Wat mijn mening over navigatie weer eens bevestigt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij van Zeist richting Vleuten, via de A12/A2.
Navigatie: 'Neem afslag 7 naar Leidsche Rijn.' Eh nee, die moet ik niet.
Navigatie: 'Neem over 5,5 km afslag Breukelen.'
Whut?Ik moet gewoon afslag 6 naar Vleuten hebben, hutsefluts. Ben blij dat ik daar de weg ken
Navigatie op basis van Google maps werkt wat mij betreft perfect, zit er tot nu toe nog naast bij mij.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat mijn mening over navigatie weer eens bevestigt.
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Navigatie op basis van Google maps werkt wat mij betreft perfect, zit er tot nu toe nog naast bij mij.
Ha, ik faal.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Het is ook enorm aan te raden om dat ding tijdens het rijden uit en aan te zetten als je hem wel of niet nodig hebtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Ik word ook nog steeds als een idioot aangekeken als ik zonder navi naar een nieuw adres rij. Als je dan uitlegt dat een stukje snelwegkennis eigenlijk 'normaal' is en dat van tevoren 30 seconden google maps kijken voor een makkelijk route ook geen rocket science is, denkt iedereen dat ik van Mars kom...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Ik bekenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
ik ben ook niet zo thuis in de topografie van nederland..... Meestal kom ik er wel met herkenningspunten etc, maar vaak staat de stomstom gewoon aan zonder geluid, voor het geval datquote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ook de oriëntatie van een druif hoor.
Even een stukje uit een review van mij gepikt:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ook de oriëntatie van een druif hoor.
Waargebeurdquote:Ooit wel eens geprobeerd om van Utrecht naar Limburg te rijden, maar kwam je echter in Rotterdam terecht? Nee? Ik wel.
hahaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
Heh ok dan!quote:
Mwah echt HARD hoeft het niet, het moet vooral een mooi, vol geluid geven. Echt in de volle range. Van veel speakers (ook voor thuisinstallaties) krijg je altijd in de specs te zien van waar tot waar het bereik is, maar dan merk je bij kleinere speakers al snel dat het in de lage tonen toch een heel stuk minder aanwezig is, of bij woofer-tweetersets dat de middentonen flink wegvallen. Ik wil dat de muziek gewoon volledig tot zijn recht komt. Thuis heb ik ook achterlijk grote speakers, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd keihard heb staan. Verre van dat zelfs.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:16 schreef gateway het volgende:
Echt tips kan ik je niet geven, maar goed & krachtig geluid met een klein budget is wel een moeilijke combi.....
Ik snap ook niet waarom het altijd zo hard moet in de auto, in mijn VW zit standaard prima geluid in
Mijn broertje heeft ook een bass-box achter in de kofferbak, heel irritant, alles rammelt in de auto en de binnenspiegel is niet meer te gebruiken, die trilt net zo hard mee! (gelukkig zit de volumeknop van die speaker voorin, dus kan ie snel uit)
Ben je al eens langs een auto-audio specialist geweest? die weten er vaak veel van (dûh) en hebben ook wel een beetje in de gaten dat het vaak hard en goed(koop) moet, dus dat hebben ze ook wel denk ik.
Preciesquote:Op zondag 19 februari 2012 11:50 schreef Mikkie het volgende:
Ik verbaas me vaak over mensen die perfect geluid in de auto erg belangrijk vinden. Da's geen onwil of veroordeling, maar ik snap het gewoon niet. Snap best dat goed geluid belangrijk is, maar tenzij je een S-klasse rijdt met B&O-systeem erin, is het toch altijd wat behelpen. Daarnaast heb je zo veel omgevingsgeluiden (motor, windruis, geluiden van buitenaf), dat je muziek toch altijd verstoord wordt, dus optimaal genieten in de auto is er toch niet helemaal bij, denk ik dan. Maar misschien heb ik het verkeerd.
Gewoon een beetje bijhouden volgende keer.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:43 schreef JDude het volgende:
Vast begonnen met het uitruimen van de Clio. Wat kan een mens een hoop zooi verzamelen in 2 jaar zeg.
Dat is wel het goede voornemen ja.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:56 schreef Goddelijker het volgende:
Gewoon een beetje bijhouden volgende keer.
Mijne is sinds September ofzo niet uitgeruimdquote:Op zondag 19 februari 2012 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
In mijn auto ligt helemaal geen rommel. Nog geen papiertje.
Ik ben zo blij dat ik in 1 auto geen deurvakken enzo heb. Op die manier houd je je auto wel schoon.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
In mijn auto ligt helemaal geen rommel. Nog geen papiertje.
kom je daar optijd achter of heb je um al?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb een aantal enorme nadelen aan een 320D ED ontdekt.
- Kan/mag geen trekhaak onder![]()
- Stationair is ie zo afgeknepen en zo in onbalans dat de versnellingspook gewoon heen en weer staat te trillen
- Een automaat is niet in ED uitvoering leverbaar, daardoor i.v.m. hogere bijtelling ook als non-ED amper verkocht en dus ook als jonggebruikte zeldzaam of niet voor handen![]()
Maar verder. Wát een bak
Edit: oh, en je wil echt de sportstoelen. De standaard stoelen zijn net planken![]()
Dat trillen schijnen heel veel BMW's te hebben...quote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n trekhaak moet toch wel achteraf te leveren zijn?
Stationair trillen is wel matig. Is dat bij allemaal, of zijn toevallig de motorsteunen gaar? Jammer van die automaat inderdaad als je die per se wil.
Het was een proefrit, niks aan de handquote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef gateway het volgende:
[..]
kom je daar optijd achter of heb je um al?
Nee, geen trekhaak mogelijk. Ik kreeg te verstaan dat het af fabriek zo gemaakt is dat ze er ook niet achteraf een kogel aan sleutelen kunnenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n trekhaak moet toch wel achteraf te leveren zijn?
Stationair trillen is wel matig. Is dat bij allemaal, of zijn toevallig de motorsteunen gaar? Jammer van die automaat inderdaad als je die per se wil.
Balen van die automaatquote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb een aantal enorme nadelen aan een 320D ED ontdekt.
- Kan/mag geen trekhaak onder![]()
- Stationair is ie zo afgeknepen en zo in onbalans dat de versnellingspook gewoon heen en weer staat te trillen
- Een automaat is niet in ED uitvoering leverbaar, daardoor i.v.m. hogere bijtelling ook als non-ED amper verkocht en dus ook als jonggebruikte zeldzaam of niet voor handen![]()
Maar verder. Wát een bak
Edit: oh, en je wil echt de sportstoelen. De standaard stoelen zijn net planken![]()
Jawel, alleen niet die specifieke auto. Ik wil er een mét automaat en trekhaak. Conclusie: die ga ik in Nederland niet vindenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Balen van die automaatVerder is het volgens mij gewoon een gegeven ondertussen dat je bij BMW altijd die sport/comfort stoelen neemt
Maar nu neem je 'm dus niet?
Ik heb het ook gehad, vooral als ik laag in de toeren zat. Motorsteunen waren compleet gaar. Inmiddels vervangen, en alles loopt weer mooi!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat trillen schijnen heel veel BMW's te hebben...
http://www.bimmerportal.n(...)-draaien-t19257.html
Da's echt idioot. Over de redenen kan ik het volgende vinden op caravantrekker.nl:quote:Op zondag 19 februari 2012 16:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee, geen trekhaak mogelijk. Ik kreeg te verstaan dat het af fabriek zo gemaakt is dat ze er ook niet achteraf een kogel aan sleutelen kunnen
quote:Volgens een dealer kan het wel (alleen niet af fabriek) terwijl een andere dealer schermt met onderstaande uitleg van BMW NL: De BMW 320d EfficientDynamics Edition is niet leverbaar met trekhaak. Hieronder vindt u de rationale voor deze beperking.
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
Die lange overbrenging klopt wel. Vanuit de bebouwde kom (50 in 3) ging ik een provinciale weg op en gaf even stevig gas. Toen ik naar de 4 schakelde, bij grofweg 2800 toeren, reed ik al 110quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehad, vooral als ik laag in de toeren zat. Motorsteunen waren compleet gaar. Inmiddels vervangen, en alles loopt weer mooi!
[..]
Da's echt idioot. Over de redenen kan ik het volgende vinden op caravantrekker.nl:
[..]
Ah op die manierquote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet die specifieke auto. Ik wil er een mét automaat en trekhaak. Conclusie: die ga ik in Nederland niet vinden
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschilquote:Op zondag 19 februari 2012 17:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah op die manier![]()
Sowieso is het wel jammer vind ik dat er geen 6cylinder diesel meer leverbaar is in de 3 serie.
Jaa dat klopt. Ik snap ook wel waarom het is enzo. Maar gewoon voor het Freude am Fahren gevoel zegmaar was het wel leuk geweest als er nog 1 model met 3.0 6-in-lijn wasquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschil
De GT is een ouwelullenbak IMOquote:Op zondag 19 februari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa dat klopt. Ik snap ook wel waarom het is enzo. Maar gewoon voor het Freude am Fahren gevoel zegmaar was het wel leuk geweest als er nog 1 model met 3.0 6-in-lijn was![]()
Maarjaa er is nog wel de 6cyl. benzine dus achEn in de 5serie is ie er nog wel
Dat is ook echt een hele vette bak vind ik. Vooral de 5GT eigenlijk.
Ik vind 'm juist wel stoer/sportief/masculienquote:Op zondag 19 februari 2012 17:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De GT is een ouwelullenbak IMO
Evengoed, niets loopt zo fijn als een 6-in-lijn
Da's nog het mooie aan de E46. De 318i moet behoorlijk hard werken voor z'n prestaties en is daardoor niet echt zuinig... de 320i is veel verkocht maar de 330i verbruikt marginaal meer. Ik zou het wel wetenquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschil
Ik ken mezelf, mijn rechtervoet + 245pk =quote:Op zondag 19 februari 2012 18:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's nog het mooie aan de E46. De 318i moet behoorlijk hard werken voor z'n prestaties en is daardoor niet echt zuinig... de 320i is veel verkocht maar de 330i verbruikt marginaal meer. Ik zou het wel weten.
Qua diesels scheelt het ook niet zoveel... de 320d doet 1:16 ongeveer en een 330d (beiden handbak) moet 1:14 kunnen doen. Da's op zich nog te overzien.
Ja idd. Je wilt nooit meer een stap terug doen in vermogenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef Mikkie het volgende:
Da's helemaal waar. Voor mij is dat een reden om nog geen motorrijbewijs te halen.
Al moet ik zeggen dat ik merk dat wanneer je meer power krijgt bij de aanschaf van 'n andere auto, je rustiger gaat rijden omdat je weet dat het kán. Althans, dat had ik nu wel. Maar als je dan een uitspatting hebt, worden ze ook wel meteen ernstig.
En je blijft bezig. Want ik heb nu 160pk en weet al dat de volgende auto niet snel een stap terug zal worden. Het eerste doel is 200+pk's...
Exact. En mijn golfje nu heeft 130pk op 1200kg, en dat vind ik leuk. Sneller hoeft niet per se, maar langzamer is geen optie. De 320d uit 2009 heeft 177pk op wat, 1450kg ofzo? Dat is dus qua pk/gewicht verhouding net iets gunstiger. I can live with thatquote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef Mikkie het volgende:
Da's helemaal waar. Voor mij is dat een reden om nog geen motorrijbewijs te halen.
Al moet ik zeggen dat ik merk dat wanneer je meer power krijgt bij de aanschaf van 'n andere auto, je rustiger gaat rijden omdat je weet dat het kán. Althans, dat had ik nu wel. Maar als je dan een uitspatting hebt, worden ze ook wel meteen ernstig.
En je blijft bezig. Want ik heb nu 160pk en weet al dat de volgende auto niet snel een stap terug zal worden. Het eerste doel is 200+pk's...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |