Wat mijn mening over navigatie weer eens bevestigt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij van Zeist richting Vleuten, via de A12/A2.
Navigatie: 'Neem afslag 7 naar Leidsche Rijn.' Eh nee, die moet ik niet.
Navigatie: 'Neem over 5,5 km afslag Breukelen.'
Whut?Ik moet gewoon afslag 6 naar Vleuten hebben, hutsefluts. Ben blij dat ik daar de weg ken
Navigatie op basis van Google maps werkt wat mij betreft perfect, zit er tot nu toe nog naast bij mij.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat mijn mening over navigatie weer eens bevestigt.
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Navigatie op basis van Google maps werkt wat mij betreft perfect, zit er tot nu toe nog naast bij mij.
Ha, ik faal.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Het is ook enorm aan te raden om dat ding tijdens het rijden uit en aan te zetten als je hem wel of niet nodig hebtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Ik word ook nog steeds als een idioot aangekeken als ik zonder navi naar een nieuw adres rij. Als je dan uitlegt dat een stukje snelwegkennis eigenlijk 'normaal' is en dat van tevoren 30 seconden google maps kijken voor een makkelijk route ook geen rocket science is, denkt iedereen dat ik van Mars kom...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
Ik bekenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:34 schreef Piles het volgende:
[..]
In de stad enzo zal het best handig zijn, maar op de snelweg navigatie nodig hebben is wel een faal. Half Nederland weet tegenwoordig niet meer in welk deel van Nederland men rijdtEn als er dan een route dicht is is er blinde paniek omdat ze het niet meer weten.
ik ben ook niet zo thuis in de topografie van nederland..... Meestal kom ik er wel met herkenningspunten etc, maar vaak staat de stomstom gewoon aan zonder geluid, voor het geval datquote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ook de oriëntatie van een druif hoor.
Even een stukje uit een review van mij gepikt:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ook de oriëntatie van een druif hoor.
Waargebeurdquote:Ooit wel eens geprobeerd om van Utrecht naar Limburg te rijden, maar kwam je echter in Rotterdam terecht? Nee? Ik wel.
hahaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Even een stukje uit een review van mij gepikt:
[..]
Waargebeurd.
Heh ok dan!quote:
Mwah echt HARD hoeft het niet, het moet vooral een mooi, vol geluid geven. Echt in de volle range. Van veel speakers (ook voor thuisinstallaties) krijg je altijd in de specs te zien van waar tot waar het bereik is, maar dan merk je bij kleinere speakers al snel dat het in de lage tonen toch een heel stuk minder aanwezig is, of bij woofer-tweetersets dat de middentonen flink wegvallen. Ik wil dat de muziek gewoon volledig tot zijn recht komt. Thuis heb ik ook achterlijk grote speakers, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd keihard heb staan. Verre van dat zelfs.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:16 schreef gateway het volgende:
Echt tips kan ik je niet geven, maar goed & krachtig geluid met een klein budget is wel een moeilijke combi.....
Ik snap ook niet waarom het altijd zo hard moet in de auto, in mijn VW zit standaard prima geluid in
Mijn broertje heeft ook een bass-box achter in de kofferbak, heel irritant, alles rammelt in de auto en de binnenspiegel is niet meer te gebruiken, die trilt net zo hard mee! (gelukkig zit de volumeknop van die speaker voorin, dus kan ie snel uit)
Ben je al eens langs een auto-audio specialist geweest? die weten er vaak veel van (dûh) en hebben ook wel een beetje in de gaten dat het vaak hard en goed(koop) moet, dus dat hebben ze ook wel denk ik.
Preciesquote:Op zondag 19 februari 2012 11:50 schreef Mikkie het volgende:
Ik verbaas me vaak over mensen die perfect geluid in de auto erg belangrijk vinden. Da's geen onwil of veroordeling, maar ik snap het gewoon niet. Snap best dat goed geluid belangrijk is, maar tenzij je een S-klasse rijdt met B&O-systeem erin, is het toch altijd wat behelpen. Daarnaast heb je zo veel omgevingsgeluiden (motor, windruis, geluiden van buitenaf), dat je muziek toch altijd verstoord wordt, dus optimaal genieten in de auto is er toch niet helemaal bij, denk ik dan. Maar misschien heb ik het verkeerd.
Gewoon een beetje bijhouden volgende keer.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:43 schreef JDude het volgende:
Vast begonnen met het uitruimen van de Clio. Wat kan een mens een hoop zooi verzamelen in 2 jaar zeg.
Dat is wel het goede voornemen ja.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:56 schreef Goddelijker het volgende:
Gewoon een beetje bijhouden volgende keer.
Mijne is sinds September ofzo niet uitgeruimdquote:Op zondag 19 februari 2012 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
In mijn auto ligt helemaal geen rommel. Nog geen papiertje.
Ik ben zo blij dat ik in 1 auto geen deurvakken enzo heb. Op die manier houd je je auto wel schoon.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
In mijn auto ligt helemaal geen rommel. Nog geen papiertje.
kom je daar optijd achter of heb je um al?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb een aantal enorme nadelen aan een 320D ED ontdekt.
- Kan/mag geen trekhaak onder![]()
- Stationair is ie zo afgeknepen en zo in onbalans dat de versnellingspook gewoon heen en weer staat te trillen
- Een automaat is niet in ED uitvoering leverbaar, daardoor i.v.m. hogere bijtelling ook als non-ED amper verkocht en dus ook als jonggebruikte zeldzaam of niet voor handen![]()
Maar verder. Wát een bak
Edit: oh, en je wil echt de sportstoelen. De standaard stoelen zijn net planken![]()
Dat trillen schijnen heel veel BMW's te hebben...quote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n trekhaak moet toch wel achteraf te leveren zijn?
Stationair trillen is wel matig. Is dat bij allemaal, of zijn toevallig de motorsteunen gaar? Jammer van die automaat inderdaad als je die per se wil.
Het was een proefrit, niks aan de handquote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef gateway het volgende:
[..]
kom je daar optijd achter of heb je um al?
Nee, geen trekhaak mogelijk. Ik kreeg te verstaan dat het af fabriek zo gemaakt is dat ze er ook niet achteraf een kogel aan sleutelen kunnenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n trekhaak moet toch wel achteraf te leveren zijn?
Stationair trillen is wel matig. Is dat bij allemaal, of zijn toevallig de motorsteunen gaar? Jammer van die automaat inderdaad als je die per se wil.
Balen van die automaatquote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, ik heb een aantal enorme nadelen aan een 320D ED ontdekt.
- Kan/mag geen trekhaak onder![]()
- Stationair is ie zo afgeknepen en zo in onbalans dat de versnellingspook gewoon heen en weer staat te trillen
- Een automaat is niet in ED uitvoering leverbaar, daardoor i.v.m. hogere bijtelling ook als non-ED amper verkocht en dus ook als jonggebruikte zeldzaam of niet voor handen![]()
Maar verder. Wát een bak
Edit: oh, en je wil echt de sportstoelen. De standaard stoelen zijn net planken![]()
Jawel, alleen niet die specifieke auto. Ik wil er een mét automaat en trekhaak. Conclusie: die ga ik in Nederland niet vindenquote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Balen van die automaatVerder is het volgens mij gewoon een gegeven ondertussen dat je bij BMW altijd die sport/comfort stoelen neemt
Maar nu neem je 'm dus niet?
Ik heb het ook gehad, vooral als ik laag in de toeren zat. Motorsteunen waren compleet gaar. Inmiddels vervangen, en alles loopt weer mooi!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat trillen schijnen heel veel BMW's te hebben...
http://www.bimmerportal.n(...)-draaien-t19257.html
Da's echt idioot. Over de redenen kan ik het volgende vinden op caravantrekker.nl:quote:Op zondag 19 februari 2012 16:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee, geen trekhaak mogelijk. Ik kreeg te verstaan dat het af fabriek zo gemaakt is dat ze er ook niet achteraf een kogel aan sleutelen kunnen
quote:Volgens een dealer kan het wel (alleen niet af fabriek) terwijl een andere dealer schermt met onderstaande uitleg van BMW NL: De BMW 320d EfficientDynamics Edition is niet leverbaar met trekhaak. Hieronder vindt u de rationale voor deze beperking.
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
Die lange overbrenging klopt wel. Vanuit de bebouwde kom (50 in 3) ging ik een provinciale weg op en gaf even stevig gas. Toen ik naar de 4 schakelde, bij grofweg 2800 toeren, reed ik al 110quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehad, vooral als ik laag in de toeren zat. Motorsteunen waren compleet gaar. Inmiddels vervangen, en alles loopt weer mooi!
[..]
Da's echt idioot. Over de redenen kan ik het volgende vinden op caravantrekker.nl:
[..]
Ah op die manierquote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet die specifieke auto. Ik wil er een mét automaat en trekhaak. Conclusie: die ga ik in Nederland niet vinden
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschilquote:Op zondag 19 februari 2012 17:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah op die manier![]()
Sowieso is het wel jammer vind ik dat er geen 6cylinder diesel meer leverbaar is in de 3 serie.
Jaa dat klopt. Ik snap ook wel waarom het is enzo. Maar gewoon voor het Freude am Fahren gevoel zegmaar was het wel leuk geweest als er nog 1 model met 3.0 6-in-lijn wasquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschil
De GT is een ouwelullenbak IMOquote:Op zondag 19 februari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa dat klopt. Ik snap ook wel waarom het is enzo. Maar gewoon voor het Freude am Fahren gevoel zegmaar was het wel leuk geweest als er nog 1 model met 3.0 6-in-lijn was![]()
Maarjaa er is nog wel de 6cyl. benzine dus achEn in de 5serie is ie er nog wel
Dat is ook echt een hele vette bak vind ik. Vooral de 5GT eigenlijk.
Ik vind 'm juist wel stoer/sportief/masculienquote:Op zondag 19 februari 2012 17:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De GT is een ouwelullenbak IMO
Evengoed, niets loopt zo fijn als een 6-in-lijn
Da's nog het mooie aan de E46. De 318i moet behoorlijk hard werken voor z'n prestaties en is daardoor niet echt zuinig... de 320i is veel verkocht maar de 330i verbruikt marginaal meer. Ik zou het wel wetenquote:Op zondag 19 februari 2012 17:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In de E92 heb je nog de 325 en 330, beide 3.0 6-lijn, 200 resp. 240pk. Maar de 325 heeft amper een betere pk/gewicht verhouding dan de 320, maar wel met het verbruik van een 6-pitter, en de 330 lust met een beetje pech 1:12 waar de 320 de 1:17 makkelijk haalt. Met 40.000km per jaar is dat een serieus verschil
Ik ken mezelf, mijn rechtervoet + 245pk =quote:Op zondag 19 februari 2012 18:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's nog het mooie aan de E46. De 318i moet behoorlijk hard werken voor z'n prestaties en is daardoor niet echt zuinig... de 320i is veel verkocht maar de 330i verbruikt marginaal meer. Ik zou het wel weten.
Qua diesels scheelt het ook niet zoveel... de 320d doet 1:16 ongeveer en een 330d (beiden handbak) moet 1:14 kunnen doen. Da's op zich nog te overzien.
Ja idd. Je wilt nooit meer een stap terug doen in vermogenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef Mikkie het volgende:
Da's helemaal waar. Voor mij is dat een reden om nog geen motorrijbewijs te halen.
Al moet ik zeggen dat ik merk dat wanneer je meer power krijgt bij de aanschaf van 'n andere auto, je rustiger gaat rijden omdat je weet dat het kán. Althans, dat had ik nu wel. Maar als je dan een uitspatting hebt, worden ze ook wel meteen ernstig.
En je blijft bezig. Want ik heb nu 160pk en weet al dat de volgende auto niet snel een stap terug zal worden. Het eerste doel is 200+pk's...
Exact. En mijn golfje nu heeft 130pk op 1200kg, en dat vind ik leuk. Sneller hoeft niet per se, maar langzamer is geen optie. De 320d uit 2009 heeft 177pk op wat, 1450kg ofzo? Dat is dus qua pk/gewicht verhouding net iets gunstiger. I can live with thatquote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef Mikkie het volgende:
Da's helemaal waar. Voor mij is dat een reden om nog geen motorrijbewijs te halen.
Al moet ik zeggen dat ik merk dat wanneer je meer power krijgt bij de aanschaf van 'n andere auto, je rustiger gaat rijden omdat je weet dat het kán. Althans, dat had ik nu wel. Maar als je dan een uitspatting hebt, worden ze ook wel meteen ernstig.
En je blijft bezig. Want ik heb nu 160pk en weet al dat de volgende auto niet snel een stap terug zal worden. Het eerste doel is 200+pk's...
In die van mij ook nietquote:Op zondag 19 februari 2012 12:57 schreef kaasplankje het volgende:
In mijn auto ligt helemaal geen rommel. Nog geen papiertje.
Dan zou je je in mijn auto prima thuis voelen!quote:Op zondag 19 februari 2012 21:43 schreef Purdey het volgende:
In mijn auto ligt ook geen rommel. Achterin een plastic kratje/bakje met allerlei dingetjes zoals een zaklamp, handschoenen, veiligheidsvestje. Toch voel ik me altijd meer thuis in een auto waar overal lege blikjes, zakjes en 500 parkeerkaartjes liggen
Ik heb zelfs een led-looplamp in mn auto liggenquote:Op zondag 19 februari 2012 21:52 schreef H-D het volgende:
Ik heb al die dingen als dekentje veiligheidsvestje zaklamp enzo allemaal niet eens in de auto eigenlijk :$
Ja, kom gerust een eindje meerijden hoor!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:02 schreef Purdey het volgende:
@L0we Zulke auto's hebben gewoon iets huiselijks. Zo van 'Kom binnen, ga zitten en voel je thuis!'
Werkhandschoenen zijn handig als je een 'vieze band' moet verwisselen...quote:Dekentje heb ik trouwens ook. Geen idee waarom. Sowieso heb ik een koffer vol spullen in het geval dát. Waarom ik de werkhandschoenen heb liggen is mij ook een raadsel, alsof ik ooit iets ga fixen aan de Nissan
Je went er ook aan. Ik vind 160pk op 1.350kg alweer te weinig inmiddels, dus kijk met een scheef oog verder. Een E46 330d van na 2003 met een aangepaste chip komt op zo'n 240pk, dat zou een mooie volgende stap zijn. Waar houdt het op?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja idd. Je wilt nooit meer een stap terug doen in vermogendus elke keer weer zoeken naar meeeeer
heb nu 204pk dus wanneer ik weer een andere auto ga zoeken wil ik weer meer enzo
![]()
Opzich ook wel veilig. Ik heb vaker "dat kan ik wel zelf" en dan blijk ik het net niet te kunnenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:12 schreef Purdey het volgende:
Haha ik zie mezelf écht geen band verwisselen. No idea hoe dat te doen. Ik weet sowieso praktisch niks qua bijvullen, verwisselen en andere technische zaken. Ergens jammer, aan de andere kant denk ik 'Ach, vader&broer weten het vast wel'.
Ik woon drie kwartier rijden van familie vandaan, ik bel de anwb wel.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:12 schreef Purdey het volgende:
Als het zo uitkomt houd ik me aanbevolen
Haha ik zie mezelf écht geen band verwisselen. No idea hoe dat te doen. Ik weet sowieso praktisch niks qua bijvullen, verwisselen en andere technische zaken. Ergens jammer, aan de andere kant denk ik 'Ach, vader&broer weten het vast wel'.
Als ik zo'n ding vast wil draaien dan laat ie binnen vijf meter weer los, met mijn kippenkracht.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen echt
1- krik eronder
2- wieldop d'r af indien aanwezig
3- boutjes losdraaien (tegen de klok in, kan vrij vast zitten dus vooral niet te lief voor zijn)
4- wieltje d'r af
5- reservewieltje d'r op
6- boutjes weer vast draaien (met de klok mee, en het moet weer vrij vast dus niet te lief voor zijn)
7- krik er onder uit
Je zou standaard een keer wieltje wisselen moeten doen voor je examen
Ik kan niet kokenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Purdey het volgende:
Ja hallo. Jullie piemel-bezitters hebben meer 'natuurlijke' aanleg voor dingen die met auto's te maken hebben. Jij kunt een band verwisselen, ik kan daarna voor een goede maaltijd zorgen om weer krachten op te doen voor de volgende bandenwissel.
Net zoals dat jullie nu eenmaal beter kunnen parkeren, vloeistoffen kunnen bijvullen en de weg kunnen vinden. Ik kan vooral goed naast iemand zitten en hard meezingen met de radio.
Jij kan mensen vragen een band voor je te wisselen en voor je te koken, ook in het buitenlandquote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan niet koken
Ik kan eeh... ik ben goed met taal.
Vergeet echter 2 dingen, 1 aan het begin, die het latere werk een stuk makkelijker maken, en 1 essentieel punt:quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen echt
1- krik eronder
2- wieldop d'r af indien aanwezig
3- boutjes losdraaien (tegen de klok in, kan vrij vast zitten dus vooral niet te lief voor zijn)
4- wieltje d'r af
5- reservewieltje d'r op
6- boutjes weer vast draaien (met de klok mee, en het moet weer vrij vast dus niet te lief voor zijn)
7- krik er onder uit
Je zou standaard een keer wieltje wisselen moeten doen voor je examen
dealquote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Purdey het volgende:
Ja hallo. Jullie piemel-bezitters hebben meer 'natuurlijke' aanleg voor dingen die met auto's te maken hebben. Jij kunt een band verwisselen, ik kan daarna voor een goede maaltijd zorgen om weer krachten op te doen voor de volgende bandenwissel.
Net zoals dat jullie nu eenmaal beter kunnen parkeren, vloeistoffen kunnen bijvullen en de weg kunnen vinden. Ik kan vooral goed naast iemand zitten en hard meezingen met de radio.
Een beetje vloeistoffen checken en bijvullen moet toch echt iedereen wel kunnen vind ik..dat is echt basic.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:12 schreef Purdey het volgende:
Als het zo uitkomt houd ik me aanbevolen
Haha ik zie mezelf écht geen band verwisselen. No idea hoe dat te doen. Ik weet sowieso praktisch niks qua bijvullen, verwisselen en andere technische zaken. Ergens jammer, aan de andere kant denk ik 'Ach, vader&broer weten het vast wel'.
Goede tips inderdaad, dacht ik ook meteen. Ik leg ook altijd een reservewiel onder de dorpel, just-in-case voor wanneer de auto van de krik dondert.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vergeet echter 2 dingen, 1 aan het begin, die het latere werk een stuk makkelijker maken, en 1 essentieel punt:
1) voor je hem omhoogkrikt de bouten alvast wat los draaien, scheelt wat in kracht, doordat het wiel tegen word gehouden door de grip van de band(en dus niet draait..)
2) na het weer omlaag krikken nog even de boutjes extra vast draaien. Je wilt toch niet onderweg opeens een wiel minder hebben?
Oh, en een extragratis tip: gebruik het reservewiel(en daarna het wiel met de lekke band) als extra veiligheid. Leg hem naast de krik onder de auto.
Mocht de krik dan om wat voor reden dan ook ineens omvallen, dan scheelt het heel wat schade.
Olie peilen enzo mag je wel verwachten dat elke puntmuts dat kan, al zijn sommige mensen in staat het bij de ruitenwisservloeistof te doen volgens mijquote:Op zondag 19 februari 2012 22:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Een beetje vloeistoffen checken en bijvullen moet toch echt iedereen wel kunnen vind ik..dat is echt basic.
@Mikkie klopt dat je inderdaad dan weer beseft hoe verwend je bent. Maar ik ben eigenlijk meer dan tevreden met mijn huidige auto. Ga pas iets anders kopen als ik echt ¤10.000+ te besteden heb.
Ja die mensen zullen wss wel bestaan inderdaadquote:Op zondag 19 februari 2012 23:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Goede tips inderdaad, dacht ik ook meteen. Ik leg ook altijd een reservewiel onder de dorpel, just-in-case voor wanneer de auto van de krik dondert.
Voor de mensen met kippenkracht: als je een slinger of kruissleutel hebt, kun je ook je gewicht gebruiken om bouten los te krijgen. Zeker weten dat je gereedschap er recht op zit en dan trappen of erop gaan staan. Geen ideale en risicovrije oplossing, maar bij gebrek aan alternatieven (je zal midden in de nacht op een Italiaanse bergpas gestrand zijn ofzo...), nog altijd beter dan niks.
[..]
Olie peilen enzo mag je wel verwachten dat elke puntmuts dat kan, al zijn sommige mensen in staat het bij de ruitenwisservloeistof te doen volgens mij.
Ik rij voorlopig m'n huidige auto ook wel door hoor, denk ik. Een vervangende auto is nu gewoon te duur, daar moet dik geld bij en ik heb deze pas anderhalf jaar. Ik hoop dat ik mezelf nog een paar jaar kan beheersen, dan is deze een heel eind op weg om oud te worden en kan ik misschien wat sparen in de tussentijd
C30 vind ik nou net weer de mindere uit het Volvo gammaquote:Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Marco001 het volgende:
Hier komt eerst ook nog geen andere, zou wel een C30 willen of een pittigere versie van mijn huidige, maar deze heb ik nu 1 jaar, en bevalt nog prima.
En tja, opzich is olie e.d. bijvullen heel eenvoudig.. Je moet zelfs weten hoe en wat voor je praktijk examen, dus wat dat betreft..
Zo'n S80 lijkt me ook prima ja. Heb indertijd nog voor een S60 gekeken maar uiteindelijk door goede familie-ervaringen met een 320d daarvoor gekozen. Geen topmodel, maar gewoon met voldoende vermogen en de opties die ik wil, daarmee moet ik nog jaren vooruit kunnen. Helaas wel al wat onderhoud aan gehad, dus zo portemonneevriendelijk als m'n vorige Nissan is ie niet. Maar af en toe wil je eens wat anders hèquote:Op zondag 19 februari 2012 23:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja die mensen zullen wss wel bestaan inderdaadmaar kom op..vaak staat het er ook met symbolen op gewoon xD.
Ja ik heb deze pas sinds januari dit jaar dus kan nog wel evenen hij is gewoon superfijn
. En dan gewoon sparen inderdaad. Wil hierna eigenlijk een S80. Of zo'n Daimler Super V8 als dat er in zit. Anders misschien een gewone Jaguar.
Jij reed een 3serie toch nu?
True, maar als je dagelijks op de weg kijkt heb ik 't idee dat menigeen wel meer onderdelen van z'n praktijkexamen vergeten isquote:Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Marco001 het volgende:
Hier komt eerst ook nog geen andere, zou wel een C30 willen of een pittigere versie van mijn huidige, maar deze heb ik nu 1 jaar, en bevalt nog prima.
En tja, opzich is olie e.d. bijvullen heel eenvoudig.. Je moet zelfs weten hoe en wat voor je praktijk examen, dus wat dat betreft..
Hoorde laatst een verhaal van een klasgenoot bij autotechniek. Zijn zus had de olie gepeild door de olievuldop los te draaien en de pijlstok daarin te werkenquote:Op zondag 19 februari 2012 23:15 schreef Piles het volgende:
Olie tot het randje bijvullen, altijd leuk resultaat
volgens het boekje 100 pk, c.a. 115 nm en 0-100 in 11.5 seconden, kan dus opzich beter.. Weegt trouwens 1078kg..quote:Op zondag 19 februari 2012 23:47 schreef H-D het volgende:
[..]
C30 vind ik nou net weer de mindere uit het Volvo gamma
Is zo'n 1.4 niet al redelijk fel dan? Of valt het mee?
Kan dat dan? wut?quote:Op zondag 19 februari 2012 23:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoorde laatst een verhaal van een klasgenoot bij autotechniek. Zijn zus had de olie gepeild door de olievuldop los te draaien en de pijlstok daarin te werken
Nou de pijlstok bleef "droog" zeg maar.. Na 3 liter bijvullen vroeg ze zich af of ze het wel goed deedquote:
Je zal er maar achter rijden.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou de pijlstok bleef "droog" zeg maar.. Na 3 liter bijvullen vroeg ze zich af of ze het wel goed deed.. Altijd leuk die verhalen van mensen die t niet snappen
Ja vind zelf wel de nieuwe S80 vanaf MY2006 het mooist(helemaal in V8). Maar die zijn nog veel duurder dan die pre-2006 S80's. Zo'n 320d is ook mooiquote:Op zondag 19 februari 2012 23:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo'n S80 lijkt me ook prima ja. Heb indertijd nog voor een S60 gekeken maar uiteindelijk door goede familie-ervaringen met een 320d daarvoor gekozen. Geen topmodel, maar gewoon met voldoende vermogen en de opties die ik wil, daarmee moet ik nog jaren vooruit kunnen. Helaas wel al wat onderhoud aan gehad, dus zo portemonneevriendelijk als m'n vorige Nissan is ie niet. Maar af en toe wil je eens wat anders hè
[..]
True, maar als je dagelijks op de weg kijkt heb ik 't idee dat menigeen wel meer onderdelen van z'n praktijkexamen vergeten is
Het blijft dan ook rocket science hequote:Op maandag 20 februari 2012 00:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je zal er maar achter rijden.
100pk op 1078 is redelijk toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
volgens het boekje 100 pk, c.a. 115 nm en 0-100 in 11.5 seconden, kan dus opzich beter.. Weegt trouwens 1078kg..
Vreemde is echter dat ik een gechiptunede Hyundai Getz bij kan houden, die heeft 115 pk, en ging standaard van 0-100 in 10 sec... En ja, dan doen we wel beide ons best...
Slechts als ik op gas rijd, loopt hij heel langzaam bij mij weg..
Vind zelf de C30 best wel tof... Helemaal als je er BBS velgen onder zet ziet ie er super uit!
Dan is het echt net alsof je de stoomboot van Sinterklaas voor je hebt.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het blijft dan ook rocket science he
Kan met een beetje opgekrikte turbodiesel ook al het geval zijn hoorquote:Op maandag 20 februari 2012 00:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan is het echt net alsof je de stoomboot van Sinterklaas voor je hebt.
Ook een normale TD, waar normaal gesproken rustig mee wordt gereden.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan met een beetje opgekrikte turbodiesel ook al het geval zijn hoor
Die V8 is mooi ja, maar niet grappig als je er veel km's per jaar mee moet makenquote:Op maandag 20 februari 2012 00:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja vind zelf wel de nieuwe S80 vanaf MY2006 het mooist(helemaal in V8). Maar die zijn nog veel duurder dan die pre-2006 S80's. Zo'n 320d is ook mooi. Sowieso mooier dan Nissan vind ik persoonlijk
.
Sommige mensen zijn ook gewoon alle onderdelen vergeten lijkt het soms
Valt nog wel mee hr. Qua zuinigheid scheelt het niet eens zoveel met de T6. En dan ga ik toch voor het brute van de V8quote:Op maandag 20 februari 2012 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die V8 is mooi ja, maar niet grappig als je er veel km's per jaar mee moet maken. 320d van de E46 is tot nu toe qua design nog steeds een mooi model vind ik, dus wat dat betreft hoor je me niet klagen. Rijdt ook prima, mooi dash enzo. Kunnen veel nieuwere auto's nog niet tegenop (al die Aziaten uit begin deze eeuw bijvoorbeeld... horror
).
De Nissan was ook gewoon een afzichtelijke bejaardenbak, maar hij reed wel nagenoeg altijd. Heeft me, ondanks dat ie bij mij aardig op z'n falie heeft gehad, toch altijd overal gebracht. Niet snel ofzo, maar ik kwam er wel. Hij rijdt nu nog rond, teller ergens over de twee ton
Wat Volvo? Nee Volvo design is gewoon vet. Al jarenquote:Op maandag 20 februari 2012 00:28 schreef Mikkie het volgende:
Tegenwoordig gaat het wel beter vind ik, langzaamaan begin ze het qua design wat meer te snappen. Nog niet top, maar soit, niet te veel willen hè.
T6 of V8 scheelt niet veel inderdaad, maar ze zijn allebei niet zuinig. Met een fatsoenlijk inkomen is 't te doen, maar als je een eenvoudig publieke sector-salaris hebt, dan houdt het wel een keer op, geloof me. Vooral als je zo'n 25k per jaar rijdt (wat niet eens heel veel is) gaat het hard. Of je moet er LPG in leggen...
Ik heb geen automaat. Wilde per se een handbak. Heb niks tegen zelf schakelen, de automaat verbruikt bij de E46 flink wat meer (kan makkelijk een liter per 100km schelen), maar kan ook niet goed tegen chippen en daarmee samengaand hoog koppel. 390Nm is de max van de automaat in de 320d en die van mij is gechipt tot zo'n 360Nm, dat begint al aardig bij de grens te komen. Wil die liever niet opzoeken.
klopt wel, die angry is omdat, als ik geen gastank zou hebben, hij c.a. 1000 kg zou wegen, en dus 1 belastingschaal goedkoper zou zijn....quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
100pk op 1078 is redelijk toch?
En waarom de angry smiley over 1078 kg...niet heel zwaar toch?
Ah vandaar. Ja dat is wel zuur dan. Maar je krijgt er wel weer goedkoop tanken voor terugquote:Op maandag 20 februari 2012 10:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt wel, die angry is omdat, als ik geen gastank zou hebben, hij c.a. 1000 kg zou wegen, en dus 1 belastingschaal goedkoper zou zijn....
Idem! Regelmatig ook dat ik koffie drink of wat eet in de auto, dat levert nogal wat afval op ook...quote:
Ehm, wat? Ik slinger hem meestal ergens anders mee vast hoor!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Purdey het volgende:
Ja hallo. Jullie piemel-bezitters hebben meer 'natuurlijke' aanleg voor dingen die met auto's te maken hebben. Jij kunt een band verwisselen, ik kan daarna voor een goede maaltijd zorgen om weer krachten op te doen voor de volgende bandenwissel.
Gewoon een sleutel nemen waar je op kan gaan staan, dan kan iedereen dat vastdraaien...quote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik zo'n ding vast wil draaien dan laat ie binnen vijf meter weer los, met mijn kippenkracht.
Gewoon een keer proberen met een band die nog goed is? Gewoon eraf halen en er weer op zetten. Je weet nooit waar 't goed voor kan zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:12 schreef Purdey het volgende:
Als het zo uitkomt houd ik me aanbevolen
Haha ik zie mezelf écht geen band verwisselen. No idea hoe dat te doen. Ik weet sowieso praktisch niks qua bijvullen, verwisselen en andere technische zaken. Ergens jammer, aan de andere kant denk ik 'Ach, vader&broer weten het vast wel'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |