Dat wel ja, als er niets anders mogelijk is dan kun je niets anders dan accepteren en hopen dat de klik er komt bij je volgende behandelaar.quote:quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 21:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Slechte zaak, aangezien goede hulpverlening gebaseert is op vertrouwen. Kun je geen verlenging aanvragen wegens deze reden ?
Ik krijg nu ook tijdelijk meerdere hulpverleners, een overgangsperiode, denk dat hij dat goed voor me heeft geregeld, maar het blijft bagger.
Ben pas net begonnen met medicatie en kan het geen "naweeën" noemen, aangezien ik al 10 jaar klachten heb. en die alleen wat erger zijn geweest, en nu weer dreigen te worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
De naweeën zeg maar. Dat kan flink lang aanhouden. Slik je nu nog medicatie ?
Is het juist niet zo dat sommige mensjes juist last van ''dingen'' krijgen als ze dat soort boeken gaan lezen? No offence btw hoor.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:15 schreef Gewas het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Ze zeggen dat dit de somberste dagen van het jaar zijn... Aan het prachtige weer is het in ieder geval niet te zien.
Heb een oude hobbie weer opgepakt, namelijk het lezen van oorlogsboeken. Heerlijk vind ik dat soort boeken. Mooie is dat ik er nog heel veel heb liggen waar ik nog niet eens aan begonnen ben. Komende tijd nog genoeg te lezen dus! Denk dat ik straks een plank ga vrijmaken voor al deze boeken.
Oorlogsboeken ervaar ik juist als dicht bij de realiteit. Zeker vergeleken met andere boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:13 schreef sherylle het volgende:
[..]
Is het juist niet zo dat sommige mensjes juist last van ''dingen'' krijgen als ze dat soort boeken gaan lezen? No offence btw hoor.
Ik houdt ook wel van spannende thrillers en ook films. Maar kan soms wel een na effect hebben omdat het veel informatie is van rare dingen. Ik ben btw geen shizofreen maar heb wel angststoornis waardoor ik sommige aspecten zeker wel kan herkennen van jullie verhalen.
Ps: ik vind de film ''The girl with the dragon tattoo'' wel cool, ik denk dat ik hem ga kijken in de bios Heb de milenium reeks ook gekeken. Maar das ook een heftig verhaal.
Ik gebruik dezelfde medicatie en hoeveelheid. Ik slaap heerlijk een paar uur nadat ik Zyprexa heb ingenomen. Opzich een soort slaapmiddel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:54 schreef Messina het volgende:
20mg Zyprexa. Is normaal de dosis voor acute behandeling, maar die slik ik dus standaard. Slaapmedicatie gebruik ik al een jaar of wat niet meer, werkte toch nietTijdens mijn gedwongen opname kregen ze me zelfs met injecties niet neer. Ik werd wel suf, maar slapen ho maar. Ik slaap pas als ik uitgeput ben.
Ik slaap helaas niet beter door de zyprexa. Was inderdaad wel wat ze zeiden toen ik ermee begon, maar helaas. Ik zou het heerlijk vinden om een fijn, gezond en normaal slaapritme te hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik gebruik dezelfde medicatie en hoeveelheid. Ik slaap heerlijk een paar uur nadat ik Zyprexa heb ingenomen. Opzich een soort slaapmiddel.
Edit:
Mensen doen zeer vreemd tegen mij vandaag. Ze vertellen mij ook niks. Het begint nu mijn humeur te beinvloeden. Straks maar de medicatie nemen.
Bel je begeleider/psych, huisarts of desnoods je beste vriend(in). Bij jou heb ik juist het idee dat je je vooral niet moet terugtrekken op dit moment.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En het gaat weer de andere kant op. Ben een beetje paranoia geloof ik. Kom liever even niet buiten en slaap graag z.s.m. als het donker wordt.
Zou vandaag telefoontje krijgen, maar gebeurt maar niet. Slecht voorgevoel nu.
Nee, hoef niks meer te doen. Ik ga vanavond voor de tv hangen. Zag net dat er wel wat leuke dingen op tv komen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik slaap helaas niet beter door de zyprexa. Was inderdaad wel wat ze zeiden toen ik ermee begon, maar helaas. Ik zou het heerlijk vinden om een fijn, gezond en normaal slaapritme te hebben.
Door de Zyprexa ben ik wel de hele dag moe, of meer moe dan 'normaal'. Maar als ik dan ga liggen (vaak inderdaad een uur- maximaal 2 uur na inname medicatie), dan lig ik daar maar wat. Lezen, TV kijken, schaapjes tellen, niets helpt.
Moet je nog veel doen vandaag, Gewas? Anders straks jezelf even lekker terugtrekken, he!
Dat schijnt een slap aftreksel van de Milleniumfilms te zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:13 schreef sherylle het volgende:
Ps: ik vind de film ''The girl with the dragon tattoo'' wel cool, ik denk dat ik hem ga kijken in de bios Heb de milenium reeks ook gekeken. Maar das ook een heftig verhaal.
Welkom.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:26 schreef Frenchtoast het volgende:
Hoi mensen,
Zojuist een account aangemaakt hier op fok speciaal voor dit topic. Lees al lange tijd mee maar durfde niet zo goed te posten maar nu toch de stoute schoenen aangetrokken omdat ik er behoefte aan heb.
In 2006 kreeg ik twee psychoses in een jaar tijd, ggz stelde als diagnose psychotische stoornis nao vast, daar was ik het wel mee eens. Paar jaar tijd redelijk stabiel gebleven tot eind 2010 toen kreeg ik een zware psychose en moest ik weer opgenomen worden en in 2011 nog eens twee maal opgenomen geweest, verschillende AP uitgeprobeerd. Uiteindelijk krijg ik nu 100 mg Xeplion in de vier weken als depot(injectie).
Waar ik voorheen heel goed door kwam met lage doseringen AP lukt dat helaas niet meer, morgen krijg ik voor eerste keer 100 mg depot na een tijd met 75 mgr gedaan te hebben.
Ik baal daar ontzettend van mede ook doordat ik behoorlijk achteruit ben gegaan in mijn functioneren en hierdoor gaat heel waarschijnlijk mijn diagnose ook veranderen in schizofrenie. Ik krijg binnnenkort een gesprek met de psychiater en mijn spv'er hierover want ook hun zien dat het in anderhalf jaar tijd enorm achteruit is gegaan.
Hopelijk kan ik hier lekker mee posten met jullie en mijn ervaringen delen!
Zit op een redelijk kort lijntje met m'n psych en iedereen in mijn omgeving is op de hoogte dat ik rand-psychotisch ben, dus lijkt me niet echt nodig nu.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Bel je begeleider/psych, huisarts of desnoods je beste vriend(in). Bij jou heb ik juist het idee dat je je vooral niet moet terugtrekken op dit moment.
Gooi het eruit!quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:26 schreef Frenchtoast het volgende:
Hoi mensen,
Zojuist een account aangemaakt hier op fok speciaal voor dit topic. Lees al lange tijd mee maar durfde niet zo goed te posten maar nu toch de stoute schoenen aangetrokken omdat ik er behoefte aan heb.
In 2006 kreeg ik twee psychoses in een jaar tijd, ggz stelde als diagnose psychotische stoornis nao vast, daar was ik het wel mee eens. Paar jaar tijd redelijk stabiel gebleven tot eind 2010 toen kreeg ik een zware psychose en moest ik weer opgenomen worden en in 2011 nog eens twee maal opgenomen geweest, verschillende AP uitgeprobeerd. Uiteindelijk krijg ik nu 100 mg Xeplion in de vier weken als depot(injectie).
Waar ik voorheen heel goed door kwam met lage doseringen AP lukt dat helaas niet meer, morgen krijg ik voor eerste keer 100 mg depot na een tijd met 75 mgr gedaan te hebben.
Ik baal daar ontzettend van mede ook doordat ik behoorlijk achteruit ben gegaan in mijn functioneren en hierdoor gaat heel waarschijnlijk mijn diagnose ook veranderen in schizofrenie. Ik krijg binnnenkort een gesprek met de psychiater en mijn spv'er hierover want ook hun zien dat het in anderhalf jaar tijd enorm achteruit is gegaan.
Hopelijk kan ik hier lekker mee posten met jullie en mijn ervaringen delen!
Thanks!quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb ook weer problemen met slapen ... lag afgelopen 2 nachten weer bijna 3 uur wakker voordat ik kon slapen.En met Temazepam, waar sommige mensen helemaal plat door gaan, lig ik soms alsnog een uur wakker ... hopeloos.
Balen he als je niet kunt slapenIk heb oxazepam als zo nodig als ik niet goed kan slapen maar dat werkt bij mij ook maar mondjesmaat. Hopelijk slaap je vannacht wel beter!
Welkom.
Thanks voor het welkom! Hopelijk krijg je het telefoontje snel van de deeltijd.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Zit op een redelijk kort lijntje met m'n psych en iedereen in mijn omgeving is op de hoogte dat ik rand-psychotisch ben, dus lijkt me niet echt nodig nu.
Weet zelf niet echt of ik het al rand-psychotisch wil noemen, maar mijn hulpverlener en psychiater lijken het er over eens.te zijn, dus ga er maar niet tegen in.
Ik heb vrijdag weer een afspraak met m'n hulpverlener, dus dat zit wel goed.
Zou vandaag telefoontje krijgen van de deeltijd, maar heb ik dus nog steeds niet gehad. Ik wacht amar af, zal morgen wel komen.
@Frenchtoast : Ook welkom van mij
Rand-Psychotisch is toch vrij heftig en zo veel erger dan normaal vind ik het nou ook weer niet. Dus, vandaar.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:54 schreef Frenchtoast het volgende:
Thanks voor het welkom! Hopelijk krijg je het telefoontje snel van de deeltijd.
Waarom weet je niet of je het rand-psychotisch wil noemen? Maar het is idd wel goed dat je vrijdag al weer een gesprek hebt met je hulpverlener!
Druk van de ketel is altijd lekkerquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:57 schreef Frenchtoast het volgende:
[..]
haha ja ik gooi het zeker eruit, had ook wel ff behoefte om het kwijt te kunnen!
Wat voor deeltijd is het precies? (snap het niet helemaal...)quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Door bezuinigingen is er geen plek meer voor mij in deeltijd. Kut overheid.
Het standaard gedoe bij opnamen. Beetje knutselen, beetje sporten, beetje groepstherapie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat voor deeltijd is het precies? (snap het niet helemaal...)
Ze bezuinigen tegenwoordig overal op...
Toch waardeloos dat je door bezuinigingen het nu 50 km verderop moet proberen! Ik weet zeker dat de overheid binnen 10 jaar (of nog eerder) de gevolgen van alle bezuinigingen die ze nu doorvoeren bij de ggz keihard terug krijgen op hun bordje en dat ze dan puin mogen ruimen!quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het standaard gedoe bij opnamen. Beetje knutselen, beetje sporten, beetje groepstherapie.
Nu gaan we het dus 50 km verderop proberen.
Dat had ik gisteren ook, en toen was ik aan het wachten op een telefoontje, dat niet kwam.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:21 schreef Gewas het volgende:
Die ellendige telefoon gaat hier al de hele dag. Telkens als ik wil opnemen stopt ie met bellen. Hier word je toch gek van. Ik heb er zo'n hekel aan als er gebeld word.
Dat reizen gaat ook totaal geen stress met zich mee brengen, kut overheid. Moet er nu nog niet aan denken 500 km per week met de bus reizen, gadverdamme. Dan nog niet eens meegerekend dat dat 100 euro kost van mijn eigen centen, hoe moet ik dat opbrengen? Daar is geen geld voor, dan moet ik andere dingen zien te regelen. Dus wat is nou goedkoper.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:59 schreef Frenchtoast het volgende:
[..]
Toch waardeloos dat je door bezuinigingen het nu 50 km verderop moet proberen! Ik weet zeker dat de overheid binnen 10 jaar (of nog eerder) de gevolgen van alle bezuinigingen die ze nu doorvoeren bij de ggz keihard terug krijgen op hun bordje en dat ze dan puin mogen ruimen!
Nou in ieder geval hoop ik dat het 50 km verderop wel gaat lukken want je hebt het toch nodig he lijkt mij dan.
Vandaag weer depot gehad dit keer van 100 mg, nu maar hopen dat dit voldoende bescherming biedt. Heb wel goed geslapen met een oxazepam(gebeurt ook niet altijd dat ik met oxazepam goed slaap) dus dat scheelt al wel
Ik vind het echt waardeloos voor je! Hoop echt dat je een oplossing kunt vinden en over dat niet kunnen betalen daar weet ik ook het een en ander van af. Erg he die overheid met die shit plannen van hunquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat had ik gisteren ook, en toen was ik aan het wachten op een telefoontje, dat niet kwam.
[..]
Dat reizen gaat ook totaal geen stress met zich mee brengen, kut overheid. Moet er nu nog niet aan denken 500 km per week met de bus reizen, gadverdamme. Dan nog niet eens meegerekend dat dat 100 euro kost van mijn eigen centen, hoe moet ik dat opbrengen? Daar is geen geld voor, dan moet ik andere dingen zien te regelen. Dus wat is nou goedkoper.
Tnx voor je medeleven. Nu voel ik me weer ietsje beterquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef Frenchtoast het volgende:
[..]
Ik vind het echt waardeloos voor je! Hoop echt dat je een oplossing kunt vinden en over dat niet kunnen betalen daar weet ik ook het een en ander van af. Erg he die overheid met die shit plannen van hunMisschien kun je bijzondere bijstand aanvragen?? tis maar een ideetje wat ik opper. Ga ik ook namelijk doen vanwege die eigen bijdrage die we moeten betalen aan de ggz.
Hoi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:19 schreef Hark het volgende:
Ik slaap de laatste tijd toevallig ook heel erg veel. Gister ging ik er om 10 uur in en om tien over vier (in de middag) werd ik wakker door de telefoon.![]()
Oh, ik ben ook nieuw hier trouwens. Ik heb geen idee hoeveel ik hier mee ga discussiëren en over mijzelf praten doe ik ook niet zo makkelijk als dat bijvoorbeeld Frenchtoast dat lijkt te doen (wat ik overigends wel enorm bewonder), maar ik dacht ik zeg toch even hallo.
Bezuinigen op onderwijs maar tegelijk volhouden dat je van Nederland een echte kenniseconomie wil maken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Even kotsen op de overheid.![]()
![]()
![]()
Zo ontzettend veel bezuinigen op zorg en onderwijs, maar wel de salarissen van ambtenaren nog verder willen verhogen.![]()
En dan heb je nog mensen die gaan janken dat er minder geld is voor kunst. Flikker toch op zeg. Dat is geen eerste levensbehoefte.
Gad-ver-dam-me.
[..]
Hoi.
Welkom Hark!quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:19 schreef Hark het volgende:
Ik slaap de laatste tijd toevallig ook heel erg veel. Gister ging ik er om 10 uur in en om tien over vier (in de middag) werd ik wakker door de telefoon.![]()
Oh, ik ben ook nieuw hier trouwens. Ik heb geen idee hoeveel ik hier mee ga discussiëren en over mijzelf praten doe ik ook niet zo makkelijk als dat bijvoorbeeld Frenchtoast dat lijkt te doen (wat ik overigends wel enorm bewonder), maar ik dacht ik zeg toch even hallo.
Ik herken dat wel dat de RIBW niet weet wanneer je aan de beurt bent. Het is de bedoeling dat de RIBW smorgens bij mij komt( ik woon zelfstandig in huurappartement) om de dag op te starten en kijken wat er gedaan moet worden die dag en hun helpen daarbij. Maar ik weet nog steeds niet wanneer hun komen.. Mijn spver heeft al een paar keer gebeld maar nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen. Nu is er nog geen man overboord want het factteam komt nu elke ochtend bij mij langs.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:12 schreef Gro het volgende:
Hey Frenchtoast, leuk dat je meeschrijft.
Ik schrijf niet zoveel de laatste tijd...
De Leponex doet het wel goed, geen enkel psychotisch symptoom meer. Helaas ben ik wel in een diepe winterslaap geraakt door dit goedje. Ik slaap zo'n 14 uur per dag![]()
Verder, het RIBW verhaal lijkt lang te gaan duren. Ze kunnen niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben.
Liever nog ga ik op mezelf met een huurappartement oid.
Maar ik ben bang dat het te hoog gegrepen is. Heb namelijk enorme moeite mezelf te vermaken en alleen de tijd door te komen.
Stemming is wel oké.
Ben blij met mijn medicatie nu: Lang leve Leponex!
Dat is ook zoiets belachelijks ja. Typisch VVD mentaliteit voor gezonde mensen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zijn ze tegenwoordig niet ook weer een beetje bezig met het eigen zorg betalen? Ik krijg dat idee een beetje bij reclames die zeggen "Ik wil niet betalen voor zorg die ik niet gebruik"
Ik wil niet zorg behoevend zijn, maar heb er dan ook niet voor gekozen. Het land wordt me te egoïstisch. Als er ergens protesten zijn, ik doe mee.
Het is in ieder geval een voorbode van paranoia.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:05 schreef psymeuk het volgende:
Ik heb een tijdje gedachten gehad zoals dat een bepaalde vriend een complot tegen me had om me uit de groep te werken, dat soort gedachten; is dat de voorbode van een psychose?
Ben toen gestopt met blowen en merk dat ik veel helderder over dingen na kan denken nu... hoewel ik het wel herkende als zijnde tijd om te stoppen. Ik 'wist' wel dat er geen complot was, maar zag het en voelde het wel.
Je weet dat het ook tussen je oren kan zitten, Gewas.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:49 schreef Gewas het volgende:
Doen de ene dag mensen nog zeer vreemd tegen je, heb je de andere dag met niemand contact.
Alles voelt heel onrealistisch aan en ik vermoed dat hier iets achter zit. Als ze thuiskomen moeten ze maar vertellen wat het probleem is, want dit knaagt.
Enige wat ik vandaag heb begrepen is het Communistisch Manifest van Marx. Dat is het bewijs dat het in mijn bovenkamer nog goed zit.
Het zat dus weer tussen mijn oren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Je weet dat het ook tussen je oren kan zitten, Gewas.
Praten is altijd goed, misschien zitten ze wel echt ergens mee en dan kan dat uitgesproken worden
Je kan het ook anders bekijken! Het zit tussen je oren, dus je vrienden/familie vinden je nog net zo tof als een week geleden!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het zat dus weer tussen mijn oren.Net zijn ze thuisgekomen en ik geloof dat er niks aan de hand is...
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:04 schreef Frenchtoast het volgende:
Ik hoop dat het gauw beter met je gaat Demon_from_heaven!
Vandaag een goede dag gehad, boodschappen gedaan en bijna geen achterdochtigheid gehad vandaag dus daar ben ik al heel blij om!
Fijn dat je bij sigaretten halen nergens last van had!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 07:06 schreef Gewas het volgende:
Was gister een beetje paranoide... Nu gaat alles weer oke.![]()
Lekker weekend en uitrusten.
[..]![]()
Ik heb gister zelf sigaretten gehaald bij de sigarenwinkel. Ook nergens last van gehad.![]()
Edit:
Het is elke keer weer een strijd om de dag door te komen. Alles kost zo verdomd veel moeite. Er zit weer iets enorm aan me te knagen.
Fijn dat je een medische verklaring gekregen hebt van je hulpverlener zal je rust gevenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Gister had echt een zware up en down. Het begon matig en zakte verder in, maar 's avonds voelde ik me echt uitstekend. Ik zou bijna zeggen stemmingswisseling, maar liever niet eigenlijk.
Was 's middags maar naar een paar comedy series gaan kijken, vond het wel oke, af en toe moest ik diep van binnen zelfs een klein beetje lachen, dus echt erg was het niet. Leuk is ook anders.
Ik heb gisteren een medische verklaring van mijn hulpverlener gekregen zodat ik niet 3 keer in de week een uur in het ziekenhuis hoef te zitten. Moet er niet aan denken, ik kan daar echt totaal niet tegen. Krijg nu thuisbehandeling.
Ohja: Mijn ouders willen dat ik stop met roken, nu, juist, lekker moment ook weer. Ik ga niet voor niets naar deeltijd. weer in een fulltime behandeling, kan ik dat er even niet bij hebben.
@gewas: Ik kon me gisteren wel vinden bij wat je nu weer hebt weg gehaald, beetje extreem verwoord misschien, maar alsnog
Ik hoop dat het weer een beetje beter gaat. Ruzie is zeer hinderlijk. Ben blij dat voor het eerst in tijden hier geen ruzies meer zijn, was eerder dagelijks. Komt bij mij denk ik, omdat er totaal geen verwachtingen zijn, zolang ik het huis niet sloop is het voor hun een geslaagde dag geweest.
Ik vind het eerlijk gezegd verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:49 schreef Gewas het volgende:
Wader, Mey en Wecker op een demonstratie tegen de Irak-oorlog.
Zeer intens lied. ES IST AN DER ZEIT. Nog immer actueel!
Waarschijnlijk zullen de meesten dit weer niet kunnen waarderen. Die Nederlanders toch, koppig volkje.
Deel 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij niet echt een verbetering, maar het is een invulling van mijn tijd. Ik voel me er wel goed bij dat ik tenminste iets produceer. Verder wil er ook vrijwel niets lukken. Dit lukt dan heel soms nog wel.quote:Ik wordt wakker op de grond in het bos, het is donker. Geen idee hoe ik hier kom of wat ik hier doe. Het is koud en nat. Het is compleet duister, zelfs de maan schijnt niet. In de verte zie ik wel wat licht in de lucht van de wolken weerkaatsen, daar zal dan wel de stad zijn. Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en schijn wat in het rond. Ik sta op een kruising en ik weet waar. Ik zie de boom waarin het jongetje verhangen was en de weg naar het open veld, naar huis. Ik draai mij om, want ik hoor iets, ondertussen laat ik per ongeluk mijn telefoon op de grond vallen.
Ik buk om hem op te rapen, maar als ik weer omhoog kijk zie ik een wezen, een zwart duister wezen in een wit gewaad. Ik ga sneller adem halen en kan wel gillen, het grijnst. Ik begin keihard te rennen richting het open veldje zonder om te kijken. Ik val bijna over een boomstammetje en weet maar net overeind te blijven. Achter mij hoor ik gegil en gegrom. Naast mij lijken overal duisteren wezens te verschijnen en ik ren harder en harder richting de open plek. Ik voel iets bij mijn been als ik bij de open plek kom. Een hand, die mij vast pakt. Ik val neer op de open plek, omdat ik aan mijn been leek te worden vastgegrepen.
De grond is koud en ik kom neer op het natte gras. Als ik terug het pad op kijk, zie ik niets meer alles is zwart, duister. Toch hoor ik nog wel wat, ik hoor zachtjes n de verte gelach. De koude rillingen lopen over mijn rug heen. Blij dat ik voor nu veilig lijk te zijn, ben ik bang voor als het terug komt. Wat kan ik er ooit aan doen. Ik sta op een steek weer een sigaret op, dat heb ik wel nodig. Ik loop weer richting huis, ik ben Sjors al lang vergeten.
Verderop loopt het jongetje ineens naast me. Als ik het opmerk sta ik stil, het jongetje loopt door. Ik wordt bleek en mijn hart lijkt te stoppen. Het jongetje stopt na een paar meter en draait zich langzaam om. Ik kan zijn ogen niet zien alsof er een waas voor hangt, maar zijn mond drukt zijn gevoel sterk genoeg uit, hij is somber. Ook hij is bang, bang voor de Gosuto, net als ik, maar hoe kan hij het zien? Waarom alleen wij?
Ik pak het jongetje zijn hand en we lopen naar huis. Bij de voordeur laat ik zijn hand los. Ik ga naar binnen en zie Sjors in de gang zitten. “aah, dus daar ben je” zeg ik. Mijn moeder komt de hal in rennen “Waar was je, ik was ongerust, je bent bijna 2 uur weg geweest!” zegt mijn moeder. “Ik was Sjors aan het zoeken” antwoord ik. “Maar Sjors is al lang thuis” zegt mam. “ok mam, ik ga naar bed nu, ik ben moe van het zoeken.” Ik loop snel naar boven naar mijn kamer toe. In mijn kamer is het donker en ik doe de deur achter mij dicht.
Ik voel dat er iets te gebeuren staat er is iets in mijn kamer. Ik wil het licht aan zetten, maar iets grijpt mijn hand. Ik sla snel met mijn andere hand in de richting achter mij en ik hoor een knal. Ik doe het licht aan en zie dat ik een lamp kapot heb gegooid. Mijn kamer is leeg en ik ga met het licht aan in bed liggen. Na een paar uur val ik in slaap.
Ik ken verder ook niemand die deze muziek goed vind.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd verschrikkelijk.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Deel 1:Bedankt voor het delen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2:
[..]
Volgens mij niet echt een verbetering, maar het is een invulling van mijn tijd. Ik voel me er wel goed bij dat ik tenminste iets produceer. Verder wil er ook vrijwel niets lukken. Dit lukt dan heel soms nog wel.
Het verhaal heeft wel een beetje een beklemmende sfeer. Vroeg me af of dit je eigen ervaringen zijn? (in een psychose bijvoorbeeld. Als je deze vraag wil beantwoorden natuurlijk)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2012 08:32:10 ]
Ja, zo voelde het ook wel, maar dat wisselde wel steeds, dat gevoel. Ik probeer met het verhaal uit te beelden hoe het voelde en nog steeds voelt.quote:Op zondag 22 januari 2012 08:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen.
Het verhaal heeft wel een beetje een beklemmende sfeer. Vroeg me af of dit je eigen ervaringen zijn? (in een psychose bijvoorbeeld. Als je deze vraag wil beantwoorden natuurlijk)
Herkenbaar, ook al is dat bij nu wel de goede kant op aan het gaan en is het bij mij wat minder erg, denk ik. Andere begrijpen je eigenlijk niet en het lijkt vaak alsof ze het ook niet willen. Misschien is dat ook wel zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 09:25 schreef Gewas het volgende:
Wat mij pijn heeft gedaan was de opmerking gister dat ik niet genoeg aan mezelf zou werken en dat ik er met de pet naar gooi. Ik heb last van ernstige angsten en depressieve gedachten en reken maar niet op het kleinste beetje begrip. Het voelt allemaal aan als onrecht.
Ze gaan vandaag verdomme maar een keer aardig doen. Oh en iets 'uitpraten' is ondenkbaar met deze familie. In mijn hele leven is dat nog nooit gebeurt.
Als schrijven voldoening geeft en je ermee je ei kwijt kan, gewoon door blijven gaan met schrijven. Het is ook mooi geschreven (prettig leesbaar).quote:Op zondag 22 januari 2012 11:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, zo voelde het ook wel, maar dat wisselde wel steeds, dat gevoel. Ik probeer met het verhaal uit te beelden hoe het voelde en nog steeds voelt.
Het is fictie, maar voor mij wel heel herkenbaar allemaal. Dat jongetje en die "Gosuto" zie/zag ik ook daadwerkelijk. Ik denk alleen dat ik het gevoel van angst heel erg moet uitvergroten om het voor andere herkenbaar te maken, om ze te laten snappen hoe het voelde.
[..]
Herkenbaar, ook al is dat bij nu wel de goede kant op aan het gaan en is het bij mij wat minder erg, denk ik. Andere begrijpen je eigenlijk niet en het lijkt vaak alsof ze het ook niet willen. Misschien is dat ook wel zo.
Voor mij voelt het niet begrepen worden vaak net zo erg als de ziekte, omdat je je dan ook alleen voelt in de strijd.
Vervelend voor je Gewas, maar misschien gaat het beter worden als je op jezelf gaat wonen.quote:Op zondag 22 januari 2012 09:25 schreef Gewas het volgende:
Wat mij pijn heeft gedaan was de opmerking gister dat ik niet genoeg aan mezelf zou werken en dat ik er met de pet naar gooi. Ik heb last van ernstige angsten en depressieve gedachten en reken maar niet op het kleinste beetje begrip. Het voelt allemaal aan als onrecht.
Ze gaan vandaag verdomme maar een keer aardig doen. Oh en iets 'uitpraten' is ondenkbaar met deze familie. In mijn hele leven is dat nog nooit gebeurt.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Deel 1:Indrukwekkend DemonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2:
[..]
Volgens mij niet echt een verbetering, maar het is een invulling van mijn tijd. Ik voel me er wel goed bij dat ik tenminste iets produceer. Verder wil er ook vrijwel niets lukken. Dit lukt dan heel soms nog wel...... mijn complimenten over je manier van schrijven, je hebt er aanleg voor
.
Ik zou vorige week therapie hebben. Alleen omdat ik me niet goed voelde heb ik het afgezegd. Dom.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef zusterclivia het volgende:
Hallo allen
Allereerst welkom aan de nieuwe mensen in dit topic
[..]
Vervelend voor je Gewas, maar misschien gaat het beter worden als je op jezelf gaat wonen.
Je hebt er de leeftijd inmiddels ook wel voor, meer eigen verantwoording enzo.
Als je nu een beetje gewend raakt in je nieuwe woonomgeving, ga dan eens vragen of er geen
behandeling/therapie is die je een beetje bij deze rotklachten kunnen ontlasten.
Ik ben blij voor je dat je zoveel kunt genieten van het luisteren naar muziek...dat maakt voor jou de dag iig te doen, maar het lost niet op.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:44 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik zou vorige week therapie hebben. Alleen omdat ik me niet goed voelde heb ik het afgezegd. Dom.Wil echt graag weer beter worden maar het gaat allemaal zo moeizaam.
Trouwens, ik begin echt een vrolijk gevoel te krijgen als ik naar de muziek van Handel luister.
Het is de angst om naar die therapie te gaan, terwijl die therapie juist zou moeten helpen tegen die angst. Dat is het hele probleem...quote:Op zondag 22 januari 2012 19:37 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je zoveel kunt genieten van het luisteren naar muziek...dat maakt voor jou de dag iig te doen, maar het lost niet op.
Ik hoop dat je de volgende keer jezelf er wel toe kan zetten naar therapie te gaan Gewas, is er op zo'n moment niet iemand die je kunt bellen om je hierbij te helpen?
Deel 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 3:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga proberen elke dag zo'n stuk te schrijven.quote:Mijn moeder klopt op de deur “Schat, opstaan” Ik word wakker en ga recht op in mijn bed zitten. Ik kijk naar de klok, 11 uur alweer, alsnog een korte nacht geweest. De lamp licht in scherven op de grond net als gisteravond. Mijn muren hangen vol met papieren; aantekeningen en krantenstukken. Mijn computer maakt een brommend geluid en mijn bureau is een bende. Ik sta op, kleed mezelf uit, pak kleding uit de kast en loop naar de badkamer. Ik stap onder de douche en draai de kraan open. Het water is koud, dat boeit me niet. Langzaam wordt het warmer.
Ik hoor een piep in mijn oor en daarna een knalletje. Als ik naast me kijk zie ik ineens de Gosuto. Ik schrik en schrik naar achteren tegen de muur aan, maar ik lijk minder bang te zijn dan gisteren. De Gosuto grijnst en gaat weer langzaam weg. Dan hoor ik alleen nog zachtjes in de verte gelach. Ik droog me af, kleed me aan en loop weer richting mijn kamer. Ik gooi wat spullen van mijn bureau naar mijn bed en zet het scherm aan. Ik start de browser en typ in de zoekmachine “Gosuto”. Veel interessants vind ik niet, op 1 site na.
“Gosuto is het Japanse woord voor geest of spook, maar overal op de wereld schijnen geesten zichzelf zo te noemen. Er zijn manieren om van Gosuto af te komen, maar hiervoor zijn verschillende dingen nodig. Een helper, een beschermengel en een hele hoop energie. (…)”
Een helper? Wat moet ik me daar bij voorstellen. God, ik kan dit niet meer aan. Ik heb frisse lucht nodig. Ik sta op, ren naar beneden, trek mijn jas van de kapstok en ren naar buiten, richting het centrum. Ik steek een sigaret op. Ik heb hulp nodig, maar wie zal mij ooit kunnen helpen? Het jongetje loopt weer naast mij.
Vlak voor het centrum hoor ik mijn naam roepen. Ik kijk op, het is een goede vriend van mij. Hij loopt naar me toe. “He, hoe gaat het er mee?” Vraagt hij. “Weet jij wat een Gosuto is” Vraag ik. Hij antwoord niet en wordt stil. Hij staart mij aan en zegt even later “Ja, dat weet ik, maar ik kan er niets over zeggen.” Hij loopt voor me uit, een woonwijk in. Ik volg hem. Wat verderop loopt hij een steegje in en ik volg hem. “Ik kan er niet over praten, dat is verboden. Sorry.” Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en geef ‘m aan hem. “Kan je er wel over typen?” Vraag ik. Hij pakt de telefoon aan typt wat in en geeft de telefoon terug aan mij. “Ik weet niet veel, maar ik weet dat je er niet verder naar moet zoeken, het is te gevaarlijk. Stop er direct mee. Gosuto kunnen veel invloed op iemand uitoefenen en het kan je je leven kosten.” Staat er. “Maar ze is naar mij toe gekomen.” Zeg ik. “Ik kan er niets meer aan doen! Hoe kom ik van haar af? Ik heb je hulp nodig.” Hij fronst en typt weer iets in. “Ik moet met iemand gaan praten, maar zoek hier niets over op, probeer te overleven en doe geen domme dingen. Vertrouw niemand, info die je hebt gevonden is niet echt, geloof me. Hoe lang heb je al last?” Staat er. “Een paar maanden nu, 4 misschien 5 of 6.” Zeg ik. Hij blijft stil en staart naar de lucht. “Wat moet ik doen?” Vraag ik. “Niets.” Antwoord hij. “Wacht tot vanavond en kom dan naar mijn huis. Ik neem iemand mee.” Hij loopt weg. “Tot vanavond.”
En zo blijft het cirkeltje maar rond en rond......doorbreek het door hulp te vragen, iemand om je te begeleiden naar je afspraak Gewas dat soort hulp is er, vraag er eens naar de volgende keer.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het is de angst om naar die therapie te gaan, terwijl die therapie juist zou moeten helpen tegen die angst. Dat is het hele probleem...
Nee, vreemd genoeg niet. Ik had eerder dat als ik er over schreef dat het dan spontaan voor mij ging leven en ik angstaanvallen kreeg en hallucinaties. Nu lukt het wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:16 schreef zusterclivia het volgende:
@ Demon
Ik vind het wel een griezelig verhaal Demon, maarje schrijft goed.
Vind je het niet naar hierover zo te schrijven, ik bedoel geeft het je geen extra angst?
Oké dan, goed dat je het herkent als het dan wel zou gebeuren kan je op tijd stoppen iig.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, vreemd genoeg niet. Ik had eerder dat als ik er over schreef dat het dan spontaan voor mij ging leven en ik angstaanvallen kreeg en hallucinaties. Nu lukt het wel.
Dit zijn mijn plannen om alles weer op de rails te krijgen:quote:Op zondag 22 januari 2012 21:16 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
En zo blijft het cirkeltje maar rond en rond......doorbreek het door hulp te vragen, iemand om je te begeleiden naar je afspraak Gewas dat soort hulp is er, vraag er eens naar de volgende keer.![]()
Lees anders eens wat luchtigers, zoals bv Krisnamurti. Inzicht is de sleutel tot hersel.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit zijn mijn plannen om alles weer op de rails te krijgen:
-niet meer werk afzeggen 'omdat je je niet lekker voelt'
-komende weken niks drinken
-contact opnemen om toch te beginnen met therapie
-elke dag minimaal 20 bladzijdes uit Het Kapitaal lezen
Als iemand nog briljante aanvullingen heeft, mag je het zeggen.
Kan... Maar de boeken van Karl Marx geven mij antwoorden op belangrijke vragen.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:28 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Lees anders eens wat luchtigers, zoals bv Krisnamurti. Inzicht is de sleutel tot hersel.
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit zijn mijn plannen om alles weer op de rails te krijgen:
-elke dag minimaal 20 bladzijdes uit Het Kapitaal lezen
Als iemand nog briljante aanvullingen heeft, mag je het zeggen.
Valt wel mee, is eerder vervelend omdat ik spontaan midden in een enorme zooi stond die ik kon gaan opruimen voordat iemand het merkte o.oquote:Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef zusterclivia het volgende:
@ Demon,
Weer een heftige ervaring voor je
Nee, maar ik heb vergelijkbare dingen vlak voor mijn psychose gehad, dus het is niet echt nieuw. Wel erg vervelend, want het geeft wel een signaal af.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:58 schreef zusterclivia het volgende:
Huh?.. Je hebt het toch niet expres gedaan? Waarvoor dit onder het "vloerkleed "wegmoffelen?
Nouja ik zou het wel als heftig ervaren iig, maar ben blij voor jou dat je het weer in de hand hebt nu
Het was de bedoeling dat ik allemaal tegelijk met deze 'goede voornemens' begon, in willekeurige volgorde. Haha.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef zusterclivia het volgende:
[..]Goed voornemen
![]()
Ik zou ze eerder dan in deze volgorde zetten...![]()
Als je profijt haalt uit punt 1 en 2, zal je merken dat punt 3 steeds minder een punt gaat worden.
En de tijd dat je je goed voelt die dingen doen die je leuk vindt om te doen waardoor je ook goed gestemd blijft.![]()
Ach leuk dat er bezoek komtquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat ik allemaal tegelijk met deze 'goede voornemens' begon, in willekeurige volgorde. Haha.![]()
Nu vijf dagen alcoholvrij en ik voel me met de dag beter worden. Positief is ook dat de vriendin deze week langskomt.
Ik ben cd van JP (dj) aan het luisteren, was afgelopen weekend op feest waar hij draaide. Ben al lang fan van hemquote:Zit nu Hannes Wader Singt Arbeiterlieder te luisteren. Ik ken bijna alle teksten uit mijn hoofd.En dan zing ik natuurlijk mee.
Kan je een video neerzetten van een lied/stuk van hem? Ik heb dj muziek nooit begrepen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:15 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ach leuk dat er bezoek komtNou ja welke volgorde of alles tegelijk...het zijn goede voornemens iig. En dat je merkt dat het je gevoel goed doet door niet te drinken is ook wat waard.
[..]
Ik ben cd van JP (dj) aan het luisteren, was afgelopen weekend op feest waar hij draaide. Ben al lang fan van hem
Ziet er goed uit die site.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb even een site in het leven geroepen voor mijn verhaal :3
www.Gosuto.nl
Het is een oudje en het geluid kan ook beter, maar er is weinig van deze man te vinden op youtubequote:Op woensdag 25 januari 2012 16:17 schreef Gewas het volgende:
[..]
Kan je een video neerzetten van een lied/stuk van hem? Ik heb dj muziek nooit begrepen.![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:39 schreef Gewas het volgende:
@ Zusterclivia
Nee, niet gelukt om het af te luisteren.Ik snap nog steeds niks van die muziek, lijkt wel alsof dit het tegenovergestelde is van waar ik van hou.
![]()
En ik maar denken dat jij een nette zuster was, blijk je gewoon een feestbeest te zijn.![]()
Om er nog een lied tegenaan te gooien. Dit luister ik nu.
Mijn favoriete lied van deze beste man.
Heb net de medicatie genomen en vanaf nu ga ik niks meer doen. Ja, voor de tv hangen!
Volgens mij wel ja, de rechter moet toch uitspreken als je dwangbehandeling en of dwangmedicatie krijgt. En als je vrijwillig wordt opgenomen mag je behandeling zeker weigeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:26 schreef Quisho het volgende:
Mag je eigenlijk behandeling weigeren als je geen rechtelijke machtiging hebt?
Ja dat lijkt mij wel, maar of je er iets mee opschiet is wat anders.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:26 schreef Quisho het volgende:
Mag je eigenlijk behandeling weigeren als je geen rechtelijke machtiging hebt?
Moest weer even teruglezen wbt je hobbyquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vandaag word wel een leuke dag, zometeen shoppen voor materialen om een puppet te maken. Mijn moeder vond het geen goed idee om meteen aan een fursuit te beginnen en nu dus eerst puppets. :3 Maar ze vind het leuk dat haar hobby naaien, mij nu ook leuk lijkt. Zij maakte vroeger speelgoed knuffels en dergelijken.
Wat kan of zou je zelf kunnen doen om dit te voorkomen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:21 schreef Quisho het volgende:
Oke bedankt. Ik had vandaag het gesprek namelijk met een onafhankelijke psychiater, en ik heb aangegeven dat ik het niet eens was met het behandelplan, dus daarom komt er wellicht een RM in plaats van een voorwaardelijke machtiging.
Maar ik hoop het niet natuurlijk.
Mooi dat je je pc weer aan de praat gekregen hebt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:00 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik ben meteen weer in een kut bui, mijn pc ging gisteren kapot toen ik weer iets in m'n kamer had veranderd en een lijmpistool dat ik net uit de verpakking haal werkt helemaal niet. Daarbij komt, ik ben vergeten sigaretten te halen, dus dat moet nu nog en ik hallucineer extreem veel.
Dit is een echte down... Al kan het dal nog steeds een stuk dieper.
Ik was ook van plan om morgen terug te gaan naar de winkel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:40 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Mooi dat je je pc weer aan de praat gekregen hebt.
Als je de aankoopbon van dat lijmpistool nog hebt, gewoon teruggaan naar de winkel en vragen om een nieuwe goed werkende en neem de verpakking en bon mee. Geen bon.....wel ik zou evenzogoed teruggaan, maar je staat iets zwakker.
Niemand in de buurt die misschien een pakje sigaretten voor je zou kunnen halen?
Heb je enig idee waar die extreme hallucinaties door veroorzaakt worden Demon?
Ben je gaan kijken dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:50 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Loop ik net buiten hoor ik allerlei gelach van een school komen, kom ik er 5 minuten later achter dat er helemaal niemand is.
Ja snap ik, is natuurlijk ook super irritant.quote:[..]
Ik was ook van plan om morgen terug te gaan naar de winkel.Maar werd even super sacherijnig toen ik aan het knutselen was en het lijmpistool deed het niet.
Mail je dit ook aan je spv?quote:Geen idee hoe die hallucinaties komen, maar het word altijd al elke keer iets erger, lijkt het.
Dat ongemakkelijke gevoel heb ik nu niet meer. Wat wel grappig is om te vermelden is dat ik eerst begin met het tekenen van een driehoek, dan weer een driehoek, dan weer, dan blijken de driehoeken een driehoek te vormen, en dan verzin ik alles eromheen. Er zit wel een duidelijke logica in en daar hou ik van.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:38 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Wat kan of zou je zelf kunnen doen om dit te voorkomen?
@Gewas
In tegenstelling tot je eerdere tekeningen.......vind ik deze wel 1 van de betere, maar geen idee waarom je je ongemakkelijk voelt bij deze tekening.
Heb zelf de afgelopen tijd hele kleine hallucinaties zoals de telefoon horen terwijl hij niet gaat, namen horen roepen. Niks storends allemaal.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:50 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Loop ik net buiten hoor ik allerlei gelach van een school komen, kom ik er 5 minuten later achter dat er helemaal niemand is.
[..]
Ik was ook van plan om morgen terug te gaan naar de winkel.Maar werd even super sacherijnig toen ik aan het knutselen was en het lijmpistool deed het niet.
Geen idee hoe die hallucinaties komen, maar het word altijd al elke keer iets erger, lijkt het.
Ik vind niets voorstellende kunst vaak enorm intrigerend...dan wil ik er iets in zien, maar hoe ik het dan ook bekijk...het blijft een mysteriequote:Op zaterdag 28 januari 2012 07:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat ongemakkelijke gevoel heb ik nu niet meer. Wat wel grappig is om te vermelden is dat ik eerst begin met het tekenen van een driehoek, dan weer een driehoek, dan weer, dan blijken de driehoeken een driehoek te vormen, en dan verzin ik alles eromheen. Er zit wel een duidelijke logica in en daar hou ik van.
Voor jou wel enorm prettig dat je het van je "af " kan schudden en het kan negeren.quote:[..]
Heb zelf de afgelopen tijd hele kleine hallucinaties zoals de telefoon horen terwijl hij niet gaat, namen horen roepen. Niks storends allemaal.
Ja en toen ik alles had nagekeken was er ook echt niemand, terwijl ik toch zeker een groep van 10 man dacht te horen.quote:
Nee, ik meld het wel weer als ik 'm zie komende woensdag. Eigenlijk zat hij de rest van de maand vol, dus moest er plek voor me worden gemaakt, gelukkig gebeurt dat dan ook.quote:[..]
Ja snap ik, is natuurlijk ook super irritant.
[..]
Mail je dit ook aan je spv?
Wel heldhaftig van je Demon.....ik was echt niet gaan kijkenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:39 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja en toen ik alles had nagekeken was er ook echt niemand, terwijl ik toch zeker een groep van 10 man dacht te horen.
[..]
Beterquote:Nee, ik meld het wel weer als ik 'm zie komende woensdag. Eigenlijk zat hij de rest van de maand vol, dus moest er plek voor me worden gemaakt, gelukkig gebeurt dat dan ook.
Geen peuk en geen leut op zaterdagmorgen.........horrorquote:@Gewas: Nee, nog steeds geen sigaretten en nu net ook geen koffie meer. Dus een beetje een rampenbegin van mijn dag. Zo meteen dan maar halen.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En mijn zaterdag is weer gered. Weer peuken en koffie
Hihi! Nou ja, dat is iets wat ons allemaal kan overkomen. Je denkt toch niet snel dat het aan het stopcontact ligtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Leuker nog, mijn lijmpistool blijkt in de winkel gewoon te werken, het stopcontact waar ik altijd mijn telefoon mee oplaad is kapot.
Ziet er grappig uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:46 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mijn knutselkunsten zijn er de afgelopen paar jaren een beetje op achteruit gegaan, maar er is een beginnetje [ afbeelding ]
Ik heb tenminste iets te doen x3
quote:
Ja. Maar we hadden sterke ideologische meningsverschillen. Tja.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:49 schreef zusterclivia het volgende:
[..].......dat betekent lekker rustig buiten
![]()
Is je vriendin nog op bezoek geweest Gewas of is dat vandaag?
Flink gediscussieerd dus....mwahh kan op zich ook tot "goed" vermaak gerekend worden imo.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ja. Maar we hadden sterke ideologische meningsverschillen. Tja.
Veel plezier, voor wie ben je?quote:Maar goed. Straks lekker voetbal kijken.
Ik ben stiekem voor Feyenoord. Maar vooral hoop ik op een leuke wedstrijd.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:58 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Flink gediscussieerd dus....mwahh kan op zich ook tot "goed" vermaak gerekend worden imo.
[..]
Veel plezier, voor wie ben je?
Ohja? Ik merk er zelf weinig van. Niet meer dan andere.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:49 schreef zusterclivia het volgende:
@ Demon
![]()
Je gooit wel veel "privé" op het net, misschien iets minder in detail?
Vind het ook wel meevallen. Maar ik denk dat het Zusterclivia om de details ging.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:49 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ohja? Ik merk er zelf weinig van. Niet meer dan andere.
Ik ben nogal beeldzichtig ingesteld en zie daardoor dingen voor me etc. enzo....naja trek het je niet aan Demon, het is niet als in vervelend bedoelt hoor.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:39 schreef Gewas het volgende:
[..]
Vind het ook wel meevallen. Maar ik denk dat het Zusterclivia om de details ging.![]()
Dan was het vast de spanning voor de wedstrijdquote:Net de wedstrijd gekeken. Paranoide gevoel is weg.En het mooie is dat er nog meer wedstrijden komen.
Zondag, voetbaldag!
Succes met de therapie, ik hoop echt dat je er wat aan gaat hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vandaag begonnen met cognitieve gedragstherapie.
Werden wel herkenbare punten genoemd en viel me op dat ik erg open was.
Was jullie hier vast ook al wel op gevallen![]()
Verder ook alles wel goed op een paar lichte pseudo-hallucinaties na.
Hoe is het met iedereen hier?
Met die therapie ga ik binnenkort ook beginnen.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vandaag begonnen met cognitieve gedragstherapie.
Werden wel herkenbare punten genoemd en viel me op dat ik erg open was.
Was jullie hier vast ook al wel op gevallen![]()
Verder ook alles wel goed op een paar lichte pseudo-hallucinaties na.
Hoe is het met iedereen hier?
Bezuinige, bezuinige, bezuinige... Laten ze zelf maar een keer bezuinige!quote:Op maandag 30 januari 2012 22:45 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Succes met de therapie, ik hoop echt dat je er wat aan gaat hebben.
En ik ben juist weer veel te terughoudend.....naja zo zie je maar weer, iedereen is anders.
Hier is de werkweek weer begonnen, volgende week horen we wat de bezuinigingen voor onze locaties gaan inhouden..........de berichten zijn verre van rooskleurig te noemen, maar goed we wachten af.
De ogen van de Nederlanders beginnen zich gelukkig langzaam te openen. De mensen beginnen te zien dat de VVD er alleen is voor de allerrijksten. En laten we eerlijk zijn, dit hele kabinetbeleid stinkt naar de VVD.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zo meteen naar de deeltijd voor een oriënterend-/intakegesprek. Ik heb niet echt zin, want is wel anderhalf uur reizen. Anders ga ik nog intern, opnamen op open. Dan ga ik weekenden wel naar huis.
Ik ben ook bijzonder negatief over de belachelijke bezuinigingen in de zorg. Kunnen ze het niet uit een plek halen waar we het niet nodig hebben. De 130 km, nog meer uit defensie, korten op ambtenaren salaris, kunst, et cetera.
Dat is balen. Wel respect dat het je lukt. Ik zou er niet tegen kunnen elke dag in zo'n bus...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik vond de reis wel zwaar kut. De bus zat op de terugweg ook overvol, dus was voor mij wel redelijk stressend. Ook omdat er iemand in de bus zat die bij elke halte op het knopje drukte. 160 minuten reizen, en dat mag ik 3 tot 5 keer per week doen.
Ik lees positief en negatief, maar meer positief, leuk voor je Demonquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Morgen een doorverwijzing vragen aan mijn hulpverlener. Ik ben erg positief, kan ik eindelijk weer iets gaan doen. Ik had de keuzen uit "zorgplein", "inzicht" en "structuur" als zorgrichting. Een richting qua zorg? Ik durfde er niet over te dromen.
Ook daar waar ik nu heen ga word 20% bezuinigd, maar ze hebben nog wel plek voor me. 20% Is wel heel extreem.
Ik vond de reis wel zwaar kut. De bus zat op de terugweg ook overvol, dus was voor mij wel redelijk stressend. Ook omdat er iemand in de bus zat die bij elke halte op het knopje drukte. 160 minuten reizen, en dat mag ik 3 tot 5 keer per week doen.
Ik fiets 1000x liever.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat is balen. Wel respect dat het je lukt. Ik zou er niet tegen kunnen elke dag in zo'n bus...
O my Gewas.....waar was het op die momenten dan nog wel rustig (prikkelloos) om je heen.....quote:Op woensdag 1 februari 2012 07:44 schreef Gewas het volgende:
Wat misschien leuk is om te vermelden is dat ik een cd heb besteld van Mayhem die vroeger mijn lievelings cd was (in de periode dat ik psychotisch was).
Are you dead? Huh? CARNAGE!!!!
Dit vind ik echt fantastisch.
Geen idee waarom je niet mee zou kunnen blijven lezen, maar voel je niet verplicht om privédingen te posten. Welke muzieksmaak je hebt kan hier ook prima.....quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gegroet. Even een terugvindpost. Ik twijfel een beetje of het verstandig is om hier actief te lezen en posten.
Twijfel is wel een beetje vreemd want iedereen die mij ook maar vaag kent mag weten dat ik last heb van allerlei onzin. Maar toch een milde paranoia met betrekking tot het vastleggen op het interweb.
In die tijd spoorde ik van geen kant. Maar het grappige is dat dit soort enorme herrie juist het effect lijkt te hebben dat het alle negatieve gevoelens wegblaast.quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:39 schreef zusterclivia het volgende:
Goedemorgen![]()
Wat een heerlijk winterweer is het, wel koud maar tot nu nog geen sneeuw gelukkig.
[..]
O my Gewas.....waar was het op die momenten dan nog wel rustig (prikkelloos) om je heen.....![]()
Deze geluiden wekken bij mij het gevoel op als wanneer ik in een stroboscoop verlichting sta.....
Gillend gek word ik ervan
![]()
Persoonlijk blijf ik liever bij JP....... dat is nog te overzien![]()
Welkom!quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gegroet. Even een terugvindpost. Ik twijfel een beetje of het verstandig is om hier actief te lezen en posten.
Twijfel is wel een beetje vreemd want iedereen die mij ook maar vaag kent mag weten dat ik last heb van allerlei onzin. Maar toch een milde paranoia met betrekking tot het vastleggen op het interweb.
Ik herken dat ook heel erg, ik vind het ook moeilijk soms om te posten op fok, zeker als het met mij niet goed gaatquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:27 schreef Gewas het volgende:
[..]
Welkom!
Ik herken de paranoide gevoelens met het internet. Er zijn zelfs sites waar ik niet meer op durf te komen. Maar de mensen in dit topic zijn altijd vriendelijk.
welkom Karboenkeltjequote:Op woensdag 1 februari 2012 10:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gelukkig is dat geweest, wat een rot tijd moet dat geweest zijn. Luister je momenteel minder naar klassieke muziek?quote:In die tijd spoorde ik van geen kant. Maar het grappige is dat dit soort enorme herrie juist het effect lijkt te hebben dat het alle negatieve gevoelens wegblaast.
Met de zon erbij en uit de wind is het gewoon heerlijk....quote:Ben net terug van werk. Paar uurtjes buiten gewerkt met een temperatuur van, wat zal het zijn, -6 tot -4 graden. Had wel dikke kleren aan natuurlijk. Als de zon dan schijnt is het heel aangenaam.
mwahh 10 uur beginnen, daar zou ik niet zoveel op tegen hebbenquote:Ik zit met mijn busreizen sowieso in een volle bus, want het is ook een bus waar veel scholieren mee reizen. Het is er dus eigenlijk alleen tussen 10 en 2 rustig, dat is geen handige tijd om het begin of einde van je dag te hebben.
Het begint wel allemaal een beetje vorm te krijgen zo te lezen.quote:Net naar mijn behandelaar toe tussen dit bericht schrijven door. Was het bijna vergeten, kom ik daar, is de afspraak pas volgende week. Net maar opgebeld om hem dan te vragen een verwijsbrief te schrijven, kreeg ik meteen voor vrijdag een afspraak.
Bij de deeltijd willen ze me het liefst ook aan het werk zien, dat zie ik eigenlijk ook wel zitten om weer een baantje te nemen. Dan krijg ik deeltijd met begeleiding voor het afmaken van school en een baantje. Dan heb ik weer wat te doen, dan krijg ik weer een volle dagbesteding.
Ik begrijp dat je om ervaringverhalen vraagtquote:Dank voor het welkom.
Ik had een vraagje: Ik zag dat er hier mensen aan de leponex/clozapine zaten. Hoe gaat het met de bijwerkingen? Bij mij voel ik me fysiek... een beetje vreemd en duf na inname, heb ik laxeermiddel nodig om een beetje behoorlijk te kunnen poepen en ik heb een paar weken geleden een epileptische aanval gehad. Ik gebruik 600 milligram per dag.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om vaker die epileptische episodes mee te maken want dan zou ik een goede reden hebben om met dat spul te stoppen. Blijkbaar vind ik mijn stoelgang best belangrijk en tegen de symptomen die ik heb helpt het niet.
Vervelend voor je Frenchtoast, maar wel leuk dat je nu weer even meepost. Sterkte met het instellen, hopelijk gaat het snel weer beter.quote:Ik herken dat ook heel erg, ik vind het ook moeilijk soms om te posten op fok, zeker als het met mij niet goed gaat
En de afgelopen week ging het dus niet goed met me Had al verhoging van het depot van 75 naar 100 mg gekregen omdat ik toch milde klachten had daarmee en de 100 mg werkte ook niet voldoende en de angsten en achterdocht werden alleen maar erger. Dacht allerlei rare dingen en sprak dit ook uit tegen mijn spv'ers die dus elke morgen komen. En die vonden dat ik psychotisch gekleurde gedachten had. Dus depot wederom verhoogd naar eenderde van een spuit van 100 mg dus ongeveer 33 mg extra. En dat werkt dus wel. Maar in paar weken tijd van 75 naar ongeveer 133 mg is nogal wat. Blijkbaar kan ik niet meer met kleine hoeveelheden doen en dat kan ik niet echt accepteren nu
Volgende week vrijdag heb ik een afspraak met mijn psychiater om eens stevig bij te babbelen. Ik hoop van haar goede uitleg te krijgen waarom het in drie jaar tijd zo achteruit is gegaan. Ik kan er wel een beetje naar raden maar wil het graag van haar horen( ik accepteer het gewoon nu niet zo goed) en ik moet natuurlijk horen hoeveel depot ik krijg over twee weken.
Tis wel heerlijk weer buiten met die zon en de kou vind ik niet onaangenaam. Dus veel eropuit trekken met de hond naar het bos
Ja het is ontzettend balen en ik ben er dan ook erg verdrietig over, ik moet het echt leren accepteren maar dat kan ik nu nog niet. Ik ben nu niet bang dat ik psychotisch ben , dat was ik afgelopen week nog wel maar vandaag begint de hogere dosis depot te werken en zit nu meer in de realiteit alhoewel sommige gedachten heel moeilijk uit te schakelen zijn. Daar ben ik ook bang voor wat je zegt dat ze op een gegeven moment geen hogere dosis meer kunnen geven. Dat ik daar ergens eindig en dat ik het ermee zal moeten doen. Maar nu klink ik erg negatief vind ik zelf...quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:56 schreef Gewas het volgende:
Balen, Frenchtoast... Ben je bang dat je nu psychotisch ben? Op een gegeven moment kunnen ze geen hogere dosering geven toch...
Mooi als je een bos in de buurt heb en dat je daar met de hond uitlaten plezier aan hebt.
Over mij. Ik heb nu bijna twee weken niks gedronken (oke, op 1 dag na), alleen ben ik nog steeds niet vrij van achterdocht. Het is hardnekkig.
Vind het zelf ook weer leuk om te posten hier. Ik hoop dat het zeker snel beter zal gaan en ik moet het accepteren dat ik een hogere dosis nodig heb om stabiel te blijven. Maar dat kost tijd.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:19 schreef zusterclivia het volgende:
van Frenchtoast
[..]
Vervelend voor je Frenchtoast, maar wel leuk dat je nu weer even meepost. Sterkte met het instellen, hopelijk gaat het snel weer beter.
Die hond heeft dan wel weer super geluk met zo'n baasje
Dat je het moet accepteren heb ik geleerd bij de psycho-educatie. Ik weet niet in hoeverre en wanneer dit mogelijk is. Ik geloof dat ik nog niet alles geaccepteerd heb...quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:58 schreef Frenchtoast het volgende:
[..]
Ja het is ontzettend balen en ik ben er dan ook erg verdrietig over, ik moet het echt leren accepteren maar dat kan ik nu nog niet. Ik ben nu niet bang dat ik psychotisch ben , dat was ik afgelopen week nog wel maar vandaag begint de hogere dosis depot te werken en zit nu meer in de realiteit alhoewel sommige gedachten heel moeilijk uit te schakelen zijn. Daar ben ik ook bang voor wat je zegt dat ze op een gegeven moment geen hogere dosis meer kunnen geven. Dat ik daar ergens eindig en dat ik het ermee zal moeten doen. Maar nu klink ik erg negatief vind ik zelf...
Ja ik ben dol op mijn hond en ermee wandelen vind ik heerlijk!
Knap van je dat je bijna twee weken niks gedronken hebtEn balen dat je niet vrij bent van achterdocht, ik hoop dat het helpt als je weer naar je favoriete muziek hebt geluisterd!
Heeequote:Edit: ben er vandaag achter gekomen dat al mijn reiskosten worden vergoed door de verzekering.
Bijna een jaar.quote:Op donderdag 2 februari 2012 01:44 schreef Madame_Paon het volgende:
- veel te veel nieuwe reacties om op te reageren -
Demon_from_heaven, hoelang heb je al een relatie?
Jep, er word vreselijk veel gezeurd op mijn verzekering door alle artsen, maar ze vergoeden echt alles waar we om vragen. Het enige wat ze niet vergoeden is mijn slaappillen, wat overigens ook nog een euro per dag is.quote:Op donderdag 2 februari 2012 07:38 schreef zusterclivia het volgende:
Demon:
[..]
Heeedat is het betere nieuws in tijden van de bezuiniging.
![]()
Als je ze echt nodig hebt voor je ziekte, mag je psychiater het onder een code voorschrijven, vraag er eens naar de volgende keer.quote:Jep, er word vreselijk veel gezeurd op mijn verzekering door alle artsen, maar ze vergoeden echt alles waar we om vragen. Het enige wat ze niet vergoeden is mijn slaappillen, wat overigens ook nog een euro per dag is.
quote:We zaten met de hele familie in de bus op weg naar een etentje van mijn oma. Opeens maakt de bus een noodrem bij een tankstation waarop wij moesten zoeken naar een 'aanwijzing'. Toen kwamen we bij een auto waar een meisje inzat en onder de ruitenwisser zat een briefje. Het briefje was van de PVV en erop stond dat het meisje in deze auto een lelijk gedrocht was. Toen wilde we weer wegrijden met de bus maar toen ontsnapten de konijnen en die sprongen een zwembad in. Bij een tankstation. En toen was de droom afgelopen.
Succes met dag 4 dan maarquote:Hoi.
Ik kwam even melden dat ik al drie dagen op tijd uit mijn bed kruip. Overwinning op mezelf. Nu nog vol zien te houden.
Heb je het nog over de bijwerkingen gehad?quote:IK heb vanmiddag weer een gesprekje met de psychiater (in opleiding, ik ben een educatief project). Tja, dat zal wel weer zoals gebruikelijk gaan; ik stel dat het ondanks de medicatie betrekkelijk goed met me gaat en de psychiater beweert dat het dankzij de medicatie tamelijk goed met me gaat. Soort welles/nietes spelletje waarbij de medicus altijd wint. Maar goed, ik doe gewoon wat hij zegt want ik wil niet het risico lopen dat ik weer ga fantaseren over mijn favoriete methode om dood te gaan zoals ik vijftien maanden geleden deed.
Ja, eigenlijk alleen maar. Conclusie; afgezien van een enkele epileptische aanval kan het stukken slechter dus we gaan er maar door (hoewel het niets doet met het primaire doel namelijk hallucinaties verminderen). En mijn huisarts zou navraag doen bij een neuroloog met betrekking tot die aanval.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:12 schreef zusterclivia het volgende:
Heb je het nog over de bijwerkingen gehad?
Misschien voor de voorschrijver toch vaker voorkomende bijwerkingen...?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:35 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk alleen maar. Conclusie; afgezien van een enkele epileptische aanval kan het stukken slechter dus we gaan er maar door (hoewel het niets doet met het primaire doel namelijk hallucinaties verminderen). En mijn huisarts zou navvraag doen bij een neuroloog met betrekking tot die aanval.
Best opvallend dat ik deze droom zo goed onthouden heb. Mijn dromen gaan wel vaak over onderwerpen die mij op dat moment erg bezighouden. Sommige dromen zijn zelfs waarschuwingen voor als je iets fout doet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:12 schreef zusterclivia het volgende:
[..]Je maakt nog eens wat mee.......
![]()
.Maar wat heb je veel details onthouden eigenlijk, als ik een droom onthoud gaat het meestal over mensen en dieren die op de dag ook een rol spelen. En vreemden kan ik hooguit onthouden als een leuk iemand of een eng iemand, maar geen gezicht herinnering meer bij wakker worden/zijn.
![]()
Mailen is wel een optie, maar ook dan krijg ik pas maandag antwoord. Misschien dat ik de huisarts morgen wel even bel inderdaad. Zal niet m'n eigen huisarts zijn, maar ik geloof dat alle zorgverleners in een straal van 10 kilometer wel op de hoogte zijn, staan in contact met elkaar.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:53 schreef zusterclivia het volgende:
Hoi Messina, nou dat is niet wat je noemt ontspannen weekendgevoelvervelend voor je.
Hoop snel op betere tijden voor je.
Maar is er met jou niet een signaleringplan afgesproken tot nu toe?
Soms heb je even wat extra hulp nodig om weer op de "rails" te komen en hoe sneller dat lukt, hoe minder last je er van hoeft te ondervinden, behalve dan dat je even moet samenwerken.
Kun je niet net zoals Demon via de mail contact opnemen?
Ja dat is zeker een goed idee. En ja als het goed is moet de weekend arts bij jouw dossier kunnen komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Mailen is wel een optie, maar ook dan krijg ik pas maandag antwoord. Misschien dat ik de huisarts morgen wel even bel inderdaad. Zal niet m'n eigen huisarts zijn, maar ik geloof dat alle zorgverleners in een straal van 10 kilometer wel op de hoogte zijn, staan in contact met elkaar.
Nee dat is zeker niet raar hoor Messina, maar houdt er rekening mee dat ook voor de huisarts soms een grens bereikt is en ook deze de hulp zal moeten inroepen van specialisme.quote:De laatste keer onderzoek ging van Parnassia naar Psyq, en die overgang liep niet heel lekker. Ze begonnen met termen te gooien als "zorgwekkend" en "zorgweigeraar". Ik zit gewoon liever bij m'n huisarts die ik al jaren ken, das toch niet zo raar?
Klinkt alsof het goed gaat en ik hoop dat het biertje gesmaakt heeft.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:43 schreef Frenchtoast het volgende:
Zo vandaag voel ik me prima, bijna geen paranoide gevoelens en gedachten. Vandaag heerlijk met dit zonnige en koude weer in het bos geweest met mijn hond. Was een heerlijke wandeling en zo kan ik de gedachten weer eens verzetten. Heb genoten van het mooie landschap dat nu bedekt is met sneeuw.
@gewas: Zelf interesseert het me weinig als anderen een oordeel over schizofrenie hebben. Ik zeg dan meestal hoe ik het ervaar en hoe ik ermee omga dan zie je meestal dat mensen hun oordeel toch wel aan het bijstellen zijn. Maar ik vind het wel slecht dat er in de films of series schizofrenie vaak neergezet wordt alsof je dus meerdere persoonlijkheden hebt of dat je standaard gewelddadig bent. ook de media maakt daarin fouten.
Verder wow wat een mooie sneeuwpop, jammer dat er nu alleen poedersneeuw is gevallen.
@Messina hopelijk gaat het gauw een stuk beter! Heb je nog gebeld naar je huisarts?
@ Demon: weer een indrukwekkend stuk verhaal en ook beangstigend en gruwelijk.
Nu ga ik een lekker biertje drinken en muziek luisteren!
In mijn ervaring zijn de meeste hulpverleners vriendelijke en hulpvaardige mensen. Ik bedoel, je moet toch wel een sociaal mens zijn om in de zorg te werken. Ik heb ook wel spottend geroepen dat gek worden een betere methode om mooie vrouwen te ontmoeten is dan veel tijd in de kroeg besteden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ze zijn zeldzaam, maar aardige hulpverleners bestaan echt.
Mmm, ik vind dat best meevallen. Veel mensen schrokken wel een beetje als ik zei dat ik last had van schizofrenie maar inmiddels is iedereen er wel aan gewend.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:40 schreef Gewas het volgende:
Ik vroeg me het volgende af:
Vinden jullie dat er nog steeds een taboe rond schizofrenie hangt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik en mijn leger van stokstaartjes.
Biertje was errugg lekkerquote:Op zondag 5 februari 2012 07:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
Klinkt alsof het goed gaat en ik hoop dat het biertje gesmaakt heeft.![]()
Jullie hebben wel gelijk over schizofrenie en de bekendheid daarvan. Misschien is het wel goed zo.
@ Demon_from_heaven
Leuke sneeuwpop.
Mooi, gewandeld.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:36 schreef Frenchtoast het volgende:
[..]
Biertje was errugg lekkerHet gaat nu ook weer goed met me, nu maar hopen dat het zo blijft. As vrijdag gesprek met de psychiater dan hoop ik wat duidelijkheid te krijgen in de situatie.
Vandaag weer heerlijk gewandeld in het bos en smiddags nog eens drie kwartier gewandeld met mijn hond.Vanmiddag naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen. Nu weer achter de computer gekropen om lekker te surfen en muziek te luisteren.
Ik vind het jammer voor je Demon dat je ervaringen met hulpverleners niet zo goed zijn maar ik herken het wel helaas. Ook ik heb zeer slechte ervaringen gehad met hulpverleners en nu op dit moment denk ik weleens bij mijn spv'ers dat ze het niet snappen. Alleen mijn psychiater is een super iemand die vertrouw ik 100%. Ik denk dat het heel veel te maken heeft met inlevingsvermogen en het soort persoon dat je voor je hebt. En of ze in een leuk team werken en of ze met passie werken. En vooral dat laatste mis ik wel behoorlijk in de ggz en instellingen.
O... maar dan valt het nog alles mee gelukkig,( ik dacht dat alles was afgezegd m.o. op het weer)quote:Vandaag uitgebreid aan het shoppen geweest in de randstad en gisteren met een vriend wezen stappen. Erg leuk weekend.
Ik zou het mailtje bespreken met je huidige behandelaar en vragen hoe hij het ziet. Ik denk wel dat het voor jou prettiger is wanneer niet alles tegelijk moet gebeuren. Misschien kan hij je helpen hiermee.quote:Ook een mailtje gehad van mijn school en ik moet weer aan de slag, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik moet beginnen.
Daar hoor ik hulp voor te gaan krijgen bij de deeltijd, maar mijn intake bij de deeltijd is de 13e en de eerste inleverdata zijn al de 23ste.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:38 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
O... maar dan valt het nog alles mee gelukkig,( ik dacht dat alles was afgezegd m.o. op het weer)
[..]
Ik zou het mailtje bespreken met je huidige behandelaar en vragen hoe hij het ziet. Ik denk wel dat het voor jou prettiger is wanneer niet alles tegelijk moet gebeuren. Misschien kan hij je helpen hiermee.
Ik ook niet. Het kwam zomaar in me op.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:04 schreef zusterclivia het volgende:
geen idee waarom je dit wilt delen met de rest van Nederland eigenlijk?
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind mijn sociaal isolement wel prima. Het is lastig voor hulpverlening om dit te accepteren, maar thuis, met vertrouwde mensen om me heen, voel ik me het fijnst en veiligst.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:20 schreef Gewas het volgende:
Ben het trouwens wel prima gaan vinden dat ik met bijna niemand meer contact heb. Lekker rustig.
Ik heb dat ook wel, ik heb ook weinig contact met vrienden eigenlijk. Misschien komt dat wel in de toekomst wel weer goed. Er is nog wel een hele goede vriend die heeft heel veel begrip voor mijn situatie en die komt binnenkort weer naar mij toe om lekker bij te kletsen. Hij is ook de enige die ik zeer goed vertrouw. En op dit moment heb ik ook weinig behoefte aan mensen om me heen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind mijn sociaal isolement wel prima. Het is lastig voor hulpverlening om dit te accepteren, maar thuis, met vertrouwde mensen om me heen, voel ik me het fijnst en veiligst.
quote:Op zondag 5 februari 2012 18:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mmm, jammer dat je zulke matige ervaringen hebt. Lijkt me ook lastig om de benodigde hulp te vragen van mensen waar je zulke indrukken van heb.
Verder een onsmakelijk verhaal dus ik zet het in een spoiler. Het gaat over poep.Ik moest lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om de manier waarop je het hebt geformuleerd dus, want het verhaal zelf is natuurlijk niet echt prettig.
Dat tevreden zijn met weinig sociale contacten herken ik ook. Het kost gewoon te veel energie en die heb ik nu gewoon niet.
Ik ben al uitgeput als ik één tafel en één kast heb schoongemaakt.Dan doe ik vaak wel de rest van de kamer, maar dan heb ik zo weinig energie dat ik het in het tempo van een 60-jarige doe ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Heb ik ook deels. Mijn hulpverleners adviseren om de sociale contacten te onderhouden en dat lukt ook deels. Ik hoef echter niet zo nodig al mijn kennissen en vrienden en familieleden continu te spreken. Aan de andere kant, als ik op bezoek bij iemand ben of in de kroeg zit heb ik veel minder last van de constante hallucinaties die ik "hoor".quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:20 schreef Gewas het volgende:
Ben het trouwens wel prima gaan vinden dat ik met bijna niemand meer contact heb. Lekker rustig.
Love itquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:21 schreef Gewas het volgende:
Wat een faaldag vandaag. Helemaal niks is gelukt.
En toch was er een lichtpuntje toen ik vandaag dit stuk van Beethoven luisterde:
Ongeveer bij minuut 3.30 breekt het rustige gedeelte aan. Vrolijke en dankbare gevoelens na de storm. Op het einde opent de hemel zich zelfs. En dat allemaal vanwege een stukje muziek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:22 schreef Messina het volgende:
[..]
Love it![]()
Maar niet zoveel als ik deze love:Dat lied vind ik ook mooi. Maar op het moment vind ik alles mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we het over muziek hebben? Deze vind ik leuk:
Fijn dat het beter met je gaat!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:15 schreef Gewas het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Alles gaat weer helemaal okay hier.Wat fijn toch dat ik zulke medicatie heb. Ik vertrek zo naar de verjaardag.
Misschien kan ik je wat duidelijkheid geven.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef Gewas het volgende:
Las net dit bericht.
Patiënten vechten eigen bijdrage ggz aan
Als het woord 'asociaal' nog niet bestond had de VVD het wel uitgevonden.
Ik lees dat het bedrag van de eigen bijdrage kan oplopen tot 2000 euro per jaar. Ik weet niet hoe hoog het voor mij gaat uitpakken, maar als het hierbij in de buurt komt is het voor mij gauw afgelopen. Weet iemand hier meer over?
Bedankt voor de uitleg. Ik geloof dat ik het wel redelijk snap nu.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:19 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Misschien kan ik je wat duidelijkheid geven.
De eigen bijdrage is 100 euro voor de 1ste 100 minuten. (die 100 minuten zijn zo op btw)
Alles daarboven en poliklinisch is 200 euro per jaar
Vanaf de 2e maand opname (kliniek) wordt 145 euro per maand eigen bijdrage berekend mits het om een vrijwillige opname gaat, dus niet bij verplichte opname.
Ook crisishulp blijft vrij van eigen bijdrage.
Dit alles komt naast je maandelijkse verplichte zorgverzekering en het bedrag wat al via het salaris/uitkering wordt ingehouden.
Heb je twijfels erover hoe het voor jou uitpakt, vraag er dan naar bij je behandelaar, zij weten ook de weg hoe aan het geld te komen wanneer je het gewoonweg niet kunt betalen.
Ah, Marilyn Manson vond ik vroeger leuke muziek. Heb het alleen al heel lang niet meer geluisterd.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vandaag naar de Deeltijd geweest voor het intakegesprek. Daar kwam uit dat ze me eigenlijk niets te bieden hebben. Niets wat ik niet al heb. Dus dat stukje begeleiding dat ik zoek, is er gewoon niet meer, volgens mij door de bezuinigingen. Hier in mijn omgeving wordt de overheid op het moment ook uitgekotst.
Dus nu wil ik het eigenlijk zelf gaan doen. Dan maar gewoon werken en het houden bij wat het nu is.
Stemming is wel goed. Kan me weer vermaken. Morgen maar is in de keuken gaan staan om een valentijnscadeautje te maken, chocoladetaart.
Lekker naar mijn lievelingsartiest aan het luisteren sinds ik uit mijn dipje ben, Marilyn Manson, naar wiens concert ik ook binnenkort ga.
En zo is hetquote:Blijft een naaistreek van het kabinet.
Ik begreep dat je afgewezen was?quote:Ik heb geen idee wat te doen met de deeltijd. Ze willen me er eigenlijk alleen maar als ik ook daar naar school ga. Ik heb nu amper iets voor school te doen.
Bedankt voor je bericht. Voelt al gelijk een stuk beter als je zoiets opschrijft. Heel vreemd eigenlijk. Ben alweer wat rustiger geworden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:13 schreef zusterclivia het volgende:
Politieke voorkeur uitspreken is eigenlijk niet zo Nederlands Gewas, men houd dit meestal/liever voor zz.
Maar, heeft de SP geen eigen forum ergens op hun site?
Gesloten deur op je werk...., ja dat is nogal onverwacht, maar misschien is de beheerder ziek? Heb je al gebeld naar hen?
Altijd weer leuk aan jou posten dat je ook weer ergens de zonzijde van kan in zien.....veel speelplezier met je nieuwe spel
De meeste mensen van jouw leeftijd zitten op school overdag of hebben een baantje b.v.quote:@zusterclivia: Ja, het was ook een beetje dubbel. Aan de ene kant konde ze me niet veel extra's bieden, maar wel weer als ik daar naar school ga, omdat dat meer invulling aan mijn dag daar zou geven.
Maar ze hebben dus schijnbaar erg weinig daginvulling buiten school om.
Maar ik ga al ergens anders naar school. Ik hoef er alleen niet aanwezig te zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:26 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
De meeste mensen van jouw leeftijd zitten op school overdag of hebben een baantje b.v.
dat men naast de Deeltijd er voor wil zorgen dat je meedraait zoals je leeftijdgenoten kan ik wel inzien als nuttig. (weet niet of ik het zo goed verwoord, maar snap/begrijp hun gedachte erachter wel )
Op school zitten zonder aanwezig te hoeven zijn.......heel apartquote:Maar ik ga al ergens anders naar school. Ik hoef er alleen niet aanwezig te zijn.
Beter.quote:Bedankt voor je bericht. Voelt al gelijk een stuk beter als je zoiets opschrijft. Heel vreemd eigenlijk. Ben alweer wat rustiger geworden.
Ik denk niet dat je dat persoonlijk moet opvatten. Ik (bijvoorbeeld) vind het best leuk (en ook bewonderenswaardig) dat je je hebt aangesloten bij een politieke club. Maar ik vind dat zo vanzelfsprekend dat ik er doorgaans geen commentaar op lever.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:02 schreef Gewas het volgende:
Overal op internet loop ik dus te verkondigen dat ik lid ben geworden van de SP. Welgeteld 1 iemand vond dat leuk, voor de rest kon niemand het interesseren. Heb ook allemaal mooie boeken gekocht en je raad het al, niemand kan het wat boeien. Ze willen niet eens 1 bladzijde er uit lezen. Alles wat ik doe/zeg/denk wordt niet serieus genomen. Waardeloos (in de letterlijke zin van het woord).
Helemaal gelijk heb je en de reacties hier bewijzen dat. Ik heb nog weleens de neiging om er meteen een drama van te maken. Gelukkig zijn dit soort slechte momenten bij mij vaak heel tijdelijk.quote:"De soep wordt vaak niet zo heet gegeten zoals hij wordt opgediend"
probeer te relativeren dat scheelt al een hoop stress in je hoofd.
Ik ben meestal om 6 uur 's ochtends wakker. Langer in bed liggen lukt niet. Oh en Roxy Music luister ik vooral hun albums uit de jaren 70.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:06 schreef Karboenkeltje het volgende:
Kwart over zeven op een rustdag!? Ik lig dan nog steeds in coma.
Als ik thuis ben zal ik het muziekje beluisteren. Roxy Music, is dat niet heel jaren 80?
Stappen deed ik altijd vroeger. Nou ja, ging altijd naar cafe's.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mijn voornemen om er een leuk weekend met vrienden van te maken is helemaal gelukt tot nu toe. Gister uitgebreid aan het stappen geweest met z'n 4en.
Vandaag dan maar weer vrij geplant om daar weer wat rust van te nemen en morgen weer met vrienden op stap.
Weekend verloopt verder qua "klachten" wel goed. Weinig last van hallucinaties en ik merk ook dat ik goed tegen grapjes en opmerkingen kan waar ik meestal boos om wordt. Hopen dat dat eventjes weer zo blijft, in ieder geval het weekend.
Hoe verloopt iedereen zijn weekend?
Saai tot zover. Ben niet in staat geweest mezelf te vermaken (hoewel ik zat te doen heb) en ben zelfs weer rond 12 uur terug mijn bed in gegaan terwijl ik om 22:00 ging slapen en om 10:00 wakker werd. Ben net met mijn laatste 2 Euro naar de kroeg geweest.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Hoe verloopt iedereen zijn weekend?
Ik ga zo je verhaal lezen. Ben je trouwens van plan een soort boek te maken? (of had ik dat al gevraagd)quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vandaag maar weer eens aan het tekenen gegaan.
[ afbeelding ]
En heb wat geschreven Gosuto 7
Dit topic wordt genoeg gelezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ja, idd een beetje apart, ik zal eens bijhouden of er wel lezers komen, anders heeft hier berichten plaatsen helemaal geen zin meer
Ik was helemaal gestopt met gamen tijdens mijn slechte periode, maar sinds Skyrim uit is kan ik weer niet zonder mijn PC. Gisteren was binnen no time m'n dag voorbij tijdens het gamen.
Ook mijn PC eens verder overklokt en wat probleempjes opgelost zodat ik nog wat beter kan gamen.
Dat de lucht 's nachts rood is kan komen door de verlichting van een stad bijvoorbeeld. Of is het echt knalrood?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mijn therapeut zei trouwens dat het opvallend was dat al mijn visuele hallucinaties levende wezens zijn en dan vooral mensachtige figuren. Weerwolven, zombies, spoken, demonen, "enge mensen" en andere figuren.
Alleen bedenk ik mij net dat ik ooit ook vaak de lucht rood zag 's nachts, maar dat was dan wel weer een uitzondering.
Is er hier iemand van de meelezers die hier wat over weet of kan bedenken? Mij lijkt het alleen maar logisch dat je vooral levende dingen ziet. Is er hier iemand met visuele hallucinaties die wel eens voorwerpen ziet die andere niet zien?
Nu nog hopen op een antwoord.
Wat aan zulke opdrachten ergert je? Wat wordt er eigenlijk met zulke opdrachten geoefend?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zo meteen weer naar cognitieve gedragstherapie, ik ben benieuwd hoelang ik daar iets aan heb en wanneer het me gaat irriteren, want het gaat me op enig moment irriteren. Vorige week moest ik me op een plantje concentreren om vervolgens als ik werd afgeleid me daar niet aan te ergeren en eerlijk gezegd ergerde ik me enorm aan de opdracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zwarte gaten lijkt wel op iets wat ik eerder wel eens had, maar dat was op mijn netvlies en bewoog dus mee met waar ik keek, anders dan nu hallucinaties die locatiegebonden zijn.
@Messina: "Shadowpeople" of schimmen is voor mij het meest voorkomende, dat heb ik eigenlijk altijd wel. Ik zie ook dat wel weer gedetailleerdere dingen, maar meestal "shadowpeople" met een vrij duidelijk gezicht.
Is het dan altijd in de vorm van een mens? Of een levend figuur? Beweegt het wel eens of staat het stil?
Zoals je ziet heb ik het ook wel met dieren, ik teken graag hond-achtige figuren en portretten van mensen . Zoals:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een van mijn eerste in deze stijl.
Schilderen doe ik al lange tijd niet meer, in de laatste jaren is kleur niet zo'n belangrijke rol niet meer voor mij aan het spelen en gaat het mij vooral om grijze en zwarte kleuren.
@eldodo: Ik vind zo'n opdracht snel nutteloos, omdat het voor mij niet (lijkt te) werkt of dat ik het misschien wel frustrerend vind bepaalde dingen niet gewoon standaard al te kunnen. Het doel van die opdracht was dat als ik afgeleid zou worden bij iets voor mij belangrijks, zoals het lezen van een boek of het voeren van een gesprek, dat ik dan niet gefrustreerd word en dicht sla omdat het niet wil lukken, maar dat ik dan accepteer dat ik ben afgeleid en me weer op het gesprek/boek probeer te concentreren.
Mijn dromen zijn vaak vrijwel het zelfde als wat ik overdag zie, de laatste week zijn het eigenlijk alleen maar flitsen van die figuren.
Mijn therapeut heeft wel een theorie waarom mijn hallucinaties deze vorm hebben. Ze denkt dat ik een traumatische ervaring heb gehad met mensen, maar ik zou absoluut niet weten wat. Ik ga altijd graag met mensen om en ook als kind al en kan mij geen echt slechte ervaringen herinneren.
Mijn verhaal is inmiddels wel echt een verhaal geworden, met elementen van mezelf. De meeste hallucinaties in het verhaal, zoals het jongetje en de Gosuto heb ik echt ervaren, maar voor de rest moet ik veel verzinnen, omdat ik me het ook niet echt kan herinneren. Ik ben dan ook wel weer echt in aanraking geweest met zo'n "paranormaal figuur", maar dat verhaal heb ik er ook vooral aan vast gefantaseerd.
Stel gerust meer vragen.
En weer verder:
Hoe erg ik ook twijfel over de oorzaak van mijn hallucinaties, paranoia en achterdocht, toch blijft het wel een apart idee dat de theorie van de psychiaters is dat mijn hallucinaties ontstaan door een over ontwikkeling van het deel van mijn brein dat de fantasie regelt.
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik nooit eerder problemen met concentreren heb gehad. Dat ging altijd prima.
Nog geen sigaretten gehaald, dus ik steek zo mijn laatste op, maar ik heb ook geen zin om naar de winkel te gaan. Te veel drukte daar.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
@Messina: "Shadowpeople" of schimmen is voor mij het meest voorkomende, dat heb ik eigenlijk altijd wel. Ik zie ook dat wel weer gedetailleerdere dingen, maar meestal "shadowpeople" met een vrij duidelijk gezicht.
Is het dan altijd in de vorm van een mens? Of een levend figuur? Beweegt het wel eens of staat het stil?
Zoals je ziet heb ik het ook wel met dieren, ik teken graag hond-achtige figuren en portretten van mensen . Zoals:Bij mij zijn het altijd mens-achtige figuren. Als ik in slechte doen ben bewegen ze meer. Ik heb d'r vooral een hekel aan als ze langs me heen schieten, dat maakt me angstig. Aan het begin van mijn klachten (meer dan 10 jaar geleden, dus), stonden ze stil. Ik zag (en zie nog steeds) geen ogen, maar ik weet dat ze naar me kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een van mijn eerste in deze stijl.
Schilderen doe ik al lange tijd niet meer, in de laatste jaren is kleur niet zo'n belangrijke rol niet meer voor mij aan het spelen en gaat het mij vooral om grijze en zwarte kleuren.
Mooi getekend. Ik ben geen held met gezichten. Kijkt wel wat verdrietig, though. Zelfreflectie?
Ik maak mijn eigen ontwerpjes, maar als ik iets zie wat ik leuk vind schilder ik het ook zo na. Zo lang het maar een kat is. Ik vind honden geweldige dieren, maar schilderen kan ik ze niet (mooi). Jammer, want ik ben idolaat van Dalmatiërs en zou d'r dolgraag één schilderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij mij zijn het altijd mens-achtige figuren. Als ik in slechte doen ben bewegen ze meer. Ik heb d'r vooral een hekel aan als ze langs me heen schieten, dat maakt me angstig. Aan het begin van mijn klachten (meer dan 10 jaar geleden, dus), stonden ze stil. Ik zag (en zie nog steeds) geen ogen, maar ik weet dat ze naar me kijken.
Mooi getekend. Ik ben geen held met gezichten. Kijkt wel wat verdrietig, though. Zelfreflectie?
Ik maak mijn eigen ontwerpjes, maar als ik iets zie wat ik leuk vind schilder ik het ook zo na. Zo lang het maar een kat is. Ik vind honden geweldige dieren, maar schilderen kan ik ze niet (mooi). Jammer, want ik ben idolaat van Dalmatiërs en zou d'r dolgraag één schilderenOp het moment is het bij mij zo dat ik in flitsen heel duidelijk "mensen" zie en dat beeld blijft dan even hangen. Voor mij is beweging vooral heel vervelend als ik rondloop, dan zie ik beweging, als ik bijvoorbeeld in bed lig zijn het vooral gezichten die op mij af komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezichten is eigenlijk het enige wat ik een beetje goed kan tekenen, lichamen lukken bij mij juist niet. Komt ook omdat ik eerder wel creative lessen heb gevolgd, waarbij vooral gezichten werden gemaakt, het is allemaal een kwestie van oefenen, denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dierlijke lichamen doe ik eigenlijk niet aan, maar kon ik lang geleden ook wel een beetje, paarden, honden et cetera.
Gezicht van een hond vanaf de voorkant wil mij maar niet lukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat zal ook wel een kwestie van oefenen zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door Demon_from_heaven op 21-02-2012 20:07:49 ]I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Weer een paar tekeningen gemaakt, opvallend is dat deze erg bang kijkt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Gosuto 8 eindelijk af, heb er 2 weken over na gedacht hoe het verhaal verder moet, maar ik ben er eindelijk uit. Het is een rot stukje geweest om te schrijven, hopelijk wel leesbaar.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Zojuist voor het eerst afgewezen op mijn sollicitatie. Dan maar iets anders zoeken, misschien ben ik iets te makkelijk googlebaar.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Lastig. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het frustrerend is als je niet meteen resultaten ziet, en dat je uberhaupt een probleem met aandacht hebt. Lijkt me een kwestie van bijhouden wat de resultaten zijn, het heeft natuurlijk geen zin als na een lange tijd er nog steeds geen vooruitgang is. Er mag ook wel wat acceptatie en zachtheid naar jezelf toe zijn, dat je nu eenmaal moeite hebt met zulke taken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
@eldodo: Ik vind zo'n opdracht snel nutteloos, omdat het voor mij niet (lijkt te) werkt of dat ik het misschien wel frustrerend vind bepaalde dingen niet gewoon standaard al te kunnen. Het doel van die opdracht was dat als ik afgeleid zou worden bij iets voor mij belangrijks, zoals het lezen van een boek of het voeren van een gesprek, dat ik dan niet gefrustreerd word en dicht sla omdat het niet wil lukken, maar dat ik dan accepteer dat ik ben afgeleid en me weer op het gesprek/boek probeer te concentreren.
Zelf heb ik ook een tijdje aandachtstraining gedaan in verband met sociale fobie. De angstigheid en onhandigheid werd minder omdat ik beter op de taak kon letten en minder op mezelf of de omgeving. Niet leuk in het begin, maar had uiteindelijk wel nut.Persoonlijk houd ik er niet van als therapeuten of leken al snel een conclusie klaar hebben liggen over wat er mis is.quote:Mijn dromen zijn vaak vrijwel het zelfde als wat ik overdag zie, de laatste week zijn het eigenlijk alleen maar flitsen van die figuren.
Mijn therapeut heeft wel een theorie waarom mijn hallucinaties deze vorm hebben. Ze denkt dat ik een traumatische ervaring heb gehad met mensen, maar ik zou absoluut niet weten wat. Ik ga altijd graag met mensen om en ook als kind al en kan mij geen echt slechte ervaringen herinneren.Zo'n theorie klikt emotioneel voor je, of dat doet het niet.
Thanks. Dat wou ik dus ook weten, of er dingen bij verzonnen zijn.quote:Mijn verhaal is inmiddels wel echt een verhaal geworden, met elementen van mezelf. De meeste hallucinaties in het verhaal, zoals het jongetje en de Gosuto heb ik echt ervaren, maar voor de rest moet ik veel verzinnen, omdat ik me het ook niet echt kan herinneren. Ik ben dan ook wel weer echt in aanraking geweest met zo'n "paranormaal figuur", maar dat verhaal heb ik er ook vooral aan vast gefantaseerd.
Stel gerust meer vragen.
Iets dat ik me afvraag is hoe je de hallucinaties ziet: zijn ze erg gedetailleerd, stabiel en levensecht? Passen ze perfect in de echte omgeving die je ziet? Of is het een meer droomachtige toestand waarin je vage beelden ziet en soort van 'weet' wat het is?
Zijn er momenten waarop je kritisch nadenkt over een hallucinatie, versus momenten dat je onmiddellijk gelooft dat het echt is?Ook hier ben ik wat skeptisch over een theorie waarom iemand hallucinaties heeft. Maargoed, zolang ze zeggen dat het een theorie is. Voor feiten moet er wat meer bewijs komen kijken.quote:En weer verder:
Hoe erg ik ook twijfel over de oorzaak van mijn hallucinaties, paranoia en achterdocht, toch blijft het wel een apart idee dat de theorie van de psychiaters is dat mijn hallucinaties ontstaan door een over ontwikkeling van het deel van mijn brein dat de fantasie regelt.
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik nooit eerder problemen met concentreren heb gehad. Dat ging altijd prima.
Wanneer zijn die problemen met concentratie ontstaan? Was dat rond dezelfde tijd als dat de hallucinaties begonnen? Kan medicatie ermee te maken hebben?Ah, jammer. Volgende keer hopelijk meer geluk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:25 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zojuist voor het eerst afgewezen op mijn sollicitatie. Dan maar iets anders zoeken, misschien ben ik iets te makkelijk googlebaar.![]()
@eldodo: Het ligt er een beetje aan hoe ik mij voel voor hoe de hallicunaties er uit zien. Ik weet dat ik soms ook alleen maar een schim zie en vervolgens denk dat deze ook een gelaat heeft, maar er zijn ook vaak duidelijke hallucinaties die op zichzelf staan.
Voor mij is vrijwel altijd duidelijk dat dingen hallucinaties zijn. Ik kan meestal heel snel beredeneren dat iets niet echt kan zijn, omdat de kleuren niet kloppen, het ziet er afwijkend uit, het ziet er wazig uit, het zweeft, het verschijnt of draait mee met welke richting ik kijk. Dat zijn allemaal factoren waarmee ik direct kan bepalen of iets echt is, als ik in goede doen ben. Al zijn er wel momenten waarop ik overtuigd ben dat het wel echt is, omdat ik het verschil niet meer zie of omdat er toch waanideeën ontstaan.
Ik kan mij bijvoorbeeld herinneren dat ik ooit een keer een hoofd van 2 meter hoog zag in mijn kamer en er tijdelijk van overtuigd was dat het god was. Als ik dan 2 dagen later bij mijn psycholoog kom, vertel ik hem dat ik een hallucinatie heb gehad van een 2 meter hoog hoofd en daarbij vertel ik niet dat ik dacht dat het god was, want dat denk ik dan niet meer en als ik het wel zou hebben gedacht had ik 't 'm niet verteld.
Dat is een reden waarom ik niet heel erg geloof in mijn diagnose, want ik heb ze alleen maar dingen verteld zodra ik niet meer overtuigd was van de echtheid van de hallucinaties en daardoor denken zij nu dat ik nooit overtuigd ben geweest dat het echt was.
Ik heb ook wel eens tegen iemand staan praten die er niet was.
Ze denken dat ik alleen maar pseudo-hallucinaties heb gehad en daarvan ben ik niet overtuigd. Ik weet namelijk nog dingen die er gebeurt zijn tijdens mijn psychotische periode en die zeggen toch wel het tegenovergestelde.
Op het moment is het aardig duidelijk voor mij dat het niet echt is, maar tijdens mijn psychotische periode was dat zeker een stuk lastiger.
Al noemt mijn behandelaar mij rand-psychotisch.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Alle liefde is compleet verdwenen uit mijn leven. Zelfs met de kleine dingen, zoals een aardige opmerking krijgen van iemand, het zit er niet meer in. De medicatie werkt ook niet meer tegen deze depressieve gedachten.
Ik heb geen andere keus dan hopen dat de tijd snel voorbij gaat.![]()
Ik heb dus blijkbaar een keer iets enorm fout gedaan. Verkeerde opmerking gemaakt, iemand beledigd misschien toen ik een biertje ophad? Wie weet. Mensen nemen altijd alles zo serieus als je een keer iets (verkeerds) zegt.![]()
Ik heb zulke gedachten ook soms na het uitgaan, komt door geheugenverlies tijdens overmatige inname van alcohol. Dan moet ik m'n vrienden vragen wat er wasquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:31 schreef Gewas het volgende:
Ik heb dus blijkbaar een keer iets enorm fout gedaan. Verkeerde opmerking gemaakt, iemand beledigd misschien toen ik een biertje ophad? Wie weet. Mensen nemen altijd alles zo serieus als je een keer iets (verkeerds) zegt..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Ik ken het.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb zulke gedachten ook soms na het uitgaan, komt door geheugenverlies tijdens overmatige inname van alcohol. Dan moet ik m'n vrienden vragen wat er was.
Het erge is dat je vaak weet dat je iets verkeerds heb gedaan, maar je kan je niet herinneren wat precies.
![]()
nee vaak is het juist zo dat je denkt dat je iets verkeerd hebt gedaan terwijl dat niet zo is.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ken het.Het erge is dat je vaak weet dat je iets verkeerds heb gedaan, maar je kan je niet herinneren wat precies.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Ik probeer de Gosuto uit het verhaal al enige tijd te tekenen, maar wil niet echt lukken, misschien omdat ik een te duidelijk beeld voor me heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 9 is trouwens af, ineens gaat het hard met schrijven, terwijl het de laatste tijd niet wilde lukken.
[ Bericht 33% gewijzigd door Demon_from_heaven op 23-02-2012 22:28:38 ]I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik probeer de Gosuto uit het verhaal al enige tijd te tekenen, maar wil niet echt lukken, misschien omdat ik een te duidelijk beeld voor me heb.Je verhaal begint steeds boeiender te worden naarmate je verder komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 9 is trouwens af, ineens gaat het hard met schrijven, terwijl het de laatste tijd niet wilde lukken.(oh en het plaatje van de tekening doet het niet bij mij.)
Hier hadden we sinds gister geen internet. Heb me best zitten vervelen.
Ik heb wel weer een goed voornemen: mezelf proberen wat positiever in te stellen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2012 19:28:15 ]![]()
![]()
Hoi
Ik lees de laatste tijd alleen maar mee, heb niks te melden ook.![]()
Het gaat redelijk hier, ben niet meer zo moe sinds de medicatie is verlaagd.![]()
Groetjes![]()
![]()
Ik ben ook weer bijgelezen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:27 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je verhaal begint steeds boeiender te worden naarmate je verder komt.(oh en het plaatje van de tekening doet het niet bij mij.)
Het lijkt wel of je in een eoa game verstikt zat/zit Demon......je schrijfstijl is echt goed te noemen btw
quote:Ik heb wel weer een goed voornemen: mezelf proberen wat positiever in te stellen.Dat vind ik een uitermate positief voornemen...
![]()
Heb ook niet veel te melden momenteel, behalve dat ik enorm blij ben dat het niet meer zo koud isIets minder met de storm van gister, moest van oost naar noord.....heenweg was appeltje eitje maar terug
.....nou ja iig sportief bezig geweest.
Prettige avond allemaal![]()
![]()
Het schrijven gaat echt heel goed, ben ineens al weer bij deel 10
Ik kan mijn gevoel hier heel goed mee uitdrukken en er komen steeds meer ideeën in mijn hoofd voor het verhaal. Dit deel is wel echt gebeurt, alleen niet in het ziekenhuis en er was niemand die kwam aan het einde. Ik was alleen.
Ik ben zwaar aan het overwegen om me over 1 1/2 jaar aan te melden voor een schrijvers school. Tijd genoeg om te oefenen in ieder geval.
Oh en ik heb de link voor de afbeelding als het goed is nu wel goed.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Hoi Groquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:39 schreef Gro het volgende:
Hoi
Ik lees de laatste tijd alleen maar mee, heb niks te melden ook.![]()
Het gaat redelijk hier, ben niet meer zo moe sinds de medicatie is verlaagd.![]()
Groetjes![]()
Fijn om te horen dat het redelijk goed gaat!
Hier gaat het (eindelijk) ook weer goed. Zat vorige week best in de put.![]()
@ Zusterclivia
Ik hoop dat we de winter nu hebben gehad. Als ik het goed heb begint de meteorologische lente op 1 maart dus het kan zomaar zijn dat we al snel warmer weer hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2012 04:56:50 ]![]()
Iedereen weg vandaag?![]()
Ik ben echt overdondert door de muziek van Bach.
Hoe het mogelijk is dat een sterveling zulke muziek heeft gemaakt?
Ik ga zo offline. Alvast een fijn weekend iedereen.![]()
![]()
Wat een rot begin van het weekend, m'n twitter-verslaafde vriend die zegt dat lezen toch echt saai is. Daar kan ik me toch kapot aan ergeren.
Had vandaag voor de verandering niet zo veel te melden, ben druk aan het schrijven en bas gitaar spelen geweest en ik heb weer eens sigaretten gehaald.
Vanavond zou ik naar een feestje gaan, maar dat lijkt niet door te gaan. Dus het lijkt een kut weekend te gaan worden.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson![]()
Jammer, Demon. Maar vandaag weer een dag toch. Ik heb zelf vaak dat als je denkt dat een dag heel vervelend gaat worden dat er toch weer wat leuks op je pad komt.
Ik probeer de afgelopen dagen aardiger te doen tegen mensen wat ook wel lukt, en het mooie is dat mensen dan ook echt aardiger gaan doen tegen je. De oplossing was zo simpel.
Muziek van Bach helpt enorm moet ik zeggen. Wat een rust krijg ik ervan.![]()
Goedemorgen![]()
Nou Gewas dat is een mooi begin van je "meer positiever tegen gebeurtenissen aankijken voornemen"
Leuk dat je al zo snel het resultaat ziet.
Nou Demon jammer idd, maar wie weet hoe het tij kan keren en wordt het alsnog een gezellig weekend.
Ik ga vanmiddag deel 10 lezen![]()
En voor de rest een rustig weekend, maar met dit mooie weer niet echt vervelend te noemen![]()
Straks maar eens de tuin opruimen.
Fijn weekend allen.![]()
Feestje ging uiteindelijk toch door, maar kreeg wel slecht nieuws van iemand. Dat verpeste de sfeer wel weer voor mij. Vanavond komt er een vriendin naar me toe, heb haar al bijna 2 maanden niet gezien.
Gisteren mijn medicijnen vergeten, dat merkte ik meteen aan mijn rug die pijn begon te doen (Krijg ook pijnstillers), hopen dat deze keer hallucinaties niet toenemen.
@Gewas: Mooi dat je die stap hebt weten te nemen en ook resultaat ziet. De wereld ziet er al snel een stuk beter uit als iedereen wat aardiger tegen je doet.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
Forum Opties Forumhop: Hop naar: