om de 5 cm een elestiek om je staart doen, en dan verder? Hoe bereken je dat dan?
Welke gebruik jij dan?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb geen idee wat er in droogshampoo zit, maar ik vind het wereldspul. Mijn haar wordt heel snel vet, dus nu was ik het om de dag en de andere dag droogshampoo. Ik merk weinig verschil tussen de merken, zijn allemaal prima. Die van Andrelon heb ik nog niet geprobeerd. Die van Syos (heet dat zo? Dat spul waarvan ze zeggen professionele kwaliteit voor betaalbare prijs) vind ik echt waardeloos (en 2 keer zo duur als de anderen)
En hoe hoog moet dan het eerste elastiekje zitten, vlak onder jee achterhoofd. Moetje het eerste elestiekje vrij hoof om je staart heen doen?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je meet bij elk elastiek de omtrek van je haar (zonder het elastiek uiteraard dus net erboven of eronder). Je zal dan zien dat je haar een beetje taps loopt naar onderen dus bovenaan is het dikker en hoe lager je komt, hoe minder haar er nog is. Dat verloop kan je doorberekenen tot nul.
Dus:
Bovenste elastiek: haaromtrek van 10 cm
Tweede elastiek, 5 cm lager: haaromtrek van 8 cm
Derde elastiek, weer 5 cm lager: haaromtrek van 6 cm
Stel nu dat je haar niet langer is dan dit dan kan je dat doorberekenen. Iedere 5 cm verlies je gemiddeld 2 cm omtrek dus theoretisch zou je haar bij een vierde elastiek nog maar 4 cm zijn, bij een vijfde elastiek nog maar 2 en en weer vijf centimeter verder zou het haar op zijn met een omtrek van 0.
Het is niet heel exact maar het is wel een handige/leuke berekening om ongeveer in te schatten wat je terminal length is.
Ik kom als ik dit voor mij bereken vooralsnog uit op een terminal length van iets voorbij mijn kont.
Is niet boeiend, enige wat uitmaakt is dat iedere afstand tussen de elastiekjes even groot is.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
En hoe hoog moet dan het eerste elastiekje zitten, vlak onder jee achterhoofd. Moetje het eerste elestiekje vrij hoof om je staart heen doen?
Los van mijn pony is al mijn haar even lang overal, dus misschien ga ik het een keer proberenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Klopt, extensions of laagjes in het haar gooien de boel in de war.
Hennaquote:Op zondag 12 februari 2012 20:51 schreef mootie het volgende:
Voor kleuren zou je ook aan Henna kunnen denken, goedkoper en minder belastend voor je haar.
Welke merken vind jij goed?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb geen idee wat er in droogshampoo zit, maar ik vind het wereldspul. Mijn haar wordt heel snel vet, dus nu was ik het om de dag en de andere dag droogshampoo. Ik merk weinig verschil tussen de merken, zijn allemaal prima. Die van Andrelon heb ik nog niet geprobeerd. Die van Syos (heet dat zo? Dat spul waarvan ze zeggen professionele kwaliteit voor betaalbare prijs) vind ik echt waardeloos (en 2 keer zo duur als de anderen)
Nope. Post die omtrekken maar dan rekenen wij het wel voor je uitquote:Op zondag 12 februari 2012 22:15 schreef Fusionfreak het volgende:
Dan moet ik als ik goed reken alle omtrekken van de elastieken bij elkaar optellen, dat zou dan de uiteindelijke lengte worden, gemiddeld genomen.
quote:
Ik gebruik meestal Kruidvat huismerk of Schwarzkopf, ligt eraan bij welke drogist ik ben. Batiste is ook prima, maar merk geen verschil met Kruidvat huismerk en dat is goedkoper.quote:
Zal morgen de haaromtrek van mijn haar (staart)meten als ik het los heb, dan zal ik 'm eens in een staart binden, maar wat de uitslag ook mag zijn, mijn haar groeit ondanks alles nog steeds door.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nope. Post die omtrekken maar dan rekenen wij het wel voor je uit.
Maar hoe vaak knip je puntjes, hoeveel gaat er dan vanaf, hoe snel groeit je haar en wat is de conditie van je haar? Verf je het, gebruik je heatstyling etc.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:44 schreef Nagelschaartje het volgende:
Wat betreft maximum lengte, die van mij zit dus halverwege m'n rug. Ik knip al jaren alleen maar puntjes en het wordt gewoon niet langer dan dit. Ik heb eens foto's vergeleken en in 4 jaar is er hooguit een paar cm bijgekomen. Heel frustrerend, want ik zou het heel graag langer willen. (En als ik dan de illusie heb dat het wat langer is geworden helpt de kapper me gelijk uit de droom)
Hey dat zijn goede tips!quote:Op maandag 13 februari 2012 11:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar hoe vaak knip je puntjes, hoeveel gaat er dan vanaf, hoe snel groeit je haar en wat is de conditie van je haar? Verf je het, gebruik je heatstyling etc.
Een centimeter per maand is een gemiddelde, bij sommige mensen groeit het sneller en bij anderen langzamer. Stel dat het bij jou net iets langzamer dan gemiddeld groeit en jij om de drie maanden er twee centimeter af laat knippen dan knip je dus steeds precies je vooruitgang eraf. Op die manier wordt het dan ook niet langer natuurlijk.
Als je het graag langer wil hebben dan zou ik eens een tijdje maandelijks meten hoe snel je haar groeit. Gewoon met een meetlint vanaf je haargrens op je voorhoofd, over je hoofd en tot aan de puntjes en dat opschrijven zodat je het bij kan houden. Als je dan toch regelmatig wilt punten dan kan je iedere zoveel maanden gewoon de helft of iets minder van je groei afknippen en dan zal je toch langzame vooruitgang zien.
Edit: als ik op diverse haarforums kijk dan is het voor de meeste mensen toch echt wel mogelijk om minstens tot aan hun middel en vaker nog tot aan het staartbotje te komen. Ik denk dan ook dat er bi jou sprake is van een 'false terminal'. Je haar lijkt dan niet langer te kunnen worden door 'iets' wat je er mee doet. Dat kan teveel knippen zijn, of het kan dat je haar te beschadigd is en daardoor iedere keer op die lengte afbreekt; bijvoorbeeld door verven, heatstylen, te ruw kammen/borstelen, maar ook door het vaak los te dragen waardoor je punten (zeker op jouw lengte!) tegen rugleuningen e.d. schuren en zo beschadigd raken en afbreken.
Mogelijke oplossingen kunnen dus zijn om minder vaak te knippen, minder lengte af te knippen, stoppen met heatstylen en verven, voorzichtiger kammen/borstelen, het vaker omhoog dragen en extra lief zijn voor je puntjes etc.
Heb effe op een grove en snelle manier met een soepel meetlint de omtrekken van mijn staart gemeten, mijn haar zit qua lengte momenteel tussen half lang en lang, zeg maar over de schouders.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nope. Post die omtrekken maar dan rekenen wij het wel voor je uit.
Een knot werkt het best omdat dan de puntjes goed weggestopt zijn en dus ook niet kunnen beschadigen. Je kan er dan zelfs een beetje olie o.i.d. op doen om ze extra te verwennen. Als ze minder beschadigen heb je ook minder dode puntjes en hoeft de kapper ook minder te knippen.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:27 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Hey dat zijn goede tips!
Ik laat ongeveer om de 6 weken de puntjes knippen. Mijn kapper knipt er echt alleen af wat nodig is, die weet dat ik het zo lang mogelijk wil. Als ik het minder vaak laat knippen, zegt zij dat er ook meer vanaf moet omdat de punten dood zijn.
Ik stijl of fohn m'n haar zelden tot nooit. Ik verfde het ongeveer 2 a 3 keer per jaar (het groeit langzaam en de kleur zat dicht bij mijn eigen haarkleur, dus ik hoefde het niet vaker te doen). Rond september heb ik het geverfd naar een kleur heel dicht bij mijn eigen haarkleur zodat ik dat hopelijk ook vanaf nu achterwege kan laten.
Ik borstel m'n haar alleen maar met een Tangle teezer. Mijn haar klit ontzettend snel en met dat ding heb ik het idee dat ik de minste haren verlies en kan ik redelijk makkelijk de klitten eruit krijgen. Na het wassen spray ik de punten in met conditioner en ik probeer het zoveel mogelijk te laten drogen voordat ik het borstel
Ik waste het tot ongeveer 3/4 jaar geleden elke dag, omdat het dus ontzettend snel vet wordt. Nu was ik het om de dag en gebruik de andere dag droogshampoo. Ik wilde dit graag nog terugbrengen na 2 dagen niet wassen, derde dag wassen, maar daar is het nog steeds te vet voor. Ik denk dat dat er dus gewoon niet inzit.
Wat ik wel doe is het vrijwel altijd los dragen. Ik zou het dus beter in een knot kunnen doen? Of helpt een staart/vlecht ook al?
Ik denk dat ik het nog niet zelf ga knippen, ik ben daar wat te schijterig voor. Mijn haar is enorm stijl, dus elke fout zal je ook direct zien.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een knot werkt het best omdat dan de puntjes goed weggestopt zijn en dus ook niet kunnen beschadigen. Je kan er dan zelfs een beetje olie o.i.d. op doen om ze extra te verwennen. Als ze minder beschadigen heb je ook minder dode puntjes en hoeft de kapper ook minder te knippen.
Met een vlecht of staart zit je er nog steeds tegenaan en kan je haar nog steeds makkelijk klitten.
Maar ik zou eerst ook eens beginnen met meten zodat je weet hoe snel je haar groeit en hoeveel de kapper er nu daadwerkelijk vanaf knipt iedere keer. Dus meten voor je gaat en als je terug bent. Ik denk echt dat daar het probleem zit.Eventueel knip je zelf de dode puntjes, dan heb je meer controle over hoeveel er af gaat en kan je toch regelmatig punten.
Hier staan instructies om zelf je haar te knippen: http://feyeselftrim.livejournal.com/
Mijn haar klit ook vrij snel maar wat mij enorm helpt is een azijnspoeling van 1 deel azijn en 9 delen water (ik gebruik een litermaat) na het wassen. Dump je punten even in de kan, en dan de rest over je hoofd gieten zodat het overal komt. Even in laten trekken en dan met lauw/koel/koud water uitspoelen. Ik ben een mietje dus ik gebruik lauw water.
De azijnspoeling helpt de haarschubben om zich te sluiten waardoor mijn haar niet meer dat klittenband effect heeft en veel makkelijker doorkambaar is. Als je haar droog is ruik je niets meer van die azijn dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je ruikt naar augurken.
@FusionFreak: wat voor afstand heb je aangehouden tussen de elastieken? En zit over die hele lengte ook extensions ertussen of zijn die iets langer/korter dan je eigen haar?
syoss heb ik nooit uitgeprobeerd.. die van kruidvat is inderdaad fijn en die van baptiste ruikt gewoon lekkerquote:Op zondag 12 februari 2012 19:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb tussen de metingen 5 cm ruimte gelaten, en mijn extensions (25 stuks) zijn zelfs iets korter dan mijn eigen haar, daar deze alleen als een kleine opvulling waren bedoeld. Ik heb alleen mijn haar achter bij elkaar gebonden, aan de zijkanten en voorkant is het wat korter.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
@FusionFreak: wat voor afstand heb je aangehouden tussen de elastieken? En zit over die hele lengte ook extensions ertussen of zijn die iets langer/korter dan je eigen haar?
Je slikt een wagonlading pillen voor je haar en je hebt extensions, maar je vertrouwd op de natuur?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:48 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb tussen de metingen 5 cm ruimte gelaten, en mijn extensions (25 stuks) zijn zelfs iets korter dan mijn eigen haar, daar deze alleen als een kleine opvulling waren bedoeld. Ik heb alleen mijn haar achter bij elkaar gebonden, aan de zijkanten en voorkant is het wat korter.
Ben benieuwd welke berekening eruit kom, al vetrouw ik toch liever op de natuur.
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:08 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je slikt een wagonlading pillen voor je haar en je hebt extensions, maar je vertrouwd op de natuur?
Ik kan me echt niet voorstellen dat jij iedere zes weken zoveel gespleten punten hebt dat er iets af moet. Dan moet je echt extreem gekke dingen met je haar doen, moet je kapper een ongelooflijk botte schaar gebruiken of moet je ongelooflijk dun en kwetsbaar haar hebben.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nog niet zelf ga knippen, ik ben daar wat te schijterig voor. Mijn haar is enorm stijl, dus elke fout zal je ook direct zien.
Ik vertrouw mijn kapper wel. Ik heb een thuiskapper die er nooit meer afhaalt dan nodig is, ze kijkt naar wat er dood is en haalt dat er af. Als dat veel is ga ik miepen
Wat ik me wel afvraag. Ik wil wel gaan bijhouden hoeveel er af gaat en hoeveel het groeit. Maar ze moet toch gewoon het dode eruithalen, ongeacht wat er aan gegroeid is? Als ze er minder afhaalt, laat ze dode punten zitten.
Die azijnspoeling klinkt spannend, die ga ik ook eens proberen. Hoe vaak doe je dit?
Ja hoi ik ben d'r weer. Sorry.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Harajuku. het volgende:
Het is voor het eerst dat ik twee pagina's van dit topic kan gaan inhalen
WAT EEN VOLK HIER!
Ik dacht "jeetje wat een hoop werk", tot je zei dat je je haar elke 5 a 6 dagen wastquote:Op maandag 13 februari 2012 17:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat jij iedere zes weken zoveel gespleten punten hebt dat er iets af moet. Dan moet je echt extreem gekke dingen met je haar doen, moet je kapper een ongelooflijk botte schaar gebruiken of moet je ongelooflijk dun en kwetsbaar haar hebben.
Wat wel kan eventueel is dat er eigenlijk meer beschadigd is (oude schade van o.a. verven of heatstylen) en dat hier iedere keer te weinig af gehaald wordt waardoor de beschadiging niet helemaal weg is en iedere keer weer iets omhoog kan kruipen. Een gespleten punt die niet volledig afgeknipt wordt kan gewoon verder splijten. Als dat het geval is dan is het misschien een goed idee om toch een keer iets rigoureuzer te zijn en een paar centimeter meer te laten knippen dan je eigenlijk wilt.
Maar zeg eens eerlijk, als jij een afspraak met haar hebt om je haar te punten zegt ze dan ook wel eens "joh je haar ziet er prima uit, er hoeft deze keer helemaal niets af"? Ik betwijfel het, als jij de
afspraak maakt zal zij knippen. Ze zou ook gek zijn om dat niet te doen want het is wel haar inkomen en zij heeft er belang bij om jou zo vaak mogelijk te knippen.
(Dode punten is een fabeltje hè. Al je haar is dood materiaal, net als je nagels. Je haar kan wel beschadigen, breken of splijten maar dat maakt het niet doder dan het al was.)
Er zijn wel manieren om zelf beschadigde puntjes te knippen zonder dat er aan de onderkant veel af hoeft zodat je je dus niet druk hoeft te maken of het wel gelijk is. Je kan pluk voor pluk je haar doorzoeken en de individuele punten eruit knippen of (makkelijker maar minder precies) kleine strengetjes van je haar draaien, even met je vingers van onder naar boven langs die pluk gaan en dan de uitstekende puntjes afknippen. Bij beide manieren verlies je geen lengte maar pak je toch die moeilijke puntjes aan waardoor je misschien je volgende kappersbezoek met een paar weken of zelfs maanden uit kunt stellen.
Die azijnspoeling doe ik iedere keer na het wassen. Appelazijn werkt het fijnst vind ik maar die is alleen verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels en vergeleken met gewone azijn vrij prijzig dus ik gebruik ook regelmatig normale huis-tuin-en-keuken-azijn. Puntje van aandacht bij appelazijn is dat zeker blond haar er een licht rossige gloed van kan krijgen. Ik heb het nog nooit gehad maar heb het wel eens van anderen gehoord.
Mijn haarroutine is zo:
Voor ik het ga wassen borstel ik mijn haar eerst uitgebreid met de tangle teezer zodat er geen klitjes mee te vinden zijn. Dan neem ik een varkensharenborstel en borstel ik mijn haar om het sebum goed te verdelen. Vanaf mijn oren naar beneden olie ik het in met kokosolie en dat laat ik een paar uur of de hele nacht intrekken. Dan CO ik en terwijl de conditioner in mijn haar zit ga ik er nog even met een grove kam doorheen. Uitspoelen, azijnspoeling, die uitspoelen en dan mijn haar even in een microfiber handdoek terwijl ik me aankleed e.d. Als ik klaar ben gaat de handdoek eraf en laat ik mijn haar drogen zonder er verder aan te zitten en als het helemaal droog is doe ik een klein beetje hairbutter op mijn puntjes.
Die hairbutter maak ik zelfs van boters en oliën die mijn haar fijn vindt. Meestal iets van sheaboter of cacaoboter, kokosolie, en dan nog wat vloeibare olie zoals amandelolie, olijfolie of druivenpitolie en wat essentiële oliën voor een lekker luchtje. Je kan ook nog vochtinbrengende ingrediënten zoals honing of aloe vera gel toevoegen. De harde boters even smelten (niet te heet laten worden!) en dan alles mengen en met een mixer kloppen tot de boters weer beginnen te stollen en je een luchtige substantie hebt. Dat met een spuitzakje in een weckpotje o.i.d. doen en in de koelkast bewaren. Dit kan je dan ook gebruiken om tussendoor je haar lichtjes te oliën of om voor het wassen je haar te oliën.
Ik was mijn haar overigens elke 5-6 dagen. Dat was eerst om de dag maar ik merk dat hoe langer mijn haar wordt, hoe minder vaak ik het hoef te wassen. Tussen de wasbeurten door borstel ik het wel regelmatig met mijn varkensharenborstel en dat helpt enorm tegen vet haar. Het omhoog dragen helpt daar ook bij want je zit minder door je haar te woelen als het vast zit en dus wordt het ook minder snel vet.
's Nachts vlecht ik mijn haar om klitten en beschadigen te voorkomen en ik slaap op een katoen-satijnen kussensloop en overdag draag ik mijn haar meestal omhoog met haarstokjes als ik op pad ben, als het hard waait, vriest of er andere omstandigheden zijn waardoor het zou kunnen beschadigen. Thuis is het los en bij speciale gelegenheden ook maar in het dagelijks leven vind ik het prettiger om het omhoog te dragen. Dan heb je ook geen last van haar dat tussen de autodeur komt, onder de schouderband van je tas vast komt te zitten of vieze mannetjes in de bus die je haar gaan strelen.
Dank voor de tips!quote:Op maandag 13 februari 2012 17:32 schreef gehotseflotst het volgende:
Knippen volgens de Feye-methode kan amper fout gaan. Ze heeft er tips bij staan om je haar zo recht mogelijk te knippen. Je kunt zo zelf bepalen hoeveel je eraf knipt, want na 6 weken hoeft er echt amper wat af - tenzij je je haar gigantisch mishandelt, dan zal de knipbeurt wel hard nodig zijn.
Ik knip zelf ook volgens die methode, is heel erg gemakkelijk. Bij de HEMA kun je een kappersschaar halen. Zolang je die ALLEEN voor je haar gebruikt blijft die schaar lang scherp. Niet met een gewone of botte schaar knippen, anders krijg je alleen maar meer gespleten punten.
Naast knippen volgens de Feye-methode kun je ook je haar S&D-en (Search & Destroy), dan kun je een volgende trimbeurt weer wat uitstellen, zonder last te krijgen van gespleten punten. Bij S&D ga je je haar doorzoeken op gespleten haarpunten en knip je alleen de haren waar de haarpunten gespleten zijn. Kost een boel werk, maar werkt welPrecies hoe MinderMutsig het heeft uitgelegd. Aanrader! Alleen niet ALLE uitstekende puntjes afknippen, alleen de beschadigde puntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |